Γυρνώντας την Πυξίδα ανάποδα στον Νότο…. Κρήτη

North_explorer

Where the Pin Shows
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Λευτέρης
Μοτό
BMW R 1150 GS ADV
Η Κρήτη

Τα μέρη που περπάτησες
τα ριζιμιά χαράκια,
σ’ αναζητούν οι ρεματιές
και τα άγρια γεράκια.
Στην Κρήτη μια φορά αν πας ,
Θα μαγευτείς μαζί της ,
Και θα αναρωτηθείς και συ ,
Για την ομορφιά τσι Κρήτης!

Ένα οδοιπορικό , ένα ταξίδι , για να θεωρείται επιτυχημένο από τους περισσότερους πρέπει να παρουσιάζει μέρη μαγικά και ονειρεμένα , μέρη μακρυά από τον τόπο του καθενός μας , μέρη άπιαστα με εναλλαγές , μέρη εξωτικά με την περιπέτεια να υπερχειλίζει, και κυρίως να έχει ένα στόχο, ένα σημείο αναφοράς.
Δεν ξέρω εάν στο δικό μας φέτος το καλοκαίρι είχαμε κάτι από αυτά , ίσως τον στόχο , να κυκλώσουμε το μεγαλύτερο νησί της Ελλάδας , να περπατήσουμε στο νοτιότερο σημείο της Ευρώπης , να αγναντέψουμε το ηλιοβασίλεμα με θέα όλη την Μεσόγειο . Να δούμε ένα ουρανό από άκρη σε άκρη γεμάτο αστέρια , και όνειρα .

68873167_2560123620706017_4142020654436188160_o
 

North_explorer

Where the Pin Shows
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Λευτέρης
Μοτό
BMW R 1150 GS ADV
Έτσι λοιπόν αποφασίσαμε να περάσουμε περίπου 3 βδομάδες σε αυτό το νησί , εξερευνώντας από άκρη σε άκρη αυτόν τον τόπο .
Η Κρήτη είναι το μεγαλύτερο και πολυπληθέστερο νησί της Ελλάδας. Το νησί είναι εξαιρετικά ορεινό με τρεις κύριες οροσειρές, τoν Ψηλορείτη (Ίδα) (2456 μ.) τα Λευκά Όρη (2454 μ.) και τη Δίκτη (Λασιθιώτικα Όρη) (2148 μ.) που το διασχίζουν κατά σειρά από τη δύση ως την ανατολή. Επιπλέον ορεινοί όγκοι είναι αυτοί της Θρυπτής (1476 μ) στα ανατολικά τα Αστερούσια Όρη (1231 μ.) στα νότια. Στα βόρεια του νομού Ρεθύμνου υψώνονται τα Ταλαία όρη (1088 μ.) καθώς και το αυτόνομο όρος Κέντρος (1777 μ.) στον ίδιο νομό.
Βουνό και θάλασσα δηλαδή , ορεινές και παραθαλάσσιες διαδρομές με απίστευτες θέες, η καλύτερη συνταγή για μοτοσυκλετιστικό τουρισμό. Πανέμορφα βουνά με μοναδικά σπήλαια, γόνιμα οροπέδια και φαράγγια που οδηγούν σε μυστικές παραλίες, μικρές κοιλάδες με καταπράσινους ελαιώνες, λόφοι με κάστρα και ασβεστωμένα ξωκλήσια που κρέμονται από τα βράχια, πυκνά δάση και ξηρές θαμνώδεις εκτάσεις με θυμάρια, λίμνες και ποτάμια με καταρράκτες, απομονωμένα χωριά και κοσμοπολίτικες πόλεις, αμέτρητοι αρχαιολογικοί και ιστορικοί χώροι … όλα αυτά συνθέτουν το νησί των αντιθέσεων και των μύθων!
Η ιστορία του νησιού τεράστια , από τους πιο αρχαίους πολιτισμούς στον Ελλαδικό χώρο , οι Μινωίτες. Όπου κατά τα έτη 3000 π.Χ.–1400 π.Χ. άκμασε στο νησί ο Μινωικός πολιτισμός, ο αρχαιότερος πολιτισμός της Ευρώπης, με κυριότερα κέντρα του την Κνωσό, τη Φαιστό, τα Μάλια, και τη Ζάκρο όπου βρέθηκαν ανακτορικά συγκροτήματα.
Ιστορικά μοναστήρια με αγιογραφίες ανεκτίμητης αξίας όπως έργα του Μιχαήλ Δαμασκηνού , και του Δομίνικου Θεοτοκόπουλου, και του Ανδρέα Παβία. Που όλοι έμαθαν την τέχνη της αγιογραφίας σε αυτά τα μέρη.
Και φυσικά πόσο αιματοβαμμένο νησί. Οι Κρητικοί αναγκάστηκαν να πολεμούν για την ελευθερία και την ανεξαρτησία τους σε όλη, σχεδόν, την μακραίωνη ιστορία τους. Πολλά έθνη εισέβαλαν στο νησί : Ρωμαίοι, Ενετοί, Αραβες, Τούρκοι και Γερμανοί. Δεν ήταν λίγες οι αιματοβαμμένες επαναστάσεις με χιλιάδες νεκρούς. Οι Κρητικοί έγιναν ικανοί πολεμιστές και σαν τέτοιοι έμαθαν να ζουν για το σήμερα, χωρίς να προγραμματίζουν για το αύριο. Από τους πιο περήφανους ανθρώπους σε όλη την Ελλάδα .
Με ανθρώπους με ανοιχτά σπίτια και κρύα ρακί και ζεστές μαντινάδες να σε καλώς ορίσουν όπου και εάν πας . Με μια δίκη τους διάλεκτο , την κρητική, πολύ χαρακτηριστική. Ένας τόπος άμεσα συνδεδεμένος με μαντινάδες και μουσική. Παραδοσιακή μουσική και χαρακτηριστικά όργανα, όπως είναι πρωτίστως η κρητική λύρα και το λαούτο. Μερικοί από τους γνωστότερους Κρητικούς μουσικούς είναι ο Νίκος Ξυλούρης, ο Θανάσης Σκορδαλός, ο Κώστας Μουντάκης και ο Ψαραντώνης. Που είχαμε την τύχη να συνταξιδέψουμε δίπλα δίπλα στον γυρισμό από την Γαύδο.

