Αντικατάσταση ρουλεμάν ψαλιδιού ΚΤΜ EXC 4Τ '04-'07

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Αν και δεν είναι η μέρα του KTM σήμερα :happy: αλλά με αφορμή και την βόλτα στον Όλυμπο το ερχόμενο Σ/Κ είπα να αντικαταστήσω τα ρουλεμάν του ψαλιδιού στο κατσίκι μιας και είχαν πάρει λίγα κενά.
Η τελευταία αλλαγή πρέπει να είχε γίνει όταν το είχα πάρει δηλαδή αρκετά χρόνια πριν.
Αφού βγάλουμε πίσω τροχό, τον οδηγό αλυσίδας από αριστερά,κρεμάμε την δαγκάνα μαζί με τον οδηγό της αφού ξεκουμπώσουμε το σωληνάκι του φρένου από τα στηρίγματά του φτάνουμε στην βίδα του άξονα του ψαλιδιού η οποία χρειάζεται 19mm καρυδάκι για να λύσει και χτύπημα για να βγει από την άλλη πλευρά
Επίσης πρέπει να λυθεί και η 13άρα βίδα του αμορτισέρ.
Και έτσι παίρνουμε στα χέρια το πανάλαφρο ψαλίδι....











Βγάζοντας το ψαλίδι βλέπουμε ότι όλα τα σημεία που εδράζεται είναι όπως πρέπει χωρίς φθορές...:ok:


 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Αφού βγάλουμε από δυο τσιμούχες εντός και εκτός τις κάθε φωλιάς των ρουλεμάν,από δυο ροδέλες και έναν αποστάτη φτάνουμε στα ρουλεμάν που είναι δύο και ο τύπος τους είναι ΗΚ2212




Σαφώς χειρότερη κατάσταση από την πλευρά της αλυσίδας (ήταν και το σημείο που είχε τα περισσότερα κενά)


Εάν δεν έχουμε δημιουργούμε έναν εξωλκέα με ότι διαθέτει η αποθήκη...:p
Στην προκειμένη περίπτωση χρησιμοποιούμε ένα καρυδάκι 30mm ένα 18mm δύο ροδέλες διαφορετικής διαμέτρου και μια χοντρή βίδα με παξιμάδι.


Έτσι η εξαγωγή των δύο ίδιων στην κάθε πλευρά ρουλεμάν γίνεται εύκολη υπόθεση.


Οι φωλιές φαίνονται μια χαρά.




Επί της ευκαιρίας ρίξαμε και ένα καλό καθάρισμα στο ψαλίδι...


Συνέχεια αύριο όταν θα έχω τα ανταλλακτικά...!:friendship:
 

Θανασεν

Μέλος
Περιοχή
ΚΟΡΙΝΘΟΣ
Όνομα
θανασης
Μοτό
21/18
Ωραία δουλίτσα!!
Ανταλλακτικά?βρήκες ανταλλακτικά?

Στάλθηκε από το FIG-LX1 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Ωραία δουλίτσα!!
Ανταλλακτικά?βρήκες ανταλλακτικά?

Στάλθηκε από το FIG-LX1 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Θένκς...
Άκου να δεις τι γίνεται...
Η ΚTM πουλάει το κάθε κομμάτι ξεχωριστά δηλαδή ξεχωριστά οι τσιμούχες ξεχωριστά ή ροδέλες ξεχωριστά τα ρουλεμάν κ.ο.κ...
Έτσι και εγώ πήρα ένα σετ aftermarket που τα έχει όλα μέσα και έκανα τη δουλειά μου.
Το κόστος είναι και στις δύο περιπτώσεις σχεδόν το ίδιο.
Επίσης προτίμησα το aftermarket γιατί δεν ήξερα αν υπήρχαν άμεσα διαθέσιμα στην KTM.
 

kordix

Μέλος
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
PP27
Έτσι από περιέργεια στο εμπόριο υπάρχουν οι κωδικοί των ρουλεμάν και η διάσταση των τσιμουχών?

