John Garlic
Μέλος
- Όνομα
- Γιάννης
- Μοτό
- Honda Africa Twin Crf 1100 Dct 2024
Θα ξεκινήσω προειδοποιώντας σας ότι ακολουθούν πολλές, μα πολλές, μα πάααρα πολλές φωτογραφίες! Είπα αυτή τη φορά να μη κουράσω κανέναν με πολλά λόγια αλλά με πολλές φωτογραφίες ελπίζοντας να μη με κάνον ban χαχα. Ζητώ λοιπόν προκαταβολικά κατανόηση!
Ημέρα Τρίτη 16 Ιουλίου 2024, το γκρουπ μας έχει μαζευτεί Δράμα για την εκκίνηση του ταξιδιού. Το ζευγάρι Γιώργος και Λένα κάτοικοι Γερμανίας αλλά όντας Δραμινοί ήταν από νωρίτερα εκει με ένα κόκκινο Africa του 2016 και λάστιχα Continental tkc 80, ο Αντρέας επίσης κάτοικος Γερμανίας πάνω σε ένα μαύρο Africa του 2022 με Michelin Anakee wild κι εγώ από Πάτρα με ένα επίσης μαύρο Africa του 2024 και Dunlop Trailmax raid. Το πρωί της Τρίτης λοιπόν ξεκινάμε για τα σύνορα Κήπων κατευθυνόμενοι προς Υψάλα. Εκεί πέρα μας ζητήθηκαν δίπλωμα - διαβατήριο - άδεια κυκλοφορίας και η πράσινη κάρτα της ασφάλειας (εκδίδεται δωρεάν φυσικά) την οποία καλό είναι να την έχει κανείς από πριν διότι αν όχι τότε τρως μια μεγάλη ουρά αναμονής για να πληρώσεις και να βγάλεις μία επιτόπου. Ο έλεγχος ήταν απλός και τυπικός, ζητώντας να ανοίξουμε κάποιες βαλίτσες/σαμάρια και ενδεικτικά έπιαναν κάνα σακουλάκι και ρωτούσαν τι έχει εδώ ή να τους δείξουμε, μέχρι εκεί. Επ' ευκαιρίας με το που περνάμε σύνορα αγοράζουμε από κατάστημα που έχει εκεί κάρτες sim για internet όπου αναγκαστικά είναι λίγο πιασοκωλέ αλλά πρέπει να έχουμε δίκτυο για gps και επικοινωνίες. Το σκηνικό από Ελλάδα Τουρκία αλλάζει αμέσως καθώς σε κατακλύζουν οι κόκκινες σημαίες οι οποίες είναι παντού αλλά και τεράστιες! Όταν λέμε παντού όμως, παντού, ακόμα και στη μέση ενός λιβαδιού χωρίς να υπάρχει κάποιο κτίσμα πλησίον του. Πρώτη μέρα λοιπόν θα καταλήγαμε λίγο έξω από τη Νικομήδεια για φαγητό και ξεκούραση.
Τετάρτη 17, δεύτερη μέρα αρκετών χιλιομέτρων και μετά από ένα σκασμένο πίσω λάστιχο του Αντρέα φθάνουμε στην Σαμψούντα. Γενικά σκοπός μας ήταν να επισκεφθούμε όλες τις πόλεις του Πόντου. Εδώ θα αναφέρω ένα δικό μου λάθος, για κάποιο περίεργο λόγο είχα στο μυαλό μου ότι αυτές είναι μικρές πόλεις ίσως και επαρχίες κάποιες, με αποτέλεσμα όταν διαπίστωσα το λάθος μου έπαθα από πολιτισμικό σοκ έως ασφυξία. Όχι μόνο δεν είναι επαρχίες αλλά η Σαμψούντα είναι από τις πιο μεγάλες σε πληθυσμό πόλεις τις Τουρκίας με αριθμό που είναι σχεδόν ο μισός ολόκληρης της Γεωργίας. Η εικόνα που μου άφησε ήταν ''πατείς με, πατώ σε'' σα να είχα τηλεμεταφερθεί στην Κίνα, πολύς κόσμος, πυκνοκατοικημένη πόλη με τα κτίρια να φωνάζουν ''πνίγομαι''!
Πέμπτη 18 ύστερα από λίγα καυτά χιλιόμετρα και ένα πέρασμα από Κοτύωρα και Κερασούντα, σβήνουμε στο κέντρο της Τραπεζούντας όπου επίτηδες κλείσαμε κέντρο για να μπορούμε να βολτάρουμε περπατώντας και ξεμουδιάζοντας στους πεζόδρομους της. Πιο όμορφα τα πράγματα εδώ με αρκετά καταστήματα που κρατούν αυτόν τον χαρακτήρα του εμπορίου που επικρατεί και στις δικές μας μικρές αγορές τύπου λαϊκής. Καταστήματα με παραδοσιακά γλυκά μπαχάρια και καφενεία γεμάτα τσάι. Την επόμενη μέρα χαιρετώντας την Ριζούντα θα πηγαίναμε ολοταχώς για σύνορα Τουρκίας - Γεωργίας στο Sarpi.
