Αναβαθμίσεις και πειραματισμοί σε AT XRV650

pumba

Μέλος
Όνομα
pumba
Μοτό
Honda c50rr
Philips OneBlade
Πάντως η έκφραση που λέει ότι τα άλογα δεν είναι στραγάλια, ταιριάζει κουτί σε αυτή την περίτπωση (και μάλλον σε όλες τις περιπτώσεις). Τι θέλω να πω; Βάζουμε ένα φίλτρο και μία εξάτμιση και πιστεύουμε ότι πήραμε 1,2,3 άλογα και πάει καλύτερη η μηχανή. Μπορεί και να πηγαίνει καλύτερα, αλλά τα άλογα θέλουν πότισμα και τάϊσμα και τα δυναμόμετρα μπορεί να έχουν αποκλίσεις αλλά δέν λένε ψέμματα. Εδώ μιλάμε για μια ολοκληρωμένη (και εκ βαθέων) αναβαθμισή στον κινητήρα η οποία "στα χαρτιά" είναι "μονο" 4 ίππους, στην πράξη όμως είναι άλλο μηχανάκι. Μπράβο για το τελικό επίσημο αποτέλεσμα και τη δουλειά που έχει γίνει!

οι ''μονο'' 4 ιπποι, παντου, ειναι και μια αποδοση 10% παντου, δεν ειναι λιγο δηλαδη...

Έχεις δίκιο. Το πρόβλημα είναι ότι εκεί που είναι χωμένα τα καρμπς, θέλει λύσιμο η μισή μοτό για να βγούν και έτσι δε με παίρνει για πολλά πειράματα. Λόγω εμπειρίας, ξέρω πάνω κάτω τι θα βάλω. Θα ξεκινήσω με μικρότερα main και βλέπουμε...

Εκ των υστέρων βέβαια βρέθηκε ότι το φίλτρο αέρα απείχε πολύ από το να θεωρείται καθαρό. Το είχα αλλάξει πρόσφατα στη 2η XRV που έχω και νόμιζα ότι ήταν σ αυτήν. :hh:

βρομικο φιλτρο σιγουρα θα εκανε τη μοτο πιο πλουσια σε λειτουργια....γενικα πριν αρχισεις να πειραζεις καρμπυρατερ, θα πρεπει να εισαι σιγουρος οτι ολα δουλευουν σωστα και οτι το προβλημα που βλεπεις οφειλεται σε τζετινγκ, και οχι σε κατι αλλο...

οπωσδηποτε πρεπει να ξανακανεις ολες τις δοκιμες σου με καθαρο φιλτρο, και καθαρισμενα καρμπυρατερ...για το θεμα του δυναμομετρου...μια δυναμομετρηση, ειδικα χωρις διαγραμμα afr, ειναι αχρηστη...αμα το δυναμομετρο δε, δεν ειναι και πεδης (φρενου), δε θα εδινα και πολυ σημασια στα στοιχεια που θα επερνα απο εκει γενικοτερα...

για να το ρυθμισεις οπως ειπα και πριν, θα προτινα χρηση οργανου afr με αισθητηρα wideband, για να δεις ακριβως που εισαι και τι χρειαζεται...ισως εκλαγεις απο το ποσο λαθος μπορει να λειτουργουν τα καρμπυρατερ σου αυτη τη στιγμη απο αποψη καυσιμου, και ενθουσιαστεις μολις δεις πως θα δουλευουν, οταν σεταριστουν σωστα...

για τους περισσοτερους ''κοινους'' ατμοσφαιρικους κινητηρες, η μεγιστη αποδοση συνηθως ερχεται σε αναλογια 12.8-13.2...αν εισαι μεσα σε αυτη την περιοχη, τοτε θα ξερεις οτι εχεις και τα σωστα μαιν...αν δεις αυτη την τιμη σε ενα αδρανειακο δυναμομετρο ομως πχ, σε πραγματικες συνθηκες δε θα εχεις αυτο το μειγμα, καθως ο κινητηρας πανω στο δυναμομετρο λειτουργει χωρις φορτιο οποτε κανεις μια τρυπα στον νερο...το δυσκολο ομως δεν ειναι να βρεις το μαιν, το δυσκολο οπως ειπα ειναι να ρυθμισεις γενικοτερα σωστα το καρμπυρατερ, και εκει ειναι ολη η ουσια...μια θεση στη βελονα μπορει να μεταμορφωσει το μηχανακι εντελως...με ενα οργρανο ξαναλεω θα γλιτωσεις πολλους πειραματισμους, πολλα ξεβιδωματα και πολλα χρηματα σε καυσιμο μιας και θα ξερεις που θα πρεπει να επεμβεις...εγω στη θεση σου θα εκανα καποιο δοχειο, θα πεταγα τα παντα πανω απο τη μοτο και θα αφηνα μονο το φιλτροκουτι, και απο το δοχειο θα εδινα καυσιμο, μεχρι να βρω τις καταλληλες ρυθμισεις...μολις ρυθμιζοταν σωστα, θα εδενα το μηχανακι
 

