Απορίες για αναβαθμίσεις-αλλαγές σε ΤΑ 650

stefos

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
T7
το hyperpro 20αρι λαδι εχει τα χαρακτηριστικα των 15αριων λαδιων των περισσοτερων εταιριων και ειναι putoline μαρκα (η hyperpro δεν παραγει λαδια)
το putoline βασει πινακα εχει καλα χαρακτηριστικα,ειναι πολυ καλο λαδι
καλυτερο ομως ειναι το 15αρι red line και eurol.
το bell ray ειναι για πεταμα
Ποιο είναι το 15άρι τους; Στο site τους δεν έχει 15άρι https://www.redlineoil.com/Products.aspx?pcid=18
Μου κάνει επίσης εντύπωση που η Red line έχει και υγρά αυτόματου κιβωτίου στη λίστα, τα οποία (τα D4 ATF) τα χρησιμοποιώ εδώ και πολλά χρόνια σε χειροκίνητο κιβώτιο BMW (αυτοκίνητο) και είναι ότι καλύτερο έχω βάλει. Απλά εκπληκτικά, σασμάν βούτυρο χειμώνα-καλοκαίρι.
 

christof40

Μέλος
Όνομα
χριστοφορος
Μοτό
cbr r1 gsxr το γνωστο ninja
υπαρχει 15αρι της redline,εχω αγορασει απο μαγαζι γνωστο της καλλιροης
στο σαιτ της δεν ξερω γιατι δεν το εχει,ειναι στην ιδια συσκευασια με το 10αρι
 

christof40

Μέλος
Όνομα
χριστοφορος
Μοτό
cbr r1 gsxr το γνωστο ninja
Έτσι για την ιστορία να αναφέρω ότι η Hyperpro δίνει για Transalp 600 μοντέλα 87-99 με 20SAE λάδι και 175mm απόσταση.

Υ.Γ. Σηκώνει πολύ διάβασμα και ψάξιμο το αρχείο με τα λάδια...και προβληματισμό επίσης.
και για το 650 τα ιδια λεει,και 2 γνωστοι αναρτησαδες της αθηνας τα ιδια λενε για την σταθμη λαδιου
εγω επειτα απο δοκιμες εχω δει οτι δουλευει καλυτερα με 150-160 mm
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Η ποσοτητα του λαδιου, αρα και εξ' αιτιας αυτου, η εναπομεινουσα ποσοτητα αερα στο μπροστινο καθοριζει (μαζι φυσικα με την σκληροτητα των ελατηριων και την ρευστοτητα του λαδιου) την συμπεριφορα του μπροστινου προς το τελος της διαδρομης του Χοντρικα ο λογος ειναι οτι εν αντιθεσει με τα υγρα, ο αερας ειναι συμπιεστος και αρα λειτουργει σαν ακομα ενα ελλατηριο Οσο χαμηλοτερη η σταθμη του λαδιου τοσο περισσοτερο αερα εχουμε και τοσο πιο ενδοτικο αλλα και γρηγορο ειναι στο βουτημα το μπροστινο προς τα τελευταια εκατοστα της διαδρομης του
Επισης περαν των ανωτερω παραμετρων (λαδι, ποσοτητα αερα, ελατηρια) ρολο για το κατα το δυνατον διαχειρισιμο βυθισμα κατα το φρεναρισμα παιζει προφανως και η οποια προοδευτικοτητα και δυναμη του φρενου Η οποια φυσικα εξαρταται απο τα τακακια, την δαγκανα, την τρομπα, κλπ,κλπ,κλπ...
Αρα αν εγω, εκεινος, ή ο αλλος, νομιζει οτι εχει βρει την χρυση τομη λαδιου, αερα, ελατηρων, κλπ παραμετρων, αυτο αφορα μονο εκεινον και ισως μονο σαν μπουσουλας για περεταιρω πειραματισμο μπορει να χρησιμοποιηθει
 

