Λοιπόν, Θεόδωρε, θα σου πω και γω τη γνώμη μου, μιας και πριν τρία χρόνια περίπου ήμουν ΑΚΡΙΒΩΣ στην ίδια φάση με σένα, ήτοι με ένα καλό και τίμιο μηχανάκι (Versys), που τα έκανε -σχεδόν- όλα (καθημερινή μετακίνηση στην πόλη, βολτίτσες, διακοπούλες, καθώς και χαλαρό δασικό χωματόδρομο αν πρόσεχες λίγο). Παρότι σε γενικές γραμμές πρόκειται για ένα μηχανάκι λιγότερο "βαρετό" από το στρόμι, έπιανα τον εαυτό μου ώρες ώρες να μην απολαμβάνει πλέον ιδιαίτερα τη βόλτα. Από την άλλη, είχα πάντοτε το μικρόβιο του "χώματος", πιο πολύ βέβαια αρχικά με την έννοια του να μη με "φοβίζει" οποιοδήποτε τερέν τυχόν συναντήσω στη βόλτα - εκδρομή, αλλά και (στο πίσω μέρος του μυαλού) με την επιθυμία να αρχίσω κάποια στιγμή πιο δύσκολες εξορμήσεις. Το μπάτζετ μου ήταν σχετικά περιορισμένο. Όπως κι εσύ, ήμουν ερωτευμένος με το 990. Διάβαζα ό,τι πληροφορία υπήρχε να πούμε στο ίντερνετ και όποια συζήτηση υπάρχει ονλάιν για τα + και τα - του. Η διαφορά μας έγκειται στο ότι για εμένα δεν υπήρχε καμία εναλλακτική. Θα άλλαζα μόνο για το 990 και για κανένα άλλο. Επίσης όμως, νομίζω ότι κατά βάθος απλά απολάμβανα την ιδέα. Το ήθελα σαν τρελός, αλλά μόνο στη θεωρία. Όπως όταν σκέφτεσαι τη Μπελούτσι ένα πράμα. Μέχρι που το αγόρασα. Εν ριπή οφθαλμού. Χωρίς δεύτερη σκέψη. Now or never. Το πουλούσε κάποιος γνωστός και έτυχε σε εκείνη τη φάση να έχω τα χρήματα. Never looked back.
Αυτά που σου λένε τα παιδιά, να αρχίσεις δηλαδή τις χαλαρές εξορμήσεις στο χώμα για να δεις αν όντως το έχεις το μικρόβιο, είναι πάρα πολύ σωστά. Κι εγώ αυτό θα σου έλεγα. Έχεις βέβαια το "πρόβλημα" ότι δεν θέλεις να αφήνεις το μηχανάκι σου να χάνει την αξία του, το οποίο είναι και αυτό λογικό. Εγώ λοιπόν στη θέση σου θα περίμενα μερικούς μήνες ακόμα και σε αυτό το χρονικό διάστημα, δηλαδή κυρίως την άνοιξη, θα έκανα ακριβώς αυτό. Δηλαδή βολτίτσες off road. Αν είχες τη δυνατότητα για ένα ζευγάρι πιο χωμάτινα λάστιχα & για προστατευτικό εξοπλισμό θα ήταν το ιδανικό (εγώ προσωπικά δεν θα έμπαινα χώμα χωρίς τουλάχιστον μία στιβαρή μπότα). Εάν μετά από αυτό το χρονικό διάστημα δεις ότι το έχεις το μικρόβιο και κρίνεις ότι δεν σου αρκεί το V-Strom γι' αυτό που έχεις στο μυαλό σου, τότε θα έχει έρθει η ώρα να το μπουλήσεις. Πάνω στις επιλογές σου τώρα.
Ας ξεκαθαρίσουμε ότι, αν πας σε αυτό που ονειρεύεσαι, δηλαδή στο 950/990, πρέπει να γνωρίζεις πέρα από τις κλασικές ασθένειες (που είμαι σίγουρος ότι ήδη γνωρίζεις), ότι τα γαμίδια αυτά και ιδίως το 990 (για το οποίο μπορώ να μιλήσω από εμπειρία) δεν είναι ό,τι καλύτερο για "σφιχτά" πορτοφόλια. Αντιθέτως, πίνουν πολύ και κοστίζουν πολύ σε σέρβις και ανταλλακτικά. Εκτός και αν είσαι από αυτούς (που είναι και αρκετοί εδώ που τα λέμε) που κόβουν από αλλού για να μπορούν να τα καβαλάνε (γιατί να πληρώνεις έξτρα σε ψυχοθεραπείες όταν μπορείς να τα δίνεις στο ΚΤΜ?). Για μένα λοιπόν, πέρα απ' την πλάκα, το μοναδικό σοβαρό μειονέκτημα στα Κατέμια είναι αυτό. Πρακτικά τώρα, στα χρήματα που διαθέτεις, το 990 δεν είναι διαθέσιμο. Άρα στην καλύτερη περίπτωση πας σε 950. Το οποίο, αν εξαιρέσεις το θέμα του ABS, δε νομίζω ότι υστερεί σημαντικά σε κάτι. Αντίθετα, θα βρεις και κάποιους που θα το προτιμούσαν από το 990. Αρκεί, εννοείται, να το βρεις σε καλή κατάσταση.
Εφόσον το ζητούμενο είναι (φαντάζομαι) ένα upgrade ΟΧΙ ΜΟΝΟ στις χωμάτινες δυνατότητες, αλλά ΚΑΙ στη μηχανή ΓΕΝΙΚΑ, εγώ θα έλεγα ότι το 950 ή το 800 ή το 1150 είναι σοβαρό upgrade από πολλές απόψεις σε σχέση με το V-Strom. Και είναι πολύ πιθανό να καλύπτουν τις "χωμάτινες" ανάγκες σου στο 100%. Εφόσον λοιπόν βρισκόμαστε σε αυτό το μήκος κύματος και αποκλείουμε τις πρώτες επιλογές για λόγους οικονομικούς, εγώ θα καλόβλεπα πολύ σοβαρά το GS που ανέφερες. Αναφορικά με το βάρος του, θα έλεγα να μη σε τρομάζει. Παίζουν ρόλο φυσικά και η σωματική διάπλαση και η δύναμη του καθενός, αλλά και το τι πραγματικά εννοεί όταν λέει "χώμα". Το έχεις οδηγήσει αυτό το μηχανάκι? Ποιές είναι οι εντυπώσεις σου?
Αν αντίθετα, το ζητούμενο είναι ένα upgrade ΜΟΝΟ ως προς τις χωμάτινες δυνατότητες, τότε η παλέτα των επιλογών σου είναι αρκετά μεγαλύτερη και κάποιες από αυτές έχουν ήδη αναφερθεί.