DIY .... αλλαγή ρουλεμάν στο σύστημα μετάδοσης σε R1200GS '04

IoannisPanagiotidis

Μέλος
Περιοχή
Solingen - Thessaloniki
Όνομα
Ιωαννης
Μοτό
R1200GS
(...απο παλιοτερο ποστακι 23/02/2013)

(α' μέρος....)

:)...λοιπον παιδες! ... οπως ειχα αναφέρει ...είμαστε σε μια φαση που προσπαθουμε να διορθώσουμε 5 πραγματακια στο συστημα μεταδοσης στο GS του φιλου μου ... και μετα απ την αντικατάσταση του μουαγιε και του δισκοφρενου πριν 2 εβομαδες ... περάσαμε πλεον στα δυσκολα. Στον έλεγχο δηλαδη και την αντικατάσταση ενος ή περισσοτερων ρουλεμάν που μεταφερουν την κίνηση!

Αυτα σαν μια γενική εικονα της φάσης! Από κει και περα πρεπει να πω οτι εχω ψαξει και ξεφυλισει οτι βρηκα στον ιστο γυρω απ το θεμα αλλα υπαρχουν ακομα μερικα πραγματακια που δεν τα γνωριζω και δεχτή όποια συμβουλή/επίδειξη που μπορει να βοηθησει!



--------------------------------




λοιπον ο φιλος(Dirk) ...με βαση καποιες φωτογραφιες που εχουμε μαζεψει και φυσικα με τις γνωσεις και τα εργαλεια που εχει στη διαθεση του .... εφτιαξε μια βαρια βαση να δεσουμε το συστημα μεταδοσης ...














----------------



...ξεκινησαμε παλι λοιπον την γνωστη διαδικασια της αφαίρεσης του μουαγιε ... εξωλκεας...αεροθερμο ... τα υπολοιπα ειναι γνωστα απ το ...αναλογο ποστακι ...












----------------



... και φτανουμε μπροστα στο πισω μαυρο καπακι.... οπου ...ξεκιναμε προσεχτικα τωρα με μια τορξ καστάνια , και ξεβιδωνουμε τις 10 βιδες που το κρατανε ...









----------------



...το πισω αυτο καπακι ειναι κουμπωτό...δηλαδη σφηνωμένο κατα καποιο τροπο να το πω. Στην αρχη κουνοντας το με το χερι ,χαλαρωσε λιγο και βγαζωντας αρχικα την μια απ τις 2 μισες σιδερενιες φλατζες που βρισκονται στο ενδιαμεσο , το ανοιξαμε ελαχιστα ...οπου με την βοηθεια κοινου εξωλκεα προσεχτικα ξεκουμπωσε.



















-----------------



...η κατασταση μεσα μπορω να πω οτι με εντυπωσιασε παρα πολυ! Τα δοντια της συμπλεξης δυνουν την οπτικη εντυπωση οτι ειναι σαν να βγηκανε μολις απ το εργοστασιο. Ολα σαν καινουργια λεμε .... αν και το συγκεκριμενο GS εχει ηδη 85χιλιαδες χιλιομετρα στη πλατη.










...Το εξωτερικο ρουλεμαν , αυτο που φαινετε στην ακριβως παραπανω φωτογραφια γυριζε πολυ ομαλα και αθορυβα....δυστυχως ομως δεν εδινε την ιδια εντυπωση το δευτερο ρουλεμαν που βρισκετε μεσα σε αυτο το κομματι σιδερο που κρατουσα στην ακριβως παρακατω φωτογραφια!





Ειναι δυσκολο να το περιγραψω με λεξεις ... μονο οταν γυρισεις με το χερι σου αυτον τον αξονα ...και δεις πως γυριζει ...το καταλαβαινεις! Το νιωθεις καπου να μαγκωνει ..μετα παλι με ευκολια ...και ταυτοχρονος να ακους ενα θορυβο σαν να ειχε αμμο μεσα που τριβετε ...πραγμα που δειχνει σιγουρη φθορα !...περισσοτερα για το συγκεκριμενο κομματι ...οταν το ανοιξουμε !


-------------------------


.... αποτελεσμα δηλαδη σε αυτο το κομματι της μεταδοσης της κινησης ...παμε για 2 ρουλεμαν. Εννοω μια που το ανοιξαμε και το μεγαλο δειχνει να εχει σημαντικη φθορα ... κρινουμε σκοπιμο να αλλαξουμε κατευθειαν και το αλλο...για να μπορουμε να μιλαμε γiα σωστη δουλια!



--------------------------



... περνάμε τωρα στην αλλο κομματι του συστηματος που πρεπει να ελέγξουμε. Εκει εχουμε ακομα 2 ρουλεμαν και ειναι αυτο που κατα τον τακτικο ελεγχο που του γινοταν με το χερι ...εδειξε οτι ηταν και η αρχη του κακου! Ο κεντρικος αξονας που βγαινει απο μεσα και παιρνει την κινηση αν προσπαθησεις να τον κουνησεις με το χερι ετσι οπως δειχνουν περιπου τα βελακια ...πρεπει να μην εχει καθολου τζογο! Στο δικο μας παραδειγμα ...ειχε μια μετακινηση μολις ελαχιστων χιλιοστων ...πραγμα ομως που δεν προβλεπεται!





