ξερει κανεις να ρυθμιζει sag;

lari

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονικη
Όνομα
Λαζαρος
καλησπερα παιδια

την προηγουμενη εβδομαδα βγηκαμε βολτα και καναμε το γυρο του δευτερου ποδιου στη χαλκιδικη. δεδομενου οτι απο μηχανικα κλπ δε τα παω καλα αλλα απο θεμα οδηγησης το ψιλοεχω ρε παιδι μου, προσπαθησα να πιεσω λιγο το tracer αλλα μου εδινε μια αισθηση οχι απλα βαρκας....χ3σ3 μεσα..!!!

σταματωντας διαπιστωσα οτι οι αναρτησεις ειναι τοσο χαλια ρυθμισμενες που τερματιζε το μπροστινο!!!!

θελω να ρωτησω αν καποιος ξερει να ρυθμιζει το sag στο μηχανακι και αν μπορουμε να βρεθουμε για να το κανουμε..

αν δεν υπαρχει παλι δε πειραζει..αρκει να με πειτε μαγαζι να το παω..
 

paschalis

gone4riding
Περιοχή
Thessaloniki
Όνομα
Πασχάλης
Μοτό
R 1200 GS 'O4
H υποθεση αναρτηση και μαγαζια στη Θεσσαλονικη ειναι σαν το passo Stelvio..
Αν εχεις χρονο Τεταρτη βραδυ ελα στον καφε να το επιχειρησουμε κι αν ερχεται στα ισια του να το φερουμε:)
 

ckalfas

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Χρήστος
Μοτό
BMW R 1200 GSA
KTM 640 ADV
Yamaha Virago 250
Έχω ακούσει καλά λόγια (από πρώην εργαζόμενο εκεί) για το συνεργείο της ΚΤΜ στην Ολυμπιάδος (μου διαφεύγει το όνομα του μαγαζιού).
Φυσικά, πέρνα πρώτα από τον καφέ, οι 'παλιοί' ξέρουν τα κατατόπια καλύτερα...
 

paschalis

gone4riding
Περιοχή
Thessaloniki
Όνομα
Πασχάλης
Μοτό
R 1200 GS 'O4
Έχω ακούσει καλά λόγια (από πρώην εργαζόμενο εκεί) για το συνεργείο της ΚΤΜ στην Ολυμπιάδος (μου διαφεύγει το όνομα του μαγαζιού).
Φυσικά, πέρνα πρώτα από τον καφέ, οι 'παλιοί' ξέρουν τα κατατόπια καλύτερα...
Οταν εγραψα για το Stelvio ειχα στο νου μου τους τιμοκαταλογους...και τις ποιοτητες!
 

ckalfas

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Χρήστος
Μοτό
BMW R 1200 GSA
KTM 640 ADV
Yamaha Virago 250
Γι' αυτό Πασχάλη περίμενα να γράψει κάποιος από εσάς, που έχετε κάνει την γύρα στα μοτομάγαζα της πόλης...
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Φίλος άμα τερματίζει το μπροστινό, θες άλλα ελατηρια. Δε ρυθμίζεται κάτι, εκτός αν έχεις τάπες προφόρτισης. Γίνεται δουλειά και με αποστάτες, αλλά η ποιότητα στη λειτουργία έρχεται με αναβάθμιση στα ελατήρια.
Το SAG που λες, αφορά στην πίσω ανάρτηση (ειδικά σε μηχανάκια με τηλεσκοπικό πηρούνι). Και σίγουρα δεν έχει να κάνει με το ότι τερμάτισε το μπροστινό σου.
Το "βάρκα " που λες, σαφώς παραπέμπει στη λειτουργία των αμορτισέρ κι αφορά στην απόσβεση που προσφέρουν. Δεν έχει να κάνει με ελατήριο.
Τα ελατήρια θα είναι σκληρά, μαλακά, ή προοδευτικής σκληρότητας. Πάντα θα έχουν ταλάντωση (=βάρκα που λες) , αν τα αφήσουμε μόνα τους. Γι αυτό υπάρχει το αμορτισέρ (αποσβεστήρας ταλαντώσεων) για να ελέγχει την ταλάντωση του ελατηρίου και να επιτρέπει μόνο μία συμπίεση κι επαναφορά στο αρχικό ύψος (εδώ έρχεται το περίφημο sag) και να μη συνεχίζει πάνω-κάτω (=ταλάντωση-αίσθηση βάρκας).
Βλέπω όμως ότι μιλάς για tracer, (Yamaha Mt-09 μάλλον....) καινούριο μηχανάκι..... Δε δικαιολογείται κάτι τέτοιο. Εκτός κι αν είναι τελείως αρύθμιστο στην απόσβεση συμπίεσης κι επαναφοράς (υποθέτω ότι έχει ανάλογες ρυθμίσεις στο πηρούνι).
Για δώσε πληροφορίες και λεπτομέρειες, γιατί όπως το γράφεις, ντεν καταλαβαίνει καρντιά μου:D:D:D
 

