Αξίζει να κρατάμε παλιά λάδια;

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Νομίζω έδωσε την απάντηση ο φίλος youtuber στο τέλος του βιντεο.

Do i recommend mixing oils? Absolutely NOT. Enough said που θα λέγαν καινστο χωριό μου.
Σαφέστατα κ ΔΕΝ μπορεί να είναι προτεινόμενο δημόσια κάτι τετοιο ,φίλε Βαγγέλη.
Κατ αρχήν γιατί στο Αμερικα εγείρονται δικαστικες αποζημιώσεις για ψύλου πήδημα...
Αλλά και επειδή δεν υπάρχει λόγος να το κάνεις ,αφού μπορεις ασφαλέστερα να αγορασεις 3 ίδια λίτρα λάδι όταν πας για αλλαγή.

Το ερώτημα είναι ,αν θα ανατιναχθεί ,ή εστω ,αν θα παθει σοβαρή ζημιά ενας κινητήρας απο την ανάμιξη...*


*...που ήδη εχουμε κανει πολλάκις όλοι κ θα συνεχίσουμε να κάνουμε (βλ.προηγούμενο πόστ μου)
 

boxer

Μέλος
Περιοχή
Ελλαδα
Όνομα
Νικος
Μοτό
BMW
Σε ένα μοτέρ lc4 η lc8 η σε ένα cbr 1000 η σε ένα tracer η σε ένα triumph 800 η σε ένα aprilia tuono θα ρισκάρετε να κάνετε πείραμα η θα κάνατε πίσω?
Το πιο ακριβό μου μοτέρ είναι της gs!
Και ναι, έχω ανάμειξει πολλές φορές τα λάδια (20w50 απλό ορυκτέλαιο). Είτε για συμπλήρωμα, είτε μεσω αλλαγών λαδιού!
Δεν ρίσκαρα, και δεν έκανα πίσω!!!

Όποιος ξέρεις πως αντιδρούν μεταξύ τους και δεν είναι κατασκευαστής να τα έχει δουλέψει στο εργαστήριο και προτείνει να αναμιξει κάποιος λάδια ειδικά σε ένα ακριβό σε επισκευή μοτέρ να σηκώσει το χέρι του..
Δεν προτείνει κανένας! Ο καθένας αποφασίζει μόνος του εννοείται!
Εγώ πάντως σηκώνω και τα δύο χέρια!!!

Πολλές φορές έχει χρειαστεί να . Συμπληρώσω λάδι στο κουλούρι..
Έχω βάλει ίδιο ιξώδες... αλλά διαφορετική μάρκα...
Είτε γιατί δεν έχω βρει τό ίδιο.. η .. γιατί δεν θυμάμαι τί έχουν βάλει στο συνεργείο.. μιας και δεν τά αλλάζω ο ίδιος..
Το "γαϊδούρι".. όμως δεν καταλαβαίνει τίποτα..!!!
Μια και δυο έχει συμβεί αυτό Πετράν;;;
Στην ήπειρο, παλιά, έπρεπε να συμπληρώσω τουλάχιστον 500ml (δεν φαινόταν τίποτα στο τζαμακι) και του έβαλα 20w50 που βρήκα. Ήταν ορυκτέλαιο 20w50 για κινητήρες πετρελαίου φορτηγών!!!
Εννοείται ότι δεν άλλαξα λάδια όταν γύρισα σπίτι, αλλά στον προκαθορισμένα χλμ που έπρεπε να γίνει το σέρβις!!!

Αν είναι να του πετάμε μέσα ότι περισσευει, δεν θα φταίει μετά ο κατασκευαστής αν ανατιναχθει
Όχι ότι περισσεύει!!!
Δημιουργείς λανθασμένες εντυπώσεις!
Πάντα για το ίδιο ιξώδες λέμε.
 