68756259_2560122227372823_3190480949338963968_o

68710777_2560126074039105_7103138779526856704_o

68641824_2560149514036761_5884935867964850176_o

68608591_2560161884035524_4160581308361211904_o

69110154_465812810664620_4071375816875835392_n (1)
 

North_explorer

Where the Pin Shows
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Λευτέρης
Μοτό
BMW R 1150 GS ADV
1) Νομός Λασιθίου

Μέτα την βαρετή 500άρα μέχρι τον Πειραιά, παρόλο που κινηθήκαμε από επαρχιακό κυρίως δίκτυο, και το 9ώρο καράβι για το Ηράκλειο , φτάνοντας πρωί στο νησί , κατευθυνόμαστε από την ενδοχώρα προς το οροπέδιο του Λασιθίου για να καταλήξουμε στον Άγιο Νικόλαο που θα έχουμε και ως βάση τις πρώτες μέρες στο νησί. Εκεί θα είμαστε με φίλους , που ότι και να γράψω για την φιλοξενία τους είναι λίγο. Ένα μεγάλο ευχαριστώ μόνο και μια στην υγειά μας κάθε μέρα από την ρακί που μας δώσανε μέχρι την Θεσσαλονίκη.
Με βάση λοιπόν τον Άγιο Νικόλαο , ή όπως λεν οι ντόπιοι απλώς Άγιο, θα τριγυρίζουμε στον κόλπο του Μιραμπέλλου , στα οροπέδια και στις παραλίες της περιοχής.
Είναι μια πανέμορφη ήρεμη μικρή πόλη, με σήμα κατατεθέν του να είναι η γραφική Λίμνη Βουλισμένη, μια μικρή λιμνοθάλασσα στο κέντρο της πόλης, που χρησιμοποιείται για να δένουν οι βάρκες. Δεκάδες θρύλοι συνδέονται με αυτήν λόγω των πολύ βαθιών νερών της, όπως το ότι δεν έχει βάθος.

69232004_2560158680702511_1777726816815939584_o

67926166_2560138170704562_811864864665370624_o

68569085_2560131474038565_3603960964208132096_o
 

North_explorer

Where the Pin Shows
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Λευτέρης
Μοτό
BMW R 1150 GS ADV
Το οροπέδιο Λασιθίου
Το Οροπέδιο Λασιθίου είναι μια γραφική πεδιάδα που περικλείεται από βουνά. Βρίσκεται στο νομό Λασιθίου περίπου 70 χλμ ανατολικά του Ηρακλείου. Το οροπέδιο είναι γνωστό και για τους γραφικούς πια ανεμόμυλους. Τις δεκαετίες του ’50 και του ’60 το οροπέδιο ήταν ένα από τα πρώτα αιολικά πάρκα της Ευρώπης. Υπήρχαν περίπου 10-13 χιλιάδες ανεμόμυλοι που αντλούσαν τα υπόγεια ύδατα, με τα οποία πότιζαν τις καλλιέργειες τους οι κάτοικοί του.
Μπήκαμε στο Οροπέδιο από μια διαδρομή μέσω του χωριού Εμπάρου. Διαδρομή ασφάλτινη με πολλές φουρκέτες μέχρι να φτάσουμε δίπλα στην Σπάθη για να δούμε κάτω το οροπέδιο. Σεληνιακό τοπίο με άπειρους ανεμόμυλους να στέκουν χωρίς πανιά στην πεδιάδα να θυμίζουν πως ήταν εκεί τις προηγούμενες δεκαετίες. Χωρία όμορφα, όπως το Ψυχρό, την Ζένια και άλλα, που πλέον περιμένουν τους ξένους τουρίστες που ανεβαίνουν από τα Μάλια και την Χερσόνησο, αγοράζοντας φαντεζί μινιατούρες ανεμόμυλων.

69311754_2560137227371323_1158386403814408192_o

69359627_2560151147369931_1146012865027637248_o

68972915_2560137437371302_7627607273379987456_o

69294199_2560148610703518_5935898889042264064_o

68749877_2560165870701792_8373370177588297728_o

68700176_2560158044035908_183379706081443840_n

68711124_2560135600704819_3057677936321626112_o

DSC_8134
 

North_explorer

Where the Pin Shows
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Λευτέρης
Μοτό
BMW R 1150 GS ADV
Μιραμπέλλο