mAthosalas

I love my GS
Περιοχή
ΧώμαSweetHome
Όνομα
Κώστας
Μοτό
F800GS 30 years
...Το SAG που λες, αφορά στην πίσω ανάρτηση (ειδικά σε μηχανάκια με τηλεσκοπικό πηρούνι). Και σίγουρα δεν έχει να κάνει με το ότι τερμάτισε το μπροστινό σου...
Οχι ακριβως θα ελεγα(αν κανω λάθος διορθωστε οι πιό γνώστες:rolleyes:)
...το SAG αφορα και την εμπρος αναρτηση αλλά και την πισω.
Ειναι δυο ιδιες σε φιλοσοφια μετρησεις σε διαφορετικα σημεια πανω στην μοτοσυκλετα που συνεργαζονται ομως απολυτα σε αποτελεσμα για να εχουμε ενα στημενο σωστα ματοσακο(πώς το λεω ο ποστης...:p).Κατα τα γουστα του οδηγου,την οδηγικη αισθηση που θελει αλλά ΚΥΡΙΩΣ για να μην ξεφευγουμε απο τα ορια του Κατασκευαστη ωστε να αποφυγουμε να εχουμε αρνητικα αποτελεσματα(εως επικινδυνα)στο συνολικο στησιμο και συμπεριφορα της μοτοσυκλετας.

Η βασικη λογική λοιπόν είναι να μπορουμε να φέρουμε το μπροστα με το πίσω σύστημα αναρτησης (και κατ'επεκταση συνολικα ολης της συμπεριφορας της μοτοσυκλετας) σε ενα εννιαίο τρόπο αντίδρασης και συμπεριφορας .Με αλλα λογια να επιτυχουμε ίδια βύθιση αλλά και ίδια αντίδραση του υδραυλικού μέρους της μοτοσυκλετας κατι που θα μας επιτρεψει η μοτοσυκλέτα μας να αντιδρά ένα κομμάτι και οχι αυτο που λεμε "βαρκα-γυαλο",κατι που είναι πολύ βασικό ειδικά οσο ανεβαινουν οι ρυθμοι οδηγησης και κινησης στρίβοντας ειδικοτερα αλλά και στα ταξιδιωτικα χιλιομετρα.

Οταν μιλαμε για SAG εχουμε δυο ειδων .Το Στατικο και το Δυναμικό SAG.
ΠΩΣ ΜΕΤΡΑΜΕ:
ΠΙΣΩ ΑΝΑΡΤΗΣΗ:

Η μετρηση δεν ειναι δυσκολη να γινει,θελει ομως συνεργασια δυο-τριων ατομων για να γινει(αφου ο οδηγος δεν φτανει...ευνοητο γιατι)και λιγη τεχνικη γνωση.
Θα μας βοηθησει το σχηματακι:


Το Στατικο-Static ή Free sag το οποίο είναι η διαδρομή της ανάρτησης που επηρεαζεται μονο από το βάρος της ίδιας της μοτοσυκλέτας χωρίς πρόσθετο άλλο βαρος(αναβάτης).

Βάζουμε την μοτοσυκλετα στο κεντρικό stand της( αν εχει ή σε ενα σταντ αλλο),ώστε ο πίσω τροχός να κρέμεται στον αέρα.
Σημαδευουμε ένα σημείο στο πίσω μέρος της.
Μετράμε την απόσταση του μαρκαρισμένου σημείου με το κέντρο του τροχού(R1).
Κατεβάζουμε την μοτoσυκλετα απο το σταντ και την κρατάμε με τα χερια μας σε όρθια σταση.
Μετράμε πάλι την απόσταση μεταξύ του ιδιου σημείου(που σημαδεψαμε πιο πανω) και του κέντρου του τροχού (R2)

Η διαφορά των μετρησεων R1-R2 είναι το ΣΤΑΤΙΚΟ sag.
Συνηθως ο καθε κατασκευαστης δινει ενα οριο στο ιδανικο sag αλλιως ακολουθουμε κατα προσεγγιση το γενικο κανονα αποκλισης 30%.Τσεκάρουμε λοιπον και αν πρεπει να διορθωσουμε τοτε παιζουμε αναλογα με την προφορτιση του ελατηριου, ώστε να μπούμε στα όρια του κατασκευαστή.