est

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
Σουζούκι ΔρΖ
παντως τα αλογα ειναι παρα πολυ.....λιγα!
νομιζα οτι ειχαν καμμια 70ρια αλογα τα ΑΤ...:cool:
Σε νούμερο ίσως να δείχνει λίγο, αλλά η αίσθηση που παίρνεις από τα καθαρόαιμα τζαπανέζικα άτια σε κάνουν να πιστεύεις πως έχει παραπάνω (όπως λες κι εσύ με τα 70 που νόμιζες) :cool:.
Είναι κάτι σαν τη θερμοκρασία που λέει πως θα έχουμε πχ 5 βαθμούς αλλά το "feel like" θα είναι -2...
:D
 

Manouel650

Μέλος
Περιοχή
Ρέθεμνος τση Κρήτης
Όνομα
Μανώλης
Μοτό
Domi 650
οι ''μονο'' 4 ιπποι, παντου, ειναι και μια αποδοση 10% παντου, δεν ειναι λιγο δηλαδη...




βρομικο φιλτρο σιγουρα θα εκανε τη μοτο πιο πλουσια σε λειτουργια....γενικα πριν αρχισεις να πειραζεις καρμπυρατερ, θα πρεπει να εισαι σιγουρος οτι ολα δουλευουν σωστα και οτι το προβλημα που βλεπεις οφειλεται σε τζετινγκ, και οχι σε κατι αλλο...

οπωσδηποτε πρεπει να ξανακανεις ολες τις δοκιμες σου με καθαρο φιλτρο, και καθαρισμενα καρμπυρατερ...για το θεμα του δυναμομετρου...μια δυναμομετρηση, ειδικα χωρις διαγραμμα afr, ειναι αχρηστη...αμα το δυναμομετρο δε, δεν ειναι και πεδης (φρενου), δε θα εδινα και πολυ σημασια στα στοιχεια που θα επερνα απο εκει γενικοτερα...

για να το ρυθμισεις οπως ειπα και πριν, θα προτινα χρηση οργανου afr με αισθητηρα wideband, για να δεις ακριβως που εισαι και τι χρειαζεται...ισως εκλαγεις απο το ποσο λαθος μπορει να λειτουργουν τα καρμπυρατερ σου αυτη τη στιγμη απο αποψη καυσιμου, και ενθουσιαστεις μολις δεις πως θα δουλευουν, οταν σεταριστουν σωστα...

για τους περισσοτερους ''κοινους'' ατμοσφαιρικους κινητηρες, η μεγιστη αποδοση συνηθως ερχεται σε αναλογια 12.8-13.2...αν εισαι μεσα σε αυτη την περιοχη, τοτε θα ξερεις οτι εχεις και τα σωστα μαιν...αν δεις αυτη την τιμη σε ενα αδρανειακο δυναμομετρο ομως πχ, σε πραγματικες συνθηκες δε θα εχεις αυτο το μειγμα, καθως ο κινητηρας πανω στο δυναμομετρο λειτουργει χωρις φορτιο οποτε κανεις μια τρυπα στον νερο...το δυσκολο ομως δεν ειναι να βρεις το μαιν, το δυσκολο οπως ειπα ειναι να ρυθμισεις γενικοτερα σωστα το καρμπυρατερ, και εκει ειναι ολη η ουσια...μια θεση στη βελονα μπορει να μεταμορφωσει το μηχανακι εντελως...με ενα οργρανο ξαναλεω θα γλιτωσεις πολλους πειραματισμους, πολλα ξεβιδωματα και πολλα χρηματα σε καυσιμο μιας και θα ξερεις που θα πρεπει να επεμβεις...εγω στη θεση σου θα εκανα καποιο δοχειο, θα πεταγα τα παντα πανω απο τη μοτο και θα αφηνα μονο το φιλτροκουτι, και απο το δοχειο θα εδινα καυσιμο, μεχρι να βρω τις καταλληλες ρυθμισεις...μολις ρυθμιζοταν σωστα, θα εδενα το μηχανακι

