MOTO-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Ανοίγω αυτό το θέμα για να μπορούμε να συζητάμε θέματα γύρω από τη μοτοσυκλέτα που δεν κολλάνε σε συγκεκριμένες κατηγορίες,η αυστηρά σε μοντέλα και καλό είναι να είναι προσβάσιμα σε όλους ως γενική κατηγορία, ανεξαρτήτως κάποιας μάρκας προτίμησης η ενός μοντέλου.
 

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Και ως πρώτο θέμα να βάλω ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο του Μπάμπη Μεντη στο motomag που ξεκαθαρίζει αρκετά την στρατηγική της ktm σχετικά με τις συνεργασίες που έχει κάνει στην Κίνα και πως προστατεύει και εξελίσσει το δικό της προϊόν παράλληλα.


Δημήτρη 640 Armageddon το σχόλιο σου!

Απ' ότι βλέπεις δε πάει στα τυφλά σε τοίχο ο Pfeirer! Εκμεταλλευται από Κίνα φτηνά εργατικά,γραμμές παραγωγής και αλυσίδες εμπορικές αλλά παράλληλα είναι μπροστά στις εξελίξεις και αφήνει στους Κινέζους αυτά που πρέπει ώστε να φάνε μόνοι τους τα μούτρα τους! Σου λέει θες μοτέρ κύριε? Θα εξελίξεις εσύ ηλεκτρονικά χαρτογραφήσεις,εγκεφάλους και πολλά άλλα. Με τα σχέδια μόνο κάνεις δεν έκανε δουλειά!

Και για το ίδιο το 790 adventure που επαναλανσαρει φυλάει ειδική εξέλιξη στο μοτέρ ώστε να είναι ανώτερο από τον ανταγωνισμό που η ίδια βέβαια βοήθησε να δημιουργηθει. (βλέπε cfmoto 800mt).
 

socrates

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Σωκράτης
Μοτό
dl650
"Με τα σχέδια μόνο κάνεις δεν έκανε δουλειά!"

Reverse engineering λέγεται και οι κινέζοι έχουν αποδείξει ότι το κατέχουν.
Το όλο στοίχημα δεν είναι το ΑΝ αλλά το ΠΟΤΕ και η απάντηση είναι... ΠΙΟ ΣΥΝΤΟΜΑ από όσο θα ήθελαν ή είχαν υπολογίσει οι άλλοι.
 
Τελευταία επεξεργασία:

nick_89

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Νίκος
Μοτό
Honda XL650V Transalp
Να πως για τους κινέζους, πως δεν χρειάζονται καν σχέδια.
Να θυμίσω πως το 70', δεν ήξεραν τί πάει να πει new building πλοίο γκαζάδικο κτλ, μέχρι να πάνε οι Ευρωπαίοι να χτίζουν και να αφήνουν τεχνογνωσία πίσω τους, σε κάθε ταξίδι.
Όταν μεσουρανούσε η Ελευσίνα, το Πέραμα, η Σύρος και ο Σκαραμαγκάς, η Ναντόνγκ και η Γκουανγκζου στην Κίνα ούτε ήξεραν τί είναι πλοίο.

Νομίζω το αποτέλεσμα, το γνωρίζουν ακόμη και όσοι δεν ασχολούνται με την ναυτιλία. Το ίδιο ισχύει και σε όλους τους τομείς.
 

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Επειδή απασχολούμαι στην ναυπηγοεπισκευή οκ θα συμφωνήσω πώς στην Ναυπηγική και στην Ναυπηγοεπισκευή υπήρξε προφανώς και άνοδος και επικράτηση των Κινέζων και τεράστιο μερίδιο στον χώρο και χρήση Reverse engineering αλλά η γνώση τους είναι μέχρι ένα σημείο και τα προϊόντα τους μέτρια ή κάτω του μετρίου σε ποιότητα. Δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή μηχανή πλοίου, αντλία, Governor, καυστήρας, delaval, turbo, μπλα μπλα μπλα που να μην είναι χαμηλής ποιότητας σε σύγκριση με Γιαπωνέζικα-Ευρωπαϊκά και ο λόγος που πάνε εκεί εφοπλιστές είναι επειδή είναι φτηνά σε εργατικά, λαμαρίνα που είναι και το κύριο έξοδο στην κατασκευή και επισκευή πλοίου. Και μετά τρέχουμε εμείς να μαζέψουμε τα αμάζευτα.

Όμως το πλοίο είναι άλλο τελείως μέρος του λόγου και όταν μιλάμε για έναν αναβάτη η μοτοσυκλέτα είναι αντικείμενο πόθου, χόμπυ. Εν ολίγοις μπορείς να πουλήσεις εκατομμύρια παπάκια, σκουτεράκια, μοτοσυκλετάκια ώς 250cc αλλά όταν μπείς στο παιχνίδι του Premium προϊόντος, της μοτοσυκλέτας μεγάλου κυβισμού πρέπει να έχεις τελείως άλλη νοοτροπία για να πετύχεις. Κανείς δεν θα επενδύσει 10 χιλιαρικα αντί για 12 για να πάρει μια μοτοσυκλέτα αν είναι σκουπίδι για 2 χιλιάρικα. Πρέπει να είναι σοβαρής ποιότητας και αν χάνει κάπου να χάνει σε λεπτομέρειες όπως η απόλυτη απόδοση, το απόλυτο φινίρισμα. Αλλιώς είναι λίγα τα ψωμιά τους.

Βλέπουμε αναβάτες να αγόρασαν CFmoto 800mt και να είναι ευχαριστημένοι όχι μόνο απο τα λεφτά που έδωσαν αλλά και απο την απόδοση της μοτοσυκλέτας. Υπήρξαν και υπάρχουν θεματάκια όπως το firmware στην ECU που έκανε προβληματικό τον ψεκασμό (αυτό που λέγαμε) και έχει δωθεί λύση σε κάποια. Η ευχαρίστηση τους όμως των ιδιοκτητών θα μετρηθεί και σε ορίζοντα 2ετίας-5ετίας-10ετίας. Δεν είναι μιας μέρας το στοίχημα. Υπάρχει το Long-term στοίχημα που πρέπει να κερδίσεις για να γίνει ο πελάτης μόνιμος και να επιστρέψει και στην επόμενη αγορά αλλιώς είναι πρόσκαιρη η επιτύχία σου.

Η ΚΤΜ εδώ βλέπουμε πώς δεν στέκεται στην ΄΄υπόθεση΄΄ πώς θα προσφέρει αντάξιο προϊόν σε προδιαγραφές με μια CFmoto και θα περιμένει ο κόσμος να αγοράσει βάσει ονόματος αλλά το πάει παραπέρα και αναβαθμίζει σε προδιαγραφές τις δικές της μοτοσυκλέτες, τα δικά της μοτέρ, τα δικά της ηλεκτρονικά, τις δικές της αναρτήσεις έτσι ώστε να μπορεί να προσφέρει αυτή το κορυφαίο προϊόν και να είναι αυτή η Premium μάρκα που θα αξίζει τα παραπάνω λεφτά.

Το στοίχημα για τους Κινέζους στην παρούσα φάση είναι αν θα μπορέσουν να πείσουν για την ΄΄αρτιότητα΄΄ τους προϊόντος τους και την αντοχή του στον χρόνο φρονώ.

Δηλαδή στην πράξη να αγοράσεις το Skoda Octavia αντί για το Audi A4 επειδή δεν έχεις λεφτά να πας στο AUDI ή δεν σου χρειάζεται η έξτρα απόδοση και πολυτέλεια αλλά να είναι το SKODA OCTAVIA Και αποδεκτής ποιότητας και αντοχής και απόδοσης.

