Αναβαθμίσεις και πειραματισμοί σε AT XRV650

Manouel650

Μέλος
Περιοχή
Ρέθεμνος τση Κρήτης
Όνομα
Μανώλης
Μοτό
Domi 650
Πριν λίγες μέρες μου ήρθαν και τα τελευταία ανταλλακτικά, που δεν υπήρχαν στο αρχικό σχέδιο αλλά προέκυψαν κατά τη διάρκεια. Μόλις τα είδα όμως δε μπόρεσα να κρατηθώ, τα χτύπησα επί τόπου.




Τα δικά μου ήταν λίγο χτυπημένα από κάτι προστατευτικά κάγκελα που έδεναν στις βίδες στήριξης των ψυγείων, οπότε…;)


Ένας άγγλος ιδιοκτήτης XRV 650 έστειλε τα ψυγεία στη GPI Racing, τα αντέγραψαν και τα πουλάνε στο διαδίκτυο στη λίαν προκλητική τιμή των 160 Ε μαζί με τα μεταφορικά.



Made in China, φτιαγμένα από μερακλήδες κινέζους.

:):):)
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Πριν λίγες μέρες μου ήρθαν και τα τελευταία ανταλλακτικά, που δεν υπήρχαν στο αρχικό σχέδιο αλλά προέκυψαν κατά τη διάρκεια. Μόλις τα είδα όμως δε μπόρεσα να κρατηθώ, τα χτύπησα επί τόπου.




Τα δικά μου ήταν λίγο χτυπημένα από κάτι προστατευτικά κάγκελα που έδεναν στις βίδες στήριξης των ψυγείων, οπότε…;)


Ένας άγγλος ιδιοκτήτης XRV 650 έστειλε τα ψυγεία στη GPI Racing, τα αντέγραψαν και τα πουλάνε στο διαδίκτυο στη λίαν προκλητική τιμή των 160 Ε μαζί με τα μεταφορικά.



Made in China, φτιαγμένα από μερακλήδες κινέζους.

:):):)

Έχω φτιάξει αντίστοιχο για το Vara (το αριστερό που τρυπάει σε όλα...) του αδερφού μου. Τώρα ο μάστορας που το ανέλαβε τα δίνει γενικώς. Κατασκευάστηκαν αρκετά κομμάτια στη Ρωσία.
Δείτε εδώ:http://www.moto-maneas.gr/index.php/metaxeirismena-kai-kainoyrgia-antallaktika/systhma-psykshs/psygeia-neroy/honda-xlv-1000-varadero-aristero-psygeio-neroy-detail



 

Manouel650

Μέλος
Περιοχή
Ρέθεμνος τση Κρήτης
Όνομα
Μανώλης
Μοτό
Domi 650
Τώρα, λόγω αυξημένης συμπίεσης πρέπει να προσεχθεί λίγο και η καύση.

Γι αυτό θα μπούν τα μπουζί ιριδίου της NGK που εκτός των άλλων, δίνουν και καλύτερο σπινθήρα.



Καινούργιες μπουζόπιπες της NGK.


Οι ΑΤ φοράνε 2 μπουζί ανά κύλινδρο. Η μακρυά μπουζίπιπα είναι για το εύκολο, το μπουζί που είναι στα πλάγια και η άλλη για το "κρυφό" που χρειάζεται χεράκια γιαπωνέζας γκέισας για να βγεί από τη θέση του.

Και βέβαια ο ανορθωτής της SX που λύνει ένα ακόμα από τα βασικά προβλήματα των ΑΤ(και όχι μόνο).



Ελληνικής κατασκευής, καλά να ναι ο άνθρωπος.
 

Manouel650

Μέλος
Περιοχή
Ρέθεμνος τση Κρήτης
Όνομα
Μανώλης
Μοτό
Domi 650
Καλά όλα αυτά αλλά η καρδιά του κινητήρα βρίσκεται εδώ:





Ηλεκτρονική ανάφλεξη CDI. H AT XRV 650 διαθέτει 2 τέτοιες, 1 για κάθε κινητήρα.

