Αλυσιδα κινησης μοτοσυκλετας

mAthosalas

I love my GS
Περιοχή
ΧώμαSweetHome
Όνομα
Κώστας
Μοτό
F800GS 30 years
Επειδη πολλα ακουγονται και λεγονται,συμμαζεψα μερικα πολυ ενδιαφεροντα σχετικα με την αλυσιδα της μοτοσυκλετας μας.(το μεταφερω οπως το ειχα ξαναποσταρει παλιοτερα κι αλλου;))

Ακουμε για απλες αλυσιδες,o-ring x-ring τελευταια z-ring,ακουμε για ασημι μαυρες και χρυσες και ...πελαγωνουμε!Αληθεια πόσο απεχουν ολα οσα νομιζουμε ή προσπαθουν να μας κανουν να πιστευουμε απο την αληθεια;...Δειτε,διαβαστε και αποφασιστε μονοι σας.Παντα ισχυει οτι αυτα που διαβαζουμε ειναι μια ευκαιρια γνωσης που οσα μάς μεινουν θα ειναι αυτα που κατα την κριση μας αποφασισαμε οτι δεν ειναι για..πεταμα.Φιλτρο στο διαβασμα λοιπον και παμε περι αλυσιδας...:secret:

ΤΥΠΟΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ και διαφορετικές συμπεριφορες.

Ακουμε ακουμε ακουμε...αληθεια...πόσοι απο εμας εχουμε καταλαβει ποια ειναι η διαφορα αναμεσα σε μια απλη,με o-ring και μια x-ring αλυσιδα; Γιατι επισης καθομαστε και ασχολουμαστε αφου ειναι ακριβες και καλες και βαζουμε σπρευ και λιπαντικα στις αλυσιδες μας απο την στιγμη που πληρωνουμε πανακριβα λογο των o-ring ή x-ring που φερει πανω της;

Η αντοχή της αλυσίδας εχει βελτιωθεί αρκετα από το γράσο που είναι σφραγισμένο μεταξύ των πείρων/κυλινδρων και των Orings.
Χαρη στα O-ring η αλυσίδα εχει αυξημενη αντοχη στην φθορα που προκαλειται απο την σκονη και γενικα απο το περιβαλον στο οποιο εκτειθεται (νερα αρα σκουρια κλπ).

Γενικα η χρηση της συνισταται σε περιπτωσεις που δεν ειναι ευκολη η συντηρηση,υπαρχει σκονη ή αμμος.
Αλλα σημαντικα στοιχεια ειναι τα εξης μειωση του θορυβου στον κυκλο λειτουργειας (περιπου 3 dΒ σε σχεση με μια απλη ιδιου τυπου αλυσιδα),μειωση τριβης μεταξυ των μεταλων δεν χρειαζεται ιδιαιτερη συντηρηση, απλα ενας εξωτερικος καθαρισμος.

Γενικα επικρατει ενας μυθος οτι η αντοχη μιας αλυσιδας χωρις o-ring ειναι μικροτερη απο αυτη που εχει τα περιβοητα λαστιχακια...:rolleyes:

Αυτο ισχυει μονο στην περιπτωση που αφησουμε την πρωτη στο ελεος του θεου και την αμελησουμε απο το θεμα συντηρηση.
Αν την καθαριζουμε και βαζουμε σπρει ανα 1-2 εβδομαδες τοτε η αλυσιδα δεν θα παθει καμια ζημια και θα εχει την ιδια αντοχη με αυτη που ειναι μονωμενη...

Γι'αυτο θα δειτε οτι ολα τα σπρει αλυσιδας δεν γραφουν στην ετικετα.... οτι παραγεται για τις O-ring αλυσιδες αλλα οτι ειναι καταλληλο και για αυτες αρα τα σπρει ειναι για τις απλες αλυσιδες και απλα το γρασο και τα υπολοιπα υλικα δεν κανουν κακο στα O-ring

δειτε συγκεκριμενα γιατι...

στην φωτογραφια βλεπετε αλυσιδα O-ring


ενω μια αλυσιδα χωρις o-ring απλα δε διαθετει τα ειδικα λαστιχακια (αν δεν μπορειτε να το καταλαβετε απλα κοιταξτε την προηγουμενη και νοητα αφαιρεστε τα Ο-ring)

οπως καταλαβαινετε στην αλυσιδα με τα o-ring το γρασο δεν μπορει να εισχωρησει στο εσωτερικο του κρικου γιατι το λαστιχακι αυτο το μονωνει,στην δευτερη μπορει να εισχωρησει..

Αλυσιδα Χ-ring (αυτη η περιβοητη που ολοι ψαχνουμε να βρουμε την διαφορα της με την ο-ring...

η Χ-ring αλυσιδα δεν εχει καποια τεραστια διαφορα, η μονη διαφορα που υπαρχει ειναι οτι το o-ring αυτης δεν ειναι στρογγυλου σχηματος (Ο) αλλα σχηματος χ (Χ), γιαυτο πηρε και αυτη την ονομασια, δειτε και μια εικονα για να το καταλαβετε καλυτερα...

αριστερα ειναι X-ring και δεξια O-ring

Στο Χ-ring τα θετικα ειναι οτι εχει 4 επιπεδες επιφανειες που ακουμπουν στα πλαινα (2 απο καθε επιφανεια) και οχι 2 οπως τα Ο-ring. Ετσι αν χαλασει ή ξεραθει η εξωτερικη (πρωτη) επιφανεια, δεν χανουμε το λιπαντικο που υπαρχει γιατι εχουμε ακομα την εσωτερικη (δευτερη) επιφανεια η οποια ειναι ακομα σε αριστη κατασταση μιας και το γρασο-λιπαντικο την κρατουσε τοσο καιρο ΄΄υγρη΄΄, αρα αυτο μας δειχνει οτι αυτη η αλυσιδα εχει περιπου 3-4 φορες μεγαλυτερη διαρκεια ζωης απο αυτη τυπου Ο-ring.

Παμε στην λιπανση τωρα...

Ειναι αρκετοι αυτοι που δεν γνωριζουν το πως να λαδωνουν την αλυσιδα τους και απλα παιρνουν ενα σπρει και ριχνουν οπου να ναι.....(το εχετε παρατηρησει πιστευω):cool:

ΒΑΣΙΚΟ να θυμομαστε οτι ο καθαρισμος η λιπανση και συντηρηση δεν αποσκοπουν ΜΟΝΟ στην αλυσιδα κινησης αλλά ΚΑΙ στα γραναζια.Αρα μην βαριομαστε οσο καλη αλυσιδα και αν εχουμε διοτι θελουν και τα γραναζια την καλη μεταχειριση και συντηρηση τους!!!ΝΑ ΜΗΝ ΤΟ ΞΕΧΝΑΜΕ ΑΥΤΟ.

ΝΑ ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ ΠΑΝΤΑ οτι ποτέ δεν καθαριζουμε ή λιπαινουμε την αλυσιδα με πρωτη κουμπωμενη στο κιβωτιο ενω ειναι στο διπλο σταντ.Το ενδεχομενο να εχουμε το χερι της φωτο ειναι υπαρκτο και πανευκολο...χωρις να το θελει κανεις μας!!!!!:UH:

Το σπρει πρεπει να το ριχνουμε ετσι ωστε μολις ψεκασουμε να παει απο το πανω μερος της αλυσιδας στο κατω και απο την εσωτερικη και απο την εξωτερικη πλευρα και χρησιμοποιουμε ως ΄΄πλατη΄΄ το γραναζι


αυτο ειναι καλο να το κανουμε και στις O/X-ring αλυσιδες περιστασιακα πχ καθε 2000-2500 χλμ ετσι ωστε να μην ξεραθουν απο τις θερμοκρασιες κλπ.

Μια επισης μεγαλη κουβεντα ειναι πόσο διαφορετικες ειναι οι αλυσιδες αναλογα το χρωμα που φερουν...Προσωπικα εχω την αποψη οτι διαφερουν μόνο...στο ματι αν μιλαμε μονο για διαφορετικο χρωμα.

Η ΒΑΣΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ομως ειναι στο τι τυπο αλυσιδας αγοραζουμε.Οταν αναγραφεται HEAVY DUTY αλυσιδα σημαινει οτι εχει μεγαλυτερες αντοχες σε τριβες,κινηση και μεταφορα της δυναμης του κινητηρα πανω της...δεν εχει να κανει με το χρωμα αλλά με το υλικο της.

Ελπιζω να εγινε λιγο πιο κατανοητο ποιές οι διαφορές αναμεσα στους διαφορετικους τυπους και χρωματισμους αλυσιδας :thinking:

Τροφη για σκεψη λοιπον:
μηπως τελικα κουραζομαστε και σπαταλαμε ασκοπα χρηματα πιο συχνα απο οτι θα επρεπε; :secret:
μηπως ακομα και οι εταιριες μας βαζουν στο κολπο/κοπο για να οικονομανε και απο τα σπρει και αλλα παρομοια ειδη παλι πιο συχνα απο οτι θα επρεπε;:secret:

Καθενας φυσικα επιλεγει οτι θεωρει καλυτερο για την μοτοσυκλετα του και απο κει και μετα συντηρει και αλλαζει αναλογως γνωσης χρονου και...διαθεσης.

Τα οποια συμπερασματα δικα σας :)
 

yns

Today is life, tomorrow never comes
Περιοχή
Ηράκλειο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 990 Adventure
Honda NX650 Dominator
:ok:
Ωραίο αρθράκι αλλά γιατί τέκνο Βρούτε δεν το έβαλες στο ήδη υπάρχον θέμα;
http://www.advride.gr/threads/Λάδωμα-αλυσίδας-spray-vs-Βαλβολίνη.4055

Αυτό με το διπλό σταντ και την πρώτη μέσα δεν το πολυπίστευα πως μπορούσε να συμβεί μέχρι που ξεκίνησα τα επείγοντα στο νοσοκομείο... :(
 

mAthosalas

I love my GS
Περιοχή
ΧώμαSweetHome
Όνομα
Κώστας
Μοτό
F800GS 30 years
Top Bottom