Big twin
Orange blood
- Όνομα
- Σαββας
- Μοτό
- Ktm 990 smt 2011
Ειπα φίλε μου πάντα by the book πράμα που σημαίνει ότι το μοτέρ θα είναι καλά ζεστόαν δεν ειναι ζεστο το μοτερ , δεν θα δεις ποτε την σωστη ενδειξη .
Ειπα φίλε μου πάντα by the book πράμα που σημαίνει ότι το μοτέρ θα είναι καλά ζεστόαν δεν ειναι ζεστο το μοτερ , δεν θα δεις ποτε την σωστη ενδειξη .
Κώστα κάτι δεν κατάλαβες καλά μπορεί να φταίω και εγώ. Ξανά λέω όσο είχα πρόβλημα με την κατανάλωση λαδιού (πάντα με το μοτέρ καλά ζεστό) ήταν όταν είχα τι στάθμη στο full.. Το είπα αυτό στο μηχανικό μου και μου είπε ότι ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ ΠΟΥ ΟΛΟΙ ΚΆΝΟΥΝ και όντως στο manual λέει ότι "η στάθμη πρέπει να είναι ΑΝΆΜΕΣΑ στο min και στο max και ΔΕΝ λέει στο ανώτατο σημείο(εγώ το έχω στα αγγλικά δεν ξέρω πως ακριβώς το λέει στο ελληνικό βιβλίο).Κάτι άλλο σου'πε ο μηχανικός σου ,κ μάλλον δεν θα κατάλαβες καλά.
ή στο'πε λίγο "μπακαλίστικα" θεωρώντας οτι δεν θα'πρεπε να στο αναλύσει παραπάνω ,αρκεί να καταλάβεις μέχρι που πρέπει να είναι η στάθμη.
Στα SM/SMT που έχουν εξωτερική οπτική ένδειξη στάθμης ,τα πράγματα είναι πολύ απλά.
Από το ΜΙΝ έως το ΜΑΧ η ποσότητα του λαδιού αντιστοιχεί σε 500 ml περίπου.
Οταν το μοτέρ είναι κρύο ,κι έχεις την σωστή ποσότητα λαδιού ,θα βλέπεις την ένδειξη στην μέση (εκεί που σου'πε ο Αρχιμηχανικός σου δηλαδή)
Οταν ζεσταθεί ,θα πάει στο ΜΑΧ.(χωρίς να βάλεις λάδι)
Αν συμπληρώσεις -με κρύο μοτέρ- μέχρι το ΜΑΧ ,θα έχεις περίπου 250 ml παραπάνω λάδι ,το οποίο παραπανίσο λάδι,όταν οι θερμοκρασίες ανέβουν ,και ειδικά αν πιέζεις το μοτέρ ,θα φύγει από διόδους εκτόνωσης που έχουν προβλεφθεί από τον κατασκευαστή.
Οσον αφορά την κατανάλωση λαδιού ,την οποία έχουν οι LC8 ,δεν μεταβάλλεται αναλόγως της ποσότητας λαδιού που υπάρχει μέσα στο μοτέρ ,αλλα από άλλους παράγοντες.
(πχ μάρκα-τύπος-ιξώδες λαδιού ,συνθήκες χρήσης ,συνθήκες εξωτερικής θερμοκρασίας ,χρόνος-χλμ χρήσης)
Ωραία όλα αυτά και δεν σε αμφιβάλλω καθόλου. Που το στηρίζεις όμως το ότι από τότε που έχω τι στάθμη στο κέντρο και όχι στο max σταμάτησε να καίει λάδια?Αυτό που λέει το μανιουάλυ ,είναι αυτό που λένε κ όλα τα μανιουάλια ,ότι δηλαδή ,
όταν το λάδι -με ζεστό μοτέρ- βρίσκεται μεταξύ των ενδείξεων MIN-MAX ,θεωρείται ON specs
Λέει μεταξύ ,δεν λέει στην μέση.
Μπορεί δηλ να'ναι κ λίγο πρίν το ΜΑΧ ,αλλά κ ,λίγο μετά το ΜΙΝ.
Αν είναι ΟFF specs (οχι μεταξύ των γραμμών-ενδείξεων δηλαδή) τότε σου λέει ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ λάδι.
Πουθενά δεν αναφέρεται να αφαιρέσεις λάδι ,αν είναι πάνω από την μέση.
Αν αυτό ήταν σημαντικό ,να είσαι σίγουρος ότι θα αναφερόταν.
Ο συγγραφέας γνωρίζει οτι ,πιθανά ,ο χρήστης ,να μην γνωρίζει πολλά-πολλά ,κ τα λέει χοντρικά.
Το ίδιο κι ο Αρχιμηχανικός σου.
Δεν ξέρω φίλε...τι να σου πω...σε πολλά μπορεί να οφείλεταιΩραία όλα αυτά και δεν σε αμφιβάλλω καθόλου. Που το στηρίζεις όμως το ότι από τότε που έχω τι στάθμη στο κέντρο και όχι στο max σταμάτησε να καίει λάδια?