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Σωστά Κώστα και ο γενικός κανόνας είναι αν μπορείς να ελαχιστοποιήσεις τις αλλαγές σε μάρκες λαδιών η και αν μπορείς να χρησιμοποιήσεις εξ αρχής μια μάρκα λαδιών. Ειδικά αν αλλάξεις μάρκα στα λάδια να αλλάξεις οπωσδήποτε φίλτρο λαδιού και από εκεί και έπειτα υπάρχει μια άλλη σημαντική παράμετρος.

Όταν αλλάζουμε λάδια στον κινητήρα σε ένα μέσο κινητήρα θα μείνει λοιπόν πάντα μέσα ένα 10% από παλιό λάδι να τα λέμε χοντρά χοντρά. Αυτό όμως το λάδι είναι παλιό,χρησιμοποιημένο και οι χημικές του ενώσεις εξασθενημένες η αδρανείς.

Βάζοντας λοιπόν το φρέσκο λάδι αναμειγνύεις σε αναλογία 9:1 ένα φρέσκο λάδι με απειραχτες τις χημικές του ενώσεις με ένα υπόλειμμα λαδιού με χημικές ουσίες μέσα κάποιες στα όρια της αδρανοποίησης ενδεχομένως η απλά εξασθενημένο σε ιδιότητες. Πράγμα που σημαίνει σε όρους χημείας πως οι οποίες αλληλεπιδράσεις μεταξύ των χημικών ουσιών είναι στο ελάχιστο.

Αν υποθέσουμε όμως ότι βάζουμε 2 λίτρα από μια μάρκα λάδι και 2 λίτρα από άλλη βάζουμε ζωντανές ουσίες που μπορεί να είναι συμβατές μεταξύ τους αλλά μπορεί και όχι. Εγώ δεν το ξέρω. Εσύ Κώστα το ξέρεις? Θα θεωρούσες σωστή μια τέτοια πρακτική? Γιατί αυτό νομίζω είναι το ερώτημα. Απόδειξε μου χημικά πως οι ουσίες που έχουν μέσα το κάθε λάδι αντιδρούν μεταξύ τους και πως σε μακροχρόνια χρήση μπορείς να ξέρεις την επίδραση και εν τέλει αν εσύ το προτείνεις για να έχει νόημα η κουβέντα.

Εγώ δεν είπα πως θα πάθει κάτι το μοτέρ να είσαι στο δρόμο σε ταξίδι να έχεις κάψει λάδι και να συμπληρώσεις 1 λίτρο από το βενζινάδικο να φτάσεις σπίτι και να αλλάξεις λάδια. Γιατί η επάρκεια λαδιού ενδεχομένως είναι σημαντικότερη από την ανάμιξη αυτή.

Λέω όμως πως η ανάμιξη διαφορετικών λαδιών ακόμα και με την ίδια πυκνότητα μπορεί να δημιουργήσουν ένα μίγμα που λόγω αγνώστων σε εμάς χημικών ιδιοτήτων σε μακροχρόνια χρήση να έχει άγνωστα αποτελέσματα. Προσωπικά δεν θα το πρότεινα σε κανέναν ούτε καν στο σκούτερ η στο παπί του να το κάνει.

Δεν νομίζω να διαφωνούμε.
 

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Το πιο ακριβό μου μοτέρ είναι της gs!
Και ναι, έχω ανάμειξει πολλές φορές τα λάδια (20w50 απλό ορυκτέλαιο). Είτε για συμπλήρωμα, είτε μεσω αλλαγών λαδιού!
Δεν ρίσκαρα, και δεν έκανα πίσω!!!



Δεν προτείνει κανένας! Ο καθένας αποφασίζει μόνος του εννοείται!
Εγώ πάντως σηκώνω και τα δύο χέρια!!!



Μια και δυο έχει συμβεί αυτό Πετράν;;;
Στην ήπειρο, παλιά, έπρεπε να συμπληρώσω τουλάχιστον 500ml (δεν φαινόταν τίποτα στο τζαμακι) και του έβαλα 20w50 που βρήκα. Ήταν ορυκτέλαιο 20w50 για κινητήρες πετρελαίου φορτηγών!!!
Εννοείται ότι δεν άλλαξα λάδια όταν γύρισα σπίτι, αλλά στον προκαθορισμένα χλμ που έπρεπε να γίνει το σέρβις!!!



Όχι ότι περισσεύει!!!
Δημιουργείς λανθασμένες εντυπώσεις!
Πάντα για το ίδιο ιξώδες λέμε.
Ωραία εντάξει διαφωνούμε και θεωρώ πως με αυστηρούς όρους μηχανολογίας και χημείας έκανες λάθος που όταν συμπληρώσες λάδια από διαφορετικούς κατασκευαστές δεν έκανες μετά άμεσα αλλαγή λαδιών. Τώρα βέβαια μιλάμε για ένα αερόψυκτο gs χωρίς καν υγρό συμπλέκτη που καίει από τη μάνα του και αυτοκινητιστικο λάδι οπότε το πείραμα σου ήταν αρκετά πιο ασφαλές.

Παρόλα αυτά δεν παύει να είναι πείραμα που εχεις δικαίωμα να κάνεις φυσικά στην περιουσία σου αλλά όταν μιλάμε τεχνικά νομίζω εξυπηρετεί καλύτερα η καλή πρακτική και όχι η αμφισβητούμενη
 

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Τα απομεινάρια των λαδιών πάνε πάντα στο σκούτερ. Μιάς και καίει λάδια, μιά φορά τον μήνα συμπληρώνω με ότι απομείνει από μοτοσυκλέττες και αυτοκίνητα.....
Εχω να του αλλάξω λάδια 3-4 χρόνια.... Ολα τα δουλεύει...........
Επίσης διάφορα λαδώματα (μεντεσέδες λουκέτα εργαλεία πολιτικοί κλπ...........)
Κι εμείς στη δουλειά σε ένα fiat punto που έκαιγε λάδια συμπληρωναμε 30αρι μονομερές από ένα βαρέλι να τη βγάλει 2-3 χρόνια να πάει μετά για επισκευή.

Το θέμα είναι στην καλή σου μοτοσυκλέτα το έκανες?
 

boxer

Μέλος
Περιοχή
Ελλαδα
Όνομα
Νικος
Μοτό
BMW
Νομίζω έδωσε την απάντηση ο φίλος youtuber στο τέλος του βιντεο.

Do i recommend mixing oils? Absolutely NOT. Enough said που θα λέγαν καινστο χωριό μου.
Και αμέσως μετά λέει, ότι μπορείτε να αναμειξετε different brand λάδι , εφόσον πληρεί τις προδιαγραφές του κατασκευαστή!
Να τα λέμε όλα!!! :ok:
 
Reactions: STF

boxer

Μέλος
Περιοχή
Ελλαδα
Όνομα
Νικος
Μοτό
BMW
Κι εμείς στη δουλειά σε ένα fiat punto που έκαιγε λάδια συμπληρωναμε 30αρι μονομερές από ένα βαρέλι να τη βγάλει 2-3 χρόνια να πάει μετά για επισκευή.

Το θέμα είναι στην καλή σου μοτοσυκλέτα το έκανες?
Τα fiatακια είναι ο μικρος "θεούλης" των αυτοκινήτων!!! :p
Να τα σέβεστε :laugh:!!!
 

boxer

Μέλος
Περιοχή
Ελλαδα
Όνομα
Νικος
Μοτό
BMW
Ωραία εντάξει διαφωνούμε!

Παρόλα αυτά δεν παύει να είναι πείραμα που εχεις δικαίωμα να κάνεις φυσικά στην περιουσία σου αλλά όταν μιλάμε τεχνικά νομίζω εξυπηρετεί καλύτερα η καλή πρακτική και όχι η αμφισβητούμενη
Καλό και υγιές είναι να διαφωνούμε Βαγγέλη!