Η αλήθεια είναι ότι στην περιγραφή μου ξεπέταξα κάπως την Τουρκία διότι δυστυχώς δε μου άφησε πολλά καλά και έφτασα στα όρια να πω ότι δε θέλω να ξαναπεράσω. Ωστόσο είμαι σίγουρος ότι ένα άλλο είδος ταξιδιού στην Τουρκία ίσως κυρίως adventure χαρακτήρα εξερευνώντας τα όμορφα βουνά δάση που έχει και το επαρχιακό της δίκτυο. Οπότε θα αφιερώσω εδώ μερικές γραμμές και στην επιστροφή πάλι. Εμάς λοιπόν μας έκανε πολύ μεγάλη εντύπωση η τεσσάρων λωριδών εθνική οδός που ξεκινούσε από την Υψάλα και τελείωνε λίγο μετά την Κωνσταντινούπολη. Για τους λάτρεις της εθνικής ήταν πολύ ιδανικά αν και θέλουν μεγάλη προσοχή οι οδηγοί εκεί καθώς γι' αυτούς, απ' ότι φάνηκε, δεν υπάρχει η έννοια της προσπέρασης από αριστερά ούτε τα βαριά και μακρά οχήματα να κινούνται μόνο στη δεξιά καθώς επίσης το φλας δεν δηλώνει επιθυμία αλλαγής πορείας αλλά απόφαση, δηλαδή μόλις το ανάψουν μπαίνουν κιόλας δεν υπάρχει χρόνος αντίδρασης. Και τέλος δεν αντιλαμβάνονται τον χώρο και τις λωρίδες ανά όχημα, δηλαδή εάν στη λωρίδα εσύ έχεις κάτσει στην άκρη τότε αυτοί πιστεύουν χωράει το αμάξι τους δίπλα σου στην ίδια λωρίδα αδιαφορώντας για την κατάληξή σου. Το αμέσως επόμενο που μου έκανε μεγάλη εντύπωση μετά τις πολλές και τεράστιες σημαίες είναι τα μεγάλα τους κτίρια τόσο στην πόλη μέσα αλλά και εκτός πόλης σε βαθμό που καθώς θαύμαζες έναν λόφο σε αρκετά χλμ απόσταση από εσένα, έβλεπες μερικές τεράστιες πολυκατοικίες να προεξέχουν από το όλο σκηνικό, κάτι που σε παραξένευε διότι θα έλεγες ότι εκεί είναι κάποιο χωριό και παρόλα αυτά είχε μερικές τεράστιες πολυκατοικίες που χαλούσαν την εικόνα.
Παρόλα αυτά όμως έβλεπες κοινές εικόνες με την Ελλάδα, έβλεπες βουνά που ξεφύτρωναν ανάμεσα από πολλούς κατάφυτους λόφους, έβλεπες σε άλλα σημεία απέραντες εκτάσεις αγρού και άλλες παρόμοιες εικόνες. Στις πόλεις που περάσαμε μέσα επικρατούσε μεγάλος συνωστισμός λόγω του πληθυσμού τους καθώς επίσης αρκετή βρωμιά κυρίως από σκουπίδια και εννοείται η μυρωδιά που αιωρείται συνήθως στις νότιες και ανατολικές αυτές χώρες. Τα ξενοδοχεία ήταν κατώτερα των αναμενόμενων βάσει των εικόνων που βλέπαμε κατά την έρευνά μας σε κάποια μάλιστα έως και αφιλόξενοι. Ίσως βέβαια αυτό να είναι και σύμφωνα με το κόστος του κάθε ξενοδοχείου, όπου δώσαμε κάτι παραπάνω συναντούσαμε όντως κάτι καλύτερο. Φυσικά δε γίνεται να μην αναφέρουμε την εικόνα του κόσμου που έχουμε πάνω κάτω στο μυαλό μας από ταινίες, ανθρώπους στα πάμπολα καφενεία με το τσάϊ τους, ολούθε κόκκινες σημαίες και συχνά πυκνά ανάμεσα από όλα τα κτίρια εξείχαν τα τζαμιά τους, άλλα πιο φανταχτερά και περίτεχνα και άλλα όχι. Τέλος μια κοινή ακόμα αλήθεια με εμάς είναι πως μόνο στα χωριά στις επαρχίες που μπήκαμε μας αντιμετώπισαν πιο φιλόξενα, φάγαμε καλύτερα και πιο πλούσια και ήταν όλα πιο οικονομικά. Εκεί έβλεπες ανθρώπους φανερά πιο χαμηλά οικονομικά που δεν είχαν πολλά να προσφέρουν αλλά έκαναν τα πάντα για να σε εξυπηρετήσουν κι αυτό όχι για τα χρήματα αφού ήταν έτσι κι αλλιώς φθηνά. Ήθελαν να σε δουν ικανοποιημένο ήθελαν να μάθουν για σένα ήθελαν να μεταδώσουν την πληροφορία ότι ήρθες εκεί τους επισκέφθηκες. Αυτά όμως με τις ομοιότητες και τις εντυπώσεις αρνητικές και θετικές.
