Βοηθεια σε αλλαγη λαδιων ktm 950 adv

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Αν η στάθμη είναι κομπλέ πρίν την βάλεις μπρός για βόλτα...
τότε δεν είναι ΟΚ...
είναι πολλά !!!

Οπως σου είπα ,διάβασε τα λινκ που μπήκαν ,και μάθε να τσεκάρεις ΣΩΣΤΑ την στάθμη του λαδιού.
Χοντρικά: ΜΕΤΑ απο βόλτα ,με μοτέρ-λάδια ΖΕΣΤΑ ,σβήνεις ,την βάζεις σε ευθύγραμμο μέρος (κ στο 2πλό σταντ αν έχεις) κ τότε τσεκάρεις την στάθμη ,ξεβιδώνοντας ,καθαρίζοντας την τάπα-δείκτη λαδιού ,και βυθίζοντας το στίκ μέσα ,ΧΩΡΙΣ να το βιδώσεις (στα 950 γιατί στα 990 πρέπει να βιδωθεί)
Η διαφορά ανάμεσα στο min & max του δείκτη ,αντιστοιχεί σε περίπου 0.5 lt λαδιού.(για να ξέρεις περίπου τί σου γίνεται)
Συμφωνώ και επαυξάνω...:yew:
 

Gio_Diego_950_ADV

Μέλος
Περιοχή
Λιδωρίκι Φωκίδας
Όνομα
Γιωργος
Μοτό
KTM_950_Adventure
εγω παλι ειμαι στα denicol full synth. 15-50 , με αλλαγη καθε 2500-3000 χλμ max. Μετραω σχετικα ζεστος και ξεβιδωτος στην πανω γραμμη (προσοχη το μετρησεις ξεβιδωτος σττο max και επειτα το βιδωσεις θα δειχνει περιπου 250-300ml παραπανω ..μην αγχωνεσαι ..
θα προτεινα να αλλαξεις και τα νερα με denicol sub zero , τα οποια τα αλλαζω καθε 5000χλμ
κοιτα τρομπες λαδιου (βαλε απο 990 του ΄10) νερου (κιτ απο cj), τσεκαρε αντλια βενζινης (βαλε στο προγραμμα μια facet)..δες ποτε εγιναν τα τελευταια σερβις στα μπροστινα και στο αμορτισερ. Το book μην το εμπιστευεσαι , στην Ελλαδα ζουμε και ολοι ξερουμε πως γινεται να αποκτησουμε ενα . Κοιτα οσα ειπωθηκαν εδω μεσα , μαθε το εργαλειο και οτι χρειαστεις εδω ειμαστε!
ΤΑ sub zero g12 ειναι?
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Φουλ συνθετικά λάδια και αλλαγές στα 2,5-3Κ χλμ ,είναι πεταμένα λ7 κ όχι μόνο.
Τα συγκεκριμένης σύνθεσης λάδια ,σε αυτά τα χλμ ,διανύουν τις μέγιστες λιπαντικές ιδιότητες του κύκλου λειτουργίας τους.(η επεξήγηση θέλει πολλές σελίδες)
Οι κατασκευαστές αυτών των λαδιών δίνουν περιθώρια αλλαγής κάθε 15-20Κ χλμ.
Γι αυτό είναι κ πανάκριβα.

Κάθε 7,5Κ χλμ άλλαζα εγώ (για τον φόβο των Ιουδαίων) αν κ ήξερα οτι κ πάλι ήταν νωρίς.
Με δεδομένο πάντα τον συχνό έλεγχο στάθμης.

Με σωστό ψυκτικό (κ χωρίς μοτερικές δυσλειτουργίες ενδιάμεσα) , είναι ΥΠΕΡαρκετή η αλλαγή του ,κάθε 30.000χλμ (ή κάθε 4 χρόνια)

Τα υγρά των φρένων ,καλό είναι να αλλάζονται κάθε 15-20Κ χλμ.(με τον σωστό τρόπο κ τον σωστό τύπο πάντα)
Νωρίτερα επιβάλλεται η αλλαγή τους ,στις περιπτώσεις που έχει παρατηρηθεί υπερθέρμανση του κυκλώματος με τα ανάλογα συμπτωματα.(χασιμο φρενου)

Εκεί που χρειάζεται συχνή αλλαγή (κάθε 7,5-10Κ χλμ) είναι στα υγρά της τρόμπας συμπλεκτη ,επειδή η ποσότητά τους είναι μικρή κ διαβρώνονται σχετικά σύντομα ,με άσχημες επιπτώσεις.

