Αναβαθμίσεις και πειραματισμοί σε AT XRV650

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
το 750 ΑΤ φοραει 82mm πιστονια απ την μανα του αν θυμαμαι καλα και επειδη εχει μεγαλυτερη διαδρομη ο στροφαλος εχει και πιο μακρια πιστονια
οποτε του hawk τα wiseco δεν θα του κανουν
81mm Χριστοφ, γι'αυτο και παιρνει καποια κυβικα με αυξηση της διαμετρου κατα 1mm στα 82mm οπως ειπε ο Μανουελ. Αλλα η διαδρομη ειναι μεγαλυτερη κατα 6mm (στα 72mm) στο Αφρικα οποτε πιθανα τα Wiseco δεν ταιριαζουν, οπως ειπες.

@Manouel650: ποσα αλογα/ροπη εβγαζε το ΑΤ650 στον τροχο - εννοω αν ξερεις απο δυναμομετρησεις της εποχης για ναχουμε μετρο συγκρισης οταν κανεις τη δυναμομετρηση του δικου σου.
 

Manouel650

Μέλος
Περιοχή
Ρέθεμνος τση Κρήτης
Όνομα
Μανώλης
Μοτό
Domi 650
81mm Χριστοφ, γι'αυτο και παιρνει καποια κυβικα με αυξηση της διαμετρου κατα 1mm στα 82mm οπως ειπε ο Μανουελ. Αλλα η διαδρομη ειναι μεγαλυτερη κατα 6mm (στα 72mm) στο Αφρικα οποτε πιθανα τα Wiseco δεν ταιριαζουν, οπως ειπες.

@Manouel650: ποσα αλογα/ροπη εβγαζε το ΑΤ650 στον τροχο - εννοω αν ξερεις απο δυναμομετρησεις της εποχης για ναχουμε μετρο συγκρισης οταν κανεις τη δυναμομετρηση του δικου σου.


Του κάνουν μπρε!:) Τα τροχίζεις 6mm από κάτω.


Περίμενε να δυναμομετρήσω και θα βάλω διαγράμματα όσα θέλεις. Έχω και δικό μου από απείραχτο 650άρι.
 

Manouel650

Μέλος
Περιοχή
Ρέθεμνος τση Κρήτης
Όνομα
Μανώλης
Μοτό
Domi 650
ΑΝ θες σου δίνω το πίσω λάστιχο του transalp που έχω φυλάξει για το καλοκαίρι αν κατάλαβα είσαι Ρέθυμνο ,την δυναμομέτρηση πού θα την κάνεις?
Στό Ρέθυμνο. Ένα μόνο υπάρχει νομίζω.

Μου ταξε ότι θα μου βρει λάστιχο αύριο. Για να δούμε...:)
 

christof40

Μέλος
Όνομα
χριστοφορος
Μοτό
cbr r1 gsxr το γνωστο ninja
Του κάνουν μπρε!:) Τα τροχίζεις 6mm από κάτω.


Περίμενε να δυναμομετρήσω και θα βάλω διαγράμματα όσα θέλεις. Έχω και δικό μου από απείραχτο 650άρι.
αν του κανουν τοτε γιατι δεν βαζουμε τα μαμα πιστονια του αφρικα 750 στο τρανσαλπ 650 και γλυτωνεις φλαντζες χοντρες,κραδασμους και αρκετα χρηματα?
λεπτενεις και λιγοτερο τα χιτωνια και παραμενει αξιοπιστο περισσοτερο?

τα πιστονια του αφρικα ειναι πιο μακρυα λογω μεγαλυτερης διαδρομης και θα θελουν φαγωμα στις φουστες κατα 6mm.
τα wiseco ειναι πιο κοντα και θα θελουν μακρυμα,εκει τι κανεις?
 
Τελευταία επεξεργασία:

Manouel650

Μέλος
Περιοχή
Ρέθεμνος τση Κρήτης
Όνομα
Μανώλης
Μοτό
Domi 650
αν του κανουν τοτε γιατι δεν βαζουμε τα μαμα πιστονια του αφρικα 750 στο τρανσαλπ 650 και γλυτωνεις φλαντζες χοντρες,κραδασμους και αρκετα χρηματα?
λεπτενεις και λιγοτερο τα χιτωνια και παραμενει αξιοπιστο περισσοτερο?