Το Δυναμικο-Loaded ή Rider Sag το οποίο προκυπτει απο τη διαδρομή της ανάρτησης από το βάρος της μοτο μαζι με το βαρος του αναβάτη επάνω της πατωντας στα μαρσπιε.
Ανεβαίνουμε πάνω στην μοτοσυκλετα μας.Παταμε στα μαρσπιε της(καποιος να σε κραταει γιατι...ωχ επεσα!!!λολ:oops:)και ειμαστε σε κανονικη θέση οδήγησης,
Μετράμε πάλι την απόσταση ποι λεγαμε πιο πανω(R3)

Η διαφορά R1-R3 είναι το δυναμικό sag.
Τσεκάρουμε αν είμαστε στα όρια .
ΠΡΟΣΕΧΕ ΛΙΓΟ ΕΔΩ.εχουμε ηδη ρυθμισει το ελατηριο για το στατικο sag...
Αν το δυναμικό sag είναι μικροτερο του ιδανικου τοτε το ελατήριό είναι ΣΚΛΗΡΟ για τα κιλά μας και ισως θελουμε μαλακότερο.
Αν το δυναμικό sag είναι μεγαλυτερο,τοτε το ελατήριο είναι ΜΑΛΑΚΟ για τα κιλά μας και θελουμε σκληρότερο.

ΕΜΠΡΟΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Τα ίδια ακριβώς πράγματα κάνουμε και ισχυουν και για ΕΜΠΡΟΣ
στις μπουκαλες μας,μετρώντας την αποσταση από το κέντρο του τροχού μέχρι τη γέφυρα του τιμονιού για συμβατικό εμπρος ή μέχρι τις τσιμουχες στις μπουκάλες για USD/αναποδο μπροστινο.
F1-F2 Στατικο sag μπροστινου
F1-F3 Δυναμικο sag μπροστινου

Αυτα σαν ενα γενικο "To know us better"...:)...και συμφωνα και προσωπικα με οσα εχω διαβασει ή εφαρμοσει στη δικη μου μοτοσυκλετα...αν καποιος γνωριζει κατι ακομα και πιθανον δεν γνωριζω,προσθετει !
 
Τελευταία επεξεργασία:

ΗΛΙΑΣ

Μέλος
Περιοχή
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Όνομα
ΗΛΙΑΣ
Μοτό
XLV 1000, XRV 650, HUSKY WR 250
Τα είπαν ο Θοδωρής και ο Κώστας αναλυτικότερα. Τώρα στην Ολύμπου ειναι το http://www.sixdays.gr/ με παράδοση στις αναρτήσεις.
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Κωστα, δε διαφωνω, αλλα στην πραξη το μπροστα ειναι δεδομενο, εφοσον επιλεξεις ελατηρια. Μικρες αλλαγες γινονται απο ταπες κλπ....
Το πισω εχει μεγαλυτερη ελευθερια στις ρυθμισεις.
Παντως εχεις δικιο, αλλα εδω εχουμε ολοκαινουριο μηχανακι. Γι αυτο δεν επεκταθηκα.
Και οπως σαφως αναφερει και το kshock, επεμβαση γινεται, οπου υπαρχει σχετικη δυνατοτητα προφορτισης.

Τωρα στα θεωρητικα που λες, το δυναμικο sag ειναι το 1/3 της συνολικης διαδρομης κι οχι το στατικο.

Τελος παντων, αυτο που θελω να πω στο φιλο, ειναι οτι μαλλον δε φταιει το sag, αλλα οι ρυθμισεις της αποσβεσης.
 

TROY

Μέλος
Όνομα
EFT
Μοτό
GS 1200
Για να ρυθμησεις sag δεν πας σε μαγαζι γιατι πολυ απλα ΔΕΝ θα στο κανει...και αν στο κανει θα σε σκισει.Θελεις ενα φυλλο χαρτι και μια μεζουρα ασε που υπαρχουν απειρα βινννννδεεεοοοο στο Ytube.
 

paschalis

gone4riding
Περιοχή
Thessaloniki
Όνομα
Πασχάλης
Μοτό
R 1200 GS 'O4
Δεν μπορω να φανταστω παρομοιωση γι αυτο που λεει ο Ηλιας...
Επισκεψη σε καταστημα που πουλαει aftermarket αναρτησεις για σωστη ρυθμιση των μαμα αναρτησεων?
 