Ολες οι αλλαγές που ανέφερα ,αφορούν χρήση μέσου χρήστη.
Με χρήση πίστας ή έντονη χρήση διαρκείας ,καλό είναι οι αλλαγές κ οι έλεγχοι να γίνουν συχνότερα κατά βούληση κ αναλόγως χρήσης.


Τα παραπάνω αποτελούν προσωπικές απόψεις-διαπιστώσεις και ουχί προτροπή αποδοχής τους.
Ο καθένας ας πράτει όπως νομίζει.
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
γιατί τόσο μεγάλα διαστήματα στις αλλαγές ;
Εγραψα ήδη οτι ,αν χρησιμοποιούνται τα σωστά-ποιοτικά λάδια κ υγρά ,κ νωρίς είναι τα διαστήματα αλλαγών που ανέφερα.
Αυτά τα διαστήματα αλλαγών άλλωστε ,προτείνονται κι απο την ΚΤΜ στο manual.
Και πίστεψέ με ,αν χρειαζόταν να γίνουν νωρίτερα οι αλλαγές ,δεν θα δίσταζαν να το τονίσουν στην ΚΤΜ.

Το αντίθετο συμβαίνει γενικά με τις κατασκευάστριες εταιρίες.
Γνωρίζοντας τις πιθανές αμέλειες συντήρησης απο τους χρήστες ,κ θέλοντας να εξασφαλίσουν αξιοπιστία για τα μοτέρ τους ,συνήθως ορίζουν πολύ χαμηλότερα διαστήματα σερβις απο οτι θα ήταν αναγκαίο ,για να "τρομάζουν" τους αμελείς κ να μην το παρακάνουν.;)
 

Big twin

Orange blood
Όνομα
Σαββας
Μοτό
Ktm 990 smt 2011
H αλήθεια είναι οτι....είναι λίγο μπέρδεμα.
Είναι αρκετά αυτά που πρέπει να γίνουν ,και πρέπει να γίνουν ΣΩΣΤΑ ,αλλιώς ,θα υπάρξουν θέματα.
Η διαδικασία είναι αρκετά μεγάλη ,ώστε να περιγραφεί λεπτομερώς γραπτά εδώ.
Κατ'αρχήν ,βρές το manual κ μελέτησέ το.
Μετά ,δεδομένου οτι έχεις κ κάποια εμπειρία σε λύσε δέσε ,κ ξέρεις ποιό είναι τι κ τι κάνει κ γιατί ,ξεκίνα.

Εδώ είναι 3 video ,που δείχνουν την διαδικασία.
Δεν είναι ότι καλύτερο ,ούτε ότι περιγραφικότερο ,αλλα δεν βρήκα κάτι άλλο.
Ισως κάποιοι να το θεωρήσουν και τέλειο οδηγό ,αλλά επειδή εγώ είμαι "ψείρας" κ τελειομανής (οπως μου λέει ο μαστροΚλούνης) δουλεύω πάντα με προδιαγραφές "ιατρικών πρωτοκόλλων".:)
Πάντως ,σαν μπούσουλας ,για να πάρεις μιάν ιδέα ,καλά είναι.





Εναλλακτικά ,μας λές ποιό είναι το χωριό σου ,ερχόμαστε ,εσύ στήνεις ψησταριά κ ανοίγεις το βαρέλι με το κρασί ,κι εμείς σου φτιάνουμε το θεριό. :D

Λοιπόν Κύριε Κώστα πρέπει καταρχήν να σας πω ότι σας σέβομαι πραγματικά και ιδικά λόγω της μεγάλης βοήθεια σας προς όλους μας.. Τέλος ο πληθυντικός για ευνόητους λόγους.
Επειδή όταν ανέλαβα το ktm για πάρτη μου έψαχνα και εγώ ένα αναλυτικό video για oil change η κάτι τέλος πάντων και δεν βρήκα θέλω να ρωτήσω πως σου διέφυγε και δεν έκανες ένα.. Τα μόνα video στο Internet είναι αυτά που ποσταρες και πραγματικά δεν βοηθάνε καθόλου..
Οπότε λέω να κάνω εγώ ένα thread με εικόνες και θα το ποστάρο εδώ μιάς και για κάποιον που ξέρει είναι σχετικά εύκολη διαδικασία.. Φυσικά by the book αλλα και λιιιγο by the savvas:D
Θελω απλα όταν το ποστάρο να το ελέγξεις όσο πιο έγκαιρα γίνεται για τυχόν λάθοι η κάτι να προσθέσεις σαν πολύ πιο έμπειρος ώστε να αποφύγουμε παραπληροφόρηση.. Ευχαριστώ με σεβασμό και στους μεγαλύτερους αλλά ΚΑΙ στους μικρότερους το λέω μιας και γνωριζόμαστε τώρα...
 