Πονεμένη υπόθεση καθότι έχει ταλαιπωρήσει πολύ κόσμο, λόγω της θέσης που βρίσκεται και της όχι ιδιαίτερα ποιοτικής κατασκευής της πλακέτας της.

Δε χαλάει, αλλά σπάνε οι κολλήσεις πίσω από τη φύσα προφανώς εξαιτίας της σέλας που από κάποια στιγμή και μετά τη πιέζει. Δεν τις πετάμε, επισκευάζονται… ;)




Υπάρχει βέβαια και άλλη επιλογή. Ταιριάζει από τα XRV 750 μέχρι το 1995.

Στα XRV 750 έγινε ένα κομμάτι και βελτιώθηκε η ποιότητα κατασκευής της(και άλλαξε και θέση βέβαια).




Στο 2ο 650άρι που έχω, έβαλα CDI από XRV 750 RD04 mod.1990-90. Δουλεύει άψογα και παρατήρησα όπως και άλλοι που έχουν κάνει αυτή τη μόντα , μεγαλύτερη ευκολία στο ανέβασμα στροφών.

Τώρα βρήκα μια από μοντ.1995(η ίδια πρέπει να είναι μάλλον).

Το θέμα είναι ότι επειδή με τα wiseco πιστονια θα ανέβει η συμπίεση και θα πρέπει να χρησιμοποιείται και καλύτερης ποιότητας καύσιμο, μάλλον δε θα της ταιριάζει η CDI του 750.

Η CDI του 750 δίνει σπινθήρα:
Ρελαντί 10 μοίρες πριν το ΑΝΣ
Full 28 μοίρες πριν το ΑΝΣ στις 4.500 στροφές

Η CDI του 650 δίνει full advanced 30 μοίρες πριν το ΑΝΣ στις 4.500 στροφές.

Έχει 2 μοίρες προπορεία δλδ.

Anyway, θα δοκιμαστούν και οι δύο αλλά τη τελική λέξη θα τη πει το δυναμόμετρο…;)


Δυνατότητες αλλαγής χαρτογράφησης δεν υπάρχουν εδώ, όπως στα νεώτερα μοντέλα, οπότε ακολουθείται άλλος δρόμος. Το θέμα θέλει κι άλλο ψάξιμο, δε βιάζει όμως θα δούμε…

:)
 

Manouel650

Μέλος
Περιοχή
Ρέθεμνος τση Κρήτης
Όνομα
Μανώλης
Μοτό
Domi 650
Κι επειδή ρωτώντας πας στο πόλη, μόλις πριν λίγο ένας Αγγλοσάξων συναφρικάνος με πληροφόρησε ότι υπάρχει μια βιοτεχνία στη Τσεχία που φτιάζει προγραμματιζόμενες CDI και έχει ασχοληθεί και με τα Africa Twin.

CDI

Θα τους στείλω αμέσως mail με το τι θέλω να κάνω για να δούμε τι θα μου πουν.

Με φαντάζομαι με το laptop να προγραμματίζω την XRV!

Θα πάθει τεχνολογικό σόκ η γριά Αφρικάνα...

:pc:
 

Manouel650

Μέλος
Περιοχή
Ρέθεμνος τση Κρήτης
Όνομα
Μανώλης
Μοτό
Domi 650
Ο κινητήρας είναι έτοιμος αλλά κολλήσαμε σε μια φλάντζα του καπακιού που παραγγέλθηκε χθες στο Σαρακάκη κι ελπίζω τη Τρίτη να είναι εδώ.



Ωστόσο μετράω τη φθορά σε κάποια κομμάτια που αλλάχθηκαν, όπως τα ελατήρια βαλβίδων, γλύστρες κλπ.
Για παράδειγμα το εξωτερικό ελατήριο της βαλβίδας εξαγωγής είναι 42,35mm με service limit 41,25μμ.
Μια χαρά για 110.000Κμ και 26 χρόνια από τότε που κατασκευάστηκε.

 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Ο κινητηρας του africa 650 ειναι ο ιδιος με αυτον του transalp 650 Διαφερουν στις σχεσεις του σασμαν
αλλα κατα τα λοιπα αν εχω καταλαβει καλα ειναι ιδιοι
Ισως λοιπον θα μπορουσες να χρησιμοποιησεις και την ηλεκτρονικη του ΤΑ και δεν ξερω αν και η λαστιχενια φλατζα του καπακιου ειναι η ιδια με αυτη του ΤΑ
 

Manouel650

Μέλος
Περιοχή
Ρέθεμνος τση Κρήτης
Όνομα
Μανώλης
Μοτό
Domi 650
Ναι Κώστα, το XRV 650 και το XLV 650 έχουν τον ίδιο κινητήρα και πολλά ανταλλακτικά τα ίδια.
Έχουν και κάποιες άλλες διαφορές. Πριν από αυτό το Africa είχα για κάποια χρόνια ένα 600 Τρανσαλπάκι, το τελευταίο μου φαίνεται. :)

Η ηλεκτρονική του ΑΤ650 είναι η ίδια με των Transalp 600 mod. από το 1987 μέχρι το 1995. Τελικά απόφάσισα να χρησιμοποιήσω την ηλεκτρονική από το XRV 750 που δίνει 2 μοίρες αργοπορία στην ανάφλεξη. Θεωρητικά πρέπει να της ταιριάζει καλύτερα.

Δεν έψαξα αν κάνει η λαστιχένια φλάντζα, για να σου πω την αλήθεια, θα περιμένω μέχρι τη Τρίτη.
Έτσι κι αλλοιώς ο κινητήρας μπορεί ν' ανέβει πάνω και να μπει το καπάκι μετά.
 
Τελευταία επεξεργασία:

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Στα φρένα τώρα.
Το μικρό Άφρικα ...
....
Τώρα το 650άρι που στήνω, έχει το δίσκο της ΚΤΜ που είναι 300mm, δαγκάνα Brembo 2πίστονη, σωληνάκι υψηλής και τη μαμά-Honda τρόμπα. Σε συνδυασμό με την ασφάλεια που δίνει το WP μπροστινό, το μηχανάκι πλέον σταματάει εκεί και όπως θέλω εγώ. Θεωρώ ότι υπάρχει ακόμα περιθώριο βελτίωσης αν μπει πλευστός δίσκος από άλλο μοντέλο της KTM, αλλά κι αυτό είναι κάτι που το αφήνω για αργότερα.

Αυτό που προέχει τώρα είναι ο κινητήρας...:)
Ο πλευστος δισκος το μονο πλεονεκτημα που εχει εναντι του απλου ειναι οτι δεν στρεβλωνει απο τις θερμοκρασιες σε εντονη χρηση Γι αυτο και τοποθετουντε (320mm) στα 640 μοταρντ της ΚΤΜ (και οχι μονο) απο τα οποια υποψιαζομαι οτι θελεις να βαλεις
Γνωμη μου ειναι λοιπον οτι αν θελεις να βελτιωσεις περεταιρω το μπροστινο φρενο απλα αλλαξε την μαμα τρομπα με καποια ποιοτικοτερη και ισως μεγαλυτερη (βρισκεις μεταχειρισμενη σε εξευτελιστικες τιμες)
Εγω τουλαχιστον αυτο εκανα στο ΤΑ650 Εβαλα μια brembo απο aprilia tuono 1000 (αυτην εβαλα γιατι αυτην μου χαρισαν) Aυτο και μονο σε συνδοιασμο με σωληνακια υψηλης + WP ελατηρια (βλ. καλυτερη αισθηση κατα το φρεναρισμα) με εκαναν να το σκεφτω πλεον αν θα βαλω μεγαλυτερους δισκους Δεδομενου οτι μπορει ετσι να χαθει η αισθηση στην χωματινη χρηση
 

Manouel650

Μέλος
Περιοχή
Ρέθεμνος τση Κρήτης
Όνομα
Μανώλης
Μοτό
Domi 650
Ο πλευστος δισκος το μονο πλεονεκτημα που εχει εναντι του απλου ειναι οτι δεν στρεβλωνει απο τις θερμοκρασιες σε εντονη χρηση Γι αυτο και τοποθετουντε (320mm) στα 640 μοταρντ της ΚΤΜ (και οχι μονο) απο τα οποια υποψιαζομαι οτι θελεις να βαλεις
Γνωμη μου ειναι λοιπον οτι αν θελεις να βελτιωσεις περεταιρω το μπροστινο φρενο απλα αλλαξε την μαμα τρομπα με καποια ποιοτικοτερη και ισως μεγαλυτερη (βρισκεις μεταχειρισμενη σε εξευτελιστικες τιμες)
Εγω τουλαχιστον αυτο εκανα στο ΤΑ650 Εβαλα μια brembo απο aprilia tuono 1000 (αυτην εβαλα γιατι αυτην μου χαρισαν) Aυτο και μονο σε συνδοιασμο με σωληνακια υψηλης + WP ελατηρια (βλ. καλυτερη αισθηση κατα το φρεναρισμα) με εκαναν να το σκεφτω πλεον αν θα βαλω μεγαλυτερους δισκους Δεδομενου οτι μπορει ετσι να χαθει η αισθηση στην χωματινη χρηση
Τώρα φοράει 300άρι της ΚΤΜ. Δε θα βάλω 320άρι γιατί θεωρώ ικανοποιητικό το φρένο αλλά και γιατί θέλει άλλο αποστάτη και τελικά αν το πάω έτσι θα μας πάρει το Πάσχα και γιοκ μηχανάκι...:)
 

Manouel650

Μέλος
Περιοχή
Ρέθεμνος τση Κρήτης
Όνομα
Μανώλης
Μοτό
Domi 650
Τις τελευταίες μέρες η χειρωνακτική εργασία έχει περάσει σε 2ο επίπεδο γιατί προσπαθώ να κατανοήσω το συσχετισμό μεταξύ ανάφλεξης(προπορείας ή καθυστέρησης)-αυξημένης συμπίεσης και κυβικών-τροφοδοσίας(περισσότερο κυρίως ζιγκλέρ του καρμπ.).

Ελάχιστα πράγματα βρήκα στο διαδύκτυο και αυτά όχι επαρκώς τεκμηριωμένα. Θα μου πεις αφού στις μέρες μας τα πάντα στο μηχανάκια ελέγχονται από κεντρικές μονάδες, οι ίπποι είναι αρκετοί, γιατί ένας αναβάτης να ψαχτεί και να πειράξει? Άντε ν΄αλλάξει καμμιά εξάτμιση κι αυτό στις περισσότερες περιπτώσεις είναι παρακινδυνευμένο.

Ακόμα και τα περιοδικά έχουν σταματήσει τα τεχνικά άρθρα, ποιός τα διαβάζει πιά άλλωστε.
Όπως λέει και ο αγαπητός Γιάννης, έχουμε καταντήσει ένα αρθρο για τη λίπανση της αλυσίδας να θεωρείται τεχνικό.:)


Έτσι λοιπόν ξέθαψα από τη βιβλιοθήκη μου ένα βιβλίο που θεωρείται must στο χώρο του και που βοήθησε να απαντηθούν οι περισσότερες από τις απορίες μου.
Ωραία γραφή σε πολύ απλά αγγλικά εύκολα κατανοητά από μη αγγλοσάξωνες.

Το συστήνω ανεπιφύλακτα σε όποιον θέλει να κατανοήσει το πως και το γιατί.



Στα ελληνικά δε έχω υπόψη μου κάτι ανάλογο.
Αν ξέρει κάποιος...
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Ερωτησεις σχετικα με το WP μπροστινο:
To WP εχει μηκος απο τον αξονα του τροχου μεχρι πανω 90εκ. Το μαμα μπροστινο αν δεν κανω λαθος εχει μηκος 87εκ.
Τι εκανες με αυτην την διαφορα των 3εκ. ωστε να μην αλλαξει η καστερ? Απλα κατεβασες αντιστοιχα τις πλακες ή μηπως μειωσες την διαδρομη του WP? (το WP εχει 270χιλ και το μαμα 220χιλ διαδρομη) Αν μειωσες την διαδρομη που, πως, ποσο? εβαλες και σκληροτερα ελατηρια στο WP?
Το ιχνος ποσο αλλαξε?

Συγνωμη για τον καταιγισμο των ερωτησεων αλλα ψαχνομαι μηπως κανω το ιδιο στο ΤΑ650 μου
 
Top Bottom