Αξιοπιστία Transalp?

yns

Today is life, tomorrow never comes
Περιοχή
Ηράκλειο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 990 Adventure
Honda NX650 Dominator
Ωραία επιλογή, τα είχα στο 800 και είχαν αισθητή διαφορά σε σχέση με τα μαμά σε άσφαλτο και χώμα.

_________________
Ντακάρετε-φον
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Μεγειές μεγειές !!! καλοπάτητα....
Ανοίγεις πληγές Χριστόφορε όμως... Με τρώει η πιστωτική για μια παραγγελία.....
Εσενα δεν σου κανουν τα hyperpro μπροστα Θελεις WP ή οτι αλλο πιο σκληρο παντως απο τα hyperpro
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Καλοβολτο φιλαρακι το νεο σου ΤΑ!
Το αμορτισερ ποσο ζοριστηκες να το βγαλεις βαλεις στην μηχανη?
 

christof40

Μέλος
Όνομα
χριστοφορος
Μοτό
cbr r1 gsxr το γνωστο ninja
Καλοβολτο φιλαρακι το νεο σου ΤΑ!
Το αμορτισερ ποσο ζοριστηκες να το βγαλεις βαλεις στην μηχανη?
το πισω αμορτισερ για να βγει βγαζεις την θηκη της μπαταριας και τον ασπρο λασπωτηρα και βγηκε
ευκολη υποθεση σε 10 λεπτα το εχεις βγαλει-βαλει.
wp δεν πηρα γιατι ειναι πιο κοντα τα ελατηρια και με αποστατη,δηλ δεν ειναι για τρανσαλπ
ειναι πιο σκληρα δε γι αυτον ακριβως τον λογο,εχουν μικροτερη διαδρομη λειτουργιας:friend:
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
το πισω αμορτισερ για να βγει βγαζεις την θηκη της μπαταριας και τον ασπρο λασπωτηρα και βγηκε
ευκολη υποθεση σε 10 λεπτα το εχεις βγαλει-βαλει.
wp δεν πηρα γιατι ειναι πιο κοντα τα ελατηρια και με αποστατη,δηλ δεν ειναι για τρανσαλπ
ειναι πιο σκληρα δε γι αυτον ακριβως τον λογο,εχουν μικροτερη διαδρομη λειτουργιας:friend:
A OK γιατι το μανουαλ λεει οτι βγαινει απο την αριστερη πλευρα με κολπα ...ταχυδακτυλουργου!
Τα WP πραγματι ειναι με αποστατη και προφανως δεν ειναι φτιαγμενα ειδικα για το ΤΑ Το οτι ειναι πιο σκληρα δεν οφειλεται στο οτι ειναι κατα κατι πιο κοντα απο τα hyperpro Η διαδρομη της αναρτησης παραμενει η ιδια ειτε βαλει καποιος hyperpro ειτε βαλει WP ή οτιδηποτε αλλο Οι σπειρες των ελλατηριων τουλαχιστον στο γραμμικο κομματι τους δεν τερματιζουν πριν τερματισει πρωτα το πηρουνι
Το οτι ειναι πιο σκληρα μπορει να οφειλεται σε πολλους λογους οπως το ειδος του μεταλου, το βημα των σπειρων η διαμετρος τους κλπ, κλπ
Παντως απο τις φωτο που ανεβασες ειδα οτι τα hyperpro πρεπει να εχουν περισσοτερες πυκνες σπειρες σε σχεση με τα WP κατι που ισως δικαιολογει (εκτος ισως και αλλων παραγοντων) το μεγαλυτερο τους βυθισμα στατικα αλλα και την μαλακοτερη λειτουργια στα πρωτα εκατοστα της διαδρομης
 

christof40

Μέλος
Όνομα
χριστοφορος
Μοτό
cbr r1 gsxr το γνωστο ninja
πηγα στον τασουλη για να παρω τα wp ελατηρια και μου εδωσε καποια με αποστατη 10cm:Watching:
δηλ. οχι κατι τι αλλα κατι να,δεν το θεωρησα σωστο να τα παρω...μπορει να κανω και λαθος,δεν ξερω
 

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Τα ελατηρια Hypepro ειναι μια πολυ καλη αναβαθμιση στις αναρτησεις του Τρανσαλπ 650 καθως ολα τα Χονδα ειναι συνηθως undersprung, αλλα ειδικα τα μπροστινα ελατηρια των 600/650 ειναι πολυ μαλακα και το πηρουνι/λαδια εχει ανεπαρκη αποσβεση απο μαμα. Αυτο αντιμετωπιζεται σε ενα βαθμο με προφορτιση και παχυτερο λαδι και την εβγαλα ετσι στο δικο μου για μερικες δεκαδες χιλιαδες χιλιομετρα. Αλλα τα ελατηρια της Hyperpro κανανε σιγουρα διαφορα.