Φίλε pumba θα ήθελα να σε ευχαριστήσω για το χρόνο που διαθέτεις και για τις συμβουλές σου που δείχνουν γνώση του αντικειμένου και είναι πολύτιμες.

-Δηλώνω άγνοια όσον αφορά το διάγραμμα AFR κατι που θα το συζητήσω αύριο με το μάστορα.

-Η εμπειρία μου, μου λέει ότι στατικά(χωρίς φορτίο), δεν μπορεί να ρυθμιστούν καρμπς, πρέπει να γίνει εν κινήσει...

-Θα ήθελα πολύ να χρησιμοποιήσω το οργανο afr με αισθητηρα wideband όπως γράφεις. Μπορείς να μου δώσεις ένα λινκ, κάτι τελος πάντων για να δω τι ακριβώς εννοείς?


:thanx:
 

pumba

Μέλος
Όνομα
pumba
Μοτό
Honda c50rr
Philips OneBlade
afr ratio ειναι η αναλογια καυσιμου και αερα που καιγεται στον κινητηρα, και αυτο υπολογιζεται εμμεσα απο τα καταλοιπα της καυσης στην εξαγωγη...οποτε βιδωνεις τον wideband σενσορα στην εξατμιση σου, αφου εχεις κολλησει την καταλληλη υποδοχη, κατι σαν αισθητηρας λαμδα δηλαλη




φυσικα η υποδοχη μολις ξεμπερδεψεις ταπωνεται...ο σενσορας wideband ειναι καπως ετσι





εγω προσωπικα χρησιμοποιω το πακετο της ΑΕΜ, το UEGO





οπως βλεπεις δηλαδη συνδεεις τον σενσορα στην εξατμιση, και μετα τον σενσορα στο οργανο, και σε μια τροφοδοσια για να παιρνει ρευμα προφανως...

με το οργανακι μετα, βλεπεις με ακριβεια τι συμβαινει με το μειγμα στον κινητηρα σου, και στο τερμα γκαζι, αλλα και σε ολες τις περιοχες λειτουργειας γενικοτερα μιας και η αποκριση του ειναι παρα πολυ γρηγορη και οτι βλεπεις συμβαινει σε πραγματικο χρονο...

κοστος για αυτο το οργανο μαζι με τον αισθητηρα, 200ε...φαινονται πολλα αλλα πιστεψε με αξιζει και το τελευταιο του €...προφανως αν βρεις καποιον που να εχει και να δανειστεις για να κανεις τη δουλεια σου ειναι ακομα καλυτερα..πιο πολλα παντως θα φας σε βενζινες αμα πας να ρυθμιζεις πειραματιζομενος, και θα βριζεις απο τα πολλα λυσε δεσε...με αυτο τα φτιαχνεις μια φορα και ξεμπερδευεις...περα λοιπον απο τα παραπανω ροπη/αλογα που θα ερθουν, θα εχεις πολυ καλυτερη αποκριση απαξ και ρυθμιστει σωστα, και οικονομια καυσιμου γενικοτερα, μιας και δε θα καις τσαμπα καυσιμο...και γενικα ειναι μια ενδιαφερουσα διαδικασια για να ασχοληθεις κιολας
 

Manouel650

Μέλος
Περιοχή
Ρέθεμνος τση Κρήτης
Όνομα
Μανώλης
Μοτό
Domi 650
afr ratio ειναι η αναλογια καυσιμου και αερα που καιγεται στον κινητηρα, και αυτο υπολογιζεται εμμεσα απο τα καταλοιπα της καυσης στην εξαγωγη...οποτε βιδωνεις τον wideband σενσορα στην εξατμιση σου, αφου εχεις κολλησει την καταλληλη υποδοχη, κατι σαν αισθητηρας λαμδα δηλαλη




φυσικα η υποδοχη μολις ξεμπερδεψεις ταπωνεται...ο σενσορας wideband ειναι καπως ετσι





εγω προσωπικα χρησιμοποιω το πακετο της ΑΕΜ, το UEGO





οπως βλεπεις δηλαδη συνδεεις τον σενσορα στην εξατμιση, και μετα τον σενσορα στο οργανο, και σε μια τροφοδοσια για να παιρνει ρευμα προφανως...

με το οργανακι μετα, βλεπεις με ακριβεια τι συμβαινει με το μειγμα στον κινητηρα σου, και στο τερμα γκαζι, αλλα και σε ολες τις περιοχες λειτουργειας γενικοτερα μιας και η αποκριση του ειναι παρα πολυ γρηγορη και οτι βλεπεις συμβαινει σε πραγματικο χρονο...

κοστος για αυτο το οργανο μαζι με τον αισθητηρα, 200ε...φαινονται πολλα αλλα πιστεψε με αξιζει και το τελευταιο του €...προφανως αν βρεις καποιον που να εχει και να δανειστεις για να κανεις τη δουλεια σου ειναι ακομα καλυτερα..πιο πολλα παντως θα φας σε βενζινες αμα πας να ρυθμιζεις πειραματιζομενος, και θα βριζεις απο τα πολλα λυσε δεσε...με αυτο τα φτιαχνεις μια φορα και ξεμπερδευεις...περα λοιπον απο τα παραπανω ροπη/αλογα που θα ερθουν, θα εχεις πολυ καλυτερη αποκριση απαξ και ρυθμιστει σωστα, και οικονομια καυσιμου γενικοτερα, μιας και δε θα καις τσαμπα καυσιμο...και γενικα ειναι μια ενδιαφερουσα διαδικασια για να ασχοληθεις κιολας

Μόλις κατέβασα τις οδηγίες χρήσης του ΑΕΜ 30-4110. Μια ερώτηση μόνο αφού έχεις ασχοληθεί. Σε ποιό σημείο της εξάτμισης είναι πιό σωστό να γίνει η τρύπα για τον αισθητήρα?
 

pumba

Μέλος
Όνομα
pumba
Μοτό
Honda c50rr
Philips OneBlade
αν δεις το manual, λεει την αποσταση απο την εξαγωγη που πρεπει να μπει η υποδοχη...αν θυμαμαι καλα λεει πως για ατμοσφαιρικους κινητηρες ο αισθητηρας πρεπει να τοποθετηθει 30-40cm απο την εξαγωγη της κεφαλης, και να κοιταει προς τα πανω για να προστατευθει ο αισθητηρας απο υγρασιες (βεβαια αμα δε σκοπευεις να τον κρατησεις και μονιμα δε νομιζω να υπαρχει θεμα με την γωνια τοποθετησης)

θα πρεπει βεβαια να σκεφτεις και λιγο το σημειο που θα βαλεις την υποδοχη, για να εχει και τον καταλληλο κενο χωρο για να μπει ο αισθητηρας μιας και το μηκος του δεν ειναι και πολυ μικρο

ερωτησεις κανε οσες θες ;)
 

Manouel650

Μέλος
Περιοχή
Ρέθεμνος τση Κρήτης
Όνομα
Μανώλης
Μοτό
Domi 650
αν δεις το manual, λεει την αποσταση απο την εξαγωγη που πρεπει να μπει η υποδοχη...αν θυμαμαι καλα λεει πως για ατμοσφαιρικους κινητηρες ο αισθητηρας πρεπει να τοποθετηθει 30-40cm απο την εξαγωγη της κεφαλης, και να κοιταει προς τα πανω για να προστατευθει ο αισθητηρας απο υγρασιες (βεβαια αμα δε σκοπευεις να τον κρατησεις και μονιμα δε νομιζω να υπαρχει θεμα με την γωνια τοποθετησης)

θα πρεπει βεβαια να σκεφτεις και λιγο το σημειο που θα βαλεις την υποδοχη, για να εχει και τον καταλληλο κενο χωρο για να μπει ο αισθητηρας μιας και το μηκος του δεν ειναι και πολυ μικρο

ερωτησεις κανε οσες θες ;)

Να σαι καλά! Θα κάτσω να διαβάσω τις οδηγίες...:)
 
Top Bottom