giannis_transalp

Μέλος
Περιοχή
ATHENS
Όνομα
giannis
Μοτό
transalp 650 model 2001
Λοιπόν, τοποθέτησα το προηγούμενο ΣΚ το καινούριο αμορτισέρ της μαμάς honda από τον μπέη. Η αφαίρεση του παλιού, καθώς και η τοποθέτηση του καινούριου, έγινε βάσει του manual με τον γνωστό "ταχυδακτυλουργικό τρόπο" :mad: από την αριστερή μεριά, βγάζοντας μόνο τον τροχό, το λασπωτήρα, και το προστατευτικό αλυσίδας. Τεράστια διαφορά στην αίσθηση. Χωρίς να πειράξω τις στοκ ρυθμίσεις, το μηχανάκι ψήλωσε λιγάκι , δεν βουλιάζει προς τα πίσω στο απότομο ξεκίνημα, απορροφάει ομαλά τις εγκάρσιες ανωμαλίες, και στο απότομο φρενάρισμα, μπρουμυτίζει μεν όπως και πριν , αλλά δεν κάνει τραμπάλα παρ' όλο που δεν άλλαξα ακόμη τα ελατήρια μπροστά. Εχθές παρέλαβα τα ελατήρια wilbers , και θα τοποθετηθούν και αυτά οσονούπω. Ο μοναδικός προβληματισμός είναι το προτεινόμενο SAE 5 της wilbers. Η honda προτείνει 10 και οι περισσότεροι εδώ με αφτερμαρκετ μπροστινά ελατήρια, έχουν μέσα SAE >= 10. Έχει κανείς τοποθετήσει wilbers ορέ παιδιά?
Ρητορική ερώτηση, καθώς οι κάτοχοι των transalp όλο και μειώνονται, προς όφελός τους βέβαια:p
 

George_M.

..ο Βαρθολομαίος..!
Περιοχή
Ανατολικα της Αττικης...
Όνομα
George.
Μοτό
R1100GS 75th Aniversary Edition.
να βαλεις αυτο που λεει η εταιρεια,δλδ 5αρι κ να ακολουθησεις το ιδιο κ στην ποσοτητα που λεει,σε πιο πανω ποστ αναφερω οτι η Hagon δινει 7,5αρι κ καθε εταιρεια το δικο της
 

giannis_transalp

Μέλος
Περιοχή
ATHENS
Όνομα
giannis
Μοτό
transalp 650 model 2001
Να υποθέσω πως παρέμεινες στο 7,5αρι και στα 140 μμ και είσαι ευχαριστημένος, σωστά?:ok:
Και η wilbers την ίδια στάθμη προτείνει 140 μμ. Επικοινώνησα και μαζί τους, και τσέκαρα τα νούμερα και τον τύπο της μηχανής. Είναι σωστά, δεν είναι τυπογραφικό λάθος.
 

George_M.