Το μπροστινο παραμενει σχετικα μαλακο και τοχω τερματισει 2-3 φορες σε αγριες καταστασεις στο χωμα αλλα η συμπεριφορα του ειναι γενικα πολυ καλη. Εχοντας οδηγησει το μηχανακι του Κονκωστ με τα WP, το μπροστινο ειναι ακομη πιο στιβαρο αλλα εχει χασει σε ενα βαθμο αυτη τη συμπεριφορα "μαγικο χαλι" που ειναι ολα τα λ7 στα Τρανσαλπ 600/650. Το ιδιο εχουν πει και οσοι βαλανε (γραμμικα) Ohlins ελατηρια με τα αντιστοιχα λαδια μπροστα. Κατα τη γνωμη μου τα Hypepro ελατηρια αναβαθμιζουν τις αναρτησεις του Τρανσαλπ χωρις να αλλοιωνουν τον χαρακτηρα του.

Καλες βολτες Χριστοφ!

ΥΓ Οπως σου ειπα Χριστοφορε, αγνοησε τις οδηγιες της Hypepro για 11χλ προφορτιση του πισω γιατι το κανουν πετρα, απλα παιξε (λασκαρε) την προφορτιση μεχρι να το φερεις στα μετρα σου σε ασφαλτο ΚΑΙ χωμα.
 

George_M.

..ο Βαρθολομαίος..!
Περιοχή
Ανατολικα της Αττικης...
Όνομα
George.
Μοτό
R1100GS 75th Aniversary Edition.
ωραια δουλεια αλλα κ απαραιτητη αναβαθμιση για το εν λογω μοτοσακο.
εγω στο ΤΑ εβαλα στα 50.000 τα Hagon μπρος ελατηρια λαδια -πισω φουλ.ευχαριστημενος οσο δεν παει.
 

christof40

Μέλος
Όνομα
χριστοφορος
Μοτό
cbr r1 gsxr το γνωστο ninja
να συμπληρωσω κατι που ισως φανει χρησιμο σε καποιον που θελει να αλλαξει το ελατηριο στο πισω αμορτισερ.
καλο ειναι οταν αλλαζουμε το ελατηριο στην πισω αναρτηση να κανουμε και ενα σερβις στο αμορτισερ.
εχει παρατηρηθει μετα απο αλλαγη σκληροτερου ελατηριου σε μια <ταλαιπωρημενη> αναρτηση,μετα απο λιγο καιρο να σκαει η τσιμουχα και να ξερναει τα
λαδια.
για να μην βγαζετε 2 φορες το αμορτισερ και πληρωνεται διπλα εργατικα καλο ειναι με την αλλαγη ελατηριου να γινεται και σερβις στο αμορτισερ.
εγω δεν εκανα διοτι.....
ρισκαρω μπας και γλυτωσω τα λεφτα για σερβις του αμορτισερ και αμα χρειαστει δεν θα πληρωσω εργατικα,γιατι το βαζω-βγαζω μονος μου το αμορτισερ.
 

est

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
Σουζούκι ΔρΖ
Τώρα δεν ξέρω αν πρέπει να συνεχιστεί εδώ η κουβέντα μιας και ταιριάζει με τα υπόλοιπα που έχουν αναφερθεί (βλ. αναρτήσεις) αλλά.. εμπασ' περιπτωσ' το αφήνω στην διακριτική ευχέρεια του διαχειριστή.
Μέσα στις επόμενες ημέρες θα πάω κι εγώ να βάλω ελατήρια μπροστά μιας και τα μαμά μετά από 135Κ χλμ ήταν που ήταν.. απόγιναν μαλακά και μου τερματίζει συχνά πυκνά το μπροστινό, ειδικά στα εκτός δρόμου κομμάτια.

Μετά από λίγο ψάξιμο έχω καταλήξει στις εξής επιλογές:
-αν πάω για προοδευτικά= Hyperpro
-αν πάω για γραμμικά= Ohlins
Στην τιμή δεν υπάρχει ιδιαίτερη διαφορά (περίπου στα 170-180 περασμένα) αλλά προσπαθώ να αποφασίσω ποια τελικά να επιλέξω.