Εκεί πονάει το CCM, στα μαμά ρουλεμάν του ψαλιδιού που έχει pds και αυτο, αλλά υπάρχει Κιτ με καλύτερης ποιότητας ρουλεμάν και λύνεται το θέμα.
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Έτσι από περιέργεια στο εμπόριο υπάρχουν οι κωδικοί των ρουλεμάν και η διάσταση των τσιμουχών?

Εκεί πονάει το CCM, στα μαμά ρουλεμάν του ψαλιδιού που έχει pds και αυτο, αλλά υπάρχει Κιτ με καλύτερης ποιότητας ρουλεμάν και λύνεται το θέμα.
Θα ρίξω μία ματιά αύριο για να βρω διαστάσεις και θα τις βάλω εδώ να υπάρχουν.
Γενικά πάντως η KTM χρησιμοποιεί περίεργα νούμερα ώστε να μην είναι εύκολο να τα βρεις στο εμπόριο...
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Περιπέτειας συνέχεια...
Αφού ο προμηθευτής μου μου έριξε φόλα λέγοντας ότι δεν υπάρχει το σετ επισκευής ούτε γνήσιο ούτε aftermarket παρόλο που υπήρχε κανονικά στο site ξεκίνησα το μαρτύριο των τηλεφωνημάτων αριστερά και δεξιά μπας και καταφέρω να έρθω στην βόλτα.
Φαίνεται ότι πιο εύκολα βρίσκεις λίρες πλέον όπως ο kostas_366 παρά ανταλλακτικά της KTM... :roflmao::roflmao::roflmao:
Το ενδιαφέρον της ιστορίας είναι ότι ανακάλυψα ότι τα ρουλεμάν που ανέφερα παραπάνω διάστασης 22Χ28Χ12 υπάρχουν στο εμπόριο καθώς επίσης και οι τσιμούχες διάστασης 25Χ32Χ7.
Το πρόβλημα όμως δεν εντοπίζεται μόνο στα ρουλεμάν αλλά και στον αποστάτη που εδράζεται σε αυτά και ο οποίος δημιουργεί πατούρα όπως θα δείτε στις παρακάτω φωτό.
Αυτό σημαίνει ότι μαζί με τα ρουλεμάν θα πρέπει να αλλαχτούν και οι παρακάτω αποστάτες διότι θα είναι δώρο άδωρο εάν μείνουν οι παλιοί ειδικά εάν έχουν κάνει πατούρα.
Αριστερά στην παρακάτω εικόνα βλέπουμε την καλή κατάσταση του ενός ο οποίος θεωρητικά μπορεί να ξαναμπεί και τη εμφανή φθορά που έχει ο δεξιός ο οποίος χρήζει αλλαγής.
Ενημερωτικά το σετ μετά από πολλά τηλεφωνήματα βρέθηκε στον Νίκο τον Οικονόμου.


Στάλθηκε από το Nokia 8.1 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

HAWK_46

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Λευτέρης
Μοτό
Μηλοκλέφτη
Περιπέτειας συνέχεια...
Αφού ο προμηθευτής μου μου έριξε φόλα λέγοντας ότι δεν υπάρχει το σετ επισκευής ούτε γνήσιο ούτε aftermarket παρόλο που υπήρχε κανονικά στο site ξεκίνησα το μαρτύριο των τηλεφωνημάτων αριστερά και δεξιά μπας και καταφέρω να έρθω στην βόλτα.
Φαίνεται ότι πιο εύκολα βρίσκεις λίρες πλέον όπως ο kostas_366 παρά ανταλλακτικά της KTM... :roflmao::roflmao::roflmao:
Το ενδιαφέρον της ιστορίας είναι ότι ανακάλυψα ότι τα ρουλεμάν που ανέφερα παραπάνω διάστασης 22Χ28Χ12 υπάρχουν στο εμπόριο καθώς επίσης και οι τσιμούχες διάστασης 25Χ32Χ7.
Το πρόβλημα όμως δεν εντοπίζεται μόνο στα ρουλεμάν αλλά και στον αποστάτη που εδράζεται σε αυτά και ο οποίος δημιουργεί πατούρα όπως θα δείτε στις παρακάτω φωτό.
Αυτό σημαίνει ότι μαζί με τα ρουλεμάν θα πρέπει να αλλαχτούν και οι παρακάτω αποστάτες διότι θα είναι δώρο άδωρο εάν μείνουν οι παλιοί ειδικά εάν έχουν κάνει πατούρα.
Αριστερά στην παρακάτω εικόνα βλέπουμε την καλή κατάσταση του ενός ο οποίος θεωρητικά μπορεί να ξαναμπεί και τη εμφανή φθορά που έχει ο δεξιός ο οποίος χρήζει αλλαγής.
Ενημερωτικά το σετ μετά από πολλά τηλεφωνήματα βρέθηκε στον Νίκο τον Οικονόμου.


Στάλθηκε από το Nokia 8.1 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Δεν ειμαστε κοντα, να σου φτιαξω οτι χρειαζεσαι φιλε.
Παρε μια σημερινη.
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Δεν ειμαστε κοντα, να σου φτιαξω οτι χρειαζεσαι φιλε.
Παρε μια σημερινη.
Σε ευχαριστώ πολύ Λευτέρη! :ok:
Θα σε έχω στα υπόψιν μου για την επόμενη φορά...;)
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Αμήν...


Στάλθηκε από το Nokia 8.1 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Καλοφόρετα !
Πρωί-πρωί κιόλας στο κενό της δουλειάς...
Έχω να περάσω και δύο ρουλεμάν και τσιμούχες σε πίσω τροχό σε ένα πολύ καλό φίλο...
 

kordix

Μέλος
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
PP27
Πρωί-πρωί κιόλας στο κενό της δουλειάς...
Έχω να περάσω και δύο ρουλεμάν και τσιμούχες σε πίσω τροχό σε ένα πολύ καλό φίλο...
Ωραίες δουλίτσες αυτές.
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Ωραίες δουλίτσες αυτές.
Το θέμα είναι Κωστή ότι εάν τις κάνω τώρα τί θα κάνω στην καραντίνα...?:thumbsdown:
Θα μου πεις...
ΚΤΜ είναι αυτά όλο και κάτι θα ζητήσουν...:roflmao:
 

kordix

Μέλος
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
PP27
Το θέμα είναι Κωστή ότι εάν τις κάνω τώρα τί θα κάνω στην καραντίνα...?:thumbsdown:
Θα μου πεις...
ΚΤΜ είναι αυτά όλο και κάτι θα ζητήσουν...:roflmao:
Στην καραντίνα θα κάνεις εντουρο...

Πέρα από την πλάκα, τα εντούρο της ΚΤΜ είναι τα πιο αξιοπιστα. Είχα ένα exc 300 08 και ένα exc f 250 6days και δεν έπαθαν ποτέ τίποτα ούτε στο μοτέρ ούτε στα περιφερειακά. Μόνο μια τσιμούχα μπροστινού γραναζιού άλλαξα στο δίχρονο, τίποτα δηλαδή.
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Στην καραντίνα θα κάνεις εντουρο...