....για να ελεγχθει η κατασταση του ρουλεμαν πρεπει να βγαλουμε για αρχη το κεντρικο μεγαλο 36αρι παξιμαδι. Το προβλημα ομως ειναι οτι δεν μπαινει κανονικο 36 καρυδακι που κυκλοφοραει στην αγορα πρωτον γιατι ειναι πολυ χοντρο και δευτερον γιατι χρειαζομαστε περισσοτερο βαθος λογο του οτι μεχρι να φτασουμε το παξιμάδι μεσολαβει και η ακρη του αξονα. Τηλεφωνο στην Μαμα BMW ...μου ειπαν οτι δεν μπορουν να μου πουλησουν κατι τετοιο αλλα λογο πολυ καλης σχεσης που εχω το μαστορι μου εδωσε ενα κωδικο να ψαξω να το βρω! Αν το αντεγραψα σωστα πρεπει να ηταν 33 1 710 ..αλλα η ανυπομονησία μου σε συναρτηση και παλι φυσικα με τις γνωσεις και τα εργαλεια που εχει στη διαθεση του ο Dirk ...μας βρισκει παλι με μολυβι και χαρτι να βγαζουμε σχεδια!







...για να μην τα πολυλογω ...ο φιλος ειχε μια ελευθερη CNC μηχανη που δε δουλευε εκεινη την στιγμη και σε 15 λεπτακια , περνόντας μερικους αριθμους στη μοναδα ....αρχισε κιολας να μεταμορφωνει ενα κομματι σιδερο στο πολυπόθητο ειδικο εργαλείο μας!



















...ειμαστε ετοιμοι!!!!






...καστάνια στο χερι και δοκιμαζουμε....







....αυτο που πριν μια ωρα εδειχνε εμπόδιο ..πλεον ειναι στο παγκο.







...ηθελε αρκετη δυναμη ...γιατι οπως φαινεται και απ τα ασπρα στεγνα σημεια στο εσωτερικο της ...ηταν γερα κολλημενη!






--------------------------------



... το επομενο εμποδιο ειναι ενα μεγαλο βιδωτο "στεφανι" (Νο 1 στο σχεδιο ) ...που προφανως λειτουργει σαν ασφαλεια και κραταει το ρουλεμαν (Νο7) στη θεση του!





... αλλα και αυτο δεν φαινεται ευκολο και οπως φανηκε μετα απο κανα 10λεπτο προσπαθεια και σκεψης χρειαζομαστε καποιο ειδικο εργαλειο για να θυληκωσει στις πολλες εγκοπες που εχει στη περιμετρο του και να καταφερουμε να το ξεβιδωσουμε!




...εκτος αυτου η ωρα ειχε παει ηδη σχεδον 11 και σε λιγο επρεπε να παω να ανοιξω το μαγαζι !.... ευχαριστημενος απ το σημερινο μεχρι τωρα αποτελεσμα ...ολα τα κομματια σε ενα χαρτοκιβωτιο και ραντεβου ...την επομενη εβδομαδα που θα εχει χρονο ο φιλος για να συνεχισουμε!


...αυτα προς το παρων φιλαρακια ...!


...η συνεχεια συντομα!;)



/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////






 

IoannisPanagiotidis

Μέλος
Περιοχή
Solingen - Thessaloniki
Όνομα
Ιωαννης
Μοτό
R1200GS


(...β' μερος)

...σημερα παιδες ειχαμε εκτακτη συναντηση το πρωι ....δουλεψαμε λιγο στον τορνο , παλι μετρώντας τις αποστασεις και σχεδιαζοντας ενα πρωτότυπο κλειδι/εργαλειο...για να μπορεσουμε να ανοιξουμε λοιπον αυτο το δαχτυλιδι που κραταει στη θεση του το μεγαλο ρουλεμαν του πηνιου αλλα......


..... τζιφος!




...."κοψαμε" ..."ραψαμε" ...ζεσταναμε για καλα με το πιστολι ...αλλα...
...













...τιποτα ρε φιλε!...εχει μουλαρωσει εντελως! Φωτογραφιες απ την προσπαθεια δεν εβγαλα ...καθοτι ειχα ανέβει ολοκληρος πανω στη καστάνια ... το ξανασκεφτηκαμε ....και ειπαμε να το παρατησουμε για σημερα πριν κανουμε καμια ζημια!​
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////



(...γ' μερος)

:)...πάντως παιδες...δεν ξερω ποιος το ειπε ...αλλα οταν λεμε ..."το σωστο το εργαλειο , ειναι η μιση δουλια"...ειναι οντως πολυ σοφη κουβεντα!

...το λοιπον σημερα το πρωι ...ο παίχτης αφησε παλι την φαντασια του να οργιασει ...και εφτιαξε ενα κομματι σιδερο ...που εκανε δουλια ενος λεπτου αυτο που την προηγούμενη εβδομαδα μας εκανε την ζωη δυσκολη!











...Το Απολυτο εργαλειο Λεμεε!...εφαρμοζει κουτι!...ενα μικρο κοματι σιδερενιο σωληνα με πασα να βιδωνει ακριβως, στην μια ακρη του πηνίου που προεξεχει και το κυριως "κλειδι" ...να φωλιαζει μεσα στο δαχτυλιδι χωρις να μπορει να κουνηθει με τιποτα!













Ηθελε παλι αρκετη δυναμη ...αλλα με λιγο ζεσταμα και στην πρωτη προσπαθεια ... βγηκε κατ ευθειαν!













