Αναβαθμίσεις και πειραματισμοί σε AT XRV650

Manouel650

Μέλος
Περιοχή
Ρέθεμνος τση Κρήτης
Όνομα
Μανώλης
Μοτό
Domi 650
Σ αυτό το σημείο θα ήθελα να πω ότι η εμπειρία μου με το πρότζεκτ της αναβάθμισης του παλιού ΑΤ ήταν ένα ιδιαίτερα διδακτικό ταξίδι. Οι γνώσεις μου για το στήσιμο και τη λειτουργία μιας μοτοσυκλέτας εμπλουτίσθηκαν, καθότι έπρεπε να πάρω αποφάσεις για το τι θα γίνει με το ένα ή με το άλλο θέμα που παρουσιαζόταν, οπότε έπρεπε να ψαχτώ, να συζητήσω, να διαβάσω και να ενημερωθώ για τις νεώτερες εξελίξεις. Προφανώς και πάρθηκαν λάθος αποφάσεις κατά τη διάρκεια του πρότζεκτ, προφανώς και έπρεπε σε κάποια σημεία να ακολουθήσω άλλες οδούς, αλλά σε ότι έγινε την ευθύνη των αποφάσεων την έχω αποκλειστικά εγώ, οπότε τα όποια λάθη έγιναν θα δώσουν πολύτιμες εμπειρίες για το μέλλον. Και πιστέψτε με, το να οδηγείς μια μοτοσυκλέτα στης οποίας το στήσιμο και την αναβάθμιση έχεις συμβάλλει κι εσύ, δίνει μια ιδιαίτερη ικανοποίηση που δύσκολα αποτυπώνεται στο γραπτό λόγο.:happy::happy::happy:

Οι επεμβάσεις και τα σχόλια που έγιναν(και που ελπίζω να συνεχιστούν) στη διάρκεια της συζήτησης στο forum, λήφθηκαν σοβαρά υπόψη και κάποιες φορές χρειάστηκε να ξενυχτίσω διαβάζοντας για να μπορέσω να στηρίξω ή να απορρίψω μια άποψη. Είχε πλάκα.:)

Είσαστε καλή παρέα. Νάστε όλοι καλά!:)

Θα συνεχίσω τα ποσταρίσματα μέχρι τη δυναμομέτρηση για να μπορεί να σχηματίσει όποιος ενδιαφέρεται μια ολοκληρωμένη άποψη επί του θέματος, κάτι που δεν βρήκα εγώ(όχι μόνο στον Ελληνικό χώρο) και που θα με γλύτωνε από κάποιες περιπέτειες και καθυστερήσεις.
 

ΗΛΙΑΣ

Μέλος
Περιοχή
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Όνομα
ΗΛΙΑΣ
Μοτό
XLV 1000, XRV 650, HUSKY WR 250
Σ αυτό το σημείο θα ήθελα να πω ότι η εμπειρία μου με το πρότζεκτ της αναβάθμισης του παλιού ΑΤ ήταν ένα ιδιαίτερα διδακτικό ταξίδι. Οι γνώσεις μου για το στήσιμο και τη λειτουργία μιας μοτοσυκλέτας εμπλουτίσθηκαν, καθότι έπρεπε να πάρω αποφάσεις για το τι θα γίνει με το ένα ή με το άλλο θέμα που παρουσιαζόταν, οπότε έπρεπε να ψαχτώ, να συζητήσω, να διαβάσω και να ενημερωθώ για τις νεώτερες εξελίξεις. Προφανώς και πάρθηκαν λάθος αποφάσεις κατά τη διάρκεια του πρότζεκτ, προφανώς και έπρεπε σε κάποια σημεία να ακολουθήσω άλλες οδούς, αλλά σε ότι έγινε την ευθύνη των αποφάσεων την έχω αποκλειστικά εγώ, οπότε τα όποια λάθη έγιναν θα δώσουν πολύτιμες εμπειρίες για το μέλλον. Και πιστέψτε με, το να οδηγείς μια μοτοσυκλέτα στης οποίας το στήσιμο και την αναβάθμιση έχεις συμβάλλει κι εσύ, δίνει μια ιδιαίτερη ικανοποίηση που δύσκολα αποτυπώνεται στο γραπτό λόγο.:happy::happy::happy:

Οι επεμβάσεις και τα σχόλια που έγιναν(και που ελπίζω να συνεχιστούν) στη διάρκεια της συζήτησης στο forum, λήφθηκαν σοβαρά υπόψη και κάποιες φορές χρειάστηκε να ξενυχτίσω διαβάζοντας για να μπορέσω να στηρίξω ή να απορρίψω μια άποψη. Είχε πλάκα.:)

Είσαστε καλή παρέα. Νάστε όλοι καλά!:)

Θα συνεχίσω τα ποσταρίσματα μέχρι τη δυναμομέτρηση για να μπορεί να σχηματίσει όποιος ενδιαφέρεται μια ολοκληρωμένη άποψη επί του θέματος, κάτι που δεν βρήκα εγώ(όχι μόνο στον Ελληνικό χώρο) και που θα με γλύτωνε από κάποιες περιπέτειες και καθυστερήσεις.
Είπα......είσαι η ΔΟΜΗ :friendship:
 

Phoenix

Gender fluid
ADVRIDE Team
Περιοχή
Χαλκιδα
Όνομα
Στεργιος
Μοτό
bmw r1250gs adve Θα σε σκισω maniac
χουσβαρνα 510 πιστολ
Μερακλής !!!!!!!!μεγαλος εισαι φιλε
 

AlexAfrica650

Μέλος
Όνομα
Alex
Μοτό
Africa Twin RD03
Τώρα, όσον αφορά το πρόβλημα γεωμετρίας και στησίματος της μοτό το οποίο ανέφερα σε προηγούμενο ποστ, λύθηκε με απλό τρόπο.

Θα προσπαθήσω να ανακεφαλαιώσω για να αποφύγει ψάξιμο και ταλαιπωρία όποιος ενδιαφερθεί να προχωρήσει σε τέτοια αλλαγή σε ΑΤ.

Τα USD WP από 640 enduro(προφανώς το ίδιο ισχύει και για άλλα μοντ. της ΚΤΜ) έχουν μήκος από τη κορυφή των καλαμιών μέχρι το κέντρο του άξονα 91cm.
Τα καλάμια της XRV έχουν μήκος 87cm, 4 λιγώτερα δλδ.
Επίσης τα KTM έχουν:
-λίγο μεγαλύτερη απόσταση offset από τις τιμονόπλακες
-λίγο μεγαλύτερη απόσταση offset από το νύχι του πηρουνιού.

Αυτό που πρέπει να γίνει λοιπόν είναι να μαζευτεί η διαφορά των 4 πόντων της διαφοράς των καλαμιών.
Για να γίνει αυτό όμως πρέπει να υπάρχουν αποστάτες τιμονιού(καβαλέτα), γιατι διαφορετικά το πηρούνι δεν μαζεύεται πάνω από 2 cm.



Στη δική μου περίπτωση που έχω αποστάτες 2 cm, τα καλάμια ήρθαν πάνω 3,5 cm και άφησα και λίγο χώρο για να παίζω με τη ρύθμιση της απόσβεσης .
Υπάρχουν όμως και αποστάτες 2,5 cm(ίσως να υπάρχουν και μεγαλύτεροι) οι οποίοι επιτρέπουν στα καλάμια να ανέβουν παραπάνω.
Στη δική μας περίπτωση, τα νούμερα των μετρήσεων ήρθαν πολύ κοντά στα original και η συμπεριφορά της ΑΤ πραγματικά μεταμορφώθηκε!:happy:

Εκτός του ότι απέκτησε τη χαμένη ευελιξία της στους χειρισμούς με λίγα χμ., συμπεριφέρεται άριστα στις αλλαγές κατεύθυνσης με περισσότερα χμ., όπως και στη διατήρηση της προεπιλεχθείσας πορείας σε πιό γρήγορες στροφές.

Όσον αφορά το SAG, η μέτρηση του δυναμικού(riders) SAG έδειξε 86mm με ανάρτηση συνολικής διαδρομής(μάλλον) 270 mm και ελατήρια σκληρότητας 5 Ν/mm.
Το νούμερο αυτό πλησιάζει το 30% της ενεργής διαδρομής των πηρουνιών και σε καμμιά περίπτωση δεν δείχνει ότι τα ελατήρια που επιλέχτηκαν είναι πιό σκληρά απότι πρέπει.

Πίσω το SAG μετρήθηκε στα 83mm, δεν γνωρίζω όμως τη συνολική διαδρομή της WP ανάρτησης.
Όμως, επειδή βυθίζονται το ίδιο και δεν μπαλατζάρει η μοτό σε απότομα φρένα κλπ, νομίζω ότι είμαστε μιά χαρά, οπότε οι αναρτήσεις εκτός από μικρορυθμίσεις στις αποσβέσεις δεν θα πειραχτούν ξανά.

:)
Μανώλη πολυ χαίρομαι που έλυσες και αυτο το πρόβλημα..αν πάντος θελήσεις να αλλάξεις τις τιμονοπλακες ειδα το KTM του ξαδελφου μου και παρατηρησα οτι εχει ισιες πλακες και οχι σαν αυτες του 640, το δικό του είναι το EXC200 του 2002:

και μια απο τα ίδια είναι και οι πλάκες του EXC450 του 2003:

Το EXC200 έχει σίγουρα 43mm καλάμια οπότε σίγουρα κάνει για τα δικά σου, το EXC450 δεν ξέρω εάν φοράει 43mm ή 48mm.
 

Manouel650

Μέλος
Περιοχή
Ρέθεμνος τση Κρήτης
Όνομα
Μανώλης
Μοτό
Domi 650
Αλέξανδρε, ευχαριστώ για τις πολύτιμες πληροφορίες.:)

43άρες φαίνονται αλλά έχουν διαφορετικό τρόπο στήριξης του τιμονιού από τα μοντέλα 640.

Η τιμονόπλακα του 640 παίρνει πάνω τα καβαλέτα της Honda όπως είναι.
 

Manouel650

Μέλος
Περιοχή
Ρέθεμνος τση Κρήτης
Όνομα
Μανώλης
Μοτό
Domi 650
Κι ενώ όλα πήγαιναν τέλεια, έκατσε ένα μικροπροβληματάκι. Έσπασε η ντίζα του κοντέρ τη στιγμή που τη χρειάζομαι πολύ καθότι μετρώ χιλιόμετρα στρωσίματος.

Η ντίζα είναι της KTM(όχι ιμιτασιόν, αλλά εμφανώς χαμηλότερης ποιότητας από της Honda) και είχα προσέξει πολύ την οδήγηση της για να μή γωνιάζει.

Έσπασε βέβαια από εκεί που γωνιάζει εκ κατασκευής.



Σκέφτομαι να την επισκευάσω και να ισιώσω αν γίνεται και τη γωνία αυτή για να μην έχουμε ξανά τα ίδια.

Μήπως ξέρετε κανένα μάστορα που να ασχολείται με τέτοια σε Αθήνα-Πειραιά?

:thinking:
 

kevin

Μέλος
Περιοχή
ΑΙΓΑΛΕΩ
Όνομα
Κώστας
Μοτό
R 1100 GS
XRV 650
R 100 GS
Manuel καλησπέρα,
Σπύρου Πάτση & Αγίου 'Ορους 2ο μαγαζί απο τη γωνία
Κύρια δουλειά του παντός είδους σωληνάκια υψηλής και μαρκούτσια
Επισκευάζει οποιαδήποτε ντίζα.
Καφαλλονίτικη επωνυμία.
 

Manouel650

Μέλος
Περιοχή
Ρέθεμνος τση Κρήτης
Όνομα
Μανώλης
Μοτό
Domi 650
Manuel καλησπέρα,
Σπύρου Πάτση & Αγίου 'Ορους 2ο μαγαζί απο τη γωνία
Κύρια δουλειά του παντός είδους σωληνάκια υψηλής και μαρκούτσια
Επισκευάζει οποιαδήποτε ντίζα.
Καφαλλονίτικη επωνυμία.
Ευχαριστώ Κώστα.:happy:

Θα τον επισκεφτω αύριο κιόλας...
 

Manouel650

Μέλος
Περιοχή
Ρέθεμνος τση Κρήτης
Όνομα
Μανώλης
Μοτό
Domi 650
Το κατασκευαστικό σφάλμα της ντίζας της ΚΤΜ που ανέφερα παραπάνω διορθώθηκε με μια επίσκεψη στη Σπύρου Πάτση, εκεί που όλα γίνονται και όλα βρίσκονται.



Αναφέρω το μηχανουργείο που πήγα και που είναι αυτό που μου σύστησε παραπάνω ο συμφορουμίτης Κώστας, γιατί αξίζει το κόπο να το έχουμε υπόψη μας.
Μου έκανε εντύπωση η οργάνωσή τους, ο τρόπος που δουλεύουν και οι δουλειές τους βέβαια.

http://bellos-hoses.com/data/documents/J=20BELLOS=20=26=20CO=20BROCHURE.pdf




http://bellos-hoses.com/data/documents/J=20BELLOS=20=26=20CO=20BROCHURE.pdf
 

Phoenix

Gender fluid
ADVRIDE Team
Περιοχή
Χαλκιδα
Όνομα
Στεργιος
Μοτό
bmw r1250gs adve Θα σε σκισω maniac
χουσβαρνα 510 πιστολ
μανωλη πολυ ωραια δουλεια!!!
αψογη!!!!
 

