Αλλαγή σωθικών κέντρου μπροστινού τροχού.

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
Αρα δεν εχει νοημα να το ζεστανουμε γιατι κατοπιν ειτε δεν θα μπορει να γινει σωστα η λιπανση του αν εχει μπει στον αξονα, ειτε θα εχει κρυωσει μεχρι να το λιπανουμε
Δεν ανέφερα ποτέ στη διαδικασία αλλαγής ρουλεμάν, είτε τροχού, είτε λαιμού, ότι ζεσταίνουμε το ρουλεμάν.
Η φωτογραφία που έβαλα είναι από ρόδα καπακιού κύτους σε φορτηγό πλοίο, το οποίο (καπάκι) ζυγίζει 30 τόνους.
Εκεί αδερφέ μου, αν δε ζεστάνεις το ρουλεμάν δεν το βάζεις που να φωνάξεις τον Hulk για βοήθεια.

Στον τρόπο λίπανσης των κωνικων ρουλεμάν συμφωνώ και το περιγράφω κιόλας στο νήμα αλλαγής ρουλεμάν λαιμού.

Κατ αρχάς μπράβο που το έφτιαξες. Σίγουρα την επόμενη θερμογκαν και βράσιμο τα ρουλεμάν σε λάδι όπως είπε ο φίλος πιο πάνω. Θα γίνω κουραστικός αλλα θα το ξαναπώ. Απαγορεύεται το χτύπημα στα ρουλεμάν!!!!! Τα ρουλεμαν μπαίνουν πρεσαριστααααα!!!!!!!!!! Ειδικά για τις στοκ ζάντες της KTM που είναι από χαρτί....
Επίσης κάτι ακόμα για τους πιο παρατηριτικους. Η KTM έχει κάνει την μακακια για κάποιο δικό της λογο κι έχει βάψει όλους του άξονες (δεν εννοώ βαφή σκλήρυνσης αλλα μαύρο χρώμα). Πριν μπουν ξανά θέλουν τρίψιμο να φύγει αυτή γιατί με τον καιρό γίνεται μπετο!!! Αυτό είναι μεγάλο πρόβλημα στον άξονα του πίσω ψαλιδιου όπου για να βγει πρέπει να φωνάξεις τον θόρ κι το σφυρί του.....


Στάλθηκε από το SM-G973F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Δεν χρειάζεται εργαλείο για την τοποθέτηση των ρουλεμάν στον τροχο, αρκεί να προσέχεις πως και που βαρας. Αν η φωλιά θερμανθεί επαρκώς το ρουλεμάν μπαίνει πολύ εύκολα.
Το ιδιο ισχύει και για την εξαγωγή, με τη διαφορά ότι η θέρμανση της φωλιάς θα πρέπει να είναι αρκετά μικρότερη ακριβώς για να διασταλει η φωλιά και όχι το ρουλεμάν.
 

sothrhs

Ο demek
Περιοχή
Λάρισα
Όνομα
Σωτήρης
Μοτό
ΤΡΑΚΤΕΡ 06
Το μόνο ρουλεμάν που θέλει τσαμπουκά για να μπει, είναι το κάτω του σταυρού του τιμονιού...ολα των τροχών μπαίνουν πολύ εύκολα θεωρώ, η όσες φορές το έκανα μου έκατσε εμένα καλά :)
 

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
Αμα δεν εχετε βγαλει το μικρο ρουλεμαν απο το καβουκι του διαφορικου σε 1150GS δε θα μιλατε, ασεβαστοι!
Ευτυχως πήρες ΚΤΜ και ηρέμησες :ok:
 

Λευκάδιος

Μέλος
Περιοχή
West Side Athens
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
BRP
Θα μπορουσες παντως ισως να χρησιμοποιησεις τα παλια ρουλεμαν ως μεσον για να χτυπησεις τα καινουρια να μπουν στην θεση τους
Αυτο αφου βεβαια πρωτα ειχες μικρυνει ελαφρως την εξωτερικη τους διαμετρο τροχιζοντας τα ωστε να μην σφηνωσουν στην φωλια
Στην χειρότερη περίπτωση και με ένα ελαφρώς μικρότερο καρυδάκι που πατάει στα 2/3 του ρουλεμάν μπαίνει σιγά σιγά περιστρέφοντας το σταδιακά για να πατήσει σε όλη την επιφάνεια του ρουλεμάν (φυσικά με προσοχή για να μην μπει στραβά).
Δεν ξέρω αν γράφτηκε παραπάνω, αν δεν υπάρχει καμινέτο μπορούμε να βάλουμε το ρουλεμάν στην κατάψυξη για κάνα 20λεπτο, βοηθάει πολύ στο να μπει εύκολα.
Επισης ένας τρόπος για να καταλάβουμε ότι το ρουλεμάν τερμάτισε μέσα στην φωλιά του (για να μην συνεχίζουμε άσκοπα χτυπήματα) είναι η εμφανής αλλαγή του ήχου, ακούγεται ξεκάθαρα όταν τερματίσει ότι ακουμπάει σίδερο με σίδερο. Υπάρχει και διαφορά στην αίσθηση των χεριών αλλά πρέπει κάποιος να το έχει κάνει αρκετές φορές για να το καταλάβει.
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Δεν ανέφερα ποτέ στη διαδικασία αλλαγής ρουλεμάν, είτε τροχού, είτε λαιμού, ότι ζεσταίνουμε το ρουλεμάν.
Η φωτογραφία που έβαλα είναι από ρόδα καπακιού κύτους σε φορτηγό πλοίο, το οποίο (καπάκι) ζυγίζει 30 τόνους.
Εκεί αδερφέ μου, αν δε ζεστάνεις το ρουλεμάν δεν το βάζεις που να φωνάξεις τον Hulk για βοήθεια.

Στον τρόπο λίπανσης των κωνικων ρουλεμάν συμφωνώ και το περιγράφω κιόλας στο νήμα αλλαγής ρουλεμάν λαιμού.



Δεν χρειάζεται εργαλείο για την τοποθέτηση των ρουλεμάν στον τροχο, αρκεί να προσέχεις πως και που βαρας. Αν η φωλιά θερμανθεί επαρκώς το ρουλεμάν μπαίνει πολύ εύκολα.
Το ιδιο ισχύει και για την εξαγωγή, με τη διαφορά ότι η θέρμανση της φωλιάς θα πρέπει να είναι αρκετά μικρότερη ακριβώς για να διασταλει η φωλιά και όχι το ρουλεμάν.
Oυπς :sorry:
Και σκεφτηκα προς στιγμην οτι σαν πολυ μεγαλο φαινεται το ρουλεμαν για "λαιμο" μοτοσυκλετας
Αλλα μετα λεω μπαααα ...το ηλεκτρικο ματι θα ειναι μικρο :roflmao:
 

boxer

Μέλος
Περιοχή
Ελλαδα
Όνομα
Νικος
Μοτό
BMW
Δεν εκανε κατι διαφορετικο ο tc-drift απο αυτο που λεει ο TOUFast_950 για την εισαγωγη των νεων ρουλεμαν
Και φυσικα το εργαλειο με ντιζα, παξιμαδια, ροδελες (ή οτι αλλο ταιριαζει στη διαμετρο των ρουλεμαν) ειναι ΜΟΝΟ για την εισαγωγη των νεων ρουλεμαν Για την εξαγωγη μονο χτυπημα με οτι βολευει (και με προσοχη)
Για την σωστή εξαγωγή των ρουλεμάν, δεν υφίσταται η πρόταση «μόνο χτύπημα με ότι βολεύει»!
Για όλους τους τύπους ρουλεμάν, υπάρχουν αντίστοιχοι εξολκεις!

Τώρα το τι γίνεται στο γκαράζ του καθενός ή στα συνεργεία, είναι άλλο θέμα!
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Για την σωστή εξαγωγή των ρουλεμάν, δεν υφίσταται η πρόταση «μόνο χτύπημα με ότι βολεύει»!
Για όλους τους τύπους ρουλεμάν, υπάρχουν αντίστοιχοι εξολκεις!

Τώρα το τι γίνεται στο γκαράζ του καθενός ή στα συνεργεία, είναι άλλο θέμα!
Σωστο και προφανως αναφερομαι για την περιπτωση που δεν υπαρχει προχειρος ο καταλληλος εξολκεας και μονο σε συγκεκριμενα σημεια οπως ειναι πχ αυτο των τρωχων
...Αν και σε καποια επισημα service manual αναφερεται ακριβως αυτος ο τροπος Δηλαδη εξαγωγη με χτυπημα
πχ
 

boxer

Μέλος
Περιοχή
Ελλαδα
Όνομα
Νικος
Μοτό
BMW
Σωστο και προφανως αναφερομαι για την περιπτωση που δεν υπαρχει προχειρος ο καταλληλος εξολκεας και μονο σε συγκεκριμενα σημεια οπως ειναι πχ αυτο των τρωχων
...Αν και σε καποια επισημα service manual αναφερεται ακριβως αυτος ο τροπος Δηλαδη εξαγωγη με χτυπημα
πχ
Όπως φαίνεται και στο συγκεκριμένο εγχειρίδιο, το χτύπημα γίνεται επανω σε κατάλληλο εργαλείο (special tool) για την κάθε εξαγωγή (ή και εισαγωγή εννοείται)!
Υπάρχουν εξολκεις που δουλεύουν με χτύπημα. Ο τρόπος όμως που πιάνουν το ρουλεμάν είναι σωστός! Χτύπημα με χτύπημα, έχει διαφορά!!!




Παλαιότερα, χρειάστηκε να βγάλω ένα διαιρούμενο ρουλεμάν από τον άξονα και την φωλιά του αντίστοιχα!
Για το ένα μισό του άξονα, είχα εξολκεα. Για αυτό της φωλιάς, δεν είχα! Κατέβηκα στον Πειραιά το επόμενο πρωί για να αγοράσω! Ο εξολκεας του συγκεκριμένου μεγεθους ρουλεμάν έκανε 80 ευρώ. Εάν έπερνα ολοκληρο το σετ (έκανε κάτι λιγότερο από 500ευρω)!
Το έβγαλα τελικά,σιγά σιγά με ένα ντρεμελ! Έκανα σαράντα χρόνια τούρκικα, αλλά το έβγαλα! Δεν ήταν ο σωστός τρόπος, ούτε το σωστό εργαλείο, όπως εννοείται ούτε η σωστή διαδικασία! Όλοι τα έχουμε κάνει αυτά, αλλά τα κατάλληλα εργαλεία όπως και να το κάνουμε, σου λύνουν τα χέρια!
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Πάντως δεμένο ΚΤΜ δεν έχουμε δει ακόμη, όλα κομμάτια είναι :fun
Γιατί το λες αυτό...
Κομματάκι κομματάκι γίνεται το μηχανάκι...


Στάλθηκε από το Redmi Note 4 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Όπως φαίνεται και στο συγκεκριμένο εγχειρίδιο, το χτύπημα γίνεται επανω σε κατάλληλο εργαλείο (special tool) για την κάθε εξαγωγή (ή και εισαγωγή εννοείται)!
Υπάρχουν εξολκεις που δουλεύουν με χτύπημα. Ο τρόπος όμως που πιάνουν το ρουλεμάν είναι σωστός! Χτύπημα με χτύπημα, έχει διαφορά!!!




Παλαιότερα, χρειάστηκε να βγάλω ένα διαιρούμενο ρουλεμάν από τον άξονα και την φωλιά του αντίστοιχα!
Για το ένα μισό του άξονα, είχα εξολκεα. Για αυτό της φωλιάς, δεν είχα! Κατέβηκα στον Πειραιά το επόμενο πρωί για να αγοράσω! Ο εξολκεας του συγκεκριμένου μεγεθους ρουλεμάν έκανε 80 ευρώ. Εάν έπερνα ολοκληρο το σετ (έκανε κάτι λιγότερο από 500ευρω)!
Το έβγαλα τελικά,σιγά σιγά με ένα ντρεμελ! Έκανα σαράντα χρόνια τούρκικα, αλλά το έβγαλα! Δεν ήταν ο σωστός τρόπος, ούτε το σωστό εργαλείο, όπως εννοείται ούτε η σωστή διαδικασία! Όλοι τα έχουμε κάνει αυτά, αλλά τα κατάλληλα εργαλεία όπως και να το κάνουμε, σου λύνουν τα χέρια!
Φυσικα και υπαρχουν εξολκεις που δουλευουν με χτυπημα (και οι ποιοτικοι ειναι και πανακριβοι)
Αλλα το ποιντ δεν ειναι αυτο Το ποιντ ειναι οτι σε καποιες εξαγωγες και εισαγωγες ρουλεμαν η δουλεια μπορει να γινει και με με χτυπημα με οτι μπορουμε να σκεφτουμε, αρκει να εχουμε στο νου μας καποια βασικα και εν πολλοις αυτονοητα πραγματα Οπως πχ οτι δεν κοπαναμε οπως και οπου μας κατεβει στην κουτρα

Και οσο για το σπεσιαλ τουλ που πουλαει η χοντα εν προκειμενου αυτο δεν ειναι και τοσο σπεσιαλ Ή μαλλον ειναι τοσο σπεσιαλ οσο και οποιοδηποτε αλλο μπορει να βρει/φτιαξει ο καθενας μας και να ταιριαζει
Δες ας πουμε και αυτα τα "σπεσιαλ τουλς" που προτεινονται μαλιστα στο service manual του Haynes
 

todor

在中國,我們信任
Περιοχή
ΒΟΛΟΣ
Όνομα
ΘΟΔΩΡΗΣ
Μοτό
Τίμιος Κινέζος
Με τέτοια σπέσιαλ τουλς, αλλάζω και εγώ τα τιμονιού και όχι μόνο :)
εσένα όταν έρθει η ώρα για τα δικά μου ρουλεμάν τιμονιού, θα έρθω να τα κάνουμε παρέα!!
σε κόβω να πιάνει το χέρι σου ;) ;)
 

sothrhs

Ο demek
Περιοχή
Λάρισα
Όνομα
Σωτήρης
Μοτό
ΤΡΑΚΤΕΡ 06
εσένα όταν έρθει η ώρα για τα δικά μου ρουλεμάν τιμονιού, θα έρθω να τα κάνουμε παρέα!!
σε κόβω να πιάνει το χέρι σου ;);)
Να ρθεις παιδί μου να ρθεις
Με ανοιχτές αγκάλες θα σε περιμένω :)
 

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
todor

Τον εξολκέα μην ξεχάσεις.
 

todor

在中國,我們信任
Περιοχή
ΒΟΛΟΣ
Όνομα
ΘΟΔΩΡΗΣ
Μοτό
Τίμιος Κινέζος
Τελευταία φορά που άλλαξα ρουλεμάν, πρεσαριστά μου το έκανε ο φίλος μου... Και είχε μια πρέσα, υδραυλική!! Καλή φάση
 
Top Bottom