Γνωστό μαγαζί στο χώρο μου είπε πως ό,τι και από τα 2 αν επιλέξω, είναι καλή/σωστή επιλογή. Απλά λέει πως τα προοδευτικά έχουν ένα πλεονέκτημα σε περίπτωση φορτώματος μιας και θα δουλεύουν καλά ακόμα και με το έξτρα βάρος.

Από την άλλη στο χώμα δεν θα είναι καλύτερα να αποσβένει το ίδιο σε όλη τη διαδρομή;
:thinking:
Μπέρδεμα ή τζάμπα το μπέρδεμα;
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Απ'όσο το έχω ψάξει:
Για χώμα ,καλύτερα τα γραμμικά.
Για άσφαλτο ,καλύτερα τα προοδευτικά.

Οπως και να'χει ,πάρε τα ΣΩΣΤΑ για τα κιλά σου ελατήρια !!! ...κι όχι ,ότι έχει στόκ ο dealer.


ΥΓ: Τα 170-180 € ,αφορούν τιμή ελατηρίων και περαστικά αυτών ; ...ή θα γίνουν κι άλλες εργασίες στα καλάμια;
 

est

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
Σουζούκι ΔρΖ
Νόμιζα πως διαλέγεις ελατήριο και σκληρότητα μόνο για το πίσω και πως τα μπροστά είναι στάνταρ. Τουλάχιστον σε ιντερνετικούς καταλόγους των Hyperpro, WP, Wilbers, Ohlins κλπ που κοίταξα για μπροστά είχαν έναν μόνο κωδικό χωρίς λοιπά σουξουμούξου. :thinking:
Το ποσό περιλαμβάνει αγορά και τοποθέτηση μαζί με αλλαγή λαδιών και καθαρισμό.
 

Dr Evil

Μέλος
Περιοχή
Μαρουσι
Όνομα
Βαγγελης
Μοτό
Bmw 650 dakar
Νόμιζα πως διαλέγεις ελατήριο και σκληρότητα μόνο για το πίσω και πως τα μπροστά είναι στάνταρ. Τουλάχιστον σε ιντερνετικούς καταλόγους των Hyperpro, WP, Wilbers, Ohlins κλπ που κοίταξα για μπροστά είχαν έναν μόνο κωδικό χωρίς λοιπά σουξουμούξου. :thinking:
Το ποσό περιλαμβάνει αγορά και τοποθέτηση μαζί με αλλαγή λαδιών και καθαρισμό.
Για μπροστα και εγω ετσι ξερω ενας κωδικος.. πισω παιζει επιλογη κιλων
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Νόμιζα πως διαλέγεις ελατήριο και σκληρότητα μόνο για το πίσω και πως τα μπροστά είναι στάνταρ.
Ετσι συνηθίζεται στην αγορά ,αλλά...Δεν είναι καθόλου έτσι.
Ολα τα ελατήρια έχουν βαθμονόμηση σκληρότητας.
Αν το πίσω ελατήριο είναι το σωστό για τα κιλά αναβάτη+συνήθους φορτίου της μοτό ,και τα εμπρός είναι "ότι να'ναι" ,τότε το επιθυμητό sag δεν θα επιτευχθεί ποτέ ,και η πίσω με την εμπρός ανάρτηση ,δύσκολα θα καταφέρουν να συνεργαστούν αρμονικά.

Σκέψου το απλά:
Ενας αναβάτης 75 κιλών ,που κινείται συνήθως μονοκάβαλος και αποκλειστικά στην άσφαλτο
αποκλείεται να καλυφθεί απο τα ίδια ελατήρια με
έναν αναβάτη 100 κιλών ,που κινείται συνήθως φορτωμένος με τανκμπαγκ-μπαγκαζιέρα ,ενίοτε ΚΑΙ δικάβαλος.



Τουλάχιστον σε ιντερνετικούς καταλόγους των Hyperpro, WP, Wilbers, Ohlins κλπ που κοίταξα για μπροστά είχαν έναν μόνο κωδικό χωρίς λοιπά σουξουμούξου. :thinking:
Αυτό είναι μιά άλλη πονεμένη ιστορία.
Συνήθως οι εταιρείες ,δεν δημιουργούν ελατήρια αποκλειστικά για κάποιες μοτοσυκλέτες ευρείας παραγωγής.
Μελετούν τα χαρακτηριστικά του κατασκευαστή της μοτό ,και διαλέγουν ένα ζεύγος ελατηρίων απο την γκάμα τους ,το οποίο θεωρούν οτι καλύπτει τα γενικά χαρακτηριστικά της συγκεκριμένης μοτό.
Εχουν την τεχνογνωσία να το προσδιορίσουν αυτό , εντός αποδεκτών ορίων χρήσης.
Γι'αυτό και πολλές φορές ,το μήκος των άφτερ ,διαφέρει απο το μήκος των μαμά ,και συμπληρώνουν το σετ με αποστάτες.
Σωστό δεν είναι ,αλλά έτσι έχει επικρατήσει ,γιατί αυτό βολέυει τις εταιρείες.(βλ.χαμηλό κόστος έρευνας-εξέλιξης-παραγωγής-στοκ)