Όσο αφορά την τελευταία πρόταση, για το political correct της υπόθεσης, όπως είπα πριν, δεν προτείνω σε κανέναν να κάνει οτιδήποτε!!!
Ότι είπε ο Κώστας (ελγάτος) δηλαδή!!!
 

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Και αμέσως μετά λέει, ότι μπορείτε να αναμειξετε different brand λάδι , εφόσον πληρεί τις προδιαγραφές του κατασκευαστή!
Να τα λέμε όλα!!! :ok:
Λέει λέξη προς λέξη..

If you have to top off you engine oil with same viscocity from different manufacturer meeting requirements of manufacturer you should be just fine. You shouldnt have a problem.

Μετάφραση ακριβής. Αν χρειαστεί λοιπόν να συμπληρώσεις λάδι από ένα διαφορετικό κατασκευαστή που όμως πληρεί τις απαιτήσεις του κατασκευαστή λογικά θα είσαι εντάξει. Λογικά δεν θα έχεις πρόβλημα.

Αυτό λέω κι εγώ. Είσαι κάπου και έχεις κάψει λάδι. Σταματάς στο βενζινάδικο παίρνεις ένα λίτρο το ρίχνεις μέσα προχωράς. Ξέρεις πως δεν είναι και οτι καλυτερο αλλά προτιμάς να έχεις σωστή ποσότητα από την μικρή πιθανότητα οι διαφορετικές μάρκες να βλάψουν κάπως τον κινητήρα.

Εσύ τώρα λες πως έτυχε να βάλεις μέσα και φορτηγησιο λάδι ( που δεν πληρεί καν τις προδιαγραφές του κατασκευαστή) και μαλιστα δεν έκανες μετά μια αλλαγή λαδιών. Το έκανες βέβαια επειδή εσείς εμπιστοσύνη στα σίδερα του αερόψυκτο,στις ανοχές του,στο γεγονός πως δεν έχει υγρό συμπλέκτη και στο γεγονός πως είναι ήδη 15 ετων και είναι τίμιο σίδερο.

Αυτό όμως αν μιλάμε τεχνικά δεν είναι good practice και νομίζω αν καβαλαγες ένα 2022 tuono η ένα 1290 δεν θα σκεφτόμουν δίπλα να κάνεις αλλαγή λαδιών μόλις γύριζες σπίτι. Σίγουρα πάντως δεν θα έβαζες 2 λίτρα λάδι castrol και αλλα 2 liqui moly επειδή τα έχεις στο ράφι.

Δεν διαφωνούμε απλά χρησιμοποιείτε παραδείγματα όπως παλιά αμαξια,παλιά σκούτερ,παλιά πάπια η παλιά αερόψυκτα γεροδεμένα τίμια σίδερα ως παράδειγμα μιας κατά κανόνα κακής πρακτικής σε ένα ευαίσθητο τομέα όπως η λίπανση ενός μοτέρ. Ας μην το επικροτουμε. Ας πουμε απλά ότι λόγω βαρεμάρας η λόγω ωχαδερφισμού όλοι το έχουμε κάνει,όλοι αλλά καλό είναι να το αποφεύγουμε ειδικά σε σύγχρονα μοτερ ..
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Oπως τα λεει ο tc-drift
Kαι γι αυτο ειναι και προτιμοτερο οταν αλλαζουμε μαρκα λαδιων αυτο να γινεται και με αλλαγη φιλτρου
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Λέει λέξη προς λέξη..

If you have to top off you engine oil with same viscocity from different manufacturer meeting requirements of manufacturer you should be just fine. You shouldnt have a problem.

Μετάφραση ακριβής. Αν χρειαστεί λοιπόν να συμπληρώσεις λάδι από ένα διαφορετικό κατασκευαστή που όμως πληρεί τις απαιτήσεις του κατασκευαστή λογικά θα είσαι εντάξει. Λογικά δεν θα έχεις πρόβλημα.

Αυτό λέω κι εγώ. Είσαι κάπου και έχεις κάψει λάδι. Σταματάς στο βενζινάδικο παίρνεις ένα λίτρο το ρίχνεις μέσα προχωράς. Ξέρεις πως δεν είναι και οτι καλυτερο αλλά προτιμάς να έχεις σωστή ποσότητα από την μικρή πιθανότητα οι διαφορετικές μάρκες να βλάψουν κάπως τον κινητήρα.

Εσύ τώρα λες πως έτυχε να βάλεις μέσα και φορτηγησιο λάδι ( που δεν πληρεί καν τις προδιαγραφές του κατασκευαστή) και μαλιστα δεν έκανες μετά μια αλλαγή λαδιών. Το έκανες βέβαια επειδή εσείς εμπιστοσύνη στα σίδερα του αερόψυκτο,στις ανοχές του,στο γεγονός πως δεν έχει υγρό συμπλέκτη και στο γεγονός πως είναι ήδη 15 ετων και είναι τίμιο σίδερο.

Αυτό όμως αν μιλάμε τεχνικά δεν είναι good practice και νομίζω αν καβαλαγες ένα 2022 tuono η ένα 1290 δεν θα σκεφτόμουν δίπλα να κάνεις αλλαγή λαδιών μόλις γύριζες σπίτι. Σίγουρα πάντως δεν θα έβαζες 2 λίτρα λάδι castrol και αλλα 2 liqui moly επειδή τα έχεις στο ράφι.

Δεν διαφωνούμε απλά χρησιμοποιείτε παραδείγματα όπως παλιά αμαξια,παλιά σκούτερ,παλιά πάπια η παλιά αερόψυκτα γεροδεμένα τίμια σίδερα ως παράδειγμα μιας κατά κανόνα κακής πρακτικής σε ένα ευαίσθητο τομέα όπως η λίπανση ενός μοτέρ. Ας μην το επικροτουμε. Ας πουμε απλά ότι λόγω βαρεμάρας η λόγω ωχαδερφισμού όλοι το έχουμε κάνει,όλοι αλλά καλό είναι να το αποφεύγουμε ειδικά σε σύγχρονα μοτερ ..
Και αυτό με τα παλιά αερόψυκτος κλπ λάθος είναι.
300000 χλμ δεν είχα συμπληρώσει ποτέ λάδι γιατί δεν έκαιγε λάδι ποτέ
Απλά άλλαζα πάντα κάθε 5000 χλμ και έβαζα τα καλύτερα λάδια, ακόμα και από αυτά που πρότεινε ο κατασκευαστής.
 

jojo72

Gira, il mondo gira.....
Περιοχή
Τρίπολη
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
Aprilia Caponord ETV 1000
Χωρίς να λέω ότι θα ανακάτευα διαφορετικά λάδια - μάρκες ναι, δε θα είχα θέμα να δοκιμάσω διαφορετικές μάρκες σε κάθε αλλαγή για να βρω αυτή με την οποία, κατά τη γνώμη μου, δουλεύει ο κινητήρας καλύτερα - δε θα έδινα ιδιαίτερη βάση στα όσα αναφέρει ο συγκεκριμμένος κύριος στο βίντεο. Αυτός ούτε για να σου φτιάξει... βινεγκρέτ στη σαλάτα δεν κάνει.... Πρώτα απ' όλα όχι μόνο ανακατεύει διαφορετικά ιξώδη αλλά και λάδια διαφορετικών κινητήρων! π.χ. diesel με βενζίνης. Δεύτερον, αν δείτε όλα του βιντεάκια, δεν έχει καμία επιστημονική βάση αλλά με φλυναφήματα προσπαθεί να βγάλει το αποτέλεσμα που, κατά κανόνα, έχει ήδη στο μυαλό του...

Πάντως λάδια που μου έχουν περισσέψει από την αλλαγή τα έχω χρησιμοποιήσει στην επόμενη και μέχρι τώρα δεν είχα θέμα. Διαφορετικά ιξώδη ποτέ! αλλά ούτε και μίξη διαφορετικών εταιρειών.
 

