Διασχίζοντας υδάτινα κωλύματα...

ckalfas

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Χρήστος
Μοτό
BMW R 1200 GSA
KTM 640 ADV
Yamaha Virago 250
Πηγή: "All Road Training" του Ν. Σπανού

Αφιέρωμα στην διέλευση ποταμών.

Υπάρχουν φορές που ο δρόμος αναγκαστικά μας οδηγεί μέσα από υδάτινα «κολλήματα». Εγκαταλείπουμε την προσπάθεια;
Προχωράμε γνωρίζοντας τις δυσκολίες και τι πρέπει πάντα να προσέξουμε.Υδραυλική Συμπίεση.

Προσοχή κίνδυνος...Το πέρασμα από βαθιά ποτάμια και λίμνες εγκυμονεί ένα πολύ σοβαρό κίνδυνο για την μοτοσικλέτα σας. Ο κίνδυνος αυτός ονομάζεται υδραυλική συμπίεση. Για να το κάνουμε πιο κατανοητό, αυτό σημαίνει ότι ο κινητήρας πλημμυρίζει κυριολεκτικά από νερά ή λασπόνερα. Από πού μπαίνουν αυτά τα νερά; Κυρίως από την εισαγωγή του αέρα. Όσο πιο χαμηλά και πιο εκτεθειμένη είναι η εισαγωγή του αέρα τόσο πιο εύκολα το νερό μπορεί να γεμίσει το φιλτροκούτι και στην συνέχεια να φτάσει στο μοτέρ. Γι αυτό θα χρειαστεί πάντα να έχετε στο μυαλό σας ότι ακόμα και κατά την διάρκεια της κίνησης σας σε ένα χωματόδρομο με νερολακούβες τα γρήγορα περάσματα από μέσα τους μπορεί να είναι μεν θεαματικά αλλά μερικά από τα νερά που πετάγονται φτάνουν έως και το μοτέρ αλλοιώνοντας την ποιότητα και λιπαντική ικανότητα του λαδιού σας. Σε αυτήν την περίπτωση δημιουργείται μια αργή αλλά σταθερή φθορά στα μηχανικά μέρη του κινητήρα σας. Η υδραυλική συμπίεση βέβαια δεν είναι κάτι που συμβαίνει σε βάθος χρόνου, αλλά ακαριαία. Εάν πέσετε και η μοτοσικλέτα «κολυμπήσει» τότε τα νερά με την επανεκκίνηση της μοτοσικλέτας θα δημιουργήσουν εσωτερική πίεση και στην καλύτερη περίπτωση θα σας σπάσουν την μίζα. Θα ακουστεί ένας τραχύς θόρυβος και αυτό ήταν μια σοβαρότατη ζημιά. Τι κάνουμε δεν περνάμε από ποτάμια; Όχι περνάμε.

Η υδραυλική συμπίεση δεν μπορεί να προέλθει μόνο από πτώση, αλλά και από υπερβολική ταχύτητα και κίνηση μέσα σε βαθιά νερά για αρκετή ώρα. Επίσης το αυτονόητο. Όταν το ύψος νερού ξεπερνάει αυτό του ύψους της εισαγωγής αέρα. Σε περίπτωση που η εισαγωγή του αέρα είναι ορατή και προσβάσιμη με τα χέρια τότε η χρήση «αναπνευστήρα» είναι ένας τρόπος για να αντιμετωπίσετε και αυτό το πρόβλημα. Χρησιμοποιήστε ελαστικό σωλήνα ίδιας διατομής με την εισαγωγή και φέρτε τον επάνω και ψηλά τόσο όσο χρειάζεται για να μην ρουφάει νερά.

Εφαρμόστε τον καλά και σφίξτε τον με ζιπάκια. Σε περίπτωση πάλι που τα νερά έχουν πλημμυρήσει το μοτέρ τότε υπάρχει λύση για να συνεχίσετε. Αρχικά βγάλτε τα μπουζί. Τραβήξτε μιζιές για να βγούν τα νερά και κατά συνέπεια να αποσυμπιεστεί το μοτέρ. Τοποθετήστε τα μπουζί και στην πρώτη ευκαιρία αλλάξτε οπωσδήποτε δύο ή και τρεις φορές τα λάδια και το φίλτρο λαδιού και αέρα. Επίσης πρέπει να αναφέρουμε ότι από τις εξατμίσεις είναι τρομερά δύσκολο τα νερά να φτάσουν έως τον κινητήρα και είναι σεχεδόν αδύνατο όταν το αυτός είναι σε λειτουργία.Περπατήστε και ελέγξτε βάθος νερού, και τύπο πυθμένα.Το πλέον ασφαλές πέρασμα από το οποιοδήποτε ποτάμι προϋποθέτει προηγούμενη ανίχνευση. Περπατήστε λοιπόν από την μια πλευρά έως την άλλη με ένα ξύλο στο χέρι για να ελέγξετε αρχικά το βάθος και την δυσκολία του πυθμένα. Υπάρχουν ποτάμια με πέτρα στον πυθμένα, αλλά και ποτάμια με λάσπη ή βούρκο. Περπατώντας και μόνο θα μπορέσετε να δείτε από πού, πως και αν είναι γενικώς εφικτό ή όχι το πέρασμα.Πέρασμα καθιστός;Ναι. Αν ο πυθμένας γλιστράει πολύ τότε καλύτερα να περάστε σε καθιστή θέση οδήγησης. Χρησιμοποιείτε τα πόδια σας σαν βοηθητικά μέσα ευστάθειας σε περίπτωση που δείτε ότι πάτε για πτώση. Απαγορεύεται το κάθισμα στην σέλα γιατί στον βούρκο γιατί θα κολλήσετε στα πρώτα μέτρα.Ελεγχόμενο – ασφαλές πέρασμα.Το πλέον ελεγχόμενο και ασφαλές πέρασμα είναι αυτό που δεν είστε καν επάνω στην μοτοσικλέτα σας. Χρησιμοποιώντας 1η ταχύτητα πολύ αργά αρχίζετε και περπατάτε δίπλα της χρησιμοποιώντας την δύναμη του κινητήρα για να προχωράτε. Αυτό το πέρασμα είναι το προτεινόμενο όχι μόνο για τους πιο αρχάριους αλλά και σε κάθε περίπτωση όταν βρίσκεστε σε μεγάλα βάθη νερού.


http://allroad-training.com/index.php/blog/αναβάτης-και-μοτοσυκλέτα/item/272-spanos-adventure-riding-tips

http://allroad-training.com/index.php/blog/αναβάτης-και-μοτοσυκλέτα/item/275-διασχίζοντας-ποτάμια
 
Top Bottom