Αναβαθμίσεις και πειραματισμοί σε AT XRV650

Manouel650

Μέλος
Περιοχή
Ρέθεμνος τση Κρήτης
Όνομα
Μανώλης
Μοτό
Domi 650
Στρωσίματος συνέχεια λοιπόν κάνοντας μια γενική επανάληψη στη γεωγραφία του νομού Αττικής...



Έχουν γίνει 700 περίπου χιλ. και στα 550 αλλάχθηκαν λάδια.
Στη τελευταία βόλτα ασχολήθηκα με τις ρυθμίσεις των αποσβέσεων συμπίεσης και επαναφοράς στις αναρτήσεις γιατί τις έβρισκα πολύ απότομες.

Τώρα όμως που την έβαλα και μέσα στην Αθήνα, παρατήρησα μια δυσκολία στην ευελιξία ενώ στην ευθεία είναι ντουβάρι.
Έτσι,σήμερα έκατσα και έκανα κάποιες παρατηρήσεις και μετρήσεις αντιπαραβάλοντάς την με την άλλη XRV που φοράει το μαμά μπροστινό.
-Υπάρχει διαφορά στην απόσταση offset από τις τιμονόπλακες καθότι αυτή της ΚΤΜ φέρνει τα καλάμια λίγο πιό μπροστά.
Κάπως έτσι δλδ.

-Επίσης τα ανάποδα της ΚΤΜ έχουν το νύχι, τη στήριξη δλδ του άξονα, πιό μπροστά με αποτέλεσμα μεγαλύτερο offset πηρουνιού με τις ανάλογες βέβαια επιπτώσεις στο ίχνος(trail).
-Τα προηγούμενα 2 έχουν σαν αποτέλεσμα πάνω από 1cm αύξηση στο μεταξόνιο της μοτό(ακριβέστερη μέτρηση θα γίνει αύριο).
-Εδώ θα πρέπει να προστεθεί και η διαφορά των 3 cm περισσότερο των καλαμιών της WP από τα μαμίσια, από τα οποία ήδη έχω "μαζέψει" 2 cm ανεβάζοντας τα καλάμια.
Παρόλα αυτά η απόσταση με πράσινο στη παρακάτω φωτό είναι 129cm έναντι 125 της original και η κίτρινη 113 έναντι 110 της original.
Τσοπερίζουμε δλδ, ολίγον τι.



Απότι φαίνεται δλδ μεταβλήθηκαν οι αποστάσεις offset άρα και η trail καθώς και το μεταξόνιο και το ύψος του μπροστινού.
Άψογα!:)

Το μόνο που μπορώ να σκεφτώ είναι να ανεβάσω λίγο ακόμα τις μπουκάλες αλλά δεν έχω περιθώριο πάνω από 1,5 cm το πολύ.
Επίσης ότι τα ελατήρια μπροστά είναι πολύ σκληρά. Αυτό θα το δω αύριο, μετρώντας το SAG.

Κάθε πρόταση και συμβουλή δεκτή...
:):):)
 

ckalfas

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Χρήστος
Μοτό
BMW R 1200 GSA
KTM 640 ADV
Yamaha Virago 250
Αν έφτιαχνες (δεν γνωρίζω αν ήδη υπάρχουν) τιμονόπλακες με το όφσετ της Χόντα... αφήνοντας την διαδρομή ως έχει;
 

ΗΛΙΑΣ

Μέλος
Περιοχή
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Όνομα
ΗΛΙΑΣ
Μοτό
XLV 1000, XRV 650, HUSKY WR 250
Αν έφτιαχνες (δεν γνωρίζω αν ήδη υπάρχουν) τιμονόπλακες με το όφσετ της Χόντα... αφήνοντας την διαδρομή ως έχει;
Άστο.........δεν !!
Μόνο με πιο μαλακά ελατήρια και με στάθμη λαδιού μπορείς να παίξεις. Εξάλλου το WP από κατασκευής είναι πιό στιβαρό.
 

Manouel650

Μέλος
Περιοχή
Ρέθεμνος τση Κρήτης
Όνομα
Μανώλης
Μοτό
Domi 650
Άστο.........δεν !!
Μόνο με πιο μαλακά ελατήρια και με στάθμη λαδιού μπορείς να παίξεις. Εξάλλου το WP από κατασκευής είναι πιό στιβαρό.
Ίσως είναι η μόνη λύση Ηλία.
Θα μετρήσω SAG σήμερα.
Με πιό μαλακό ελατήριο θα χαμηλώσει από μπροστά και θα μειωθεί και η απόσταση trail.
 

Manouel650

Μέλος
Περιοχή
Ρέθεμνος τση Κρήτης
Όνομα
Μανώλης
Μοτό
Domi 650
Αν έφτιαχνες (δεν γνωρίζω αν ήδη υπάρχουν) τιμονόπλακες με το όφσετ της Χόντα... αφήνοντας την διαδρομή ως έχει;
Πάει μακρυά η βαλίτσα όμως έτσι Χρήστο.

Βλέπω όμως ότι έχεις και συ ΚΤΜ 640, δεν ξέρω όμως αν φοράει 43άρια μπροστά.
Μήπως ξέρεις να μου πεις τι διαδρομή μπροστά τους δίνει η ΚΤΜ?
 

Translatoras

Μέλος
Περιοχή
Πειραιάς
Όνομα
Παναγιώτης
Μοτό
R1200GS
Το μόνο που μπορώ να σκεφτώ είναι να ανεβάσω λίγο ακόμα τις μπουκάλες αλλά δεν έχω περιθώριο πάνω από 1,5 cm το πολύ.
Μια πρόταση μπακαλίστικη μου ήρθε στο μυαλό.

Αν βάλεις αποστάτες στα καβαλέτα του τιμονιού ώστε να σηκώσεις το τιμόνι και
να κερδίσεις λίγο αέρα για να ανέβουν οι μπουκάλες ψηλότερα.

Δεν ξέρω όμως αν οι ντίζες-καλώδια έχουν περιθώριο-τζόγο για να ανεβάσεις τιμόνι.

Στη θέση σου θα κοίταζα περισσότερο να διορθώσω τη σκληρότητα μπροστά και θα άφηνα

την προσαρμοστικότητα του ανθρώπου να αναλάβει την γεωμετρία (δηλαδή απλά να το συνηθίσεις ;);).
 

ckalfas

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Χρήστος
Μοτό
BMW R 1200 GSA
KTM 640 ADV
Yamaha Virago 250
Πάει μακρυά η βαλίτσα όμως έτσι Χρήστο.

Βλέπω όμως ότι έχεις και συ ΚΤΜ 640, δεν ξέρω όμως αν φοράει 43άρια μπροστά.
Μήπως ξέρεις να μου πεις τι διαδρομή μπροστά τους δίνει η ΚΤΜ?
Σύμφωνα με το εγχειρίδιο είναι 48άρια με 270mm διαδρομή.
Όσον αφορά τα υπόλοιπα έχω πολύ δρόμο ακόμη για να φτάσωστο δικό σου επίπεδο τεχνικών γνώσεων...
 

Manouel650

Μέλος
Περιοχή
Ρέθεμνος τση Κρήτης
Όνομα
Μανώλης
Μοτό
Domi 650
Μια πρόταση μπακαλίστικη μου ήρθε στο μυαλό.

Αν βάλεις αποστάτες στα καβαλέτα του τιμονιού ώστε να σηκώσεις το τιμόνι και
να κερδίσεις λίγο αέρα για να ανέβουν οι μπουκάλες ψηλότερα.

Δεν ξέρω όμως αν οι ντίζες-καλώδια έχουν περιθώριο-τζόγο για να ανεβάσεις τιμόνι.

Στη θέση σου θα κοίταζα περισσότερο να διορθώσω τη σκληρότητα μπροστά και θα άφηνα

την προσαρμοστικότητα του ανθρώπου να αναλάβει την γεωμετρία (δηλαδή απλά να το συνηθίσεις ;);).
Καβαλέτα υπάρχουν ήδη.

Με τίποτα όμως δε θα ήθελα να χάσω τη μεγάλη ευελιξία του μικρού Άφρικα.

:)
 

Manouel650

Μέλος
Περιοχή
Ρέθεμνος τση Κρήτης
Όνομα
Μανώλης
Μοτό
Domi 650
Σύμφωνα με το εγχειρίδιο είναι 48άρια με 270mm διαδρομή.
Όσον αφορά τα υπόλοιπα έχω πολύ δρόμο ακόμη για να φτάσωστο δικό σου επίπεδο τεχνικών γνώσεων...
Χρήστο σ ευχαριστώ πολύ.
Κάπου τόσο θα είναι και τα δικά μου.

Μέτρησα το SAG που λένε ότι πρέπει να κυμαίνεται μεταξύ κάποιων τιμών.
Οι περισσότεροι όμως δίνουν τιμές που είτε δεν συμφωνούν μεταξύ τους, είτε απευθύνονται σε street μοτό, οπότε αποφάσισα να ακολουθήσω τη μέθοδο του 30% της διαδρομής του πηρουνιού που είναι γενικώς αποδεκτό.

Ρωτώντας πάμε στη πόλη...:)
 
Τελευταία επεξεργασία:

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Χρήστο σ ευχαριστώ πολύ.
Κάπου τόσο θα είναι και τα δικά μου.

Μέτρησα το SAG που λένε ότι πρέπει να κυμαίνεται μεταξύ κάποιων τιμών.
Οι περισσότεροι όμως δίνουν τιμές που είτε δεν συμφωνούν μεταξύ τους, είτε απευθύνονται σε street μοτό, οπότε αποφάσισα να ακολουθήσω τη μέθοδο του 30% της διαδρομής του πηρουνιού που είναι γενικώς αποδεκτό.

Ρωτώντας μάμε στη πόλη...:)

Τόσο πρέπει να είναι, ειδικά για all around κατασκευές.
 

ΗΛΙΑΣ

Μέλος
Περιοχή
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Όνομα
ΗΛΙΑΣ
Μοτό
XLV 1000, XRV 650, HUSKY WR 250
Με τις ηλεκτρονικές τι έκανες !!!! Δεν θυμάμαι είναι κάπου γραμμένο ??
 

Manouel650

Μέλος
Περιοχή
Ρέθεμνος τση Κρήτης
Όνομα
Μανώλης
Μοτό
Domi 650
Με τις ηλεκτρονικές τι έκανες !!!! Δεν θυμάμαι είναι κάπου γραμμένο ??
Ηλία, τελικά χρησιμοποιήθηκε ηλεκτρονική από XRV 750 mod.1995 η οποία δίνει 2 μοίρες πιό νωρίς ανάφλεξη από τη δικιά της.
Το αποτέλεσμα δικαίωσε την απόφαση και με τη χρήση βενζίνας SHELL 97 okt. ο κινητήρας λειτουργεί άψογα και δεν υπάρχει κανένα θέμα με την αυξημένη συμπίεση.

Τη προγραμματιζόμενη CDI που συζητάγαμε νωρίτερα δε θα τη βάλω,νομίζω ότι θα είναι πεταμενα λεφτά.
Σε γενικές γραμμές, μιά που το έφερε η κουβέντα, πιστεύω ότι η XRV έχει ερθει σ ένα σημείο εξέλιξης που απο κει και μετά τα όποια παραπάνω χρήματα ριχτούν πάνω της θα είναι μάλλον περιτά.
Το πρότζεκτ πέτυχε(λύθηκε και το θέμα με τη γεωμετρία του μπροστινού:happy:, θα το αναφέρω αργότερα), η μικρή Αφρικάνα κάνει τα πάντα καλύτερα από την original, ενώ συγχρόνως παρέμεινε το ίδιο λειτουργική για μοτοσυκλέτα καθημερινής χρήσης, δεν θα ζητήσω από αυτήν κάτι παραπάνω.

Άλλωστε το ψάξιμο όσον αφορά το κινητήρα στα φόρουμ των Αμερικανών Hawkάδων με οδήγησε αλλού...:)



Σκέφτομαι λοιπόν, ότι κααααάποια:) στιγμή θα μπορούσε να μεταφερθεί ο κινητήρας που φοράει τώρα η XRV(με λίγο ακόμα πουσάρισμα) σε πλαίσιο Bros, που δίνει μεγαλύτερη ελευθερία για πειραματισμούς.
Με τα ανάλογα περιφερειακά μεταχειρισμένα, μπορεί να στηθεί ένα cafe-racer με πολύ χαμηλό κόστος.

Εκεί θα αξίζει το κόπο να παίξουμε και με τη προγραμματιζόμενη CDI...:)
 

ΗΛΙΑΣ

Μέλος
Περιοχή
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Όνομα
ΗΛΙΑΣ
Μοτό
XLV 1000, XRV 650, HUSKY WR 250
Μη χαθούμε..... θα χρειαστώ τις γνώσεις σου !!!!
Η CDI του 650 είναι τόσο απλή που ακόμη και το αβάνς είναι φυγοκεντρικό. Θα μ' ενδιέφερε να μάθω καλύτερα πως τις πάντρεψες !!!
 

Manouel650

Μέλος
Περιοχή
Ρέθεμνος τση Κρήτης
Όνομα
Μανώλης
Μοτό
Domi 650
Μη χαθούμε..... θα χρειαστώ τις γνώσεις σου !!!!
Η CDI του 650 είναι τόσο απλή που ακόμη και το αβάνς είναι φυγοκεντρικό. Θα μ' ενδιέφερε να μάθω καλύτερα πως τις πάντρεψες !!!
Απλώς τη συνδέεις, οι φύσες είναι οι ίδιες. Αντί για 2 CDI, έχεις 1.
Χρειάζεσαι βέβαια και τη λαστιχένια βάση της.
Εκτός της διαφοράς στο αβάνς, η CDI του XRV 750 είναι σαφώς ποιοτικότερη κατασκευαστικά από του XRV 650.
Μετά από κάποια χρονιά, στην ηλεκτρονική των 750 προστέθηκε ένα φυσάκι που καταλήγει στα καρμπυρατέρ, ένα είδος πρωτόγονου TPS μάλλον.
Οπότε καλό είναι αν κάποιος θέλει να αλλάξει CDI, να προτιμήσει από XRV 750 έως το 1995.
Μεταχειρισμένες πωλούνται φτηνά γιατί δε χαλάνε ποτε.

 

Manouel650

Μέλος
Περιοχή
Ρέθεμνος τση Κρήτης
Όνομα
Μανώλης
Μοτό
Domi 650
Τώρα, όσον αφορά το πρόβλημα γεωμετρίας και στησίματος της μοτό το οποίο ανέφερα σε προηγούμενο ποστ, λύθηκε με απλό τρόπο.

Θα προσπαθήσω να ανακεφαλαιώσω για να αποφύγει ψάξιμο και ταλαιπωρία όποιος ενδιαφερθεί να προχωρήσει σε τέτοια αλλαγή σε ΑΤ.

Τα USD WP από 640 enduro(προφανώς το ίδιο ισχύει και για άλλα μοντ. της ΚΤΜ) έχουν μήκος από τη κορυφή των καλαμιών μέχρι το κέντρο του άξονα 91cm.
Τα καλάμια της XRV έχουν μήκος 87cm, 4 λιγώτερα δλδ.
Επίσης τα KTM έχουν:
-λίγο μεγαλύτερη απόσταση offset από τις τιμονόπλακες
-λίγο μεγαλύτερη απόσταση offset από το νύχι του πηρουνιού.

Αυτό που πρέπει να γίνει λοιπόν είναι να μαζευτεί η διαφορά των 4 πόντων της διαφοράς των καλαμιών.
Για να γίνει αυτό όμως πρέπει να υπάρχουν αποστάτες τιμονιού(καβαλέτα), γιατι διαφορετικά το πηρούνι δεν μαζεύεται πάνω από 2 cm.



Στη δική μου περίπτωση που έχω αποστάτες 2 cm, τα καλάμια ήρθαν πάνω 3,5 cm και άφησα και λίγο χώρο για να παίζω με τη ρύθμιση της απόσβεσης .
Υπάρχουν όμως και αποστάτες 2,5 cm(ίσως να υπάρχουν και μεγαλύτεροι) οι οποίοι επιτρέπουν στα καλάμια να ανέβουν παραπάνω.
Στη δική μας περίπτωση, τα νούμερα των μετρήσεων ήρθαν πολύ κοντά στα original και η συμπεριφορά της ΑΤ πραγματικά μεταμορφώθηκε!:happy:

Εκτός του ότι απέκτησε τη χαμένη ευελιξία της στους χειρισμούς με λίγα χμ., συμπεριφέρεται άριστα στις αλλαγές κατεύθυνσης με περισσότερα χμ., όπως και στη διατήρηση της προεπιλεχθείσας πορείας σε πιό γρήγορες στροφές.

Όσον αφορά το SAG, η μέτρηση του δυναμικού(riders) SAG έδειξε 86mm με ανάρτηση συνολικής διαδρομής(μάλλον) 270 mm και ελατήρια σκληρότητας 5 Ν/mm.
Το νούμερο αυτό πλησιάζει το 30% της ενεργής διαδρομής των πηρουνιών και σε καμμιά περίπτωση δεν δείχνει ότι τα ελατήρια που επιλέχτηκαν είναι πιό σκληρά απότι πρέπει.

Πίσω το SAG μετρήθηκε στα 83mm, δεν γνωρίζω όμως τη συνολική διαδρομή της WP ανάρτησης.
Όμως, επειδή βυθίζονται το ίδιο και δεν μπαλατζάρει η μοτό σε απότομα φρένα κλπ, νομίζω ότι είμαστε μιά χαρά, οπότε οι αναρτήσεις εκτός από μικρορυθμίσεις στις αποσβέσεις δεν θα πειραχτούν ξανά.

:)
 
Τελευταία επεξεργασία:
Top Bottom