Αναβαθμίσεις και πειραματισμοί σε AT XRV650

Manouel650

Μέλος
Περιοχή
Ρέθεμνος τση Κρήτης
Όνομα
Μανώλης
Μοτό
Domi 650
Συμφωνώ.
Έχουμε μεγάλη εμπειρία σε τέτοια στην Ελλάδα. (γιατί είμαστε και γνωστοί Ταρζάν)
Μην την σνομπάρεις.
Δε σνομπάρω.
Μετά από 35 χρόνια στο χώρο της μοτοσυκλέτας ξέρω που να απευθυνθώ και ποιός κάνει, τι.

Αλλά όπως έχω γράψει και παραπάνω, "παίζω" με μιά μοτοσυκλέτα αξίας μικρότερης των 1.500 Ε.
Αν αρχίσω να γυρνάω την Αθήνα με κομμάτια κινητήρα στο χέρι για διάφορες δουλειές, το κόστος θα εκτοξευτεί σε ύψη που θα ξεπερνάνε κατά πολύ το budget που είχα υπολογίσει από την αρχή της ιστορίας και που ήδη έχει ξεπεράσει το ποσό που προανέφερα.

Άσε που θα χάσω και την απόλαυση των επιπτώσεων των τυχόν λάθος επιλογών και χειρισμών μου.:yew:

:):):)
 

Phoenix

Gender fluid
ADVRIDE Team
Περιοχή
Χαλκιδα
Όνομα
Στεργιος
Μοτό
bmw r1250gs adve Θα σε σκισω maniac
χουσβαρνα 510 πιστολ
μανωλη τα καινουγια πιστονια ειναι πιο ελαφρια απο τα παλια?
καλημερα και καλη εβδομαδα
 

Manouel650

Μέλος
Περιοχή
Ρέθεμνος τση Κρήτης
Όνομα
Μανώλης
Μοτό
Domi 650
μανωλη τα καινουγια πιστονια ειναι πιο ελαφρια απο τα παλια?
καλημερα και καλη εβδομαδα
Στέργιε δεν είχα ζυγαριά ακριβείας αλλά πρέπει να είναι βαρύτερα από τα OEM. Μη φανταστείς καμμιά σημαντική διαφορά όμως.

Στις racing κατασκευές οι ιδιοκτήτες Hawk 650, τα ελαφρύνουν αλλά το θεώρησα περιττό για μιά μηχανή καθημερινής χρήσης όπως αυτή που προσπαθώ να στήσω.
Άντε νάχω λίγους κραδασμούς παραπάνω, δε χάλασε κι ο κόσμος...

:)
 

Phoenix

Gender fluid
ADVRIDE Team
Περιοχή
Χαλκιδα
Όνομα
Στεργιος
Μοτό
bmw r1250gs adve Θα σε σκισω maniac
χουσβαρνα 510 πιστολ
υπαρχει καταπονηση στον στροφαλο η στα κουζινετα αν ειναι βαρυτερο το εμβολο ????
η στην λειτουργια του κινητηρα???
 
Τελευταία επεξεργασία:

NLS

Μέλος
Περιοχή
Πειραιάς
Όνομα
Νίκος
Μοτό
BMW R1200GS '07
Λογικά οι διαφορές είναι μικρές και εντώς των ανοχών των υλικών.
Βαρύτερο έμβολο θα έχει μεγαλύτερη αδράνια με ότι συνεπάγεται αυτό.

Θέλω να το δω τελειωμένο. :)
 

Manouel650

Μέλος
Περιοχή
Ρέθεμνος τση Κρήτης
Όνομα
Μανώλης
Μοτό
Domi 650
υπαρχει καταπονηση στον στροφαλο η στα κουζινετα αν ειναι βαρυτερο το εμβολο ????
η στην λειτουργια του κινητηρα???
Στέργιε πάμε στο 2ο μέρος της απορίας σου όπου έχουμε και χειροπιαστά παραδείγματα.

Όταν το 1990 η Honda έβγαλε το Africa Twin XRV 750 τι έκανε?
Πήρε το κινητήρα του 650(οι εξωτερικές διαστάσεις είναι οι ίδιες) και αύξησε τη διάμετρο του πιστονιού, αύξησε τη διαδρομή(άρα μεγάλωσε τη μπιέλα) και κατά συνέπεια βάρυνε και το στρόφαλο.
Έχουμε λοιπόν στο 750 μεγαλύτερο άρα και βαρύτερο πιστόνι, μακρύτερη και βαρύτερη μπιέλα, βαρύτερο στρόφαλο συν τα περελκόμενα.

Τι πέτυχε μ' αυτό?
5 ίππους στο τροχό παραπάνω, σε λίγο χαμηλότερες στροφές και 0,8 χιλιογραμμόμετρα ροπής αποδιδόμενα μόλις 250 στροφές παρακάτω.

Τι έχασε?
Με τις μεγαλύτερες κινούμενες μάζες ο κινητήρας έχασε την ευστροφία του, το νεύρο του, έχασε την άνετη αίσθηση στην απόδοση της ισχύος του.
Και απέκτησε και περισσότερους κραδασμούς.
Γιαυτό και το 650άρι θεωρείται πιό "παιχνιδιάρικο" και πιό "καυλιάρικο" μηχανάκι απότι το 750.
Γιαυτό και δεν επέλεξα την αλλαγή κινητήρα από 650 σε 750(ταιριάζει είπαμε), αλλά μπήκα στη "ταλαιπωρία" που περιγράφω.:)

Οι Αμερικάνοι, οι οποίοι μπορεί όπου ανακατεύονται πολιτικά ή στρατιωτικά να τα κάνουν κώλο αλλά στις μόντες είναι πρώτοι, κατάλαβαν το λάθος της Honda και βρήκαν ότι ο ιδανικός κυβισμός για το κινητήρα αυτό είναι τα 700cc.
Κράτησαν λοιπόν τη διαδρομή στά 66mm και αύξησαν μόνο τη διάμετρο του πιστονιού από τα 79mm στα 82mm που είναι τά Wiseco που έβαλα.
Έμμεσα(προσωπική μου γνώμη), η μαμά Honda αποδέχθηκε το λάθος της και στα νέα Transalp 700 και Dauville 700(680 και τα 2 για την ακρίβεια), ακολούθησε αυτή τη συνταγή, διατηρόντας τη διαδρομή στα 66mm και αυξάνοντας μόνο τη διάμετρο.

Όσο ελαφρύτερα λοιπόν τα απάρτια του κινητήρα μας τόσο "faster and smoother" ανεβαίνουν οι στροφές και γιαυτό οι αμερικάνοι προσφέρουν λύσεις σαν αυτές, με ελαφρωμένα και γυαλισμένα τα πάντα:


Ανυπομονώ να κλείσει ο κινητήρας για να τελειώνουμε με το θέμα αυτό γιατί έχω αρχίσει να βλέπω όνειρα με γυαλισμένους στρόφαλους και ανησυχώ για τη ψυχική μου υγεία.:):):)
 

Phoenix

Gender fluid
ADVRIDE Team
Περιοχή
Χαλκιδα
Όνομα
Στεργιος
Μοτό
bmw r1250gs adve Θα σε σκισω maniac
χουσβαρνα 510 πιστολ
Εύχομαι φιλε να μην σε κουράζω !!!
 

Phoenix

Gender fluid
ADVRIDE Team
Περιοχή
Χαλκιδα
Όνομα
Στεργιος
Μοτό
bmw r1250gs adve Θα σε σκισω maniac
χουσβαρνα 510 πιστολ
Ένα ελαφρύτερο έμβολο !!!
Πως επηρεάζει τον κινητήρα ;
 

Manouel650

Μέλος
Περιοχή
Ρέθεμνος τση Κρήτης
Όνομα
Μανώλης
Μοτό
Domi 650
Ένα ελαφρύτερο έμβολο !!!
Πως επηρεάζει τον κινητήρα ;
Σε γενικές γραμμές, μειωμένο βάρος παλινδρόμησης που εμείς το αντιλαμβανόμαστε με ταχύτερη απόκριση του γκαζιού και πιό άνετο και γρήγορο ανέβασμα στροφών.

Τα ανέφερα παραπάνω στο παράδειγμα με τη διαφορά των ΑΤ 650 και 750.

Πιστόνια-μπιέλες-στρόφαλος πάνε πακέτο σε τέτοιου είδους επεμβάσεις.
 

Manouel650

Μέλος
Περιοχή
Ρέθεμνος τση Κρήτης
Όνομα
Μανώλης
Μοτό
Domi 650
Μέχρι να μπεί ο κινητήρας στη θέση του να δούμε λίγο κάποιες άλλες αλλαγές που έγιναν ή θα γίνουν.

EBC δίσκοι απομόνωσης και ελατήρια 15% σκληρότερα από τα μαμίσια...



και το ρουλεμάν που είναι πίσω από το πλατό των δίσκων.



Αυτά μαζί με καινούργια ντίζα και μανέτα, έδωσαν πολύ καλή αίσθηση στην απομόνωση και βέβαια όσο το δυνατόν λιγότερη απώλεια δύναμης.
Έχουν δοκιμαστεί, είναι ήδη πάνω στο μηχανάκι.

Επίσης έχει δοκιμαστεί με άψογη συμπεριφορά σε όλες τις συνθήκες, η αντλία βενζίνης υποπίεσης της Mikuni:



Η αντλία της Mikuni, λύνει ένα από τα κύρια προβλήματα των Africa(και άλλων πολλών μοτοσυκλετών) με ηλεκτρικές αντλίες.
Το 650 βέβαια δεν τις καίει προφανώς λόγω μικρότερης γεννήτριας ρεύματος, αλλά για καλό και για κακό...:)
 
Περιοχή
ΚΑΒΑΛΑ
Όνομα
Παναγιώτης
Μοτό
XRV 650 - XRV 750 - Varadero - VFR 800 - CB 750 F Bol d' Or
Πολύ όμορφη δουλειά Μανώλη, συνέχισε την ενημέρωση (και αν μπορείς, δώσε μερικές παραπάνω πλΕροφορίες για την αντλία της Μικούνι, κόστος, οδηγίες τοποθέτησης κλπ.)
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Σε γενικές γραμμές, μειωμένο βάρος παλινδρόμησης που εμείς το αντιλαμβανόμαστε με ταχύτερη απόκριση του γκαζιού και πιό άνετο και γρήγορο ανέβασμα στροφών.

Τα ανέφερα παραπάνω στο παράδειγμα με τη διαφορά των ΑΤ 650 και 750.

Πιστόνια-μπιέλες-στρόφαλος πάνε πακέτο σε τέτοιου είδους επεμβάσεις.
Σωστός. ...
Και όταν μιλάμε για πάνω από 2 κυλίνδρους, υπάρχει η ζυγοσταθμιση όλων αυτών.
Για να μην σπάσει γρήγορα. :rolleyes:
Το έχω κάνει πριν χρόνια σε τετρακυλινδρο μοτερ.
 

Manouel650

Μέλος
Περιοχή
Ρέθεμνος τση Κρήτης
Όνομα
Μανώλης
Μοτό
Domi 650
Παναγιώτη απλούστατο είναι. Απλα 2 πραγματάκια να έχεις στο νου σου.



Η αντλία είναι universal και ταιριάζει σε πολλά μηχανάκια Honda, KTM κλπ. Σε κάθε ένα όμως στηρίζεται σε διαφορετικό σημείο οπότε το λαμάκι διαφέρει και πρέπει να το φτιάξεις εσύ.
Επίσης, το σωληνάκι που γράφω υποπίεση και μπαίνει σε μια αλενόβιδα στην εισαγωγή του πίσω κυλίνδρου χρειάζεται ένα παπαράκι(δε ξέρω πως το λένε) το οποίο καμμιά φορά δε το δίνουν μαζί. Φτηνό, αλλά ψάχνεις να το βρεις.

Δες εδώ 60 GBP αλλά σκέτη:

http://www.ebay.co.uk/itm/Mikuni-Fuel-Pump-Honda-Africa-Twin-/231455694478?pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item35e3d59e8e

Ο hamart τη δίνει 141,90 + 15 Ε αλλά είναι κομπλέ. Ο τύπος είναι έμπιστος, έχω αγοράσει από αυτόν και έχει διάφορα για Africa Twin.

Τη δική μου την είχα πάρει από την AQ, γύρω στα 120 Ε κομπλέ, σε 5΄ είναι στημένη.
 

Phoenix

Gender fluid
ADVRIDE Team
Περιοχή
Χαλκιδα
Όνομα
Στεργιος
Μοτό
bmw r1250gs adve Θα σε σκισω maniac
χουσβαρνα 510 πιστολ
Μανώλη άντε με το καλο όταν την τελειώσεις και αφού κανείς όλα τα τεστ να μου την πουλήσεις για να βρεις μετα κάτι άλλο να φτιάξεις !!!!



Από αδιευκρίνιστο !!!!
 

Manouel650

Μέλος
Περιοχή
Ρέθεμνος τση Κρήτης
Όνομα
Μανώλης
Μοτό
Domi 650
Μανώλη άντε με το καλο όταν την τελειώσεις και αφού κανείς όλα τα τεστ να μου την πουλήσεις για να βρεις μετα κάτι άλλο να φτιάξεις !!!!
Μπαααά, τη βλέπω να μένει στην οικογένεια...



:yew:
 

Manouel650

Μέλος
Περιοχή
Ρέθεμνος τση Κρήτης
Όνομα
Μανώλης
Μοτό
Domi 650
Κάτι άλλο που ήδη υπάρχει στη 2η XRV μου αλλά θα μεταφερθεί σ΄αυτή που στήνεται τώρα και που λόγω αυξημένων επιδόσεων(ελπίζουμε) θα το έχει περισσότερη ανάγκη, είναι το φίλτρο λαδιού.



Το φίλτρο αυτό εκτός του ότι ικανοποιεί τις οικολογικές μας ανησυχίες αφού είναι επαναχρησιμοποιούμενο, κάνει και καλύτερη δουλειά στο φιλτράρισμα λόγω εμφανούς καλύτερης ποιότητας κατασκευής.


Επίσης επειδή είναι μεγαλύτερο και έχει και τις ψύχτρες, λειτουργεί(θεωρητικά πάντα) και σαν μίνι-ψυγείο λαδιού. Η μικρή XRV δεν έχει ψυγείο λαδιού όπως η μεγαλύτερη αδελφή της, η 750.
 
Top Bottom