Gus

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
Sutzouki
Λάδια μισα μπουκάλια κλπ που έχω βρει ξεχασμενα στην αποθήκη τα χρησιμοποιώ για καθάρισμα στις καραμπίνες και δίκανα.... μια χαρά δουλειά κάνουν...!!! :woot:
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Για να μην κανω παραθέσεις...

Βαγγέλη ,δεν διαφωνούμε στο οτι το ΟΡΘΟΝ & ΑΣΦΑΛΕΣ είναι ΣΑΦΩΣ ,το να βαζουμε 2-3-4 λίτρα λάδι ίδιας μαρκας κ τύπου ,με το προτεινόμενο απο τον κατασκευαστή ιξώδες (ή παρεμφερές υπο συνθήκες) κατά την αλλαγή λαδιών στο μοτερ μας.
Δεν υπάρχει λόγος άλλωστε να αγορασουμε 4 διαφορετικά λαδια για να κανουμε αλλαγή λαδιών.
Οπότε ,η διαδικασία είναι αυτονόητη.

Ούτε κι ο Νικος (boxer) (καταλαβαίνω ότι) διαφωνεί με αυτό.

Το ερώτημα του νήματος όμως είναι άλλο.
Ο Γιάννης έχει 10 μισομπούκαλα ,κ ρωτάει ,"να τα πετάξω ή να τα κρατήσω ;"

Για να γίνω απολύτως συγκεκριμένος λοιπόν ,
10 μισομπούκαλα ,Γιάννη ,αχταρμά ,ΔΕΝ θα τα βαζα ούτε στο 690σου ούτε στο 1290σου.

Θα τα έβαζα όμως χωρίς 2η σκέψη (προσθετικά-συμπληρωματικά)
σ ενα Αφρικα 7μισο που καίει 1 λτ/1000χλμ
σ ενα 250-600 αερόψυκτο μονοκύλινδρο 25-30ετίας ,που κοπανάει ,καπνίζει ,αλλά παίρνει μπρός κ τσουλάει κ δε το φτιάχνω γιατί είναι Japan κ δε χαλάει
Να μην επεκταθώ με παραδείγματα ,φανταζομαι κατανοητή η σκέψη μου.

Αυτό που σίγουρα θα έκανα χωρίς φόβο κ πάθος ,είναι αυτό που κανει ο boxer
Δηλαδή ,στον αεροελαιόψυκτο boxer ,όπου η BMW προτείνει 20/50 απλό ορυκτέλαιο με αλλαγή λαδιού καθε 10Κ , κ ο οποίος εχει ήδη κάνει 150000χλμ (βλ.ανοχες)
ε ναι ,κλάιν αν συμπληρώσω 500 ή 1000 μλ από διαφορετική μάρκα 20/50 απλό ορυκτέλαιο ,ακόμα και αυτοκινητάδικο

Η ανάμιξη λαδιών ,ενέχει (πιθανούς) κινδύνους (βλαβερών) χημικών ενώσεων ,σε διαφορετικής μαρκας συνθετικά προϊόντα.
Οταν μιλάμε για mineral κλπ-ά ορυκτέλαια ,δεν νομίζω οτι υπάρχει λόγος ανησυχίας.

Επίσης ,υπάρχουν κ προδιαγραφές. (API - JASO -κλπ)
Λάδια που πληρούν τις ίδιες προδιαγραφές ,λογικά ,είναι κ συμβατά μεταξύ τους.

Επίσης ,κάπου είχα διαβάσει (δεν το βρίσκω ,οπότε δεν επιμένω) ,ότι έδω κ μια 10ετία περίπου ,υπάρχει η νομική υποχρέωση για τους κατασκευαστές λαδιών κινητήρα ,τα λάδια τους να είναι συμβατά κ αναμίξιμα ,ώστε να προστατεύεται ο χρήστης-καταναλωτής από την πιθανότητα ζημιάς λόγω άγνοιας.