...το κοματι που φαινεται απο πισω να κρεμεται κιολας εξω ...ειναι το ενα μερος απ το μεγαλο ρουλεμαν που κραταει τα κουρσουμακια στη θεση τους!









...να μαστε λοιπον στην πρωτη οπτικη επαφη ..που για να λεμε και την αληθεια ....δεν δειχνει μεγαλα σημαδια φθορας!






περναμε λοιπον στην επομενη κινηση, που ειναι να εξωλκισουμε ολοκληρο το πηνιο μεσα απ τη "χελωνα". Για αυτη τη δουλια ... ο Dirk ...παλι με ενα κυλινδρικο κομματι σιδερο ...ανοιξε στη μια ακρη του πασα που βιδωνουν ακριβως στην ακρη του πηνιου και απ την αλλη απλα πασα που ταιριαζουν στη μακρια βιδα απ τον εξωλκεα που βγαλαμε το μουαγιε ....και με λιγο κοψε/ραψε ειχαμε ετοιμο ακομα ενα αυτοσχεδιο εξωλκέα !















...λιγο ζεσταματακι παλι με το θερμοπίστολο ....και το πηνιο ... και τραβαμε χωρις προβλημα το πηνιο προς τα εξω!











.....αυτο το δαχτυλιδι που βγηκε απο πισω ειναι φανταζομαι καποιος αποστατης που ρυθμιζει την σωστη αποσταση γαι την μεταδοσης της κινησης!



..φωτογραφια ...για να θυμομαστε με πια σειρα θα τα ξανατοποθετησουμε και προχωραμε!




....και εδω εντοπιζουμε την πρωτη φθορα... το πλεγμα που κρατουσε τα κουρσουμακια μεσα στο ρουλεμαν ηταν σε πολλα μερη ηδη σπασμενο! Δεν γνωριζω ποσο ακομα θα κρατουσε ...και γιατι το φτιαξανε απο πλαστικο υλικο ...και οχι σιδερο ...αλλα τυχη ειχαμε!



...το πηνιο αυτοπροσωπος!




...εδω πρεπει να πω , οτι ιδιαίτερη εντυπωση μου εκανε το ρουλεμαν ...το οποιο φαινεται να ειναι κατα καποιο τροπο διπλο. Δηλαδη εχει στη μια ακρη του τα κλασικα σιδερενια μπαλακια ...ενω διπλα ακριβως και μεσα στο ιδιο μεταλο εχει ακομα ενα χωρο που εχει ακομα ενα τροπο κύλισης με τα σιδερενια βαρελακια (βελονοειδείς τυπου).... χεχε!...συγχωρεστε με παιδες , αλλα τις κανονικες Ελληνικες ορολογιες δεν τις γνωριζω ...οποιος φιλος το εχει σπουδασει το θεμα , ας βοηθησει με τα ονοματα!




///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

...επομενο βημα τωρα ...να βγαλουμε και το υπολοιπο ρουλεμαν που βρισκεται σφηνωμένο στο πηνιο. Και αυτο σχετικα γρηγορα και ευκολα με ενα σετ αλλου τυπου εξωλκεα ..(που γνωριζω την γερμανικη ορολογία αλλα χρειαζομαι βοηθεια για την αντιστοιχη Ελληνικη)



... πιανουμε το κομματι του υπολοιπου ρουλεμαν αναμεσα στο "μαχαίρια" του εξωλκεα και ξεβιδονοντας ...το αφαιρουμε!











....μια χαρά ...και συνεχιζουμε!!!






..παιρναμε τωρα στο πισω ρουλεμαν (βελονοειδείς τυπου) που κινητε μεσα του η αλλη ακρη του πηνιου ! Το συγκεκριμενο ειναι φωλιασμενο στο πισω μερος οπως φαινεται στη παρακατω φωτογραφια! Η κατασταση του καθως και η κινηση του που το δοκιμασα με το χερι ηταν αριστη ...αλλα απ τη στιγμη που φτασαμε εως εδω ..δεν υπαρχει περιπτωση να μην αλλαχθει και αυτο!





 

IoannisPanagiotidis

Μέλος
Περιοχή
Solingen - Thessaloniki
Όνομα
Ιωαννης
Μοτό
R1200GS
σετ εξωλκεα τετοιου τυπου ρουλεμαν ...το σωστο μεγεθος ...ζεσταμα με το αεροθερμο ...και ξεβιδωνουμε!






...βασικα ...ξεκινησαμε καπως ετσι την φαση ....





..αλλα τελικα δεν υπηρχε ο χωρος για να πατησουν σωστα τα "πόδια" της κοντρας ..και κατω απ το φοβο μην κανουμε καμια γρατσουνια στα περιξ ...ξαναγυρισαμε στη περπατημενη με την αυτοσχεδια βαση! Μεγεθύναμε τη βιδα για να χουμε χωρο να τραβηξουμε απο πιο βαθια και πολυ γρηγορα ...ηρθε και αυτο το ρουλεμαν στα χερια μου για φωτογραφηση!
















..βγηκαν λοιπον και τα 2 ρουλεμαν αυτης της γραμης της κινησης και εμεινε αδειος ο χωρος !



...χωρις χασιμο χρονου γιατι η ωρα κυλούσε γρηγορα...και παράλληλα με τη φαση αυτη ...πιασαμε στη μορσα καπως πιο βολικα την βαση με το συστημα μεταδοσης και ξεκινησαμε να βγαλουμε το 3το ρουλεμαν (βελονοειδείς τυπου) που βρισκεται στην εξωτερικη μεγαλη τρυπα που φαινεται απ τα πλαγια!





