kpapageo
Μέλος
- Όνομα
- Κώστας
- Μοτό
- NC700X
Δεν ζητούσα πολλά. 'Ενα σ/κ με καλό καιρό ταυτόχρονα σε Ελλάδα/Σκόπια/Κόσοβο/Αλβανία. Στόχος η απόλιξη των Δειναρικών Άλπεων στην Αλβανία, ή όπως αλλιώς ονομάζονται, "τα Καταραμένα Βουνά" (the Αccursed Μountains).
Οι θεωρίες για το πως ονομάστηκαν έτσι πολλές, από στρατιώτες που πέθαναν και μανάδες που καταράστηκαν το βουνό επειδή έχασαν τα παιδιά τους. Δεν υπάρχει κάτι επίσημο σαν μύθος όμως.
Τα εν λόγω βουνά βρίσκονται στα Βόρεια της Αλβανίας, κοντά στα σύνορα με Μαυροβούνιο και Κόσοβο. Ονομάζονται και Αλβανικές Άλπεις (Alpet Shqiptare) και μπορούν να προσεγγιστούν οδικώς είτε από την κοιλάδα Valbona είτε απο το Theth. Λόγω περιορισμένου χρόνου, βρήκα ότι η πρόσβαση στην Valbona είναι πιο γρήγορη, αν και λίγο ανορθόδοξη καθώς διασχίζεις 3 σύνορα αντί για μόλις 1 αν πας καρφί από Αλβανία. Η γρηγορότερη διαδρομή λοιπόν είναι αυτή:
Αρκετούτσικες οι ώρες + τα σύνορα που δεν ξέρεις τι να περιμένεις. Το πλάνο μου είναι να πάω Σάββατο στην Valbona, να διανυκτερεύσω εκεί σε κάποιο ξενώνα, και την επόμενη να ανέβω στην Maja Jezerce, την ψηλότερη κορυφή εκεί (και 6η των Βαλκανίων) και να επιστρέψω Θεσσαλονίκη. Το Σάββατο θα είναι εύκολο, αλλά η Κυριακή όχι.
Η διαδρομή για τα πρώτα 400χλμ είναι κλασσικός βαρετός αυτοκινητόδρομος. Μοναδικά highlights τα σύνορα.
Εδώ στα Ελλάδας - Σκοπίων.
Και εδώ στα Κοσόβου - Αλβανίας. Fun fact, ο συνοριοφύλακας μιλούσε Ελληνικά καθώς ζούσε για χρόνια στην Κρήτη.
Ας κάνω μια μικρή παρένθεση για το Κόσοβο. Δεν είχα ξαναπάει και ομολογώ ότι εξεπλάγην από την ποιότητα του αυτοκινητόδρομου. Το νόμισμα τους είναι το Ευρώ και για να μπεις στην χώρα χρειάζεσαι διαβατήριο. Χρειάζεσαι επίσης και υποχρεωτική ασφάλιση (δεν καλύπτει η πράσινη κάρτα) η οποία για μοτο κοστίζει 10€ για 15 ημέρες.
Έχοντας μπει πλέον Αλβανία και πλησιάζοντας τα βουνά, επιτέλους το τοπίο αρχίζει να γίνεται ενδιαφέρον. Αυτός είναι ο ποταμός Valbona.
Προχωρώντας προς την κοιλάδα, ο δρόμος πάει παράλληλα προς ένα από τα ρέματα που σχηματίζουν αργότερα τον Valbona.
Άφιξη στο ομώνυμο μέρος όπου θα διανυκτερεύσω. To υψόμετρο εδώ είναι 950μ, όχι καλά νέα για αυτό που με περιμένει αύριο. Η θέα πάντως είναι φοβερή!
Από ότι φαίνεται το μέρος είναι αρκετά τουριστικό. Τέλη Σεπτέμβρη και ακόμα έχει ορειβάτες διαφόρων εθνικοτήτων, οι υπάλληλοι μιλάνε Αγγλικά, οι τιμές είναι επίσης τσιμπημένες για Αλβανία. Δεν έχει κάτι άλλο πέρα από ξενώνες και ξενοδοχεία, αλλά το vibe που μου έβγαλε μου άρεσε.
Το κατάλυμα που θα με φιλοξενήσει είναι το Jezerca Guest House, 11€ σε δωμάτιο με 4 κρεβάτια. Ιντερνετ δεν φτάνει μέχρι εκεί οπότε για να σχεδιάσω τις λεπτομέρειες της επόμενης ημέρας κάθομαι στο εστιατόριο.
Από εδώ ξεκινάει το πιο διάσημο μονοπάτι για το οποίο έρχονται όλοι, που ενώνει την Valbona με το Theth. Όλοι όσοι γνώρισα το βράδυ για αυτό ήρθαν. Από ότι φαίνεται, η διαδρομή για την Maja Jezerce είναι σχετικά άγνωστη, ίσως και δικαιολογημένα.
Ποιό είναι το δικό μου πλάνο όμως; Να κάνω 10χλμ και 1750μ υψομετρικής διαφοράς μέχρι την κορυφή, και άλλα τόσα για πίσω. "Θα είμαι σφιχτός από χρόνο", σκέφτομαι.
Το google maps δείχνει ότι εδώ που βρίσκομαι είναι το τέρμα για οχήματα. Το maps.me όμως έχει άλλη άποψη και δίνει έναν μικρό δρόμο για ακόμα 4χλμ μέχρι το Rrogam που θα με βοηθούσε να γλιτώσω κάποιο χρόνο και 150μ υψομετρικής. Δεν το πολυσκέφτομαι, αποφασίζω να ξεκινήσω ξημερώματα και να δώ αν υπάρχει και μέχρι που βγάζει.