τα πιστονια του αφρικα ειναι πιο μακρυα λογω μεγαλυτερης διαδρομης και θα θελουν φαγωμα στις φουστες κατα 6mm.
τα wiseco ειναι πιο κοντα και θα θελουν μακρυμα,εκει τι κανεις?

-Η Honda όπως όλοι γνωρίζουμε έχει πανάκριβα ανταλλακτικά. Περίπου το ίδιο σου έρχεται και τα Wiseco είναι σαφώς καλύτερης ποιότητας και σφυρήλατα.

-Τα wiseco είναι πομπέ και αυξάνουν αρκετά τη συμπίεση, με τα ανάλογα κέρδη που προκύπτουν από αυτό σε ιπποδύναμη.
Ο μηχανικός που μου λέτε χρησιμοποιεί χοντρή φλάντζα για να κατεβάσει λίγο τη συμπίεση προς όφελος προφανώς της μακροζωίας του κινητήρα. Εγώ ΔΕΝ το έκανα αυτό.

-Τα πιστόνια του XRV750 είναι πιό ΚΟΝΤΑ λόγω αυξημένης διαδρομής(αφού οι διαστάσεις του κινητήρα παρέμειναν οι ίδιες). Γιατί με μπερδεύεις Χριστόφορε? :):):)
 

Manouel650

Μέλος
Περιοχή
Ρέθεμνος τση Κρήτης
Όνομα
Μανώλης
Μοτό
Domi 650
Τι μείγμα είδες; . Το δυναμόμετρο είναι αδράνειακο η πέδης;

Αδερφέ μέπιασες αδιάβαστο. Δεν γνωρίζω και δε ρώτησα τι είδους είναι. Ξέρω μόνο ότι είναι FUCHS.
 

Manouel650

Μέλος
Περιοχή
Ρέθεμνος τση Κρήτης
Όνομα
Μανώλης
Μοτό
Domi 650
Λοιπόν, σε σύγκριση με προηγούμενη μέτρηση που έγινε πριν 15 ακριβώς χρόνια(σε ΙΔΙΟΥ τύπου μηχάνημα αλλά στην ΑΛΛΗ μου XRV), παρατηρώ:

-Αύξηση περίπου 4 hp, που δίνεται πλέον σε χαμηλότερες στροφές. Επίσης η ιπποδύναμη είναι αισθητά ανεβασμένη σε όλη τη κλίμακα των στροφών.

-Αύξηση ροπής κατά 0,8 Kgm(αρκετά), 700 στροφές χαμηλότερα. Επίσης η ροπή έχει αυξηθεί γραμμικά σε όλη τη κλίμακα των στροφών μέχρι να μπει ο κόφτης.

Τελικά, όπως έγραφα και όταν έκανα τη μετατροπή, η πρόθεση μου ήταν αυτή, δλδ να πάρω πιο πολύ ροπή και πιο χαμηλά και αυτό έγινε. Αν χρησιμοποιούσα πιο άγριο εκκεντροφόρο, θα τσιμπούσα σίγουρα κάποιους ίππους παραπάνω αλλά πιο ψηλά.


ΠΡΟΒΛΗΜΑ: Αν παρατηρήσετε, η καμπύλη ιπποδύναμης ψηλά, «κατσαρώνει», κάτι που δείχνει μάλλον πλούσιο μείγμα. Προφανώς θέλει επέμβαση στα ζιγκλέρ διότι δεν μπορώ να επέμβω περισσότερο στην εισαγωγή αέρα, λόγω απαρχαιωμένης σχεδίασης του φιλτροκουτιού.





Για σύγκριση ανεβάζω και μια μέτρηση έγκυρου Ιταλικού περιοδικού από το 1988.



Τέλος, μια μέτρηση από XRV750 εντελώς νορμάλ που μου έστειλε ένας φίλος.
Όσον αφορά τη δύναμη είναι στα ίδια επίπεδα.

Όσον αφορά τη ροπή, στην αρχή νόμισα ότι το μηχανάκι έχει θέμα, αλλά μετά το τσέκαρα από αλλοδαπά φόρουμ και δυστυχώς η ροπή στο 750 αποδίδεται έτσι.




Τώρα, αν κάποιος έχει δυναμομέτρηση από XLV650 νορμάλ ή από κάποιο φτιαγμένο από τον μηχανικό που μου λέτε, ασ το ανεβάσει για να έχουμε μια ολοκληρωμένη εικόνα του θέματος...