...η ασφαλεια που κραταει την λαστιχενια φλατσα στεγανοποίησης βγαινει πολυ ευκολα ακομα και με ενα μικρο κατσαβιδακι ...



...απο πισω την λαστιχενια αυτη φλατσα την αγκυστρωσαμε με ενα συρμα τρυποντας την .... και παρτην και αυτη στο χερι!



..απο πισω της ...ειχε μεσα της και ενα ελατηριο που προφανως την κραταει τεντωμένη και την βοηθαει να στεγανοποιει αποτελεσματικότερα!



...και βρισκομαστε μπροστα στο ρουλεμαν ...




...δεν ξερω αν υπηρχε καλυτερος τροπος να το βγαλουμε ..αλλα για να πω την αμαρτια μου και καθοτι θα το αλλαζαμε και αυτο ...με ενα σφυρακι χτυποντας το διαδοχικα ,μοιραζοντας την εξοδο του συνεχεια, κατα μηκος της περιμετρου του ...πηρα και αυτο στο χερι!









....μαζεψα τα κομματια που βγαλαμε ηδη μεχρι τωρα μεσα σε ενα χαρτονακι




...τα παραταξα πανω στο παγκο ....




και καναμε διάλειμμα για να παρουμε δυναμεις χαζευοντα τα!






... το εσωτερικο της χελωνας ...ηταν πλεον απολυτα κενο!


///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////​
 

IoannisPanagiotidis

Μέλος
Περιοχή
Solingen - Thessaloniki
Όνομα
Ιωαννης
Μοτό
R1200GS
:)... τι ειχε μεινει πλεον?...φυσικα το τεταρτο ρουλεμαν που βρισκονταν αναμεσα στον οδοντωτό σωληνα που παίρνει την κίνηση απ το πηνίο και την μεταφερει μεσο του μουαγιε στο τροχο. Το οποιο στα σιγουρα ηταν χαλασμενο γιατι οπως προαναφερα και μονο με το χερι που το γυριζες μαζι με το σωληνοτο κομματι της κινησης ...κολλούσε και κόμπιαζε σαν να ειχε χωματα μεσα!


... εδω ομως τουλαχιστον προς το παρων ...βρήκαμε τον δασκαλο μας ! Κατι που μου φαινοταν πολυ απλο ...τελικα σημερα δεν τελειωσε!

...στην αρχη ο πρωτος τριποδος κοινος εξωλκεας... που χρησιμοποιησαμε φανηκε τελικα μικροτερος των περιστάσεων και παλι για να αποφυγουμε καποιο "τραυματισμο" στο μεταλλο ...πιαστικαμε με ενα πιο μπαμπάτσικο με δύο βραχιονες ...αλλα...







...βρε ζεσταμα ...ξανα μανά...τιποτα!



...μεχρι και σφηνωμένο στο τόρνο ..προσπαθησαμε να το σμπρωξουμε προς τα πισω αναποδα πιασμενο στα 3 στιβαρά ακρα του ...αλλα τζιφος! Δεν ξερω τις ανοχες αυτης της στρογγυλης μαυρης πλακα που πρεπει να βγει ...αλλα αν θα το εβλεπα να σπαει στα δύο απ το ζορι ...θα χαλιουμουν σφόδρα ...και ετσι πρότεινα να το αφησουμε παλι! Παρολο την επιμονη του Dirk να το πιεσουμε παραπανω ....απ το φοβο να εχω παραβλεψει κατι και να κανουμε ζημια ... τον έπεισα να το αφησουμε!








δεν ξερω αν εχει σκουριασει εκει μεσα και ειναι κολλημενο ...δεν μπορω να φανταστω οτι φταει που το ζεστεναμε ..ουτε γνωριζω αν εχει καποιο τρυκ για να ξεκουμπωσει ...αλλα ειχε μουλαρωσει πολυ ασχημα!

το ακουμπησαμε λοιπον στο παγκο ...βγαλαμε και την φλατζα στεγανοποίησης που εχει και το αφησαμε μουλιάζοντας το στο WD40 ... μπας και μπορεσει να βοηθησει για την επομενη φορα!




...Η σημεριμη προσπαθεια τελειωσε γιατι επρεπε και παλι να παει ο καθενας στις δουλιες του .

Φυσικα και ψαχνω ηδη και ξεσκονιζω οτι σελιδα εχω μαζεψει γυρω απ το θεμα και θα επιστρεψουμε για τη συνεχεια!​

;)

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////​

(δ' μερος)

:)...τελικα φιλοι !...τελος καλο ..ολα καλα!... βγηκε και το 4το ρουλεμαν.









Οπως φανηκε απο τη αρχη ... δεν ηταν ευκολο. Και σημερα μας δυσκολεψε. Ενω ο εξωλκεας ηταν τοποθετημενος σωστα ...και περιμεναμε ολοκληρη την εβδομαδα τα ιδικα λαδια που ψεκασαμε στο εσωτερικο του να νικησουν την σκουρια που το κραταει τοσο σφηνομενο ...τελικα οι δυναμεις που βαζαμε για να βγει ηταν κατα την κριση του Dirk, τοσο μεγαλες ..που αν θα συνεχιζαμε υπηρχε η πιθανοτητα να σπασει το μαυρο αλουμινενιο πισω μερος και να ψαχνουμε για αλλα μετα!