Παρασκευή λοιπόν 19 του μήνα πλέον το μεσημεράκι φτάνουμε στα σύνορα Τουρκίας Γεωργίας συνοδευόμενοι από ένα συνεχόμενο ψιλόβροχο. Στα τελευταία χιλιόμετρα έβλεπες φανερά πιο παρατημένη την Τουρκία δηλαδή όσο έβγαινες σιγά σιγά από αυτή και τα μέρη πιο φτωχά και ο κόσμος ακόμα και οι δρόμοι πιο παρατημένοι. Κατά την είσοδο στη Γεωργία χρειάζεται να έχει βγάλει όποιος θέλει να μπει μια ασφάλεια για το όχημα του που εκδίδεται πανεύκολα από ιστοσελίδα του κράτους τους είναι και στα αγγλικά και πληρώνεις online από την σελίδα κάπου στα 20-30 GEL (λάρι) για μας 6-10 ευρώ διάρκειας 15 ημερών, καλό είναι να το έχετε κάνει είτε την προηγούμενη μέρα είτε μερικές ώρες πριν διότι κάποιες φορές αργεί να σταλεί το mail. Μετά την πληρωμή σας δείχνει το έγγραφο που θα σταλεί με mai, τραβήξτε ένα screenshot καλού κακού να μη περιμένετε το mail. Χρειάζονται τα στοιχεία της μηχανής και ο αριθμός διαβατηρίου σας, θα έχω και φωτό εδώ και το link είναι το ακόλουθο. Συνεπιβάτες δεν αφήνουν να περάσουν από εκεί που πάνε τα οχήματα με τους οδηγούς, πρέπει να πάνε με τους υπόλοιπους πεζούς, κάτι που μάθαμε με μεγάλη αγένεια από έναν αξιωματικό εκεί λέγοντάς μας χαρακτηριστικά ''άμα δε σας αρέσει γυρίστε πίσω'' χαχαχα.
Το link: CIC TPL
Η είσοδος στη Γεωργία για εμένα ήταν μη αναμενόμενη, έπαθα ένα σοκ καθώς για μια στιγμή αναρωτήθηκα και μάλιστα το είπα και στα παιδιά ''Ρε σεις στην Μπανγκόκ ήρθαμε; Γιατί είναι έτσι εδώ;'' . Αυτό διότι έβλεπες το μέρος και τον κόσμο να το πω κάπως ταλαιπωρημένο τρισάθλιο βρωμιά αναρχία στα πάντα. Ο Αντρέας που έχει καταγωγή από εκεί μας εξηγεί πως είναι πολύ πιο φτωχές και ξεχασμένες εκείνες οι περιοχές και γενικότερα να ξεχάσουμε αυτά που ξέραμε ιδίως με την οδήγηση που θέλει προσοχή καθώς επικρατούσε λίγο χάος και πολλή καγκουριά. Και όλο αυτό μόλις 20 χλμ από τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Γεωργίας, το Μπατούμι που ήταν ο προορισμός μας. Ωστόσο μπαίνοντας σιγά σιγά στην πόλη όλα αυτά άλλαξαν απότομα. Ο τουρισμός στα ύψη, κόσμος με μαγιό κλπ για θάλασσα, Γεωργιανοί φυσικά με καγκούρικο βλέμμα και πολλοί μα πολλοί Ρώσσοι. Πήγαμε απευθείας στο διαμέρισμα που είχαμε κλείσει για δύο μέρες καθώς εκεί θα κάναμε το πρώτο μας ρεπό και θα περνούσαμε όλη την επόμενη μέρα εκεί χωρίς οδήγηση. Το Μπατούμι φάνηκε μεγάλη πλούσια πόλη με μεγάλα και επιβλητικά κτίρια - ουρανοξύστες, αξιοθέατα, έχει ωραία παρκάκια για περπάτημα με τουριστικό ενδιαφέρον, εστιατόρια και καταστήματα με τουρίστες, πεζόδρομους αλλά και ωραία μαγαζάκια χωρίς τον τουριστικό χαμό για να χαλαρώσεις να πιείς τις μπίρες σου κλπ απλά θέλουν λίγο ψάξιμο. Εδώ να αναφέρω ότι ένα από τα πιο γνωστά αξιοθέατα, το άγαλμα με το μεταλλικό ζευγάρι που κινείται και