Αντιμετώπιση κλαταρισματος ελαστικού.

kordix

Μέλος
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
PP27
Υπαρχουν και υγρα που βαζεις μεσα στην σαμπρελα πριν φουσκωθει και τοποθετηθει. Δεν τα εχω δοκιμασει ποτε ομως. Υποθετω πως οσο μεγαλυτερη η πιεση του αερα στο λαστιχο τοσο το καλλιτερο.

Παντως εχω μια αλλη ερωτηση σχετικη με το θεμα. Οι ποδηλατικες ζαντες παιρνουν αυτοκολλητες ταινιες για μετατροπη σε TL που δουλεουν αριστα. Καποιες απο αυτες ειναι και πολυ φαρδιες, τυπου 40mm. Γιατι να μη κανουν καλη δουλεια σε ζαντες μηχανης?
Εδώ και χρόνια χρησιμοποιούμε επώνυμη μονωτική ταινία ηλεκτρολόγου αντί για ταινία tubeless στους τροχούς ποδηλάτων MTB που τρώνε πολύ ζόρι χωρίς κανένα πρόβλημα.

Αν είχα μεγάλη μοτό με σαμπρέλα θα το δοκίμαζα.
 

kordix

Μέλος
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
PP27
Το πιο σημαντικό με τους λεβιέδες είναι πως στη μια μεριά πρέπει να έχουν τη λεγόμενη κουτάλα, που βοηθάει πολύ στο ξεζανταρισμα άρα θέλει κατάλληλους λεβιέδες.
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Η πιεση στα λαστιχα ποδηλατου ειναι νομιζω κατα πολυ μεγαλυτερη απο αυτη στα λαστιχα μιας μοτοσυκλεταςκαι ετσιμπορει να μενει στην θεση της καποια ταινεια και να σφραγιζει Επιπλεον η θερμοκρασια που αναπτυσεται κατα την κυλιση ειναι κατα πολυ μικροτερη απο αυτη στο λαστιχο μιας μοτοσυκλετας και αρα η πιθανοτητα να αποτυχει η κολλα της ταινειας μεγαλυτερη
Εγω δεν θα το δοκιμαζα!
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Έχουν γράψει ότι με anakee adventure είναι σχεδόν αδύνατον να αλλάξεις λάστιχο, και εσύ τα κατάφερες με λεβιέδες 22 cm;
Μηπως εσυ εννοεις τα wild ενω ο 2wheeler λεει για τα adventure? (δεν τα ξερω καθολου τα adventure)
Συνηθως παντως με 24εκ καλους λεβιεδες μπορεις να ξεζανταρεις ενα λαστιχο αρκει αυτο να μην ειναι υπεβολικα σκληρο οπως για παραδειγμα τα anakee wild Επισης μια προεκταση για τον λεβιε με απλο σωληνα μηκους 10-15εκ. μπορει να βοηθησει
 

mousitsas

Μέλος
Όνομα
Αγις
Μοτό
KTM 950SE
2005 HAYABUSA
XR400R
CRF1100
Η πιεση στα λαστιχα ποδηλατου ειναι νομιζω κατα πολυ μεγαλυτερη απο αυτη στα λαστιχα μιας μοτοσυκλεταςκαι ετσιμπορει να μενει στην θεση της καποια ταινεια και να σφραγιζει Επιπλεον η θερμοκρασια που αναπτυσεται κατα την κυλιση ειναι κατα πολυ μικροτερη απο αυτη στο λαστιχο μιας μοτοσυκλετας και αρα η πιθανοτητα να αποτυχει η κολλα της ταινειας μεγαλυτερη
Εγω δεν θα το δοκιμαζα!
Η θερμοκρασια της κολλας της ταινιας ειναι η θερκοκρασια της ζαντας, οχι του ελαστικου και η πιεση μαλλον αδιαφορη θεωρω. Τι 20 psi, τι 30, τι 40...
 

Γιώργος 1

Μέλος
Περιοχή
Καλαμάτα
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
YAMAHA XT 600e 02
BMW R80 GS 88
Μηπως εσυ εννοεις τα wild ενω ο 2wheeler λεει για τα adventure? (δεν τα ξερω καθολου τα adventure)
Συνηθως παντως με 24εκ καλους λεβιεδες μπορεις να ξεζανταρεις ενα λαστιχο αρκει αυτο να μην ειναι υπεβολικα σκληρο οπως για παραδειγμα τα anakee wild Επισης μια προεκταση για τον λεβιε με απλο σωληνα μηκους 10-15εκ. μπορει να βοηθησει
Έχεις δίκιο, εγώ έλεγα για τα anakee wild
 

kordix

Μέλος
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
PP27
Φρέσκαρα προληπτικά την ταινία στην πίσω ζάντα του ποδηλάτου και έβγαλα 2 φωτό. Μπροστά βάζω 25psi και πίσω 28-30 ανάλογα τη βόλτα, το τερέν και το λάστιχο.

(Όταν έχω σαμπρέλα πίσω βάζω 33-35 psi.)

 

mousitsas

Μέλος
Όνομα
Αγις
Μοτό
KTM 950SE
2005 HAYABUSA
XR400R
CRF1100
Φρέσκαρα προληπτικά την ταινία στην πίσω ζάντα του ποδηλάτου και έβγαλα 2 φωτό. Μπροστά βάζω 25psi και πίσω 28-30 ανάλογα τη βόλτα, το τερέν και το λάστιχο.

(Όταν έχω σαμπρέλα πίσω βάζω 33-35 psi.)

Η ταινια τι μαρκα ειναι και ποσες στρωσεις περνας?
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Η θερμοκρασια της κολλας της ταινιας ειναι η θερκοκρασια της ζαντας, οχι του ελαστικου και η πιεση μαλλον αδιαφορη θεωρω. Τι 20 psi, τι 30, τι 40...
Η θερμοκρασια του αερα μεσα στο λαστιχο ο οποιος ερχεται σε επαφη με την ταινια ειναι μεγαλυτερη απο αυτη της ζαντας και επηρεαζεται απο την θερμοκρασια του ελαστικου (οταν υπαρχει κυλιση) και οχι απο αυτην της ζαντας
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Η θερμοκρασια του αερα μεσα στο λαστιχο ο οποιος ερχεται σε επαφη με την ταινια ειναι μεγαλυτερη απο αυτη της ζαντας και επηρεαζεται απο την θερμοκρασια του ελαστικου (οταν υπαρχει κυλιση) και οχι απο αυτην της ζαντας
Ο οποίος αέρας κρυώνει πολύ γρήγορα όταν σταματάει να κινείται η ροδα
 

mousitsas

Μέλος
Όνομα
Αγις
Μοτό
KTM 950SE
2005 HAYABUSA
XR400R
CRF1100
Η θερμοκρασια του αερα μεσα στο λαστιχο ο οποιος ερχεται σε επαφη με την ταινια ειναι μεγαλυτερη απο αυτη της ζαντας και επηρεαζεται απο την θερμοκρασια του ελαστικου (οταν υπαρχει κυλιση) και οχι απο αυτην της ζαντας
Η ζαντα ειναι ενα αριστο μεταλλικο ψυγειο. Πιασε την με το χερι σου μετα απο βολτα. Η θερμοκρασια που θα αισθανθεις ειναι η ιδια με συτην της κολλας.
 
Τελευταία επεξεργασία:

zanny

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Στάθης
Μοτό
Husqvarna TE630
KTM EXC-F 500
Επισης μια προεκταση για τον λεβιε με απλο σωληνα μηκους 10-15εκ. μπορει να βοηθησει
Πολύ βασικό, δίνει μοχλό και γίνεται πιο εύκολα η δουλειά.
Επίσης, πάρα πολύ μεγάλη βοήθεια είναι να χρησιμοποιηθεί σαπούνι (πιάτων πχ) σε λάστιχο και ζάντα πριν το ξεμοντάρισμα του ελαστικού όπως και μετά κατά το μοντάρισμα.
Μας έχει τύχει να μην μπορεί να μπει με τίποτα στη θέση του χωρίς το σαπουνάκι (που είχα ξεχάσει οτι έχω μαζί μου..). Εγώ το έχω πάντα σε ένα μικρό κουτάκι, δε χρειάζεται πολύ.
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Η ζαντα ειναι ενα αριστο μεταλλικο ψυγειο.
Σωστο
Και η θερμοτητα μεταφερεται προς αυτην
Η διαδρομη της λοιπον ειναι ελαστικο-αερας-ταινια κολλα-ζαντα και οχι το αντιθετο
 

mousitsas

Μέλος
Όνομα
Αγις
Μοτό
KTM 950SE
2005 HAYABUSA
XR400R
CRF1100
Σωστο
Και η θερμοτητα μεταφερεται προς αυτην
Η διαδρομη της λοιπον ειναι ελαστικο-αερας-ταινια κολλα-ζαντα και οχι το αντιθετο
Θερμοτητα μεταφερεται και απο το λαστιχο στον εξωτερικο αερα. Και μαλιστα το (πολυ) μεγαλυτερο ποσοστο της παραγωμενης θερμοτητας, λογω ταχυτητας περιστροφης.

Η δε ιδιοτητα της ζαντας να λειτουργει ως ψυγειο εξασφαλιζει το οτι η εξωτερικη της θερμοκρασια ειναι ιδια με την εσωτερικη της και με οτι ερχεται σε επαφη με αυτην, δηλαδη....η κολλα. Καιει η ζαντα? Καιει και η κολλα. Δεν καιει η ζαντα? Δε καιει ουτε και η κολλα.

Αν τωρα θες να το ξετιναξεις στην αναλυση, εφαρμοσε τον νομο των ιδανικων αεριων λαβαινοντας υποψην πως η μεταβολη της πιεσης του αερα στο λαστιχο μετα απο βολτα, ειναι αναλογη της μεταβολης της θερμοκρασιας του.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Varonos

Μέλος
Περιοχή
Ηλιούπολη
Όνομα
Παναγιώτης
Μοτό
BMW F 650 GS Dakar
Να κάνω λοιπόν εδω την ερώτηση:
Οι έμπειροι τι προτείνετε, σε κάποιον που δεν έχει την γνώση να αλλάξει σαμπρέλα, να έχει μαζί του σε μια ομαδική βόλτα; Μια σαμπρέλα και λεβιέδες ώστε να την αλλάξει κάποιος γνωστης απο την παρέα; Ένα fast; Και τα δύο;
Για δώστε τα φώτα σας.
Φαντάζομαι για κάποιον που δεν ξέρει να αλλάζει σαμπρέλα και είναι μόνος στο χώμα το fast είναι μονόδρομος.
 

Γιώργος 1

Μέλος
Περιοχή
Καλαμάτα
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
YAMAHA XT 600e 02
BMW R80 GS 88
Για βόλτα μακρυά από μεγάλες πόλεις νομίζω ότι πρέπει να έχεις και σαμπρέλα και ας μην ξέρει κανείς από την παρέα να την αλλάξει.
Θα βρεθεί να ξέρει κάποιος στο κοντινό χωριό.
 

mousitsas

Μέλος
Όνομα
Αγις
Μοτό
KTM 950SE
2005 HAYABUSA
XR400R
CRF1100
Να κάνω λοιπόν εδω την ερώτηση:
Οι έμπειροι τι προτείνετε, σε κάποιον που δεν έχει την γνώση να αλλάξει σαμπρέλα, να έχει μαζί του σε μια ομαδική βόλτα; Μια σαμπρέλα και λεβιέδες ώστε να την αλλάξει κάποιος γνωστης απο την παρέα; Ένα fast; Και τα δύο;
Για δώστε τα φώτα σας.
Φαντάζομαι για κάποιον που δεν ξέρει να αλλάζει σαμπρέλα και είναι μόνος στο χώμα το fast είναι μονόδρομος.
Θα προτεινα να περασεις ενα πρωινο προσπαθωντας να μαθεις πως γινεται.
 

zanny

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Στάθης
Μοτό
Husqvarna TE630
KTM EXC-F 500
Το πιο ασφαλές είναι να το κάνεις σπίτι σου με τα εργαλεία που θα έχεις μαζί σου. Δες 1-2 video στο YT, υπάρχει πολύ υλικό σχετικά.
Είναι μεγάλη ανακούφιση να ξέρεις οτι είτε μόνος είτε με παρέα θα μπορέσεις να φύγεις από εκεί που έχεις μείνει.
Ακόμα και να μη ξέρεις, έχε μαζί σου (για όποιον βρεθεί να γνωρίζει) τα παρακάτω:
  • Σαμπρέλα 21' (ταιριάζει και σε 18άρη τροχό, δεν είναι ιδανικό αλλά κάνεις κανονικότατα τη δουλειά σου)
  • λεβιέδες (2 ή 3) και μια προέκταση, για να μην κουβαλάς όλα αυτά τα μακρινάρια. Προσοχή στο που θα τα έχεις - καλό είναι να μην τα κουβαλάς πάνω σου γιατί πέρα από το βάρος είναι και θέμα σε καμιά πτώση.
  • Μια τρόμπα χειρός ή ηλεκτρική. Υπάρχουν ακόμα και με πεπιεσμένο αέρα, εγώ προσωπικά αν και έχω τέτοια πάντα παίρνω μαζί και μια μικρή τρόμπα.
  • Κιτ μπαλώματος σαμπρέλας ποδηλάτου (μπάλωμα σαμπρέλας, κόλλα, γυαλόχαρτο). Υπάρχει περίπτωση να ξανασκάσει το λάστιχο, με αυτό λοιπόν μπορείς να επισκευάσεις τη σαμπρέλα σου.
  • Σαπουνάκι πιάτων, μικρή ποσότητα που θα ανακατέψεις με λίγο νερό για να γλυστράει το λάστιχο στην αφαίρεση/τοποθέτηση.
  • Λίγο ταλκ, προεραιτικά, βοηθάει να γλυστρά η σαμπρέλα και να αποφύγεις το σκίσιμό της κατά την τοποθέτηση.
 

Varonos

Μέλος
Περιοχή
Ηλιούπολη
Όνομα
Παναγιώτης
Μοτό
BMW F 650 GS Dakar
Το πιο ασφαλές είναι να το κάνεις σπίτι σου με τα εργαλεία που θα έχεις μαζί σου. Δες 1-2 video στο YT, υπάρχει πολύ υλικό σχετικά.
Είναι μεγάλη ανακούφιση να ξέρεις οτι είτε μόνος είτε με παρέα θα μπορέσεις να φύγεις από εκεί που έχεις μείνει.
Ακόμα και να μη ξέρεις, έχε μαζί σου (για όποιον βρεθεί να γνωρίζει) τα παρακάτω:
  • Σαμπρέλα 21' (ταιριάζει και σε 18άρη τροχό, δεν είναι ιδανικό αλλά κάνεις κανονικότατα τη δουλειά σου)
  • λεβιέδες (2 ή 3) και μια προέκταση, για να μην κουβαλάς όλα αυτά τα μακρινάρια. Προσοχή στο που θα τα έχεις - καλό είναι να μην τα κουβαλάς πάνω σου γιατί πέρα από το βάρος είναι και θέμα σε καμιά πτώση.
  • Μια τρόμπα χειρός ή ηλεκτρική. Υπάρχουν ακόμα και με πεπιεσμένο αέρα, εγώ προσωπικά αν και έχω τέτοια πάντα παίρνω μαζί και μια μικρή τρόμπα.
  • Κιτ μπαλώματος σαμπρέλας ποδηλάτου (μπάλωμα σαμπρέλας, κόλλα, γυαλόχαρτο). Υπάρχει περίπτωση να ξανασκάσει το λάστιχο, με αυτό λοιπόν μπορείς να επισκευάσεις τη σαμπρέλα σου.
  • Σαπουνάκι πιάτων, μικρή ποσότητα που θα ανακατέψεις με λίγο νερό για να γλυστράει το λάστιχο στην αφαίρεση/τοποθέτηση.
  • Λίγο ταλκ, προεραιτικά, βοηθάει να γλυστρά η σαμπρέλα και να αποφύγεις το σκίσιμό της κατά την τοποθέτηση.
Έχετε δίκιο όλοι στο οτι πρέπει να μάθω να το κάνω.
Πολύ κατατοπιστικός.
Ευχαριστώ.
 
Top Bottom