Oταν έρχεται στα χέρια μου μια νέα μοτοσυκλέτα ,θέλω να την γνωρίσω καλά τόσο οδηγικά ,όσο και μηχανολογικά ,και λειτουργικά.
Ενα από τα πρώτα πράγματα που τσεκάρω λοιπόν ,είναι η κατανάλωση κ η αυτονομία της (οι πραγματικές τιμές κ όχι αυτές που λένε τα χαρτιά)
Εχοντας κάνει τα πρώτα 1500 χλμ μαζί της λοιπόν ,έχω διαπιστώσει τα εξής:
(όλες οι μετρήσεις έγιναν εκτός πόλης ,σε μικτές διαδρομές ΕΟ+Επαρχιακό ,κ πάντα με Βαρύ 2κάβαλο φορτίο ,κ τα γεμίσματα στο ίδιο βενζινάδικο ,από την ίδια αντλία)
1) ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: Η μηχανή μπορεί να κινηθεί με 5lt/100km ,αλλά μπορεί εύκολα να κάψει κ 8.5lt/100km
(εξαρτάται από το δεξί μου χέρι)
Μια μέση κατανάλωση ,με ροή στο επαρχιακό κ αξιοπρεπή ταχύτητα στην ΕΟ είναι τα 6lt/100km
Πολύ? - Λίγο? - Σύνηθες? - Θα ήθελα να ακούσω τα σχόλιά σας.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2) ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ Trip-Computer: Εδώ είναι το μπέρδεμα.
Και εξηγώ.
Γεμίζω πάντα μέχρι τάπα ,και ,σύμφωνα με τα specs η χωρητικότητα του τεπόζιτου είναι 20lt.
Aναλόγως χεριού κ ρυθμού ,κάποια στιγμή ,αρχίζει να αναβοσβήνει η ένδειξη FUEL ,κάτι που σημαίνει (νομίζω-πείτε μου αν κάνω λάθος) ότι μπαίνω στη "ρεζέρβα" ,κ ταυτόχρονα η ένδειξη RANGE που αναφέρει +-75χλμ.
Λογική τιμή ,αφού καi πάλι σύμφωνα με τα specs ,η "ρεζέρβα" είναι 4lt.
Oμως ,σε καμία περίπτωση ,το συνολικό RANGE που έχει δέιξει το Trip-Computer δεν έχει φτάσει καν τα 300χλμ.
Συνήθως μου λέει οτι θα μείνω από καύσιμα στα 270-290χλμ συνολικής διαδρομής.
Κάτι που μου φαινεται περίεργο ,αφού κ 6λτ/100χλμ να είναι η κατανάλωση ,τα 300χλμ τουλάχιστον ,είναι εφικτά.
Εκανα λοιπόν προσεκτικές μετρήσεις ,στις 3 τελευταίες βόλτες ,κ παραθέτω τα αποτελέσματα.
1η Βόλτα: Σύμφωνα με το Trip-Computer λοιπόν ,η μέση κατανάλωσή μου ,είναι 5,2lt/100km
Kι όμως ,πάντα Σύμφωνα με το Trip-Computer ,έχω μείνει από καύσιμα (αλλά κινούμαι ακόμα) στα 288χλμ.
Τα μαθηματικά δεν βγαίνουν για να έχω κάψει 20λτ σε αυτά τα χλμ ,οπότε λογικά κινούμαι ακόμα.
Οι παύλες μηδενικής ποσότητας όμως στην οθόνη με αγχώνουν.
Φουλάρω καύσιμα στα 293χλμ ,κ διαπιστώνω οτι φτάνω τάπα με 17,15λτ καυσίμου.
Αυτό σημαίνει όμως οτι ,είχα ακόμα 3λτ καυσίμου ,που σημαίνει άλλα 50-60χλμ τουλάχιστον.
Επίσης υπάρχει μικρή διαφορά της μέσης κατανάλωσης στην οθόνη ,με την πραγματική.
Παραθέτω φωτό επεξήγησης.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2η Βόλτα: Σύμφωνα με το Trip-Computer λοιπόν ,η μέση κατανάλωσή μου ,είναι 5,6lt/100km
Σύμφωνα με το Trip-Computer επίσης ,έχω ακόμα 40χλμ μέχρι να μείνω ,κ το αποστασιόμετρο μου δείχνει 210χλμ
Τα μαθηματικά δεν βγαίνουν πάλι ,αλλά έχω επιστρεψει στην βαση μου ,κ φουλάρω.
Φουλάρω λοιπόν στα 210χλμ ,κ διαπιστώνω οτι φτάνω τάπα με 13,75λτ καυσίμου.
Αυτό σημαίνει όμως οτι ,είχα ακόμα 6,25λτ καυσίμου ,που σημαίνει άλλα 100χλμ τουλάχιστον.