Στις ειδικές μοτοσυκλέτες (enduro-ss-κτλ) τα πράγματα δεν είναι καθόλου έτσι.
Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί κωδικοί ελατηρίων ,αναλόγως βάρους αναβάτη-χρήσης-τρόπου οδήγησης κτλ.

Οπως και να'χει ,γι αυτόν ακριβώς τον λόγο θέλει προσοχή και ψάξιμο ανάμεσα στα προσφερόμενα προϊόντα ,ώστε να δείς ποιό είναι πιό κοντά στα δικά σου μέτρα και σταθμά.
Κάποια είναι γραμμικά ,κάποια προοδευτικά ,και μεταξύ των διαφορετικών φιρμών ,υπάρχουν και διαφορετικές προδιαγραφές. (πυκνότητα κ πάχος σπειρών ,σκληρότητα μετάλου ,κωδικός βάρους κτλ)

Διάλεξε κάποιο σέτ ,που το εύρος τιμών του κατασκευαστή ,να μην είναι μακριά απο τα δικά σου δεδομένα.
Αν πχ είσαι 115 κιλά με τον εξοπλισμό σου ,τότε ένα σετ των 70-90 κιλών ,σε συνδιασμό με μιά εμπροσθοβαρή και βαριά μοτοσυκλέτα ,θα αποδειχτεί ανεπαρκές.

Εχουμε συνηθίσει να αποδεχόμαστε το "περίπου" της αγοράς ,και να το πληρώνουμε αγγόγυστα ,δεχόμενοι σαν αξίωμα ότι ,"απο τα μαμά ,καλύτερα θα'ναι".
Αυτό βέβαια αποτελεί συμβιβασμό και ουχί ορθή λύση.




Το ποσό περιλαμβάνει αγορά και τοποθέτηση μαζί με αλλαγή λαδιών και καθαρισμό.
Ρώτα και τον christof ρε φίλε.
Και θα μπορέσεις να παρακολουθήσεις και την "επέμβαση" υπό μορφή σεμιναρίου.;)
 
Τελευταία επεξεργασία:

christof40

Μέλος
Όνομα
χριστοφορος
Μοτό
cbr r1 gsxr το γνωστο ninja
τα μπροστα ελατηρια προοδευτικα hyperpro εχουν εδω 120 ευρω
τα ohlins γραμμικα 147 ευρω (και τα 2 μαζι με το λαδι)
το πισω ελατηριο που εβαλα της hyperpro το δινει σε ενα στανταρ νουμερο για 60-120 κιλα,σε αυτο το ευρος το ρυθμιζεις στα μετρα σου με την προφορτιση.
τα περι ελατηριων,νουμερων,σκληροτητας που αναφερει ο φιλος μου γατος ειναι σωστα ως προς την θεωρια....
απο προσωπικη και μονο εμπειρια διαφωνω με την θεωρια ως προς την πραξη.....(τι ειπα ο φουστης?):laugh:
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
το πισω ελατηριο που εβαλα της hyperpro το δινει σε ενα στανταρ νουμερο για 60-120 κιλα,σε αυτο το ευρος το ρυθμιζεις στα μετρα σου με την προφορτιση.
Αυτό φιλαράκι'μ ,για βάλτο με λίνκ της hyperpro σε περικαλώ.
Περίεργο μου φαίνεται να δίνει 100% εύρος κιλών.:thinking:
Συνήθως δίνουν max+20 κιλά περιθώριο.



τα περι ελατηριων,νουμερων,σκληροτητας που αναφερει ο φιλος μου γατος ειναι σωστα ως προς την θεωρια....
απο προσωπικη και μονο εμπειρια διαφωνω με την θεωρια ως προς την πραξη.....(τι ειπα ο φουστης?):laugh:
Ναι ρε ,αφού μια ζωή βαριόσουνα το διάβασμα ,που να ξέρεις λοπόν απο θεωρία για να συμφωνήσεις και στην πράξη. :D
(σε τάπωσα μαστροΚλούνη):p
 
Top Bottom