Τελευταία επεξεργασία:

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Kαλημέρα Σάββα.
Ο πληθυντικός ,δεν χρειάζεται.
Ο σεβασμός αλλήλοις ,επιβάλεται.

Αυτό που ψάχνεις ,υπάρχει ήδη ,εδώ: http://www.advride.gr/threads/ΚΤΜ-950-990-Προβλήματα-Λύσεις-service-Μόντες-Αναβαθμίσεις.5522/page-2#post-133139
Μηχανάκι-κείμενο-φωτό ,είναι του Diego.
Τα χέρια μεσα στα γάντια ,είναι τα δικά μου. :D

Αν θέλεις να συνεισφέρεις με κάτι δικό σου ,be our guest. :ok:
 

Big twin

Orange blood
Όνομα
Σαββας
Μοτό
Ktm 990 smt 2011
Kαλημέρα Σάββα.
Ο πληθυντικός ,δεν χρειάζεται.
Ο σεβασμός αλλήλοις ,επιβάλεται.

Αυτό που ψάχνεις ,υπάρχει ήδη ,εδώ: http://www.advride.gr/threads/ΚΤΜ-950-990-Προβλήματα-Λύσεις-service-Μόντες-Αναβαθμίσεις.5522/page-2#post-133139
Μηχανάκι-κείμενο-φωτό ,είναι του Diego.
Τα χέρια μεσα στα γάντια ,είναι τα δικά μου. :D

Αν θέλεις να συνεισφέρεις με κάτι δικό σου ,be our guest. :ok:
Ίσως να το είχα δει(δεν θυμάμαι πέρασε ένας χρόνος + ) αλλά να μην μου ξεκαθάρισε της απορίες μου γιατί στο δικό μου είναι ελαφρώς διαφορετικά τα πράματα και ήταν η πρώτη φορά που θα το έκανα οπότε φοβήθηκα λιγο..

Επίσης ας το πώ εδώ μιάς και σίγουρα κάποιος admin θα το δει. Δεν μου ήρθε ειδοποίηση ότι μου απάντησαν σε αυτό το thread κοίταξα από μόνος μου μιας και ήμουν σίγουρος ότι ο Κώστας θα απαντήσει πουρνο πουρνο:D ενώ στα υπόλοιπα είναι οκ. Οι ρυθμίσεις μου είναι εντάξει!
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Ίσως να το είχα δει(δεν θυμάμαι πέρασε ένας χρόνος + ) αλλά να μην μου ξεκαθάρισε της απορίες μου γιατί στο δικό μου είναι ελαφρώς διαφορετικά τα πράματα και ήταν η πρώτη φορά που θα το έκανα οπότε φοβήθηκα λιγο..

Επίσης ας το πώ εδώ μιάς και σίγουρα κάποιος admin θα το δει. Δεν μου ήρθε ειδοποίηση ότι μου απάντησαν σε αυτό το thread κοίταξα από μόνος μου μιας και ήμουν σίγουρος ότι ο Κώστας θα απαντήσει πουρνο πουρνο:D ενώ στα υπόλοιπα είναι οκ. Οι ρυθμίσεις μου είναι εντάξει!
Δεν έκανε "παραθεση" το ερώτημα σου και μάλλον για αυτό δεν έλαβες ειδοποίηση...........
Τωρα παίζει και αυτό που λέει ο @onroad:p
 

Big twin

Orange blood
Όνομα
Σαββας
Μοτό
Ktm 990 smt 2011
τσεκαρισμα λαδιων Ktm990.....
και η τροικα θα σηκωνε τα χερια ψηλα

ΕΔΏ όμως έχω κάτι να πω χωρίς φυσικά να θέλω να το παίξω έξυπνος σε καμία περίπτωση άλλα ίσως κάποιος που ήταν στη θέση μου να βοηθηθεί. Όταν λοιπόν ανέλαβα το ktm και με το φτωχό μου μυαλό(πάντα όμως by the book) η στάθμη λαδιού έπρεπε να είναι εδώ (εκεί που κρατάω το κατσαβίδι)

