Παίζει να είναι πολλά ,παίζει να μην είναι κ τίποτα.
Μπορεί ο ιμιτασιον ανορθωτής να μην αποδίδει ακριβώς όπως πρέπει.
Μπορεί να εχει οριακή γενήτρια σε σχέση με την ζήτηση των φορτίων του ,κ όταν λειτουργούν τα πάντα να μην προλαβαίνει να αναπληρώσει όλη την ζητούμενη ενέργεια.
Μπορεί να δουλεύει έτσι κι από μαμά ,απλά δεν το ήξερες γιατί ποτέ δεν είχες μετρήσει.
Αν οι μετρήσεις της τάσης φόρτισης είναι εντός των προδιαγραφών του κατασκευαστή (συνήθως 13,5-14,5 V) τότε μην ασχολείσαι.
0,2 V πάνω-κάτω δεν είναι κάτι σπουδαίο.
Ειδικά σε injection μηχανάκια ,που όταν ανοίγεις το γκάζι τραβάει ρεύμα η αντλία ,το μπέκ ,κ διάφορα άλλα ηλεκτρονικά/ηλεκτρικά εξαρτήματα.
Το Τενερέ μου ,όταν ταξίδευα ΕΟ ,με σταθερά αρκετά ανοιχτό γκάζι ,έδειχνε 0,2 κάτω σε σχέση με το ρελαντί ή χαμηλότερες στροφές.
Κουλό ίσως θα πεί κάποιος ,αλλά αν αναλογιστούμε την περισσότερη ενέργεια που καταναλώνει η αντλία καυσίμου κ μόνο στο άνοιγμα του γκαζιού ,μάλλον φυσιολογικό είναι.
Προβλήματα φόρτισης μπαταρίας πάντως δεν είχα ποτέ.(8,5 χρόνια κράτησε η μαμά μπαταρία του)
Το TTR μου ,μετά από αλλαγή σε καινούργια πηνία + ανορθωτή ,έκανε διάφορα κουλά ,με σκαμπανεβάσματα της τάξης 12,7 - 13,7 V ,αναλόγως στροφών-ζήτησης φορτίου(πχ,φώτα) κλπ
Ηταν πολύ λίγα τα V που έβλεπα ,δεδομένων των καινούργιων ηλεκτρικών εξαρτημάτων ,κ αδικαιολόγητες οι πτώσεις τάσης.
Οσο κι αν έψαξα για προβληματικό ηλεκτρικό εξάρτημα ή διαρροή ,δεν βρήκα τίποτα.
Ζήτησα την βοήθεια-γνώμη κ φίλου ηλεκτροεπιστήμονα.
Επίσης δεν βρήκε κάτι.
Ωσπου ,σκέφτηκα την πιθανότητα της "κόπωσης" αγωγών(βλ.καλώδια) ,η οποία αυξάνει την εσωτερική τους αντίσταση.
Ακύρωσα την μαμά καλωδίωση που είχε σχέση με την φόρτιση ,έφτιαξα μιά καινούργια ,κ την κούμπωσα στο κύκλωμα.
Εκτοτε ,έχω σταθερά 14,5 V στο 95% της λειτουργίας του κινητήρα ,τα οποία αυξομειώνονται +-0,2 V υπό ορισμένες συνθήκες.
Από την στιγμή που είναι εντός προδιαγραφών κ σταθερά (0,2 είπαμε είναι πολύ μικρή διαφοροποίηση) σταμάτησα κ να ασχολούμαι.
Ολον αυτόν τον πονοκέφαλο βέβαια ,μπορούμε να τον αποφύγουμε ,αν πολύ απλά δεν βάζουμε βολτόμετρο στις μοτοσυκλέτες μας.
Οπως λέει κι ο φίλος μου ο @
christof40 :
"Ξήλωσέ το το γμμνο να ησυχάσεις ,άμα χρειαζότανε ,θα το'χανε βάλει κι από τη μάνα τους"