Επίσης υπάρχει μικρή διαφορά της μέσης κατανάλωσης στην οθόνη ,με την πραγματική.
Παραθέτω φωτό επεξήγησης.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3η Βόλτα: Σύμφωνα με το Trip-Computer λοιπόν ,η μέση κατανάλωσή μου ,είναι 6lt/100km
Kι όμως ,πάντα Σύμφωνα με το Trip-Computer ,έχω μείνει από καύσιμα (αλλά κινούμαι ακόμα) στα 270χλμ.
Τα μαθηματικά δεν βγαίνουν για να έχω κάψει 20λτ σε αυτά τα χλμ ,οπότε λογικά κινούμαι ακόμα.
Οι παύλες μηδενικής ποσότητας στην οθόνη με αγχώνουν πλέον λιγότερο ,επειδή τις έχω ξαναδει.
Φουλάρω καύσιμα στα 278χλμ (8χλμ μετά τις παύλες που σημαίνουν άδειο τεπόζιτο) ,κ διαπιστώνω οτι φτάνω τάπα με 16,25λτ καυσίμου.
Αυτό σημαίνει όμως οτι ,είχα ακόμα σχεδόν 4λτ καυσίμου ,που σημαίνει άλλα 60-70χλμ τουλάχιστον.
Επίσης υπάρχει μικρή διαφορά της μέσης κατανάλωσης στην οθόνη ,με την πραγματική.
Παραθέτω φωτό επεξήγησης.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Η ένδειξη οθόνης που μου λέει ότι έμεινα από καύσιμα ,αλλά δεν εχω μείνει ,είναι ,αυτή:
Ο μόνος τρόπος που μπορώ να το εξηγήσω ,είναι το Trip-Computer να μετράει τα 16λιτρα καυσίμου μόνο ,κι όταν δείχνει στην οθόνη άδειο ,να έχω διαθεσιμη τη "ρεζέρβα".
Τα νούμερα τουλάχιστον ,αυτό δείχνουν πάνω-κάτω.
Δεν το θεωρώ φυσιολογικό όμως να είναι σεταρισμένο έτσι ,γι'αυτό κ ερωτώ σας ,για την δική σας εμπειρία επί του θέματος.
ΥΓ: Ευχαριστώ σας που διαθέσατε χρόνο να διαβάσετε το "σεντόνι" μου.
Ευχαριστώ σας επίσης εκ των προτέρων ,για τις όποιες απαντήσεις.
Ενα από τα πρώτα πράγματα που τσεκάρω λοιπόν ,είναι η κατανάλωση κ η αυτονομία της (οι πραγματικές τιμές κ όχι αυτές που λένε τα χαρτιά)
Εχοντας κάνει τα πρώτα 1500 χλμ μαζί της λοιπόν ,έχω διαπιστώσει τα εξής:
(όλες οι μετρήσεις έγιναν εκτός πόλης ,σε μικτές διαδρομές ΕΟ+Επαρχιακό ,κ πάντα με Βαρύ 2κάβαλο φορτίο ,κ τα γεμίσματα στο ίδιο βενζινάδικο ,από την ίδια αντλία)
1) ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: Η μηχανή μπορεί να κινηθεί με 5lt/100km ,αλλά μπορεί εύκολα να κάψει κ 8.5lt/100km
(εξαρτάται από το δεξί μου χέρι)
Μια μέση κατανάλωση ,με ροή στο επαρχιακό κ αξιοπρεπή ταχύτητα στην ΕΟ είναι τα 6lt/100km
Πολύ? - Λίγο? - Σύνηθες? - Θα ήθελα να ακούσω τα σχόλιά σας.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2) ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ Trip-Computer: Εδώ είναι το μπέρδεμα.
Και εξηγώ.
Γεμίζω πάντα μέχρι τάπα ,και ,σύμφωνα με τα specs η χωρητικότητα του τεπόζιτου είναι 20lt.
Aναλόγως χεριού κ ρυθμού ,κάποια στιγμή ,αρχίζει να αναβοσβήνει η ένδειξη FUEL ,κάτι που σημαίνει (νομίζω-πείτε μου αν κάνω λάθος) ότι μπαίνω στη "ρεζέρβα" ,κ ταυτόχρονα η ένδειξη RANGE που αναφέρει +-75χλμ.
Λογική τιμή ,αφού καi πάλι σύμφωνα με τα specs ,η "ρεζέρβα" είναι 4lt.
Oμως ,σε καμία περίπτωση ,το συνολικό RANGE που έχει δέιξει το Trip-Computer δεν έχει φτάσει καν τα 300χλμ.
Συνήθως μου λέει οτι θα μείνω από καύσιμα στα 270-290χλμ συνολικής διαδρομής.