Αυτό που θεωρώ σχεδόν σίγουρο ,είναι ότι ,ή ανάμιξη λαδιών διαφορετικού τύπου κ ιξώδους ,της ΙΔΙΑΣ εταιρίας όμως ,λογικά δεν μπορεί να ενέχει κινδύνους.
Αφού ξεκινάνε τα προϊόντα τους με την ίδια βάση (πρωτογενές ορυκτέλαιο) κ την διαφοροποιούν ως προς τον τύπο-ποιότητα-ρευστότητα-καθαριστικότητα-αντιοξειδωτικότητα-διάρκεια-κλπ ,με προσθήκη ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΩΝ χημικών προσθετων ,αλλά σε διαφορετικές ποσοστιαίες επί-% αναλογίες ορυκτελαίου+χημικών βελτιωτικών.

Παράδειγμα:
Εστω ότι έχω το Boxer του boxer . :)
H BMW λέει 20/50 ορυκτέλαιο.
Είναι χειμώνας -καλή ώρα- και είναι ώρα να αλλάξω λάδια.
Κάνει κρύο ,δεν εχω τι άλλο να κάνω ,πάω στο γκαράζ ,κι εχω στο ραφι μου ,κλειστά-καινούργια
2 λτ 10/60 φουλ συνθετικό + 2 λτ 10/40 ημι-συνθετικό της ΙΔΙΑΣ ΜΑΡΚΑΣ (κατασκευαστή)
Θα τα έβαζα χωρίς 2η σκέψη (μαζί με φίλτρο λαδιού)
αφού
  1. είμαι "άπλας" :p ,κ δε με νοιάζει που αυτά που θα βαλω ,στοιχίζουν ακριβότερα απο τα 4 λτ απλό ορυκτέλαιο που χρειάζομαι
  2. το ιξώδες που θα προκύψει θα είναι 10/50 (άρα υπερκαλύπτω τις προδιαγραφές κρύου κ είμαι εντός των προδιαγραφών ζέστης)
  3. ίδια μάρκα ,σημαίνει ίδια βάση(ορυκτέλαιο) ,με διαφορετική ποσότητα ίδιων βελτιωτικών(χημικά πρόσθετα)
  4. ΥΠΕΡ-καλύπτω τις προδιαγραφές ποιότητας του κατασκευαστή (ορυκτέλαιο -vs- συνθετικό/ημισυνθετικό)
Αυτό φυσικά ,θα το έκανα εγώ ,στη δική μου μοτοσυκλέτα ,με δική μου ευθύνη ,κ σε καμία περίπτωση ,δεν το προτείνω σε κάποιον άλλον.
Να ξηγιόμαστε να ΜΗΝ παρεξηγιόμαστε.


ΥΓ: Από την άλλη ,δεν θα έπαιζα ποτέ με αναμίξεις ,ούτε καν με διαφοροποιήσεις (σε σχέση με τα προβλεπόμενα από τον κατασκευαστή) τύπων-ιξωδους κλπ λαδιών ,σε σύγχρονες μοτοσυκλέτες (τελευταίας γενιάς) ,υψηλών ιπποδυνάμεων ,εξελιγμένων συστημάτων κ συγκεκριμένων αναγκών λίπανσης ,τις οποίες μόνον ο κατασκευαστής γνωρίζει καλύτερα από οποιονδήποτε άλλον.
 
