Γιατί Yamaha XT660Z Tenere;

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R


Από καιρό ήθελα να γράψω ένα άρθρο που να αφορά την επιλογή μου, μια Yamaha XT660Z Tenere. Όχι τόσο για να «στρογγυλέψω» την εικόνα της, όσο για να πληροφορήσω όσους ενδιαφέρονται για την απόκτηση αυτής της μηχανής.Τα ακραία χαρακτηριστικά κάποιων μοτοσυκλετών συχνά μας ενθουσιάζουν. Το αρχαίο γνωμικό όμως λέει «Μέτρον Άριστον» (και όχι «παν μέτρον άριστον») και σημαίνει ότι το να χρησιμοποιείς μέτρο σε ότι κάνεις ( να υπολογίζεις δηλαδή ) είναι ό,τι το καλύτερο.

Να λοιπόν γιατί ένα Yamaha XT660Z Tenere...



Τη τελευταία 10ετία η κατηγορία αυτή είχε καταληφθεί από την επέλαση δικύλινδρων και τρικύλινδρων μηχανών μεγάλου κυβισμού και δημιουργήθηκε ένα κενό στη κατηγορία του μεσαίου κυβισμού. Προφανώς το XT660Z Tenere δεν θα μπορέσει να ανταποκριθεί σε υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα στα ταξίδια. Όμως είναι η ρεαλιστική εκδοχή μιας μηχανής πολλαπλών χρήσεων με δυνατότητα ευκολότερης εξερεύνησης των περιοχών στο εσωτερικό των χωρών αλλά κι έξω από αυτές.



Μπορεί τα 182 στεγνά κιλά της να φαίνονται σήμερα πολλά αλλά αν δούμε τις εναλλακτικές δικύλινδρες και τρικύλινδρες προτάσεις τις εποχής (από το 2008 και μετά) θα δούμε πως οι περισσότερες βρίσκονται στα 230 κιλά (στεγνές) με εξαίρεσεις τη Honda XLV700 TransAlp με βάρος 214 κιλά (στεγνή) και την ΚΤΜ 990 ADV που κατάφερε να έχει βάρος 210 κιλών (επίσης στεγνή). Νικητής στον διαγωνισμό βάρους των δικύλινδρων η BMW F800 GS με 180 κιλά (στεγνή). Η μόνη μηχανή που θα κερδίσει κατά κράτος στα specs αλλά και στις offroad διαδρομές το Tenere είναι η KTM 690 R Enduro (2008 – σήμερα), όμως το Tenere θα πάρει το αίμα του πίσω στις πολύωρες ασφάλτινες αποστάσεις (κυρίως λόγω πιο ανέτης σέλας και θέσης οδήγησης) και θα μπορέσει να σε οδηγήσει στην εξερεύνηση χωμάτινων διαδρομών πολύ μακριά από την έδρα σου.
Ίσως δεν ξέρετε πως η Tenere έχει ένα εντελώς νέο πλαίσιο, αρκετά διαφορετικό από το XT660R, με εντελώς διαφορετικές προτεραιότητες και σχεδιάστηκε από το μηδέν. Η Tenere είναι μία all-round μηχανή on/off, και καλύπτει όλα τα είδη χρήσης. Ένα πλαίσιο που εξασφαλίζει την άνεση σε μεγαλύτερα ταξίδια, καθώς κι ένα ισχυρό υπο-πλαίσιο πίσω για τη μεταφορά των αποσκευών και των συνεπιβατών, καθώς επίσης και κάποια επαρκή εκτός δρόμου δυνατότητα για τα χωμάτινα μονοπάτια στο βουνό ή ακόμη και τη χρήση σε αμμώδες έδαφος (μη βάλετε στο μυαλό σας επιδόσεις Paris-Dakar).



Έαν οι επισκέψεις στο χώμα είναι σημαντικές για τον ενδιαφερόμενο, οι εργοστασιακές αναρτήσεις θα τα καταφέρουν αρκετά καλά αλλά μετά από αρκετή ώρα σκληρής χρήσης θα δείξουν την αδυναμία τους (κυρίως θα λάμψουν δια της απουσίας ρυθμίσεων).
Σε αυτή τη περίπτωση ο νέος ιδιοκτήτης θα πρέπει να υπολογίσει μεσο-μακροπρόθεσμα την επένδυση 1000+ ευρώ για μιά πλήρως ρυθμιζόμενη aftermarket πίσω ανάρτηση και αντικατάσταση των ελατηρίων της εμπρός ανάρτησης.
Μετά από αυτό οι χωμάτινες επισκέψεις αλλά και τα «φορτωμένα» ταξίδια θα μπορούν να γίνουν με αξιοπρέπεια, άνω του μέσου όρου πλέον!