...ετσι οπου δεν φτανουν τα λογια ..πεφτει ραβδος ...και ο τροπος που το βγαλαμε ηταν αποτελεσματικος αλλα δεν ηταν και ο πιο ορθοδοξος!






..με λιγα λογια ...βγαλαμε στα γρηγορα την λαστιχενια μαυρη φλαντζα στεγανοποίησης με ενα κατσαβιδακι ...και μετα με πενσα ξηλωσαμε μεσα απ το ρουλεμαν το σιδερενιο "κλουβι" που κραταει τα κουρσουμακια στο εσωτερικο του. Μετα με ενα σταθερο τρυπανι ...φρεζαραμε προσεχτικα σε ενα συγκεκριμενο σημειο τα εσωτερικα τοιχωματα του ρουλεμαν ...ισα-ισα, για να χωραει ενα-ενα τα κουρσουμάκια να βγουν. Αφου βγηκαν ολα το εξωτερικο κελυφος του ρουλεμαν ξεκολησε πολυ ευκολα με το χερι...και με τη δυναμη του χεριου πλεον ξεχωρισαμε επιτελους τα 2 κομματια!









Το προβλημα φυσικα συνεχιζοταν να υφιστατε , καθοτι το μεσα κομματι του ρουλεμαν ηταν ακομα κολλημενο/σκουριασμενο/μουλαρωμενο πανω στο σωληνα της κινησης! Και ετσι εξαντλωντας ολη μας την βαρβαροτητα ...παλι προσεχτικα με ενα μικρο τροχο το κοψαμε διαγωνιος επιφανιακα ..μειωνοντας τη δυναμη του ...και με ελαχιστη δυναμη πλεον με ξωλκεα το βγαλαμε και αυτο! Φωτογραφιες δεν εβγαλα απ αυτο το κοματι της δουλιας μας ...καθοτι οπως ειπα και παραπανω δεν ειναι ο ορθόδοξος τροπος , ο οποιος θα μπορουσα και να παραθεσω και δεν ειναι προτεινομενος! Απο κει και περα θα μπορουσα να γραψω απλα οτι το βαγλαμε με τον εξωλκεα που προτεινει η μαμα BMW αλλα θα ηταν ψεμα ...εξαλου ο σκοπος μου δεν ειναι να πεισω καποιον για τις ικανοτητες μου απλα θελω να παραθεσω στα ισια την εργασια που φτιαξαμε!



... εδω φαινεται η εγκοπη που καναμε για να βγουνε τα κουρσουμάκια...





...και εδω η εγκοπη για να αποδυναμωσουμε το εσωτερικο ..και να το βγαλουμε απ τον σωληνα !




εδω φαινεται το σκουριασμενο/σφυνομενο μερος πανω στο σωληνα ...



και εδω το αντιστοιχο μερος στο εσωτερικο του ρουλεμαν...




...τι να πω!... δεν ξερω ποιοι παραγοντες συμβαλουν στο να ηταν τοσο δυσκολη αυτη η εξωλκιση ...ενω δεν αναφερεται πουθενα οσο και αν εχω ψαξει οτι προβλεπεται να απαιτεί τοσο δυναμη . Ουτε ποτε θα μαθουμε αν οντως περιστρεφαμε τη κεντρικη βιδα του εξωλκεα αν εσπαζε το μαυρο αλουμινιο ή αν ξεκουμπωνε γλυτωνοντας μας απ τοση εξτρα δουλια! Αλλα γεγονος ειναι οτι βγηκε ... και οτι το ολα τα μερη του συστηματος μεταδοσης βγηκαν απολυτος αλάβωτα απ το ολο εγχείρημα!

--------------------------------------------------------------------------​
 

IoannisPanagiotidis

Μέλος
Περιοχή
Solingen - Thessaloniki
Όνομα
Ιωαννης
Μοτό
R1200GS
τελευταια εξωλκηση λοιπον και το τελευταιο κομματι πανω απ το πηνίο που περιστρέφεται μεσα στο πισω βελονοειδές μικρο ρουλεμαν ...και ειμαστε ετοιμοι !!!






Τελικα ηταν αρκετη δουλιτσα! Oτι μπορουσε να βγει πλεον και οτι μεταφερει κίνηση ... ειναι πανω στο παγκο μας!



Ο καθενας στο τομεα του τωρα ....εγω στην καθαριοτητα και ο Dirk στο ψαξιμο και στην περισυλλογή των νεων ανταλλακτικών (ρουλεμαν,φλατζες και τα σχετικα)









...υγεια να χουμε...και καιρου επιτρεποντως ....θελω να πιστευω οτι την αλλη εβδομαδα ...το GS του φιλου θα βγει για την πρωτη του βολτα με το φρεσκαρισμενο συστημα μεταδοσης!


...φιλαρακια!....θα επενανελθω στο θεμα προσεχως με πληροφοριες και φωτογραφιες για οτιδηποτε θεωρησω σημαντικο .... κατα την επανατοποθετηση !​



////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////


(ε΄ μερος)
... λοιπον παιδες οι ερευνα εγινε ... δεν αφησαμε ουτε πετρα πανω στην αλλη ..αλλα πολλα δεν καταφεραμε! Μιλαω παντα σε ερευνα στη γερμανικη αγορα.

Παλιοτερα συνηθίζαμε να λεμε οτι στις BMW μοτοσυκλετες, ενα πλεονεκτημα ειναι οτι κατα την συντηρηση ,τα αναλωσιμα που χρειαζοσουνα ηταν πολυ ευκολα να τα βρεις στο εμποριο και οτι τα περισσοτερα κομματια ηταν δανεισμενα απλα απ την γκαμα των αυτοκινητων...με αποτελέσμα φτηνο κόστος! Ενα γεγονος που σημερα οπως φαινεται δεν ισχύει πλεον!​

... να μην τα πολυλογώ απ τα 4 συνολικα ρουλεμαν που χρειαζόμασταν και απ τις 3 φλατσες...βρήκαμε με βαση τους κωδικους μονο το ενα ρουλεμάν και τις 2 φλατσες! Συνολικα για τα 3 αυτα κομματια δωσαμε 40 ευρω. Τα υπολοιπα 3 ρουλεμαν και την 1 φλατζα γιναν παραγγελια στη αντιπροσωπια μας εδω στο Solingen και κοστισαν 161 ευρωπουλα.​
Μας κανει συνολο λοιπον .... 2 κατοσταρικα το μαλλί.​
Απο κει και περα πληροφοριακα αναφερω οτι ολα τα μαμα ρουλεμαν που βγαλαμε απ το συστημα μεταδοσης του GS του 2004 μεχρι τωρα, ηταν απ την κατασκευαστικη εταιρια ρουλεμαν INA.
... το ενα ρουλεμαν με κωδικο 6013 2RS που αγορασα και εγω για το καβατζωσα σε περιπτωση που προκηψει μελλοντικη ανακατασκευη και στο δικο μου GS το βρηκαμε απ την εταιρια ΤΙΜΚΕΝ και ειναι καλης ποιοτητας και ακριβως το ιδιο.
Εδω παραθετω το ρουλεμαν και τις 2 φλατσες που βρηκαμε στο εμποριο...​
και εδω την παραγγελια για τα υπολοιπα!​


... συνολικα θα παραθεσω και του υπολοιπους κωδικους και απ 4 ρουλεμαν ....αχρειαστα να ναι. Αν καποιος τα χρειαστει μπορει να τα αναζητήσει!​

....................................................................................................​


.....................................................................................................​

......................................................................................................​


......................................................................................................​


....αυτα προς το παρων ...συντομα θα περασουμε στην συναρμολογηση και θα επιστρεψω με τα νεα μου!​
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////​
 

IoannisPanagiotidis

Μέλος
Περιοχή
Solingen - Thessaloniki
Όνομα
Ιωαννης
Μοτό
R1200GS
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////


:)... το λοιπον παιδες!!!...η συναρμολόγηση εγινε !... βαλαμε και το συστημα πανω στη μηχανη ... στην αρχη προσεχτικα και μετα πιεζοντας εγιναν και οι δοκιμες ...και εχει πλεον γραψει και 1500 χιλιομετρα, εδω και ενα μηνα.

Η "εγχείρηση" πετυχε!..ο "ασθενης" ρολάρει , σαν ξαναγεννημένος!
....​
....​
... επι της ουσιας... δεν εχω να προσθέσω κατι για την συναρμολόγηση , που να μην εχει ηδη υποθει παραπάνω ... εκτος του να παραθεσω τις δυναμεις που εφαρμοζονται στο κλεισιμο! 160Nm λοιπον στο μεγαλο το δαχτυλιδι που κραταει το πηνιο ..... και 200Nm , με κολλά στις σπείρες, για το εξαγωνικό παξιμάδι !​

....​
....​
..απαραίτητο ...μεγαλο δυναμοκλειδο!​
μεσα το πηνιο.... και βιδωνουμαι με 160 Nm χωρις κόλα το στεφανι/δαχτυλιδι Νο1 στο γνωστο παρακατω σχεδιο ...



... μεσα και το μαυρο πισω καπακι του συστηματος μεταδοσης...με τα παρελκομενα του ,φλατζουλες και τα σχετικα.​

...​
...​

....περναμε και το προθερμασμενο μουαγιέ στη θεση του ....​





...ριχνουμε κόλα στις σπείρες απ το εξαγωνικο παξιμαδι (Νο4 στο γνωστο παραπανω σχεδιο) και καργάρουμε με 200Nm... (κοντεψαμε να γκρεμισουμε τον παγκο ..χεχε!...ανεβηκαμε 2 ατομα πανω στο δυναμοκλειδο)

οπτικο ελεγχο το ολο συστημα!..και....​

...τελειωσαμε παιδες! Το ξαναβαλαμε πανω στη μηχανη την επομενη το μεσημερι και κατευθειαν βγηκαμε για δοκιμη!​
Οπως ειπα απο τοτε περασε σχεδον ενας μηνας και ειναι ολα ενταξει!​

τι να πω!...να πω οτι ηταν ευκολο ή να το προτεινω σε καποιον να το παλεψει μονος του ?...δεν ξερω πλεον! Δεν ηταν απ τις εργασιες που μπορω να την ονομασω ρουτίνας! Ειχε πολυ δουλια ...πολυ διαβασμα ... πολλα ειδικα εργαλια....αρκετο ρισκο! Αν δεν υπηρχε απο πισω η τεραστια εμπειρια του Dirk και η δημιουργικότητα του ...αποκλείεται να το τελειωναμε απο μονοι μας! Δεν ξερω ποσα ακριβως ζητανε τα μαστορια για να σου κανουν μια τετοια δουλια ...αλλα πιστευω οτι καθε cent που θα δωσεις αξιζει! Κρυβεται πολυ κόπος απο πισω!​
...το λοιπον ...καλη τυχη σε οποιον προσπαθησει να κανει την επισκευη μονος του ...θα χαρω να βοηθηθει απο το παρων θεμα ... και απο καρδιας ευχομαι σε κανεναν να μην μας χρειαστει!​
;)
 

Phoenix

Gender fluid
ADVRIDE Team
Περιοχή
Χαλκιδα
Όνομα
Στεργιος
Μοτό
bmw r1250gs adve Θα σε σκισω maniac
χουσβαρνα 510 πιστολ
και πιτσαρας και καλιτεχνης στα μηχανικα αλλα και στα σκηνοθετικα
ευγε ιωαννη
 

saitman

Μέλος
Περιοχή
ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ
Όνομα
ΜΗΝΑΣ ΣΑΪΤΑΚΗΣ
Μοτό
R 1200 GS 2004
Γιαννη νομιζω ομως οτι επρεπενα δειτε με την βοηθεια κιμωλιας αν πατανε τα δοντι σωστα πριν σφιξετε το μαυρο και βαλεις το μουαγιε!αλλιως επρεπε αν δεις αν ηθελε πιο λεπτη ή πιο χοντρη φλαντζα!
 

IoannisPanagiotidis

Μέλος
Περιοχή
Solingen - Thessaloniki
Όνομα
Ιωαννης
Μοτό
R1200GS
σωστη παρατηρηση και καταλαινω τι εννοεις πλεον φιλε μου ... εχω ξανακανει παρομοια συζητηση παλιοτερα για το αν, μετα την επεμβαση και την αντικατασταση των ρουλεμαν τα γραναζια δένουν εντελως αρμονικα μεταξυ τους

αλλα αν χρησιμοποιησεις τους ιδιους αποστατες , αυτο εννοεις φανταζομαι οταν γραφεις .."λεπτη ή πιο χοντρη φλαντζα"




το λοιπον .... βασικα την σωστη αποσταση την ρυθμιζει το παχος του μικρου ρουλεμαν, Νο 9 ,που αλλαξαμε εκει που φωλιαζει στη χελωνα το πηνιον. Αν αυτο ειναι το μαμα , το σωστο παχος και κατα την τοποθετηση τερματισε καλα μεσα στη φωλια του , τοτε οι πιθανοτητες να κανεις κατι λαθος ειναι απειροελάχιστες.

Τωρα αν εννοεις τον αποστατη 8 και τον αποστατη 5 , που κατα καποιο τροπο και αυτοι προσδιοριζουν με τη πιεση τους ,το ποσο μεσα ή εξω θα εφαπτονται τα γραναζια του πηνιου με κεινα της χελωνας ...ναι βαλαμε τους ιδιους. Δεν μπορω να φανταστω καποιο λογο για να τους αλλαζαμε. Ο ρολος τους , λεω εγω τωρα , ειναι μονο να κρατησουν το πηνιον στη σωστη αποσταση μετα το σφυξιμο του μεγαλου παξιμαδιου που σφραγιζει το συστημα μεταδοσης , ουτως ωστε τα γραναζια που αναφερεις να μεταφερουν με απολυτη ακρίβεια την κινηση. .....οποιαδήποτε μετατόπιση αυτης της επαφης ακομα και χιλιοστα μεσα ή προς τα εξω θα ειχε σαν αποτελεσμα να φαγωθουν σε πολυ συντομο χρονικο διαστημα τα γραναζια. Ασε που αν υπηρχε οντως θεμα με τους αποστατες αυτους στην μια περιπτωση δεν θα μπορουσες να σφυξεις το νουμερο 1 κομματι στο παραπανω σχεδιο ή στην αντιθετη περιπτωση οταν θα εσφιγγες το κομματι 1 ..τοτε θα εβγαινε το πηνιον τοσο εξω που οταν θα φώλιαζε η αλλη ακρη μεσα στο βελονοειδές ρουλεμαν θα εσπρωχνε ή θα εσπαζε το τερμα του μεσα στη χελωνα![/center]

Οταν τελειωσαμε την αντικατασταση ολων των ρουλεμαν ...και λιγο πριν το δοκιμασουμε στο δρομο ...ο Dirk που ειναι και ποιο σχετικος με τετοιες εργασιες λογο και της δουλειάς του ...εβαλε ενα ...δεν ξερω πως ονομαζεται στα Ελληνικα ...θα το βαφτισω ετσι αυθαίρετα .."ειδικο μπλε μελανι" πανω στα γραναζια του πηνιον ...και αφου το συναρμολογήσαμε και κλείσαμε την χελωνα ..... δωσαμε κινηση ετσι με το χερι γυριζοντας το μουαγιε ...και μετα ξαναανοιξαμε για να τσεκαρουμε και με το ματι που ακριβως μεταδοθηκε η επαφη στο γραναζι της κίνησης. Η επαφη δηλαδη η "μπλε ειδικη μελανι" αφησε ίχνη επαφης ακριβως στα ιδια σημια που φαινοταν οτι εφαπτονταν και πριν.​












