Reinmeister
Μέλος
- Όνομα
- Αντώνης
- Μοτό
- SUZUKI GSX 1000S 2018
Ένα άρθρο που είχα γράψει πρίν μερικά χρόνια το οποίο θεωρώ πολύ χρήσιμο,έτσι ώστε ο εκάστοτε έμπορος να μην σας πουλάει φούμαρα...Σε κάποια άλλη φάση θα σας γράψω και για τον σωστό τρόπο αλλαγής ψυκτικού υγρού καθώς και τον σωστό καθαρισμό του κυκλώματος...
Τα περισσότερα αντιπηκτικά λοιπόν, εδώ και αρκετά χρόνια, είναι αιθυλενογλυκόλες...
το σκεπτικό...
Η αιθυλενογλυκόλη είναι μια αλκοόλη η οποία έχει χαμηλότερο σημείο πήξεως και αντίστοιχα
υψηλότερο σημείο βρασμού σε σχέση με το νερό... αναμεμιγμένη με αυτό αυξάνει το εύρος
θερμοκρασιών ακόμη περισσότερο, κάτι που κάνει την χρήση της ιδανική στο κυκλώματα ψύξεως των
οχημάτων…
Η αιθυλενογλυκόλη έχει μεν υψηλότερο σημείο βρασμού από το νερό, αλλά χαμηλότερη
θερμοχωρητικότητα που σημαίνει ότι ως ψυκτικό μέσο είναι χειρότερη από το νερό... βεβαία λόγω του
εύρους θερμοκρασιών που καλύπτει θεωρείται ως ιδανική μέση λύση...
Με απλά λογία... όταν βράζει ο τόπος με σκέτο αποσταγμένο του θεούλη ο κινητήρας μας δουλεύει
σαφώς ψυχρότερα εφόσον φυσικά το κύκλωμα μας είναι σε άψογη κατάσταση χωρίς την παραμικρή
διαρροή που θα του έριχνε την πίεση χαμηλώνοντας αντιστοίχως και το σημείο βρασμού του
νερού...
Καλύψαμε το κομμάτι κρύου ζεστής... χονδρικα…
Στην συνεχεία έχουμε το θέμα διάβρωσης, μια και το νερό έχει την τάση να οξειδώνει-διαβρώνει τα
μέταλλα με τις γνώστες σε όλους μας συνέπειες...
Η λύση λοιπόν είναι η προσθήκη αναστολέων διάβρωσης...
Οι συνήθεις ύποπτοι είναι το πυρίτιο και το φωσφορικό άλας οι οποίοι δημιουργούν ένα
προστατευτικό στρώμα στα μέταλλα εμποδίζοντας έτσι την διάβρωση...
Ακριβώς επειδή αναλώνονται στην δημιουργία προστατευτικού στρώματος επιβάλλεται η
αντικατάσταση τους κάθε δυο χρόνια…
Κάθε κατασκευαστής αναλόγως χωράς χρήσης του προϊόντος του προτείνει και συγκεριμένα
αντιπηκτικά που τα βαφτίζει με διάφορους τύπους οι οποίοι δεν μας ενδιαφέρουν σε αυτή την
παρουσίαση…Αυτό που μας ενδιαφέρει όμως πολύ είναι τι συνιστά αυτή τους ακριβώς την
διαφοροποίηση…
Οι αναστολείς διάβρωσης…
Στην Αμερική χρησιμοποιούνται και οι δυο τύποι που αναφέρονται πιο πάνω με αντιπηκτικά με
πυρίτιο, είτε φωσφορικό άλας, είτε συνδυασμό των δυο…
Στην Ασία αυστηρότατα μόνο πυριτίου και στην Ευρώπη μόνο φωσφορικού άλατος…
όσο περίεργο κι αν ακούγεται ο λόγος είναι η ποιότητα νερού της κάθε ηπείρου…
Για παράδειγμα, στην Ευρώπη που έχει νερό πλούσιο σε ασβέστιο και μαγνήσιο τα αντιπηκτικά με
αναστολέα διάβρωσης το φωσφορικό άλας δημιουργούν πρόβλημα διότι αυτό αντιδρά με το
μαγνήσιο και το ασβέστιο δημιουργώντας φωσφορικό μαγνήσιο και αντίστοιχα φωσφορικό ασβέστιο
το οποίο προκαλεί βλαπτικές επικαθίσεις στα μέταλλα καθιστώντας πλημμελή την κυκλοφορία του
υγρού κατ επέκτασιν και τη ψύξη του κινητήρα…
Το αντίθετο συμβαίνει στην Ασία…
Εδώ και λίγα χρόνια οι χημικοί έχουν προσπαθήσει και έχουν βρει λύση στην δημιουργία
«παγκόσμιων» αντιπηκτικών που μπορούν να λειτουργήσουν ανεξαρτήτως ποιότητος νερού και
αποτελούνται από την σταθερή μας αιθυλενογλυκόλη και έχουν οργανικούς αναστολείς διάβρωσης
οι οποίοι δεν δημιουργούν προστατευτικό στρώμα στα μέταλλα όπως οι ανόργανοι που περιγράψαμε
παραπάνω αλλά αντιδρούν χημικά με τα μέταλλα εμποδίζοντας την διάβρωση…
ΣυνοψΊζοντας…
Εμείς οι Έλληνες λοιπόν πρέπει να χρησιμοποιούμε αντιπηκτικά που είτε έχουν αναστολέα διαβρωσης__
το πυρίτιο, είτε είναι οργανικά όποτε είμαστε κομπλέ…
Οπότε…Αγοράζετε ότι γράφει στην ταμπέλα silicate, είτε ακουμπάτε κάτι παραπάνω και αγοράζετε ότι
γράφει είτε organic είτε OAT…
Το δεύτερο πλεονέκτημα των οργανικών, πέραν της συμβατότητας τους με κάθε νερό είναι ότι είναι
μακράς διάρκειας και δεν χρειάζονται αντικατάσταση όπως τα «απλά»...
Επίσης επειδή είμαστε κατά βάση ζεστή χωρά οι αναλογία κάλο είναι να φτάνει έως και 40%
αντιπηκτικό με το υπόλοιπο νερό για καλύτερη ψύξη… Όσοι ζείτε βόρεια με χαμηλές θερμοκρασίες δουλεύετε 50-50
Reinmeister...
Τα περισσότερα αντιπηκτικά λοιπόν, εδώ και αρκετά χρόνια, είναι αιθυλενογλυκόλες...
το σκεπτικό...
Η αιθυλενογλυκόλη είναι μια αλκοόλη η οποία έχει χαμηλότερο σημείο πήξεως και αντίστοιχα
υψηλότερο σημείο βρασμού σε σχέση με το νερό... αναμεμιγμένη με αυτό αυξάνει το εύρος
θερμοκρασιών ακόμη περισσότερο, κάτι που κάνει την χρήση της ιδανική στο κυκλώματα ψύξεως των
οχημάτων…
Η αιθυλενογλυκόλη έχει μεν υψηλότερο σημείο βρασμού από το νερό, αλλά χαμηλότερη
θερμοχωρητικότητα που σημαίνει ότι ως ψυκτικό μέσο είναι χειρότερη από το νερό... βεβαία λόγω του
εύρους θερμοκρασιών που καλύπτει θεωρείται ως ιδανική μέση λύση...
Με απλά λογία... όταν βράζει ο τόπος με σκέτο αποσταγμένο του θεούλη ο κινητήρας μας δουλεύει
σαφώς ψυχρότερα εφόσον φυσικά το κύκλωμα μας είναι σε άψογη κατάσταση χωρίς την παραμικρή
διαρροή που θα του έριχνε την πίεση χαμηλώνοντας αντιστοίχως και το σημείο βρασμού του
νερού...
Καλύψαμε το κομμάτι κρύου ζεστής... χονδρικα…
Στην συνεχεία έχουμε το θέμα διάβρωσης, μια και το νερό έχει την τάση να οξειδώνει-διαβρώνει τα
μέταλλα με τις γνώστες σε όλους μας συνέπειες...
Η λύση λοιπόν είναι η προσθήκη αναστολέων διάβρωσης...
Οι συνήθεις ύποπτοι είναι το πυρίτιο και το φωσφορικό άλας οι οποίοι δημιουργούν ένα
προστατευτικό στρώμα στα μέταλλα εμποδίζοντας έτσι την διάβρωση...
Ακριβώς επειδή αναλώνονται στην δημιουργία προστατευτικού στρώματος επιβάλλεται η
αντικατάσταση τους κάθε δυο χρόνια…
Κάθε κατασκευαστής αναλόγως χωράς χρήσης του προϊόντος του προτείνει και συγκεριμένα
αντιπηκτικά που τα βαφτίζει με διάφορους τύπους οι οποίοι δεν μας ενδιαφέρουν σε αυτή την
παρουσίαση…Αυτό που μας ενδιαφέρει όμως πολύ είναι τι συνιστά αυτή τους ακριβώς την
διαφοροποίηση…
Οι αναστολείς διάβρωσης…
Στην Αμερική χρησιμοποιούνται και οι δυο τύποι που αναφέρονται πιο πάνω με αντιπηκτικά με
πυρίτιο, είτε φωσφορικό άλας, είτε συνδυασμό των δυο…
Στην Ασία αυστηρότατα μόνο πυριτίου και στην Ευρώπη μόνο φωσφορικού άλατος…
όσο περίεργο κι αν ακούγεται ο λόγος είναι η ποιότητα νερού της κάθε ηπείρου…
Για παράδειγμα, στην Ευρώπη που έχει νερό πλούσιο σε ασβέστιο και μαγνήσιο τα αντιπηκτικά με
αναστολέα διάβρωσης το φωσφορικό άλας δημιουργούν πρόβλημα διότι αυτό αντιδρά με το
μαγνήσιο και το ασβέστιο δημιουργώντας φωσφορικό μαγνήσιο και αντίστοιχα φωσφορικό ασβέστιο
το οποίο προκαλεί βλαπτικές επικαθίσεις στα μέταλλα καθιστώντας πλημμελή την κυκλοφορία του
υγρού κατ επέκτασιν και τη ψύξη του κινητήρα…
Το αντίθετο συμβαίνει στην Ασία…
Εδώ και λίγα χρόνια οι χημικοί έχουν προσπαθήσει και έχουν βρει λύση στην δημιουργία
«παγκόσμιων» αντιπηκτικών που μπορούν να λειτουργήσουν ανεξαρτήτως ποιότητος νερού και
αποτελούνται από την σταθερή μας αιθυλενογλυκόλη και έχουν οργανικούς αναστολείς διάβρωσης
οι οποίοι δεν δημιουργούν προστατευτικό στρώμα στα μέταλλα όπως οι ανόργανοι που περιγράψαμε
παραπάνω αλλά αντιδρούν χημικά με τα μέταλλα εμποδίζοντας την διάβρωση…
ΣυνοψΊζοντας…
Εμείς οι Έλληνες λοιπόν πρέπει να χρησιμοποιούμε αντιπηκτικά που είτε έχουν αναστολέα διαβρωσης__
το πυρίτιο, είτε είναι οργανικά όποτε είμαστε κομπλέ…
Οπότε…Αγοράζετε ότι γράφει στην ταμπέλα silicate, είτε ακουμπάτε κάτι παραπάνω και αγοράζετε ότι
γράφει είτε organic είτε OAT…
Το δεύτερο πλεονέκτημα των οργανικών, πέραν της συμβατότητας τους με κάθε νερό είναι ότι είναι
μακράς διάρκειας και δεν χρειάζονται αντικατάσταση όπως τα «απλά»...
Επίσης επειδή είμαστε κατά βάση ζεστή χωρά οι αναλογία κάλο είναι να φτάνει έως και 40%
αντιπηκτικό με το υπόλοιπο νερό για καλύτερη ψύξη… Όσοι ζείτε βόρεια με χαμηλές θερμοκρασίες δουλεύετε 50-50
Reinmeister...