Οι θεωρίες για το πως ονομάστηκαν έτσι πολλές, από στρατιώτες που πέθαναν και μανάδες που καταράστηκαν το βουνό επειδή έχασαν τα παιδιά τους. Δεν υπάρχει κάτι επίσημο σαν μύθος όμως.
Τα εν λόγω βουνά βρίσκονται στα Βόρεια της Αλβανίας, κοντά στα σύνορα με Μαυροβούνιο και Κόσοβο. Ονομάζονται και Αλβανικές Άλπεις (Alpet Shqiptare) και μπορούν να προσεγγιστούν οδικώς είτε από την κοιλάδα Valbona είτε απο το Theth. Λόγω περιορισμένου χρόνου, βρήκα ότι η πρόσβαση στην Valbona είναι πιο γρήγορη, αν και λίγο ανορθόδοξη καθώς διασχίζεις 3 σύνορα αντί για μόλις 1 αν πας καρφί από Αλβανία. Η γρηγορότερη διαδρομή λοιπόν είναι αυτή:
Αρκετούτσικες οι ώρες + τα σύνορα που δεν ξέρεις τι να περιμένεις. Το πλάνο μου είναι να πάω Σάββατο στην Valbona, να διανυκτερεύσω εκεί σε κάποιο ξενώνα, και την επόμενη να ανέβω στην Maja Jezerce, την ψηλότερη κορυφή εκεί (και 6η των Βαλκανίων) και να επιστρέψω Θεσσαλονίκη. Το Σάββατο θα είναι εύκολο, αλλά η Κυριακή όχι.
Η διαδρομή για τα πρώτα 400χλμ είναι κλασσικός βαρετός αυτοκινητόδρομος. Μοναδικά highlights τα σύνορα.
Εδώ στα Ελλάδας - Σκοπίων.
Και εδώ στα Κοσόβου - Αλβανίας. Fun fact, ο συνοριοφύλακας μιλούσε Ελληνικά καθώς ζούσε για χρόνια στην Κρήτη.
Ας κάνω μια μικρή παρένθεση για το Κόσοβο. Δεν είχα ξαναπάει και ομολογώ ότι εξεπλάγην από την ποιότητα του αυτοκινητόδρομου. Το νόμισμα τους είναι το Ευρώ και για να μπεις στην χώρα χρειάζεσαι διαβατήριο. Χρειάζεσαι επίσης και υποχρεωτική ασφάλιση (δεν καλύπτει η πράσινη κάρτα) η οποία για μοτο κοστίζει 10€ για 15 ημέρες.
Έχοντας μπει πλέον Αλβανία και πλησιάζοντας τα βουνά, επιτέλους το τοπίο αρχίζει να γίνεται ενδιαφέρον. Αυτός είναι ο ποταμός Valbona.
Προχωρώντας προς την κοιλάδα, ο δρόμος πάει παράλληλα προς ένα από τα ρέματα που σχηματίζουν αργότερα τον Valbona.
Άφιξη στο ομώνυμο μέρος όπου θα διανυκτερεύσω. To υψόμετρο εδώ είναι 950μ, όχι καλά νέα για αυτό που με περιμένει αύριο. Η θέα πάντως είναι φοβερή!
Από ότι φαίνεται το μέρος είναι αρκετά τουριστικό. Τέλη Σεπτέμβρη και ακόμα έχει ορειβάτες διαφόρων εθνικοτήτων, οι υπάλληλοι μιλάνε Αγγλικά, οι τιμές είναι επίσης τσιμπημένες για Αλβανία. Δεν έχει κάτι άλλο πέρα από ξενώνες και ξενοδοχεία, αλλά το vibe που μου έβγαλε μου άρεσε.
Το κατάλυμα που θα με φιλοξενήσει είναι το Jezerca Guest House, 11€ σε δωμάτιο με 4 κρεβάτια. Ιντερνετ δεν φτάνει μέχρι εκεί οπότε για να σχεδιάσω τις λεπτομέρειες της επόμενης ημέρας κάθομαι στο εστιατόριο.
Από εδώ ξεκινάει το πιο διάσημο μονοπάτι για το οποίο έρχονται όλοι, που ενώνει την Valbona με το Theth. Όλοι όσοι γνώρισα το βράδυ για αυτό ήρθαν. Από ότι φαίνεται, η διαδρομή για την Maja Jezerce είναι σχετικά άγνωστη, ίσως και δικαιολογημένα.
Ποιό είναι το δικό μου πλάνο όμως; Να κάνω 10χλμ και 1750μ υψομετρικής διαφοράς μέχρι την κορυφή, και άλλα τόσα για πίσω. "Θα είμαι σφιχτός από χρόνο", σκέφτομαι.
Το google maps δείχνει ότι εδώ που βρίσκομαι είναι το τέρμα για οχήματα. Το maps.me όμως έχει άλλη άποψη και δίνει έναν μικρό δρόμο για ακόμα 4χλμ μέχρι το Rrogam που θα με βοηθούσε να γλιτώσω κάποιο χρόνο και 150μ υψομετρικής. Δεν το πολυσκέφτομαι, αποφασίζω να ξεκινήσω ξημερώματα και να δώ αν υπάρχει και μέχρι που βγάζει.