Ο κόλπος αυτός έχει συγκεντρώσει όλα τα χρήματα των πολυάστερων ξενοδοχείων και resorts , all inclusive , με την εκθαμβωτική λάμψη της Ελούντας και της Πλάκας. Με βίλες εκατομμυρίων να χαζεύουν την Σπιναλόγκα. Η Σπιναλόγκα γνωστό νησί από την ενετοκρατία έως κάστρο και φρούριο της περιοχής , αλλά πολύ γνωστό και ως Λεπροκομείο. Στις αρχές του 20 αιώνα μετατράπηκε η Σπιναλόγκα σε νησί των λεπρών και μεταφέρθηκαν εκεί πάνω από 300 ασθενείς , απομονωμένοι τελείως από τον έξω κόσμο. Ενώ αργότερα δέχτηκε ασθενείς ακόμα και από άλλες χώρες και χαρακτηρίστηκε σαν Διεθνές Λεπροκομείο. Μετά το 1957 για αρκετές δεκαετίες έμεινε αναξιοποίητη και μετά το ενδιαφέρον των πολυάριθμων τουριστών άρχισε να γίνεται συστηματική αναστήλωση και επισκευή των παλαιών κτισμάτων, των οχυρωματικών ενετικών τειχών, των παλαιών οικιών, των δρόμων κλπ.
Εμείς δεν πήραμε καραβάκι για απέναντι , αρκεστήκαμε στις δικές μας άκρες και από απολαύσαμε ένα κοκτέιλ σε ένα από τα καλύτερα ιδιωτικά μπαλκόνια με θέα την Σπιναλόγκα .
69441852_2560153364036376_7404239355893514240_o

DSC_8211

DSC_8205


Απολαύσαμε τις παραλίες στην περιοχή του Άγιου, και παραλίες με καταγάλανα νερά όπως το Βούλισμα την Κολοκύθα, που κατακλίνονται από καραβάκια με κόσμο τις μεσημεριανές ώρες , είδαμε και τους μύλους πάνω στο κύμα στο σχίσμα της Ελούντας.

69374412_2560136634038049_2814562360503566336_o

69306365_2560168144034898_7453517289502015488_o

68969594_2560148810703498_8095599502796259328_o

68610887_2560135754038137_1718009269409808384_o

68787339_2560167134034999_3764578683650572288_n

68661075_2560170137368032_7647438133818032128_n


Όμως όπως πάντα οι καλύτερες στιγμές είναι όταν κλείνει το κινητό , η φωτογραφική μηχανή , στιγμές με φίλους αδερφούς όπως ο Μίλτος , ο Κάρολος , ο Γρηγόρης . Τα ψησίματα στις αυλές , τις μεσημεριανές ρακές στο μπαλκόνι, τα βραδινά γλέντια στην Κριτσά και πόσα άλλα μέσα σε τέσσερις μέρες εκεί. Έτσι αφήνουμε την παρέα για να πάμε να βρούμε μια άλλη παρέα στην Ιεράπετρα.
 

North_explorer

Where the Pin Shows
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Λευτέρης
Μοτό
BMW R 1150 GS ADV
Σητεία

Κυκλώνοντας από ανατολικά το νησί , φεύγουμε από τον Άγιο προς Σητεία, ένα πολύ ωραίο οδηγικό κομμάτι του νησιού. Πρώτη στάση θα κάνουμε στον Μοχλό για πρωινό καφεδάκι. Ένα πολύ όμορφο παραθαλάσσιο χωριό.

69058935_2560162500702129_4452755147390451712_o

68839067_2560167380701641_5471779912673132544_n



Από εκεί στο φοινικόδασος του Βάι, ένα από τα πιο δημοφιλή αξιοθέατα στην Κρήτη. Σύμφωνα με την ιστορία, Άραβες πειρατές ήρθαν κάποτε εδώ με τα καράβια τους, έφαγαν τους χουρμάδες που είχαν φέρει μαζί τους και πέταξαν τα κουκούτσια στο χώμα. Από τους χουρμάδες αυτούς λέγεται ότι φύτρωσαν περίπου 6000 φοίνικες, από τους οποίους περίπου 4,500 υπάρχουν αυτή τη στιγμή. Το φοινικόδασος του Βάι σήμερα προστατεύεται και απαγορεύεται αυστηρά η διαμονή στην παραλία και η περιήγηση στα περιφραγμένα σημεία χωρίς άδεια.

69168869_2560138960704483_153449251521691648_o

68581648_2560123267372719_508952645323456512_o

68659948_2560139290704450_3761333058469363712_n
 

North_explorer

Where the Pin Shows
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Λευτέρης
Μοτό
BMW R 1150 GS ADV
Το φαράγγι των Νεκρών και ο Ξερόκαμπος

Η συνέχεια της μέρας είχε μια από της καλύτερες διαδρομές της Κρήτης. Ξεκινώντας από την Ζάκρο , περνώντας το φαράγγι για την κάτω Ζάκρο , συνεχίζοντας στον φιδίσιο δρόμο για Ξερόκαμπο και από εκεί το πάσο μέχρι τον Γούδουρα. Η χωμάτινη στο χείλος που φαραγγιού είναι μια υπέροχη ευκαιρία να θυμηθείς γιατί ταξιδεύουμε με ον-οφ μηχανάκια, και το ανέβασμα μετά τον Ξερόκαμπο να σκέφτεσαι πως θα ήταν εκεί με ένα γυμνό ή super motard.
Το φαράγγι είναι πανέμορφο με μεγάλες σπηλιές στα τοιχώματά του. Σε κάποιες από αυτές τις σπηλιές βρέθηκαν τάφοι από τη Μινωική εποχή και μέσα σε αυτούς ευρήματα μεγάλης αρχαιολογικής αξίας. Λόγω των τάφων αυτών μάλιστα το φαράγγι ονομάζεται «Φαράγγι τών Νεκρών». Καταλήγει στην Κάτω Ζάκρο και αποτελεί τμήμα του Ευρωπαϊκού μονοπατιού Ε4.
69265654_2560132784038434_8213615377205166080_o

68825279_2560131694038543_339769300803911680_o

68741826_2560170164034696_3666055123177570304_n

69218568_2560123907372655_4983256966487867392_o

69063090_2560122467372799_2972015049826107392_o

68625553_2560134087371637_7080774313585934336_o

69231640_2560153137369732_2706626770043404288_n



Στην Ιεράπετρα φτάσαμε βράδυ και εκεί μια άλλη πολύ καλή παρέα μας περίμενε με φίλους και γνωστούς. Να πιούμε τις ρακές του Μανωλιού , να συζητούμε τις ομορφιές του νησιού με την Κατερίνα και την Ρένα , να κάτσουμε να φάμε φρέσκια ψάρια δικά τους, όλοι μηχανόβιοι φίλοι ! Αλλά είπαμε οι καλύτερες στιγμές σε ένα ταξίδι είναι εκεί που δεν γράφουν οι κάρτες μνήμης ! Όπως και να έχει το ραντεβού για το επόμενο τραπέζι ξανά ορίστηκε.

