Για να μην κανω παραθέσεις...
Βαγγέλη ,δεν διαφωνούμε στο οτι το ΟΡΘΟΝ & ΑΣΦΑΛΕΣ είναι ΣΑΦΩΣ ,το να βαζουμε 2-3-4 λίτρα λάδι ίδιας μαρκας κ τύπου ,με το προτεινόμενο απο τον κατασκευαστή ιξώδες (ή παρεμφερές υπο συνθήκες) κατά την αλλαγή λαδιών στο μοτερ μας.
Δεν υπάρχει λόγος άλλωστε να αγορασουμε 4 διαφορετικά λαδια για να κανουμε αλλαγή λαδιών.
Οπότε ,η διαδικασία είναι αυτονόητη.
Ούτε κι ο Νικος (boxer) (καταλαβαίνω ότι) διαφωνεί με αυτό.
Το ερώτημα του νήματος όμως είναι άλλο.
Ο Γιάννης έχει 10 μισομπούκαλα ,κ ρωτάει ,"να τα πετάξω ή να τα κρατήσω ;"
Για να γίνω απολύτως συγκεκριμένος λοιπόν ,
10 μισομπούκαλα ,Γιάννη ,αχταρμά ,ΔΕΝ θα τα βαζα ούτε στο 690σου ούτε στο 1290σου.
Θα τα έβαζα όμως χωρίς 2η σκέψη (προσθετικά-συμπληρωματικά)
σ ενα Αφρικα 7μισο που καίει 1 λτ/1000χλμ
σ ενα 250-600 αερόψυκτο μονοκύλινδρο 25-30ετίας ,που κοπανάει ,καπνίζει ,αλλά παίρνει μπρός κ τσουλάει κ δε το φτιάχνω γιατί είναι Japan κ δε χαλάει
Να μην επεκταθώ με παραδείγματα ,φανταζομαι κατανοητή η σκέψη μου.
Αυτό που σίγουρα θα έκανα χωρίς φόβο κ πάθος ,είναι αυτό που κανει ο
boxer
Δηλαδή ,στον αεροελαιόψυκτο boxer ,όπου η BMW προτείνει 20/50 απλό ορυκτέλαιο με αλλαγή λαδιού καθε 10Κ , κ ο οποίος εχει ήδη κάνει 150000χλμ (βλ.ανοχες)
ε ναι ,κλάιν αν συμπληρώσω 500 ή 1000 μλ από διαφορετική μάρκα 20/50 απλό ορυκτέλαιο ,ακόμα και αυτοκινητάδικο
Η ανάμιξη λαδιών ,ενέχει (πιθανούς) κινδύνους (βλαβερών) χημικών ενώσεων ,σε διαφορετικής μαρκας συνθετικά προϊόντα.
Οταν μιλάμε για mineral κλπ-ά ορυκτέλαια ,δεν νομίζω οτι υπάρχει λόγος ανησυχίας.
Επίσης ,υπάρχουν κ προδιαγραφές. (API - JASO -κλπ)
Λάδια που πληρούν τις ίδιες προδιαγραφές ,λογικά ,είναι κ συμβατά μεταξύ τους.
Επίσης ,κάπου είχα διαβάσει (δεν το βρίσκω ,οπότε δεν επιμένω) ,ότι έδω κ μια 10ετία περίπου ,υπάρχει η νομική υποχρέωση για τους κατασκευαστές λαδιών κινητήρα ,τα λάδια τους να είναι συμβατά κ αναμίξιμα ,ώστε να προστατεύεται ο χρήστης-καταναλωτής από την πιθανότητα ζημιάς λόγω άγνοιας.
Αυτό που θεωρώ σχεδόν σίγουρο ,είναι ότι ,ή ανάμιξη λαδιών διαφορετικού τύπου κ ιξώδους ,της ΙΔΙΑΣ εταιρίας όμως ,λογικά δεν μπορεί να ενέχει κινδύνους.
Αφού ξεκινάνε τα προϊόντα τους με την ίδια βάση (πρωτογενές ορυκτέλαιο) κ την διαφοροποιούν ως προς τον τύπο-ποιότητα-ρευστότητα-καθαριστικότητα-αντιοξειδωτικότητα-διάρκεια-κλπ ,με προσθήκη ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΩΝ χημικών προσθετων ,αλλά σε διαφορετικές ποσοστιαίες επί-% αναλογίες ορυκτελαίου+χημικών βελτιωτικών.
Παράδειγμα:
Εστω ότι έχω το Boxer του
boxer .
H BMW λέει
20/50 ορυκτέλαιο.
Είναι χειμώνας -καλή ώρα- και είναι ώρα να αλλάξω λάδια.
Κάνει κρύο ,δεν εχω τι άλλο να κάνω ,πάω στο γκαράζ ,κι εχω στο ραφι μου ,κλειστά-καινούργια
2 λτ
10/60 φουλ συνθετικό + 2 λτ
10/40 ημι-συνθετικό της
ΙΔΙΑΣ ΜΑΡΚΑΣ (κατασκευαστή)
Θα τα έβαζα χωρίς 2η σκέψη (μαζί με φίλτρο λαδιού)
αφού
- είμαι "άπλας" ,κ δε με νοιάζει που αυτά που θα βαλω ,στοιχίζουν ακριβότερα απο τα 4 λτ απλό ορυκτέλαιο που χρειάζομαι
- το ιξώδες που θα προκύψει θα είναι 10/50 (άρα υπερκαλύπτω τις προδιαγραφές κρύου κ είμαι εντός των προδιαγραφών ζέστης)
- ίδια μάρκα ,σημαίνει ίδια βάση(ορυκτέλαιο) ,με διαφορετική ποσότητα ίδιων βελτιωτικών(χημικά πρόσθετα)
- ΥΠΕΡ-καλύπτω τις προδιαγραφές ποιότητας του κατασκευαστή (ορυκτέλαιο -vs- συνθετικό/ημισυνθετικό)
Αυτό φυσικά ,θα το έκανα εγώ ,στη δική μου μοτοσυκλέτα ,με δική μου ευθύνη ,κ σε καμία περίπτωση ,δεν το προτείνω σε κάποιον άλλον.
Να ξηγιόμαστε να ΜΗΝ παρεξηγιόμαστε.
ΥΓ: Από την άλλη ,
δεν θα έπαιζα
ποτέ με αναμίξεις ,ούτε καν με διαφοροποιήσεις (σε σχέση με τα προβλεπόμενα από τον κατασκευαστή) τύπων-ιξωδους κλπ λαδιών ,σε σύγχρονες μοτοσυκλέτες (τελευταίας γενιάς) ,υψηλών ιπποδυνάμεων ,εξελιγμένων συστημάτων κ συγκεκριμένων αναγκών λίπανσης ,τις οποίες μόνον ο κατασκευαστής γνωρίζει καλύτερα από οποιονδήποτε άλλον.