Manouel650

Μέλος
Περιοχή
Ρέθεμνος τση Κρήτης
Όνομα
Μανώλης
Μοτό
Domi 650
Τα χιλιόμετρα του στρωσίματος γίνονται απελπιστικά αργά λόγω υποχρεώσεων και έτσι φτάσαμε τα 1.000 πριν λίγες μέρες και το ΣΚ που πέρασε, γίνανε διάφορες εργασίες.
Αλλάχθηκαν λάδια, φίλτρο λαδιού και από τα υπόλοιπα που έγιναν, τα κυριώτερα είναι:

Αλλάχθηκε η βίδα που αδειάζουν τα λάδια του κινητήρα με άλλη που έχει μαγνήτη για να πιάνει ότι μπορεί...



Αλλάχθηκαν τα τακάκια του μπροστινού φρένου με άλλα καλης σειράς της BREMBO που είναι και Made in Japan.
Τα προηγούμενα ήταν της Braking και στρίγγλιζαν στα σταματήματα στα φανάρια.
Ελπίζω να σταματήσει το στρίγγλισμα τώρα για να μη μου ανεβαίνει και το αίμα στο κεφάλι όταν φρενάρω για σταμάτημα...:)



Επίσης έγιναν κάποιες εγασίες στο φιλτροκούτι για να πάρουμε περισσότερο αέρα.
Ανοίχτηκε τρύπα και μπήκε το δυχτάκι της TWIN AIR που φαίνεται στη φωτό.
Είναι ειδικό για τέτοιες δουλειές και μπορεί να κλείσει αν για οποιοδήποτε λόγο χρειαστεί.



Επίσης ανοίχτηκε όσο γίνεται περισσότερο η είσοδος του φιλτροκουτιού που όπως έχει αναφερθεί παραπάνω είναι ξεπερασμένης σχεδίασης, σε μιά προσπάθεια να μπει όσο γίνεται περισσότερος αέρας.
Στη λογική αυτή μπήκε και μιά χοάνη αναρρόφησης της POLINI.



Οι πρώτες δοκιμές είναι ενθαρυντικές.
Περιμένω να στρωθεί λίγο ακόμα ο κινητήρας για να μπορώ να ανεβάσω περισσότερες στροφές...

:)
 
Περιοχή
ΚΑΒΑΛΑ
Όνομα
Παναγιώτης
Μοτό
XRV 650 - XRV 750 - Varadero - VFR 800 - CB 750 F Bol d' Or
Μόνο εγώ δεν βλέπω τις φώτο του Μανώλη στην προηγούμενη δημοσίευση;
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Φαινονται Πανο.

Στάλθηκε από το SM-T800 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

G.Xenos

Μέλος
Περιοχή
EFL
Όνομα
D RID-V-ER
Μοτό
XRV 750T
Για το θέμα του στριγκλίσματος από τα τακάκια επειδή είχα και 'γω θέμα βρήκα μετά από πολύ ψάξιμο την υγειά μου με τα μεταλλικά τακάκια της Goldfren και την σειρά S3 για μπρος και πίσω τα οποία περιέχουν και μια ποσότητα γραφίτη. Δεν υπάρχει θόρυβος καθόλου και από φρένο άγκυρα. Δισκόπλακες φοράω της Braking μπρος πίσω. Έχω κάνει περίπου 9000 χιλ. και ακόμα έχω μισή πάστα.(προσοχή γιατί υπάρχει κι η σειρά S33 η οποία δεν περιέχει γραφίτη με τα οποία σου σηκώνεται η τρίχα από το σκούξιμο)
Επίσης για το πίσω φόραγα χρόνια μεταλλικό της Lucas το MCB 585 SH το οποίο σκοτώνει και δεν κάνει καθόλου στρίγκλισμα. Το συστήνω ανεπιφύλακτα.

http://www.goldfrenasia.com/brake-pads.html
http://www.motomag.gr/market-news/takakia-apo-tin-goldfren
 
Τελευταία επεξεργασία:

Japos

Μέλος
Περιοχή
vyronas
Όνομα
giannis
Μοτό
xrv 650
Αν και το πίσω αμορτισέρ της ΑΤ 650 συνέρχεται με αλλαγή ελατηρίου και σέρβις, με το μπροστινό τα πράγματα είναι πολύ πιό δύσκολα.
Η τεχνολογία του μόνο στα μουσεία μοτοσυκλετών βρίσκεται πιά. Έτσι μετά από αλλαγή ελατηρίων και δοκιμές λαδιών διαφορετικής πυκνότητας και ποσότητας, κατέληξα στη λύση των
Emulators της Race Tech. Βαλβίδων δλδ που ελέγχουν την απόσβεση επαναφοράς του μπροστινού συστήματος.



