Αναβαθμίσεις και πειραματισμοί σε AT XRV650

Manouel650

Μέλος
Περιοχή
Ρέθεμνος τση Κρήτης
Όνομα
Μανώλης
Μοτό
Domi 650
Στα φρένα τώρα.
Το μικρό Άφρικα ζυγίζει στεγνό 193Kg και φοράει μπροστά ένα δίσκο 296mm. Αυτό, αν συνδυαστεί με το μαμά μπροστινό που στρεβλώνει εύκολα δεν αρκεί στις σημερινές συνθήκες οδήγησης.:(

Παλιότερα είχα πειραματιστεί με 296άρι Brembo πλευστό δίσκο(το XRV δεν είχε πλευστό εκ κατασκευής) από CAGIVA ELEPHANT 900 με ικανοποιητικά αποτελέσματα.



Έτσι λοιπόν στο 2ο 650άρι μου έβαλα ένα πλευστό της Αγγλικής Armstrong 296mm(μπαίνει χωρίς άλλη μετατροπή), που προορίζεται για Honda CBR600R. To CBR βέβαια έχει 2 τέτοιους μπροστά.
Ο δίσκος αυτός σε συνδυασμό με σωληνάκι υψηλής και το βελτιωμένο μπροστινό, έδωσε ιδιαίτερα ικανοποιητικά αποτελέσματα.



Επειδή όμως αναφέρω συνεχώς το 2ο XRV650 στο οποίο έχουν γίνει οι επεμβάσεις, να σας το δείξω σε μιά πρόσφατη φωτό.



Το ΑΤ αυτό είναι ένα αντίγραφο των XRV650 που προετοίμασε το αγωνιστικό τμήμα της Honda, το περίφημο HRC δλδ. για να συμμετέχουν στο ράλυ Paris-Dakar στη κατηγορία Marathon(μοτοσυκλετες παραγωγής).
Προσπάθησα δλδ να επέμβω όπου και όπως είχε εμέμβει το HRC , εσωτερικά και εξωτερικά.
Ο κινητήρας στη κατηγορία αυτή σφραγιζόταν, δεν έπιτρπόταν να πειραχτεί, όπως δε πειράχτηκε και ο δικός μου.
Για όποιον θέλει να μάθει περισσότερα, υπάρχει το site του φίλου Gianpaolo, ευτυχή ιδιοκτήτη μιας από τις οriginal XRV που έτρεξαν στο Paris-Dakar και ο οποίος με βοήθησε ιδιαίτερα στο project.

http://www.nightwings.org/Marathon/Marathon-home.html


Τώρα το 650άρι που στήνω, έχει το δίσκο της ΚΤΜ που είναι 300mm, δαγκάνα Brembo 2πίστονη, σωληνάκι υψηλής και τη μαμά-Honda τρόμπα. Σε συνδυασμό με την ασφάλεια που δίνει το WP μπροστινό, το μηχανάκι πλέον σταματάει εκεί και όπως θέλω εγώ. Θεωρώ ότι υπάρχει ακόμα περιθώριο βελτίωσης αν μπει πλευστός δίσκος από άλλο μοντέλο της KTM, αλλά κι αυτό είναι κάτι που το αφήνω για αργότερα.

Αυτό που προέχει τώρα είναι ο κινητήρας...:)
 

Manouel650

Μέλος
Περιοχή
Ρέθεμνος τση Κρήτης
Όνομα
Μανώλης
Μοτό
Domi 650
Ο κινητήρας λοιπόν της λεγάμενης αυτή τη στιγμή είναι έτσι:



Για το πάνω μέρος που λείπει και είναι αυτό που μας ενδιαφέρει, θα τα πούμε από βδομάδα...:)
 

Manouel650

Μέλος
Περιοχή
Ρέθεμνος τση Κρήτης
Όνομα
Μανώλης
Μοτό
Domi 650
Ο κινητήρας λοιπόν.

