Aldebaran
Πορτοκαλί μέλος.
- Όνομα
- Γιάννης
- Μοτό
-
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
Πριν από κάμποσο καιρό, έκανα μια γρήγορη βόλτα το 990, και από ένα σημείο και μετά σε κάθε έντονη ανωμαλία του δρόμου ένιωθα το μπροστινό να συμπεριφέρεται περίεργα, σαν μια περίεργη χοντροκομμένη δόνηση να συνέβαινε κάθε φορά που κοπάναγε ο τροχός στην ανωμαλία. Επίσης, στις χαμηλές ταχύτητες εάν άφηνες τα χέρια το τιμόνι τρεμόπαιζε δεξιά αριστερά + ότι σαν να τρέκλιζε και να μη μπορούσε να διατηρήσει ευθεία γραμμή.
Το παράτησα όπως ήταν στο γκαράζ και σήμερα, αποφάσισα να δω από τι δημιουργείται αυτό. Εντάξει, το τρέμουλο στο τιμόνι μπορεί να οφείλεται σε πολλούς λόγους, αλλά αυτή η περίεργη δόνηση σε συνδυασμό με το τρίκλισμα σε χαμηλή ταχύτητα, ήταν κάτι πρωτόγνωρο, τουλάχιστον για εμένα.
Ξεκινάω από ψηλά να τσεκάρω ρουλεμάν λαιμού με τον γνωστό τρόπο κίνησης δεξιά αριστερά του τιμονιού, καθώς επίσης και πιάσιμο το πιρούνι και παίξιμο Πλώρα πρύμα με τη μηχανή στο διπλό σταντ και τον μπροστινό τροχό στον αέρα. Καμία βλάβη εδώ, το τιμόνι γυρνάει κανονικά και οι μπουκάλες είναι βράχος αγκαλιασμένες με τις τιμονόπλακες.
Αφού απόκλεισα τα ψηλά, προχωράω στα χαμηλά. Πιάνω τον τροχό και τον κουνώ μπρος πίσω, αλλά δε μπορώ να διακρίνω κάποια ανωμαλία, δεν υπάρχει κάποιος τζόγος ούτε ακούγεται κάτι. Στη συνέχεια πιάνω το πάνω μέρος του τροχού με το ένα χέρι και το κάτω με το άλλο και τα κουνώ αντίθετα και διαπιστώνω ένα μικρό τζόγο σε συνάρτηση με ένα "τακ τακ", σαν το ρουλεμάν της μιας μεριάς να έχει αποκτήσει ένα μικρό διάκενο. Για να σιγουρευτώ, λύνω τις δαγκάνες και τις αφαιρώ, και διπλοελέγχω με δυναμόκλειδο τις βίδες που εμπλέκονται έτσι ώστε να βεβαιωθώ ότι ο τροχός θα μπορεί να γυρίσει ελεύθερα με την κίνηση που θα του δώσω.
Δίνω μια γρήγορη στροφή στη ρόδα να γυρίσει και δεν ακούγεται κάτι στην αρχή, όμως καθώς έπεφτε η ταχύτητα περιφοράς, δυνάμωνε ένας θόρυβος σαν κάτι να γδέρνεται, ο οποίος ήταν πιο έντονος από την αριστερή μεριά.
Οπότε μία ήταν η λύση, λύσιμο τα σωθικά του κέντρου και έλεγχος αυτών.
Συνεχίζεται..
Το παράτησα όπως ήταν στο γκαράζ και σήμερα, αποφάσισα να δω από τι δημιουργείται αυτό. Εντάξει, το τρέμουλο στο τιμόνι μπορεί να οφείλεται σε πολλούς λόγους, αλλά αυτή η περίεργη δόνηση σε συνδυασμό με το τρίκλισμα σε χαμηλή ταχύτητα, ήταν κάτι πρωτόγνωρο, τουλάχιστον για εμένα.
Ξεκινάω από ψηλά να τσεκάρω ρουλεμάν λαιμού με τον γνωστό τρόπο κίνησης δεξιά αριστερά του τιμονιού, καθώς επίσης και πιάσιμο το πιρούνι και παίξιμο Πλώρα πρύμα με τη μηχανή στο διπλό σταντ και τον μπροστινό τροχό στον αέρα. Καμία βλάβη εδώ, το τιμόνι γυρνάει κανονικά και οι μπουκάλες είναι βράχος αγκαλιασμένες με τις τιμονόπλακες.
Αφού απόκλεισα τα ψηλά, προχωράω στα χαμηλά. Πιάνω τον τροχό και τον κουνώ μπρος πίσω, αλλά δε μπορώ να διακρίνω κάποια ανωμαλία, δεν υπάρχει κάποιος τζόγος ούτε ακούγεται κάτι. Στη συνέχεια πιάνω το πάνω μέρος του τροχού με το ένα χέρι και το κάτω με το άλλο και τα κουνώ αντίθετα και διαπιστώνω ένα μικρό τζόγο σε συνάρτηση με ένα "τακ τακ", σαν το ρουλεμάν της μιας μεριάς να έχει αποκτήσει ένα μικρό διάκενο. Για να σιγουρευτώ, λύνω τις δαγκάνες και τις αφαιρώ, και διπλοελέγχω με δυναμόκλειδο τις βίδες που εμπλέκονται έτσι ώστε να βεβαιωθώ ότι ο τροχός θα μπορεί να γυρίσει ελεύθερα με την κίνηση που θα του δώσω.
Δίνω μια γρήγορη στροφή στη ρόδα να γυρίσει και δεν ακούγεται κάτι στην αρχή, όμως καθώς έπεφτε η ταχύτητα περιφοράς, δυνάμωνε ένας θόρυβος σαν κάτι να γδέρνεται, ο οποίος ήταν πιο έντονος από την αριστερή μεριά.
Οπότε μία ήταν η λύση, λύσιμο τα σωθικά του κέντρου και έλεγχος αυτών.
Συνεχίζεται..