μπαίνει το ένα μέσα στο άλλο ναι μεν ενδιαφέρον αλλά μεγάλη μούφα καθώς στις φωτογραφίες google και τουριστικών άρθρων απεικονίζεται ένα τεράστιο κατασκεύασμα με ύψος σαν πολυκατοικία ενώ με το ζόρι αγγίζει την μονοκατοικία χαχαχαχα. Η Γεωργία έχει αρκετά ενδιαφέρουσα κουζίνα που μπορεί κανείς να δοκιμάζει ξανά και ξανά σε διαφορετικά εστιατόρια και να συγκρίνει. Τα πιο γνωστά τους φαγητά είναι το Χατσαπούρι τα Χινκάλι και το Σασλίκ. Το Χατσαπούρι είναι μία πίτα σαν ζυμάρι πίτσας που είναι ανακατεμένο με τυρί, μοιάζει με πίτσα αλλά κανονικά είναι ανακατεμένο το τυρί με τη ζύμη και όχι από πάνω της όπως στην πίτσα. Τα Χινκάλι είναι σαν σακουλάκια από ζύμη γεμιστά με κιμά με μπαχαρικά (όχι καυτερό) το οποίο γίνεται βραστό και τρώγεται με συγκεκριμένο τρόπο διότι πρέπει να πιείς και το ζουμί που είναι μέσα καθώς είναι ζωμός από τον κιμά που έχει βράσει μέσα στη ζύμη. Το σημείο που έχει τυλιχθεί το σακουλάκι συνήθως δεν τρώγεται διότι ακριβώς επειδή βράζεται σε πολύ συγκεκριμένο και μικρό χρονικό διάστημα, εκείνο είναι το μόνο σημείο που δεν έχει καταφέρει να βράσει τελείως. Το Σασλίκ είναι σουβλιστό κρέας συνήθως αρνί, όσο πιο επαρχιακό και φτωχό είναι το μαγαζί στο οποίο θα το φάτε τόσο πιο νόστιμο θα είναι, μας έδειξαν οι δοκιμές. Μέσα σε όλα τα αξιοθέατα, μου άφησε πολύ ωραία εντύπωση μία στήλη με ένα άγαλμα της Μήδειας κρατώντας το χρυσόμαλλο δέρας για το οποίο εκεί πήγε ο Ιάσωνας με την Αργώ και τους Αργοναύτες, κάτι που αναπαρίσταται και πάνω στη στήλη.
Θέα από τελεφερίκ της πόλης.
Δοκιμάζοντας random μπίρες.
Αφού ξεκουραστήκαμε, ήρθε επιτέλους η στιγμή που εγκαταλείπουμε τις μονότονες εθνικές οδούς και μπαίνουμε με όρεξη στο επαρχιακό δίκτυο της Γεωργίας, το οποίο έχει σχεδόν παντού το στίγμα της Ρωσίας επί ΕΣΣΔ. Αρχικά σε ακολουθεί παράλληλα με το δρόμο σχεδόν παντού το κίτρινο δίκτυο φυσικού αερίου που είναι παλιό και υπέργειο κατασκεύασμα, βλέπεις επίσης κτίρια εκείνης της εποχής συνήθως εγκαταλελειμμένα και τα καταλαβαίνεις τα αναγνωρίζεις μέσα από ταινίες που έχεις δει. Η χώρα αυτή έχει πολύ δυνατό το στοιχείο του Χριστιανισμού, το καταλαβαίνεις και από τη σημαία της αλλά και τα περισσότερα αξιοθέατά της έχουν να κάνουν γύρω από αυτό. Έτσι λοιπόν ξεκινάμε κι εμείς τις αντίστοιχες επισκέψεις μας κάνοντας στάση σε ένα μικρό μοναστήρι με την εκκλησία του να βρίσκεται στην κορυφή ενός βράχου το Katskhi Column. Το ανάγλυφο του βράχου δε θυμίζει Μετέωρα αλλά η εκκλησία εκεί πάνω που είναι λες και φύτρωσε στην κορυφή είναι αυτό που τα θυμίζει. Κάτι που προσωπικά μου άρεσε αρκετά είναι ότι σε όλο το οδικό δίκτυο, κάπου κάπου συναντάς πέτρινες στήλες με το οικόσημο από την πόλη την οποία πρόκειται να περάσεις, θα αφήσω και από αυτά φωτογραφίες.
Ημέρα Τρίτη 16 Ιουλίου 2024, το γκρουπ μας έχει μαζευτεί Δράμα για την εκκίνηση του ταξιδιού. Το ζευγάρι Γιώργος και Λένα κάτοικοι Γερμανίας αλλά όντας Δραμινοί ήταν από νωρίτερα εκει με ένα κόκκινο Africa του 2016 και λάστιχα Continental tkc 80, ο Αντρέας επίσης κάτοικος Γερμανίας πάνω σε ένα μαύρο Africa του 2022 με Michelin Anakee wild κι εγώ από Πάτρα με ένα επίσης μαύρο Africa του 2024 και Dunlop Trailmax raid. Το πρωί της Τρίτης λοιπόν ξεκινάμε για τα σύνορα Κήπων κατευθυνόμενοι προς Υψάλα. Εκεί πέρα μας ζητήθηκαν δίπλωμα - διαβατήριο - άδεια κυκλοφορίας και η πράσινη κάρτα της ασφάλειας (εκδίδεται δωρεάν φυσικά) την οποία καλό είναι να την έχει κανείς από πριν διότι αν όχι τότε τρως μια μεγάλη ουρά αναμονής για να πληρώσεις και να βγάλεις μία επιτόπου. Ο έλεγχος ήταν απλός και τυπικός, ζητώντας να ανοίξουμε κάποιες βαλίτσες/σαμάρια και ενδεικτικά έπιαναν κάνα σακουλάκι και ρωτούσαν τι έχει εδώ ή να τους δείξουμε, μέχρι εκεί. Επ' ευκαιρίας με το που περνάμε σύνορα αγοράζουμε από κατάστημα που έχει εκεί κάρτες sim για internet όπου αναγκαστικά είναι λίγο πιασοκωλέ αλλά πρέπει να έχουμε δίκτυο για gps και επικοινωνίες. Το σκηνικό από Ελλάδα Τουρκία αλλάζει αμέσως καθώς σε κατακλύζουν οι κόκκινες σημαίες οι οποίες είναι παντού αλλά και τεράστιες! Όταν λέμε παντού όμως, παντού, ακόμα και στη μέση ενός λιβαδιού χωρίς να υπάρχει κάποιο κτίσμα πλησίον του. Πρώτη μέρα λοιπόν θα καταλήγαμε λίγο έξω από τη Νικομήδεια για φαγητό και ξεκούραση.



Τετάρτη 17, δεύτερη μέρα αρκετών χιλιομέτρων και μετά από ένα σκασμένο πίσω λάστιχο του Αντρέα φθάνουμε στην Σαμψούντα. Γενικά σκοπός μας ήταν να επισκεφθούμε όλες τις πόλεις του Πόντου. Εδώ θα αναφέρω ένα δικό μου λάθος, για κάποιο περίεργο λόγο είχα στο μυαλό μου ότι αυτές είναι μικρές πόλεις ίσως και επαρχίες κάποιες, με αποτέλεσμα όταν διαπίστωσα το λάθος μου έπαθα από πολιτισμικό σοκ έως ασφυξία. Όχι μόνο δεν είναι επαρχίες αλλά η Σαμψούντα είναι από τις πιο μεγάλες σε πληθυσμό πόλεις τις Τουρκίας με αριθμό που είναι σχεδόν ο μισός ολόκληρης της Γεωργίας. Η εικόνα που μου άφησε ήταν ''πατείς με, πατώ σε'' σα να είχα τηλεμεταφερθεί στην Κίνα, πολύς κόσμος, πυκνοκατοικημένη πόλη με τα κτίρια να φωνάζουν ''πνίγομαι''!










Πέμπτη 18 ύστερα από λίγα καυτά χιλιόμετρα και ένα πέρασμα από Κοτύωρα και Κερασούντα, σβήνουμε στο κέντρο της Τραπεζούντας όπου επίτηδες κλείσαμε κέντρο για να μπορούμε να βολτάρουμε περπατώντας και ξεμουδιάζοντας στους πεζόδρομους της. Πιο όμορφα τα πράγματα εδώ με αρκετά καταστήματα που κρατούν αυτόν τον χαρακτήρα του εμπορίου που επικρατεί και στις δικές μας μικρές αγορές τύπου λαϊκής. Καταστήματα με παραδοσιακά γλυκά μπαχάρια και καφενεία γεμάτα τσάι. Την επόμενη μέρα χαιρετώντας την Ριζούντα θα πηγαίναμε ολοταχώς για σύνορα Τουρκίας - Γεωργίας στο Sarpi.







Η αλήθεια είναι ότι στην περιγραφή μου ξεπέταξα κάπως την Τουρκία διότι δυστυχώς δε μου άφησε πολλά καλά και έφτασα στα όρια να πω ότι δε θέλω να ξαναπεράσω. Ωστόσο είμαι σίγουρος ότι ένα άλλο είδος ταξιδιού στην Τουρκία ίσως κυρίως adventure χαρακτήρα εξερευνώντας τα όμορφα βουνά δάση που έχει και το επαρχιακό της δίκτυο. Οπότε θα αφιερώσω εδώ μερικές γραμμές και στην επιστροφή πάλι. Εμάς λοιπόν μας έκανε πολύ μεγάλη εντύπωση η τεσσάρων λωριδών εθνική οδός που ξεκινούσε από την Υψάλα και τελείωνε λίγο μετά την Κωνσταντινούπολη. Για τους λάτρεις της εθνικής ήταν πολύ ιδανικά αν και θέλουν μεγάλη προσοχή οι οδηγοί εκεί καθώς γι' αυτούς, απ' ότι φάνηκε, δεν υπάρχει η έννοια της προσπέρασης από αριστερά ούτε τα βαριά και μακρά οχήματα να κινούνται μόνο στη δεξιά καθώς επίσης το φλας δεν δηλώνει επιθυμία αλλαγής πορείας αλλά απόφαση, δηλαδή μόλις το ανάψουν μπαίνουν κιόλας δεν υπάρχει χρόνος αντίδρασης. Και τέλος δεν αντιλαμβάνονται τον χώρο και τις λωρίδες ανά όχημα, δηλαδή εάν στη λωρίδα εσύ έχεις κάτσει στην άκρη τότε αυτοί πιστεύουν χωράει το αμάξι τους δίπλα σου στην ίδια λωρίδα αδιαφορώντας για την κατάληξή σου. Το αμέσως επόμενο που μου έκανε μεγάλη εντύπωση μετά τις πολλές και τεράστιες σημαίες είναι τα μεγάλα τους κτίρια τόσο στην πόλη μέσα αλλά και εκτός πόλης σε βαθμό που καθώς θαύμαζες έναν λόφο σε αρκετά χλμ απόσταση από εσένα, έβλεπες μερικές τεράστιες πολυκατοικίες να προεξέχουν από το όλο σκηνικό, κάτι που σε παραξένευε διότι θα έλεγες ότι εκεί είναι κάποιο χωριό και παρόλα αυτά είχε μερικές τεράστιες πολυκατοικίες που χαλούσαν την εικόνα.
Παρόλα αυτά όμως έβλεπες κοινές εικόνες με την Ελλάδα, έβλεπες βουνά που ξεφύτρωναν ανάμεσα από πολλούς κατάφυτους λόφους, έβλεπες σε άλλα σημεία απέραντες εκτάσεις αγρού και άλλες παρόμοιες εικόνες. Στις πόλεις που περάσαμε μέσα επικρατούσε μεγάλος συνωστισμός λόγω του πληθυσμού τους καθώς επίσης αρκετή βρωμιά κυρίως από σκουπίδια και εννοείται η μυρωδιά που αιωρείται συνήθως στις νότιες και ανατολικές αυτές χώρες. Τα ξενοδοχεία ήταν κατώτερα των αναμενόμενων βάσει των εικόνων που βλέπαμε κατά την έρευνά μας σε κάποια μάλιστα έως και αφιλόξενοι. Ίσως βέβαια αυτό να είναι και σύμφωνα με το κόστος του κάθε ξενοδοχείου, όπου δώσαμε κάτι παραπάνω συναντούσαμε όντως κάτι καλύτερο. Φυσικά δε γίνεται να μην αναφέρουμε την εικόνα του κόσμου που έχουμε πάνω κάτω στο μυαλό μας από ταινίες, ανθρώπους στα πάμπολα καφενεία με το τσάϊ τους, ολούθε κόκκινες σημαίες και συχνά πυκνά ανάμεσα από όλα τα κτίρια εξείχαν τα τζαμιά τους, άλλα πιο φανταχτερά και περίτεχνα και άλλα όχι. Τέλος μια κοινή ακόμα αλήθεια με εμάς είναι πως μόνο στα χωριά στις επαρχίες που μπήκαμε μας αντιμετώπισαν πιο φιλόξενα, φάγαμε καλύτερα και πιο πλούσια και ήταν όλα πιο οικονομικά. Εκεί έβλεπες ανθρώπους φανερά πιο χαμηλά οικονομικά που δεν είχαν πολλά να προσφέρουν αλλά έκαναν τα πάντα για να σε εξυπηρετήσουν κι αυτό όχι για τα χρήματα αφού ήταν έτσι κι αλλιώς φθηνά. Ήθελαν να σε δουν ικανοποιημένο ήθελαν να μάθουν για σένα ήθελαν να μεταδώσουν την πληροφορία ότι ήρθες εκεί τους επισκέφθηκες. Αυτά όμως με τις ομοιότητες και τις εντυπώσεις αρνητικές και θετικές.
Παρασκευή λοιπόν 19 του μήνα πλέον το μεσημεράκι φτάνουμε στα σύνορα Τουρκίας Γεωργίας συνοδευόμενοι από ένα συνεχόμενο ψιλόβροχο. Στα τελευταία χιλιόμετρα έβλεπες φανερά πιο παρατημένη την Τουρκία δηλαδή όσο έβγαινες σιγά σιγά από αυτή και τα μέρη πιο φτωχά και ο κόσμος ακόμα και οι δρόμοι πιο παρατημένοι. Κατά την είσοδο στη Γεωργία χρειάζεται να έχει βγάλει όποιος θέλει να μπει μια ασφάλεια για το όχημα του που εκδίδεται πανεύκολα από ιστοσελίδα του κράτους τους είναι και στα αγγλικά και πληρώνεις online από την σελίδα κάπου στα 20-30 GEL (λάρι) για μας 6-10 ευρώ διάρκειας 15 ημερών, καλό είναι να το έχετε κάνει είτε την προηγούμενη μέρα είτε μερικές ώρες πριν διότι κάποιες φορές αργεί να σταλεί το mail. Μετά την πληρωμή σας δείχνει το έγγραφο που θα σταλεί με mai, τραβήξτε ένα screenshot καλού κακού να μη περιμένετε το mail. Χρειάζονται τα στοιχεία της μηχανής και ο αριθμός διαβατηρίου σας, θα έχω και φωτό εδώ και το link είναι το ακόλουθο. Συνεπιβάτες δεν αφήνουν να περάσουν από εκεί που πάνε τα οχήματα με τους οδηγούς, πρέπει να πάνε με τους υπόλοιπους πεζούς, κάτι που μάθαμε με μεγάλη αγένεια από έναν αξιωματικό εκεί λέγοντάς μας χαρακτηριστικά ''άμα δε σας αρέσει γυρίστε πίσω'' χαχαχα.
Το link: CIC TPL





Η είσοδος στη Γεωργία για εμένα ήταν μη αναμενόμενη, έπαθα ένα σοκ καθώς για μια στιγμή αναρωτήθηκα και μάλιστα το είπα και στα παιδιά ''Ρε σεις στην Μπανγκόκ ήρθαμε; Γιατί είναι έτσι εδώ;'' . Αυτό διότι έβλεπες το μέρος και τον κόσμο να το πω κάπως ταλαιπωρημένο τρισάθλιο βρωμιά αναρχία στα πάντα. Ο Αντρέας που έχει καταγωγή από εκεί μας εξηγεί πως είναι πολύ πιο φτωχές και ξεχασμένες εκείνες οι περιοχές και γενικότερα να ξεχάσουμε αυτά που ξέραμε ιδίως με την οδήγηση που θέλει προσοχή καθώς επικρατούσε λίγο χάος και πολλή καγκουριά. Και όλο αυτό μόλις 20 χλμ από τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Γεωργίας, το Μπατούμι που ήταν ο προορισμός μας. Ωστόσο μπαίνοντας σιγά σιγά στην πόλη όλα αυτά άλλαξαν απότομα. Ο τουρισμός στα ύψη, κόσμος με μαγιό κλπ για θάλασσα, Γεωργιανοί φυσικά με καγκούρικο βλέμμα και πολλοί μα πολλοί Ρώσσοι. Πήγαμε απευθείας στο διαμέρισμα που είχαμε κλείσει για δύο μέρες καθώς εκεί θα κάναμε το πρώτο μας ρεπό και θα περνούσαμε όλη την επόμενη μέρα εκεί χωρίς οδήγηση. Το Μπατούμι φάνηκε μεγάλη πλούσια πόλη με μεγάλα και επιβλητικά κτίρια - ουρανοξύστες, αξιοθέατα, έχει ωραία παρκάκια για περπάτημα με τουριστικό ενδιαφέρον, εστιατόρια και καταστήματα με τουρίστες, πεζόδρομους αλλά και ωραία μαγαζάκια χωρίς τον τουριστικό χαμό για να χαλαρώσεις να πιείς τις μπίρες σου κλπ απλά θέλουν λίγο ψάξιμο. Εδώ να αναφέρω ότι ένα από τα πιο γνωστά αξιοθέατα, το άγαλμα με το μεταλλικό ζευγάρι που κινείται και μπαίνει το ένα μέσα στο άλλο ναι μεν ενδιαφέρον αλλά μεγάλη μούφα καθώς στις φωτογραφίες google και τουριστικών άρθρων απεικονίζεται ένα τεράστιο κατασκεύασμα με ύψος σαν πολυκατοικία ενώ με το ζόρι αγγίζει την μονοκατοικία χαχαχαχα. Η Γεωργία έχει αρκετά ενδιαφέρουσα κουζίνα που μπορεί κανείς να δοκιμάζει ξανά και ξανά σε διαφορετικά εστιατόρια και να συγκρίνει. Τα πιο γνωστά τους φαγητά είναι το Χατσαπούρι τα Χινκάλι και το Σασλίκ. Το Χατσαπούρι είναι μία πίτα σαν ζυμάρι πίτσας που είναι ανακατεμένο με τυρί, μοιάζει με πίτσα αλλά κανονικά είναι ανακατεμένο το τυρί με τη ζύμη και όχι από πάνω της όπως στην πίτσα. Τα Χινκάλι είναι σαν σακουλάκια από ζύμη γεμιστά με κιμά με μπαχαρικά (όχι καυτερό) το οποίο γίνεται βραστό και τρώγεται με συγκεκριμένο τρόπο διότι πρέπει να πιείς και το ζουμί που είναι μέσα καθώς είναι ζωμός από τον κιμά που έχει βράσει μέσα στη ζύμη. Το σημείο που έχει τυλιχθεί το σακουλάκι συνήθως δεν τρώγεται διότι ακριβώς επειδή βράζεται σε πολύ συγκεκριμένο και μικρό χρονικό διάστημα, εκείνο είναι το μόνο σημείο που δεν έχει καταφέρει να βράσει τελείως. Το Σασλίκ είναι σουβλιστό κρέας συνήθως αρνί, όσο πιο επαρχιακό και φτωχό είναι το μαγαζί στο οποίο θα το φάτε τόσο πιο νόστιμο θα είναι, μας έδειξαν οι δοκιμές. Μέσα σε όλα τα αξιοθέατα, μου άφησε πολύ ωραία εντύπωση μία στήλη με ένα άγαλμα της Μήδειας κρατώντας το χρυσόμαλλο δέρας για το οποίο εκεί πήγε ο Ιάσωνας με την Αργώ και τους Αργοναύτες, κάτι που αναπαρίσταται και πάνω στη στήλη.












Θέα από τελεφερίκ της πόλης.

Δοκιμάζοντας random μπίρες.


Αφού ξεκουραστήκαμε, ήρθε επιτέλους η στιγμή που εγκαταλείπουμε τις μονότονες εθνικές οδούς και μπαίνουμε με όρεξη στο επαρχιακό δίκτυο της Γεωργίας, το οποίο έχει σχεδόν παντού το στίγμα της Ρωσίας επί ΕΣΣΔ. Αρχικά σε ακολουθεί παράλληλα με το δρόμο σχεδόν παντού το κίτρινο δίκτυο φυσικού αερίου που είναι παλιό και υπέργειο κατασκεύασμα, βλέπεις επίσης κτίρια εκείνης της εποχής συνήθως εγκαταλελειμμένα και τα καταλαβαίνεις τα αναγνωρίζεις μέσα από ταινίες που έχεις δει. Η χώρα αυτή έχει πολύ δυνατό το στοιχείο του Χριστιανισμού, το καταλαβαίνεις και από τη σημαία της αλλά και τα περισσότερα αξιοθέατά της έχουν να κάνουν γύρω από αυτό. Έτσι λοιπόν ξεκινάμε κι εμείς τις αντίστοιχες επισκέψεις μας κάνοντας στάση σε ένα μικρό μοναστήρι με την εκκλησία του να βρίσκεται στην κορυφή ενός βράχου το Katskhi Column. Το ανάγλυφο του βράχου δε θυμίζει Μετέωρα αλλά η εκκλησία εκεί πάνω που είναι λες και φύτρωσε στην κορυφή είναι αυτό που τα θυμίζει. Κάτι που προσωπικά μου άρεσε αρκετά είναι ότι σε όλο το οδικό δίκτυο, κάπου κάπου συναντάς πέτρινες στήλες με το οικόσημο από την πόλη την οποία πρόκειται να περάσεις, θα αφήσω και από αυτά φωτογραφίες.







Τελευταία επεξεργασία: