Εκκεντροφοροι και know how

Carooly

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Thivai
Όνομα
Αpostolis
Μοτό
KTM EXCR 530
KAWASAKI KLR 250
Ολοι λιγο πολυ εχουμε ακουσει οτι βελτιωνοντας τους εκκεντροφόρους μπορούμε να παρουμε περισσότερη
δύναμη απο τον κινητηρα μας.Ξερουμε ομως πως ακριβως συμβαινει αυτο και γιατι;


Στο θεμα θα αναλυσω με λεπτομερειες την λειτουργια του εκκεντροφορου
ετσι ωστε να κατανοησουμε την επιδραση του επανω σε εναν τετραχρονο κινητηρα και να μπορουμε να ξερουμε τι πρεπει να αλλαξουμε σε εναν εκκεντροφορο για να παρουμε το αποτελεσμα που θελουμε.


Τα βασικα στοιχεια που εχει ενας εκκεντροφορος ειναι τα εξης:



1) Διαρκεια (duration)

2) Βυθισμα βαλβιδας (valve lift)

3) Χρονισμος εκκεντροφορου.


Διαρκεια εκκεντροφορου ειναι το χρονικο διαστημα που η βαλβιδα μενει ανοιχτη και μετριεται σε μοιρες
επικαλυψης σε μια περιστροφη του στροφαλοφορου.



Βυθισμα ειναι το μεγιστο ανοιγμα της βαλβιδας που το μετραμε σε χιλιοστα.



Χρονισμο εκκεντροφορου ονομαζουμε τον χρονισμο του σε σχεση με τον στροφαλοφορο.




[URL=http://s1280.photobucket.com/user/car00ly/media/download_zpspelcweov.jpg.html][/URL]




Εχοντας στο μυαλο μας την αρχη λειτουργιας του τετραχρονου κινητηρα γνωριζουμε οτι η βαλβιδα εισαγωγης
ανοιγει την στιγμη που το εμβολο ξεκινα να κατεβαινει προς το κατω νεκρο σημειο και κλεινει οταν το εμβολο
φτασει στο κατω νεκρο σημειο αυτο ομως πρακτικα μπορει να λειτουργησει μονο σε εναν κινητηρα πολυ χαμηλης
περιστροφης γιατι σε υψηλες περιστροφες μια τοσο μικρη διαρκεια δεν προλαβαινει να καλυψει τον κινητηρα με
αερα λογω της αδρανειας.

Η βαλβιδα εισαγωγης λοιπον ανοιγει πιο νωρις απο οτι νομιζουμε και κλεινει αρκετες μοιρες μετα το κατω
νεκρο σημειο αναλογα παντα με την διαρκεια και τον χρονισμο του εκκεντροφορου.
Για να καταλαβουμε τι εννοω ενας εκκεντροφορος με 260 μοιρες διαρκεια θα ανοιξει την βαλβιδα εισαγωγης
22 μοιρς πριν το ανω νεκρο σημειο και θα την κλεισει 58 μοιρες μετα το κατω νεκρο σημειο. Αυτο ειναι
ενα απλο παραδειγμα γιατι το που θα ανοιξει και θα κλεισει η βαλβιδα εχει να κανει με τον χρονισμο του σε
σχεση με τον στροφαλο.





Οι περισσοτεροι επωνυμοι εκκεντροφορoι βελτιωσης συνοδευονται με την καρτα χρονισμου η οποια αναγραφει
τα παρακατω στοιχεια.


INTAKE:>>>>>>>>>>>>>


Advertised Duration 280 degrees >>>>>>>> κανονικη διαρκεια εκκεντροφορου

Duration @1mm: 259 degrees >>>>>>>>>>>>>>>> διαρκεια μετρημενη στο 1mm βυθισματος
°
valve lift mm: 10,00 >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> βυθισμα βαλβιδας σε χιλιοστα


intake open 21,5 btdc >> η βαλβιδα εισαγωγης ανοιγει 21,5 μοιρες b=defore,t=top,d=dead,c=center.
intake close 57,5 abdc >> η βαλβιδα εισαγωγης κλεινει 57,5 μοιρες a=after,b=bottom,d=dead,c=center
lobe center 108 degrees>>> οι μοιρες χρονισμου του εκκεντροφορου σε σχεση με τον στροφαλο στο μεγιστο
βυθισμα




EXHAUST:>>>>>>>>>>>>



Advertised Duration 280 degrees

Duration @1mm: 259 degrees
°
valve lift mm: 9,00



exhaust valve open 59.5 bbdc>>>>>>> b=before,b=bottom,d=dead,c=center

exhaust valve close 21,5 atdc>>>>>>> a=after,t=top,d=dead,c=center
lobe center 108 degrees




Αdvertised duration ονομαζουμε την διαρκεια του εκκεντροφορου απο την στιγμη που ξεκιναει να ανοιγει η
βαλβιδα μεχρι την στιγμη που θα κλεισει


Duration at 1mm ειναι η διαρκεια του εκκεντροφορου μετρημενη στο 1 χιλιοστο βυθισματος. Αυτο σημαινει οτι
η μετρηση ξεκιναει να ισχυει οταν εχει ολοκληρωθει 1 χιλιοστο βυθισματος και τελειωνει στο 1 χιλιοστο
βυθισματος πριν αυτη κλεισει.

Η μετρηση στο 1mm βυθισματος ειναι η πιο διαδεδομενη παγκοσμιως και η πιο αξιοπιστη.
Οι περισσοτεροι κατασκευαστες χρησιμοποιουν αυτην την μεθοδο μετρησης και χρονισμου.



Για να μπορεσουμε να μετρησουμε η και να χρονισουμε εναν εκκεντροφορο εχοντας τα παραπανω στοιχεια θα
χρειαστουμε εναν δισκο χρονισμου και ενα ορολογιακο μικρομετρο.
Στο εμποριο υπαρχουν πολλα κιτ αλλα υπαρχει και η φθηνη αλλα το ιδιο αξιοπιστη λυση.

Προσωπικα εχω φτιαξει το δικο μου κιτ χρονισμου χρησιμοποιωντας απλα υλικα χρησιμοποιωντας δισκο cd
στον οποιο εχω εκτυπωσει αυτοκολλητο ενος δισκου χρονισμου και ενα ορολογιακο μικρομετρο το οποιο
προσαρμοζω με δικης μου κατασκευης βασεις στον κινητηρα που θελω να μετρησω η χρονισω.



[URL=http://s1280.photobucket.com/user/car00ly/media/25398820_10212873994877035_2212380256452719284_n_zpsmcnaqksp.jpg.html][/URL]


[URL=http://s1280.photobucket.com/user/car00ly/media/25395903_10212873994037014_3835796106635113814_n_zpsfyubsqxv.jpg.html][/URL]

Το πρωτο βημα λοιπον ειναι να τοποθετησουμε τον δισκο χρονισμου στον στροφαλο και να συντονισουμε το
μηδεν του δισκου με το ανω νεκρο μας σημειο. Μετα πρεπει να τοποθετησουμε το ορολογιακο μικρομετρο
επανω στην βαλβιδα και να το ευθυγραμμισουμε απολυτα για να μην υπαρχει αποκλιση στις ενδειξεις μας.

Αφου λοιπον εχουμε μηδενισει το μικρομετρο μας περιστρεφουμε τον στροφαλο μεχρι η βαλβιδα μας
να αρχισει να ανοιγει και σταματαμε μολις το μικρομετρο μας δειξει 1mm.
Τοτε κοιτωντας τον δισκο χρονισμου ξερουμε σε ποιο σημειο του στροφαλοφορου ανοιξε η βαλβιδα και συνεχιζουμε
να περιστρεφουμε μεχρι να δουμε την μεγιστη ενδειξη του ρολογιου. Η μεγιστη ενδειξη ειναι το βυθισμα μας
σε χιλιοστα.
Συνεχιζουμε μεχρι η βαλβιδα να κλεισει εντελως.Μολις κλεισει και το μικρομετρο σταματησει να περιστρεφεται
γυρναμε αναποδα τον στροφαλο μεχρι το μικρομετρο μας ολοκληρωσει την ενδειξη του ενος χιλιοστου.
Ξεροντας το που ανοιγει και το που κλεινει η βαλβιδα μπορουμε να υπολογισουμε με ακριβεια την διαρκεια
του εκκεντροφορου μας στο 1mm βυθισματος.


