Αλλαγή σωθικών κέντρου μπροστινού τροχού.

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
Πριν από κάμποσο καιρό, έκανα μια γρήγορη βόλτα το 990, και από ένα σημείο και μετά σε κάθε έντονη ανωμαλία του δρόμου ένιωθα το μπροστινό να συμπεριφέρεται περίεργα, σαν μια περίεργη χοντροκομμένη δόνηση να συνέβαινε κάθε φορά που κοπάναγε ο τροχός στην ανωμαλία. Επίσης, στις χαμηλές ταχύτητες εάν άφηνες τα χέρια το τιμόνι τρεμόπαιζε δεξιά αριστερά + ότι σαν να τρέκλιζε και να μη μπορούσε να διατηρήσει ευθεία γραμμή.


Το παράτησα όπως ήταν στο γκαράζ και σήμερα, αποφάσισα να δω από τι δημιουργείται αυτό. Εντάξει, το τρέμουλο στο τιμόνι μπορεί να οφείλεται σε πολλούς λόγους, αλλά αυτή η περίεργη δόνηση σε συνδυασμό με το τρίκλισμα σε χαμηλή ταχύτητα, ήταν κάτι πρωτόγνωρο, τουλάχιστον για εμένα.


Ξεκινάω από ψηλά να τσεκάρω ρουλεμάν λαιμού με τον γνωστό τρόπο κίνησης δεξιά αριστερά του τιμονιού, καθώς επίσης και πιάσιμο το πιρούνι και παίξιμο Πλώρα πρύμα με τη μηχανή στο διπλό σταντ και τον μπροστινό τροχό στον αέρα. Καμία βλάβη εδώ, το τιμόνι γυρνάει κανονικά και οι μπουκάλες είναι βράχος αγκαλιασμένες με τις τιμονόπλακες.


Αφού απόκλεισα τα ψηλά, προχωράω στα χαμηλά. Πιάνω τον τροχό και τον κουνώ μπρος πίσω, αλλά δε μπορώ να διακρίνω κάποια ανωμαλία, δεν υπάρχει κάποιος τζόγος ούτε ακούγεται κάτι. Στη συνέχεια πιάνω το πάνω μέρος του τροχού με το ένα χέρι και το κάτω με το άλλο και τα κουνώ αντίθετα και διαπιστώνω ένα μικρό τζόγο σε συνάρτηση με ένα "τακ τακ", σαν το ρουλεμάν της μιας μεριάς να έχει αποκτήσει ένα μικρό διάκενο. Για να σιγουρευτώ, λύνω τις δαγκάνες και τις αφαιρώ, και διπλοελέγχω με δυναμόκλειδο τις βίδες που εμπλέκονται έτσι ώστε να βεβαιωθώ ότι ο τροχός θα μπορεί να γυρίσει ελεύθερα με την κίνηση που θα του δώσω.

Δίνω μια γρήγορη στροφή στη ρόδα να γυρίσει και δεν ακούγεται κάτι στην αρχή, όμως καθώς έπεφτε η ταχύτητα περιφοράς, δυνάμωνε ένας θόρυβος σαν κάτι να γδέρνεται, ο οποίος ήταν πιο έντονος από την αριστερή μεριά.

Οπότε μία ήταν η λύση, λύσιμο τα σωθικά του κέντρου και έλεγχος αυτών.


Συνεχίζεται..
 

TOUFast_950

Μέλος
Όνομα
dimitris
Μοτό
KTM 950 adv
Εύκολη δουλειά γενικά. Προσπάθησε να αποφύγεις τα χτυπήματα στο βγάλε και στο βάλε!!! Φτιάξε εργαλείο με ντιζα παξιμάδια και τυφλόν για να τα βάλεις. Δώσε προσοχή στις αποστάτες που έχει ο τροχος. Αν έχουν αυλάκια θέλουν κι αυτοί αλλαγή (περνάει νερό και χαλάει τα ρουλεμάν). Εννοείται βάζεις καλά ρουλεμάν (koyo,timken). Τσέκαρε επίσης δισκοπλακες να δεις αν ειναι πολύ
πλευστες....
Όσο για το λαιμό αν δεν τα χει άλλαξε ποτε βαλτα κι αυτά στο πρόγραμμα.... Απλά τότε αντί για σφαιρικά θα βάλεις κονικα.