68464720_2560133874038325_4115757449112190976_o
 

North_explorer

Where the Pin Shows
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Λευτέρης
Μοτό
BMW R 1150 GS ADV
Η Χρυσή

Μια μέρα αφιερώσαμε στο Γαϊδουρονήσι ή Χρυσή όπως λέγετε πλέον, με τη λεύκη και ροζ άμμο, τα γαλαζοπράσινα νερά, και τις παραλίες γεμάτες αμέτρητα κοχύλια. Πρόκειται για ένα μικρό εξωτικό νησί στο Λιβυκό Πέλαγος, μια ώρα απόσταση με το πλοίο από την Ιεράπετρα, που προστατεύεται από το Natura 2000, ως «περιοχή έντονου φυσικού κάλλους» και φιλοξενεί το μεγαλύτερο φυσικός σχηματιζόμενο δάσος Λιβανέζικου κέδρου στην Ευρώπη. Στο νησί απαγορεύεται να διανυκτερεύσει κάποιος , εάν και οι ντόπιοι από την Ιεράπετρα το κάνουν με προσοχή και σεβασμό στο νησί. Δεν έχει τίποτα εκτός μιας καντίνας. Μείναμε στο νησί κάποιες ώρες και άπλα απολαύσαμε ένα τροπικό παράδεισο στην χώρα μας.

69409358_2560140117371034_6397961087177719808_o

69239111_2560132470705132_3374360907441242112_o

69359681_2560140774037635_2926788064946683904_o

68825284_2560141274037585_3309025783330111488_o

68840334_2560133817371664_2849761026243559424_n

68621877_2560133324038380_7657131196400271360_o

68924549_2560170257368020_5624027101632921600_o

69355126_2560170347368011_1853657986023555072_o

68429367_2560135230704856_8227981669148131328_o (1)
 

North_explorer

Where the Pin Shows
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Λευτέρης
Μοτό
BMW R 1150 GS ADV
2) Νομός Ηρακλείου


Αστερούσια Όρη

Αφήνοντας πίσω την Ιεράπετρα , και μέσω Τέρτσας – Πεύκος – Δεμάτι , μπαίνουμε από το χωριό Στέρνες στα Αστερούσια Όρη. Αστερούσια Ορη ονομάζεται η οροσειρά που βρίσκεται παράλληλα με τη νότια ακτή του Νομού Ηρακλείου και δημιουργεί ένα φυσικό τείχος ανάμεσα στην ακτή και την πεδιάδα της Μεσαράς. Πάνω στα Αστερούσια Ορη δεν υπάρχει τίποτα για τον επισκέπτη – τουρίστα, κάποια λιγοστά χωριά που βρίσκονται σκαρφαλωμένα στις πλαγιές των βουνών με μικρά καφενεία, αχανείς εκτάσεις γης και αγρίων πλαγίων για τα αγριοκάτσικα μόνο. Η ψηλότερη κορυφή έχει ύψος 1231 μέτρα κι είναι η κορυφή του Κόφινα, πάνω από τη Μονή Κουδουμά.
Χωματόδρομοι που δεν οδηγούν πουθενά , είτε λόγω αλλαγής του μιτάτου , είτε λόγω καιρικών συνθηκών. Χώματα πατημένα από μπουλντόζες συχνά , όπως για να κατέβεις στην Μονή Κουδουμά , είτε και καθόλου για να πας στα Καπετανιανά γιατί ο περισσότερος κόσμος θα προτιμήσει τον μεγάλο κύκλο μήπως θα βρει και κάπου άσφαλτο. Τι άλλο να ζητήσει κανείς για να ζήσει την περιπέτεια του ως μηχανόβιος.
Γυμνά βουνά, κοφτερά βράχια και απότομοι γκρεμοί εκατοντάδων μέτρων που καταλήγουν κοντά στην θάλασσα δίνουν έναν απόκοσμο χαρακτήρα σε όλη την περιοχή, που όμοια της δεν υπάρχει αλλού στην Ελλάδα. Οι μέρες που περάσαμε στα Αστερούσια ίσως ήταν και οι καλύτερες όσο αναφορά την επίγευση του ταξιδιού μας !

69025694_2560135440704835_3734755822316552192_o

68971721_2560157914035921_161242108903030784_n

68601473_2560136910704688_7007757017695649792_o

69245685_2560124670705912_7690989647660318720_o

69235651_2560159300702449_3665098913133625344_n

68972582_2560129184038794_8712332157684547584_n

69040236_2560154857369560_6391137642569793536_o

68646788_2560139637371082_5566832198973128704_o
 

North_explorer

Where the Pin Shows
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Λευτέρης
Μοτό
BMW R 1150 GS ADV
Η διαδρομή για την Μονή Κουδουμά είναι περίπου 30-45 λεπτά συνεχόμενες κατηφορικές φουρκέτες με σαθρό χώμα με θέα όλο το λιβυκό πέλαγος. Λόγω αρκετού αέρα εκείνη την μέρα δεν μπορέσαμε να σταματήσουμε να βγάλουμε τις φωτογραφίες που θα θέλαμε τις θέας και τις διαδρομής.

