Ένα μικρό πόνημα για τα λάστιχα

Περιοχή
ΚΑΒΑΛΑ
Όνομα
Παναγιώτης
Μοτό
XRV 650 - XRV 750 - Varadero - VFR 800 - CB 750 F Bol d' Or
Με αφορμή τις γνώμες, συμβουλές και αντιπαραθέσεις για το τι λάστιχο ταιριάζει στις μηχανές μας, ιδού μερικές συμβουλές – εμπειρίες που ίσως βοηθήσουν στη σωστότερη επιλογή όταν έρθει η ώρα να τα ¨ακουμπήσουμε¨ στον φιλικό μας λαστιχά.

1. Δεν υπάρχει το τέλειο λάστιχο. Απαιτείται συμβιβασμός και ¨χρυσή τομή¨ ανάμεσα στην χρηστικότητα, τις επιδόσεις (κράτημα – φρενάρισμα), την απόδοση (διάρκεια ζωής), και κόστος. Με άλλα λόγια, πολύ μαλακό λάστιχο = Θεϊκό κράτημα & φρένο, αλλά από χιλιόμετρα άστα να πάνε. Πολύ σκληρό = Άπειρα χιλιόμετρα, αλλά στην Ελληνική άσφαλτο ξεχνάς τα πλαγιάσματα και τα έντο.

2. Το ίδιο λάστιχο δουλεύει διαφορετικά, όχι μόνο από μηχανή σε μηχανή, αλλά και στην ίδια μηχανή με άλλο αναβάτη. Είναι φαντάζομαι αυτονόητο πως αλλιώς θα συμπεριφερθεί ένα λάστιχο σε V-strom 650 και αλλιώς σε VARADERO. Αλλιώς σε ΧΧ που ταξιδεύει δικάβαλο με τριπλέτα, και αλλιώς σε ΧΧ που κάθε βράδυ το ¨στύβουν¨ στις 3 γέφυρες και στα λιμανάκια.

3. Τι μάρκα να πάρω? Από τα παραπάνω συνάγεται πως μπορεί τα Τάδε να είναι καλά για τον Άλφα και τα Δείνα για τον Βήτα. Παρ’ όλα αυτά όμως είναι γεγονός πως οι κορυφαίες εταιρείες (που παίρνουν μέρος σε αγώνες και ¨τα χώνουν χοντρά¨ στην έρευνα και εξέλιξη), βγάζουν καλύτερα προϊόντα από τα μαγαζάκια που φτιάχνουν μαύρα, στρόγγυλα πράγματα με μια τρύπα στη μέση. Δηλαδή αν πάρεις ένα Michelin ή ένα Pirelli – Metzeler (ίδια εταιρεία), ή ένα Bridgestone, άσχετα με τα παραπάνω, θα είσαι σε όλους τους τομείς από το 8,5 μέχρι το 10. Αυτή η 1.5 μονάδα είναι που θα επηρεαστεί από τα παραπάνω. Από την άλλη μια πιο ¨δεύτερη¨ μάρκα δύσκολα θα πιάσει το άριστα έστω και σε έναν τομέα, ενώ από την άλλη είναι πολύ πιθανό να βρεθεί κάτω από την βάση σε αρκετούς. Επίσης, οι σοβαρές εταιρείες έχουν διάφορα καλούδια (ποιοτικό έλεγχο, εγγύηση, και κυρίως τον φόβο μη χαλάσει το καλό τους όνομα), και επειδή έχουν καλό προϊόν συνεργάζονται κατά κανόνα και με καλά μαγαζιά κάνοντας κατά καιρούς και κάποια εκπαιδευτικά σεμινάρια και τεχνικές παρουσιάσεις των νέων προϊόντων στους συνεργάτες τους.

4. Ημερομηνίες: Το λάστιχο έχει σταμπαρισμένη επάνω του την ημερομηνία παραγωγής του. (DOT ακολουθουμένη από την εβδομάδα και το έτος παραγωγής). π.χ. DOT 2707 είναι 27η εβδομάδα του 2007. ΠΡΟΣΟΧΗ. Το DOT είναι η ημερομηνία γέννησης του ελαστικού. Η ημερομηνία θανάτου ποικίλει ανάλογα με το πώς ¨έζησε¨. Με άλλα λόγια ένα ελαστικό που ήταν σωστά αποθηκευμένο για ένα ή και δυο χρόνια μην το φοβάστε. Αντίθετα φοβηθείτε το λάστιχο που ήταν ένα μήνα στη βιτρίνα τον Αύγουστο. Οι δυο μεγάλοι εχθροί είναι ο ήλιος και ο αέρας γιατί ¨στεγνώνουν¨ και ξεραίνουν το λάστιχο.

