Αλλαγή ρουλεμάν λαιμού...γίνεται DIY?

sothrhs

Ο demek
Περιοχή
Λάρισα
Όνομα
Σωτήρης
Μοτό
ΤΡΑΚΤΕΡ 06
Αμα δεν εχεις σταθερο χερι ή δεν εχεις πιασει σφυροκαλεμο καλυτερα να γίνεται safe με πολλες μικρες σφυριες γυρω γυρω, θα παρει ωρα αλλα δεν θα φυγει. Προσωπικα τραβαω παντα μια χαρακια ψιλοβαθια με το ντρεμελακι και με 2-3 σφυριες ανοιγει μονο του το δαχτυλιδι.
Το έκανα και αυτό στο μπιφερ
Συνήθως όμως προτιμάω να του δείχνω ποιος κάνει κουμάντο κει πέρα :p
 

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
Καλημέρα Αλεξ.

 

Juohmaru!

Μέλος
Όνομα
Αλέξανδρος
Μοτό
S2R1000
Meoni
Καλημέρα Αλεξ.

Το μελέτησα Γιάννη το πολύ κατατοπιστικό νήμα σου!

Πείστηκα, θα το δοκιμάσω! Αν δε το κάνω σε μια μηχανή σχεδόν 20 ετών και 90000χλμ, πότε θα το κάνω;
 

Juohmaru!

Μέλος
Όνομα
Αλέξανδρος
Μοτό
S2R1000
Meoni
Δεν ξέρω αν η επιδεξιότητα του μάστορα φέρνει πάντα το επιθυμητό αποτέλεσμα ακόμη και όταν λείπουν τα κατάλληλα μέσα, το σίγουρο είναι πως τα σωστά εργαλεία θα κάνουν τη ζωή εύκολη ακόμη και του μη επιδέξιου μάστορα. Επειδή ανήκω μάλλον στη δεύτερη κατηγορία φρόντισα να τα προμηθευτώ πριν κάνω τη δουλειά...

Αφού λοιπόν λασκάρει και αφαιρεθεί το μπουλόνι του λαιμού, το οποίο πιάνει στον σταυρό, αφαιρούνται στη συνέχεια εύκολα τόσο η πάνω όσο και η κάτω τιμονόπλακα, καθώς και στη συνέχεια το πάνω ρουλεμάν. Το κάτω μένει σφηνωμένο στον σταυρό και θα ασχοληθούμε στη συνέχεια με αυτό...



Σειρά έχει η αφαίρεση των "ποτηριών", των δαχτυλιδιών δηλαδή επί των οποίων ολισθαίνουν τα ρουλεμάν και τα οποία είναι σφηνωμένα στο πάνω και κάτω μέρος του λαιμού. Η διαδικασία γίνεται απείρως απλούστερη με έναν εξωλκέα ποτηριών. Με 2-3 σφυριές αφού μπει στον λαιμό και εφαρμόσουν και τα 4 πόδια του στην πατούρα του απέναντι ποτηριού... Voila!







Αμέσως μετά σειρά έχει μια πιο "μπελαλίδικη" δουλειά, η αφαίρεση του κάτω ρουλεμάν...

Βοηθάει απίστευτα μια μέγγενη, πάνω στην οποία στερεώνεται η κάτω τιμονόπλακα με τον κάθετο σωλήνα (σταυρό), με τη βοήθεια από δύο λατάκια μαλακού ξύλου που θα παρεμβληθούν και δεν θα επιτρέψουν χαρακιές στο αλουμίνιο, καθώς συμπιέζονται (βυθίζονται) εύκολα, κάνοντας ταυτόχρονα τη στήριξη της τιμονόπλακας σταθερή.

Πιάνοντας και το λαμάκι βάσης του και όχι μόνο το ίδιο το ρουλεμάν, τοποθετούνται οι σιαγόνες του εξωλκέα - αποκολλητή ρουλεμάν. Σφίγγοντας ισόποσα τα παξιμάδια στις εκατέρωθεν ντίζες, οι σιαγόνες κλείνουν μέχρι τελικά το ρουλεμάν να αποκολληθεί από την πάνω επιφάνεια της τιμονόπλακας. Περιοδικά η αλλαγή της γωνίας του εξωλκέα, λίγο WD40 και ο μοχλός ενός μακριού κατσαβιδιού βοηθούν...





Μόλις αποκολληθεί το ρουλεμάν και αποκτήσει μια απόσταση 5-6mm από την τιμονόπλακα, έβγαλα τον εξωλκέα και χρησιμοποίησα το μεταλλικό στέλεχος του κατσαβιδιού (και όχι τη μύτη του) εφαπτομενικά στο σωλήνα, ώστε να το ξελασκάρω κι άλλο και να βγει τελικά εύκολα από το πάνω μέρος του σταυρού.

