Καλημέρες εβρυμπάντυ.
Χθες βράδυ εγώ την έπεσα για ύπνο ,μια κι ήμουν ξύπνιος απ'τις 5 το πουρνό ,αλλά απ'ότι βλέπω ,κάποιοι το ξενυχτίσατε δημιουργικά.
Αυτά κάνει ο ερωτας με τις μοτοσυκλέτες...το'χω πάθει πολλάκις.
Επειδή ,αν αρχίσω να βάζω παραθέσεις κειμένων ,θα χαθεί η μπάλα ,θα προσπαθήσω να απαντήσω χωρίς αυτές ,άλλωστε ,όσοι ενδιαφέρονται για το θεμα ,το εχουν διαβάσει απο την αρχή ,κ μπορούν να επιστρέψουν πίσω κ να ξαναδούν τα λεγόμενα/γραφόμενα του καθενός.
Κατ'αρχήν ,για να κλείσουμε τις όποιες πιθανές παρεξηγήσεις.
Φίλε Δημήτρη(korax) ,καμία δόση ειρωνίας απο μένα πρός κανέναν.
Ειδικά με άτομα που γνωρίζω από καθόλου ,έως ελάχιστα ,όπως εσένα ,προσπαθώ να είμαι πάντα πολύ προσεκτικός.
Ο γραπτός λόγος παρεξηγείται συχνά ,το γνωρίζω ,και γι'αυτό κι εγώ ,δεν πρόκειται να σε παρεξηγήσω ,που παρεξήγησες-ίσως-κάτι ,κ το πήρες "στραβά".
Με τον Τάκη τον εξιπενήνταδυό ,γνωριζόμαστε πολλά χρόνια προσωπικά ,κι έχω ένα θάρρος παραπάνω ,αφού ξέρω οτι δεν θα με παρεξηγήσει αν "του την πω" (αστειευόμενος πάντα) γιατί θα καταλάβει ότι δεν έχω κακή πρόθεση
,κάτι που ισχύει αμφίδρομα κι απο μένα ,άν/όταν μου την "πεί" εκείνος ,όπως κ όλοι όσοι γνωριζόμαστε αρκετά σε προσωπικό επίπεδο.
Το λοιπόν
,για να βάλουμε τα πράγματα σε μιά σειρά
...
Καταρχήν ,φίλε Δημήτρη ,
διάβασα κ τα δυό κείμενά σου (περί εκτόνωσης αναθυμιάσεων & περί μακροπρόθεσμων συνεπειών ,υπερβολικών αερίων εκτόνωσης ,πρός τον θάλαμο καύσης)
με τα οποία συμφωνώ απόλυτα ,αφού είναι τεχνικώς σωστά ,και βασίζονται σε αξιώματα της μηχανολογίας.
Δεν είχα κάτι να προσθέσω ,ούτε λόγο να διαφοροποιηθώ ως προς τα γραπτά σου ,γι'αυτό κ δεν έκανα παράθεση σε αυτά ,εκφράζοντας διαφορετική άποψη σε κάποιο σημείο τους.
Αυτό που προσπάθησα να εκφράσω σε αυτή την διαδυκτιακή κουβέντα ,ήταν η κατανόηση της λειτουργίας μιας μοτό με ξηρό κάρτερ ,κ ειδικότερα του LC8 ,του περί ου ο λόγος διαβολομηχανήματος δηλαδή.
Αν κοιτάξεις τα γραπτά μου ,θα δεις ότι ανάμεσα στα πολλά που προσπάθησα να αναλύσω ,έγραψα κ ότι:
"Στα 990 επιπλέον ,υπάρχουν στο καπάκι της κεφαλής και βαλβίδες με σωληνάκια εκτόνωσης πίεσης-αναθυμιάσεων-λαδιού πρός το δοχείο αποθήκευσης λαδιού."
Στην οποία πρόταση ,προφανώς λόγω μακροσκελούς κειμένου ,υπάρχει μια λέξη λάθος ,την οποία κ διορθώνω τώρα
"Στα 990 επιπλέον ,υπάρχουν στο καπάκι της κεφαλής και βαλβίδες με σωληνάκια εκτόνωσης πίεσης-αναθυμιάσεων-λαδιού από το δοχείο αποθήκευσης λαδιού."
Ας πάμε τώρα στα 2 ερωτήματα που έθεσες:
(1)
Ο σωλήνας αναθυμιάσεων (crankcase breather hose) στον LC8 ,όπως κ σε όλες τις μοτοσυκλέτες ,ξεκινάει από τις κάσες (κάρτερ) του μοτέρ (crankcase) kαι καταλήγει στο φιλτροκούτι του αέρα.
Οπου εκεί ,ναι ,οι αναθυμιάσεις περιέχουν κ άχνα λαδιού (oil mist) ,
μέρος των οποίων θα περάσει -μέσω του injektion/carbs- στον θάλαμο καύσης ,για να καούν (με τα όποια ανεπιθύμητα αποτελέσματα σε απόδοση κ κατάλοιπα)
κι ένα άλλο μέρος θα υγροποιηθεί κ πάλι
κ ένα μέρος των υγροποιημένων αναθυμιάσεων θα παραμείνει στον πάτο του φιλτροκουτιού ,
κι ένα άλλο μέρος τους θα αποχετευτεί μέσω του προβλεπόμενου σωλήνα αποχετευσης φιλτροκουτιού ,ο οποίος συνήθως είναι ταπωμένος στο κάτω άκρο του για οικολογικούς λόγους.
