Από τη Σύρο στην Κροατία και τη Βοσνία Ερζεγοβίνη με Honda Transalp 700

Περιοχή
Ερμούπολη - Σύρος
Όνομα
Κώστας
Μοτό
Honda Transalp 700 C-ABS
Καλοκαίρι 2012...

Έχει νυχτώσει για τα καλά στον (φυσικά) αφώτιστο χωματόδρομο στον οποίο κινούμαστε, λόγω κατασκευής του αυτοκινητόδρομου.
Μπόλικη κίνηση, σκόνη, λακκούβες και το φεγγάρι απόν.
Έχουμε "γράψει" 1.920 χιλιόμετρα, αφότου φύγαμε από τη Σύρο και είμαστε στην 5η μέρα του ταξιδιού. Σε λίγο φτάνουμε στο Σεράγεβο....


Ωραία πράγματα....

Η επόμενη μέρα, στην πρωτεύουσα της Βοσνίας Ερζεγοβίνης.

Καλό συνταξίδεμα...
 
Περιοχή
Ερμούπολη - Σύρος
Όνομα
Κώστας
Μοτό
Honda Transalp 700 C-ABS
Ταυτότητα ταξιδιού:

Χρόνος:
Ιούλιος 2012.

Μοτοσυκλέτες: Εμείς, με Transalp 700 (Αιγαιοπλόος και Αιγαιοπλόεσσα) και δύο φιλικά μας ζευγάρια.

Σύνολο χιλιομέτρων ταξιδιού: 3.500 χλμ.

Σύνολο χωρών που επισκεφθήκαμε: Πέντε: Σκόπια - Αλβανία - Μαυροβούνιο - Κροατία και Βοσνία Ερζεγοβίνη.

Φορές που περάσαμε σύνορα: Οχτώ: 1) Ελλάδα – Σκόπια. 2) Σκόπια – Αλβανία. 3) Αλβανία – Μαυροβούνιο. 4) Μαυροβούνιο – Κροατία. 5) Κροατία – Βοσνία. 6)Βοσνία – Μαυροβούνιο. 7) Μαυροβούνιο – Αλβανία. 8) Αλβανία – Ελλάδα. Κι αν βάλεις ότι σε κάθε σύνορο είναι δύο τα φυλάκια (της χώρας που βγαίνεις και της χώρας που μπαίνεις), τελικά δεκαέξι φορές δείξαμε διαβατήρια, διπλώματα, πράσινες κάρτες κλπ.

Κόστος εκδρομής: 1.200 ευρώ το ζευγάρι (όλα μέσα: βενζίνες, φαγιά, καφέδες, rooms). Δώρα, σουβενίρς και μαλακιούλες δεν πήραμε γιατί δε θέλω να κουβαλάω σαβουρίτσες.

Διαδρομή:
1)
Αθήνα - Κατερίνη - Βέροια - Εγνατία Οδός - Φλώρινα (συνοριακός σταθμός Νίκης) - [ΣΚΟΠΙΑ] - Μπίτολα - Οχρίδα (1η διανυκτέρευση). 750 χλμ.

2) Οχρίδα - Στρούγκα - [ΑΛΒΑΝΙΑ] - Κουκές - Ελμπασάν - ανέβασμα βουνού - Τίρανα - Lezhe - Σκόδρα - [ΜΑΥΡΟΒΟΥΝΙΟ] - Μπαρ - Μπούντβα - Κότορ (2η διανυκτέρευση. 380 χλμ.

3) Κότορ - γύρω γύρω το φιόρδ του Κότορ - Hercev Novi - [ΚΡΟΑΤΙΑ] - Ντουμπρόβνικ (3η διανυκτέρευση). 100 χλμ.

4) Ντουμπρόβνικ - μια διακοσάρα παραλιακά χιλιόμετρα δαλματικών ακτών - Σπλιτ - Ζάνταρ (4η διανυκτέρευση). 371 χλμ.

5) Ζάνταρ - Λίμνες Πλίτβιτσε (Unesco) - [ΒΟΣΝΙΑ ΕΡΖΕΓΟΒΙΝΗ] - Σεράγιεβο (5η διανυκτέρευση). 490 χλμ.

6) Σεράγιεβο - Μόσταρ - Trebinje - [ΜΑΥΡΟΒΟΥΝΙΟ] - Niksik - Ποντγκόριτσα (6η διανυκτέρευση). 350 χλμ.

7) Ποντγκόριτσα - [ΑΛΒΑΝΙΑ] - Σκόδρα - Lezhe - Δυρράχιο - Φίερι - Τεπελένι - Αργυρόκαστρο - Δερβιτσάνη - [ΕΛΛΑΔΑ] - Γιάννενα (7η διανυκτέρευση). 450 χλμ.
8) Γιάννενα - Αμφιλοχία - Γέφυρα Ρίου Αντιρρίου - Αίγιο - Αθήνα - Πειραιάς - (πλοίο) - 430 χλμ.


Ξεκινάμε….
 
Περιοχή
Ερμούπολη - Σύρος
Όνομα
Κώστας
Μοτό
Honda Transalp 700 C-ABS
Κάθε αρχή και ... εύκολη!

Το θέλειν έτσι δύνασθαι και το ταξιδεύειν με μοτοσυκλέτα είναι έτσι κι αλλιώς πιο κοντά προς το "δύνασθαι", αν η μοτοσυκλέτα σου είναι "ολιγόφαγη" και ο δεξιός σου καρπός δε σε ... γαργαλάει. Και το ταπεινό (πλην όμως ψεκαστό, έτσι;) Transalp-άκι είναι και ολιγόφαγο αλλά και μη γαργαλιστικό σε γκάζια, καθώς οι μόλις 60 ίπποι του σου προτείνουν καλύτερα να απολαύσεις τα γύρω μέρη…


Οπότε, οικονομικά και συγκρατημένα οι χάρτες μπήκαν στη θήκη του tank bag και η ... πιστολιά έπεσε. Οι τρεις μηχανές μπήκαν στο πλοίο και 4 ώρες μετά έφθασαν στον Πειραιά, βραδάκι. Η αναγκαία διανυκτέρευση στην Αθήνα περιελάμβανε σουβλάκι και ξάπλα, για τα αυριανά 750 χλμ. μέχρι τις όχθες της Λίμνης Οχρίδας των Σκοπίων. Η εκδρομή ουσιαστικά αύριο αρχίζει.



Φτιάξτε καφεδάκι και συνταξιδέψτε. Γράφω πολλά, γιατί είδα πολλά. Το οδοιπορικό δεν είναι περιγραφικό αλλά βιωματικό. Το λέει κι ο τίτλος.

Ούτως ή άλλως όμως το ταξίδι με τη μοτοσυκλέτα αφήνει γερό "αποτύπωμα" μέσα σου, σα να ζωγραφίστηκαν πάνω σου οι εικόνες και τις στέγνωσε με τα χιλιόμετρα ο αέρας που σε κοπανούσε. Κάτι σαν tatoo συναισθημάτων, ένα πράμα!

 
Περιοχή
Ερμούπολη - Σύρος
Όνομα
Κώστας
Μοτό
Honda Transalp 700 C-ABS
1η μέρα

Γύρω στις 07:30 περάσαμε τα πρώτα διόδια στις Αφίδνες και τραβήξαμε καρφί για πάνω. Στόχος μας ο Νομός Φλώρινας και τα σύνορα με τα Σκόπια (συνοριακός σταθμός Νίκης). Η σκέψη να "καβαλήσουμε" το Δομοκό, να περάσουμε τον Κάμπο μέχρι Καλαμπάκα και να ανηφορίσουμε προς Γρεβενά, Σιάτιστα και στα συναφή μέχρι Φλώρινα εγκαταλείφθηκε, διότι προτιμήσαμε να πάμε από το ... ίσιωμα και να μη μπλέξουμε με στροφές, μιας και οι 5 χώρες των Βαλκανιών που μας περίμεναν είναι τίγκα στο στροφιλίκι. Οπότε, ανηφορίσαμε μέχρι Κατερίνη, πληρώσαμε αμέτρητες φορές στα άπειρα διόδια (κούμπωνε - ξεκούμπωνε, ρέστα, χαρτάκια, εκατό φορές, τη στιγμή που άλλες χώρες σε χρεώνουν μία φορά, στο τέλος, ανάλογα με τη διανυθείσα απόσταση), και μόλις συναντήσαμε την Εγνατία Οδό (ίσως ο πιο σοβαρός και σωστός αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα) στρίψαμε αριστερά προς Βέροια - Κοζάνη και μετά από τον εξίσου καλό συνδετήριο δρόμο, φτάσαμε στη Φλώρινα και στο συνοριακό σταθμό της Νίκης.


 
Περιοχή
Ερμούπολη - Σύρος
Όνομα
Κώστας
Μοτό
Honda Transalp 700 C-ABS
Προορισμός μας η Οχρίδα, μια πόλη δίπλα στην ομώνυμη λίμνη.

Περνάμε πρώτα από τη Μπίτολα (το Μοναστήρι, αλλιώς), μιας πόλη με τυπική πρώην κομμουνιστική αρχιτεκτονική.

Ο Βερόπουλος, η Alpha Bank και άλλες εταιρίες έχουν ήδη πατήσει γερά το πόδι τους στην υπό ανέγερση γείτονα. Προσέξτε και το χρονόμετρο που μετράει ανάποδα μέχρι να ανάψει το πράσινο για να δεις πόσο σου μένει και να μην περιμένεις με το συμπλέκτη πατημένο ούτε να σου κορνάρει ο πίσω. Δεν είναι άσχημη ιδέα.

 
Περιοχή
Ερμούπολη - Σύρος
Όνομα
Κώστας
Μοτό
Honda Transalp 700 C-ABS
Πάμε για το Κέντρο της πόλης και για τη Λίμνη, όπου και θα μείνουμε για το πρώτο βράδυ.
Ποδήλατα και μοτοποδήλατα. Αυτά είναι τα δίκυκλα των Σκοπίων. Τα δικά μας είναι .. αεριωθούμενα. Στα «γιωταχί» όμως, δίπλα στα αρχαία Zastava, βλέπεις και κυριλέ μάρκες.
Η Οχρίδα είναι μια μεγαλούτσικη αλλά αρκετά νοικοκυρεμένη πόλη, δίπλα σε λίμνη. Με ό,τι καλό αυτό συνεπάγεται. Τεράστιος παραλίμνιος δρόμος, άνετα πεζοδρόμια, κόσμος, παιδιά, παγωτά, ποδήλατα. Ζωή, με απλά λόγια.




Η μέρα έκλεισε στο ξενοδοχείο, όπου με 20 ευρώ το ζευγάρι (χωρίς πρωινό) μείναμε αρκετά ικανοποιημένοι. Το δικό μας δωμάτιο είχε μάλιστα και καναπεδάκι με τραπεζάκι, καθώς και κάτι φωτάκια – ψείρες μπηγμένα σε μια ψευδοροφή με ροοστάτη για να τα χαμηλώνεις και να «φΚιάνς» κατάσταση, άμα λάχει.


Το επόμενο πρωί έχει Αλβανία … «σουβλάκι», δηλαδή έμπα από τη μία και έβγα από την άλλη...
 
Περιοχή
Ερμούπολη - Σύρος
Όνομα
Κώστας
Μοτό
Honda Transalp 700 C-ABS
2η μέρα.

Το ξύπνημα σε μια άλλη χώρα είναι από μόνο του κάτι αλλιώτικο. Σκέψου τώρα να σε περιμένει απέξω και η μοτοσυκλέτα σου. Ε; Τι σου είπα τώρα!!

Τρία κλακ και φόρτωσες. Τα δύο πλαϊνά βαλιτσάκια και το top case είναι κουμπωμένα στη μοτοσυκλέτα.
Χλιδή, ρε παιδί μου! Θυμάμαι τις εποχές με τη σχαρίτσα, τα χταπόδια με τους γάντζους, τράβα, τσίτωνε, βάζε σακούλες για τη βρόχα.
Αν και λάτρης της μοτοσυκλετιστικής απλότητας και λιτότητας, στο φόρτωμα προτιμώ το σημερινό «κόσμο» της Givi. Άσε που άμα το καλοσκεφτείς, με την ευκολία που σου δίνουν τα βαλιτσάκια και τα κάγκελα, μάλλον η απλότητα και η λιτότητα είναι στο σήμερα.

Ελλείψει πρωινού πλακώσαμε στα όρθια ένα ψωμί βουτηγμένο σε μερέντα (κάνει δουλειά, μην το γελάτε!) και καβαλήσαμε τα μηχανάκια με κατεύθυνση την πόλη Στρούγκα, που βρίσκεται σε σύνορα Σκοπίων – Αλβανίας.

Οι δρόμοι των Σκοπίων είναι καλοί. Καλύτεροι από αυτό που περιμένεις από μια χώρα «ανατολική», να το πούμε έτσι. Και χαοτικά καλύτεροι από το οδικό χάλι που μας περίμενε στην Αλβανία που θα μπαίναμε σε λίγη ώρα.

Δε μοιάζουν τελικά αυτές οι χώρες μεταξύ τους, σχεδόν σε τίποτα. Λες «Βαλκάνια» και το μυαλό συνήθως πηγαίνει σε ψιλοπαρακμιακές πόλεις, κατηφείς ανθρώπους, μιζέρια ενώ το όλο πακέτο διαφέρει από χώρα σε χώρα.

Η Κροατία, ας πούμε, είναι πολύ «μπροστά» ως χώρα. Καθαρά δυτική οργάνωση και νοικοκυροσύνη, άψογοι δρόμοι, υποδομές που θα ζηλεύαμε εμείς οι … παλαίουρες Ευρωπαίοι (since 1981, όχι αστεία!) και όλα αυτά σε μια χώρα με κάμποσες εκατοντάδες χιλιόμετρα απίστευτης ακτογραμμής, με ορδές τουριστών αλλά χωρίς τσαπατσουλιά και rooms-to-let-άδικη αισθητική. Ενώ η Αλβανία είναι καμιά κατοστάρα χρόνια πίσω. Βρόμικοι δρόμοι, ατέλειωτοι χωματόδρομοι που τους διασχίζουν νταλίκες (γιατί είναι οι «κύριοι» δρόμοι), κυκλοφοριακή αναρχία, προσπέρασμα από όπου να ‘ναι κι ας «μεριάσει» ο άλλος. Βαλκάνια είναι όλα αυτά.

Πάντως τα Σκόπια, αν και με εμφανή την αντιαισθητική κομμουνιστική αισθητική στην αρχιτεκτονική των πολυκατοικιών – μπλόκς, είναι μια σχετικά νοικοκυρεμένη χώρα. Και ιδίως στην περιοχή της Λίμνης Οχρίδας, οι υποδομές (δρόμοι, πλατείες, πάρκα, πεζόδρομοι) είναι σε καλό επίπεδο. Γι’ αυτό και ο τουρισμός είναι απίστευτα μεγάλος, κάτι που θα ήθελα πολύ και για τις δικές μας Πρέσπες (η μεγάλη Πρέσπα είναι ανάλογη σε μέγεθος με τη λίμνη Οχρίδα) που, παρά την ομορφιά τους, παραμένουν «στην άκρη», στην παραμεθόριο μιας χώρας που δεν τους έχει δώσει την αναμενόμενη σημασία.



Η Στρούγκα μας καλωσορίζει. Μη γελάτε με την αερο-ταμπέλα. Και στο χωριό της μάνας μου στην Πελοπόννησο έχει μια ... ανάλογη.
Προσέξτε αριστερά και την τιμή στην αφίσα του Hyundai i30. Είναι σε ευρώ. Μάλλον το target group για το Hyundai έχει τις καταθέσεις του σε ευρώ.
Οι λοιποί βολεύονται με Renault Thalia ή Dacia Logan (η ψυχολογία της «κούρσας» μετράει ακόμα εκεί).
 
Περιοχή
Ερμούπολη - Σύρος
Όνομα
Κώστας
Μοτό
Honda Transalp 700 C-ABS
Και μπαίνουμε στη «Χώρα των Αετών». Αυτό σημαίνει «Αλβανία» στα αλβανικά. Δεν ξέρω γιατί την ονόμασαν έτσι αλλά με τόσα βουνά και τόσο δύσκολους (έως ανύπαρκτους δρόμους) το να είσαι αετός, βολεύει…
Ο Αιγαιοπλόος οδηγεί και η Αιγαιοπλόεσσα φωτο-γραφεί.
Η πλειοψηφία των φωτογραφιών έχουν το copy right της γυναίκας μου.
Είμαστε στο συνοριακό σταθμό της Αλβανίας και κατευθυνόμαστε προς Elbasan και, ανηφορίζοντας το βουνό, θα πάμε για Τίρανα.



«Παλικάρι» είσαι, είπα με τα μάτια στο Transalp.
Έτσι φορτωμένο και βρόμικο, μ’ αρέσει.
Είπαμε, κάλλιο μια μέτρια μηχανή σε ταξίδι παρά μια σούπερ στο γκαράζ ή στην καφετέρια.
 
Περιοχή
Ερμούπολη - Σύρος
Όνομα
Κώστας
Μοτό
Honda Transalp 700 C-ABS
Στην Αλβανία δεν υπάρχουν «περιφερειακοί» δρόμοι. Περνάς πάντα μέσα από το «χωριό». Για την ακρίβεια, πέραν του «κύριου» δρόμου, σχεδόν όλοι ο άλλοι είναι χωματόδρομοι. Εξ ου και τα αμέτρητα αυτοσχέδια πλυντήρια που συναντάμε καθ’ οδόν. Ένα λάστιχο και ανοίγεις μαγαζί. «Lavash», έτσι λέγεται. Αλλά με τέτοια σκόνη και λάσπη, θες πλύσιμο κάθε μέρα αν θέλεις τουλάχιστον να φέγγουν τα φώτα σου.



Τυπικό δείγμα αλβανικής πολυκατοικίας. Ναι, έχουν κι εκεί ηπιυπαίθριους. Μόλις μπουν κι αυτοί στην τρόικα, θα τους «τακτοποιήσουν».
 
Περιοχή
Ερμούπολη - Σύρος
Όνομα
Κώστας
Μοτό
Honda Transalp 700 C-ABS
Μια στάση στο Elbasan ήταν αναγκαία. Η ζέστη τρελή και ο πλάτανος σωτήριος.
Πώς το ‘λεγε η διαφήμιση με το ούζο Πλωμαρίου; Ο θησαυρός του πλάτανου είναι Η (και όχι ΣΤΗ) σκιά του. Η ίδια η σκιά λοιπόν.


Επόμενη στάση. Η αλβανική πρωτεύουσα, όπου θα κάτσουμε να πιούμε κι ένα καφεδάκι. Δεν είναι μακριά αλλά μεσολαβεί ένα βουνό και το ανέβα – κατέβα είναι χρονοβόρο.

Και φτάνουμε στα Τίρανα.
Συγκρινόμενα με την υπόλοιπη Αλβανία (και τη γυρίσαμε από άκρου εις άκρο, μαζί με την άλλη διαδρομή στην επιστροφή), τα Τίρανα είναι πολύ μπροστά.

Ψάχνουμε την κεντρική πλατεία (κάποιος μου είχε πει ότι τη λένε πλατεία Σκεντέρμπεη) και ελλείψει GPS (μιας και πηγαίναμε με το χάρτη), σταματάω και ρωτάω στα αγγλικά, ο ξύπνιος: “Skenderbei square?”. Η απάντηση ήρθε στα … ελληνικά «Από κει, παιδιά. Όπως πάτε, δεξιά»! Στην Αλβανία η … διεθνής γλώσσα είναι τα ελληνικά. Μ’ αυτά συνεννοείσαι μια χαρά!


Το καφενείο βρέθηκε. Νερό βρύσης βέβαια δεν είχε και πλυθήκαμε με κανάτες αλλά είχε δροσιά και αυτό ήταν το σημαντικότερο.



Κεντρική λεωφόρος των Τιράνων.


Και η Όπερα παρακαλώ.



Τώρα αυτό περνάει ΚΤΕΟ;
Κινέζικο (βαθιάς Κίνας) παπί, μέχρι το λαιμό. Κι από ‘κει και μπρος αλβανικό όχημα. Πάντρεμα πολιτισμών…
Πάντως, φώτα και καθρέφτες, έχει.
Αυτό όμως που μ’ αρέσει είναι το μπροστινό σύστημα. Ποιο Τelelever και μαλακίες; Εδώ να δεις τι θα πει αντιβύθιση!
 
Τελευταία επεξεργασία:
Περιοχή
Ερμούπολη - Σύρος
Όνομα
Κώστας
Μοτό
Honda Transalp 700 C-ABS
Αναχωρούμε από τα Τίρανα με προορισμό τη βόρεια Αλβανία και τα σύνορα με το Μαυροβούνιο, όπου θα μείνουμε για βράδυ.
Το Transalp ρολάρει στα προάστια των Τιράνων σε φαρδιές λεωφόρους με τρεις λωρίδες ανά κατεύθυνση και το διαχωριστικό διάζωμα. Αλλά σε λίγο αυτά τελειώνουν...
Αρχικά χάνεται το διάζωμα, μετά οι τρεις λωρίδες γίνονται μία ανά κατεύθυνση και στο τέλος … ο δρόμος γίνεται χωματόδρομος με προορισμό την … Ευρώπη. Περίμενε και θα δεις.


Εμείς πάμε SHKODER, δηλ. στη Σκόδρα, τη μεγαλύτερη πόλη του αλβανικού βορρά. Μετά θα συνεχίσουμε προς τα σύνορα με το Montenegro.


.
 
Περιοχή
Ερμούπολη - Σύρος
Όνομα
Κώστας
Μοτό
Honda Transalp 700 C-ABS

Οι αναγραφόμενες τιμές είναι σε … χιλιάδες χρόνια! Όχι σε χιλιόμετρα.
Θα δεις στη συνέχεια το δρόμο προς το Βορρά και τας Ευρώπας και μετά πες μου τι σημαίνει το «Berlin 1906»!

Φαντάσου τώρα να έβλεπες π.χ. στη Λαμία την εξής ταμπέλα:
DOMOKOS 39
BELGRADE 837
OSLO 3.234....
 
Περιοχή
Ερμούπολη - Σύρος
Όνομα
Κώστας
Μοτό
Honda Transalp 700 C-ABS

The road to Europe, που λέγαμε. Δεν υπάρχει άλλος. Αυτός είναι. Από δω θα περάσεις για να «ανέβεις» προς Δαλματικές ακτές και Ευρώπη.

Gomisteri είναι το λαστιχάδικο στα αλβανικά. Μόλις «γκαμήσεις» τα λάστιχα στις πέτρες και στο χώμα, πας καρφί στην «γκομιστερί». ΟΚ;

Από δω δεν περνάς μόνο εσύ με το Transalp-άκι. Αλλά και όλα τα φορτηγά T.I.R. που μεταφέρουν μαζί με τα εμπορεύματα και τη σκόνη της αρκούδας στον εθνικό χωματόδρομο Σκόδρας – Μαυροβουνίου. Μόλις σκέφτηκα την πιθανότητα να είχε βροχή και λάσπη, με έπιασε μια μεγάλη χαρά που η μέρα ήταν στεγνή.

Λίγο πριν τα σύνορα με το Μαυροβούνιο, ο δρόμος αποκτά και πάλι άσφαλτο. Περνάμε τις δεκάδες νταλίκες και φτάνουμε στο συνοριακό φυλάκιο.
 
Περιοχή
Ερμούπολη - Σύρος
Όνομα
Κώστας
Μοτό
Honda Transalp 700 C-ABS
Μαυροβούνιο.
Πολιτισμός.
Με το που μπήκαμε στο Montenegro οι δρόμοι έγιναν Δρόμοι. Τέλος.

Σου έρχεται με μιας να τραβήξεις ένα γκαζίδι…
… αλλά το Niva της αστυνομίας σε περιμένει. Οπότε… κράτει.


Μια στάση για κανα κρουασανάκι, να πάρουμε ενέργεια και να ξεπιαστούν και οι κώλοι. Το καλό με τη μηχανή είναι ότι λίγα λεπτά αρκούν για να ξεπιαστείς.

Παρά τη διάσχιση της Αλβανίας, νιώθουμε ξεκούραστοι, έχοντας ξυπνήσει στην Οχρίδα των Σκοπίων.
 
Περιοχή
Ερμούπολη - Σύρος
Όνομα
Κώστας
Μοτό
Honda Transalp 700 C-ABS

Την τουριστική Budva θα την περάσουμε. Προορισμός μας για σήμερα είναι το Κότορ, που βρίσκεται στο μυχό του μεγαλύτερου (και με διαφορά) φιόρδ της Νότιας Ευρώπης. Το μέρος είναι πολύ όμορφο και η βόλτα γύρω γύρω στην ακτογραμμή του φιόρδ είναι σαν βγαλμένη από μοτοσυκλετιστικό παραμύθι. Έκανε να βρέξει σε κάποια φάση. Τσάμπα όμως βγάλαμε τα αδιάβροχα. Ψιλόβροχο ήταν και πέρασε. Γενικά πάντως η δυτική Βαλκανική πρέπει να έχει μπόλικες βροχές. Το κλίμα το «πιάναμε» για υγρό και η φύση έδειχνε να έχει νερά.

Φουλάρουμε στην Ε.Κ.Ο. (έχει ισχυρή παρουσία στο Μαυροβούνιο) με τιμή γύρω στο 1,30 (σε ευρώ), όταν στην Ελλάδα τότε έπαιζε γύρω στο 1,75. Σε λίγο φτάνουμε στο Κότορ και ψάχνουμε για ξενοδοχείο.

Σε καμία από τις περιοχές που μείναμε δεν είχαμε κλείσει ξενοδοχείο. Και ο λόγος ήταν ότι δεν ξέραμε πού ακριβώς θα κουραστούμε και θα θέλουμε να μείνουμε. Εντάξει υπήρχε πλάνο της εκδρομής αλλά δε θέλαμε να δεσμευτούμε να είμαστε την τάδε μέρα και ώρα στο τάδε μέρος. Οπότε, την … ψάχναμε μόλις φτάναμε.

Και ψάξε ψάξε βρήκαμε room και στο Κότορ. Όταν λέμε room εννοούμε διαμέρισμα, με τρία υπνοδωμάτια. Η αγέλαστη ιδιοκτήτρια που ήθελε money first και μετά όλα τ’ άλλα ισοσταθμίστηκε με την απίστευτη θέα προς το φιορδ από το μπαλκόνι. Όλα τα λεφτά; Τα πάντα όλα; Όπως θες πες το. Ίσως η καλύτερη θέα από room που θα μπορούσαμε να φανταστούμε. Δε δείχνω φωτό τώρα. Θα «ανέβει» η πρωινή στα της επόμενης μέρας.

Λοιπόν, μπανάκι και πάνω στις μοτοσυκλέτες για να κατέβουμε down town. Βραδινή βόλτα και φαγητό στο Κότορ. Κι επειδή όταν τρώνε … δε μιλάνε αλλά ούτε φωτογραφίζουνε, τα υπόλοιπα αύριο.
 
Περιοχή
Ερμούπολη - Σύρος
Όνομα
Κώστας
Μοτό
Honda Transalp 700 C-ABS
Τώρα, τι να γράψω για το πρωινό ξύπνημα. Δείτε καλύτερα τη φωτό και μιλάμε μετά...



The balcony, που λέγαμε. And the breakfast, που δε λέγαμε. Διότι η τιμή της «αγέλαστης» περιελάμβανε μόνο bed. Οπότε, το σοκολατούχο αγοράστηκε απ’ έξω αλλά μπρος τη θέα τα υπόλοιπα είναι ψίχουλα. Ψίχουλα ήταν και ό,τι απέμεινε από το ψωμί και τη μερέντα που είχαμε και …. «εκτελέστηκαν» αμέσως.

Μπαίνει μέχρι και κρουαζιερόπλοιο στο φιόρδ που φαίνεται.

Πριν φορτώσουμε τα μπαγκάζια για την αναχώρηση, είπαμε να ξαναβολτάρουμε στο κέντρο του Κότορ για να το δούμε και μέρα. Μηχανές, κέντρο, κλείδωμα κρανών στο τιμόνι (βολεύει πολύ αλλά μην το κάνεις αν είσαι σε ερημικό μέρος), καπέλο και πάμε.


Kotor και Αιγαιοπλόεεσα by day, λοιπόν...
 
Περιοχή
Ερμούπολη - Σύρος
Όνομα
Κώστας
Μοτό
Honda Transalp 700 C-ABS

Τώρα το ανακάλυψαν οι Μαυροβούνιοι; Για τη δουλειά λέω. Εμείς τα εφαρμόζουμε χρόνια αυτά. Δεν τα λέμε. Είναι αυτονόητα!


Οι λεπτές, λέει, νομίζουν ότι είναι παχουλές. Οι παχουλές νομίζουν ότι είναι χοντρές. Και οι χοντρές, φοράνε …. κολάν. Και τα απλώνουν κιόλας στο ιστορικό κέντρο!
Ατραξιόν είναι. Κάτι με έναν γίγαντα και τη γυναίκα του μας είπαν, δεν έδωσα βάση. Δες και τα τεράστια μανταλάκια.


Επιστρέφουμε στο room για να φορτώσουμε τα μπαγκάζια και να βάλουμε τον εξοπλισμό προστασίας. Η Κροατία, μας περιμένει...
 
Περιοχή
Ερμούπολη - Σύρος
Όνομα
Κώστας
Μοτό
Honda Transalp 700 C-ABS
Και φτάνουμε στην Κροατία.

HRVATSKA είναι το όνομα της χώρας στα Κροάτικα και «HR» το σήμα (πώς λέμε, «GR»). 130 χ.α.ω. είναι το όριο ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους. Έχει και τέτοιους η Κροατία αλλά πληρώνεις μόνο τα έτοιμα κομμάτια και σταματάς για πληρωμή μόνο μία φορά, στο τέλος (έχοντας πάρει χαρτάκι από το μηχάνημα την ώρα που εισήλθες). Είπατε τίποτα;



Στο βάθος το Dubrovnic...
 
Περιοχή
Ερμούπολη - Σύρος
Όνομα
Κώστας
Μοτό
Honda Transalp 700 C-ABS
Παρκάρουμε τα μηχανάκια στο κέντρο και κάνω με τα πόδια μια γύρα για να ρωτήσω για δωμάτιο. Ακούω κάτι 95άρια για δίκλινο (άκου 95, τι διάολο, οκτάνια είναι;) και του λέω του τύπου ότι είναι too expensive. But you are in a very expensive place, μου αντιτείνει. Μόλις κάνω να φύγω, «έσκασε» και την προσφορά του. Έχω και με 40 ευρώ το δίκλινο, μου λέει. 1,5 χλμ. από δω, της αδελφής μου. Και της θειάς σου να ‘ναι, δε μας πειράζει, του λέω. Πάμε να τα δούμε.

Πλυθήκαμε, σενιαριστήκαμε και βγήκαμε έξω πάλι. Η αλήθεια είναι ότι ο αληθινός περιηγητής δε χρειάζεται «καλό» κατάλυμα. Ακούω μερικούς να μου λένε «πήγαμε στο τάδε μέρος και μείναμε σε ΕΝΑ ξενοδοχείο, άλλο να σου λέω κι άλλο να το βλέπεις». Μη μου πεις, τους λέω.