68902699_2560166650701714_1876283611745878016_n

68620431_2560166420701737_2421164057932333056_o


Η Μονή Κουδουμά είναι παλιό ανδρικό μοναστήρι. Ο κεντρικός ναός είναι αφιερωμένος στην Κοίμηση της Θεοτόκου, και παλιότερα ήταν μέσα σε σπηλιά. Η περιοχή είναι γεμάτη σπηλιές σε πολλές από τις οποίες αποσύρονται και προσεύχονται οι μοναχοί, ενώ πολλές έχουν διαμορφωθεί σε ξωκλήσια. Η μονή με τη σημερινή της μορφή αναστηλώθηκε το 1870 από τους μοναχούς Παρθένιο και Ευμένιο Χαριτάκη στα ερείπια της παλαιάς μονής, όπου μέσα στην εκλησία είδαμε και τα λείψανά τους.

68596756_2560139830704396_6403583422706483200_o

68884756_2560151020703277_7674844101090476032_n

68530215_2560151724036540_8981264279407689728_o

68522626_2560144710703908_8824545024470417408_o

IMG_20190805_135557
 

North_explorer

Where the Pin Shows
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Λευτέρης
Μοτό
BMW R 1150 GS ADV
Από εκεί πήραμε τον δύσκολο δρόμο για τα Καπετανιανά που περνάει από τον αυχένα του Κοφίνα, και φτάσαμε ανοίγοντας κάποιες μάντρες στο χωριό.

68840334_2560150554036657_7734042975361040384_o

68566712_2560124154039297_4620154130567004160_n

IMG_0851

IMG_0860

68746840_2560142920704087_7021348042271883264_o


Τα Καπετανιανά κατοικούνται από λιγοστούς κατοίκους. Το χωριό ιδρύθηκε από Σφακιανούς αγωνιστές, έπειτα από την επανάσταση του Δασκαλογιάννη. Η προέλευση του ονόματος έχει να κάνει με τους “καπεταναίους” του χωριού και την συνεισφορά τους στους αγώνες κατά των Τούρκων.
Απογευματινές ώρες πλέον και φτάνουμε στο χωρίο. Αποφασίζουμε να κάνουμε στάση για φαγητό – καφέ. Μες το χωριό υπάρχει ένας ξενώνας , που έχει αναπαλαιώσει όλα τα σπίτια της κάτω γειτονιάς, με απίστευτη θέα και κρητική κουζίνα. Η απόφαση πάρθηκε σε δευτερόλεπτα, από την στιγμή που μας ενημέρωσαν ότι υπήρχε διαθέσιμο σπιτάκι. Η μαγική θέα του λιβυκού πελάγους σε συνδυασμό με την απόλυτη ησυχία σε κάνει να νιώθεις ότι ο χρόνος κυλάει πολύ πιο αργά εκεί.

69357887_2560146044037108_3143586013910138880_o

IMG_0868

68718788_2560157410702638_2493223782274039808_n

68413217_2560145224037190_1310174838727376896_o

68756708_2560133627371683_6671800063007653888_o

69082051_2560160004035712_7309709178702921728_o

68517201_2560137897371256_9012106774567714816_o

68674966_2560138024037910_1140785464626642944_o
 

North_explorer

Where the Pin Shows
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Λευτέρης
Μοτό
BMW R 1150 GS ADV
Φαράγγι της Τρυπητής

Το επόμενο πρωί το ξεκινάμε για να διασχίσουμε το φαράγγι της Τρυπητής. Η διαδρομή ξεκινάει από το χωριό Βασιλική και καταλήγει στην παραλία της Τρυπητής. Στην αρχή είναι βατός πλατύς χωματόδρομος , με ωραίες βλαταδούρες που ακόμα και έτσι που ήταν φορτωμένο το GS , δεν είχε θέμα να κινείται με 3η, 4η. Άλλη μια υπέροχη διαδρομή μέσα στα Αστερούσια. Το φαράγγι πήρε την ονομασία του από την εκκλησία της Παναγίας της Τρυπητής που είναι χτισμένη μέσα σε μία σπηλιά του φαραγγιού.

68690509_2560154174036295_8049793861268013056_n

68681365_2560168440701535_8752282165355479040_o

68799519_2560163864035326_4519543787218796544_o


Μετά από λίγο ο δρόμος κατηφορίζει μέσα στο φαράγγι , νιώθεις ότι σε κυκλώνουν τα επιβλητικά βράχια εκατοντάδων μέτρων , κοιτάζοντας αριστερά και δεξιά σου ξερά βουνά να ορθώνονται από πάνω σου. Μπορεί να είναι σχετικά μικρό στο μήκος, το τοπίο όμως είναι μαγικό και σου κόβεται η ανάσα. Σε κάποιο σημείο οι βράχοι του φαραγγιού έρχονται τόσο κοντά ο ένας στον άλλο, που κυριολεκτικά χωράει ίσα ίσα να περάσει μόνο ένα αυτοκίνητο!

68810721_2560137674037945_2104003761327308800_o

68537740_2560122974039415_6924836192940720128_o

68531080_2560145070703872_5525301724941647872_n

IMG_1031

69238003_2560131127371933_3594992591457746944_n
 

North_explorer

Where the Pin Shows
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Λευτέρης
Μοτό
BMW R 1150 GS ADV
Αφού κάνουμε μια γρήγορη βουτιά στην πανέμορφη παραλία του φαραγγιού, παίρνουμε την άλλη έξοδο του , προς Λέντα – Δυσκό μέσω χωματόδρομων με προορισμό τους Καλούς Λιμένες. Μια στάση στο καφενείο στο λιμάνι του Άγιου Φαύλου, γιατί όπως λένε, μια ιστορία που θα ακούσεις για το μέρος που πας, μια φορά πλουσιότερος θα φύγεις. Και ένα δροσέρο καφεδάκι στον Δυσκό ήταν απαραίτητο μετά την ζέστη στο πέρασμα της Τρυπητής.

69215106_2560131887371857_8851667227548581888_o

68549256_2560152500703129_5579327873744896000_o

68512923_2560151420703237_2213286597128880128_n


Πίσω από τους Καλούς λιμένες , υπάρχει ένα μικρό κολπάκι με ένα βράχο στην μέση. Ονομάζεται τα Στενά του Αγίου Παύλου, και εκεί θα κατασκηνώσουμε το εκείνο βράδυ. Στον κόλπο βρίσκεται το ξωκλήσι και η σπηλιά του Αγίου Παύλου, όπου σύμφωνα με την παράδοση διέμεινε ο Απόστολος Παύλος. Λέγετε πως όταν ο Άγιος ήταν αιχμάλωτος και τον πηγαίνανε στην Ρώμη για να δικαστεί, το πλοίο που τον μετέφερε προσορμίστηκε λόγω καιρικών συνθηκών στην περιοχή , και του ζητήθηκε αφού πίστευε σε Θεό που κάνει θαύματα να ηρεμήσει την θάλασσα για να δέσει το πλοίο. Ο Άγιος το έκανε και για αυτό και οι περιοχή ονομάζεται Καλοί Λιμένες. Το δεύτερο θαύμα που λέγετε στην περιοχή είναι ότι όταν κατέβηκαν από το πλοίο , έναν από τους αιχμαλώτους τον τσίμπησε φίδι και θα πέθανε. Από τότε δεν υπάρχει δηλητηριώδες φίδι σε όλη την Κρήτη. Η παραλία όλη είναι γεμάτη από πέτρες που έχουν πάνω τους χαραγμένους σταυρούς.

68513201_2560154707369575_9105594992692297728_o

69445067_2560159754035737_5971757854464409600_n

69258705_2560127020705677_1408470722984017920_o

68747281_2560145677370478_8929810854669451264_o



Το δικό μας μικρό θαύμα που ζήσαμε στην παραλία ήταν , ότι την μοιραζόμασταν με τον Κ. Στέλιο , ψαροντουφεκά και ερασιτέχνη ψαρά , και την γυναίκα του κ. Ειρήνη, την παραλία , με ένα βραδινό με την ψαριά της ημέρας , με χίλια αστέρια ουρανό και το κύμα να σκάει στα πόδια μας.

69287679_2455899001183693_3950852733833052160_n

69452151_2560155670702812_2625570691239378944_n

69334121_2368704020114428_8469820578822356992_n

69110783_2560140950704284_5440108325616222208_o
 

North_explorer

Where the Pin Shows
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Λευτέρης
Μοτό
BMW R 1150 GS ADV
Το Αγιοφάραγγο

Αγιοφάραγγο, ή αλλιώς το φαράγγι των Αγίων, είναι ένα μικρό φαράγγι νότια στο Νομό Ηρακλείου. Ήταν ένα τεράστιο αρχαίο σπήλαιο, η οροφή του οποίου διαβρώθηκε από τις δυνάμεις της φύσης και τελικά κατέρρευσε, και έτσι δημιουργήθηκε το φαράγγι. Το όνομα του οφείλεται στο ότι χρησιμοποιήθηκε από πολλούς ερημίτες που ασκήτευσαν εκεί. Σύμφωνα με τους ντόπιους σήμερα ζούνε μέσα στο φαράγγι 4 ασκητές ‘αόρατοι’ για τον κόσμο. Κάποτε τριακόσιοι ερημίτες ζούσαν εδώ σε συνθήκες απόλυτης απομόνωσης του ενός από τον άλλο. Συναντιόταν μόνο μια φορά το χρόνο στο «Γουμενόσπηλιο» κι εκεί αφού μετριόντουσαν έβλεπαν ποια πέτρα ήταν άδεια, ήξεραν ποιοι και πόσοι είχαν πεθάνει τον προηγούμενο χρόνο.
Εμείς το επόμενο πρωί φτάσαμε με την μηχανή όσο πιο μέσα γινόταν και από εκεί περπατήσαμε το φαράγγι μέχρι την παραλία του.
68983189_2560164884035224_680209093247369216_n


Το περπάτημα μέσα στο φαράγγι εάν ξέρεις την ιστορία σε κάνει να ανατριχίαζεις καταλαβαίνοντας πως ζούσαν και ζουν εκεί οι ασκητές. Τα απόκρημνα βράχια του με ύψος πάνω των 100 μέτρων σε σημεία είναι γεμάτα σπήλαια και με ένα εκκλησάκι στο κέντρο περίπου , που είναι αφιερωμένο στον Άγιο Αντώνιο τον ασκητή. Μπήκαμε μέσα , αφήσαμε ξηρά τροφή για τους ασκητές , που λέγετε ότι κατεβαίνουν τις πρωινές ώρες να την πάρουν.

69321971_2413158419008955_7847466696506867712_n.jpg

69047535_2560143844037328_6596551007621087232_o

68703886_2560133010705078_1717029973916647424_o

69090863_2560162667368779_8744177557772959744_n

69127956_2560161580702221_4969390381104889856_n

69149202_2560147134036999_6122790628536352768_n


Κάναμε μπάνιο στην παράλια του , που ήταν από τα πιο κρύα νερά που μπήκαμε στην Κρήτη, και πήραμε το δρόμο της επιστροφής προς τα επάνω ξανά.

68568614_2560149164036796_126199054123139072_o

68516107_2560130977371948_3358822531808100352_n

68489393_2560147430703636_2391139011012853760_o
 

North_explorer

Where the Pin Shows
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Λευτέρης
Μοτό
BMW R 1150 GS ADV
Στην συνέχεια του δρόμου μας πετύχαμε άλλο ένα μοναστήρι, αυτό της Παναγίας της Οδηγήτριας. Όλη η νότια Κρήτη είναι γεμάτο μοναστήρια και θρησκευτικούς τόπους. Το συγκεκριμένο μοναστήρι είναι από τα ιστορικότερα στην Κρήτη και διαθέτει μια τεράστια περιουσία, και τεράστιες εκτάσεις γης στα Αστερούσια Όρη. Στη Μονή μόνασαν και οι αδελφοί Παρθένιος και Ευμένιος, οι οποίοι αργότερα ίδρυσαν τη Μονή Κουδουμά, που είδαμε στην αρχή των Αστερούσιων. Το συγκρότημα της μονής θυμίζει ακόμη και σήμερα φρούριο, κάτι που όντως υπήρξε στην περίοδο της εισβολής των Τούρκων με τον θρυλικό Πύργο του Ξωπατέρα, να στέκει έως σήμερα.

69185298_2560149347370111_7323907378510823424_o

68881782_2560145877370458_7153104221435330560_o

68769468_2560146484037064_3071647420531081216_o
 

North_explorer

Where the Pin Shows
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Λευτέρης
Μοτό
BMW R 1150 GS ADV
Τα Μάταλα

Στην συνέχεια κατευθυνθήκαμε προς τα Μάταλα. Το μικρό χωριό αυτό με την διάσημη παραλία του και τις σπηλιές του. Οι σπηλιές λαξεύτηκαν πριν από χιλιάδες χρόνια και αποτέλεσαν τάφους της Ρωμαϊκής περιόδου. Στις σπηλιές των Ματάλων βρήκαν τον παράδεισο τους οι χίπηδες, τα Παιδιά των Λουλουδιών, τις δεκαετίες του ’60 και του ’70, όταν μαζεύονταν κατά εκατοντάδες για να εκφραστούν ελεύθερα, να χαρούν τον έρωτα και να δημιουργήσουν. Και αυτό το μικρό ψαροχώρι έγινε γνωστό σε όλον το κόσμο.
Σήμερα φυσικά τα Μάταλα δεν είναι πια αυτό που ήταν το 1960 και στις αρχές του 1970. Απέχουν πολύ από το μικρό χωριό που μάζευε τους χίπις που πριν έρθουν εδώ διαδήλωναν στο Woodstock. Αυτό που συναντήσαμε ήταν άπειροι τουρίστες στοιβαγμένοι απέναντι στα βράχια για μια φώτο με hastag #peace , #make_love κτλ.
Βέβαια η παραλία είναι πανέμορφη , υπάρχουν δεκάδες μαγαζάκια για μικροσουβενίρ, και άπειρο αλκοόλ στα μπαράκια του χωριού που κινούνται σε regge , και clasic rock μουσικές.
68611370_2560147900703589_5125509435837382656_o

69024549_2560138367371209_8980723220902576128_o

69387007_2560166024035110_3559781246974296064_o

69171669_2560144017370644_5803316697473482752_o

68611376_2560156970702682_4426675045112217600_n

69245678_2436277503294272_6911266540121751552_n.jpg
 

North_explorer

Where the Pin Shows
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Λευτέρης
Μοτό
BMW R 1150 GS ADV
Αφήνουμε λοιπόν τα Αστερούσια Όρη και το παραθαλάσσιο κομμάτι και κατευθυνόμαστε προς την σκιά του Ψηλορείτη και το χωριό Ζαρός. Ο Ψηλορείτης είναι ορεινός όγκος στην κεντρική Κρήτη με ύψος 2456 μέτρα. Έχει 5 κορυφές που ξεπερνούν τα 2000 μέτρα. Τον μισό σχεδόν χρόνο είναι καλυμμένος με χιόνια, που λιώνοντας κατά την άνοιξη, τροφοδοτούν τα υπόγεια ποτάμια και τις βαθιές σπηλιές του με τεράστιες ποσότητες νερού. Στον Ψηλορείτη υπάρχει το Ιδαίον Άντρον, σπήλαιο που θεωρείτε ότι γεννήθηκε ο Δίας. Χιλιάδες μαντινάδες περιλαμβάνουν αυτό τον πέτρινο γίγαντα της Κρήτης.
Εμείς δεν προλάβαμε να δούμε κάποιο από τα σπήλαια του , αλλά σίγουρα στην επόμενη φορά θα το βάλουμε στο πρόγραμμα.
68750714_2560161690702210_2561527222707945472_n
 

North_explorer

Where the Pin Shows
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Λευτέρης
Μοτό
BMW R 1150 GS ADV
Ζαρός

Ο Ζαρός είναι ένα γραφικό κεφαλοχώρι του Ηρακλείου χτισμένο σε μια καταπράσινη κοιλάδα στους πρόποδες του Ψηλορείτη και σε υψόμετρο 450m περίπου. Ο Ζαρός είναι διάσημος για τις πεντακάθαρες πηγές νερού, που διαθέτει. Άλλωστε, το όνομά του προέρχεται από την σύζευξη των λέξεων «ζα» και «ρους», που σημαίνει πολύ ροή.
Εκεί λοιπόν στον ξενώνα της κ. Κατερίνας, 75 ετών, με το απίστευτο πρωινό και τα χειροποίητα τοπικά προϊόντα της , τα δώρα που προσπαθούσε να γεμίσει τις βαλίτσες μας κι άλλο , την ρακή της γειτόνισσάς της και με την γεύση της στάκας και της πίτας της ακόμη στον ουρανίσκο μου περάσαμε εκείνο το βράδυ.

68641824_2560149514036761_5884935867964850176_o

68848211_2560146894037023_2311306396592766976_o

68733240_2560143094037403_7253800365345210368_o

69327232_2560152040703175_5308330328018911232_o


Το επόμενο πρωί επισκεφτήκαμε την ομώνυμη τεχνητή λίμνη του χωριού. Η λίμνη πριν το 1987 ήταν ένας μικρός υδροβιότοπος ο οποίος σχηματιζόταν από τον κρατήρα μιας τρεχούμενης πηγής. Από τότε κατασκευάστηκε και έχει πάρει την μορφή που έχει και σήμερα. Από τη λίμνη ξεκινάει το μονοπάτι για το φαράγγι του Αγίου Νικολάου, το οποίο καταλήγει – έπειτα από πορεία περίπου δυόμιση ωρών – στο πανέμορφο και καταπράσινο δάσος του Ρούβα, ένα από τα ελάχιστα δάση πρίνου σε ολόκληρη την Ελλάδα. Στην αρχή του φαραγγιού βρίσκεται το Μοναστήρι του Αγίου Νικολάου. Γύρω από τη λίμνη υπάρχει ταβέρνα – καφετέρια, όπου ο επισκέπτης μπορεί να ξεκουραστεί και να απολαύσει το τοπίο και την ηρεμία της περιοχής. Αυτό κάναμε και εμείς, και αφού την κυκλώσαμε περπατώντας, την φωτογραφίσαμε , φύγαμε για το Μοναστήρι του Αγίου Νικολάου και το Μοναστήρι Αγίου Αντωνίου Βροντησίου.

68907117_2560146817370364_1820113471103041536_o

69587099_2560156487369397_2601079370378379264_o

69597291_2560169687368077_4176968704539492352_n
 

onroad

Superhero
Περιοχή
RTW
Όνομα
Konstantinos
Μοτό
KTM790R
Πολυ ωραια αφηγηση Λευτερη , Να ειστε καλα να ταξιδευεται και να ανταμωνετε με φιλους .
 

North_explorer

Where the Pin Shows
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Λευτέρης
Μοτό
BMW R 1150 GS ADV
Φεύγοντας από την λίμνη περάσαμε πρώτα από την μονή του Αγίου Νικολάου. Σήμερα διατηρείται μόνο ο μικρός ναός του Αγίου Νικολάου, και στην μονή δεν μένουν καλόγεροι. Εντύπωση μας είχε κάνει όσα είχαμε διαβάσει και ακούσει για ένα άλλο μοναστήρι της περιοχής. Την Μονή Αγίου Αντωνίου Βροντησίου. Ιστορικό και πνευματικό κέντρο της περιοχής , ειδικότερα την περίοδο της Ενετοκρατίας στην Κρήτη. Από εδώ ξεκίνησε η κρητική σχολή αγιογραφίας και μεγάλοι ζωγράφοι της εποχής, πέρασαν , μαθήτευσαν και δίδαξαν στην Μονή. Η παράδοση θέλει το μεγάλο κρητικό ζωγράφο Μιχαήλ Δαμασκηνό να είναι μοναχός της μονής. Κατά τη διάρκεια της εκεί παραμονής του φιλοτέχνησε έξι από τις πιο γνωστές εικόνες του, που παρέμεναν στο μοναστήρι μέχρι το 1800 και είναι οι: ( Η προσκύνησις των Μάγων, Μη μου Άπτου, Η Α’ Οικουμενική Σύνοδος, Ο Μυστικός Δείπνος, Η καιόμενη βάτος και Η Θεία Λειτουργία). Επίσης αναφέρετε ότι ο νεαρός Δομήνικος Θεοτοκόπουλος μαθήτευσε στη Μονή Βροντησίου πριν να φύγει από την Κρήτη και να μείνει στην ιστορία της τέχνης σαν ένας από τους μεγαλύτερους ζωγράφους με το όνομα El Greco. Μέσα στο ναό φυλάσσονται μέχρι σήμερα εξαιρετικές εικόνες έργα, από τον 16ο αιώνα.
Όταν φτάσαμε αντικρίσαμε την είσοδο της Μονής κλειστή. Και ενημερωθήκαμε από χαρτί, έξω από την μονή ότι μόνο κατόπιν συνεννόησης και συγκεκριμένες ώρες υπάρχει το επισκεπτήριο. Το προηγούμενο βράδυ που ακούγαμε ιστορίες για το μοναστήρι από την κ. Κατερίνα , μας είχε επισημάνει ότι πρόσφατα είχε αποβιώσει ο προηγούμενος ηγούμενος της Μόνης, που ήταν έξω καρδιά άνθρωπος και πλέον ότι η κατάσταση και η αυστηρότητα της Μονής είχε αλλάξει. Για καλή μας τύχη όμως λίγο πριν φύγουμε ένας από τους τέσσερις μοναχούς επέστρεφε από το χωριό και αφού πιάσαμε συζήτηση μας άνοιξε και μας άφησε να δούμε πως είναι μέσα.

68753498_2560167737368272_5909635924236435456_n

69226465_448573079089345_2725768004762599424_n

69171298_667143823782055_4116214184524382208_n

69260946_493823671447706_5139562654729240576_n

69218238_722079511571844_5178468684699533312_n

69503104_924689021210345_4539393403779022848_n

68944568_470827216834628_3249628198102630400_n
 
Top Bottom