Βοηθεια σε αλλαγη λαδιων ktm 950 adv

TOMASKTM

Θα πάρω τα βουνά...
Περιοχή
'Εδεσσα
Όνομα
ΘΩΜΑΣ
Μοτό
KTM ADVENTURE 990 2009
δε θα έπρεπε να κάνει έστω και ένα ανεπαίσθητο φφφφσσστ; που θα δήλωνε την ύπαρξη πίεσης;
πλάκα πλάκα εμένα κάνει πάντως όταν το ανοίγω ζεστό.
 

christof40

Μέλος
Όνομα
χριστοφορος
Μοτό
cbr r1 gsxr το γνωστο ninja
δεν μ αρεσει να μιλαω για μηχανολογικα θεματα δημοσια γιατι στο τελος καταληγει η συζυτηση καπως ετσι (οπως παραπανω) δηλ. ποιος <την εχει πιο μεγαλη>.
εγω σας λεω οτι ολοι που εγραψαν <μεγαλη την εχετε>,δηλ. ολοι ειπατε σωστες μηχανολογικες θεωριες (με δικα σας λογια).
στο προβλημα που εχει στο ktm του ο φιλος παραπανω τωρα....
εστιασε πρωτα σε αυτο που εγραψε ο φιλος el gatto παραπανω...


Η οποία ανεπίστροφη βαλβίδα θέλει κ έλεγχο σε κάθε αλλαγή λαδιών ,μαζί με καθαρισμό της σίτας που υπάρχει πρίν από αυτήν ,για να αποφευχθούν δυσλειτουργίες υποπλήρωσης ή υπερπλήρωσης του κάρτερ με λάδι ,άρα κ ανεπιθύμητες μεταβολές στις συνθήκες λίπανσης του κινητήρα.

2)να εχεις υποψιν σου οτι ολοι οι V κινητηρες καινε λαδι εκ κατασκευης.
3)αν στην περιπτωση σου δεν ισχυουν τα παραπανω και ξεφευγεις σε καταναλωση λαδιου (που δεν το νομιζω),τοτε ελενξε για διαρροες (που νομιζω θα τοχεις κανει)
και μετρα συμπιεση κινητηρα για να σιγουρευτεις οτι ο κινητηρας σου ειναι σωστος.

θα συμφωνησουν και οι παραπανω φιλοι που εγραψαν,οτι οι κινητηρες εσωτερικης καυσης (μεκ),δεν ειναι πυρηνικη φυσικη...απλα πραγματα...
 

christof40

Μέλος
Όνομα
χριστοφορος
Μοτό
cbr r1 gsxr το γνωστο ninja
πλάκα πλάκα εμένα κάνει πάντως όταν το ανοίγω ζεστό.
αυτο κοιταξε το γιατι απο καπου ειναι βουλωμενος ο κινητηρας (βλεπε εξαερωση-αναθυμιασεις κινητηρα) και μπορει καποια μερα αντι για φσσστ να ακουσεις
ΜΠΑΑΑΑΑΜ:laugh:
 

Big twin

Orange blood
Όνομα
Σαββας
Μοτό
Ktm 990 smt 2011
Επι της ευκαιρίας να πω Χριστόφορε ενα (μπορεί και παραπάνω:fun) μεγάλο ευχαριστώ και σε εσένα!Ευχαριστώ λοιπόν και... Keep going!:yrk:
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
Χόνδα XR400AdvR
BMW R1200GSA
Καλημέρες εβρυμπάντυ. :)

Χθες βράδυ εγώ την έπεσα για ύπνο ,μια κι ήμουν ξύπνιος απ'τις 5 το πουρνό ,αλλά απ'ότι βλέπω ,κάποιοι το ξενυχτίσατε δημιουργικά.:ok:
Αυτά κάνει ο ερωτας με τις μοτοσυκλέτες...το'χω πάθει πολλάκις. :yew:

Επειδή ,αν αρχίσω να βάζω παραθέσεις κειμένων ,θα χαθεί η μπάλα ,θα προσπαθήσω να απαντήσω χωρίς αυτές ,άλλωστε ,όσοι ενδιαφέρονται για το θεμα ,το εχουν διαβάσει απο την αρχή ,κ μπορούν να επιστρέψουν πίσω κ να ξαναδούν τα λεγόμενα/γραφόμενα του καθενός.

Κατ'αρχήν ,για να κλείσουμε τις όποιες πιθανές παρεξηγήσεις.
Φίλε Δημήτρη(korax) ,καμία δόση ειρωνίας απο μένα πρός κανέναν.
Ειδικά με άτομα που γνωρίζω από καθόλου ,έως ελάχιστα ,όπως εσένα ,προσπαθώ να είμαι πάντα πολύ προσεκτικός.
Ο γραπτός λόγος παρεξηγείται συχνά ,το γνωρίζω ,και γι'αυτό κι εγώ ,δεν πρόκειται να σε παρεξηγήσω ,που παρεξήγησες-ίσως-κάτι ,κ το πήρες "στραβά".


Με τον Τάκη τον εξιπενήνταδυό ,γνωριζόμαστε πολλά χρόνια προσωπικά ,κι έχω ένα θάρρος παραπάνω ,αφού ξέρω οτι δεν θα με παρεξηγήσει αν "του την πω" (αστειευόμενος πάντα) γιατί θα καταλάβει ότι δεν έχω κακή πρόθεση ,κάτι που ισχύει αμφίδρομα κι απο μένα ,άν/όταν μου την "πεί" εκείνος ,όπως κ όλοι όσοι γνωριζόμαστε αρκετά σε προσωπικό επίπεδο.

Το λοιπόν ,για να βάλουμε τα πράγματα σε μιά σειρά...

Καταρχήν ,φίλε Δημήτρη ,

διάβασα κ τα δυό κείμενά σου (περί εκτόνωσης αναθυμιάσεων & περί μακροπρόθεσμων συνεπειών ,υπερβολικών αερίων εκτόνωσης ,πρός τον θάλαμο καύσης)
με τα οποία συμφωνώ απόλυτα ,αφού είναι τεχνικώς σωστά ,και βασίζονται σε αξιώματα της μηχανολογίας.
Δεν είχα κάτι να προσθέσω ,ούτε λόγο να διαφοροποιηθώ ως προς τα γραπτά σου ,γι'αυτό κ δεν έκανα παράθεση σε αυτά ,εκφράζοντας διαφορετική άποψη σε κάποιο σημείο τους.

Αυτό που προσπάθησα να εκφράσω σε αυτή την διαδυκτιακή κουβέντα ,ήταν η κατανόηση της λειτουργίας μιας μοτό με ξηρό κάρτερ ,κ ειδικότερα του LC8 ,του περί ου ο λόγος διαβολομηχανήματος δηλαδή. :p

Αν κοιτάξεις τα γραπτά μου ,θα δεις ότι ανάμεσα στα πολλά που προσπάθησα να αναλύσω ,έγραψα κ ότι:
"Στα 990 επιπλέον ,υπάρχουν στο καπάκι της κεφαλής και βαλβίδες με σωληνάκια εκτόνωσης πίεσης-αναθυμιάσεων-λαδιού πρός το δοχείο αποθήκευσης λαδιού."
Στην οποία πρόταση ,προφανώς λόγω μακροσκελούς κειμένου ,υπάρχει μια λέξη λάθος ,την οποία κ διορθώνω τώρα
"Στα 990 επιπλέον ,υπάρχουν στο καπάκι της κεφαλής και βαλβίδες με σωληνάκια εκτόνωσης πίεσης-αναθυμιάσεων-λαδιού από το δοχείο αποθήκευσης λαδιού."

Ας πάμε τώρα στα 2 ερωτήματα που έθεσες:

(1)
Παιδια οι γνωσεις μου ειναι μηχανολογικες σε θεωρητικο κ πρακτικο επιπεδο αλλα δεν εχω ασχοληθει με τους LC8 ,οποτε ρωτω(διοτι δεν ξερω )ο σωληνας αναθυμιασεων απο που ξεκιναει και που καταληγει σε αυτον τον κινητηρα,μπορει καποιος να με διαφωτισει?Ο @el-Gatto ισως?
Ο σωλήνας αναθυμιάσεων (crankcase breather hose) στον LC8 ,όπως κ σε όλες τις μοτοσυκλέτες ,ξεκινάει από τις κάσες (κάρτερ) του μοτέρ (crankcase) kαι καταλήγει στο φιλτροκούτι του αέρα.

Οπου εκεί ,ναι ,οι αναθυμιάσεις περιέχουν κ άχνα λαδιού (oil mist) ,
μέρος των οποίων θα περάσει -μέσω του injektion/carbs- στον θάλαμο καύσης ,για να καούν (με τα όποια ανεπιθύμητα αποτελέσματα σε απόδοση κ κατάλοιπα)
κι ένα άλλο μέρος θα υγροποιηθεί κ πάλι
κ ένα μέρος των υγροποιημένων αναθυμιάσεων θα παραμείνει στον πάτο του φιλτροκουτιού ,
κι ένα άλλο μέρος τους θα αποχετευτεί μέσω του προβλεπόμενου σωλήνα αποχετευσης φιλτροκουτιού ,ο οποίος συνήθως είναι ταπωμένος στο κάτω άκρο του για οικολογικούς λόγους.

(2) Πήρα την πρωτοβουλία να αφαιρέσω από το κείμενο τα λόγια που δείχνουν "ένταση" κ άφησα μόνον το ερώτημα.
Το εψαξα λοιπον λιγο και...
KTM, OIL TANK BREATHER HOSE, R/S, LC8, part no. 60038059130.Αυτο τι ειναι?
Αααα , αυτο λεει ειναι σωληνας αναπνοης δοχειου λαδιου για LC8,με αλλα λογια η οδος επικοινωνιας ανω επιφανειας λαδιου με φιλτροκουτι>εισαγωγη.

Ε...Χμμμ...όχι....μάλλον κατάλαβες λάθος.
Πάμε να το δούμε...

Κατ'αρχήν τα OIL TANK BREATHING HOSEs είναι 2.
60038059130 OIL TANK BREATHING HOSE R/S (right side)
60038059083 OIL TANK BREATHING HOSE L/S (left side)

Ενας σωλήνας εκτόνωσης ξεκινάει από το άνω άκρο του δοχείου λαδιού ,
διακλαδώνεται με ένα Τ ,
συνεχίζει μέσω των 2 προαναφερόμενων HOSEs ,
κ καταλήγει σε 2 υποδοχές ("βαλβίδες" τις είπα καταχρηστικά πιό πάνω)
οι οποίες βρίκονται στο καπάκι("ψευτοκάπακο") της κεφαλής του εμπρός κυλίνδρου.