..ο Βαρθολομαίος..!
Περιοχή
Ανατολικα της Αττικης...
Όνομα
George.
Μοτό
R1100GS 75th Aniversary Edition.
Να υποθέσω πως παρέμεινες στο 7,5αρι και στα 140 μμ και είσαι ευχαριστημένος, σωστά?:ok:
Και η wilbers την ίδια στάθμη προτείνει 140 μμ. Επικοινώνησα και μαζί τους, και τσέκαρα τα νούμερα και τον τύπο της μηχανής. Είναι σωστά, δεν είναι τυπογραφικό λάθος.
ακριβως!:friendship:
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Λοιπόν, τοποθέτησα το προηγούμενο ΣΚ το καινούριο αμορτισέρ της μαμάς honda από τον μπέη. Η αφαίρεση του παλιού, καθώς και η τοποθέτηση του καινούριου, έγινε βάσει του manual με τον γνωστό "ταχυδακτυλουργικό τρόπο" :mad: από την αριστερή μεριά, βγάζοντας μόνο τον τροχό, το λασπωτήρα, και το προστατευτικό αλυσίδας. Τεράστια διαφορά στην αίσθηση. Χωρίς να πειράξω τις στοκ ρυθμίσεις, το μηχανάκι ψήλωσε λιγάκι , δεν βουλιάζει προς τα πίσω στο απότομο ξεκίνημα, απορροφάει ομαλά τις εγκάρσιες ανωμαλίες, και στο απότομο φρενάρισμα, μπρουμυτίζει μεν όπως και πριν , αλλά δεν κάνει τραμπάλα παρ' όλο που δεν άλλαξα ακόμη τα ελατήρια μπροστά. Εχθές παρέλαβα τα ελατήρια wilbers , και θα τοποθετηθούν και αυτά οσονούπω. Ο μοναδικός προβληματισμός είναι το προτεινόμενο SAE 5 της wilbers. Η honda προτείνει 10 και οι περισσότεροι εδώ με αφτερμαρκετ μπροστινά ελατήρια, έχουν μέσα SAE >= 10. Έχει κανείς τοποθετήσει wilbers ορέ παιδιά?
Ρητορική ερώτηση, καθώς οι κάτοχοι των transalp όλο και μειώνονται, προς όφελός τους βέβαια:p
Η honda στο ΤΑ650 βαζει 5αρι λαδι, οχι 10αρι Και αυτο αναφερεται και στο επισημο service manual αλλα και σε αυτο του hynes
Αν η wilbers προτεινει 5αρι (το δικο της 5αρι; ) ξεκινα με 5αρι Αν δεν σου κανει στην πραξη τοτε καποια στιγμη αφαιρεις με συριγγα και σωληνακι την μιση ποσοτητα απο καθε καλαμι και προσθετεις πχ 15αρι ιδιας μαρκας και τυπου οποτε αυτο που θα εχεις πλεον μεσα μετα την μιξη θα ειναι 10αρι
 
Τελευταία επεξεργασία:

giannis_transalp

Μέλος
Περιοχή
ATHENS
Όνομα
giannis
Μοτό
transalp 650 model 2001
Έχεις δίκιο Κώστα .. τι μλκια.. Για κάποιο λόγο μου είχε κολλήσει το νούμερο 10 χωρίς να το τσεκάρω..τσάμπα και τα μειλ με τη wilbers..και έχω το Haynes, τα λάδια τα αλλάζω μόνος μου και ένα μισοάδειο δοχείο με λάδι 5ρι ειναι στο ράφι που αφήνω το κράνος.. πάει ξεμωράθηκα .. σόρυ παίδες. ευχαριστώ για τις πληροφορίες και τις συμβουλές.
 

giannis_transalp

Μέλος
Περιοχή
ATHENS
Όνομα
giannis
Μοτό
transalp 650 model 2001
Wilbers Fork Oil SAE 5 = 22,5 mm²/s (cSt) 40c
Motorex Racing Fork Oil SAE 5.0 = 22,6 cSt 40c σε ένα πίνακα, και 21,8 cSt 40c σε άλλο πίνακα
νομίζω πως το motorex με καλύπτει σωστά?
(μελέτησα καλά τα λινκ που μου δώσατε:Watching: ευχαριστώ)
 

giannis_transalp

Μέλος
Περιοχή
ATHENS
Όνομα
giannis
Μοτό
transalp 650 model 2001
Τοποθετήθηκαν εχθές τα WILBERS, με φρέσκο λαδάκι. Πρώτες εντυπώσεις σήμερα από σύντομη διαδρομή στην πόλη: ΑΛΛΟ ΜΗΧΑΝΑΚΙ.
Αλλαγή κατεύθυνσης με ταυτόχρονο φρενάρισμα, ήταν κάτι που ήθελε προμελέτη. Τώρα γίνεται με τη σκέψη, και εκεί ακριβώς που θέλω εγώ, όχι στο περίπου. Μανούβρες ακριβείας ανάμεσα στα αυτοκίνητα: πανεύκολες και χαζεύω και τριγύρω. Σταμάτημα - ξεκίνημα: χωρίς σπασίματα μέσης και λοιπές χορευτικές φιγούρες . Στις επιτόπιες μανούβρες πούπουλο. Η κατευθυντικότητα βελτιώθηκε 100%.
 

Varonos

Μέλος
Περιοχή
Ηλιούπολη
Όνομα
Παναγιώτης
Μοτό
BMW F 650 GS Dakar
Χαιρετώ την παρέα.Στο μπροστινό (ΤΑ 650) έχω ελατηρια ohlins με 20αρι λάδι αλλά μου είναι παααρα πολύ σκληρό!Ο μηχανικός επέμενε για 20αρι και ειπα να τον ακούσω αλλά εγώ δεν το "νιώθω" καλά. Να πέσω σε 15αρι ή 10αρι; Με τον παρακάτω τρόπο ειναι οκ να αλλάξω τα λάδια μόνος μου;

 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Χαιρετώ την παρέα.Στο μπροστινό (ΤΑ 650) έχω ελατηρια ohlins με 20αρι λάδι αλλά μου είναι παααρα πολύ σκληρό!Ο μηχανικός επέμενε για 20αρι και ειπα να τον ακούσω αλλά εγώ δεν το "νιώθω" καλά. Να πέσω σε 15αρι ή 10αρι; Με τον παρακάτω τρόπο ειναι οκ να αλλάξω τα λάδια μόνος μου;

Ναι θα μπορουσε να γινει και ετσι αλλα
Οχι δεν ειναι αυτος ο ενδεδειγμενος τροπος αλλαγης
Γιατι
α) δεν μπορεις να μετρησεις με ακριβεια το υψος της σταθμης του λαδιου (την μετρηση κατα ογκο ετσι κι αλλιως την ξεχνας)
β) Υπαρχει παντα η πιθανοτητα να μην μπορεις κατοπιν να σφιξεις την αλενοβιδα μονος σου και να χρειαστεις αεροκλειδο, αφου πιθανον να θα γυρναει μαζι με την "φλογερα" στο κατω μερος της οποιας βιδωνει Την συγκεκριμενη αλενοβιδα στο κατω μερος της μποτας την λυνουμε οταν προκειτε να αποσυναρμολογησουμε πληρως το μπροστινο

Αν τα λαδια που εχεις τωρα μεσα ειναι σχετικα φρεσκα μπορεις να αφαιρεσεις με συριγγα και σωληνακι μια Χ ποσοτητα (την ιδια απο καθε μπουκαλα) και να προσθεσεις την ιδια Χ πσοτητα απο 10αρι ή 5αρι λαδι ιδιας μαρκας με αυτο που εχεις τωρα μεσα Αν για παραδειγμα αφαιρεσεις 205ml απο το 20αρι και προσθεσεις 205ml απο το 10αρι τοτε με δεδομενο οτι η καθε μπουκαλα για να μεινει 160mm αποσταση της σταθμης απο το χειλος του πληρως συμπιεσμενου και χωρις ελατηριο καλαμιου περνει 510ml και οτι αυτος που εβαλε το υπαρχον λαδι εχει αφησει το ιδιο κενο και εχει μετρησει καλα, τοτε ως αποτελεσμα θα εχεις πλεον 15αρι Αν αντι για 10αρι πεξεις με 5αρι τοτε με τον παραπανω τροπο ως αποτελεσμα θα εχεις 12,5αρι λαδι
Μπορεις να επαναλαβεις οσες φορες θελεις την διαδικασια (και με διαφορετικες ποσοτητες και με διαφορετικα sae) ωστε να βρεις το ιξωδες που σου ταιριαζει

Τα ανωτερω τα αναφερω σε καποιο σημειο και σε αυτο το diy που ειχα ανεβασει καποτε (δυστυχως ειναι πλεον χωρις φωτο):http://www.advride.gr/threads/Αλλαγη-τσιμουχων-ξυστρων-και-λαδιων-σε-μπροστινο-transalp-650.4549/
 

Varonos

Μέλος
Περιοχή
Ηλιούπολη
Όνομα
Παναγιώτης
Μοτό
BMW F 650 GS Dakar
@konkost Δηλαδή Κώστα λες να κάνω την διαδικασία στο βίντεο απλά να ανοίξω μόνο απο επάνω και να κάνω την μίξη με τα λάδια, σωστά;
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
@konkost Δηλαδή Κώστα λες να κάνω την διαδικασία στο βίντεο απλά να ανοίξω μόνο απο επάνω και να κάνω την μίξη με τα λάδια, σωστά;
Nαι με τον τροπο που περιεγραψα και εφοσον τα λαδια που τωρα εχεις ειναι σχετικα καινουρια
Αν το κανεις προσοχη στο σφιξιμο των βιδων της τιμονοπλακας και της ταπας Δεν θελουν πολλα ζορια Αυτες της τιμονοπλακας τις σφιγγεις εναλαξ και απο λιγο
 

Varonos

Μέλος
Περιοχή
Ηλιούπολη
Όνομα
Παναγιώτης
Μοτό
BMW F 650 GS Dakar
Nαι αν τα λαδια που τωρα εχεις ειναι σχετικα καινουρια
Αν το κανεις προσοχη στο σφιξιμο των βιδων της τιμονοπλακας και της ταπας Δεν θελουν πολλα ζορια Αυτες της τιμονοπλακας τις σφιγγεις εναλαξ και απο λιγο
Ναι είναι σχεδον καινούρια. Ευχαριστώ Κώστα
 

Varonos

Μέλος
Περιοχή
Ηλιούπολη
Όνομα
Παναγιώτης
Μοτό
BMW F 650 GS Dakar
Βγάζω κύριος τα καλάμια μου να αλλάξω τα λαδάκια τους...ανοίγω τις τάπες και μου "πετάγονται" 12εκ spacers...μου έκανε μεγάλη εντύπωση γιατί προφορτίζουν αρκετά τα ελατήρια(Ohlins) πιστεύω και γι αυτό το ένιωθα και τόσο σκληρό...πήρα στον Τασούλη και μου είπαν οτι έτσι τα δίνει...εμένα μου φαίνεται υπερβολικά τα 12εκ! ξέρει κάοιος κάτι; φοράει κάποιος ohlins ελατήρια μπροστα; έστειλα και ένα μελι στην μαμα ohlins να δω τι θα μου πουνε...
 
Reactions: STF

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Βγάζω κύριος τα καλάμια μου να αλλάξω τα λαδάκια τους...ανοίγω τις τάπες και μου "πετάγονται" 12εκ spacers...μου έκανε μεγάλη εντύπωση γιατί προφορτίζουν αρκετά τα ελατήρια(Ohlins) πιστεύω και γι αυτό το ένιωθα και τόσο σκληρό...πήρα στον Τασούλη και μου είπαν οτι έτσι τα δίνει...εμένα μου φαίνεται υπερβολικά τα 12εκ! ξέρει κάοιος κάτι; φοράει κάποιος ohlins ελατήρια μπροστα; έστειλα και ένα μελι στην μαμα ohlins να δω τι θα μου πουνε...
Ισως δεν κανουνε τα Ohlins μπροστινα ελατηρια για ΤΑ650, ξερω και αλλους δυο που τα βαλανε και τα βγαλανε - κανουν το μπροστινο πολυ σκληρο και απολυτο. Το ιδιο ισχυει και σε καποια αλλα μηχανακια π.χ. στο VFR800 οπου και παλι οσοι βαλανε (γραμμικα) ελατηρια Ohlins μπροστα δεν μπορεσανε να φερουνε το μπροστινο στα μετρα τους οσο κι'αν παιξανε με τα λαδια (ιξωδες/σταθμη) και τελικα τα αλλαξανε. Ρωτα παντως και τον Τασουλη τι εχει κανει στο δικο του μηχανακι καθως εχει κι'αυτος ΤΑ650, φυσικα με Ohlins, ισως ναχει βρει ακρη.

Πληροφοριακα, εγω εχω στα μηχανακια μου Ohlins αμορτισερ πισω αλλα διαφορετικα ελατηρια μπροστα (Hyperpro στο ΤΑ650 και Wilbers στο VFR800), συνδυασμοι που δουλευουν/συνεργαζονται πολυ καλα.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Top Bottom