Στάλθηκε από το SM-G973F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
Ξεκινάμε να αφαιρέσουμε τον τροχό και να τον τοποθετήσουμε πάνω στον πάγκο που θα χρειαστεί να δουλέψουμε στο κέντρο του.
Για τους έχοντες 950/990, περιγράφω τη διαδικασία παρακάτω:


Αφού έχουμε τον τροχό μπροστά μας, αφαιρούμε τους αποστάτες δεξιά και αριστερά, και τους ελέγχουμε για στρεβλώσεις, αυλακώσεις κτλ
Συνεχίζουμε με ένα κατσαβίδι και αφαιρούμε τις τσιμούχες, που συνήθως αυτές είναι που αποτυγχάνουν και περνάει νερό και βρωμιές, διαβρώνοντας τα ρουλεμάν.





 
Τελευταία επεξεργασία:

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
Αφου αφαιρέσουμε τα παραπάνω, μας αποκαλύπτονται τα ρουλεμάν, στα οποία χώνουμε δαχτυλάκι και γυρίζουμε τον εσωτερικό δακτύλιο να δούμε αν γυρνάει ομαλά.
Διαπίστωσα ότι στην αριστερή μεριά, η μπίλιες του ρουλεμάν ήταν λίγο φαγωμένες γιατί ο εσωτερικός δακτύλιος είχε δυσκολία στην περιστροφή συν ότι είχε ένα μικρό τζόγο.





Στη συνέχεια πρέπει να βρούμε ένα σταθερό σημείο, γιατί θα πέσει σφυροκάλεμο για να αφαιρέσουμε τα ρουλεμάν.
Η πιο safe λύση είναι να βρούμε ξύλινες τάβλες οι οποίες θα μας δώσουν την απαιτούμενη απόσταση από το έδαφος για να δουλέψουμε στα κέντρα.



Εάν τα κέντρα έχουν ασφάλεια, τη βγάζουμε κι αυτή με μια τσιμπίδα. Συνήθως έχουν από τη μία μεριά.



Ο εσωτερικός κυλινδρικός αποστάτης που βρίσκεται μεταξύ του αριστερού και δεξιού ρουλεμάν, έχει τζόγο από τη μάνα του οπότε προσπαθούμε να τον σηκώσουμε λίγο για να αποκαλυφθεί ο εσωτερικός δακτύλιος του απέναντι ρουλεμάν, δηλαδή αυτό που θα βγάλουμε πρώτο.
Εδώ θα χρειαστεί να ζεστάνουμε με ένα καμινέτο τη φωλιά του ρουλεμάν που πρόκειται να βγάλουμε, για να διασταλεί και να αφαιρέσουμε πιο εύκολα το ρουλεμάν.
Αφού ζεστάνουμε αρκετά με κυκλικές κινήσεις μεσαίας ταχύτητας, μπατάρουμε τον τροχό και βάζουμε ένα ζουμπά ή προέκταση καστάνιας ή κάποιο ματζαφλάρι τέλος πάντων το οποίο να μπορεί να ακουμπήσει επαρκώς τον εσωτερικό δακτύλιο του ρουλεμάν που έχουμε ζεστάνει. Χτυπάμε με μέτρια δύναμη και κυκλικά τον εσωτερικό δακτύλιο.





Μέχρι που σιγά σιγά βγαίνει το ρουλεμάν μαζί με τον κυλινδρικό αποστάτη, ο οποίος παρεπιπτόντως έχει αλλοιώσεις στην επιφάνειά του από τη μεριά που ήταν το ελατωματικό ρουλεμάν.





Κάνουμε ακριβώς την ίδια διαδικασία και από την άλλη μεριά εως ότου να αφαιρεθεί και το άλλο ρουλεμάν.
Βλέπουμε κάποιες μικρές αλλοιώσεις, ψωριάσματα στην επιφάνεια έδρασης του ρουλεμάν, τα οποία τα τρίβουμε με σύρμα για κατσαρόλες. Αφού τα καθαρίσουμε, λιπαίνουμε την επιφάνεια με αδιάβροχο γράσο το οποίο θα χρησιμοποιήσουμε για να λιπανουμε τα καινούργια εξαρτήματα.