Για παραδειγμα αν η μετρηση που πηραμε για την βαλβιδα εισαγωγης οταν ανοιξε ηταν 10 μοιρες πριν το ανω
νεκρο σημειο δηλαδη BTDC και η μετρηση που πηραμε με κλειστη βαλβιδα ηταν 40 μοιρες μετα το κατω νεκρο σημειο
ο εκκεντροφορος μας εχει 10+40+180= 230 μοιρες διαρκεια στο 1mm.

Με τον ιδιο τροπο μετραμε η χρονιζουμε και τον εκκεντροφορο εξαγωγης.




Μεγαλη διαρκεια vs μικρη διαρκεια εκκεντροφορου.


Η μικρη διαρκεια βοηθαει παντα στην πολιτισμενη λειτουργια στις χαμηλες στροφες την πολυ καλη αποδοση στις
χαμηλες και μεσαιες στροφες και την αποκριση σε αυτο το φασμα με πλεονεκτημα ομως την μειωμενη ιπποδυναμη
στις υψηλες στροφες.

Η μεγαλυτερη διαρκεια θα φερει περισσοτερη ιπποδυναμη στις υψηλες στροφες αλλα θα εχει μια αντιστοιχη μειωση
της ροπης και της δυναμης στις χαμηλες και μεσαιες στροφες.




Μικρο βυθισμα vs μεγαλο βυθισμα.


Ενα μεγαλυτερο βυθισμα βαλβιδων ειναι παντα καλυτερο και εχει μονο πλεονεκτηματα αν υποθεσουμε οτι
συγκρινουμε δυο εκκεντροφορους ιδιας διαρκειας. Το μεγαλυτερο βυθισμα θα μας φερει καλυτερη ροπη και
αποκριση στο ανοιγμα του γκαζιου αλλα και αυξυση ιπποδυναμης λογω της καλυτερης πληρωσης.



Προπορια αργοπορια κτλ.


Ο χρονισμος του εκκεντροφορου εχει και αυτος μεγαλη σημασια στην αποδοση.Το πιο σημαντικο ειναι το σημειο που
ανοιγει και κλεινει η βαλβιδα εισαγωγης και λιγοτερο η βαλβιδα εξαγωγης.
Προπορευοντας τον εκκεντροφορο εισαγωγης που σημαινει οτι η βαλβιδα θα ανοιξει νωριτερα και θα κλεισει
επισης νωριτερα μεταφερουμε την αποδοση και την ροπη χαμηλοτερα γιατι η βαλβιδα εισαγωγης κλεινει
νωριτερα και η δυναμικη συμπιεση ειναι μεγαλυτερη.

Για παραδειγμα αν η βαλβιδα κλεισει 40 μοιρες μετα το κατω νεκρο σημειο ο κινητηρας θα εχει χασει
40 μοιρες συμπιεσης οι οποιες πανε χαμενες στις χαμηλες στροφες οπου τις χρειαζομαστε.
Αν εμεις αλλαξουμε τον χρονιστο και προπορευσουμε τον εκκεντροφορο 5 μοιρες θα εχουμε κερδισει τις μοιρες
αυτες σε συμπιεση η οποια θα μας φερει αποτελεσμα στις χαμηλες στροφες αλλα θα μας απογοητευσει στις υψηλες
περιστροφες με μειωμενη αποδοση.

Η αποδοση στις υψηλες στροφες θα μειωθει λογω του οτι ο κινητηρας θα εχει περισσοτερη δυναμικη
συμπιεση και θα κορεστει απο ενα σημειο και μετα.



Επιλεγοντας τον ιδανικο εκκεντροφορο για τον κινητηρα μας.


Δεν υπαρχει καλος η κακος εκκεντροφορος αλλα ο ιδανικος για εμας και αυτο σημαινει οτι για να επιλεξουμε
τον εκκεντροφορο που θα φερει το αποτελεσμα που θελουμε πρεπει να γνωριζουμε τι θελουμε να κανουμε και
βαση των χαρακτηριστικων του κινητηρα μας να τον επιλεξουμε γνωριζοντας πριν τον τοποθετησουμε τι θα αλλαξει
στον τροπο αποδοσης του κινητηρα μας. Γιαυτο πρεπει να μελετησουμε τον κινητηρα μας και να δουμε τα
χαρακτηριστικα του που ειναι τα εξης.

λογος συμπιεσης

διαμετρος διαδρομη

μεγιστο οριο στροφων

διαρκεια εκκεντροφορου και βυθισμα βαλβιδων.



Εχοντας υποψιν μας τα παραπανω ξερουμε οτι αν μεγαλωσουμε την διαρκεια θα παρουμε περισσοτερη δυναμη
στις υψηλες στροφες αλλα θα χασουμε στις χαμηλες και μεσαιες και αν ο στοχος μας ειναι η απολυτη ιπποδυναμη
μπορουμε να το κανουμε.

Αν θελουμε να διατηρησουμε την δυναμη στις χαμηλομεσαιες μπορουμε να διατηρησουμε την υπαρχον διαρκεια με
μεγαλυτερο ομως βυθισμα. Αυτο θα μας ενισχυσει την ροπη και την αποκριση και θα βοηθησει λιγο στην συνολικη
ενισχυση της καμπυλης.


Στο παρακατω παραδειγμα εχουμε εναν κινητηρα yamaha xt660 o οποιος δυναμομετρηθηκε με τον εργοστασιακο
εκκεντροφοροκαι με εναν stage1 της hotcam. Ο εργοστασιακος εκκεντροφορος ειναι 235 μοιρες στο 1mm και ο
hotcam 255.
Η διαφορα στην μεγιστη ιπποδυναμη ειναι αισθητη στις υψηλες στροφες αλλα το χασιμο στις χαμηλομεσαιες
επισης σημαντικο. Επιλεγουμε λοιπον τι θελουμε να κανουμε και λαμβανουμε υποψιν μας τα μειονεκτηματα ενος
μεγαλυτερου εκκεντροφορου αν θελουμε να διατηρησουμε τον τροπο αποδοσης στον κινητηρα μας.

[URL=http://s1280.photobucket.com/user/car00ly/media/Differencebetweencams_zpsdycgpnwn.jpg.html][/URL]













Ενας αλλος τροπος να βελτιωσουμε τον εκκεντροφορο μας και με την αλλαγη αυτη να εχουμε μονο κερδος ειναι να
διατηρησουμε την εργοστασιακη διαρκεια και εστιασουμε στην αλλαγη του βυθισματος και στην ραμπα του.
Αυτο που μπορουμε να συναντησουμε συγκρινοντας εκκεντροφορους ιδιας διαρκειας ειναι το ποσο αυτοι μεσω της
σχεδιασης της ραμπας τους εκμεταλευονται στο επακρο την διαρκεια τους.
Στο παρακατω παραδειγμα συγκρινουμε δυο εκκεντρα στα οποια ομως η διαφορα ειναι εμφανης.
Το ενα απο τα δυο εχει αποτομη ραμπα με αποτελεσμα να εχει περισσοτερο χρονο την βαλβιδα ανοιχτη σε ολο
το ευρος. Αν σε ολο αυτο προσθεσουμε και μεγαλυτερο βυθισμα θα εχουμε μια πολυ καλη βελτιωση που θα φερει
μεγαλυτερη αποδοση σε ολο το φασμα στροφων χωρις να εχουμε χασει πουθενα.