ΗΛΙΑΣ

Μέλος
Περιοχή
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Όνομα
ΗΛΙΑΣ
Μοτό
XLV 1000, XRV 650, HUSKY WR 250
Για τις γνώσεις αναφέρθηκα. Εξάλου η ρύθμιση του sag δεν έχει σχεση εάν η ανάρτηση ειναι μαμά η όχι.
 

Giannis 99

Μέλος
Περιοχή
Aττική
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
sym 150.
Οχι ακριβως θα ελεγα(αν κανω λάθος διορθωστε οι πιό γνώστες:rolleyes:)
...........................................................................................................................
Αυτα σαν ενα γενικο "To know us better"...:)...και συμφωνα και προσωπικα με οσα εχω διαβασει ή εφαρμοσει στη δικη μου μοτοσυκλετα...αν καποιος γνωριζει κατι ακομα και πιθανον δεν γνωριζω,προσθετει !

Good post....
 
Τελευταία επεξεργασία:

skotenidis

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Savvas
Μοτό
HONDA NC750X DCT 2017
Φίλος άμα τερματίζει το μπροστινό, θες άλλα ελατηρια. Δε ρυθμίζεται κάτι, εκτός αν έχεις τάπες προφόρτισης. Γίνεται δουλειά και με αποστάτες, αλλά η ποιότητα στη λειτουργία έρχεται με αναβάθμιση στα ελατήρια.
Το SAG που λες, αφορά στην πίσω ανάρτηση (ειδικά σε μηχανάκια με τηλεσκοπικό πηρούνι). Και σίγουρα δεν έχει να κάνει με το ότι τερμάτισε το μπροστινό σου.
Το "βάρκα " που λες, σαφώς παραπέμπει στη λειτουργία των αμορτισέρ κι αφορά στην απόσβεση που προσφέρουν. Δεν έχει να κάνει με ελατήριο.
Τα ελατήρια θα είναι σκληρά, μαλακά, ή προοδευτικής σκληρότητας. Πάντα θα έχουν ταλάντωση (=βάρκα που λες) , αν τα αφήσουμε μόνα τους. Γι αυτό υπάρχει το αμορτισέρ (αποσβεστήρας ταλαντώσεων) για να ελέγχει την ταλάντωση του ελατηρίου και να επιτρέπει μόνο μία συμπίεση κι επαναφορά στο αρχικό ύψος (εδώ έρχεται το περίφημο sag) και να μη συνεχίζει πάνω-κάτω (=ταλάντωση-αίσθηση βάρκας).
Βλέπω όμως ότι μιλάς για tracer, (Yamaha Mt-09 μάλλον....) καινούριο μηχανάκι..... Δε δικαιολογείται κάτι τέτοιο. Εκτός κι αν είναι τελείως αρύθμιστο στην απόσβεση συμπίεσης κι επαναφοράς (υποθέτω ότι έχει ανάλογες ρυθμίσεις στο πηρούνι).
Για δώσε πληροφορίες και λεπτομέρειες, γιατί όπως το γράφεις, ντεν καταλαβαίνει καρντιά μου:D:D:D
Ωραία και εμπεριστατωμένη απάντηση φίλε ..... μπράβο
 

skotenidis

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Savvas
Μοτό
HONDA NC750X DCT 2017
Οχι ακριβως θα ελεγα(αν κανω λάθος διορθωστε οι πιό γνώστες:rolleyes:)
...το SAG αφορα και την εμπρος αναρτηση αλλά και την πισω.
Ειναι δυο ιδιες σε φιλοσοφια μετρησεις σε διαφορετικα σημεια πανω στην μοτοσυκλετα που συνεργαζονται ομως απολυτα σε αποτελεσμα για να εχουμε ενα στημενο σωστα ματοσακο(πώς το λεω ο ποστης...:p).Κατα τα γουστα του οδηγου,την οδηγικη αισθηση που θελει αλλά ΚΥΡΙΩΣ για να μην ξεφευγουμε απο τα ορια του Κατασκευαστη ωστε να αποφυγουμε να εχουμε αρνητικα αποτελεσματα(εως επικινδυνα)στο συνολικο στησιμο και συμπεριφορα της μοτοσυκλετας.

Η βασικη λογική λοιπόν είναι να μπορουμε να φέρουμε το μπροστα με το πίσω σύστημα αναρτησης (και κατ'επεκταση συνολικα ολης της συμπεριφορας της μοτοσυκλετας) σε ενα εννιαίο τρόπο αντίδρασης και συμπεριφορας .Με αλλα λογια να επιτυχουμε ίδια βύθιση αλλά και ίδια αντίδραση του υδραυλικού μέρους της μοτοσυκλετας κατι που θα μας επιτρεψει η μοτοσυκλέτα μας να αντιδρά ένα κομμάτι και οχι αυτο που λεμε "βαρκα-γυαλο",κατι που είναι πολύ βασικό ειδικά οσο ανεβαινουν οι ρυθμοι οδηγησης και κινησης στρίβοντας ειδικοτερα αλλά και στα ταξιδιωτικα χιλιομετρα.