Συνεχίζεται αύριο, να κλείσουμε και κάνα βλέφαρο...
 
Τελευταία επεξεργασία:

todor

在中國,我們信任
Περιοχή
ΒΟΛΟΣ
Όνομα
ΘΟΔΩΡΗΣ
Μοτό
Τίμιος Κινέζος
γιατί κι εδώ δεν βλέπω φωτογραφίες ρε γμτ.... και φαίνεται (το έχεις αποδείξει κι άλλες φορές) ότι γίνεται γ@μ@τη δουλειά!!!!!
 

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
Μαμιεται το γκουγκλε.
Θα το φτιάξω μόλις πάω σπίτι.
 

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
γιατί κι εδώ δεν βλέπω φωτογραφίες ρε γμτ.... και φαίνεται (το έχεις αποδείξει κι άλλες φορές) ότι γίνεται γ@μ@τη δουλειά!!!!!
Για δες τώρα Θοδωρή, φαίνοντε?
 

todor

在中國,我們信任
Περιοχή
ΒΟΛΟΣ
Όνομα
ΘΟΔΩΡΗΣ
Μοτό
Τίμιος Κινέζος
Για δες τώρα Θοδωρή, φαίνοντε?
εξαιρετική δουλειά!!! μπράβο βρε Γιάννη σωραίος άπειρα ;)

και ναι τώρα τις βλέπω :)
 

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
Στη συνέχεια λοιπόν ζεσταινουμε το ρουλεμαν



Και το τοποθετούμε απάνω στη ρόδα. Είμαστε πλέον έτοιμοι να φορτώσουμε :roflmao:

 

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
Πίσω στο θέμα μας, παίρνουμε τα καινούργια ρουλεμάν / τσιμούχες και τα λούζουμε στο γράσο για να τοποθετηθούν πιο εύκολα και αμέσως μετά ξεκινάμε να ζεστάνουμε πάλι την αλουμινένια φωλιά για να διασταλεί και να δεχτεί τα καινούργια εξαρτήματα.





Αφού ζεστένουμε για περίπου ένα λεπτό, αφήνουμε τον τροχό πάλι πάνω στις τάβλες και εισάγουμε το γρασσαρισμένο ρουλεμάν. Μεγίστη προσοχή στην προσπάθειά μας να χτυπήσουμε το ρουλεμάν όταν το βάζουμε μέσα. Προσωπικά και επειδή δεν είχα τόσο μεγάλο καρυδάκι για να το εφαρμόσω απάνω στον εξωτερικό δακτύλιο, αυτό που έκανα ήταν να χτυπάω ελαφρως και σταυρωτά το ρουλεμαν στην περιφέρειά του με μια προέκταση καστάνιας, έως ότου σιγά σιγά να τερματίσει στη φωλιά.





Τοποθετούμε και την ασφάλεια



Συνεχίζουμε με τον εσωτερικό κυλινδρικό αποστάτη το οποίο λιπαίνουμε και αυτόν



Περνάμε στην άλλη μεριά και κάνουμε ακριβώς την ίδια δουλειά. Ζέσταμα - Λίπανση - Τοποθέτηση με προσοχή στα χτυπήματα.



Τέλος, αφήνουμε να κρυώσει ελαφρώς και τοποθετούμε τις λαστιχένιες τσιμούχες εως ότου να τερματίσουν και αυτές.



Εδώ ολοκληρώνεται η διαδικασία αφού βάζουμε και τους αποστάτες και τοποθετούμε τον τροχό στη θέση του και κάνουμε μια βόλτα να σιγουρευτούμε ότι όλα είναι καλά.

ΥΓ: Να πω εδώ ότι ο εσωτερικός κυλινδρικός αποστάτης δεν είναι ανάγκη να αλλαχθεί, απλά εγώ είχα αγοράσει εξαρχής όλο το σετ επισκευής κέντρου οπότε τον αντεκατέστησα.