Ο κινητήρας των AfricaTwin είναι 3βάλβιδος, V με γωνία 52 μοιρών. Παρουσιάστηκε το 1982 σε 500cc, μετά πήγε στα 600cc, στα 650 και κατέληξε στα 750cc στην μεγάλη AfricaTwin, όπου έδειξε και τα όρια του. Στις τελευταίες εκδόσεις των Transalp και Deauville έγινε τετραβάλβιδος, απέκτησε ψεκασμό και έγινε 700cc(680 για την ακρίβεια). Εδώ δεν έχουμε ούτε δυνατότητα αλλαγών στη χαρτογράφηση, ούτε τσιπάκια, ούτε προγραμματάκια. Πάμε με το παραδοσιακό τρόπο και καθότι τα 650 κυβικά είναι λίγα αν θέλουμε παραπάνω ροπή και δύναμη, απαιτούνται και παραπάνω κυβικά.

Για τα ΑΤ δεν υπάρχουν τέτοια πράγματα. Όμως, στην Αμερική που είναι και η μάνα των τροποποιήσεων, είχε μεγάλη επιτυχία το ΝΤ650 GTHawk(το Bross το δικό μας), το οποίο φοράει τον ίδιο κινητήρα με το μικρό ΑΤ. Να πούμε εδώ ότι τα AfricaTwin είναι Ευρωπαική υπόθεση, ποτέ δεν μπήκαν στην αγορά της Αμερικής γι αυτό και δεν τα έχουν καν στους καταλόγους τους. Μετά από μερικές ώρες συγκριτικό ψάξιμο στα ανταλλακτικά των Hawk και AfricaTwin, επιβαιβεώθηκε ότι τα νούμερα είναι ακριβώς τα ίδια. Άρα άρχισα να ψάχνω για μετετροπές σε κινητήρα Hawk και όχι ΑΤ. Εδώ οι Αμερικάνοι με τη συνήθη τους τάση για υπερβολή έχουν φτιάξει τα πάντα, πιστόνια, βαλβίδες, εκκεντροφόρους, μπιέλες, χιτώνια και και και…

Υπάρχουν και βελτιωτές που αναλαμβάνουν τη δουλειά, όπως η HORDPOWER:

http://www.hordpower.com/

Και οι περίφημοι για τις κατασκευές τους Two Brothers που βγάζουν 80+ ίππους από το ταπεινό κινητήρα των Hawk. Τα ΑΤ650 βγάζουν 50 στο τροχό. Εδώ φαίνονται και τα ονειρικά καρμπυρατέρ keihin FCR των 1.000 Ευρώ:(Βάλτε ήχο)


Στην Αμερική υπήρχε για χρόνια εννιαίο πρωτάθλημα Hawk, οπότε υπάρχει αρκετή τεχνογνωσία πάνω στο κινητήρα του.

Άρχισε λοιπόν το ψάξιμο...
 

Manouel650

Μέλος
Περιοχή
Ρέθεμνος τση Κρήτης
Όνομα
Μανώλης
Μοτό
Domi 650
Εννοείται βέβαια ότι αν και θα το ήθελα πολύ, δεν μπορώ να προχωρήσω σε ακραίες λύσεις όπως του παραπάνω βίντεο σε μια μοτό που χρησιμοποιείται σε καθημερινή κίνηση.

Ψάχνοντας όμως πέτυχα σε ιδιαίτερα προσιτή τιμή στο Amazon αυτό, το οποίο και χτύπησα αμέσως:



Αυτό είναι ένα κιτ της γνωστής Wiseco που προορίζεται για το Hawk 650(και κατ' επέκταση και για το ΑΤ) και με το οποίο υπερκυβίζεται ο κινητήρας στα 700cc(696 για την ακρίβεια).
Οι Αμερικάνοι μέσα από τους αγώνες βρήκαν ότι ο βέλτιστος κυβισμός για τον κινητήρα αυτό είναι τα 700 κυβικά και συνήθως τον πάνε μέχρι εκεί. Από κει και μετά χαλάει η συνταγή.