Οταν μιλαμε για SAG εχουμε δυο ειδων .Το Στατικο και το Δυναμικό SAG.
ΠΩΣ ΜΕΤΡΑΜΕ:
ΠΙΣΩ ΑΝΑΡΤΗΣΗ:

Η μετρηση δεν ειναι δυσκολη να γινει,θελει ομως συνεργασια δυο-τριων ατομων για να γινει(αφου ο οδηγος δεν φτανει...ευνοητο γιατι)και λιγη τεχνικη γνωση.
Θα μας βοηθησει το σχηματακι:


Το Στατικο-Static ή Free sag το οποίο είναι η διαδρομή της ανάρτησης που επηρεαζεται μονο από το βάρος της ίδιας της μοτοσυκλέτας χωρίς πρόσθετο άλλο βαρος(αναβάτης).

Βάζουμε την μοτοσυκλετα στο κεντρικό stand της( αν εχει ή σε ενα σταντ αλλο),ώστε ο πίσω τροχός να κρέμεται στον αέρα.
Σημαδευουμε ένα σημείο στο πίσω μέρος της.
Μετράμε την απόσταση του μαρκαρισμένου σημείου με το κέντρο του τροχού(R1).
Κατεβάζουμε την μοτoσυκλετα απο το σταντ και την κρατάμε με τα χερια μας σε όρθια σταση.
Μετράμε πάλι την απόσταση μεταξύ του ιδιου σημείου(που σημαδεψαμε πιο πανω) και του κέντρου του τροχού (R2)

Η διαφορά των μετρησεων R1-R2 είναι το ΣΤΑΤΙΚΟ sag.
Συνηθως ο καθε κατασκευαστης δινει ενα οριο στο ιδανικο sag αλλιως ακολουθουμε κατα προσεγγιση το γενικο κανονα αποκλισης 30%.Τσεκάρουμε λοιπον και αν πρεπει να διορθωσουμε τοτε παιζουμε αναλογα με την προφορτιση του ελατηριου, ώστε να μπούμε στα όρια του κατασκευαστή.

Το Δυναμικο-Loaded ή Rider Sag το οποίο προκυπτει απο τη διαδρομή της ανάρτησης από το βάρος της μοτο μαζι με το βαρος του αναβάτη επάνω της πατωντας στα μαρσπιε.
Ανεβαίνουμε πάνω στην μοτοσυκλετα μας.Παταμε στα μαρσπιε της(καποιος να σε κραταει γιατι...ωχ επεσα!!!λολ:oops:)και ειμαστε σε κανονικη θέση οδήγησης,
Μετράμε πάλι την απόσταση ποι λεγαμε πιο πανω(R3)

Η διαφορά R1-R3 είναι το δυναμικό sag.
Τσεκάρουμε αν είμαστε στα όρια .
ΠΡΟΣΕΧΕ ΛΙΓΟ ΕΔΩ.εχουμε ηδη ρυθμισει το ελατηριο για το στατικο sag...
Αν το δυναμικό sag είναι μικροτερο του ιδανικου τοτε το ελατήριό είναι ΣΚΛΗΡΟ για τα κιλά μας και ισως θελουμε μαλακότερο.
Αν το δυναμικό sag είναι μεγαλυτερο,τοτε το ελατήριο είναι ΜΑΛΑΚΟ για τα κιλά μας και θελουμε σκληρότερο.

ΕΜΠΡΟΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Τα ίδια ακριβώς πράγματα κάνουμε και ισχυουν και για ΕΜΠΡΟΣ
στις μπουκαλες μας,μετρώντας την αποσταση από το κέντρο του τροχού μέχρι τη γέφυρα του τιμονιού για συμβατικό εμπρος ή μέχρι τις τσιμουχες στις μπουκάλες για USD/αναποδο μπροστινο.
F1-F2 Στατικο sag μπροστινου
F1-F3 Δυναμικο sag μπροστινου


Αυτα σαν ενα γενικο "To know us better"...:)...και συμφωνα και προσωπικα με οσα εχω διαβασει ή εφαρμοσει στη δικη μου μοτοσυκλετα...αν καποιος γνωριζει κατι ακομα και πιθανον δεν γνωριζω,προσθετει !
Ευχαριστώ για τις πληροφορίες γιατί πολλά άκουσα και είδα !
 
Top Bottom