Είχαμε φτάσει νωρίς στο Dubrovnik και μας έπαιρνε να ρίξουμε και μια βουτιά στις Δαλματικές ακτές, προτού βγούμε για περπάτημα στην πόλη. Στα εκατοντάδες χιλιόμετρα ακτογραμμής των Δαλματικών ακτών δε μπορώ να βγάλω ποιοτικό συμπέρασμα από τη μέτρια παραλιούλα που βρήκαμε και βουτήξαμε.


Πιο κέντρο δεν έχει. Η καρδιά του full τουριστικού Dubrovnic.



Ανηφορίσαμε και προς το πάνω μέρος της πόλης και πήραμε το τελεφερίκ για να δούμε τη θέα από ψηλά. Πάρτε μια γεύση. Εκεί κάτω στο λιμανάκι, θα φάμε το βράδυ.

Η φωτογραφική μηχανή σβήνει και οι ταξιδιώτες θα τσιμπήσουν κάτι για να γλυκάνουν μέσα στις τόσες ικανοποιημένες από την εκδρομή αισθήσεις και τη γεύση...
 
Περιοχή
Ερμούπολη - Σύρος
Όνομα
Κώστας
Μοτό
Honda Transalp 700 C-ABS
4η μέρα.
Η μέρα σήμερα θα είναι αλλιώτικη. Θα είναι η πρώτη φορά από το ξεκίνημα της εκδρομής που δε θα περάσουμε σύνορα! Είμαστε Κροατία (Dubrovnik) και θα κοιμηθούμε πάλι Κροατία (Zadar). Αφού στο μεταξύ βέβαια τραβήξουμε σχεδόν όλη την ακτογραμμή της Δαλματίας μέχρι πάνω. Τώρα άμα σας πω ότι γουστάρω, λίγα θα πω. Ο αντίχειρας πατάει τη μίζα αυτόματα, σαν το χτύπο της καρδιάς ένα πράμα.


Έχουνε και στην Κροατία γέφυρες – έργα τέχνης. Άψογο οδόστρωμα, σωστές ενώσεις (ούτε γκαπ ούτε γκουπ) και γενικά όλο το οδικό δίκτυο της χώρας είναι σε πολύ καλό επίπεδο, όχι μόνο από πλευράς συντήρησης αλλά και χάραξης. Δεν είδα στροφές να ανάποδη κλίση και γενικά υπήρχε προβλεψιμότητα στις οδικές συνθήκες. Και σε συνδυασμό με τον οδηγικό πολιτισμό ντόπιων και ξένων (μιλάμε για αμέτρητα αυτοκίνητα με μη κροάτικες πινακίδες) φτάνεις να οδηγείς χαλαρά και άνετα.


Η αλήθεια είναι ότι δεν ήμουν απολύτως ακριβής με τα σύνορα. Το πράγμα έχει ως εξής: Η περιοχή του Dubrovnik χωρίζεται από την υπόλοιπη Κροατία, διότι η γειτονική Βοσνία Ερζεγοβίνη βγάζει μια μικρή «γλώσσα» γης, πλάτους λίγων χιλιομέτρων, στην Αδριατική θάλασσα, οπότε κόβει την Κροατία σε ένα σημείο. Έτσι, για να πας από το Dubrovnik στην υπόλοιπη Κροατία, μπαίνεις λίγο σε Βοσνιακό έδαφος (τα «σύνορα» που βλέπετε στη φωτό) και σε λίγα λεπτά ξαναμπαίνεις σε Κροατικό έδαφος (πάλι «σύνορα»). Ο λόγος που τα έχω σε εισαγωγικά τα σύνορα είναι ότι στην πράξη τα οχήματα περνάνε χωρίς στάση και η αστυνομία σταματάει περιστασιακά για κανέναν έλεγχο. Περάσαμε, χωρίς στάση.


Η ακτογραμμή των Δαλματικών ακτών. Στα αριστερά η Αδριατική θάλασσα, στα δεξιά η στεριά. Αυτό για 350 χιλιόμετρα, αν πεις ότι πας μέχρι το Zadar, όπως εμείς, ή μπορεί να φτάσει και τα 550 αν φτάσεις μέχρι τη Rijeka κι ακόμα περισσότερα αν πας μέχρι την Pula. Όρεξη να ‘χεις. Και πώς να μην έχεις. Επαρχιακός, με ωραία χάραξη και άσφαλτο δίπλα στη θάλασσα, καλοκαιράκι.
 
Top Bottom