Σφυρήλατα πιστόνια έργα τέχνης λοιπόν, που όπως φαίνεται στη φωτό είναι πομπέ, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η συμπίεση από το 9,4:1 στο 11:1.

To kit εκτός από τα 2 κομπλέ πιστονάκια, περιλάμβανε και φλάντζες καύσης κλπ, δεν χρειάζεται δλδ. τίποτα άλλο.



:)
 

Phoenix

Gender fluid
ADVRIDE Team
Περιοχή
Χαλκιδα
Όνομα
Στεργιος
Μοτό
bmw r1250gs adve Θα σε σκισω maniac
χουσβαρνα 510 πιστολ
Αν ανεβάσει συμπίεση θέλει λιγότερο καύσιμο
Αυτό να το δεις !!!
Και μέταλλα στην μπιέλα καινούργια
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Αν ανεβάσει συμπίεση θέλει λιγότερο καύσιμο
Αυτό να το δεις !!!
Και μέταλλα στην μπιέλα καινούργια

Σε κανά παλιομπεμβέ, ίσως!
Σε Άφρικα???? Last year πλι μ'!!!
Μέταλλα για τραίνα λέμεεεεε!!!:yew::yew::yew::yew::yew:
 

Manouel650

Μέλος
Περιοχή
Ρέθεμνος τση Κρήτης
Όνομα
Μανώλης
Μοτό
Domi 650
Αν ανεβάσει συμπίεση θέλει λιγότερο καύσιμο
Αυτό να το δεις !!!
Και μέταλλα στην μπιέλα καινούργια
Το σίγουρο είναι ότι θα μπορώ να καίω 100άρα βενζίνη και ίσως θα πρέπει και καίει μόνο τέτοια πιά.

Όσον αφορά τη μπιέλα καλό θα ήταν να μπεί ενισχυμένη, ίσως όμως όχι αναγκαίο αν κρατηθεί η μετατροπή μέσα σε κάποια όρια.
Οι αμερικάνοι χρησιμοποιούν μπιέλες της CARILLO τις οποίες ζαχάρωνα αλλά και 800 USD...:(

http://www.cp-carrillo.com/

Έτσι κι αλοιώς είναι ευνόητο ότι με τις μετατροπές μειώνεται η διάρκεια ζωής του κινητήρα.
Αλλά να μη ξεχνάμε ότι "παίζω" με ένα μηχανάκι αξίας μικρότερης των 1.500 Ε, οπότε κι αν κάτι πάει στραβά δε χάλασε κι ο κόσμος.

Καθότι βέβαια είναι η πρώτη φορά που επεμβαίνω έτσι σε κινητήρα, όλες οι απόψεις είναι δεκτές και λαμβάνονται σοβαρά υπόψη.

:):):)
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Το σίγουρο είναι ότι θα μπορώ να καίω 100άρα βενζίνη και ίσως θα πρέπει και καίει μόνο τέτοια πιά.

Όσον αφορά τη μπιέλα καλό θα ήταν να μπεί ενισχυμένη, ίσως όμως όχι αναγκαίο αν κρατηθεί η μετατροπή μέσα σε κάποια όρια.
Οι αμερικάνοι χρησιμοποιούν μπιέλες της CARILLO τις οποίες ζαχάρωνα αλλά και 800 USD...:(

http://www.cp-carrillo.com/

Έτσι κι αλοιώς είναι ευνόητο ότι με τις μετατροπές μειώνεται η διάρκεια ζωής του κινητήρα.
Αλλά να μη ξεχνάμε ότι "παίζω" με ένα μηχανάκι αξίας μικρότερης των 1.500 Ε, οπότε κι αν κάτι πάει στραβά δε χάλασε κι ο κόσμος.

Καθότι βέβαια είναι η πρώτη φορά που επεμβαίνω έτσι σε κινητήρα, όλες οι απόψεις είναι δεκτές και λαμβάνονται σοβαρά υπόψη.

:):):)

Παίζει ρόλο πόσο θες να το πιέσεις και πόσα άτια θες να βγούνε.
Αφού υπάρχει παρελθόν στο Αμέρικα με δάυτα, ψάξτο κι ακολούθα το σίγουρο.
Έτσι κι αλλιώς, με +10-15 άλογα και την αντίστοιχη ροπή, θα είσαι πολύ ευχαριστημένος, νοουμένου ότι καβαλάς ένα ΑΤ 700 (πλέον..) κι όχι ένα SS :)
 

Manouel650

Μέλος
Περιοχή
Ρέθεμνος τση Κρήτης
Όνομα
Μανώλης
Μοτό
Domi 650
Παίζει ρόλο πόσο θες να το πιέσεις και πόσα άτια θες να βγούνε.
Αφού υπάρχει παρελθόν στο Αμέρικα με δάυτα, ψάξτο κι ακολούθα το σίγουρο.
Έτσι κι αλλιώς, με +10-15 άλογα και την αντίστοιχη ροπή, θα είσαι πολύ ευχαριστημένος, νοουμένου ότι καβαλάς ένα ΑΤ 700 (πλέον..) κι όχι ένα SS :)
Κάπως έτσι σκεπτόμενος λοιπόν ήρθα σε επαφή με ένα forum αμερικανών Hawkάδων και αφού με διαβεβαίωσαν ότι δεν είναι απαραίτητο να αλλάξω χιτώνια στους κιλύνδρους, προχώρησα.
Τα κίλυνδρα στάλθηκαν στο γνωστό Δράκο για να γίνει ρεκτιφιέ από τα 79mm της μαμάς Honda στα 82mm που θέλουν τα πιστόνια της Wiseco.
Τα χιτώνια είχαν πάχος 3,5mm οπότε μετά το ρεκτιφιάρισμα έμεινε κάτι λιγότερο από 2mm.

Πριν μια βδομάδα πήραμε τους κιλύνδρους από το Δράκο με το Wisekaki να χαμογελάει ευχαριστημένο στη θέση του...:)

 

Phoenix

Gender fluid
ADVRIDE Team
Περιοχή
Χαλκιδα
Όνομα
Στεργιος
Μοτό
bmw r1250gs adve Θα σε σκισω maniac
χουσβαρνα 510 πιστολ
Εάν τα φτιάξεις όλα καλά και ρυθμίσεις !!!!!!!καλα τα μείγματα το εργαλείο θα το έχεις για πολλα χρονια


Από αδιευκρίνιστο !!!!
 

Manouel650

Μέλος
Περιοχή
Ρέθεμνος τση Κρήτης
Όνομα
Μανώλης
Μοτό
Domi 650
Τώρα όσον αφορά τη γενική κατάσταση του κινητήρα μετά από 110.000Km, κρίθηκε ικανοποιητική και αποφασίστηκε να μην αλλαχθεί κάτι άλλο, όπως πχ. γλίστρες, καδένες και τέτοια.

Οι κεφαλές ήταν έτσι, με τον μπροστά να έχει σαφώς καλύτερη καύση από τον πίσω που πάντα υποφέρει από μεγαλύτερες θερμοκρασίες σε κινητήρες μ’ αυτή τη διάταξη κιλύνδρων. Ο πίσω τσιμπούσε και λάδια.

Εδώ θα γυαλιστούν τα πάντα βέβαια και η ανάλογη δουλειά θα γίνει και στις βαλβίδες.

 

Phoenix

Gender fluid
ADVRIDE Team
Περιοχή
Χαλκιδα
Όνομα
Στεργιος
Μοτό
bmw r1250gs adve Θα σε σκισω maniac
χουσβαρνα 510 πιστολ
Θεωρώ οτι γλυστρες καδένες πρεπει!!!
Αύξηση υπό δύναμης !!!!!!!!
Και δεν ειναι πολυ ακριβά


Από αδιευκρίνιστο !!!!
 

Manouel650

Μέλος
Περιοχή
Ρέθεμνος τση Κρήτης
Όνομα
Μανώλης
Μοτό
Domi 650
Θεωρώ οτι γλυστρες καδένες πρεπει!!!
Αύξηση υπό δύναμης !!!!!!!!
Και δεν ειναι πολυ ακριβά
Το αρχικό σχέδιο ήταν να αλλαχθούν αλλά η μαμά Honda θέλει 470 Ε και θα δούμε τι θα γίνει μέχρι να κλείσει ο κινητήρας...:)
 

Phoenix

Gender fluid
ADVRIDE Team
Περιοχή
Χαλκιδα
Όνομα
Στεργιος
Μοτό
bmw r1250gs adve Θα σε σκισω maniac
χουσβαρνα 510 πιστολ
Το αρχικό σχέδιο ήταν να αλλαχθούν αλλά η μαμά Honda θέλει 470 Ε και θα δούμε τι θα γίνει μέχρι να κλείσει ο κινητήρας...:)
Ειναι ακριβά !!!!!
 

Phoenix

Gender fluid
ADVRIDE Team
Περιοχή
Χαλκιδα
Όνομα
Στεργιος
Μοτό
bmw r1250gs adve Θα σε σκισω maniac
χουσβαρνα 510 πιστολ
Αλλά φοβάμαι μην χρειαστεί μετα και κανείς δίπλα έξοδα η την παρατήσεις !!!!
Βόλτα μωρε !!!!
Κάνε την δουλειά καλη και ας σε πάρει περισοτερο χρόνο μέχρι να μαζέψεις τα χρήματα !!!!
 

Manouel650

Μέλος
Περιοχή
Ρέθεμνος τση Κρήτης
Όνομα
Μανώλης
Μοτό
Domi 650
Αλλά φοβάμαι μην χρειαστεί μετα και κανείς δίπλα έξοδα η την παρατήσεις !!!!
Βόλτα μωρε !!!!
Κάνε την δουλειά καλη και ας σε πάρει περισοτερο χρόνο μέχρι να μαζέψεις τα χρήματα !!!!
Στέργιε έχω ακόμα λίγο χρόνο για να δω τι θα κάνω.
Περιμένω ακόμα 1-2 πραγματάκια, όπως αυτό που μόλις ήρθε:



Τσιμουχάκια βαλβίδων από Viton. Υποτίθεται καλύτερα από τα μαμίσια. Κι αυτά για Hawk GT650 βέβαια, για ΑΤ δεν υπάρχουν τέτοια καλούδια.

Τα τσιμουχάκια είναι μια από τις κύριες αιτίες για τις οποίες μπορεί να καίει λάδια ένας κινητήρας. Και μετά από 26 χρόνια βέβαια...

Μ' αυτά και μ' αυτά φτάσαμε σε παρόντα χρόνο.
Πρέπει να γίνουν αρκετές δουλειές ακόμα αλλά θα περιμένουμε μέχρι να δεθεί ο κινητήρας και να ξαναμπεί στη θέση του.

Θα ενημερώνω με τη πρόοδο των εργασιών...:):):)
 

Phoenix

Gender fluid
ADVRIDE Team
Περιοχή
Χαλκιδα
Όνομα
Στεργιος
Μοτό
bmw r1250gs adve Θα σε σκισω maniac
χουσβαρνα 510 πιστολ
Με το καλο και κρατά μας ενήμερους
Το εργαλείο ειναι μύθος !!!!


Από αδιευκρίνιστο !!!!
 
Top Bottom