5. Πότε να τα αλλάξω: Σίγουρα πριν σας δείξουν ξεδιάντροπα τα λινά τους, και οπωσδήποτε στα τέσσερα χρόνια (φορεμένα), ασχέτως χιλιομέτρων. ΠΡΟΣΟΧΗ - ΠΡΟΣΟΧΗ και προς αποφυγή παρεξηγήσεων: ....στα 4 χρόνια ΔΕΝ σημαίνει κάθε 4 χρόνια. Σημαίνει μάξιμουμ 4 χρόνια. Εννοείται πως αν φθαρούν νωρίτερα (που είναι και το πιο συνηθισμένο), τα αλλάζουμε.


Χρήσιμες επίσης μπορεί να είναι και οι γνώμες αυτών που με ίδια μηχανή έχουν δοκιμάσει τα λάστιχα που σκεφτόμαστε να βάλουμε, αρκεί να κάνουν παρόμοια χρήση με αυτήν που κάνουμε και εμείς (βλέπε παράγραφο 2).

Ελπίζω να μην σας μπέρδεψα αντί να σας βοηθήσω.

Καλές επιλογές και καλά χιλιόμετρα.

.........αααααααα και κάτι ΠΟΛΥ βασικό που μου διέφυγε. Ένα μέτριο λάστιχο με σωστές πιέσεις συμπεριφέρεται πολύ καλύτερα από το καλύτερο λάστιχο με λάθος πιέσεις. Γι' αυτό λοιπόν συχνά έλεγχο και ΟΧΙ στο κάθε τυχαίο βενζινάδικο, αλλά στον λαστιχά μας ή, (ακόμη καλύτερα), με δικό μας, αξιόπιστο πιεσόμετρο.
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Να προσθέσω ότι το κριτήριο για κάθε λάστιχο, είναι το προηγούμενο λάστιχο που φόραγες ;)


Εγηξώ: Αν φοράς ένα λάστιχο περασμένης τεχνολογίας και περάσεις σε ένα νέας κοπής (πχ από ΕΧΡ σε ΝΕΧΤ) το ΝΕΧΤ θα φανεί θεός!
Αν φοράς ένα ασφάλτινο , πχ Dunlop Road smart και πας σε ένα εξίσου σύγχρονο αλλά 80-20 ας πούμε (σε σχέση με τον προορισμό του, όπως το σχεδίασε η εταιρεία) όπως το ΝΕΧΤ ή το Anakee III, θα σου φανούν για πέταμα...
 

-DHMHTRHS-

Μέλος
Όνομα
ΔΗΜΗΤΡΗΣ
Μοτό
RT12OO BMW
TACT 50cc
Με αφορμή τις γνώμες, συμβουλές και αντιπαραθέσεις για το τι λάστιχο ταιριάζει στις μηχανές μας, ιδού μερικές συμβουλές – εμπειρίες που ίσως βοηθήσουν στη σωστότερη επιλογή όταν έρθει η ώρα να τα ¨ακουμπήσουμε¨ στον φιλικό μας λαστιχά.

1. Δεν υπάρχει το τέλειο λάστιχο. Απαιτείται συμβιβασμός και ¨χρυσή τομή¨ ανάμεσα στην χρηστικότητα, τις επιδόσεις (κράτημα – φρενάρισμα), την απόδοση (διάρκεια ζωής), και κόστος. Με άλλα λόγια, πολύ μαλακό λάστιχο = Θεϊκό κράτημα & φρένο, αλλά από χιλιόμετρα άστα να πάνε. Πολύ σκληρό = Άπειρα χιλιόμετρα, αλλά στην Ελληνική άσφαλτο ξεχνάς τα πλαγιάσματα και τα έντο.

2. Το ίδιο λάστιχο δουλεύει διαφορετικά, όχι μόνο από μηχανή σε μηχανή, αλλά και στην ίδια μηχανή με άλλο αναβάτη. Είναι φαντάζομαι αυτονόητο πως αλλιώς θα συμπεριφερθεί ένα λάστιχο σε V-strom 650 και αλλιώς σε VARADERO. Αλλιώς σε ΧΧ που ταξιδεύει δικάβαλο με τριπλέτα, και αλλιώς σε ΧΧ που κάθε βράδυ το ¨στύβουν¨ στις 3 γέφυρες και στα λιμανάκια.