Αυτό πιστεύω μπορούν να το κάνουν, σε ένα βαθμό το πετυχαίνουν αυτή τη στιγμή αλλά έχει μέλλον η δουλειά. Χώρος πάντως υπάρχει στην αγορά και για το budget και για το premium. Η ποιότητα όμως και η αξιοπιστία είναι αιώνιοι δείκτες. Αν είναι το φτηνό κρέας το τρώνε οι σκύλοι δεν θα πετύχει το πείραμα. Αν είναι σου δίνω καλή ποιότητα αλλά μια-δυο γενιές πίσω σε τεχνολογία και ένα κλικ πίσω σε πολυτέλεια τότε υπάρχει χώρος για επιτυχία.

Τώρα αν σε επόμενο στάδιο όπως η HYUNDAI-GENESIS στα αυτοκίνητα μπορέσουν να κάνουν το απόλυτο Step-up και να γίνουν και πρωταγωνιστές και πρωτοπόροι εκτός απο παραγωγοί και ακόλουθοι αυτό είναι κάτι που θα το δείξει η ιστορία. Αυτή τη στιγμή φυσικά δεν είναι πρωταγωνιστές παρά μόνο βέβαια σε βιομηχανοποίηση που εκεί είναι απο χρόνια.
 
Τελευταία επεξεργασία:

nick_89

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Νίκος
Μοτό
Honda XL650V Transalp
Συμφωνώ απόλυτα με όλα τα γραφόμενα σου.
Είμαστε η πρώτη φουρνιά, που βλέπει "ζωντανά" Κινέζικες μηχανές. Αυτό σημαίνει πως εγώ μεγάλωσα θέλοντας ένα ktm 950 η 990 και όχι κάποιο κινέζικο. Στα 25 άρχισα να βλέπω και να διαβάζω στα περιοδικά για Κινέζικες μηχανές, στην αρχή μικρού κυβισμού και πλέον κάποια χρόνια αργότερα βλέπουμε ένα 800. Καλό ή κακό δεν έχει τόσο σημασία για εμένα, καθώς δεν θα αγόρασα κινέζικη μηχανή, διότι έχω ριζωμένη / φυτεμένη άποψη πως αφού είναι Κινέζικο χαλάει.

Σε 5 γενιές από τώρα όμως, που τα Κινέζικα μπορεί να έχουν βελτιωθεί / τελειοποιηθεί και ούτω καθεξής, εγώ (που είμαι τώρα 33) δεν θα είμαι στο αγοραστικό κοινό κάποιας εταιρίας και οι τότε 30άριδες δεν θα έχουν την αντίληψη περί κινέζικων, που έχω εγώ τώρα, και μπορεί ένας πιτσιρικάς να μεγαλώνει τώρα βλέποντας το cf moto 800 και να το ονειρεύεται.

Πολύ σωστά αναφέρεις το παράδειγμα Skoda. Έχει εξαγοραστεί βέβαια από το group Vag και έφυγε από τον βάλτο, αλλά θυμάται κανείς να κυκλοφορεί skoda το 1995-2000. Μόνο το skoda favorit και αυτό το είχε μια μαθηματικός μου :roflmao:

Οι premium μάρκες, θα είναι πάντα premium. Απλά αρκετές κινέζικες θα εξαγοραστούν από κάποιο group και θα είναι πάντα δευτερεύουσες. Πάνω κάτω ότι γίνεται και σε όλες τις βιομηχανίες.
 

boxer

Μέλος
Περιοχή
Ελλαδα
Όνομα
Νικος
Μοτό
BMW
Σε 5 γενιές από τώρα όμως, που τα Κινέζικα μπορεί να έχουν βελτιωθεί / τελειοποιηθεί.....
Μιλάς για πάρα παρα πολλά χρόνια!!!!!
Το πολύ σε δέκα χρόνια, παντού κινέζικα μηχανάκια θα βλέπεις!!!!!
 

amyroukai

Big Membered Wunderkind
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R
Είναι απίθανο να μην φτάσουν σε επίπεδο "παραδοσιακών" κατασκευαστών οι Κινέζοι. Αν προλάβουν την οικο-υστερια.
 

640 Armageddon

Μέλος
Όνομα
Δημήτρης
Μοτό
640 Adventure, Angry Berg 450
Προσωπικά απο την εμπειρία μου, ο Ευρωπαίος δεν θα δεχθεί στα μεσαία, ψηλά στρώματα τον Κινέζο. Μην σκεφτόμαστε μόνο Ελλάδα, Αλβανία, Ρουμανία. Μιλάμε για Ευρώπη και ίσως και Αμερική/Αυστραλία. Η τελευταία δεν θέλει να δει καν Κινέζικα προϊόντα και η Αμερική το ίδιο. Μόνο στην Ευρώπη μπορούν να πάρουν το πάνω χέρι (αν τους αφήσει στο μέλλον).
Για μένα παίζει ρόλο η κουλτούρα τους. Μιλάω για καθαρά made in china προϊόντα, όχι προϊόντα που εμπλέκεται Ευρωπαίος μέσα σε αυτά.
Οι κινέζοι έχουν την προσέγγιση ''η φτήνεια τρώει τον παρά'' , και με τα απίστευτα κέρδη τους, μπορούν αν πουλάνε ότι θέλουν , όσο θέλουν.

Γιατί η ΚΤΜ φτιάχνει στην Κίνα, πρέπει να το αναζητήσουμε στην Ευρώπη, και εκεί να στρέψουμε το μένος μας. Η Ευρώπη αναγκάζει τις εταιρίες. Και οι πολιτικές Ευρωπαϊκών εταιριών. Αν φτιάξεις στην Πολωνία πράγματα, αύριο ο Πολωνός πουλάει στην Ευρώπη τα ίδια και κάνει τον 'Κινέζο' (χο χο χο) , χωρίς φόβο και πάθος. Αν φτιάξεις στην Κίνα (1) δεν πουλάει Ευρώπη γιατί αν πχ φτιάξω ενα εξάρτημα μόνο, άντε να καταλάβει ο Κινέζος που πάει στην συναρμογή μου, και αν το πάρει η ''Borora'' αντί για την Aurora, ούτε που θα ξέρει ο Κινέζος τι το κάνω κλπ. Ενώ στην Ευρώπη γίνεται εύκολα μ@λακία. Εμείς, δυστυχώς, οι Ευρωπαίοι, έχουμε λίγο αυτό το ''άνοιξε ταβέρνα ο απέναντι και έγινε πλούσιος, να ανοίξω κι εγώ'' .

Προφανώς και δίνει τεχνογνωσία, προφανώς και οι Κινεζοι σε 10 χρόνια θα έχουν πολύ καλύτερα προϊόντα, αλλά δεν γελιέμαι. Δεν θα γίνουν ποτέ Japan, γιατί δεν έχουν αυτό το mentality. Και δεν εννοώ κανείς. Προφανώς κάποια πράγματα, εταιρίες, θα είναι πολύ καλές. Όμως πιστεύω ότι πχ. 30% των Κινέζων θα βγάλου διαμάντια, και το υπόλοιπο 70% θα χοροπηδάει κοντά σε μπανάνες, ενώ οι Ιάπωνες είναι αλλού. Οι Κορεάτες κάπου ανάμεσα προς το παρών μέχρι να βρουν τα πατήματά τους, αλλά πιστεύω θα είναι αλλού.
Δυστυχώς για εμάς, η Ευρώπη τα σκάτωσε οικονομικά. Κι εκεί είναι το τεράστιο πρόβλημα. Δεν γίνεται να φτιάξεις μοτοσυκλέτα οικονομική στην Ευρώπη. Γιατί όπως κι εδώ, (στην Ελλάδα εννοώ), θέλει ο άλλος χρήμα για να εργαστεί σε επιστημονικό τομέα καλό, έτσι και στο εξωτερικό. Αν βάλεις λειτουργικά έξοδα μιας μικρής εταιρίας, θα δεις ότι μετα βίας βγαίνει. Και όταν βλέπω απαντήσεις τύπου ''ε, να κλείσει τότε αφού δεν βγαίνει'', είναι στενόχωρο to say the least. Δεν είναι άκυρο ότι η ΚΤΜ βγάζει 701, 700, 690. Γιατί η Ευρώπη την ανάγκασε να το κάνει γιατί αλλιώς θα έκλεινε και σήμερα θα είχαμε Beta και Sherco μόνο (που είναι και Ινδοί απο πίσω οπότε δεν πιάνεται πολύ) και θα είμασταν ακόμα στα DT200. Το ότι η Husaberg και η Husqvarna, Benelli, Morini και τόσες άλλες εξαφανίστηκαν είναι αποτέλεσμα οικονομικής πολιτικής της Ευρώπης.