:):):)
 

pumba

Μέλος
Όνομα
pumba
Μοτό
Honda c50rr
Philips OneBlade
θα σε συμβουλευα να κανεις μια δυναμομετρηση και να μετρησεις ταυτοχρονα AFR, ωστε να ξερεις ακριβως τι γινεται...το κατσαρωμα που βλεπεις ψηλα δε λεει πολλα...
το καλυτερο που θα ειχες να κανεις βεβαια ειναι να χρησιμοποιησεις ενα AFR οργανο και να προσπαθησεις να δεις στο δρομο πως ειναι το καυσιμο σου...

με την αυξηση του κυβισμου ειναι λογικο παντως να χρειαζεσαι μικροτερα ζιγκλερ, μιας και λογω των παραπανω κυβικων, ο κινητηρας τραβαει περισσοτερο καυσιμο απο τα καρμπυρατερ σου...

η επιλογη του σωστου μαιν ειναι ζωτικης σημασιας καθως επιρεαζει τα παντα, ωστοσο την πραγματικα καλη λειτουργεια του κινητηρα σου θα την δεις μολις φερεις και τη βελονα στη σωστη της θεση η οποια θα σου δωσει την αποκριση που πρεπει να εχει αυτος ο κινητηρας στα ανοιγματα του γκαζιου, αφου εχεις βρει το σωστο μαιν, καθως επισης και να ρυθμισεις και σωστα το Pilot κυκλωμα, κατι που δε γινεται στο δυναμομετρο (αν και φυσιολογικα εκει δεν πρεπει να εχεις μεγαλες αποκλισεις )
 

stefos

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
T7
Πάντως η έκφραση που λέει ότι τα άλογα δεν είναι στραγάλια, ταιριάζει κουτί σε αυτή την περίτπωση (και μάλλον σε όλες τις περιπτώσεις). Τι θέλω να πω; Βάζουμε ένα φίλτρο και μία εξάτμιση και πιστεύουμε ότι πήραμε 1,2,3 άλογα και πάει καλύτερη η μηχανή. Μπορεί και να πηγαίνει καλύτερα, αλλά τα άλογα θέλουν πότισμα και τάϊσμα και τα δυναμόμετρα μπορεί να έχουν αποκλίσεις αλλά δέν λένε ψέμματα. Εδώ μιλάμε για μια ολοκληρωμένη (και εκ βαθέων) αναβαθμισή στον κινητήρα η οποία "στα χαρτιά" είναι "μονο" 4 ίππους, στην πράξη όμως είναι άλλο μηχανάκι. Μπράβο για το τελικό επίσημο αποτέλεσμα και τη δουλειά που έχει γίνει!
 

Manouel650

Μέλος
Περιοχή
Ρέθεμνος τση Κρήτης
Όνομα
Μανώλης
Μοτό
Domi 650
θα σε συμβουλευα να κανεις μια δυναμομετρηση και να μετρησεις ταυτοχρονα AFR, ωστε να ξερεις ακριβως τι γινεται...το κατσαρωμα που βλεπεις ψηλα δε λεει πολλα...
το καλυτερο που θα ειχες να κανεις βεβαια ειναι να χρησιμοποιησεις ενα AFR οργανο και να προσπαθησεις να δεις στο δρομο πως ειναι το καυσιμο σου...

με την αυξηση του κυβισμου ειναι λογικο παντως να χρειαζεσαι μικροτερα ζιγκλερ, μιας και λογω των παραπανω κυβικων, ο κινητηρας τραβαει περισσοτερο καυσιμο απο τα καρμπυρατερ σου...

η επιλογη του σωστου μαιν ειναι ζωτικης σημασιας καθως επιρεαζει τα παντα, ωστοσο την πραγματικα καλη λειτουργεια του κινητηρα σου θα την δεις μολις φερεις και τη βελονα στη σωστη της θεση η οποια θα σου δωσει την αποκριση που πρεπει να εχει αυτος ο κινητηρας στα ανοιγματα του γκαζιου, αφου εχεις βρει το σωστο μαιν, καθως επισης και να ρυθμισεις και σωστα το Pilot κυκλωμα, κατι που δε γινεται στο δυναμομετρο (αν και φυσιολογικα εκει δεν πρεπει να εχεις μεγαλες αποκλισεις )

Έχεις δίκιο. Το πρόβλημα είναι ότι εκεί που είναι χωμένα τα καρμπς, θέλει λύσιμο η μισή μοτό για να βγούν και έτσι δε με παίρνει για πολλά πειράματα. Λόγω εμπειρίας, ξέρω πάνω κάτω τι θα βάλω. Θα ξεκινήσω με μικρότερα main και βλέπουμε...

Εκ των υστέρων βέβαια βρέθηκε ότι το φίλτρο αέρα απείχε πολύ από το να θεωρείται καθαρό. Το είχα αλλάξει πρόσφατα στη 2η XRV που έχω και νόμιζα ότι ήταν σ αυτήν. :hh:
 

Manouel650

Μέλος
Περιοχή
Ρέθεμνος τση Κρήτης
Όνομα
Μανώλης
Μοτό
Domi 650
το καλυτερο που θα ειχες να κανεις βεβαια ειναι να χρησιμοποιησεις ενα AFR οργανο και να προσπαθησεις να δεις στο δρομο πως ειναι το καυσιμο σου...
Έχεις να προτείνεις κάποιο AFR για τη δουλειά αυτή?
 

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Τώρα, αν κάποιος έχει δυναμομέτρηση από XLV650 νορμάλ ή από κάποιο φτιαγμένο από τον μηχανικό που μου λέτε, ασ το ανεβάσει για να έχουμε μια ολοκληρωμένη εικόνα του θέματος...
Αρχικα ευχαριστουμε Μανουελ για ολ'αυτα και που μπηκες στον κοπο να κανεις δυναμομετρηση :ok: Ας εχουμε υπ'οψη παντως οτι οι δυναμομετρησεις για να ειναι συκρισιμες χρειαζονται το ιδιο δυναμομετρο και ιδιες συνθηκες θερμοκρασιας/υγρασιας κλπ. Και φυσικα τα γραναζια/αλυσιδα και τα λαστιχα πρεπει να ειναι σε αριστη κατασταση. Μ'αυτα θελω να πω οτι ισως και ναχει παρει παραπανω το μηχανακι και δεν φαινεται λογω οχι ακριβως ιδιων συνθηκων. Ειχαμε μια κουβεντα προσφατα με τον Αλεξ @achalatsis γι'αυτο το θεμα, καθως η δυναμομετρηση που εκανε στο δικο του, πειραγμενο λιγο με φιλτρο/εξατμιση/PC, 1190 εδειξε χαμηλοτερη τιμη ιπποδυναμης απο αυτη που αναφερουν τα περιοδικα (που κι'αυτα δινουν τιμες σε ενα φασμα, ακριβως λογω μη 100% συγκρισιμων συνθηκων).


Σχετικα τωρα με δυναμομετρηση των XLV650 και XRV750, εχω κρατησει τιμες απο καποια παλια τευχη του Μοτο. Οι τιμες που δινουν στο δυναμομετρο που χρησιμοποιουν (παντα το ιδιο νομιζω) ειναι οι εξης:

XLV650: ισχυς 45 HP / 7500 rpm, ροπη 4.8 kgm / 5500 rpm
XRV750: ισχυς 52 HP / 7200 rpm, ροπη 5.7 kgm / 5600 rpm

Καπου σε καποια καταχωνιασμενα περιοδικα υπαρχουν και οι καμπυλες που δημοσιευανε αλλα αυτα ειναι σε καποιο παταρι..
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
παντως τα αλογα ειναι παρα πολυ.....λιγα!
νομιζα οτι ειχαν καμμια 70ρια αλογα τα ΑΤ...:cool:
 

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
παντως τα αλογα ειναι παρα πολυ.....λιγα!
νομιζα οτι ειχαν καμμια 70ρια αλογα τα ΑΤ...:cool:
Που να τα βρουνε, καμια σχεση! 58-60 στον στροφαλο ητανε η τιμη προδιαγραφων. Εκεινη την εποχη τα Super Tenere 750 ειχανε περισοτερα αλογα, αλλα ητανε σαφως πιο ασφαλτινα μηχανακια.

Οι αμερικανοι "φτιαχουν" Hawk 650 (τα δικα μας Bros) που εχουν τον ιδιο κινητηρα με τα XLV/XRV650 και τα φτανουν μεχρι 85 αλογα - αλλα πουσαρισμενα, μονο για αγωνες.
 
Top Bottom