Bonus tip 1: Παρότι η διάμετρος των ρουλεμάν λαιμού του 640adv είναι λίγο μικρότερη των 50mm, η διάμετρος με τη βάση του μαζί ξεπερνάει για λίγο τα 50mm και η διάσταση του εξωλκέα που ταιριάζει καλύτερα είναι η δεύτερη διαθέσιμη (50-75mm) και όχι η μικρότερη (25-50mm). Παθών...
Bonus tip 2: Για να δουλέψει ο συγκεκριμένος εξωλκέας πρέπει η πάνω επιφάνεια της κάτω τιμονόπλακας να είναι απολύτως επίπεδη. Το λέω γιατί σε κάποιες μοτοσυκλέτες η κάτω τιμονόπλακα έχει κάποια εξογκώματα, όπου τερματίζουν τα στοπ του σκελετού. Σε τέτοιου είδους τιμονόπλακες θα πρέπει να αναζητηθεί άλλο εργαλείο ή να ακολουθηθεί η παραδοσιακή σφυρί-καλέμι μέθοδος.

Αυτό είναι το πρώτο μέρος της αντικατάστασης. Το επόμενο, δηλαδή η τοποθέτηση των νέων εξαρτημάτων, θα ακολουθήσει όταν θα ντυθεί ο "Meoni"... :yew:
 

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Μιας και εχω κανει αυτη τη δουλεια σε Τρανσαλπ και VFR, συμπληρωνω μερικες πληροφοριες. Σε καποια μηχανακια η πατουρα στην οποια "τερματιζουν και καθονται" τα ποτηρια των ρουλεμαν εχει δυο αντιδιαμετρικες εγκοπες. Αν ειμαστε τυχεροι και συμβαινει αυτο, οπως πχ στο VFR, τοτε χτυπαει κανεις εκει με εναλλαξ με κατσαβιδι και σφυρι και βγαινουν τα ποτηρια χωρις μεγαλο προβλημα. Αν ομως η πατουρα δεν εχει τετοιες εγκοπες και τα ποτηρια φαινονται πχ μονο 1χλ στο τελος της πατουρας, παλι η δουλεια μπορει να γινει με σφυρι και κατσαβιδι αλλα πολυ πιο επιπονα. Υπαρχει δηλ τροπος να βγουνε να ρουλεμαν και χωρις σχετικο εξωλκεα.

Τη δουλεια στο VFR την εκανα χωρις εξολκεα μια και η σχετικη πατουρα του λαιμου εχει αντιδιαμετρικες εγκοπες. Αλλα εχοντας ακουσει ιστοριες μεγαλου παιδεματος σε Τρανσαλπ, οπου η πατουρα δεν εχει εγκοπες και τα ποτηρια φαινονται ελαχιστα, πηρα τον επομενο εξωλκεα πριν χρονια για 22 λιρες νησιου / 30€ τοτε και εβγαλα τα ρουλεμαν για πλακα, χωρις καθολου προσπαθεια - μεγαλη υποθεση το σωστο εργαλειο :ok: Τον συγκεκριμενο εξωλκεα τον εχω αφησει στου Γατου, el-Gatto Γατε ελπιζω να ειναι ακομη καπου στη γιαφκα σου γιατι οπου ναναι θαρθει η ωρα να κανω και του CRF.




Το βγαλσιμο του κατω ρουκεμαν απο τον σταυρο χρειαζεται οπωσδηποτε μεγγενη που εγω δεν εχω, οποτε πηγα τον σταυρο σε ενα συνεργειο και μου βγαλανε το ρουλεμαν για ενα δεκαρικο. Αν δεν υπαρχει εξωλκεας, που δεν υπηρχε, μπορει να κανει καποιος δυο πατουρες στο ρουλεμαν με τροχο ωστε να μπορει να πιασει και να δουλεψει κατσαβιδι.

Και ενα τελευταιο: ειναι καλο να λυθει η (συνηθως 30αρα) πανω βιδα που κραταει τον σταυρο ΠΡΙΝ αρχισει η δουλεια επειδη χρειαζεται συνηθως ροπη 10 κιλων και προσπαθεια και ειναι δυσκολο να τη λυσει κανεις οταν το μηχανακι ειναι πανω σε τριγωνα γιατι δεν ειναι σταθερο ωστε να μπορει να βαλει κανεις φουλ δυναμη.

Κατι επισης που αξιζει να αναφερω ειναι το εξης. Αυτη δεν ειναι δουλεια για καποιον που απλα αλλαζει λαδια και τακακια φρενων στο μηχανακι του αλλα θελει μεγαλυτερη εμπειρια μαστορεματος.

Και μια φωτο απ'οταν ειχα κανει για τελευταια φορα αυτη τη δουλεια, πριν καποια χρονια.

 
Top Bottom