Αυτό με τα σχέδια που λες ισχύει. Όμως οι Κινέζοι όπως είπα έχουν ενα τεράστιο πλεονέκτημα που δεν έχει καμία Ευρωπαϊκή εταιρία. 1. Καθεστώς. 2. Επιστημονική κοινότητα απίστευτη.
Αρα, έxω τον κινητήρα, και βάζω τα στρατιωτάκια να κάνουν τα άλλα. Αν πήγες στο Μιλάνο, η εικόνα μου ήταν 70% Κινέζοι στην έκθεση με ΟΤΙ θες να φανταστείς. Όργανα, αναρτήσεις, ηλεκτρονικά, κινητήρες, πλαίσια, μοτοσυκλέτες. Μπορεί ΟΧΙ καλής ποιότητας, όμως μοτοσυκλέτα ολόκληρη. Αυτό δεν έχει βγεί απο κανέναν Έλληνα και απο πολύ λίγες χώρες της Ευρώπης. Όλα εκεί. Πηρούνια, ψαλίδια, πλαίσια, κιβώτια, καλώδια, φρένα, τεπόζιτα, όλα τα πάντα μα τα πάντα. Για να το δω αυτό το σύμπαν στην Ευρώπη. Δηλαδή, πόσες εταιρίες Ευρωπαϊκές (πλέον) έχουμε στην Ευρώπη. Δεν είμαστε στημένοι έτσι εμείς. Και το Group P. δεν λέω ότι δεν ξέρει τι κάνει. Προφανώς έχουν το πλάνο τους ρε συ. Λέω ότι αυτό το πλάνο των Ευρωπαίων (γενικά) να δίνουν γνώση στην Ανατολή και τρόπους κατασκευής και μεθόδους κατασκευής και ποιοτικός έλεγχος και μετρήσεις και reverse engineering και και και, δεν θα μας βγεί σε καλό. Όταν το 30% που είπα παραπάνω, γίνει 50% τοπ προϊόντα, το μέγεθος της παραγωγής τους θα καλύψει τον κάθε Ευρωπαίο κατασκευαστή που κάνει κινήσεις πανικού (κοίτα και τα αυτοκίνητα), προς Τουρκία, Ινδία κλπ. Ναι να είμαστε με τους ''δυνατούς'' , όμως όταν η Ινδία, η Τουρκία και η Κίνα σε 30 χρόνια κάνουν 100% δικά τους πράγματα με τεράστιο κέρδος, η Ευρώπη (πρόσεξε! όχι η Αμερική ή η Αυστραλία), θα πιεί εναν καφέ απο δω μέχρι το διάστημα. Η μεσαία τάξη οχημάτων θα εξαφανιστεί κατ εμέ και θα έχεις Over the top EU, και Middle and Low Chinese. Εγώ δεν πίστευω στην παγκοσμοιοποίηση υπο αυτό το πρίσμα (εμπάτε σκύλοι αλλέστε και πουλάτε όπου να ναι ότι να ναι). Πιστεύω στην παγκοσμοιοποίηση να έρθει εδώ να εργαστεί ο Κινέζος, να πάω εγώ να εργαστώ στην Αγγλία κλπ. Γιατί μιας και τα κόστη παραγωγής δεν είναι (ούτε θα είναι) ποτέ τα ίδια, η παγκοσμοιοπήση ''εμπάτε και πουλάτε'' θα φέρει (1) ανισότητες στις τιμές και νοοτροπίες ''Μα το άλλο έχει 9 χιλιάρικα ενώ το Τενερέ που δεν έχει τίποτα έχει 10... '' και (2) θα καταστρέψει σιγά σιγά τις αγορές. Όταν πας στο Κολωνάκι και αγοράζεις καφέ 5 Ευρώ, γιατί ο τύπος πληρώνει ενοίκιο 50.000 Ευρώ για μια τρύπα (που λέει ο λόγος), προφανώς και καταλαβαίνεις γιατί ο καφες είναι ακριβός. Όταν ένα BMW φτιαχνεται στην Κϊνα όμως, δεν σκέφτεσαι ότι η BMW έχει την έδρα της στην Γερμανία, και φέτος ξέρω γω ή πέρισυ ή όποτε τεσπα, τα λειτουργικά της μπορεί να ανέβηκαν 50% με την φάση που ζούμε. Προσοχή. Δεν λέω ότι μπαίνουν μέσα. Λέω ότι η εξίσωση είναι δύσκολη.