Κάτι που μου φαινεται περίεργο ,αφού κ 6λτ/100χλμ να είναι η κατανάλωση ,τα 300χλμ τουλάχιστον ,είναι εφικτά.
Εκανα λοιπόν προσεκτικές μετρήσεις ,στις 3 τελευταίες βόλτες ,κ παραθέτω τα αποτελέσματα.
1η Βόλτα: Σύμφωνα με το Trip-Computer λοιπόν ,η μέση κατανάλωσή μου ,είναι 5,2lt/100km
Kι όμως ,πάντα Σύμφωνα με το Trip-Computer ,έχω μείνει από καύσιμα (αλλά κινούμαι ακόμα) στα 288χλμ.
Τα μαθηματικά δεν βγαίνουν για να έχω κάψει 20λτ σε αυτά τα χλμ ,οπότε λογικά κινούμαι ακόμα.
Οι παύλες μηδενικής ποσότητας όμως στην οθόνη με αγχώνουν.
Φουλάρω καύσιμα στα 293χλμ ,κ διαπιστώνω οτι φτάνω τάπα με 17,15λτ καυσίμου.
Αυτό σημαίνει όμως οτι ,είχα ακόμα 3λτ καυσίμου ,που σημαίνει άλλα 50-60χλμ τουλάχιστον.
Επίσης υπάρχει μικρή διαφορά της μέσης κατανάλωσης στην οθόνη ,με την πραγματική.
Παραθέτω φωτό επεξήγησης.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2η Βόλτα: Σύμφωνα με το Trip-Computer λοιπόν ,η μέση κατανάλωσή μου ,είναι 5,6lt/100km
Σύμφωνα με το Trip-Computer επίσης ,έχω ακόμα 40χλμ μέχρι να μείνω ,κ το αποστασιόμετρο μου δείχνει 210χλμ
Τα μαθηματικά δεν βγαίνουν πάλι ,αλλά έχω επιστρεψει στην βαση μου ,κ φουλάρω.
Φουλάρω λοιπόν στα 210χλμ ,κ διαπιστώνω οτι φτάνω τάπα με 13,75λτ καυσίμου.
Αυτό σημαίνει όμως οτι ,είχα ακόμα 6,25λτ καυσίμου ,που σημαίνει άλλα 100χλμ τουλάχιστον.
Επίσης υπάρχει μικρή διαφορά της μέσης κατανάλωσης στην οθόνη ,με την πραγματική.
Παραθέτω φωτό επεξήγησης.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3η Βόλτα: Σύμφωνα με το Trip-Computer λοιπόν ,η μέση κατανάλωσή μου ,είναι 6lt/100km
Kι όμως ,πάντα Σύμφωνα με το Trip-Computer ,έχω μείνει από καύσιμα (αλλά κινούμαι ακόμα) στα 270χλμ.
Τα μαθηματικά δεν βγαίνουν για να έχω κάψει 20λτ σε αυτά τα χλμ ,οπότε λογικά κινούμαι ακόμα.
Οι παύλες μηδενικής ποσότητας στην οθόνη με αγχώνουν πλέον λιγότερο ,επειδή τις έχω ξαναδει.
Φουλάρω καύσιμα στα 278χλμ (8χλμ μετά τις παύλες που σημαίνουν άδειο τεπόζιτο) ,κ διαπιστώνω οτι φτάνω τάπα με 16,25λτ καυσίμου.
Αυτό σημαίνει όμως οτι ,είχα ακόμα σχεδόν 4λτ καυσίμου ,που σημαίνει άλλα 60-70χλμ τουλάχιστον.
Επίσης υπάρχει μικρή διαφορά της μέσης κατανάλωσης στην οθόνη ,με την πραγματική.
Παραθέτω φωτό επεξήγησης.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Η ένδειξη οθόνης που μου λέει ότι έμεινα από καύσιμα ,αλλά δεν εχω μείνει ,είναι ,αυτή:
Ο μόνος τρόπος που μπορώ να το εξηγήσω ,είναι το Trip-Computer να μετράει τα 16λιτρα καυσίμου μόνο ,κι όταν δείχνει στην οθόνη άδειο ,να έχω διαθεσιμη τη "ρεζέρβα".
Τα νούμερα τουλάχιστον ,αυτό δείχνουν πάνω-κάτω.
Δεν το θεωρώ φυσιολογικό όμως να είναι σεταρισμένο έτσι ,γι'αυτό κ ερωτώ σας ,για την δική σας εμπειρία επί του θέματος.
ΥΓ: Ευχαριστώ σας που διαθέσατε χρόνο να διαβάσετε το "σεντόνι" μου.
Ευχαριστώ σας επίσης εκ των προτέρων ,για τις όποιες απαντήσεις.
Τελευταία επεξεργασία: