ChristosGR
Σκουριασμένο Μέλος
Τελευταία είχα μεγάλο φόρτο εργασίας και δεν είχα προλάβει να συνεχίσω τις εργασίες στο μηχανάκι και χτες που βρήκα λίγο χρόνο καταφερα να κλείσω καπάκια να βάλω τα καινούρια κολαρα και να βάλω μπροστά.
Αρχικά έριξα γυρω στα 800ml λαδι από την ταπα του κινητηρα και γεμισε οποτε περιμενα λιγη ωρα μεχρι να κατέβει η στάθμη όσο το λαδι περνουσε αργα από την ενωση που έχω κάνει στις τάπες.
Τελικά έριξα 1,5 λίτρο λαδι συνολικα (οσο ειναι και η χωρητικότητα συνολικα) και οι στάθμες των δυο δεξαμενών ηρθαν στο ίδιο επίπεδο μετα απο λίγο.
Εβαλα μπροστά τον κινητηρα και στο πρώτο λεπτο τον εσβησα για να δω που βρίσκεται η στάθμη στο τζαμακι του κινητηρα. Η στάθμη είχε κατέβει αρκετά και άρχιζε να ανεβαίνει ξανά σιγα σιγα παλι...
Χρειαστηκαν 2 λεπτά για να ισοσταθμιστουν οι δυο δεξαμενές ξανα. Δευτερη εκκινηση και στο λεπτό σβήσιμο παλι και η στάθμη παλι χαμηλή.
Κατι δεν πάει καλά εδώ και το λαδι για καποιο λογο έχει την τάση να πηγαίνει προς το κιβώτιο οσο ο κινητήρας λειτουργεί. Με τον κινητήρα σβηστό επιστρέφει παλι πισω και οι στάθμες εξισορροπούνται.
Ανοίγω το manual και μελετω προσεκτικά το κυκλωμα λιπανσης από την αρχη για να βρω την αιτία.
Η ενωση που έχω κάνει είναι στο χαμηλότερο σημείο των δυο δεξαμενών και στην ουσία ενωνω τις εισόδους λαδιού των δυο αντλιών λαδιού κινητηρα και κιβωτίου.
Δεν φαίνεται κάποιο λάθος εδω έκτος τού οτι η τρύπα της ένωσης είναι μόνο 6 χιλιοστα γιατί οι λαδοβιδες έχουν αυτον τον περιορισμό. Το λαδι αργησε να πάει προς το καρτερ του κιβωτίου όταν το έριχνα από την πλευρά του κινητηρα και αυτο ήταν αναμενόμενο γιατί έπρεπε να περάσει από την τρύπα των 6 χιλιοστών και ήταν κρυο και παχυρευστο αλλα το ανησυχητικό ήταν ότι πηγαίνει με αργους ρυθμούς προς το κιβώτιο οταν ο κινητήρας λειτουργεί....
Η σκέψη μου ήταν ότι κάποια διαφορά πιεσης μεταξύ των δύο δεξαμενών είναι ο μόνος λόγος που το λαδι μεταφέρεται αργα προς την άλλη πλευρά. Η δεξαμενή του κινητηρα εχει μια θετική πιεση λογω της παλινδρομησης του εμβολου αλλά και λόγω της αναμενόμενης διαφυγής αερίων μικρης ποσότητας λογω της συμπιεσης προς το στροφαλοθαλαμο μέσω των ελατηριων.
Για τον λόγο αυτό υπάρχει και ο σωλήνας αναθυμιάσεων στο πανω μέρος του καπακιού βαλβιδων που είναι και η μόνη διαφυγή του αέρα σε αυτόν τον κινητηρα.
Λογω του οτι η μοναδική τρύπα των αναθυμιάσεων είναι 10 χιλιοστα μόνο δικαιολογειται μια πολύ ελαφριά πιεση μεσα στο στροφαλοθαλαμο που διαφερει απο την ουδέτερη πιεση του θαλάμου του κιβωτίου.
Η μικρή αυτή διαφορά πιεσης θα δικαιολόγουσε και την αργη μεταφορά του λαδιού προς το κιβωτιο γιατι η τρύπα της συνδεσης ειναι μικρή και πολυ χαμηλα γιαυτο έκανα την εξής δοκιμη:
Αφαίρεσα τις δυο τάπες πλήρωσης λαδιού (κινητηρα-κιβωτιου) και τις ενωσα μεταξύ τους με έναν σωληνα. Με αυτόν τον τρόπο θα εξισορροπηθουν οι πιέσεις των δυο δεξαμενών και δεν θα υπάρχει διαφορά μεταξύ τους οποτε το λαδι θα πρέπει να παραμείνει στην ίδια στάθμη.
Δεύτερη δοκιμη με τον κινητήρα σε λειτουργία για 1 λεπτο και μετα σβήσιμο.
Το λαδι τώρα παρέμεινε στην θέση του όπως ακριβώς έπρεπε να είναι!!
Η αιτία βρέθηκε και το πρόβλημα λύθηκε.
Τωρα θα πρέπει να βρω έναν τρόπο να ενωσω της αναθυμιάσεις των δυο δεξαμενών..
Το εγχείρημα παλι καλά πέτυχε γιατί διαφορετικα έπρεπε να βρω άλλο τρόπο ένωσης και δεν είχα καμία όρεξη..
Μάλλον θα πρέπει να κατασκευάσεις κάποιου είδους σωλήνωση, ίσως και μόνιμη σε μορφη Τ που θα ενώνει τις δύο οπες λαδιού μόνιμα ενώ η τρίτη άκρη του Τ θα είναι η νέα οπή πλήρωσης του λαδιού.