Αυτοματο λαδοτηρι αλυσιδας (by konkost) Εργο σε τεσσερις πραξεις

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Πραξη 1η

Η επιθυμια μου για ενα diy αυτοματο συστημα λιπανσης της αλυσιδας με οσο το δυνατον χαμηλοτερο κοστος προυπηρχε Ομως το εναυσμα για την κατασκευη του ηρθε οταν ο Τακης (takis652) εγραψε εδω http://www.advride.gr/threads/takis652-oiler.5944/ οτι αυτοματοποιησε το δικο του λαδωτηρι με την προσθηκη απλως ενος τμηματος μιας αντλιας απο κρεμοσαπουνο
Και επειδη και η ιδεα του "κατασκευαω με οτι εχω" μ' αρεσει γενικα ειπα να ακολουθησω τον δικο του "ευκολο" δρομο

Στην αντλια λοιπον, εκει στο μεγαλύτερο κομμάτι της, και στην μυτη του, υπαρχει μια μπιλια απο ελαφρυ υλικο
Η μπιλια ειναι αυτη

και βρισκεται μεσα εδω


Ευκολη λοιπον και απλη φαινοταν να ειναι η κατασκευη Οσο απλη ηταν και η αρχη λειτουργιας της: Σε καθε ανωμαλια του δρομου η/και λογω των κραδασμων η μπιλια θα αναπηδα επιτρεποντας στο λιπαντικο να διαρευσει και δια μεσω του σωληνακιου να φτασει υπο μορφη σταγονων στην αλυσιδα Οταν η μοτοσυκλετα σταματα να κινειται τοτε η μπιλια φραζει την εξοδο και το λιπαντικο παυει να ρεει
Απλο και εξυπνο!

Αγορασα λοιπον -μεσω ebay- απο τα βαθη της Κινας αυτο το δοχειο υγρων φρενων (3,79 ευρω),

αυτο το ρυθμιστηρι ροης (0,64 ευρω τα τρια κομματια),

και τελος αυτον τον διακοπτη ροης (0,64 ευρω)

Πηρα και σωληνακι διαφανο (1 ευρω το μετρο),
αρπαξα και το κρεμοσαπουνο του μπανιου και...

...Και ξεκινησα
Ξεντεριασα την αντλια, την προσαρμοσα στο δοχειο, και ανοιξα και μια μικρη τρυπα στο καπακι του


Κατοπιν εκοψα την εσωτερικη φουσκα-μεμβρανη του δοχειου ωστε μεσω της τρυπας στο καπακι να αναπνεει το δοχειο, αλλα και για να μην κλεβει και χωρο...



...και ηταν ετοιμο!


Και ναι! Δουλευε!!!!:woho:
...Οταν το γεμισα με νερο και το δοκιμασα στατικα

Δυστυχως ομως δεν δουλευε με την βαλβολινη που εβαλα αργοτερα Ουτε και με 15-50 λαδι που δοκιμασα :(

Η βαλβολινη αλλα και το λαδι του κινητηρα λογω της πυκνοτητας τους δεν επετρεπαν στην μπιλια να κουνηθει Ουτε η ελαφρια μπιλια του κρεμοσαπουνου αλλα ουτε και μια αλλη μεταλικη που δοκιμασα κατοπιν
Δεν ξερω ο takis652 πως το εκανε να δουλεψει αλλα ετσι απλα μονο με την μπιλια το συστημα δεν δουλευει!
 
Τελευταία επεξεργασία:

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Πραξη 2η

Αφου λοιπον η ροη δεν μπορουσε να ελεγχθει απο την μπιλια οταν αυτη βρισκοταν στην διοδο του λαδιου, τοτε ισως να μπορουσε να το κανει αν βρισκοταν στην διοδο του αερα που τροφοδοτει το δοχειο Ναι αλλα πως θα γινοταν αυτο;
Υπηρχε παντως παντα και η λυση να χρησιμοποιησω μια 12βολτη ηλεκτρομαγνιτικη βαλβιδα ροης απο Κινα μερια με κοστος μερικα μονο ευρω, αλλα ετσι απο πεισμα ηθελα να χρησιμοποιησω μονο οτιδηποτε θα εβρισκα μεσα στο σπιτι μου (ειχα πολυ χρονο να σκοτωσω)

Ανοιξα λοιπον καποια κουτια με διαφορα αχρηστα (κατ' αλλους) καβλιτζεκια που εδω και χρονια εχω την "αρωστια" να μαζευω και
:id2:

Η λυση ηταν μπροστα στα ματια μου πλεον και μεσα σε αυτα τα κουτια:
Ηταν μια βαλβιδα ποδηλατου, ενα μικρο Ο-ring, ενα μικρο γραναζακι (σε ρολο ροδελας), το στρογγυλο παξιμαδι που σφιγγει την βαλβιδα (δεν μπορουσα να χρησιμοποιησω καποιο αλλο γιατι η βαλβιδα δεν εχει το συνηθες μετρικο σπειρωμα), και μια παμφτηνη της ταξης των μερικων μονο ευρω ανεπιστροφη βαλβιδα που χρησιμοποιουσα για την εξαερωση των φρενων, Η οποια αυτη βαλβιδα λειτουργει απλα με μια μεταλικη μπιλια και ενα ελατηριο




Ανοιξα λοιπον περεταιρω την τρυπα που ειχα ηδη ανοιξει στο καπακι, τοσο οσο να περναει βιδωτα η βαλβιδα,


περασα την βαλβιδα, το Ο-ring, το γραναζακι (σε ρολο ροδελας), και εσφιξα καλα το στρογγυλο παξιμαδι


Με ενα καταλληλης διαμετρου σωληνακι το οποιο ουσιαστικα βιδωσε πανω στην βαλβιδα στερεωθηκε η ανεπιστροφη βαλβιδα, αφου πρωτα αφαιρεσα το ελατηριο και αφησα μεσα μονο την μπιλια


Γεμισα το δοχειο με βαβολινη και...
ΝΑΙ το συστημα λειτουργουσε! :yup:

...Αλλα δυστυχως οχι παντα, οπως διαπιστωσα λιγο αργοτερα :ang3:

Αν μετα τις ανακινησεις εμενε στασιμο υπο γωνια, τοτε τις περισσοτερες φορες δεν σταματαγε η ροη Και αυτο γιατι η μπιλια υπο γωνια δεν σφραγιζε οσο θα επρεπε την τρυπα και εισερχοταν εστω και ελαχιστος αερας

Δεν απογοητευτηκα ομως Ειχα ενναλακτικη!
:allk:
 

Cube

George No Brakes!!!
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
Πριόνι.
Πρέπει να τοποθετήσεις βάρος εκτός υγρού
Πχ πάρε ένα μεταλλικό πυρο "κάρφωσε το" στην μπίλια και μέτρα απόσταση μέχρι 1 εκ από το καπάκι

Τώρα στο πάνω μέρος του πυρου βάλε κάτι βαρι . Κάτι μεταλλικό ώστε να ξανασπρωχνει κάτω τον πυρο που θα είναι καρφωμένος στην μπίλια.

Τώρα όλα αυτά στην θεωρία έτσι;
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Πραξη 3η

Ανοιξα παλι τα κουτια με την "μικροσαβουρα", ανακατεψα το περιεχομενο τους, καπνισα δυο τσιγαρα απανωτα, κοιτωντας το για καμποση ωρα και τοτε εδα αυτο που εψαχνα

Και ηταν αυτα:


Τα οποια προερχονται απο αυτο εδω, το οποιο περιεχει αντισηπτικο

Αυτα λοιπον και ο ασπρος πλαστικος σωληνας που φαινεται στην φωτο ηταν αυτο που χρειαζομουν
Ουσιαστικα προκειτε για μια βαλβιδα Το κοκκινο καπακι κλεινει τον σωληνα απο την μια μερια και εχει μια οπη η οποια φραζεται απολυτως απο την μυτη του μεταλικου κομματιου με την βοηθεια του βαρους του και της σιλικονης που εχει στην ακρη της
(παντως καποιος αντι αυτων θα μπορουσε να χρησιμοποιησει οτιδηποτε αλλο κανει την ιδια δουλεια πχ, δεν ξερω, ισως να μπορουσε να μπει το πυραυλακι απο ενα καρπυρατερ)

Αυτος πλαστικος σωληνας λοιπον σφηνωθηκε μεσα στο κομματι της αντλιας του κρεμοσαπουνου με το κοκκινο καπακι προς τα κατω, και αφου μπηκε και το μεταλικο κομματι με την μυτη απο σιλικονη μεσα, ταπωθηκε απο πανω με μια ταπα στην οποια ομως φυσικα ανοιξα μια μικρη τρυπα

Το προσωρινο λοιπον αποτελεσμα και αφου μπηκαν και δυο tie wrap για σιγουρια ηταν αυτο:

Το οποιο πλεον οπως διαπιστωσα δοκιμαζοντας το λειτουργουσε υπο οποιαδηποτε κλιση :woho:
Η βαλβιδα εκοβε απολυτα τον αερα και η ροη της βαλβολινης μετα απο μερικες σταγονες σταματουσε!

Δεν ειχα ομως τελειωσει ακομα Ηταν σιγουρο οτι πανω στην μηχανη σε πολυ λιγο χρονο θα επαυε να ειναι αεροστεγες, αφου ολο το πανω μερος με την βαλβιδα δεν ηταν καθολου σταθερο Η λυση για την σταθεροποιηση δωθηκε απο ενα λοξο λαμακι αγνωστου προελευσεως και ενα απο αυτα που αν δεν κανω λαθος χρησιμοποιουνται για να στερεωνουν στρογγυλης διατομης καναλια καλωδιων


Οποτε πλεον εφτασα σε αυτο το αποτελεσμα:


Και κατοπιν αφου εβαλα για αισθητικους λογους θερμοσυστελομενο στο λαμακι και αφου προσαρμοσα και ενα ακομα λαμακι τυπου Γ για την στερεωση του συστηματος στην μηχανη εφτασα σε αυτο:


Ηταν πια σχεδον ετοιμο! Και το μονο που εμενε ηταν να προσαρμοστει στο σωληνακι στο τελειωμα -εκει που αναποφευκτα καποια στιγμη θα ακουμπαγε στο γραναζι- ενα μικροτερης διατομης και ανθεκτικο σωληνακι
Το βρηκα και αυτο στο κουτι, ειναι απο τεφλον (μαλλον) και προερχεται απο μια παλια ντιζα γκαζιου Πριν την τοποθετηση ομως εβαλα μεσα στο διαφανο σωληνακι ενα κομματι συρμα (διπλωμενο στην ακρη του ωστε να μην μπορει να εισχωρησει στο μικροτερης διατομης σωληνακι), ετσι ωστε τσακιζοντας το να μπορω να φερω σε σωστη θεση και με ακριβεια σχεδον χιλιοστου την ακρη απο οπου θα εσταζαν οι σταγονες της βαλβολινης


Αντι για σωληνακι στο τελειωμα θα μπορουσα να χρησιμοποιησω κομματι/τια απο wrap, το εσωτερικο μερος της βαλβιδας, μια "βελονα"-ανταπτορα για φουσκωμα μπαλας ή ακομα και γω δεν ξερω τι


 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Ξερω οτι σαν κατασκευη δεν ειναι τιποτα σπουδαιο αλλα περασα δημιουγικα μερικες ωρες, και δεν στοιχισε σχεδον τιποτα
Τωρα αν καποιος εχει καμια ιδεα πως θα μπορουσε να γινει καλυτερο, ομορφοτερο, λειτουργικοτερο, πιο αξιοπιστο, ή οτι αλλο ας ριξει ιδεες
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Πρέπει να τοποθετήσεις βάρος εκτός υγρού
Πχ πάρε ένα μεταλλικό πυρο "κάρφωσε το" στην μπίλια και μέτρα απόσταση μέχρι 1 εκ από το καπάκι

Τώρα στο πάνω μέρος του πυρου βάλε κάτι βαρι . Κάτι μεταλλικό ώστε να ξανασπρωχνει κάτω τον πυρο που θα είναι καρφωμένος στην μπίλια.

Τώρα όλα αυτά στην θεωρία έτσι;
Σωστα! Αλλα το προβλημα ειναι οτι με τα υλικα που ειχα η διαταξη δεν μπορουσε να ειναι διαφορετικη Ή το βαρος θα ηταν εντος του υγρου ή θα ηταν εκτος οπου με καποιο τροπο θα στραγγαλιζοταν ο αερας
 

Διαμαντής

Μέλος
Όνομα
Διαμαντής
Μοτό
TRANSALP XL650V
Θα σου πώ για το τελείωμα. Έχεις απ΄ότι θυμάμαι καπάκι μικρού γραναζιού με γρύλιες. Στερέωσε το αυτό που έφτιαξες στο πλαίσιο δίπλα και πέρνα το σωληνάκι προσαρμοσμένο με ένα δίχαλο ώστε να ρίχνεις στο μπροστινό γρανάζι στην εσωτερική πλευρά για να τρέχει στα πλακάκια της αλυσίδας.Εκεί είναι που θέλει τη λίπανση διότι με τη φυγόκεντρο από την περιστροφή της αλυσίδας θα πηγαίνει χαμένο το λιπαντικό και ίσως να σου λερώνει και τη μηχανή. Προτείνω στερέωμα στο πλαίσιο ώστε να μην επηρεάζεται από τις ταλαντώσεις του ψαλιδιού. Εναλλακτικά μπορείς πάλι στερεωμένο στο πλαίσιο να το ρίχνεις στη γλύστρα της αλυσίδας και από εκεί να το τραβάει η αλύσίδα σταδιακά πάλι στο εσωτερικό της για απόδοση του συστήματος.
 

