Βοηθεια σε αλλαγη λαδιων ktm 950 adv

Big twin

Orange blood
Όνομα
Σαββας
Μοτό
Ktm 990 smt 2011
αν δεν ειναι ζεστο το μοτερ , δεν θα δεις ποτε την σωστη ενδειξη .
Ειπα φίλε μου πάντα by the book πράμα που σημαίνει ότι το μοτέρ θα είναι καλά ζεστό
 

Big twin

Orange blood
Όνομα
Σαββας
Μοτό
Ktm 990 smt 2011
Κάτι άλλο σου'πε ο μηχανικός σου ,κ μάλλον δεν θα κατάλαβες καλά.
ή στο'πε λίγο "μπακαλίστικα" θεωρώντας οτι δεν θα'πρεπε να στο αναλύσει παραπάνω ,αρκεί να καταλάβεις μέχρι που πρέπει να είναι η στάθμη.

Στα SM/SMT που έχουν εξωτερική οπτική ένδειξη στάθμης ,τα πράγματα είναι πολύ απλά.

Από το ΜΙΝ έως το ΜΑΧ η ποσότητα του λαδιού αντιστοιχεί σε 500 ml περίπου.

Οταν το μοτέρ είναι κρύο ,κι έχεις την σωστή ποσότητα λαδιού ,θα βλέπεις την ένδειξη στην μέση (εκεί που σου'πε ο Αρχιμηχανικός σου δηλαδή)
Οταν ζεσταθεί ,θα πάει στο ΜΑΧ.(χωρίς να βάλεις λάδι)

Αν συμπληρώσεις -με κρύο μοτέρ- μέχρι το ΜΑΧ ,θα έχεις περίπου 250 ml παραπάνω λάδι ,το οποίο παραπανίσο λάδι,όταν οι θερμοκρασίες ανέβουν ,και ειδικά αν πιέζεις το μοτέρ ,θα φύγει από διόδους εκτόνωσης που έχουν προβλεφθεί από τον κατασκευαστή.

Οσον αφορά την κατανάλωση λαδιού ,την οποία έχουν οι LC8 ,δεν μεταβάλλεται αναλόγως της ποσότητας λαδιού που υπάρχει μέσα στο μοτέρ ,αλλα από άλλους παράγοντες.
(πχ μάρκα-τύπος-ιξώδες λαδιού ,συνθήκες χρήσης ,συνθήκες εξωτερικής θερμοκρασίας ,χρόνος-χλμ χρήσης)
Κώστα κάτι δεν κατάλαβες καλά μπορεί να φταίω και εγώ. Ξανά λέω όσο είχα πρόβλημα με την κατανάλωση λαδιού (πάντα με το μοτέρ καλά ζεστό) ήταν όταν είχα τι στάθμη στο full.. Το είπα αυτό στο μηχανικό μου και μου είπε ότι ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ ΠΟΥ ΟΛΟΙ ΚΆΝΟΥΝ και όντως στο manual λέει ότι "η στάθμη πρέπει να είναι ΑΝΆΜΕΣΑ στο min και στο max και ΔΕΝ λέει στο ανώτατο σημείο(εγώ το έχω στα αγγλικά δεν ξέρω πως ακριβώς το λέει στο ελληνικό βιβλίο).
Έτσι λοιπόν και ο μηχανικός μου είπε όταν το μοτέρ είναι ζεστό θα πρέπει να είναι λίγο παραπάνω από το κέντρο αλλιώς τα υπόλοιπα θα τα κάψει.. Από τότε που το εφάρμοσα σταμάτησε να καίει λάδια.(εννοώ ότι πλέον καίει όσα πρέπει) Ξανά λέω δεν θέλω σε καμία περίπτωση να το παίξω "εγώ ξέρω" προς θεού
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Αυτό που λέει το μανιουάλυ ,είναι αυτό που λένε κ όλα τα μανιουάλια ,ότι δηλαδή ,
όταν το λάδι -με ζεστό μοτέρ- βρίσκεται μεταξύ των ενδείξεων MIN-MAX ,θεωρείται ON specs

Λέει μεταξύ ,δεν λέει στην μέση.