Τι ειπες τωρα;Συντροχοι εχετε και οι δυο δικιο,ο ενας λεει οτι'' οταν δεν βαζει λαδι πανω απο την μεση τοτε η καταλωση λαδιου πεφτει στο φυσιολογικο'',εχει δικιο.Και ο αλλος λεει""αναμεσα μαξ και μιν δεν σημαινει οχι στο μαχ"" και εχει επισης δικιο.
Εξηγουμαι:σε μικρους κινητηρες (μοτο δλδ)Ο ογκος και ο σχεδιασμος του θαλαμου εκτονωσης των αναθυμιασεων(σαν τετοιος θεωρειται ολος εκεινος ο χωρος που βρισκεται πανω απο την σταθμη του λαδιου ,σε σταση)παιζουν μεγαλο ρολο στο ποση ΑΧΝΑ(υψηλη περεκτικοτητα σε λαδι )θα περασει μεσω του σωληνα αναθυμιασεων στην εισαγωγη (και θα καει φυσικα,ριχνοντας την οριακη αναλογια ογκου λιπαντικου/ογκου θαλαμου εκτονωσης),Φαινομενο που ειναι αμελητεο σε μεγαλους(αυτοκινητα-φορτηγα κλπ)υγιεις κινητηρες.
Ο κατασκευαστης λοιπον(ανεξαρτητως μαρκας)θελοντας να κανει απλα τα πραγματα για τον χρηστη σου λεει η σταθμη πρεπει να ειναι αναμεσα μαχ και μιν,θεωροντας οτι και στο μαχ να την βαλεις θα καει οσο ειναι να καει και ο χρηστης δεν συμπληρωνει μεχρι να την δει στο μιν η κατω απο αυτο.(Οι περιπτωσεις του ανεπιτρεπτου που εχει μονιμα το λαδι κατω απ το μιν,η του υπερψειρα που το θελει παντα στο μαχ η λιγο πιο πανω δεν τον απασχολουν.
Ο εσωτερικός όγκος του κινητήρα παίζει ρόλο ως προς την πίεση των αναθυμιάσεων.Τι ειπες τωρα;
Εμενα, γνωριζοντας μονο το προφανες, οτι δηλ. το λαδι σε ενα κινητηρα εξαφανιζεται ειτε απο καποια διαρροη ειτε απο καυση του μεσω των αναθυμιασεων και της φυσιολογικης (ή λογω φθορας) οχι τελειας στεγανοποιησης του θαλαμου καυσης και των στελεχων των βαλβιδων, δεν θα πηγαινε ποτε το μυαλο μου οτι ο ογκος του κινητηρα θα επαιζε καποιο ρολο στην απωλεια λαδιου
Αναφερεται για πρωτη φορα σε μηχανολογικη υλη των Πανεπιστημιων Βοννης και Αμβουργου,στον κλαδο Μηχανολογων-Ναυπηγων το 1977 και αργοτερα ολο και σε περισσοτερα ιδρυματα ,ειμαι σιγουρος οτι ειναι πλεον γνωστο και στους μηχανολογους του Πολυτεχνειου,θα μου πεις βεβαια ποιος το θυμαται μετα την αποφοιτησηΤι ειπες τωρα;
Εμενα, γνωριζοντας μονο το προφανες, οτι δηλ. το λαδι σε ενα κινητηρα εξαφανιζεται ειτε απο καποια διαρροη ειτε απο καυση του μεσω των αναθυμιασεων και της φυσιολογικης (ή λογω φθορας) οχι τελειας στεγανοποιησης του θαλαμου καυσης και των στελεχων των βαλβιδων, δεν θα πηγαινε ποτε το μυαλο μου οτι ο ογκος του κινητηρα θα επαιζε καποιο ρολο στην απωλεια λαδιου
Ακριβως,και οχι μονο στα ΚΤΜΟ εσωτερικώς όγκος του κινητήρα παίζει ρόλο ως προς την πίεση των αναθυμιάσεων.
Οσο μεγαλύτερα κάρτερ έχουμε, τόσο η πίεση των αναθυμιάσεων θα λιγοστεύει.
Στην περίπτωση του ΚΤΜ το λιγότερο λάδι ανάμεσα στο max. και στο min. αυξάνει τον όγκο του κάρτερ τόσο ώστε να παρατηρείτε αυτό το φαινόμενο.
Μειωνεται η ζωη και κατ επεκταση η διαρκεια ζωης των αναφλεκτηρων(μπουζι),αισθητηρων "λ" -καταλυτων καυσαεριων(αν υπαρχουν),εμφανιση καταλοιπων καυσης στον θαλαμο καυσης και στις βαλβιδες,πτωση ποιοτητας καυσιμου με οτι αυτο συνεπαγεται στην αποδοση.Μία ερώτηση προς τους γνώστες....
Έστω πως κάποιος συμπληρώνει συχνά αλλά παντα μέχρι το max και κατ'αυτον τον τρόπο αυξάνει την κατανάλωση του λαδιού. Αυτό μπορεί μακροπρόθεσμα να δημιουργήσει θέμα στον κινητήρα πέρα από την τσέπη;
Βεβαίως-βεβαίως !!!Ακριβως,και οχι μονο στα ΚΤΜ