Είναι λίγο περίεργο αλλά ενώ μιλάμε για μια ανανεωμένη Tenere ουσιαστικά πρόκειται για αντιγραφή των χαρακτηριστικών της πρώτης Tenere του 1983 με μια κάποια προσαρμογή στα νέα απαιτητά δεδομένα της εποχής μας (υδρόψυξη και injection τροφοδοσία). Η ιδέα τότε ήταν μια μηχανή με έναν απλό κινητήρα που θα μπορουσες να συντηρήσεις ή ακόμη και να επισκευάσεις –αν είχες μερικά χρήσιμα εργαλεία μαζί σου- ακόμη και στην άκρη του δρόμου. Η βιομηχανία των μοτοσυκλετών –συμπεριλαμβανομένης της Yamaha- είχε ξεχάσει αυτές τις ιδιότητες. Η επαναφορά της συνταγής λοιπόν όριζε να είναι μια απλή, άθραυστη και ταυτοχρόνως πρακτική μηχανή που διαθέτει έναν αξιόπιστο μονοκύλινδρο κινητήρα μέσης ισχύως, που όμως κρίνεται επαρκέστατος για χρήση στις εκτός δρόμου διαδρομές αλλά και την μετακίνηση στη πόλη. Στην Εθνική οδό θα ονόμαζα την Tenere ως μοτοσυκλέτα σήμανσης! Αν ακολουθείς τις ωριαίες ταχύτητες που θέλει ο Κ.Ο.Κ., είσαι μια χαρά!
Αν θέλετε λοιπόν να κάνετε το γύρο της Ευρώπης, ή ίσως να επισκεφθείτε χώρες στα σύνορα γειτονικών Ηπείρων, ή να ταξιδέψετε μέσα από ορεινές περιοχές της Ελλάδας, ή ακόμη-ακόμη να τη χρησιμοποιείτε καθημερινά για να πάτε στη δουλειά σας με αυτήν, η Ténéré θα είναι ένας αξιόπιστος και πρακτικός σύντροφος.



Ας δούμε το Tenere σε αριθμούς:
Κύλινδροι: Ένας (1)
Κυβισμός: 660cc
Ιπποδύναμη: 48 ονομαστικά άλογα
Ροπή: 58 Nm/5.500 σ.α.λ.
Διαδρομές Αναρτήσεων Εμπρός/Πίσω: 210mm/200mm
Φρένα Εμπρός/Πίσω: 2x298mm/245mm
Τροχοί Εμπρός/Πίσω: 21/17
Ύψος σέλας: 895mm
Απόσταση από το έδαφος: 260mm
Ντεπόζιτο: 23 λίτρων (συμπεριλαμβανομένων 7 λίτρων ρεζέρβας)
Κατανάλωση: 5-5,5 λίτρων/100 χλμ
Εμβέλεια: Άνω των 400 χλμ με μέση ωριαία ταχύτητα 120 χλμ/ώρα



Το να επιλέξει κανείς την μοτοσυκλέτα του είναι ένας πονοκέφαλος. Αν στα ζητούμενα είναι ο πρωτότυπος σχεδιασμός, η χαμηλή κατανάλωση, η οικονομική συντήρηση, η εύκολη εύρεση καινούριων αλλά και μεταχειριμένων ανταλλακτικών (στο εσωτερικό της χώρας αλλά και σχεδόν σε ολόκληρο τον πλανήτη), η επαρκής αυτόνομη συντήρηση με ελάχιστες γνώσεις, τότε... πρέπει να σκεφτείτε σοβαρά το Yamaha XT660Z Tenere!



Κατά τη γνώμη μου η Tenere είναι η καλύτερη ιδέα που υπάρχει για μια μηχανή για όλες τις χρήσεις!

 
Τελευταία επεξεργασία:

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Εμένα μου άρεσε πάντα το Tenere .
Είναι από τις μηχανές που δεν θα αγόραζα ποτέ, γιατί δεν κάνει για την χρήση που κάνω εγώ.
Η περιγραφή και οι δυνατότητες που γράφει για το 660 ο Στέφανος και πιστεύω ότι θα γράψουν και άλλοι κάτοχοι. ......θα βοηθήσουν πολλούς αναποφασιστους που σκέφτονται το yamaha
 
Reactions: STF

mAthosalas

I love my GS
Περιοχή
ΧώμαSweetHome
Όνομα
Κώστας
Μοτό
F800GS 30 years
Ωραια τα γραφεις και επαυξανω...:)

Επι προσωπικου κι οσο μπορω να εχω αποψη απο το ελαχιστο που την γνωριζω,κυριως οδηγικα μιλαω.Οταν το πηρα για δοκιμη,μια που ανεβηκα μια που το εδωσα...Δυστυχως δεν μου εκανε αυτο το "κλικ"που για μενα ειναι ΒΑΣΙΚΟ σε μια μοτο για αγορα...Ενοιωσα αρκετα χλιαρο κινητηρα,σε σημειο αδυναμου για οσα εγω ζητουσα βεβαια,ισως θες κι οτι δινει την αισθηση οτι πρεπει να εισαι πολυ χωματινος για να την ανεχτεις σε ασφαλτινα ταξιδια,ειδικα με ΜΩΤ και αποστασεις περα απο τα γυρω γυρω,θες που δεν μου εκατσε η θεση οδηγησης στο σωματοτυπο μου και το πως εκινειτο(εργοστασιακη σε ολα παντως...)με μενα πανω...δεν...
Αν και παραδοσιακα με 2 Τενερε ως σημερα στην κατοχη μου,τα οποια τα εζησα και τα χαρηκα πολυ,αυτη η Τενερε δεν με καταφερε για αγοραστη...Εκτιμω ομως,οτι εχει πολλα προτερηματα και θετικα για καποιον που θελει μια μοτο διπλης χρησης και χαμηλου κοστους χρησης συντηρησης...συν το Ονομα Yamaha πανω της που αφοριζει πολλα κακα απο κοντα της...κι αν καποιος οντως θελει μια μοτο παντος εδαφους και διαθετει το χρημα ως εκει που ζητα αυτη εδω η μοτο,δεν θα βγει χαμενος απο την αγορα,ισα-ισα.

Να την χαιρεσαι Στεφ κ εσυ και τα υπολοιπα παιδια που βλεπω οτι την τιματε και την χαιρεστε και μαλιστα οπως ακριβως της πρεπει και γουσταρει...και Ον και Οφ...:)
 
Reactions: STF

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Εννοείτε πως όλα τα σχόλια είναι έτσι και αλλιώς ευπρόσδεκτα! Είπαμε ο σκοπός είναι να πληροφορήσουμε τους υποψήφιους αγοραστές και οι ανασταλτικές πληροφορίες έχουν λόγο ύπαρξης!
Εγώ πριν την αγοράσω είχα την τύχη να την κάνω ένα test ride μισής ημέρας!
Είχα και για μισή μέρα ένα XT600R ως μηχανή αντικατάστασης όταν είχα αφήσει το X-Max για σέρβις. Καμία σχέση! Το Tenere σου μεταφέρει μια δόση χωμάτινης αίσθησης και μόνο λόγω του ύψους στο οποίο βρίσκεσαι (πράγμα αποτρεπτικό για πολλούς).

Εμένα -και το λέω με κάθε ειλικρίνεια- μου έκανε ΤΟ κλικ. Θες γιατί προηγουμένως είχα χαμηλότερες προσδοκίες, θες γιατί μέσα μου έλεγα ένα XT με καλύτερα φρένα είναι, δε ξέρω... πάντως η αρχική μου επιλογή αφορούσε να εγκαταλείψω το παλιό-σκούτερ και να επιστρέψω στις μηχανές με τρόπο που να μπορώ και να αντέχω, δηλαδή οικονομικά! Πήρα περισσότερα πράγματα από αυτό!

Σίγουρα μιλάμε για τον Βασιλιά της μετριότητας! Eίναι όμως τόσο ευρύ το φάσμα της μετριότητας αυτής, που αν αυτό είναι το ζητούμενο δε θα το βρεις σήμερα μάλλον πουθενά αλλού παρά μόνον στο Tenere, ιδιαίτερα στην εργοστασιακή του μορφή! Κι εδώ βρίσκω ένα "άλλο" ενδιαφέρον χαρακτηριστικό: με εύκολες παρεμβάσεις μπορείς να γέρνεις τη ζυγαριά προς τη μία ή την άλλη κατεύθυνση (παραμένοντας φυσικά πάντα κοντά στη ζώνη του μετρίου).

Παράδειγμα: Γουστάρω πολλά χρόνια τη Husqvarna ως εταιρεία. Ακόμη και σήμερα που ουσιαστικά είναι κάτω από τον έλεγχο της KTM, καταφέρνει σχεδιαστικά και με κάποιες τεχνικές μικρές παρεμβάσεις να διαφοροποιείται από την ομόσταβλη της διατηρώντας πάντα στοιχεία του παρελθόντος της. Η παρουσίαση και ύπαρξη της 701 Enduro με έχει ξενυχτήσει πολλά βράδια. Ταξίδια μεγάλων αποστάσεων είναι δύσκολο πλεόν να επιστρέψουν (τουλάχιστον σύντομα) στη ζωή μου! Έχω σκεφτεί πως θα μπορούσα να "ξεπουληθώ" και με κάποιες μικρές ή μεγαλύτερες θυσίες να την αποκτούσα! Ξέρω πως θα υπάρξουν στιγμές όπου μπορεί μέχρι και να ουρλιάζω από χαρά στη μέση του βουνού (αφού θα έχω γεμίσει με "κακά" το pumpers μου), αλλά επίσης ξέρω πως πολύ σύντομα οι αμέτρητες "μετριότητες" του Tenere μου, θα κάνουν την απουσία τους αισθητή! Καθώς έχω ονομάσει το 701 ως τον ορισμό του OFF/on. Και η υποστήριξη Yamaha, πολύ σημαντική! Στην Ελλάδα τουλάχιστον, έχω την αίσθηση ότι βρίσκεται πολύ ψηλά στη λίστα του Top ten των after sale service!
 
Τελευταία επεξεργασία:

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Πολύ ωραίο και καλογραμμένο το άρθρο σου φίλε ΣΤΦ. :friendship:




Ας συνεισφέρω στο νήμα ,μια και...
εδώ και σχεδόν 4 χρόνια ,έχω ένα ΧΤ660Ζ Teneke'(βελτιωμένο επαρκώς στα σημεία)


Γιατί πήρα το Τενερέ;
Γιατί ,λόγω συρρίκνωσης των οικονομικών μου ,χρειαζόμουν ένα μηχανάκι που:
να είναι το μοναδικό μοτό μου ,το οποίο θα χρησιμοποιώ και καθημερινά
να έχει μικρό κόστος συντήρησης (για service & αναλώσιμα)
να έχει μικρό κόστος χρήσης (κυρίως χαμηλή κατανάλωση καυσίμου)
να έχει μεγάλη αυτονομία καυσίμου
να μπορεί να με πάει αξιοπρεπώς στο χώμα (εκδρομικό en-touring ,απο δασικούς χωματόδρομους ,με τις δυσκολίες που μπορεί να προκύψουν)
αλλά να μπορεί να με πάει αξιοπρεπώς κ' στην άσφαλτο
να έχει επαρκή ανεμοκάλυψη
να έχει χώρους για 2 άτομα
να ταξιδεύει στην Εθν.Οδό με τουλάχιστον 140 συνεχή πραγματικά xlμ/ω μονοκάβαλο-ή-δικάβαλο-ή κ'-φορτωμένο
να μπορώ να πάω με αυτό 36άωρο
να μπορώ να πάω με αυτό μονοήμερη-2κάβαλη ασφάλτινη εκδρομή των 500 κμ
να μπορώ να πάω ασφάλτινο 2-3ήμερο 2κάβαλο 3βάλιτσο εκδρομικό ταξιδάκι
να μου αρέσει όταν το βλέπω
κ να μπορώ να κάνω το 95% των εργασιών συντήρησης κ επισκευών μόνος μου.

Οντας απαιτητικός ,λόγω της Ευρωπαϊκής μοτο-προϊστορίας μου ,δεν πήρα το φτηνότερο (μεταχ/νο) που βρήκα ,αλλά το ακριβότερο ,μια και ήταν βελτιωμένο στην κατεύθυνση που ήθελα ,κι έτσι κι αλλιώς ,ακόμα κ "μαμά" να το'παιρνα ,είχα σκοπό να το αναβαθμίσω.
Το αναβάθμισα περαιτέρω όσο κ' όπου μπορούσα/νόμιζα ,κ πλέον το μόνο που θα ήθελα να βελτιώσω κι άλλο ,είναι οι κραδασμοί που περνάνε στο τιμόνι ,όχι επειδή είναι υπερβολικοί για μονοκύλινδρο ,αλλά επειδή εγώ πλέον είμαι σχεδόν 50άρης με εκτεταμένες τενοντίτιδες.

Στην άσφαλτο ,ΔΕΝ υπάρχει κάποιο άλλο μονοκύλινδρο ,που να ταξιδεύει με αυτή την άνεση ,με αυτές τις ταχύτητες ,με αυτή την σταθερότητα ,με αυτές τις δυνατότητες χώρων για 2κάβαλο κ φορτίο ,με αυτή την αυτονομία ,κ με αυτή την ανεμοκάλυψη.

Στο χώμα ,το βάρος του φαίνεται (μόνο στα δύσκολα κ αργά κομμάτια) κ θέτει τα όρια ,τα οποία ,όσον αφορά το εκδρομικό χώμα ,είναι πολύ πάνω απο αυτά που θα χρειαστεί ο μέσος όρος αναβατών.

Προσωπικά ,δοκιμάστηκα μαζί του σε αρκετές δύσκολες χωμάτινες καταστάσεις ,κ' διαπίστωσα οτι ,το όριό του ,είμαι εγώ.

Τον τελευταίο χρόνο ,λόγω της υπαρξης του TTR στον σταύλο ,δεν το είχα καβαλήσει σε χωμάτινη διαδρομή.
Ενδιάμεσα όμως ,είχα προβεί σε ορισμένες ακόμα βελτιώσεις ,οι οποίες έιχαν αποδειχτεί εύστοχες σε ασφάλτινες συνθήκες.

Χθές ,λογω του φίλου μου XLG είχα την ευκαιρία να το δοκιμάσω και στο χώμα ,οπου μετα χαράς διαπίστωσα οτι ήταν άψογο παντού ,και δεν υπάρχει πλέον κάτι άλλο που να ψάξω ,να ασχοληθώ ,να βελτιώσω.
Το μηχανάκι κατάπινε τα πάντα εύκολα ,σταθερά ,κ με ακρίβεια.

Αυτά. :)

 
Τελευταία επεξεργασία:

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Πολύ ωραίο και καλογραμμένο το άρθρο σου φίλε ΣΤΦ. :friendship:




Ας συνεισφέρω στο νήμα ,μια και...
εδώ και σχεδόν 4 χρόνια ,έχω ένα ΧΤ660Ζ Teneke'(βελτιωμένο επαρκώς στα σημεία)


Γιατί πήρα το Τενερέ;
Γιατί ,λόγω συρρίκνωσης των οικονομικών μου ,χρειαζόμουν ένα μηχανάκι που:
να είναι το μοναδικό μοτό μου ,το οποίο θα χρησιμοποιώ και καθημερινά
να έχει μικρό κόστος συντήρησης (για service & αναλώσιμα)
να έχει μικρό κόστος χρήσης (κυρίως χαμηλή κατανάλωση καυσίμου)
να έχει μεγάλη αυτονομία καυσίμου
να μπορεί να με πάει αξιοπρεπώς στο χώμα (εκδρομικό en-touring ,απο δασικούς χωματόδρομους ,με τις δυσκολίες που μπορεί να προκύψουν)
αλλά να μπορεί να με πάει αξιοπρεπώς κ' στην άσφαλτο
να έχει επαρκή ανεμοκάλυψη
να έχει χώρους για 2 άτομα
να ταξιδεύει στην Εθν.Οδό με τουλάχιστον 140 συνεχή πραγματικά xlμ/ω μονοκάβαλο-ή-δικάβαλο-ή κ'-φορτωμένο
να μπορώ να πάω με αυτό 36άωρο
να μπορώ να πάω με αυτό μονοήμερη-2κάβαλη ασφάλτινη εκδρομή των 500 κμ
να μπορώ να πάω ασφάλτινο 2-3ήμερο 2κάβαλο 3βάλιτσο εκδρομικό ταξιδάκι
να μου αρέσει όταν το βλέπω
κ να μπορώ να κάνω το 95% των εργασιών συντήρησης κ επισκευών μόνος μου.

Οντας απαιτητικός ,λόγω της Ευρωπαϊκής μοτο-προϊστορίας μου ,δεν πήρα το φτηνότερο (μεταχ/νο) που βρήκα ,αλλά το ακριβότερο ,μια και ήταν βελτιωμένο στην κατεύθυνση που ήθελα ,κι έτσι κι αλλιώς ,ακόμα κ "μαμά" να το'παιρνα ,είχα σκοπό να το αναβαθμίσω.
Το αναβάθμισα περαιτέρω όσο κ' όπου μπορούσα/νόμιζα ,κ πλέον το μόνο που θα ήθελα να βελτιώσω κι άλλο ,είναι οι κραδασμοί που περνάνε στο τιμόνι ,όχι επειδή είναι υπερβολικοί για μονοκύλινδρο ,αλλά επειδή εγώ πλέον είμαι σχεδόν 50άρης με εκτεταμένες τενοντίτιδες.

Στην άσφαλτο ,ΔΕΝ υπάρχει κάποιο άλλο μονοκύλινδρο ,που να ταξιδεύει με αυτή την άνεση ,με αυτές τις ταχύτητες ,με αυτή την σταθερότητα ,με αυτές τις δυνατότητες χώρων για 2κάβαλο κ φορτίο ,με αυτή την αυτονομία ,κ με αυτή την ανεμοκάλυψη.

Στο χώμα ,το βάρος του φαίνεται (μόνο στα δύσκολα κ αργά κομμάτια) κ θέτει τα όρια ,τα οποία ,όσον αφορά το εκδρομικό χώμα ,είναι πολύ πάνω απο αυτά που θα χρειαστεί ο μέσος όρος αναβατών.

Προσωπικά ,δοκιμάστηκα μαζί του σε αρκετές δύσκολες χωμάτινες καταστάσεις ,κ' διαπίστωσα οτι ,το όριό του ,είμαι εγώ.

Τον τελευταίο χρόνο ,λόγω της υπαρξης του TTR στον σταύλο ,δεν το είχα καβαλήσει σε χωμάτινη διαδρομή.
Ενδιάμεσα όμως ,είχα προβεί σε ορισμένες ακόμα βελτιώσεις ,οι οποίες έιχαν αποδειχτεί εύστοχες σε ασφάλτινες συνθήκες.

Χθές ,λογω του φίλου μου XLG είχα την ευκαιρία να το δοκιμάσω και στο χώμα ,οπου μετα χαράς διαπίστωσα οτι ήταν άψογο παντού ,και δεν υπάρχει πλέον κάτι άλλο που να ψάξω ,να ασχοληθώ ,να βελτιώσω.
Το μηχανάκι κατάπινε τα πάντα εύκολα ,σταθερά ,κ με ακρίβεια.

Αυτά.
Με δυο λόγια :D:D τα είπες όλα! :friendship:
 

takis652

Μέλος
Περιοχή
Κερατσινι
Όνομα
Τακης
Μοτό
aprilia pegaso 650ie
Τα 140 χλμ.συνέχεια στις πόσες
στροφές; και ο κόφτης -κόκκινα στις πόσες στροφές είναι.
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Τα 140 χλμ.συνέχεια στις πόσες
στροφές; και ο κόφτης -κόκκινα στις πόσες στροφές είναι.
Αν ρωτάς τον @el-Gatto τα 140 πραγματικά είναι το κάτω όριο του στα ασφάλτινα ταξίδια... περίπου 160 έχει πραγματική μέση ωριαία (είπαμε δεν "σπάει" το εργαλείο, άθραυστο!).
Κόφτης στις 7400 περίπου, κόκκινα λίγο παραπάνω (νομίζω 7500). Όπως καταλαβαίνεις έχω διαφορετικές μέσες ωριαίες γενικώς, αν όμως είμαι παρέα με τον Γάτο και το @XLGeorge ... ακολουθώ (τι να κάμω ο καημένος!).
 
Τελευταία επεξεργασία:

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Αν ρωτάς τον @el-Gatto τα 140 πραγματικά είναι το κάτω όριο του στα ασφάλτινα ταξίδια... περίπου 160 έχει πραγματική μέση ωριαία (είπαμε δεν "σπάει" το εργαλείο, άθραυστο!).
Κόφτης στις 7400 περίπου, κόκκινα λίγο παραπάνω (νομίζω 7500). Όπως καταλαβαίνεις έχω διαφορετικές μέσες ωριαίες γενικώς, αν όμως είμαι παρέα με τον Γάτο και το @XLGeorge ... ακολουθώ (τι να κάμω ο καημένος!).
Κάτι λες ανάποδα...
Αν μπαίνει ο κόφτης στις 7400 σαλ, τι νόημα έχουν τα κόκκινα?
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Κάτι λες ανάποδα...
Αν μπαίνει ο κόφτης στις 7400 σαλ, τι νόημα έχουν τα κόκκινα?
Τα κόκκινα ,αρχίζουν στις 7500.
Ο κόφτης μπαίνει ,όταν τον ακούω να κάνει γκαγκαγκαγκαγκαγκαγκαγκα.:laugh:

Κατάλαβες τώρα Θοδωρή ; :D
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Σιγά αγόρια μη γρανζουνίσετε κανά πιστόνιον:yew:
:pointu: ...........................................:friendship:


Δεν θυμάμαι ρε Τακη στις πόσες στρ τα'χει τα 140 τα πραγματικά.
Το'χω τσεκάρει πολλές φορές ,αλλά όλο το ξεχνάω (γεράματα βλέπεις) κ δεν θέλω να πώ καμιά βλακεία.

Με μιά μικρή επιφύλαξη ,στις 6000στρ/λεπτ έχει 140 πραγματικά (κοντερίσα 157)

Θα το ξανατσεκάρω στην επόμενη βόλτα και θα διορθώσω αν χρειαστεί.
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Κάτι λες ανάποδα...
Αν μπαίνει ο κόφτης στις 7400 σαλ, τι νόημα έχουν τα κόκκινα?
Αμ δεν τα λέω ανάποδα!
Πως αλλιώς νομίζεις γίνεται και είναι άθραυστο το μηχανάκι;!;!

Στάλθηκε από συσκευή τηλεπικοινωνίας
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Αμ δεν τα λέω ανάποδα!
Πως αλλιώς νομίζεις γίνεται και είναι άθραυστο το μηχανάκι;!;!

Στάλθηκε από συσκευή τηλεπικοινωνίας
ΣΤΦ ,κάπου κάνεις λάθος.
Εχω δεί την βελόνα να μπαίνει λίγο μέσα στα κοκκινα (200στρ περίπου) και μετά κάνει γκαγκαγκαγκα ου κοφτςςςςςςς. ;)
 

Λευκάδιος

Μέλος
Περιοχή
West Side Athens
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
BRP
Με δυο λόγια :D:D τα είπες όλα! :friendship:
Να πούμε και τα αρνητικά τώρα :D
Πλάκα κάνω και ωραία τα γραφόμενα σας Στεφ και Γάτε :ok:

Στο παρελθόν είχα ασχοληθεί και σε άλλο φόρουμ για την εξέλιξη(ή μη) μοτοσυκλετών που υπήρξαν πολλά χρόνια στις αγορές.
Πολλές απο αυτές με τα χρόνια έχαναν άλογα και παράλληλα φορτωνόντουσαν με παραπανίσια κιλά.
Μερικά παραδείγματα ήταν τα ΑΤ650/750,NX650,XT600, κλπ.
Το Τενερε Ζ παρ'ολο που δεν ανήκει στα παραπάνω γιατί ξαναγεννήθηκε μετά απο 10 χρόνια,δυστυχώς δεν ξέφυγε απο το δίπτυχο λίγοι πολύ βάρος/ίπποι που κακά τα ψέματα είναι αρκετά σημαντικό(σε αρκετούς) για το fun to ride.


Ας συγκρίνουμε λοιπόν τα specs των XT660Z του 2008 με τον μακρινό πρόγονο του 1991 XTZ660.

Κινητήρας:
2008 1Κ,660cc,Σχέση συμπίεσης:10,1:1 , Ιπποι/Ροπή(Εργοστασίου) 48HP, Ροπή:5,8kgm/5250
1991 1K,660cc,Σχέση συμπίεσης: 8,5:1 Ιποι/Ροπή(Εργοστασίου) 48HP, Ροπή:5,7kgm/5500

Δυναμομετρήσεις Ελληνικού περιοδικού,αυτό που λέμε στον τροχό.
2008 HP:41,1/6000 Ροπή 5,4/4700
1991 HP:39,6/5750 Ροπή 5,1/2500*
*
H συγκεκριμένη ροπή είναι του μοντέλου 1994,σε δυναμόμετρηση του επόμενου διπλοφάναρου 660 είχαν ελαφρώς χαμηλότερες τιμές.

Πλαίσιο/Αναρτήσεις/Φρένα
Κάστερ/ίχνος είναι σχεδόν ίδια όπως και το μεταξόνιο,2008 1.505mm 1991 1.495mm

Βάρος
2008 Ανακοινώσιμα 183kg,με καυσιμο 210kg(ζυγαριά περιοδικου)
1991 Ανακοινώσιμα 175kg με καυσιμο 190kg(ζυγαριά περιοδικου)

Υψος σέλας,απόσταση απο το έδαφος
2008 895mm,245mm
1991 865mm,245mm

Χωρητικότητα ρεζερβουαρ/αυτονομία/μέση κατανάλωση.Αυτονομία/κατανάλωση είναι σχετικά αλλά τα αναφέρω.
2008 22λίτρα/338km/5.8λιτρα ανά 100χλμ
1991 20+3.5 ρεζέρβα/352km/17.6χλμ/λίτρο(κάντε την αναλογία για l/100



Αναρτήσεις,ξεκινάμε απο μπροστά
2008
Διαδρομή/διάμετρος 210mm/43mm
Ρυθμίσεις: Προφόρτιση ελατηρίου
1991
Διαδρομή/Διάμετρος 220mm/43mm
Ρυθμίσεις:Καμία


Ας δούμε και πίσω
2008
Διαδρομή 200mm
Ρυθμίσεις:Προφόρτιση ελατηρίου
1991
Διαδρομή:200mm
Ρυθμίσεις:Προφόρτιση ελατηρίου,απόσβεση επαναφοράς(σε ξεχωριστό δοχείο αζώτου).

Φρένα
2008 Εμπρός 2Χ298mm,Δαγκάνες Brembo ,πίσω δίσκος 245mm
1991 Εμπρός 1Χ282mm,Πίσω δίσκος 220mm

Κιλά/Ίππο
2008 Κενή 4,71 Γεμάτη 5.1
1991 Κενή 3.5 Γεμάτη 3.87

Μπορώ να συνεχίσω με επιδόσεις (επιταχύνσεις,τελικές κλπ) αλλά νομίζω δεν αξίζει τον κόπο.

Πάμε τώρα στο ρεζουμέ

Όταν πρωτοείδα το Ζ σε σαλόνι μοτοσυκλέτας το 2008 εντυπωσιάστηκα με τη εμφάνιση του.Μετά απο 8 χρόνια ακόμα μου αρέσει και δείχνει φρέσκο,σημάδι ίσως της διαχρονικότητας του σχεδίου.
Στην συγκεκριμένη κατηγορία δεν υπάρχουν πολλοί μνηστήρες με αποτέλεσμα το Ζ να παίζει μπάλα μόνο του.
Οι μεγαλύτεροι θυμηθείτε τι οργασμός μεγάλων μονοκύλινδρων υπήρχε στη 10ετία των '90ς απο Ιάπωνια αλλά και Ευρώπη.
Αν λοιπόν ήθελα καινούργιο μηχανάκι σε αυτη την κατηγορία το Ζ θα ήταν σοβαρά υποψήφιο.Βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε το(άπατο στην Ελλάδα) Sertao,το Dakar ήταν και είναι ακόμη ικανότατο ON/OFF.
Αν όμως ήθελα μεταχειρισμένο δεν θα έδινα 4-5 χιλιάρικα για Z με 40.000+χλμ.Αν ήθελα σώνει και καλά Τενερε θα αγόραζα ένα γέρικο των '90ς με 1000-1500 ευρώ και τα υπόλοιπα 3+ χιλιάρικα θα τα έκανα μαζέματα,αναρτήσεις και βενζίνες :D
Να'στε καλά να καβαλάτε τα Τενερόνια σας :friendship:





 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Χωρητικότητα ρεζερβουαρ/αυτονομία/μέση κατανάλωση.Αυτονομία/κατανάλωση είναι σχετικά αλλά τα αναφέρω.
2008 22λίτρα/338km/5.8λιτρα ανά 100χλμ
1991 20+3.5 ρεζέρβα/352km/17.6χλμ/λίτρο(κάντε την αναλογία για l/100

Αγαπητή Δομή μας. :D
Δεν ξέρω απο που αντλείς τα στοιχεία σου ,αλλά εδώ σίγουρα είναι παντελώς λάθος.
Το τεπόζιτο του Τενερέ χωράει 23 λίτρα ,και έχω δεί 400 χλμ στο trip αρκετές φορές χωρίς να μείνω.(και 425 μια φορά)
Κατόπιν τούτου ,αμφισβητούνται και όλα όσα θετικά αναφέρονται για τον προΠάππου του.:p


Αν όμως ήθελα μεταχειρισμένο δεν θα έδινα 4-5 χιλιάρικα για Z με 40.000+χλμ.Αν ήθελα σώνει και καλά Τενερε θα αγόραζα ένα γέρικο των '90ς με 1000-1500 ευρώ και τα υπόλοιπα 3+ χιλιάρικα θα τα έκανα μαζέματα,αναρτήσεις και βενζίνες :D
Καλά ,το ξέρω ,εσύ είσαι γνωστός χρεπο-λάγνος.:p
Τη βρίσκεις να'σαι με τα εργαλεία στα χέρια και να προσπαθείς να κάνεις τα αρχαιολογικά ευρήματα να δουλέψουν για να βγάλουν κι αυτή τη βόλτα. :roflmao:


:friendship:
 

Λευκάδιος

Μέλος
Περιοχή
West Side Athens
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
BRP
Αγαπητή Δομή μας. :D
Δεν ξέρω απο που αντλείς τα στοιχεία σου ,αλλά εδώ σίγουρα είναι παντελώς λάθος.
Το τεπόζιτο του Τενερέ χωράει 23 λίτρα ,και έχω δεί 400 χλμ στο trip αρκετές φορές χωρίς να μείνω.(και 425 μια φορά)
Κατόπιν τούτου ,αμφισβητούνται και όλα όσα θετικά αναφέρονται για τον προΠάππου του.:p



Καλά ,το ξέρω ,εσύ είσαι γνωστός χρεπο-λάγνος.:p
Τη βρίσκεις να'σαι με τα εργαλεία στα χέρια και να προσπαθείς να κάνεις τα αρχαιολογικά ευρήματα να δουλέψουν για να βγάλουν κι αυτή τη βόλτα. :roflmao:


:friendship:
Επειδή είσαι φιλαράκι σου κάνω δώρο και ένα λίτρο βενζίνης χωρίς να το προσθέσω στο συνολικό βάρος του Ζ :hungry:.
400χλμ?Ίσως γιατί το πας αργά :roflmao:.Αν το trip computer είναι τόσο ακριβές όσο το κοντέρ των Ζ μπορεί και να δεις 500+ :p

Δεν είμαι αρχαιολάγνος απο άποψη αλλά απο άδεια τσέπη :laugh:.Πάντως στην τελευταία βόλτα άλλος έσκυβε στα γόνατα για να βάλει tie wraps,αλλά τώρα που το ξανασκέφτομαι δεν ήταν για το Ζ αλλά για την αρχαιολογία που έχεις :friend:
:friendship:
 
Τελευταία επεξεργασία:

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Τα tie wraps είναι πολυεργαλεία και κάνουν δουλειά για τα πάντα όλα ,αρχαιολογίες και απάτες. :friendship:


Εξω απ'την πλάκα.
Το μηχανάκι έχει 23 λτ καύσιμο ,και η μέση κατανάλωση με σβέλτο επαρχιακό ή ΕΟ 120-140 ,είναι στα +-5,5,l/100.
Kάνε τις πράξεις κ θα δείς οτι η αυτονομία ξεπερνάει όντως τα 400χλμ.
Κάνε και τις πράξεις στα στοιχεία που παρέθεσες (22 - 5,8) ,και θα δείς οτι είναι εντελώς λάθος τα 338 αυτονομίας ακόμα και με αυτά τα νούμερα.
θυμήσου επίσης οτι έχω καλυμπράρει τις ενδείξεις των οργάνων για να βλέπω πραγματικά.;)
 
Top Bottom