Πέρα από την πλάκα, τα εντούρο της ΚΤΜ είναι τα πιο αξιοπιστα. Είχα ένα exc 300 08 και ένα exc f 250 6days και δεν έπαθαν ποτέ τίποτα ούτε στο μοτέρ ούτε στα περιφερειακά. Μόνο μια τσιμούχα μπροστινού γραναζιού άλλαξα στο δίχρονο, τίποτα δηλαδή.
Έτσι είναι...
Ενα 525 που έχει φίλος ανοίχτηκε στις 700+ ώρες και το μόνο που ήθελε ήταν ρουλεμάν στροφάλου. Τα υπόλοιπα αλλάχτηκαν προληπτικά.
Εάν δεν είχαν τα 4Τ και αυτά τα συχνά διαστήματα για βαλβίδες και λάδια θα ήταν εξαιρετικά πασπαρτού μηχανάκια...
Τα δίχρονα δεν θέλουνε τόση συντήρηση αλλά δεν έχουνε αυτονομία.
Το δικό μου με 7 1/2 λίτρα ρεζερβουάρ και φυσιολογική οδήγηση βγάζει 120+ km.
 

kordix

Μέλος
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
PP27
Έτσι είναι...
Ενα 525 που έχει φίλος ανοίχτηκε στις 700+ ώρες και το μόνο που ήθελε ήταν ρουλεμάν στροφάλου. Τα υπόλοιπα αλλάχτηκαν προληπτικά.
Εάν δεν είχαν τα 4Τ και αυτά τα συχνά διαστήματα για βαλβίδες και λάδια θα ήταν εξαιρετικά πασπαρτού μηχανάκια...
Τα δίχρονα δεν θέλουνε τόση συντήρηση αλλά δεν έχουνε αυτονομία.
Το δικό μου με 7 1/2 λίτρα ρεζερβουάρ και φυσιολογική οδήγηση βγάζει 120+ km.
Έτσι είναι, συμφωνώ . Η κατανάλωση στα δίχρονα διαφέρει ανά χρονολογία πχ τα 04-07 έκαιγαν αισθητά λιγότερο από τα 08-11.

Τα τετράχρονα 04 - 07 σκυλιά βγήκαν. Ένα καλό exc 400 05-07 θα το αγόραζα δίχως δεύτερη σκέψη από τα καλύτερα εντούρο για πολλές χρήσεις.
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Έτσι είναι, συμφωνώ . Η κατανάλωση στα δίχρονα διαφέρει ανά χρονολογία πχ τα 04-07 έκαιγαν αισθητά λιγότερο από τα 08-11.

Τα τετράχρονα 04 - 07 σκυλιά βγήκαν. Ένα καλό exc 400 05-07 θα το αγόραζα δίχως δεύτερη σκέψη από τα καλύτερα εντούρο για πολλές χρήσεις.
Επειδή έτυχε να είχα κάποια στιγμή το EXC 400 '04 είχε πολύ στρωμένο δούλεμα αλλά επισης ειχε ένα κακό.
Δεν έκοβε το τιμόνι του οπότε στα μονοπάτια ήτανε λίγο ζόρι.
Από την άλλη ειχε πιο αργή γεωμετρία σε σχέση με το '05 και μετά οπότε στα πολλά χιλιόμετρα είχε καλύτερη σταθερότητα.
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Κάλλιο αργά παρά ποτέ...:happy:
Αφού έγινε η επισκευή και δοκιμάστηκε στα χώματα το προηγούμενο Σ/Κ είναι ώρα να ολοκληρώσω αυτό που άρχισα...:laugh:
Σφηνάκι άλλαξα και τα ρουλεμάν στον πίσω τροχό καλού φίλου (διότι αυτός δεν πρόκειται να ασχοληθεί...)




Στα δικά μας λοιπόν...
Η τοποθέτηση του σετ ρουλεμάν - αποστάτες - τσιμούχες κτλ. έγινε με τον γνωστό αυτοσχέδιο εξωλκέα ο οποίος βελτιώθηκε στα σημεία...


Από την παλιά τσιμούχα κράτησα το μεταλλικό κομμάτι το οποίο λειτούργησε ως οδηγός για να πατήσει σωστά το ρουλεμάν.


Επίσης χρησιμοποιήθηκε η παλιά ροδέλα ως stop στην πίεση του ρουλεμάν με τον εξωλκέα.
 
Top Bottom