Αυτά, ευχαριστώ για την προβολή και καλή Ανάσταση.

:)
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Ωραιος! :l2:

Θα μπορουσες παντως ισως να χρησιμοποιησεις τα παλια ρουλεμαν ως μεσον για να χτυπησεις τα καινουρια να μπουν στην θεση τους
Αυτο αφου βεβαια πρωτα ειχες μικρυνει ελαφρως την εξωτερικη τους διαμετρο τροχιζοντας τα ωστε να μην σφηνωσουν στην φωλια
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Ωραιος! :l2:

Θα μπορουσες παντως ισως να χρησιμοποιησεις τα παλια ρουλεμαν ως μεσον για να χτυπησεις τα καινουρια να μπουν στην θεση τους
Αυτο αφου βεβαια πρωτα ειχες μικρυνει ελαφρως την εξωτερικη τους διαμετρο τροχιζοντας τα ωστε να μην σφηνωσουν στην φωλια
Αυτό...
Με πρόλαβε ο κυρ-Κωστας... ;)
 

boxer

Μέλος
Περιοχή
Ελλαδα
Όνομα
Νικος
Μοτό
BMW
Πίσω στο θέμα μας....

Αυτά, ευχαριστώ για την προβολή και καλή Ανάσταση.

:)
Βρε χασάπη :laugh:, φρόντισε το επόμενο εργαλείο που θα πάρεις, να είναι ένα αερόθερμο!
Τα καλά έχουν τρεις σκάλες, τα απλά δυο! Ότι και να πάρεις όμως θα κανείς δουλειά. Την φλόγα να την αποφεύγεις, στα βαπόρια δώσε τους να καταλαβουν:p!

Στη συνέχεια λοιπόν ζεσταινουμε το ρουλεμαν



Και το τοποθετούμε απάνω στη ρόδα. Είμαστε πλέον έτοιμοι να φορτώσουμε :roflmao:

Τα ρουλεμάν να τα ζεσταίνεις μέσα σε λάδι! Όταν φτάσει το λάδι γύρω στους 60 με 65 βαθμούς είναι έτοιμο για τοποθέτηση!
Τι διάολο, δεν μαθαίνεις τίποτα από τους μηχανικούς στα βαπόρια; :happy:
Την Τρίτη γρήγορα στην εταιρία σου με τον κηδεμόνα σου :laugh::laugh:
 

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
Βρε χασάπη :laugh:, φρόντισε το επόμενο εργαλείο που θα πάρεις, να είναι ένα αερόθερμο!
Τα καλά έχουν τρεις σκάλες, τα απλά δυο! Ότι και να πάρεις όμως θα κανείς δουλειά. Την φλόγα να την αποφεύγεις, στα βαπόρια δώσε τους να καταλαβουν:p!



Τα ρουλεμάν να τα ζεσταίνεις μέσα σε λάδι! Όταν φτάσει το λάδι γύρω στους 60 με 65 βαθμούς είναι έτοιμο για τοποθέτηση!
Το διάολο, δεν μαθαίνεις τίποτα από τους μηχανικούς στα βαπόρια; :happy:
Την Τρίτη γρήγορα στην εταιρία σου με τον κηδεμόνα σου :laugh::laugh:
Ποιους μηχανικούς ρε Νίκο;
Τους Σουηδούς??
 

todor

在中國,我們信任
Περιοχή
ΒΟΛΟΣ
Όνομα
ΘΟΔΩΡΗΣ
Μοτό
Τίμιος Κινέζος
Τα ρουλεμάν να τα ζεσταίνεις μέσα σε λάδι! Όταν φτάσει το λάδι γύρω στους 60 με 65 βαθμούς είναι έτοιμο για τοποθέτηση!
εξαιρετικά παρθένο? αραβοσιτέλαιο? αγουρέλαιο? δώσε όλη την πληροφορία!!

και αφού το έχει ζεστάνει με λάδι, του ρίχνει κι ένα ξεμάτισμα... ΚΤΜ είναι αυτό..... μη πάει χαμένο και το λάδι
 
Top Bottom