Μπορεί δηλ να'ναι κ λίγο πρίν το ΜΑΧ ,αλλά κ ,λίγο μετά το ΜΙΝ.
Αν είναι ΟFF specs (οχι μεταξύ των γραμμών-ενδείξεων δηλαδή) τότε σου λέει ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ λάδι.
Πουθενά δεν αναφέρεται να αφαιρέσεις λάδι ,αν είναι πάνω από την μέση.
Αν αυτό ήταν σημαντικό ,να είσαι σίγουρος ότι θα αναφερόταν.

Ο συγγραφέας γνωρίζει οτι ,πιθανά ,ο χρήστης ,να μην γνωρίζει πολλά-πολλά ,κ τα λέει χοντρικά.
Το ίδιο κι ο Αρχιμηχανικός σου.
 

Big twin

Orange blood
Όνομα
Σαββας
Μοτό
Ktm 990 smt 2011
Αυτό που λέει το μανιουάλυ ,είναι αυτό που λένε κ όλα τα μανιουάλια ,ότι δηλαδή ,
όταν το λάδι -με ζεστό μοτέρ- βρίσκεται μεταξύ των ενδείξεων MIN-MAX ,θεωρείται ON specs

Λέει μεταξύ ,δεν λέει στην μέση.

Μπορεί δηλ να'ναι κ λίγο πρίν το ΜΑΧ ,αλλά κ ,λίγο μετά το ΜΙΝ.
Αν είναι ΟFF specs (οχι μεταξύ των γραμμών-ενδείξεων δηλαδή) τότε σου λέει ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ λάδι.
Πουθενά δεν αναφέρεται να αφαιρέσεις λάδι ,αν είναι πάνω από την μέση.
Αν αυτό ήταν σημαντικό ,να είσαι σίγουρος ότι θα αναφερόταν.

Ο συγγραφέας γνωρίζει οτι ,πιθανά ,ο χρήστης ,να μην γνωρίζει πολλά-πολλά ,κ τα λέει χοντρικά.
Το ίδιο κι ο Αρχιμηχανικός σου.
Ωραία όλα αυτά και δεν σε αμφιβάλλω καθόλου. Που το στηρίζεις όμως το ότι από τότε που έχω τι στάθμη στο κέντρο και όχι στο max σταμάτησε να καίει λάδια?
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Ωραία όλα αυτά και δεν σε αμφιβάλλω καθόλου. Που το στηρίζεις όμως το ότι από τότε που έχω τι στάθμη στο κέντρο και όχι στο max σταμάτησε να καίει λάδια?
Δεν ξέρω φίλε...τι να σου πω...σε πολλά μπορεί να οφείλεται
πχ
έστρωσε ο κινητήρας-πάτησαν καλύτερα τα ελατήρια-είχες λάδια με πολλά χλμ κι έβαλες καινούργια-άλλαξες τύπο λαδιού

Αν έχω καταλάβει σωστά ,η ένδειξη στάθμης είναι στην μέση με τον κινητήρα ζεστό....σωστά ?
Με τον κινητήρα κρύο ,που είναι η ένδειξη ?
 

Big twin

Orange blood
Όνομα
Σαββας
Μοτό
Ktm 990 smt 2011
Σωστά κατάλαβες εδώ το μηχανάκι είναι κρύο λείπουν και 50ml περίπου
Η αλήθεια Κώστα είναι πως όταν μου τα έλεγε είπα από μέσα μου "αυτός δεν την παλεύει κάστανο" καθώς σίγουρα η κοινή λογική λεει ότι μπορώ να έχω τα λάδια στο max. Έλα όμως που ήμουν λάθος... Πολύ λάθος κιόλας αφού τελικά είχε απόλυτο δίκιο. Τι να πω δεν ξέρω..
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Ναι...εκεί την περίμενα την στάθμη-κρύο.

Τώρα ,όσο για τον συσχετισμό της μέσης στάθμης ,με την μη κατανάλωση λαδιού ,δεν έχω κάτι να σου πω.
Καλύτερα ρώτα τον ,και ,αν σου το τεκμηριώσει τεχνικά ,ενημέρωσε κι εμάς ,να μάθουμε ,
πως μειώνεται η κατανάλωση λαδιού ,βάζοντας στο δοχείο λαδιού λιγότερο λάδι ,σε σχέση με την ποσότητα που προτείνεται από τον κατασκευαστή...?
 

Big twin

Orange blood
Όνομα
Σαββας
Μοτό
Ktm 990 smt 2011
Σάββατο ή Κυριακή θα πάμε για καφέ. Μαθαίνω λεπτομέρειες και ενημερώνω..Δεν ξέρω κατά πόσο θα μπορέσει να μου τα εξηγήσει γιατί μεγάλωσε εδώ και δεν τα μιλάει τα ελληνικά τόσο καλά όπως και εγώ τα γερμανικά αλλά λίγο έτσι λίγο αλλιώς κάτι θα βγει..Καλό βράδυ προς το παρόν
 

πυξιδας990

Μέλος
Περιοχή
Λεωνιδιο Τσακωνιας
Όνομα
μανωλης
Μοτό
aprilia DORSODURO RED
ρε παιδια αφου εχουμε και το ampe lale του τεντοντηρα αμα δεν εχει λαδια...
προσωπικα παντως εκει στα 1000χλμ του ριχνω κανα βλεφαρο
 

StepaS

Μέλος
Περιοχή
Νάουσα
Όνομα
Vag
Μοτό
KTM Adventure 990 `09
Να παραθέσω κι εγώ την εμπειρία μου σαν κάτοχος του 990 adv. Συμφωνώ με τον big twin γιατί στην πράξη παρατήρησα κι εγώ ακριβώς το ίδιο. Ο έλεγχος με κρύο μοτέρ είναι απλά άκυρος. Δεν μπαίνω καν στη διαδικασία να ξεβιδωσω την τάπα.

Στις αρχές που κι εγώ κυνηγούσα να είμαι στο max και που ακόμη δεν ήξερα πόσο καεί κτλ.... ανησυχούσα πάρα πολύ με το θέμα. Από τότε που άρχισα να "αδιαφορώ" για το λαδι σχεδόν σταμάτησε και να καίει. Πλέον εφόσον είναι ανάμεσα στο min max δεν ασχολούμαι. Συμπληρώνω μονάχα όταν θα φτάσει σχετικα κοντά στο min.

Φιλτατε Γάτε, αυτό του ότι "έστρωσε" το μοτέρ κτλ δεν ισχύει στην περίπτωση μου γιατί βλέπω πως όταν φεύγω από το συνεργείο η στάθμη είναι ψηλά και με τις πρώτες βόλτες πέφτει "σχετικά" γρήγορα αλλα μετά από κάποιο σημείο σταθεροποιείται σε ένα καλό σημείο ανάμεσα στα min max.
 

KORAX

Γερολυκος
Περιοχή
Μεσσηνια
Όνομα
Δημητρης
Μοτό
Κουλουρι 650 ,2004
KTM exc300 '06
Ελαφινα 700 '23
Συντροχοι εχετε και οι δυο δικιο,ο ενας λεει οτι'' οταν δεν βαζει λαδι πανω απο την μεση τοτε η καταλωση λαδιου πεφτει στο φυσιολογικο'',εχει δικιο.Και ο αλλος λεει""αναμεσα μαξ και μιν δεν σημαινει οχι στο μαχ"" και εχει επισης δικιο.
Εξηγουμαι:σε μικρους κινητηρες (μοτο δλδ)Ο ογκος και ο σχεδιασμος του θαλαμου εκτονωσης των αναθυμιασεων(σαν τετοιος θεωρειται ολος εκεινος ο χωρος που βρισκεται πανω απο την σταθμη του λαδιου ,σε σταση)παιζουν μεγαλο ρολο στο ποση ΑΧΝΑ(υψηλη περεκτικοτητα σε λαδι )θα περασει μεσω του σωληνα αναθυμιασεων στην εισαγωγη (και θα καει φυσικα,ριχνοντας την οριακη αναλογια ογκου λιπαντικου/ογκου θαλαμου εκτονωσης),Φαινομενο που ειναι αμελητεο σε μεγαλους(αυτοκινητα-φορτηγα κλπ)υγιεις κινητηρες.
Ο κατασκευαστης λοιπον(ανεξαρτητως μαρκας)θελοντας να κανει απλα τα πραγματα για τον χρηστη σου λεει η σταθμη πρεπει να ειναι αναμεσα μαχ και μιν,θεωροντας οτι και στο μαχ να την βαλεις θα καει οσο ειναι να καει και ο χρηστης δεν συμπληρωνει μεχρι να την δει στο μιν η κατω απο αυτο.(Οι περιπτωσεις του ανεπιτρεπτου που εχει μονιμα το λαδι κατω απ το μιν,η του υπερψειρα που το θελει παντα στο μαχ η λιγο πιο πανω δεν τον απασχολουν.:UH:
 

StepaS

Μέλος
Περιοχή
Νάουσα
Όνομα
Vag
Μοτό
KTM Adventure 990 `09
Μία ερώτηση προς τους γνώστες....

Έστω πως κάποιος συμπληρώνει συχνά αλλά παντα μέχρι το max και κατ'αυτον τον τρόπο αυξάνει την κατανάλωση του λαδιού. Αυτό μπορεί μακροπρόθεσμα να δημιουργήσει θέμα στον κινητήρα πέρα από την τσέπη;
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Συντροχοι εχετε και οι δυο δικιο,ο ενας λεει οτι'' οταν δεν βαζει λαδι πανω απο την μεση τοτε η καταλωση λαδιου πεφτει στο φυσιολογικο'',εχει δικιο.Και ο αλλος λεει""αναμεσα μαξ και μιν δεν σημαινει οχι στο μαχ"" και εχει επισης δικιο.
Εξηγουμαι:σε μικρους κινητηρες (μοτο δλδ)Ο ογκος και ο σχεδιασμος του θαλαμου εκτονωσης των αναθυμιασεων(σαν τετοιος θεωρειται ολος εκεινος ο χωρος που βρισκεται πανω απο την σταθμη του λαδιου ,σε σταση)παιζουν μεγαλο ρολο στο ποση ΑΧΝΑ(υψηλη περεκτικοτητα σε λαδι )θα περασει μεσω του σωληνα αναθυμιασεων στην εισαγωγη (και θα καει φυσικα,ριχνοντας την οριακη αναλογια ογκου λιπαντικου/ογκου θαλαμου εκτονωσης),Φαινομενο που ειναι αμελητεο σε μεγαλους(αυτοκινητα-φορτηγα κλπ)υγιεις κινητηρες.
Ο κατασκευαστης λοιπον(ανεξαρτητως μαρκας)θελοντας να κανει απλα τα πραγματα για τον χρηστη σου λεει η σταθμη πρεπει να ειναι αναμεσα μαχ και μιν,θεωροντας οτι και στο μαχ να την βαλεις θα καει οσο ειναι να καει και ο χρηστης δεν συμπληρωνει μεχρι να την δει στο μιν η κατω απο αυτο.(Οι περιπτωσεις του ανεπιτρεπτου που εχει μονιμα το λαδι κατω απ το μιν,η του υπερψειρα που το θελει παντα στο μαχ η λιγο πιο πανω δεν τον απασχολουν.:UH:
Τι ειπες τωρα; :eek:
Εμενα, γνωριζοντας μονο το προφανες, οτι δηλ. το λαδι σε ενα κινητηρα εξαφανιζεται ειτε απο καποια διαρροη ειτε απο καυση του μεσω των αναθυμιασεων και της φυσιολογικης (ή λογω φθορας) οχι τελειας στεγανοποιησης του θαλαμου καυσης και των στελεχων των βαλβιδων, δεν θα πηγαινε ποτε το μυαλο μου οτι ο ογκος του κινητηρα θα επαιζε καποιο ρολο στην απωλεια λαδιου
 

takis652

Μέλος
Περιοχή
Κερατσινι
Όνομα
Τακης
Μοτό
aprilia pegaso 650ie
Τι ειπες τωρα; :eek:
Εμενα, γνωριζοντας μονο το προφανες, οτι δηλ. το λαδι σε ενα κινητηρα εξαφανιζεται ειτε απο καποια διαρροη ειτε απο καυση του μεσω των αναθυμιασεων και της φυσιολογικης (ή λογω φθορας) οχι τελειας στεγανοποιησης του θαλαμου καυσης και των στελεχων των βαλβιδων, δεν θα πηγαινε ποτε το μυαλο μου οτι ο ογκος του κινητηρα θα επαιζε καποιο ρολο στην απωλεια λαδιου
Ο εσωτερικός όγκος του κινητήρα παίζει ρόλο ως προς την πίεση των αναθυμιάσεων.
Οσο μεγαλύτερα κάρτερ έχουμε, τόσο η πίεση των αναθυμιάσεων θα λιγοστεύει.
Στην περίπτωση του ΚΤΜ το λιγότερο λάδι ανάμεσα στο max. και στο min. αυξάνει τον όγκο του κάρτερ τόσο ώστε να παρατηρείτε αυτό το φαινόμενο.Το οποίο δε, είναι εντονότερο στα μονοκύλινδρα.



 
Τελευταία επεξεργασία:

KORAX

Γερολυκος
Περιοχή
Μεσσηνια
Όνομα
Δημητρης
Μοτό
Κουλουρι 650 ,2004
KTM exc300 '06
Ελαφινα 700 '23
Τι ειπες τωρα; :eek:
Εμενα, γνωριζοντας μονο το προφανες, οτι δηλ. το λαδι σε ενα κινητηρα εξαφανιζεται ειτε απο καποια διαρροη ειτε απο καυση του μεσω των αναθυμιασεων και της φυσιολογικης (ή λογω φθορας) οχι τελειας στεγανοποιησης του θαλαμου καυσης και των στελεχων των βαλβιδων, δεν θα πηγαινε ποτε το μυαλο μου οτι ο ογκος του κινητηρα θα επαιζε καποιο ρολο στην απωλεια λαδιου
Αναφερεται για πρωτη φορα σε μηχανολογικη υλη των Πανεπιστημιων Βοννης και Αμβουργου,στον κλαδο Μηχανολογων-Ναυπηγων το 1977 και αργοτερα ολο και σε περισσοτερα ιδρυματα ,ειμαι σιγουρος οτι ειναι πλεον γνωστο και στους μηχανολογους του Πολυτεχνειου,θα μου πεις βεβαια ποιος το θυμαται μετα την αποφοιτηση:thinking:
 

KORAX

Γερολυκος
Περιοχή
Μεσσηνια
Όνομα
Δημητρης
Μοτό
Κουλουρι 650 ,2004
KTM exc300 '06
Ελαφινα 700 '23
Ο εσωτερικώς όγκος του κινητήρα παίζει ρόλο ως προς την πίεση των αναθυμιάσεων.
Οσο μεγαλύτερα κάρτερ έχουμε, τόσο η πίεση των αναθυμιάσεων θα λιγοστεύει.
Στην περίπτωση του ΚΤΜ το λιγότερο λάδι ανάμεσα στο max. και στο min. αυξάνει τον όγκο του κάρτερ τόσο ώστε να παρατηρείτε αυτό το φαινόμενο.


Ακριβως,και οχι μονο στα ΚΤΜ
 

KORAX

Γερολυκος
Περιοχή
Μεσσηνια
Όνομα
Δημητρης
Μοτό
Κουλουρι 650 ,2004
KTM exc300 '06
Ελαφινα 700 '23
Μία ερώτηση προς τους γνώστες....

Έστω πως κάποιος συμπληρώνει συχνά αλλά παντα μέχρι το max και κατ'αυτον τον τρόπο αυξάνει την κατανάλωση του λαδιού. Αυτό μπορεί μακροπρόθεσμα να δημιουργήσει θέμα στον κινητήρα πέρα από την τσέπη;
Μειωνεται η ζωη και κατ επεκταση η διαρκεια ζωης των αναφλεκτηρων(μπουζι),αισθητηρων "λ" -καταλυτων καυσαεριων(αν υπαρχουν),εμφανιση καταλοιπων καυσης στον θαλαμο καυσης και στις βαλβιδες,πτωση ποιοτητας καυσιμου με οτι αυτο συνεπαγεται στην αποδοση.
Ολα αυτα ισχυουν για υγιεις τετραχρονους καθημερινης χρησης(ακομα κ υψηλης αποδοσης)κινητηρες εσωτερικης καυσεως,αν κατι δεν ισχυει τοτε τα πραγματα αλλαζουν ,υπαρχουν παρα πολλοι παραμετροι.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Top Bottom