μου έκαιγε λαδια ΠΟΛΛΆ δλδ σε βόλτα 150χλμ να ήθελε μετά 250+ml λάδι και αφού είχα σπάσει το κεφάλι μου να βρω τι σκατά γίνεται.. (πήγα λοιπόν μια μέρα με ένα φίλο μαζι στη μαμά ktm να αγοράσω λάδι και οταν πήγαμε να φύγουμε και να μπούμε στο κουτί πετάγεται κάποιος από το μαγαζί και λέει στο φίλο μου "ρε Κώστα τι κάνεις εδώ ρε μλκ"?) ΝΑΙ ήταν ο αρχιμηχανικός της ktm και είναι Έλληνας, φυσικά ήθελα να αρχίσω να χοροπηδάω από τι χαρά μου(γιατί οι τιμές εδώ στα συνεργεία και πόσο μάλλον στην ktm είναι απλησίαστες και εκτός αυτού κανείς δεν θα σου πει τα διάφορα κόλπα) αλλά έπρεπε να κρατηθώ.. Έτσι λοιπόν ερωτεύτηκα ξανά :fun ... Είναι πλέον φίλος μου και ότι χρειαστούμε ρωτάμε (αν σας έχει ξεφύγει κάτι που δεν νομίζω,είδα κάνατε ακόμα και επισκευή)...Για να καταλήξω η στάθμη λαδιού ΠΡΈΠΕΙ να είναι εδώ για να μην καίει περισσότερα λάδια από ότι ορίζει ο κατασκευαστής (λίγο παραπάνω από το κέντρο δηλαδή ) εγώ από τότε που εφάρμοσα αυτό που μου είπε είμαι OK


Θα κάνουμε βαλβίδες στον επόμενο μήνα(για πρώτη φορά πρέπει κάποιος να μου το δείξει αλλιώς δεν βάζω χέρι εκει) + πολλά ακόμα να πάρει λίγο ακόμα τα πάνω του το ktm ΑΝ με αφήσει θα βάλω λεπτομερώς όσα κάνουμε. Ξέφυγα λίγο από το θέμα νομίζω αλλά όπως ξανά είπα τώρα γνωριζόμαστε πρέπει κάπως να σας πω σε τι φάση βρίσκομαι... Κωστάκι(ο μηχανικός) δεν σε ρώτησα αν είσαι μέλος εδώ οπότε αν διαβάζεις σφύρα κλέφτικα... Συγνώμη παιδιά για το σεντονάκι δεν μπορώ να εκφραστώ αλλιώς.. :friendship:
 

πυξιδας990

Μέλος
Περιοχή
Λεωνιδιο Τσακωνιας
Όνομα
μανωλης
Μοτό
aprilia DORSODURO RED
για τα λαδια,απλως να αναφερω οτι υπηρχαν συνεργεια που βαζαν πιο πολυ μεσα,διοτι μερικοι αναβατες τους ηταν αδιανοητο να συμπληρωσουν......
απο κει και περα αναβατες που θα <μιλησουν> με το εργαλειο,το τσεκαρισμα και η συμπληρωση του φαινεται ευκολο πραμα...
 

CubMan

Μέλος
Όνομα
Darth Pleguis
Μοτό
Imperial Speeder
Όποιος δεν μπορεί να κάνει 2-3 βασικά πράματα μόνος του καλύτερα να πάρει japan.. Ακούγεται πιο εύκολο έτσι :fun
Νομίζεις ότι όλοι θέλουν να ασχοληθούν με τις μοτοσυκλέτες τους, δεν είναι απαραίτητο τη σήμερον ημέρα ο μοτοσυκλετιστής να είναι και μηχανικός,
ούτε και να γνωρίζει την συντήρησή της...

:)
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
ΕΔΏ όμως έχω κάτι να πω χωρίς φυσικά να θέλω να το παίξω έξυπνος σε καμία περίπτωση άλλα ίσως κάποιος που ήταν στη θέση μου να βοηθηθεί. Όταν λοιπόν ανέλαβα το ktm και με το φτωχό μου μυαλό(πάντα όμως by the book) η στάθμη λαδιού έπρεπε να είναι εδώ (εκεί που κρατάω το κατσαβίδι)