(2) Πήρα την πρωτοβουλία να αφαιρέσω από το κείμενο τα λόγια που δείχνουν "ένταση" κ άφησα μόνον το ερώτημα.
Ε...Χμμμ...όχι....μάλλον κατάλαβες λάθος.
Πάμε να το δούμε...
Κατ'αρχήν τα OIL TANK BREATHING HOSEs είναι 2.
60038059130 OIL TANK BREATHING HOSE R/S (right side)
60038059083 OIL TANK BREATHING HOSE L/S (left side)
Ενας σωλήνας εκτόνωσης ξεκινάει από το άνω άκρο του δοχείου λαδιού ,
διακλαδώνεται με ένα Τ ,
συνεχίζει μέσω των 2 προαναφερόμενων HOSEs ,
κ καταλήγει σε 2 υποδοχές ("βαλβίδες" τις είπα καταχρηστικά πιό πάνω)
οι οποίες βρίκονται στο καπάκι("ψευτοκάπακο") της κεφαλής του εμπρός κυλίνδρου.
Οι αναθυμιάσεις δηλ του δοχείου λαδιού ,μαζί με την άχνα λαδιού τους (βλ.oil mist - που μας ενδιαφέρει ,μια κ μιλάμε για κατανάλωση λαδιού),
δεν πάνε στο φιλτροκούτι αέρος για να καούν ή να αποχετευτούν ,άρα να λείψουν -σαν ποσότητα λαδιού- από το κύκλωμα
αλλά εισέρχονται στο άνω μέρος της κεφαλής (δηλ.μέσα στον χώρο που γυρνάνε οι εκκεντροφόροι)
όπου μετατρέπονται(υγροποιούνται) κ πάλι σε λάδι ,που θα καταλήξει στο κάρτερ (crankcase) ,
το οποίο θα καταλήξει κ πάλι στο δοχείο λαδιού ,μέσω της αντλίας αναρρόφησης/επιστροφής λαδιού (περιέγραψα παραπάνω αναλυτικά την διαδικασία)
Σαφώς και υπάρχουν πιέσεις κ αναθυμιάσεις στο δοχείο λαδιού (το αναφέρω κ στα προηγούμενα γραπτά μου)
Σαφώς κ υπάρχει πρόβλεψη εκτόνωσής τους (το αναφέρω κ στα προηγούμενα γραπτά μου)
Σαφώς και στην περίπτωση που υπάρχει περισσότερο λάδι -από αυτό που ορίζει ο κατασκευαστής- στο δοχείο λαδιού ,αυτό θα πρέπει να εξωθηθεί εκτός κυκλώματος ,άρα κ να λείψει σαν ποσότητα. (το αναφέρω κ στα προηγούμενα γραπτά μου)
Αλλά το έναυσμα της τεχνικής συζήτησης ,δεν ήταν αυτό.
Ηταν η πρακτική εκτίμηση κάποιων ότι ,αν μπεί 250 ml λιγότερη ποσότητα λαδιού στο oil-tank των lc8 ,αυτά παρουσιάζουν αυτόματα κ μειωμένη κατανάλωση λαδιού.
Ανέπτυξα λοιπόν έναν τεχνικό συλλογισμό ,σύμφωνα με τον οποίον (κατά την ταπεινή μου άποψη) κάτι τέτοιο δεν μπορεί να ισχύει ,εφ'όσον προφανώς τηρούνται τα ποροβλεπόμενα όρια στάθμης άρα κ ποσότητας λαδιού ,τα οποία καθορίζει ο κατασκευαστής.
Βέβαια ,αν τελικά μιλάμε για λάθος σχεδιασμό στο δοχείο λαδιού (μικρότερος όγκος από τον απαραίτητο) ,τότε ,ναι ,θα μπορούσε να υπάρχει λογική στην παρατήρηση μειωμένης κατανάλωσης (έλειψης) λαδιού ,αφού η αυξημένη πίεση ,άρα κ οι αυξημένες εκτονούμενες αναθυμιάσεις λαδιού πρός την κεφαλή ,άρα μέσα στο μοτέρ ,άρα κ στο κάρτερ ,θα αύξαναν αντίστοιχα τον όγκο αναθυμιάσεων , άρα κ άχνας λαδιού ,από το μοτέρ πρός το φιλτροκούτι ,με αποτέλεσμα την μείωση της ποσότητας λαδιού σε αυτό.
Αλλά αναρωτιέμαι:
Αν υπήρχε τέτοιο λάθος ,δεν θα διορθωνόταν σχεδιαστικά από την ΚΤΜ σε κάποιο νεότερο μοντέλο ,αφού είχε στην παραγωγή μοτοσυκλέτες με τον lc8 επί 10ετία ???
ΥΓ: Δεν είμαι πτυχιούχος Μηχανολόγος ,αφού για προσωπικούς λόγους ,παράτησα την σχολή -Μηχανολόγων ΤΕΙ Αθήνας- (λανθασμένα-κακώς-κ-δυστυχώς) το μακρινό 1989 ,αφήνοντας 6...ή 9 (δεν είμαι σίγουρος) μαθήματα.
Οι όποιες λίγες γνώσεις έχω ,οφείλονται καθαρά στην αγάπη μου για την μοτοσυκλέτα ,και την συνεχή ενασχόλησή μου με αυτήν ,προσπαθώντας να κατανοήσω την λειτουργία της ,κ να επέμβαίνω σε αυτήν ,έτσι ,για μένα ,επειδή γουστάρω.
Καλά χλμτρα Σύντροχοι.