.....​


.....​


.,....​

Μερικα πραγματα δεν μπορεις να τα εξηγήσεις ευκολα με λογια ...ποσο μαλλον εγω που δεν γνωριζω και τις ειδικες ορολογιες καθοτι εντελως ερασιτεχνης...αν ειμασταν απο κοντα και ειχαμε τα κομματια στα χερια ...τοτε θα βγαζαμε καποια ακρη! αφου ξαναδιαβαζω αυτα που γραφω παραπανω και στο τελος νομιζω οτι ουτε και εγω δεν τα καταλαβαινω! :tooth:​
 

paschalis

gone4riding
Περιοχή
Thessaloniki
Όνομα
Πασχάλης
Μοτό
R 1200 GS 'O4
Αυτο που εκανε με το μελανι ειναι αυτο που κανουμε στην Ελλαδα με κιμωλια.
Αλλα αν το συστημα ειχε βγαλει πολλα χιλιομετρα πριν εμφανισει τις φθορες
τοτε δεν πρεπει να πειραξεις τα λεγομενα παφιλα(τους αποστατες που λες κι εσυ)
Αν οι φθορες εχουν εμφανιστει πολυ νωρις τοτε επισκευαζοντας
πρεπει να ξαναρυθμιστει η συγκεκριμενη γωνια επαφης των γραναζιων διοτι η ιστορια θα επαναληφθει.
Για τους παλιους, πηγη george 81 και MakisMoto.
 

marios...!

Μέλος
Περιοχή
Αναβυσσος
Όνομα
Κατσαριωτης Μαριος
Μοτό
Gs 1200R adventure
στο λεγομενο σιμαρησμα θα χρειαζονταν αποστατεσ διφορετικοι αν αλλαζε γραναζια η'καβουκι οπου θα υπηρχαν με την αρχικη μετριση διαφορες...στην αλλαγη των ρουλεμαν με ιδια γραναζια και σωμα, ελεγχεις μεν με την κιμολια η χρομα για τυχον φθορες στους αποστατες,πραγμα δυσκολο αλλα οχι απιθανο
 

Mister Jim

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Δημήτρης
Μοτό
R1200GS
Μερικα πραγματα δεν μπορεις να τα εξηγήσεις ευκολα με λογια ...ποσο μαλλον εγω που δεν γνωριζω και τις ειδικες ορολογιες καθοτι εντελως ερασιτεχνης...αν ειμασταν απο κοντα και ειχαμε τα κομματια στα χερια ...τοτε θα βγαζαμε καποια ακρη! αφου ξαναδιαβαζω αυτα που γραφω παραπανω και στο τελος νομιζω οτι ουτε και εγω δεν τα καταλαβαινω! :tooth:​


Αυτή η εικόνα νομίζω ότι θα βοηθήσει.


Και όλη η δουλειά σε Aυτό το pdf
 

chionik

Μέλος
Όνομα
Kostas
Καλησπέρα, καταπληκτική δουλεια Γιάννη. Μήπως υπάρχει σχέδιο και για εργαλείο που κατασκευάσατε? Εννοω εκείνο με τα κανάλια όχι το 36mm καρυδάκι. Θα με βοηθούσε πάρα πολύ αν το είχα μιας και κάνω ακριβώς το ίδιο με σένα. Επίσης πόσο έπαζε ο άξονας αυτός? πάνω από 0.5mm?
 

Mister Jim

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Δημήτρης
Μοτό
R1200GS

A - 60mm
Β - 59mm
C - 55mm
D - 5,5mm
E - 4mm
F - 10mm





Εκτός από αυτό απαραίτητα είναι και τα 332505 ,332506,332507,332508

Το 332508 εφαρμόζει στην μαύρη φωλιά του κεντρικού ρουλεμαν και είναι απαραίτητο γιατί αν βάλεις
τον εξωλκέα να πιάσει κατευθείαν πάνω στην μαύρη φωλιά θα την σπάσεις.


Το 332505 κύλινδρο τον θέλεις για να πρεσάρεις το ρουλεμαν στο κέντρο.
μερικοί στο νετ πιάνουν την φωλιά για να πρεσάρουν ώστε να περάσουν τον άξονα στο ρουλεμάν
Αυτό είναι λάθος γιατί φορτίζουν τις μπίλιες του ρουλεμάν και μπορεί να να μειώσουν αισθητά την ζωή του.



το παρακάτω είναι περισσότερο χρήσιμο όταν αλλάζεις καβούκι, αλλά όταν αλλάζεις μόνο ρουλεμάν λογικά όλα ξαναμπαίνουν
στην θέσει τους με τους ίδιους αποστάτες αν όμως μετρήσεις και τα βρεις λάθος μάλλον θα έχεις κάνει λάθος στην συναρμολόγηση.



D = 53.5mm
 

TIME

Μέλος
Όνομα
Γεώργιος
Μοτό
r1150gs , Emw Marathon
Την Δευτέρα που μας πέρασε έκανε ακριβώς την ίδια δουλειά - επισκευή ο μηχανικός μου μπροστά στα μάτια μου στην Δική μου μοτοσυκλέτα...
τολμώ να πω πως ποτέ δεν θα είχα εμπιστοσύνη στα δικά μου χέρια για μια τέτοιου είδους εργασία!
Άντε καμιά αλλαγή σε τακάκια και πολύ μου πέφτει!!!
Εύγε και πάλι Εύγε!!!
 
Top Bottom