μου έκαιγε λαδια ΠΟΛΛΆ δλδ σε βόλτα 150χλμ να ήθελε μετά 250+ml λάδι και αφού είχα σπάσει το κεφάλι μου να βρω τι σκατά γίνεται.. (πήγα λοιπόν μια μέρα με ένα φίλο μαζι στη μαμά ktm να αγοράσω λάδι και οταν πήγαμε να φύγουμε και να μπούμε στο κουτί πετάγεται κάποιος από το μαγαζί και λέει στο φίλο μου "ρε Κώστα τι κάνεις εδώ ρε μλκ"?) ΝΑΙ ήταν ο αρχιμηχανικός της ktm και είναι Έλληνας, φυσικά ήθελα να αρχίσω να χοροπηδάω από τι χαρά μου(γιατί οι τιμές εδώ στα συνεργεία και πόσο μάλλον στην ktm είναι απλησίαστες και εκτός αυτού κανείς δεν θα σου πει τα διάφορα κόλπα) αλλά έπρεπε να κρατηθώ.. Έτσι λοιπόν ερωτεύτηκα ξανά :fun ... Είναι πλέον φίλος μου και ότι χρειαστούμε ρωτάμε (αν σας έχει ξεφύγει κάτι που δεν νομίζω,είδα κάνατε ακόμα και επισκευή)...Για να καταλήξω η στάθμη λαδιού ΠΡΈΠΕΙ να είναι εδώ για να μην καίει περισσότερα λάδια από ότι ορίζει ο κατασκευαστής (λίγο παραπάνω από το κέντρο δηλαδή ) εγώ από τότε που εφάρμοσα αυτό που μου είπε είμαι OK


Θα κάνουμε βαλβίδες στον επόμενο μήνα(για πρώτη φορά πρέπει κάποιος να μου το δείξει αλλιώς δεν βάζω χέρι εκει) + πολλά ακόμα να πάρει λίγο ακόμα τα πάνω του το ktm ΑΝ με αφήσει θα βάλω λεπτομερώς όσα κάνουμε. Ξέφυγα λίγο από το θέμα νομίζω αλλά όπως ξανά είπα τώρα γνωριζόμαστε πρέπει κάπως να σας πω σε τι φάση βρίσκομαι... Κωστάκι(ο μηχανικός) δεν σε ρώτησα αν είσαι μέλος εδώ οπότε αν διαβάζεις σφύρα κλέφτικα... Συγνώμη παιδιά για το σεντονάκι δεν μπορώ να εκφραστώ αλλιώς.. :friendship:
Κάτι άλλο σου'πε ο μηχανικός σου ,κ μάλλον δεν θα κατάλαβες καλά.
ή στο'πε λίγο "μπακαλίστικα" θεωρώντας οτι δεν θα'πρεπε να στο αναλύσει παραπάνω ,αρκεί να καταλάβεις μέχρι που πρέπει να είναι η στάθμη.

Στα SM/SMT που έχουν εξωτερική οπτική ένδειξη στάθμης ,τα πράγματα είναι πολύ απλά.

Από το ΜΙΝ έως το ΜΑΧ η ποσότητα του λαδιού αντιστοιχεί σε 500 ml περίπου.

Οταν το μοτέρ είναι κρύο ,κι έχεις την σωστή ποσότητα λαδιού ,θα βλέπεις την ένδειξη στην μέση (εκεί που σου'πε ο Αρχιμηχανικός σου δηλαδή)
Οταν ζεσταθεί ,θα πάει στο ΜΑΧ.(χωρίς να βάλεις λάδι)

Αν συμπληρώσεις -με κρύο μοτέρ- μέχρι το ΜΑΧ ,θα έχεις περίπου 250 ml παραπάνω λάδι ,το οποίο παραπανίσο λάδι,όταν οι θερμοκρασίες ανέβουν ,και ειδικά αν πιέζεις το μοτέρ ,θα φύγει από διόδους εκτόνωσης που έχουν προβλεφθεί από τον κατασκευαστή.

Οσον αφορά την κατανάλωση λαδιού ,την οποία έχουν οι LC8 ,δεν μεταβάλλεται αναλόγως της ποσότητας λαδιού που υπάρχει μέσα στο μοτέρ ,αλλα από άλλους παράγοντες.
(πχ μάρκα-τύπος-ιξώδες λαδιού ,συνθήκες χρήσης ,συνθήκες εξωτερικής θερμοκρασίας ,χρόνος-χλμ χρήσης)
 
Τελευταία επεξεργασία:

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Νομίζεις ότι όλοι θέλουν να ασχοληθούν με τις μοτοσυκλέτες τους, δεν είναι απαραίτητο τη σήμερον ημέρα ο μοτοσυκλετιστής να είναι και μηχανικός,
ούτε και να γνωρίζει την συντήρησή της...

:)
Φίλε...τα ΚαΤέΜ κ τα ΝτουκΑτια ,είναι αυστηρά κ μόνο για Γνώστες. :D
 
Top Bottom