Phoenix

Gender fluid
ADVRIDE Team
Περιοχή
Χαλκιδα
Όνομα
Στεργιος
Μοτό
bmw r1250gs adve Θα σε σκισω maniac
χουσβαρνα 510 πιστολ
Μπραβο για την εφευρετικοτητα και την δημιουργικοτητα σου
 

jliordos

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Ιωάννης
Μοτό
BMW R1250GS ADVENTURE 40th YEARS
Άψογος !!!! Χίλια μπράβο σου αξίζουν ,για την υπομονή,επιμονή,διάθεση και πάνω απ´όλα την γυμναστική του μυαλού σου
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Μπραβο Κωστη ;)
Σουπερ συστηματακι !!!
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Θα σου πώ για το τελείωμα. Έχεις απ΄ότι θυμάμαι καπάκι μικρού γραναζιού με γρύλιες. Στερέωσε το αυτό που έφτιαξες στο πλαίσιο δίπλα και πέρνα το σωληνάκι προσαρμοσμένο με ένα δίχαλο ώστε να ρίχνεις στο μπροστινό γρανάζι στην εσωτερική πλευρά για να τρέχει στα πλακάκια της αλυσίδας.Εκεί είναι που θέλει τη λίπανση διότι με τη φυγόκεντρο από την περιστροφή της αλυσίδας θα πηγαίνει χαμένο το λιπαντικό και ίσως να σου λερώνει και τη μηχανή. Προτείνω στερέωμα στο πλαίσιο ώστε να μην επηρεάζεται από τις ταλαντώσεις του ψαλιδιού. Εναλλακτικά μπορείς πάλι στερεωμένο στο πλαίσιο να το ρίχνεις στη γλύστρα της αλυσίδας και από εκεί να το τραβάει η αλύσίδα σταδιακά πάλι στο εσωτερικό της για απόδοση του συστήματος.
@Διαμαντής
Διαμαντη στο πλαισιο εχω στερεωμενο το ρυθμιστηρι της προφορτισης του αμορτισερ, αρα δεν υπαρχει εκει χωρος
Στο μπροστα γραναζι δεν νομιζω οτι ειναι καλυτερα να σταζει το λιπαντικο γιατι
α) Το τοξο που θα διαγραφει το σημειο που θα πεφτει η σταγονα ειναι κατα πολυ μικροτερο απο το αντιστοιχο τοξο στο πισω γραναζι Ετσι μεγαλο μερος του λιπαντικου θα βρισκεται τελικα πανω στο ψαλιδι σε αντιθεση με την τοποθετηση στο πισω γραναζι που το μεγαλυτερο μερος της οποιας περισσας λιπαντικου θα θα μαζευται στο εσωτερικο του προστατευτικου της αλυσιδας Και β) συνεπεια του ανωτερω θα ειναι οτι ο χωρος στο μπροστα γραναζι να μαζευει παρα πολυ βρωμα, να την μαζευεις με το κουταλι

Το σωληνακι μπορει να ταλαντωνεται μαζι με το ψαλιδι αλλα αυτο δεν επηρεαζει σε τιποτα την λειτουργια
Βεβαια θα ηταν προτιμοτερο να το περασω απο την μεσα μερια του ψαλιδιου γιατι ετσι ειναι αρκετα εκτεθημενο και μπορει βνα το μαζεψει κανα κλαδι ή πετρα
 

Pan-dvs

Μέλος
Περιοχή
Ιωαννινα
Όνομα
Παναγιωτης
Μοτό
Gs 1200
Ξερω οτι σαν κατασκευη δεν ειναι τιποτα σπουδαιο αλλα περασα δημιουγικα μερικες ωρες, και δεν στοιχισε σχεδον τιποτα
Τωρα αν καποιος εχει καμια ιδεα πως θα μπορουσε να γινει καλυτερο, ομορφοτερο, λειτουργικοτερο, πιο αξιοπιστο, ή οτι αλλο ας ριξει ιδεες
Nεαρε μου δεν εχεις δικιο.Με βαση αυτη την κατασκευη,μπορεις να κανεις παπαδες.

:friendship::friendship::friendship:
 

Pan-dvs

Μέλος
Περιοχή
Ιωαννινα
Όνομα
Παναγιωτης
Μοτό
Gs 1200
Δηλαδη; Για λεγε

(το like το πηρες για το "Nεαρε μου" :laugh: )
Εγω θα σου πω?εσυ εχεις το now how.

Με αυτο σαν βαση,το σουλουπωνεις,το κανεις ακομη πιο πρακτικο και γιατι οχι,μπορεις να το βγαλεις ακομη ακομη και στο εμποριο.
 
Top Bottom