3. Τι μάρκα να πάρω? Από τα παραπάνω συνάγεται πως μπορεί τα Τάδε να είναι καλά για τον Άλφα και τα Δείνα για τον Βήτα. Παρ’ όλα αυτά όμως είναι γεγονός πως οι κορυφαίες εταιρείες (που παίρνουν μέρος σε αγώνες και ¨τα χώνουν χοντρά¨ στην έρευνα και εξέλιξη), βγάζουν καλύτερα προϊόντα από τα μαγαζάκια που φτιάχνουν μαύρα, στρόγγυλα πράγματα με μια τρύπα στη μέση. Δηλαδή αν πάρεις ένα Michelin ή ένα Pirelli – Metzeler (ίδια εταιρεία), ή ένα Bridgestone, άσχετα με τα παραπάνω, θα είσαι σε όλους τους τομείς από το 8,5 μέχρι το 10. Αυτή η 1.5 μονάδα είναι που θα επηρεαστεί από τα παραπάνω. Από την άλλη μια πιο ¨δεύτερη¨ μάρκα δύσκολα θα πιάσει το άριστα έστω και σε έναν τομέα, ενώ από την άλλη είναι πολύ πιθανό να βρεθεί κάτω από την βάση σε αρκετούς. Επίσης, οι σοβαρές εταιρείες έχουν διάφορα καλούδια (ποιοτικό έλεγχο, εγγύηση, και κυρίως τον φόβο μη χαλάσει το καλό τους όνομα), και επειδή έχουν καλό προϊόν συνεργάζονται κατά κανόνα και με καλά μαγαζιά κάνοντας κατά καιρούς και κάποια εκπαιδευτικά σεμινάρια και τεχνικές παρουσιάσεις των νέων προϊόντων στους συνεργάτες τους.

4. Ημερομηνίες: Το λάστιχο έχει σταμπαρισμένη επάνω του την ημερομηνία παραγωγής του. (DOT ακολουθουμένη από την εβδομάδα και το έτος παραγωγής). π.χ. DOT 2707 είναι 27η εβδομάδα του 2007. ΠΡΟΣΟΧΗ. Το DOT είναι η ημερομηνία γέννησης του ελαστικού. Η ημερομηνία θανάτου ποικίλει ανάλογα με το πώς ¨έζησε¨. Με άλλα λόγια ένα ελαστικό που ήταν σωστά αποθηκευμένο για ένα ή και δυο χρόνια μην το φοβάστε. Αντίθετα φοβηθείτε το λάστιχο που ήταν ένα μήνα στη βιτρίνα τον Αύγουστο. Οι δυο μεγάλοι εχθροί είναι ο ήλιος και ο αέρας γιατί ¨στεγνώνουν¨ και ξεραίνουν το λάστιχο.

5. Πότε να τα αλλάξω: Σίγουρα πριν σας δείξουν ξεδιάντροπα τα λινά τους, και οπωσδήποτε στα τέσσερα χρόνια (φορεμένα), ασχέτως χιλιομέτρων. ΠΡΟΣΟΧΗ - ΠΡΟΣΟΧΗ και προς αποφυγή παρεξηγήσεων: ....στα 4 χρόνια ΔΕΝ σημαίνει κάθε 4 χρόνια. Σημαίνει μάξιμουμ 4 χρόνια. Εννοείται πως αν φθαρούν νωρίτερα (που είναι και το πιο συνηθισμένο), τα αλλάζουμε.


Χρήσιμες επίσης μπορεί να είναι και οι γνώμες αυτών που με ίδια μηχανή έχουν δοκιμάσει τα λάστιχα που σκεφτόμαστε να βάλουμε, αρκεί να κάνουν παρόμοια χρήση με αυτήν που κάνουμε και εμείς (βλέπε παράγραφο 2).

Ελπίζω να μην σας μπέρδεψα αντί να σας βοηθήσω.

Καλές επιλογές και καλά χιλιόμετρα.

.........αααααααα και κάτι ΠΟΛΥ βασικό που μου διέφυγε. Ένα μέτριο λάστιχο με σωστές πιέσεις συμπεριφέρεται πολύ καλύτερα από το καλύτερο λάστιχο με λάθος πιέσεις. Γι' αυτό λοιπόν συχνά έλεγχο και ΟΧΙ στο κάθε τυχαίο βενζινάδικο, αλλά στον λαστιχά μας ή, (ακόμη καλύτερα), με δικό μας, αξιόπιστο πιεσόμετρο.

πολυ καλη ενημερωση και σωστη γνωμη απο τον φιλο.
με βρισκει συμφωνω......
 
Top Bottom