Οι αναθυμιάσεις δηλ του δοχείου λαδιού ,μαζί με την άχνα λαδιού τους (βλ.oil mist - που μας ενδιαφέρει ,μια κ μιλάμε για κατανάλωση λαδιού),
δεν πάνε στο φιλτροκούτι αέρος για να καούν ή να αποχετευτούν ,άρα να λείψουν -σαν ποσότητα λαδιού- από το κύκλωμα
αλλά εισέρχονται στο άνω μέρος της κεφαλής (δηλ.μέσα στον χώρο που γυρνάνε οι εκκεντροφόροι)
όπου μετατρέπονται(υγροποιούνται) κ πάλι σε λάδι ,που θα καταλήξει στο κάρτερ (crankcase) ,
το οποίο θα καταλήξει κ πάλι στο δοχείο λαδιού ,μέσω της αντλίας αναρρόφησης/επιστροφής λαδιού (περιέγραψα παραπάνω αναλυτικά την διαδικασία)

Σαφώς και υπάρχουν πιέσεις κ αναθυμιάσεις στο δοχείο λαδιού (το αναφέρω κ στα προηγούμενα γραπτά μου)
Σαφώς κ υπάρχει πρόβλεψη εκτόνωσής τους (το αναφέρω κ στα προηγούμενα γραπτά μου)
Σαφώς και στην περίπτωση που υπάρχει περισσότερο λάδι -από αυτό που ορίζει ο κατασκευαστής- στο δοχείο λαδιού ,αυτό θα πρέπει να εξωθηθεί εκτός κυκλώματος ,άρα κ να λείψει σαν ποσότητα. (το αναφέρω κ στα προηγούμενα γραπτά μου)

Αλλά το έναυσμα της τεχνικής συζήτησης ,δεν ήταν αυτό.
Ηταν η πρακτική εκτίμηση κάποιων ότι ,αν μπεί 250 ml λιγότερη ποσότητα λαδιού στο oil-tank των lc8 ,αυτά παρουσιάζουν αυτόματα κ μειωμένη κατανάλωση λαδιού.
Ανέπτυξα λοιπόν έναν τεχνικό συλλογισμό ,σύμφωνα με τον οποίον (κατά την ταπεινή μου άποψη) κάτι τέτοιο δεν μπορεί να ισχύει ,εφ'όσον προφανώς τηρούνται τα ποροβλεπόμενα όρια στάθμης άρα κ ποσότητας λαδιού ,τα οποία καθορίζει ο κατασκευαστής.

Βέβαια ,αν τελικά μιλάμε για λάθος σχεδιασμό στο δοχείο λαδιού (μικρότερος όγκος από τον απαραίτητο) ,τότε ,ναι ,θα μπορούσε να υπάρχει λογική στην παρατήρηση μειωμένης κατανάλωσης (έλειψης) λαδιού ,αφού η αυξημένη πίεση ,άρα κ οι αυξημένες εκτονούμενες αναθυμιάσεις λαδιού πρός την κεφαλή ,άρα μέσα στο μοτέρ ,άρα κ στο κάρτερ ,θα αύξαναν αντίστοιχα τον όγκο αναθυμιάσεων , άρα κ άχνας λαδιού ,από το μοτέρ πρός το φιλτροκούτι ,με αποτέλεσμα την μείωση της ποσότητας λαδιού σε αυτό.

Αλλά αναρωτιέμαι:
Αν υπήρχε τέτοιο λάθος ,δεν θα διορθωνόταν σχεδιαστικά από την ΚΤΜ σε κάποιο νεότερο μοντέλο ,αφού είχε στην παραγωγή μοτοσυκλέτες με τον lc8 επί 10ετία ???
:thinking:


ΥΓ: Δεν είμαι πτυχιούχος Μηχανολόγος ,αφού για προσωπικούς λόγους ,παράτησα την σχολή -Μηχανολόγων ΤΕΙ Αθήνας- (λανθασμένα-κακώς-κ-δυστυχώς) το μακρινό 1989 ,αφήνοντας 6...ή 9 (δεν είμαι σίγουρος) μαθήματα.
Οι όποιες λίγες γνώσεις έχω ,οφείλονται καθαρά στην αγάπη μου για την μοτοσυκλέτα ,και την συνεχή ενασχόλησή μου με αυτήν ,προσπαθώντας να κατανοήσω την λειτουργία της ,κ να επέμβαίνω σε αυτήν ,έτσι ,για μένα ,επειδή γουστάρω.

Καλά χλμτρα Σύντροχοι. :biker2:


 
Τελευταία επεξεργασία:

gsmaniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
R1200adv-NX 650-HRC Gandhi!!
Αν και μένω στον Πειραιά.......έχω μείνει μ@λακ@ς με τις γνώσεις σας και γενικά το επίπεδο όλης της κουβεντας!:friendship:
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
Χόνδα XR400AdvR
BMW R1200GSA
Αν και μένω στον Πειραιά.......έχω μείνει μ@λακ@ς με τις γνώσεις σας και γενικά το επίπεδο όλης της κουβεντας!:friendship:
Αν και μένω στο Περιστέρι ,έχω μείνει μ@λακ@ς με την πληρότητα σε πορτοκαλί ιμάντες που έχει το ΜπεΜπέ σου. :pointu:


και :friendship:
 

gsmaniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
R1200adv-NX 650-HRC Gandhi!!
Αν και μένω στο Περιστέρι ,έχω μείνει μ@λακ@ς με την πληρότητα σε πορτοκαλί ιμάντες που έχει το ΜπεΜπέ σου. :pointu:


και :friendship:
Όλοι χρειάζονται σε μια βόλτα με κτμια....:D και δόξα το θεό έχουμε πολλά στην παρέα.
 

chaosm

Μέλος
Αν και μένω στον Πειραιά.......έχω μείνει μ@λακ@ς με τις γνώσεις σας και γενικά το επίπεδο όλης της κουβεντας!:friendship:
Αφού εδώ μιλάμε για μηχανάκια επιπέδου. Όχι για κονσερβοκουτια. Γάτε είσαι ωραίος
 

KORAX

Γερολυκος
Περιοχή
Μεσσηνια
Όνομα
Δημητρης
Μοτό
Κουλουρι 650 ,2004
KTM exc300 06
Καλημέρες εβρυμπάντυ. :)

Χθες βράδυ εγώ την έπεσα για ύπνο ,μια κι ήμουν ξύπνιος απ'τις 5 το πουρνό ,αλλά απ'ότι βλέπω ,κάποιοι το ξενυχτίσατε δημιουργικά.:ok:
Αυτά κάνει ο ερωτας με τις μοτοσυκλέτες...το'χω πάθει πολλάκις. :yew:

Επειδή ,αν αρχίσω να βάζω παραθέσεις κειμένων ,θα χαθεί η μπάλα ,θα προσπαθήσω να απαντήσω χωρίς αυτές ,άλλωστε ,όσοι ενδιαφέρονται για το θεμα ,το εχουν διαβάσει απο την αρχή ,κ μπορούν να επιστρέψουν πίσω κ να ξαναδούν τα λεγόμενα/γραφόμενα του καθενός.

Κατ'αρχήν ,για να κλείσουμε τις όποιες πιθανές παρεξηγήσεις.
Φίλε Δημήτρη(korax) ,καμία δόση ειρωνίας απο μένα πρός κανέναν.
Ειδικά με άτομα που γνωρίζω από καθόλου ,έως ελάχιστα ,όπως εσένα ,προσπαθώ να είμαι πάντα πολύ προσεκτικός.
Ο γραπτός λόγος παρεξηγείται συχνά ,το γνωρίζω ,και γι'αυτό κι εγώ ,δεν πρόκειται να σε παρεξηγήσω ,που παρεξήγησες-ίσως-κάτι ,κ το πήρες "στραβά".


Με τον Τάκη τον εξιπενήνταδυό ,γνωριζόμαστε πολλά χρόνια προσωπικά ,κι έχω ένα θάρρος παραπάνω ,αφού ξέρω οτι δεν θα με παρεξηγήσει αν "του την πω" (αστειευόμενος πάντα) γιατί θα καταλάβει ότι δεν έχω κακή πρόθεση ,κάτι που ισχύει αμφίδρομα κι απο μένα ,άν/όταν μου την "πεί" εκείνος ,όπως κ όλοι όσοι γνωριζόμαστε αρκετά σε προσωπικό επίπεδο.

Το λοιπόν ,για να βάλουμε τα πράγματα σε μιά σειρά...

Καταρχήν ,φίλε Δημήτρη ,

διάβασα κ τα δυό κείμενά σου (περί εκτόνωσης αναθυμιάσεων & περί μακροπρόθεσμων συνεπειών ,υπερβολικών αερίων εκτόνωσης ,πρός τον θάλαμο καύσης)
με τα οποία συμφωνώ απόλυτα ,αφού είναι τεχνικώς σωστά ,και βασίζονται σε αξιώματα της μηχανολογίας.
Δεν είχα κάτι να προσθέσω ,ούτε λόγο να διαφοροποιηθώ ως προς τα γραπτά σου ,γι'αυτό κ δεν έκανα παράθεση σε αυτά ,εκφράζοντας διαφορετική άποψη σε κάποιο σημείο τους.

Αυτό που προσπάθησα να εκφράσω σε αυτή την διαδυκτιακή κουβέντα ,ήταν η κατανόηση της λειτουργίας μιας μοτό με ξηρό κάρτερ ,κ ειδικότερα του LC8 ,του περί ου ο λόγος διαβολομηχανήματος δηλαδή. :p

Αν κοιτάξεις τα γραπτά μου ,θα δεις ότι ανάμεσα στα πολλά που προσπάθησα να αναλύσω ,έγραψα κ ότι:
"Στα 990 επιπλέον ,υπάρχουν στο καπάκι της κεφαλής και βαλβίδες με σωληνάκια εκτόνωσης πίεσης-αναθυμιάσεων-λαδιού πρός το δοχείο αποθήκευσης λαδιού."
Στην οποία πρόταση ,προφανώς λόγω μακροσκελούς κειμένου ,υπάρχει μια λέξη λάθος ,την οποία κ διορθώνω τώρα
"Στα 990 επιπλέον ,υπάρχουν στο καπάκι της κεφαλής και βαλβίδες με σωληνάκια εκτόνωσης πίεσης-αναθυμιάσεων-λαδιού από το δοχείο αποθήκευσης λαδιού."

Ας πάμε τώρα στα 2 ερωτήματα που έθεσες:

(1)

Ο σωλήνας αναθυμιάσεων (crankcase breather hose) στον LC8 ,όπως κ σε όλες τις μοτοσυκλέτες ,ξεκινάει από τις κάσες (κάρτερ) του μοτέρ (crankcase) kαι καταλήγει στο φιλτροκούτι του αέρα.

Οπου εκεί ,ναι ,οι αναθυμιάσεις περιέχουν κ άχνα λαδιού (oil mist) ,
μέρος των οποίων θα περάσει -μέσω του injektion/carbs- στον θάλαμο καύσης ,για να καούν (με τα όποια ανεπιθύμητα αποτελέσματα σε απόδοση κ κατάλοιπα)
κι ένα άλλο μέρος θα υγροποιηθεί κ πάλι
κ ένα μέρος των υγροποιημένων αναθυμιάσεων θα παραμείνει στον πάτο του φιλτροκουτιού ,
κι ένα άλλο μέρος τους θα αποχετευτεί μέσω του προβλεπόμενου σωλήνα αποχετευσης φιλτροκουτιού ,ο οποίος συνήθως είναι ταπωμένος στο κάτω άκρο του για οικολογικούς λόγους.

(2) Πήρα την πρωτοβουλία να αφαιρέσω από το κείμενο τα λόγια που δείχνουν "ένταση" κ άφησα μόνον το ερώτημα.

Ε...Χμμμ...όχι....μάλλον κατάλαβες λάθος.
Πάμε να το δούμε...

Κατ'αρχήν τα OIL TANK BREATHING HOSEs είναι 2.
60038059130 OIL TANK BREATHING HOSE R/S (right side)
60038059083 OIL TANK BREATHING HOSE L/S (left side)

Ενας σωλήνας εκτόνωσης ξεκινάει από το άνω άκρο του δοχείου λαδιού ,
διακλαδώνεται με ένα Τ ,
συνεχίζει μέσω των 2 προαναφερόμενων HOSEs ,
κ καταλήγει σε 2 υποδοχές ("βαλβίδες" τις είπα καταχρηστικά πιό πάνω)
οι οποίες βρίκονται στο καπάκι("ψευτοκάπακο") της κεφαλής του εμπρός κυλίνδρου.

Οι αναθυμιάσεις δηλ του δοχείου λαδιού ,μαζί με την άχνα λαδιού τους (βλ.oil mist - που μας ενδιαφέρει ,μια κ μιλάμε για κατανάλωση λαδιού),
δεν πάνε στο φιλτροκούτι αέρος για να καούν ή να αποχετευτούν ,άρα να λείψουν -σαν ποσότητα λαδιού- από το κύκλωμα
αλλά εισέρχονται στο άνω μέρος της κεφαλής (δηλ.μέσα στον χώρο που γυρνάνε οι εκκεντροφόροι)
όπου μετατρέπονται(υγροποιούνται) κ πάλι σε λάδι ,που θα καταλήξει στο κάρτερ (crankcase) ,
το οποίο θα καταλήξει κ πάλι στο δοχείο λαδιού ,μέσω της αντλίας αναρρόφησης/επιστροφής λαδιού (περιέγραψα παραπάνω αναλυτικά την διαδικασία)

Σαφώς και υπάρχουν πιέσεις κ αναθυμιάσεις στο δοχείο λαδιού (το αναφέρω κ στα προηγούμενα γραπτά μου)
Σαφώς κ υπάρχει πρόβλεψη εκτόνωσής τους (το αναφέρω κ στα προηγούμενα γραπτά μου)
Σαφώς και στην περίπτωση που υπάρχει περισσότερο λάδι -από αυτό που ορίζει ο κατασκευαστής- στο δοχείο λαδιού ,αυτό θα πρέπει να εξωθηθεί εκτός κυκλώματος ,άρα κ να λείψει σαν ποσότητα. (το αναφέρω κ στα προηγούμενα γραπτά μου)

Αλλά το έναυσμα της τεχνικής συζήτησης ,δεν ήταν αυτό.
Ηταν η πρακτική εκτίμηση κάποιων ότι ,αν μπεί 250 ml λιγότερη ποσότητα λαδιού στο oil-tank των lc8 ,αυτά παρουσιάζουν αυτόματα κ μειωμένη κατανάλωση λαδιού.
Ανέπτυξα λοιπόν έναν τεχνικό συλλογισμό ,σύμφωνα με τον οποίον (κατά την ταπεινή μου άποψη) κάτι τέτοιο δεν μπορεί να ισχύει ,εφ'όσον προφανώς τηρούνται τα ποροβλεπόμενα όρια στάθμης άρα κ ποσότητας λαδιού ,τα οποία καθορίζει ο κατασκευαστής.

Βέβαια ,αν τελικά μιλάμε για λάθος σχεδιασμό στο δοχείο λαδιού (μικρότερος όγκος από τον απαραίτητο) ,τότε ,ναι ,θα μπορούσε να υπάρχει λογική στην παρατήρηση μειωμένης κατανάλωσης (έλειψης) λαδιού ,αφού η αυξημένη πίεση ,άρα κ οι αυξημένες εκτονούμενες αναθυμιάσεις λαδιού πρός την κεφαλή ,άρα μέσα στο μοτέρ ,άρα κ στο κάρτερ ,θα αύξαναν αντίστοιχα τον όγκο αναθυμιάσεων , άρα κ άχνας λαδιού ,από το μοτέρ πρός το φιλτροκούτι ,με αποτέλεσμα την μείωση της ποσότητας λαδιού σε αυτό.

Αλλά αναρωτιέμαι:
Αν υπήρχε τέτοιο λάθος ,δεν θα διορθωνόταν σχεδιαστικά από την ΚΤΜ σε κάποιο νεότερο μοντέλο ,αφού είχε στην παραγωγή μοτοσυκλέτες με τον lc8 επί 10ετία ???
:thinking:


ΥΓ: Δεν είμαι πτυχιούχος Μηχανολόγος ,αφού για προσωπικούς λόγους ,παράτησα την σχολή -Μηχανολόγων ΤΕΙ Αθήνας- (λανθασμένα-κακώς-κ-δυστυχώς) το μακρινό 1989 ,αφήνοντας 6...ή 9 (δεν είμαι σίγουρος) μαθήματα.
Οι όποιες λίγες γνώσεις έχω ,οφείλονται καθαρά στην αγάπη μου για την μοτοσυκλέτα ,και την συνεχή ενασχόλησή μου με αυτήν ,προσπαθώντας να κατανοήσω την λειτουργία της ,κ να επέμβαίνω σε αυτήν ,έτσι ,για μένα ,επειδή γουστάρω.

Καλά χλμτρα Σύντροχοι. :biker2:
Λοιπον Φιλε Κωστα πρωτα απ ολα ζητω συγνωμη και απο εδω αν εκφραστηκα με εντονο υφος(ναι,το εκανα), αλλα αυτο συνεβη διοτι ενοιωσα (συμφωνα με τα λεγομενα σου,εσφαλμενα)οτι με ειρωνευονται για κατι που εγραψα και το οποιο δεν το κατεβασε η κουτρα μου αλλα ειναι επισημη τεχνικη πανεπιστημιακη υλη και το οποιο περιληπτικα ανελυσα(αν ανaπτυσαμε molekulare technologie δεν θα τελειωναμε ποτε και θα ημασταν και ακαταλαβιστικοι για τους πολλους).
Στο τεχνικο κομματι τωρα (αν και το μετανοιωσα που αναμιχτηκα και θα προσπαθησω να μην το ξανακανω),οπως και εσυ παραδεχτηκες ειναι τεχνικα σωστα οσα ανεφερα και μην κολλας στο ξηρο καρτερ απ την στιγμη που υπαρχει επικοινωνια του δοχειου με το φιλτροκουτι το φαινομενο υπαρχει,πιεση υπαρχει (η οποια εμποδιζει την ψυξη αρα και υγροποιηση)και στο κατω κατω ακομα και πρακτικα να το δεις ,δεν μπορει τοσοι που βεβαιωνουν αυξηση καταναλωσης λαδιου οταν αυτο ειναι στο μαξ ναναι ολοι τρελοι η να κανουν ολοι λαθος,τη στιγμη μαλιστα που κ εξιδεικευμενοι μηχανικοι το βεβαιωνουν απ οτι αναφερθηκε.
Και τελος στην ευλογη ομολογουμενως ερωτηση-απορια σου:Αν ολα αυτα ισχυουν τοτε γιατι δεν κανανε κατι μετα απο τοσα χρονια παραγωγης.Για τον ιδιο λογο που επι 12 χρονια(μετα αλλαξε το μοντελο)η BMW δεν αλλαξε-βελτιωσε τον ενσωματωμενο θαλαμο εκτονωσης στα ψυγεια της 750i το οποιο πεταγε το ψυκτικο υγρο εξω Δημιουργωντας πολλες ανησυχιες και το οποιο αν δεν συμπληρωνες σταθεροποιουταν στο μιν και δεν ξαναχανε.Ετσι λοιπον ισως και στην ΚΤΜ ισως(λεω εγω, ισως)εφοσον η καταναλωση λαδιου ειναι οκ με την σταθμη μεσα στα ορια ουτε γατα ουτε ζημια ,γιατι να ασχοληθουμε οταν καθε αλλαγη σημαινει επιπλεον κοστος και ισως να εχουμε και προβλημα χωρου (το οποιο στα BMW δεν υπηρχε).
Τελον παντων οποιος θελει τα δεχεται εγω δεν ξαναασχολουμε(δεν τα γουσταρω κιολας τα σεντονια).Γι αλλη μια φορα Συγνωμη για την ενταση,δεν εγινε ηθελημενα απλα ενοιωσα να με πνιγει το δικιο μου την στιγμη που οτι εγραψα ειναι τεκμηριομενο και το εκανα γιατι πιστεψα οτι ετσι βοηθουσα καποιους.:friendship:
 

gaslion

Μέλος
Όνομα
Κωνταντίνος
Μοτό
ktm 990 adv
Δεν έχω γνώσεις μηχανολογίας αλλά προσπαθώ να παρακολουθώ το νήμα μπας και καταλάβω τίποτα....

Απλά μια λογική εξήγηση για το αν καίει λιγότερο λάδι όταν είναι στη μέση και κάτω θα ήταν η παρακάτω:

Συμφωνούμε ότι η διαφορά στο λάδι μεταξύ min-maχ είναι 500 ml.

Αν υποθέσουμε ότι (λόγω σχήματος του δοχείου λαδιού) η διαφορά στο λάδι δεν είναι ανάλογη του πόσου έχει κατέβει από το max η στάθμη. Για παράδειγμα,

όταν από το max φτάνει στη μέση του min-max έχει κάψει 100 ml και από τη μέση μέχρι το min τα υπόλοιπα 400, τότε "φαίνεται" ότι, όταν έχει πάνω από την

μέση του δείκτη λάδι, καίει το λάδι 4 φορές πιο γρήγορα από όταν ο δείκτης πέσει κάτω από την μέση (δηλ. κατεβαίνει ο δείκτης 4 φορές πιο γρήγορα) ενώ η

κατανάλωση λαδιού είναι ουσιαστικά είναι η ίδια.
 

takis652

Μέλος
Περιοχή
Κερατσινι
Όνομα
Τακης
Μοτό
aprilia pegaso 650ie
Ρε κεραμιδόγατε!!! των δυτικών προαστείων...
Οι αναθυμιάσεις Εξέρχονται απο το καπάκι των βαλβίδων προς το δοχείο λαδιού.
Και οι "βαλβίδες" που λες της εχει για να πηγαίνουν "λιγότερες" αναθυμιάσεις προς το φιλτροκουτι για να καούν η να αποχετευτούν σε υγρή μορφή.:secret::friendship:
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
Χόνδα XR400AdvR
BMW R1200GSA
Φίλε Δημήτρη

- Ξαναλέω ότι ,δεν χρειάζονται συγνώμες ,δεν υπάρχει λόγος ,δεν έγινε τίποτα ,κ δεν τρέχει τίποτα.