Το πως ακριβώς έγινε η μόντα περιγράφεται σε ποστάρισμα μου σε άλλο forum:

http://www.mybike.gr/topic/41952-βελτίωση-μπροστινής-ανάρτησης-africa-twin/page__fromsearch__1

Ελπίζω να βγαίνει το λινκ και στα μή μέλη.

Τέλος πάντων, αυτές ήταν οι αναζητήσεις του παρελθόντος, τώρα ήθελα να ακολουθήσω άλλη οδό...


:)
Φιλε Manouel λεω να παραγειλω τις βαλβιδες!!! μηπως μπορεις να μου πεις ποιος ειναι ο κωδικος που ταιριαζει στο xrv650?
το κοστος εχει ανεβει στα $170 χωρις εξοδα αποστολης πιστευεις οτι αξιζουν τα λεφτα τους?
 

Papadopaidi

Μέλος
Περιοχή
Patras
Όνομα
Παύλος
Μοτό
R1150GS '00 (ABS)
Manuel καλησπέρα,
Σπύρου Πάτση & Αγίου 'Ορους 2ο μαγαζί απο τη γωνία
Κύρια δουλειά του παντός είδους σωληνάκια υψηλής και μαρκούτσια
Επισκευάζει οποιαδήποτε ντίζα.
Καφαλλονίτικη επωνυμία.
Το κατασκευαστικό σφάλμα της ντίζας της ΚΤΜ που ανέφερα παραπάνω διορθώθηκε με μια επίσκεψη στη Σπύρου Πάτση, εκεί που όλα γίνονται και όλα βρίσκονται.
Αναφέρω το μηχανουργείο που πήγα και που είναι αυτό που μου σύστησε παραπάνω ο συμφορουμίτης Κώστας, γιατί αξίζει το κόπο να το έχουμε υπόψη μας.
Μου έκανε εντύπωση η οργάνωσή τους, ο τρόπος που δουλεύουν και οι δουλειές τους βέβαια.
http://bellos-hoses.com/data/documents/J=20BELLOS=20=26=20CO=20BROCHURE.pdf

:ok:
 

Manouel650

Μέλος
Περιοχή
Ρέθεμνος τση Κρήτης
Όνομα
Μανώλης
Μοτό
Domi 650
Φιλε Manouel λεω να παραγειλω τις βαλβιδες!!! μηπως μπορεις να μου πεις ποιος ειναι ο κωδικος που ταιριαζει στο xrv650?
το κοστος εχει ανεβει στα $170 χωρις εξοδα αποστολης πιστευεις οτι αξιζουν τα λεφτα τους?
Φίλε μου ζητώ συγνώμη που δε σου απάντησα αλλά λόγω υποχρεώσεων έχω κάνα 3μηνο να μπω στο forum.

Οι βαλβίδες που ταιριάζουν στα μηχανάκια μας είναι αυτές των Hawk(Bros) 650.
Εγώ δεν άλλαξα βαλβίδες αλλά μόνο ελατήρια.

Η γνώμη μου πάντως είναι ότι σε καμμιά περίπτωση δεν αξίζει η αλλαγή μόνο των βαλβίδων. Η αλλαγή αυτή θα πρέπει να συνοδεύεται και από άλλες αλλαγές δλδ. ελατηρίων και εκκεντροφόρων τουλάχιστον...
 

Japos

Μέλος
Περιοχή
vyronas
Όνομα
giannis
Μοτό
xrv 650
Φίλε μου ζητώ συγνώμη που δε σου απάντησα αλλά λόγω υποχρεώσεων έχω κάνα 3μηνο να μπω στο forum.

Οι βαλβίδες που ταιριάζουν στα μηχανάκια μας είναι αυτές των Hawk(Bros) 650.
Εγώ δεν άλλαξα βαλβίδες αλλά μόνο ελατήρια.

Η γνώμη μου πάντως είναι ότι σε καμμιά περίπτωση δεν αξίζει η αλλαγή μόνο των βαλβίδων. Η αλλαγή αυτή θα πρέπει να συνοδεύεται και από άλλες αλλαγές δλδ. ελατηρίων και εκκεντροφόρων τουλάχιστον...
Φιλε Manuel εννουσα τις βαλβιδες στα μπροστινα τις racetech. ok μου ηρθαν νομιζω πηρα τις σωστες!
 
Top Bottom