Τελευταία επεξεργασία:

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Ωραία σε γενικές γραμμές δεν διαφωνούμε. Ξέρουμε την σωστή πρακτική και ανάλογα την περίσταση με κάνα παλιό μηχανάκι κάνα παλιό αμάξι κατά προτίμηση σκυλιά του πολέμου η γενικά πολυδουλεμενα που καίνε λάδια δεν πολυσκοτιζομαστε να δώσουμε λεφτά για κλειστά μπουκάλια με πανάκριβα λάδια γιατί έτσι κι αλλιώς τα τίμια σίδερα όλα τα δουλεύουν και εν πάσει περιπτώσει μετά από τόσα χρόνια που δουλεύουν έχουν βγάλει τα λεφτα τους και δεν υπάρχει λόγος να τα χαϊδεύουμε με όλα by the book. Μια χαρά.
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Λες να αρχίσει τώρα "τεχνικοχημική" ανάλυση των λαδιών, όπως στο ατελείωτο θέμα "Τι λάδια χρησιμοποιήτε", που τελειωμό δεν έχει;;;
Γιατί αυτό θα είναι άλλο ένα έγκλημα :p!!!
 

drogo

Μέλος
Περιοχή
Ωρωπος
Όνομα
Θωμας
Μοτό
Norden 901, EXC 4OO,
Ενας φιλος ειχε μαζι του στο βουνο μικρο πλαστικο μπουκαλακι (του ασετον για τους παλιους), που ειχε καμενα λαδια και λαδωνε την αλυσιδα του εντουρο του.
Φανταζομαι οτι αχρησιμοποιητα λαδακια θα ηταν super γι αυτη τη δουλεια...
 

sugariasgeorge

οδηγος της γλυκοΓιωργαινας
Περιοχή
ΝΑΥΠΛΙΟ
Όνομα
ΓΙΩΡΓΟΣ
Μοτό
AFRICA TWIN XRV750

BETA 300 RR (se)
Θα τα έβαζα όμως χωρίς 2η σκέψη (προσθετικά-συμπληρωματικά)
σ ενα Αφρικα 7μισο που καίει 1 λτ/1000χλμ
ισα ρεεεεεε...
παρτο αλλιωςςςςςς....

να ξερεις ...
μεχρι εδω ησουνα....
τελος....

μεχρι και τον αριθμο του τηλεφωνου σου διεγραψα....
δεν σε ξερω , δεν με ξερεις....


xrv 750

:jp:jp:jp:jp:jp:jp:jp:jp:jp:jp
 

boxer

Μέλος
Περιοχή
Ελλαδα
Όνομα
Νικος
Μοτό
BMW
Και αυτό με τα παλιά αερόψυκτος κλπ λάθος είναι.
300000 χλμ δεν είχα συμπληρώσει ποτέ λάδι γιατί δεν έκαιγε λάδι ποτέ
Απλά άλλαζα πάντα κάθε 5000 χλμ και έβαζα τα καλύτερα λάδια, ακόμα και από αυτά που πρότεινε ο κατασκευαστής.
Κάθε πέντε που του έκανες αλλαγή λαδιών, δεν χρειαζόταν να συμπληρώσεις λάδια.
Όχι γιατί δεν έκαιγε, αλλά γιατί δεν χρειαζόταν. Δεν είχε πέσει η στάθμη τόσο όσο να χρειάζεσαι. Αν τα άφηνες δέκα, θα χρειαζόταν.
Εκτός και αν είχες αγοράσει το "ξεχωριστό", το μοναδικό, το ανεπανάληπτο, το κατά παραγγελία gs, που δεν έκαιγε λαδια!!!!
Στο λέω εγώ και στο υπογράφω!
Έκαιγε και παραέκαιγε λάδια. Λίγο ή πολύ δεν ξέρω, αλλά έκαιγε, όπως όλα λόγο κατασκευής κινητήρα!!!!
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
ισα ρεεεεεε...
παρτο αλλιωςςςςςς....

να ξερεις ...
μεχρι εδω ησουνα....
τελος....

μεχρι και τον αριθμο του τηλεφωνου σου διεγραψα....
δεν σε ξερω , δεν με ξερεις....


xrv 750

:jp:jp:jp:jp:jp:jp:jp:jp:jp:jp
Έλα πες αλήθεια...
Καίει περισσότερο από 1lit στα 1000 km...
 
Top Bottom