- Τα όσα τεχνικά ανέφερες ,δεν αμφισβήτησα εξ'αρχής οτι ήταν σωστά ,αν είχα να σημειώσω κάπου-κάτι διαφορετικό ,θα το έκανα με παράθεση σε αυτό.

- Τεχνικά δεν διαφωνούμε κάπου ,πως θα μπορούσαμε άλλωστε ,αφού η μηχανολογία είναι επιστήμη ,άρα κάποια πράγματα είναι δεδομένα.
Εκεί που διαφωνώ ή μάλλον ακριβέστερα ,στεναχωριέμαι ,είναι η πρόθεσή σου να μην ξαναασχοληθείς με τεχνικά θέματα ,αφού ,όπως πολύ σωστά είπες ,καταθέτοντας γνώσεις ,κάποιος άλλος βοηθείται από αυτές.
Βέβαια ,ακόμα κι αν δεν ξαναασχοληθείς ,είναι δικαίωμα σου ,και απόλυτα σεβαστό από μένα.
Και δεν σου κρύβω ότι σε καταλαβαίνω ,μια και , για διάφορους λόγους ,πολλές φορές έχω σκεφτεί κι εγώ να μην ξαναασχοληθώ-γραψω τεχνικά σεντόνια.
Κι εμένα με κουράζουν.
Και γι'αυτό τον λόγο είχα να το κάνω πολύ καιρό.
Μου ξαναβγήκε χθές...το "μικρόβιο" βλέπεις.

Οπως και να'χει ,καλά να είμαστε όλοι.
Κι άμα πέφτει το λαδι ,συμπληρώνουμε ,δεν τρέχει κάτι ,εδώ βάζουμε πανάκριβη βενζίνη με αυτοσκοπό να την κάψουμε.:D



Ετσι ,από καθαρή περιέργεια , ας μας πεί κάποιος απο τους χρήστες της μεθόδου με την στάθμη στην μέση.
1) Πόσο λάδι στα πόσα χλμ έχανε με την στάθμη στο ΜΑΧ ;
2) Πόσο λάδι στα πόσα χλμ χάνει με την στάθμη στη μέση ;
3) Σταθεροποιείται η στάθμη στη μέση ή στο ΜΙΝ ανεξαρτήτως χλμτρων ,ή συνεχίζει κ πέφτει με την χρήση;
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
Χόνδα XR400AdvR
BMW R1200GSA
Ρε κεραμιδόγατε!!! των δυτικών προαστείων...
Οι αναθυμιάσεις Εξέρχονται απο το καπάκι των βαλβίδων προς το δοχείο λαδιού.
Και οι "βαλβίδες" που λες της εχει για να πηγαίνουν "λιγότερες" αναθυμιάσεις προς το φιλτροκουτι για να καούν η να αποχετευτούν σε υγρή μορφή.:secret::friendship:
:) Ναι ,είμαι κεραμμιδόγατος...τιμή μου κ καμάρι μου. :D

Μπορεί να κάνω κ λάθος ρε φίλε...δεν διεκδικώ το αλάνθαστο ,κ όσο ζώ μαθαίνω.
Αρχικά αυτό είχα γράψει ,ότι δηλ "υπάρχουν στο καπάκι της κεφαλής και βαλβίδες με σωληνάκια εκτόνωσης πίεσης-αναθυμιάσεων-λαδιού πρός το δοχείο αποθήκευσης λαδιού."
Αλλά αν είναι έτσι ,τότε γιατί τα λέει OIL TANK BREATHING HOSE ,κ δεν τα λέει Head Cup BREATHING HOSE ?
 

StepaS

Μέλος
Περιοχή
Νάουσα
Όνομα
Vag
Μοτό
KTM Adventure 990 `09
Ετσι ,από καθαρή περιέργεια , ας μας πεί κάποιος απο τους χρήστες της μεθόδου με την στάθμη στην μέση.
1) Πόσο λάδι στα πόσα χλμ έχανε με την στάθμη στο ΜΑΧ ;
2) Πόσο λάδι στα πόσα χλμ χάνει με την στάθμη στη μέση ;
3) Σταθεροποιείται η στάθμη στη μέση ή στο ΜΙΝ ανεξαρτήτως χλμτρων ,ή συνεχίζει κ πέφτει με την χρήση;
1) αν παλεύω να κρατάω τη στάθμη στο max πιστεύω πως πιθανόν να αγγίζει περίπου 1λιτ/2000km.
2) με αυτή την τακτική μου καίει περίπου 500ml/5000km
3) έχω δοκιμάσει τα ψυχολογικά μου όρια για 2000-3000km παρακολουθώντας τον δείκτη στο min και χωρίς να συμπληρώνω. Δεν κατέβαινε από εκεί αλλά επειδή ειχα μόνιμα το μυαλό μου εκεί και ανησυχούσα τελικά συμπλήρωσα.