Εναν τετοιο εκκεντροφορο εχω στα σκαρια για το xt660z τον οποιο εχω ηδη στειλει για reprofile.
Διατηρωντας την διαρκεια θα φτιαξουμε το μεγιστο δυνατο βυθισμα με πιο αποτομη ραμπα
για το εργοστασιακο valve train δινοντας ομως εμφαση και στην μακροζωια γιατι αν το παρακανει κανεις μπορει
να υπαρξει φθορα σε εκκεντρο και κοκκορακι μακροπροθεσμα.Τα αποτελεσματα θα τα δειτε συντομα σε επισημη
δυναμομετρηση.
 

takis652

Μέλος
Περιοχή
Κερατσινι
Όνομα
Τακης
Μοτό
aprilia pegaso 650ie
Ολοι λιγο πολυ εχουμε ακουσει οτι βελτιωνοντας τους εκκεντροφόρους μπορούμε να παρουμε περισσότερη
δύναμη απο τον κινητηρα μας.Ξερουμε ομως πως ακριβως συμβαινει αυτο και γιατι;


Στο θεμα θα αναλυσω με λεπτομερειες την λειτουργια του εκκεντροφορου
ετσι ωστε να κατανοησουμε την επιδραση του επανω σε εναν τετραχρονο κινητηρα και να μπορουμε να ξερουμε τι πρεπει να αλλαξουμε σε εναν εκκεντροφορο για να παρουμε το αποτελεσμα που θελουμε.


Τα βασικα στοιχεια που εχει ενας εκκεντροφορος ειναι τα εξης:



1) Διαρκεια (duration)

2) Βυθισμα βαλβιδας (valve lift)

3) Χρονισμος εκκεντροφορου.


Διαρκεια εκκεντροφορου ειναι το χρονικο διαστημα που η βαλβιδα μενει ανοιχτη και μετριεται σε μοιρες
επικαλυψης σε μια περιστροφη του στροφαλοφορου.



Βυθισμα ειναι το μεγιστο ανοιγμα της βαλβιδας που το μετραμε σε χιλιοστα.



Χρονισμο εκκεντροφορου ονομαζουμε τον χρονισμο του σε σχεση με τον στροφαλοφορο.









Εχοντας στο μυαλο μας την αρχη λειτουργιας του τετραχρονου κινητηρα γνωριζουμε οτι η βαλβιδα εισαγωγης
ανοιγει την στιγμη που το εμβολο ξεκινα να κατεβαινει προς το κατω νεκρο σημειο και κλεινει οταν το εμβολο
φτασει στο κατω νεκρο σημειο αυτο ομως πρακτικα μπορει να λειτουργησει μονο σε εναν κινητηρα πολυ χαμηλης
περιστροφης γιατι σε υψηλες περιστροφες μια τοσο μικρη διαρκεια δεν προλαβαινει να καλυψει τον κινητηρα με
αερα λογω της αδρανειας.

Η βαλβιδα εισαγωγης λοιπον ανοιγει πιο νωρις απο οτι νομιζουμε και κλεινει αρκετες μοιρες μετα το κατω
νεκρο σημειο αναλογα παντα με την διαρκεια και τον χρονισμο του εκκεντροφορου.
Για να καταλαβουμε τι εννοω ενας εκκεντροφορος με 260 μοιρες διαρκεια θα ανοιξει την βαλβιδα εισαγωγης
22 μοιρς πριν το ανω νεκρο σημειο και θα την κλεισει 58 μοιρες μετα το κατω νεκρο σημειο. Αυτο ειναι
ενα απλο παραδειγμα γιατι το που θα ανοιξει και θα κλεισει η βαλβιδα εχει να κανει με τον χρονισμο του σε
σχεση με τον στροφαλο.





Οι περισσοτεροι επωνυμοι εκκεντροφορoι βελτιωσης συνοδευονται με την καρτα χρονισμου η οποια αναγραφει
τα παρακατω στοιχεια.


INTAKE:>>>>>>>>>>>>>


Advertised Duration 280 degrees >>>>>>>> κανονικη διαρκεια εκκεντροφορου

Duration @1mm: 259 degrees >>>>>>>>>>>>>>>> διαρκεια μετρημενη στο 1mm βυθισματος
°
valve lift mm: 10,00 >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> βυθισμα βαλβιδας σε χιλιοστα


intake open 21,5 btdc >> η βαλβιδα εισαγωγης ανοιγει 21,5 μοιρες b=defore,t=top,d=dead,c=center.
intake close 57,5 abdc >> η βαλβιδα εισαγωγης κλεινει 57,5 μοιρες a=after,b=bottom,d=dead,c=center
lobe center 108 degrees>>> οι μοιρες χρονισμου του εκκεντροφορου σε σχεση με τον στροφαλο στο μεγιστο
βυθισμα




EXHAUST:>>>>>>>>>>>>



Advertised Duration 280 degrees

Duration @1mm: 259 degrees
°
valve lift mm: 9,00



exhaust valve open 59.5 bbdc>>>>>>> b=before,b=bottom,d=dead,c=center

exhaust valve close 21,5 atdc>>>>>>> a=after,t=top,d=dead,c=center
lobe center 108 degrees




Αdvertised duration ονομαζουμε την διαρκεια του εκκεντροφορου απο την στιγμη που ξεκιναει να ανοιγει η
βαλβιδα μεχρι την στιγμη που θα κλεισει


Duration at 1mm ειναι η διαρκεια του εκκεντροφορου μετρημενη στο 1 χιλιοστο βυθισματος. Αυτο σημαινει οτι
η μετρηση ξεκιναει να ισχυει οταν εχει ολοκληρωθει 1 χιλιοστο βυθισματος και τελειωνει στο 1 χιλιοστο
βυθισματος πριν αυτη κλεισει.

Η μετρηση στο 1mm βυθισματος ειναι η πιο διαδεδομενη παγκοσμιως και η πιο αξιοπιστη.
Οι περισσοτεροι κατασκευαστες χρησιμοποιουν αυτην την μεθοδο μετρησης και χρονισμου.



Για να μπορεσουμε να μετρησουμε η και να χρονισουμε εναν εκκεντροφορο εχοντας τα παραπανω στοιχεια θα
χρειαστουμε εναν δισκο χρονισμου και ενα ορολογιακο μικρομετρο.
Στο εμποριο υπαρχουν πολλα κιτ αλλα υπαρχει και η φθηνη αλλα το ιδιο αξιοπιστη λυση.

Προσωπικα εχω φτιαξει το δικο μου κιτ χρονισμου χρησιμοποιωντας απλα υλικα χρησιμοποιωντας δισκο cd
στον οποιο εχω εκτυπωσει αυτοκολλητο ενος δισκου χρονισμου και ενα ορολογιακο μικρομετρο το οποιο
προσαρμοζω με δικης μου κατασκευης βασεις στον κινητηρα που θελω να μετρησω η χρονισω.








Το πρωτο βημα λοιπον ειναι να τοποθετησουμε τον δισκο χρονισμου στον στροφαλο και να συντονισουμε το
μηδεν του δισκου με το ανω νεκρο μας σημειο. Μετα πρεπει να τοποθετησουμε το ορολογιακο μικρομετρο
επανω στην βαλβιδα και να το ευθυγραμμισουμε απολυτα για να μην υπαρχει αποκλιση στις ενδειξεις μας.

Αφου λοιπον εχουμε μηδενισει το μικρομετρο μας περιστρεφουμε τον στροφαλο μεχρι η βαλβιδα μας
να αρχισει να ανοιγει και σταματαμε μολις το μικρομετρο μας δειξει 1mm.
Τοτε κοιτωντας τον δισκο χρονισμου ξερουμε σε ποιο σημειο του στροφαλοφορου ανοιξε η βαλβιδα και συνεχιζουμε
να περιστρεφουμε μεχρι να δουμε την μεγιστη ενδειξη του ρολογιου. Η μεγιστη ενδειξη ειναι το βυθισμα μας
σε χιλιοστα.
Συνεχιζουμε μεχρι η βαλβιδα να κλεισει εντελως.Μολις κλεισει και το μικρομετρο σταματησει να περιστρεφεται
γυρναμε αναποδα τον στροφαλο μεχρι το μικρομετρο μας ολοκληρωσει την ενδειξη του ενος χιλιοστου.
Ξεροντας το που ανοιγει και το που κλεινει η βαλβιδα μπορουμε να υπολογισουμε με ακριβεια την διαρκεια
του εκκεντροφορου μας στο 1mm βυθισματος.


Για παραδειγμα αν η μετρηση που πηραμε για την βαλβιδα εισαγωγης οταν ανοιξε ηταν 10 μοιρες πριν το ανω
νεκρο σημειο δηλαδη BTDC και η μετρηση που πηραμε με κλειστη βαλβιδα ηταν 40 μοιρες μετα το κατω νεκρο σημειο
ο εκκεντροφορος μας εχει 10+40+180= 230 μοιρες διαρκεια στο 1mm.

Με τον ιδιο τροπο μετραμε η χρονιζουμε και τον εκκεντροφορο εξαγωγης.




Μεγαλη διαρκεια vs μικρη διαρκεια εκκεντροφορου.


Η μικρη διαρκεια βοηθαει παντα στην πολιτισμενη λειτουργια στις χαμηλες στροφες την πολυ καλη αποδοση στις
χαμηλες και μεσαιες στροφες και την αποκριση σε αυτο το φασμα με πλεονεκτημα ομως την μειωμενη ιπποδυναμη
στις υψηλες στροφες.

Η μεγαλυτερη διαρκεια θα φερει περισσοτερη ιπποδυναμη στις υψηλες στροφες αλλα θα εχει μια αντιστοιχη μειωση
της ροπης και της δυναμης στις χαμηλες και μεσαιες στροφες.




Μικρο βυθισμα vs μεγαλο βυθισμα.


Ενα μεγαλυτερο βυθισμα βαλβιδων ειναι παντα καλυτερο και εχει μονο πλεονεκτηματα αν υποθεσουμε οτι
συγκρινουμε δυο εκκεντροφορους ιδιας διαρκειας. Το μεγαλυτερο βυθισμα θα μας φερει καλυτερη ροπη και
αποκριση στο ανοιγμα του γκαζιου αλλα και αυξυση ιπποδυναμης λογω της καλυτερης πληρωσης.



Προπορια αργοπορια κτλ.


Ο χρονισμος του εκκεντροφορου εχει και αυτος μεγαλη σημασια στην αποδοση.Το πιο σημαντικο ειναι το σημειο που
ανοιγει και κλεινει η βαλβιδα εισαγωγης και λιγοτερο η βαλβιδα εξαγωγης.
Προπορευοντας τον εκκεντροφορο εισαγωγης που σημαινει οτι η βαλβιδα θα ανοιξει νωριτερα και θα κλεισει
επισης νωριτερα μεταφερουμε την αποδοση και την ροπη χαμηλοτερα γιατι η βαλβιδα εισαγωγης κλεινει
νωριτερα και η δυναμικη συμπιεση ειναι μεγαλυτερη.

Για παραδειγμα αν η βαλβιδα κλεισει 40 μοιρες μετα το κατω νεκρο σημειο ο κινητηρας θα εχει χασει
40 μοιρες συμπιεσης οι οποιες πανε χαμενες στις χαμηλες στροφες οπου τις χρειαζομαστε.
Αν εμεις αλλαξουμε τον χρονιστο και προπορευσουμε τον εκκεντροφορο 5 μοιρες θα εχουμε κερδισει τις μοιρες
αυτες σε συμπιεση η οποια θα μας φερει αποτελεσμα στις χαμηλες στροφες αλλα θα μας απογοητευσει στις υψηλες
περιστροφες με μειωμενη αποδοση.

Η αποδοση στις υψηλες στροφες θα μειωθει λογω του οτι ο κινητηρας θα εχει περισσοτερη δυναμικη
συμπιεση και θα κορεστει απο ενα σημειο και μετα.



Επιλεγοντας τον ιδανικο εκκεντροφορο για τον κινητηρα μας.


Δεν υπαρχει καλος η κακος εκκεντροφορος αλλα ο ιδανικος για εμας και αυτο σημαινει οτι για να επιλεξουμε
τον εκκεντροφορο που θα φερει το αποτελεσμα που θελουμε πρεπει να γνωριζουμε τι θελουμε να κανουμε και
βαση των χαρακτηριστικων του κινητηρα μας να τον επιλεξουμε γνωριζοντας πριν τον τοποθετησουμε τι θα αλλαξει
στον τροπο αποδοσης του κινητηρα μας. Γιαυτο πρεπει να μελετησουμε τον κινητηρα μας και να δουμε τα
χαρακτηριστικα του που ειναι τα εξης.

λογος συμπιεσης

διαμετρος διαδρομη

μεγιστο οριο στροφων

διαρκεια εκκεντροφορου και βυθισμα βαλβιδων.



Εχοντας υποψιν μας τα παραπανω ξερουμε οτι αν μεγαλωσουμε την διαρκεια θα παρουμε περισσοτερη δυναμη
στις υψηλες στροφες αλλα θα χασουμε στις χαμηλες και μεσαιες και αν ο στοχος μας ειναι η απολυτη ιπποδυναμη
μπορουμε να το κανουμε.

Αν θελουμε να διατηρησουμε την δυναμη στις χαμηλομεσαιες μπορουμε να διατηρησουμε την υπαρχον διαρκεια με
μεγαλυτερο ομως βυθισμα. Αυτο θα μας ενισχυσει την ροπη και την αποκριση και θα βοηθησει λιγο στην συνολικη
ενισχυση της καμπυλης.


Στο παρακατω παραδειγμα εχουμε εναν κινητηρα yamaha xt660 o οποιος δυναμομετρηθηκε με τον εργοστασιακο
εκκεντροφοροκαι με εναν stage1 της hotcam. Ο εργοστασιακος εκκεντροφορος ειναι 235 μοιρες στο 1mm και ο
hotcam 255.
Η διαφορα στην μεγιστη ιπποδυναμη ειναι αισθητη στις υψηλες στροφες αλλα το χασιμο στις χαμηλομεσαιες
επισης σημαντικο. Επιλεγουμε λοιπον τι θελουμε να κανουμε και λαμβανουμε υποψιν μας τα μειονεκτηματα ενος
μεγαλυτερου εκκεντροφορου αν θελουμε να διατηρησουμε τον τροπο αποδοσης στον κινητηρα μας.















Ενας αλλος τροπος να βελτιωσουμε τον εκκεντροφορο μας και με την αλλαγη αυτη να εχουμε μονο κερδος ειναι να
διατηρησουμε την εργοστασιακη διαρκεια και εστιασουμε στην αλλαγη του βυθισματος και στην ραμπα του.
Αυτο που μπορουμε να συναντησουμε συγκρινοντας εκκεντροφορους ιδιας διαρκειας ειναι το ποσο αυτοι μεσω της
σχεδιασης της ραμπας τους εκμεταλευονται στο επακρο την διαρκεια τους.
Στο παρακατω παραδειγμα συγκρινουμε δυο εκκεντρα στα οποια ομως η διαφορα ειναι εμφανης.
Το ενα απο τα δυο εχει αποτομη ραμπα με αποτελεσμα να εχει περισσοτερο χρονο την βαλβιδα ανοιχτη σε ολο
το ευρος. Αν σε ολο αυτο προσθεσουμε και μεγαλυτερο βυθισμα θα εχουμε μια πολυ καλη βελτιωση που θα φερει
μεγαλυτερη αποδοση σε ολο το φασμα στροφων χωρις να εχουμε χασει πουθενα.

Εναν τετοιο εκκεντροφορο εχω στα σκαρια για το xt660z τον οποιο εχω ηδη στειλει για reprofile.
Διατηρωντας την διαρκεια θα φτιαξουμε το μεγιστο δυνατο βυθισμα με πιο αποτομη ραμπα
για το εργοστασιακο valve train δινοντας ομως εμφαση και στην μακροζωια γιατι αν το παρακανει κανεις μπορει
να υπαρξει φθορα σε εκκεντρο και κοκκορακι μακροπροθεσμα.Τα αποτελεσματα θα τα δειτε συντομα σε επισημη
δυναμομετρηση.
Βάλε και σκληρότερα η καινούργια ελατήρια βαλβίδων για αποφυγή του "μετεωρισμού"
Καλή επιτυχία! Και εννοείτε αναμένουμε την δυναμομέτρηση...!
 
Top Bottom