Τα λάδια που βάζω από την πρώτη μέρα είναι τα motorex 10-50 και τα αλλάζω κάθε 7.500km.
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
Χόνδα XR400AdvR
BMW R1200GSA
1) αν παλεύω να κρατάω τη στάθμη στο max πιστεύω πως πιθανόν να αγγίζει περίπου 1λιτ/2000km.
2) με αυτή την τακτική μου καίει περίπου 500ml/5000km
3) έχω δοκιμάσει τα ψυχολογικά μου όρια για 2000-3000km παρακολουθώντας τον δείκτη στο min και χωρίς να συμπληρώνω. Δεν κατέβαινε από εκεί αλλά επειδή ειχα μόνιμα το μυαλό μου εκεί και ανησυχούσα τελικά συμπλήρωσα.

Τα λάδια που βάζω από την πρώτη μέρα είναι τα motorex 10-50 και τα αλλάζω κάθε 7.500km.
Μάλλιστα.
Eυχαριστούμε για τα στατιστικά.
Η διαφορά είναι τεράστια.
500 ml / 1000 km -VS- 100 ml / 1000 km

Oπότε ,όλα τείνουν να επιβεβαιώσουν ,σχεδιαστικό ογκομετρικό σφάλμα του δοχείου λαδιού.

Να ρωτήσω κάτι ακόμα.
Δεν κροταλίζουν οι υδρ/κοί τεντωτήρες των καδενών με την ένδειξη μόνιμα κοντά στο ΜΙΝ ?
Δεν προβληματίζει κανέναν η λειτουργία του μοτέρ με 250-500 ml λιγότερο λάδι από το προβλεπόμενο ?



@lmb990 : Λάμπρο ,θύμισέ μου κ διόρθωσέ με αν κάνω λάθος.
Στο προηγούμενο service που κάναμε παρέα στο 990 σου ,σετάροντας βέβαια την στάθμη λαδιού στο ΜΑΧ ,κ λίγο παραπάνω ,θυμάμαι καλά ή όχι ,ότι μου είχες πεί ότι συμπλήρωσες μόλις 150-200 ml στα 5000 km ?
 

StepaS

Μέλος
Περιοχή
Νάουσα
Όνομα
Vag
Μοτό
KTM Adventure 990 `09
Ναι, όταν η στάθμη είναι αρκετά χαμηλά υπάρχει ένας κροταλισμος...
Δε νομίζω πως υπάρχει κάποιος που δεν ανησυχεί για τη στάθμη του λαδιού. Εγώ προτιμώ πάντως να είμαι ανάμεσα στα όρια και ελέγχω τη στάθμη κάθε 500-1000 km.

@el-Gatto στον Λάμπρο ποια λάδια χρησιμοποιήσατε; Έχω συναντήσει κατόχους LC8 που δε συμπληρωνουν ποτέ λάδι και είναι πάντα ΟΚ η στάθμη και άλλους που τους έκαιγε πάνω από 500ml στα 1000. Πάντως αν έχει πέσει στην αντίληψή σου η ΚΤΜ στο σέρβις μανιουαλ για τον LC8 δίνει πως μπορεί να καίει μέχρι και 1λιτ/1000χλμ. Απαράδεκτο κατά τη γνώμη μου να έχει κάποιος τέτοια κατανάλωση και η εταιρία να σου λέει "it's Ok".
 
Τελευταία επεξεργασία:

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
Χόνδα XR400AdvR
BMW R1200GSA
Ναι, όταν η στάθμη είναι αρκετά χαμηλά υπάρχει ένας κροταλισμος...
Δε νομίζω πως υπάρχει κάποιος που δεν ανησυχεί για τη στάθμη του λαδιού. Εγώ προτιμώ πάντως να είμαι ανάμεσα στα όρια και ελέγχω τη στάθμη κάθε 500-1000 km.

@el-Gatto στον Λάμπρο ποια λάδια χρησιμοποιήσατε;
BelRay EXS 10-50

Έχω συναντήσει κατόχους LC8 που δε συμπληρωνουν ποτέ λάδι και είναι πάντα ΟΚ η στάθμη και άλλους που τους έκαιγε πάνω από 500ml στα 1000. Πάντως αν έχει πέσει στην αντίληψή σου η ΚΤΜ στο σέρβις μανιουαλ για τον LC8 δίνει πως μπορεί να καίει μέχρι και 1λιτ/1000χλμ. Απαράδεκτο κατά τη γνώμη μου να έχει κάποιος τέτοια κατανάλωση και η εταιρία να σου λέει "it's Ok".
Nαι...το έχω δεί αυτό ,κ το έχω ακούσει σαν επίσημη δικαιολογία από την ΚΤΜ σε ατυχή ιδιοκτήτη.
Ο λόγος είναι προφανής.
Για να μην υποχρεούνται να μπούν στην διαδικασία γενικής επισκευής ή αντικατάστασης του μοτέρ ,όταν αυτό το φαινόμενο εμφανιστεί εντός εγγύησης.
 

CubMan

Μέλος
Όνομα
Darth Pleguis
Μοτό
Imperial Speeder
η ΚΤΜ στο σέρβις μανιουαλ για τον LC8 δίνει πως μπορεί να καίει μέχρι και 1λιτ/1000χλμ. Απαράδεκτο κατά τη γνώμη μου να έχει κάποιος τέτοια κατανάλωση και η εταιρία να σου λέει "it's Ok".
Που να είχες και BMW αδερφέ...συμβαίνει και τις καλύτερες οικογένειες ;)
Αυτά τα χαρακτηριστικά που έναν ιαπωνικό κινητήρα θα τον έστελναν για ρεκτιφιέ και πέταμα, θεωρούνται φυσιολογικά
για κάποιους κατασκευαστές :)...ζούμε με αυτά διότι ως γνωστόν οι μπούρδες του κατασκευαστή λέγονται και "χαρακτήρας" !
 
Top Bottom