Εγώ πιστεύω ότι πρέπει να είμαστε εδώ, να βοηθάμε αυτούς που αξίζουν και προσπαθούν και να περιμένουμε να βάλουμε στον κουμπαρά για να αγοράζουμε απο αυτούς. Δεν είχα ποτέ Ducati, αλλά δεν έπαψα να μην θαυμάζω αυτήν την εταιρία, που μπροστά σε Ιαπωνικούς γίγαντες, γ@μησε το σύμπαν στις μοτοσυκλέτες και είχαν ιδέες που ο Ιάπωνας δεν τις σκέφτηκε μετά απο 40 χαρακίρι. Ποιός έβγαλε χρήματα είναι αλλουνού παπα Ευαγγέλιο και εκεί παίζουμε τον μέγα ρόλο εμείς. Γιατί κι εμείς, αντί να ''προσπαθήσουμε'' έστω να ανταμίψουμε εκείνους, πήγαμε στο ''οικονομικό'', στο ''φθηνό''. Βιαζόμαστε. Γιατί να σου πω και κάτι? Γιατί να μην πάρω μτχ. Ducati αλλά να πρέπει να πάρω κούτα CFMoto ή Zontes? Δεν ξέρω, ρωτάω. Εμένα η καλύτερη αγορά έβερ ήταν ενα μτχ 640 Adventure με όλα αυτά που είχε και αν δεν έπεφτα σε μια λίμνη να γίνει υποβρύχιο με 70.000 χιλιόμετρα στην πλάτη χωρίς κανένα πρόβλημα, ακόμα θα το είχα παρέα. Φταίει φίλοι αναβάτες ότι μας έχουν κάνει να σκεφτόμαστε πλεόν με το πορτοφόλι και ΟΧΙ με το μυαλό. Μπορεί να 'μαι και ρομαντικός αλλά δεν με ενοχλεί κιόλας!

Μπορείτε να μπείτε στο Γεμή και να δείτε όποια Ελληνική εταιρία θέλετε με το ΑΦΜ της για να δείτε τζίρους. Ένα Σάββατο κάντε το. Αξίζει.
 
Τελευταία επεξεργασία:

vassat

Μέλος
Περιοχή
Χαλάνδρι
Όνομα
Βασίλης
Μοτό
F650 GS Dakar MY '03
Sprint ST 1050 MY '06
Προσωπικά απο την εμπειρία μου, ο Ευρωπαίος δεν θα δεχθεί στα μεσαία, ψηλά στρώματα τον Κινέζο. Μην σκεφτόμαστε μόνο Ελλάδα, Αλβανία, Ρουμανία. Μιλάμε για Ευρώπη και ίσως και Αμερική/Αυστραλία. Η τελευταία δεν θέλει να δει καν Κινέζικα προϊόντα και η Αμερική το ίδιο. Μόνο στην Ευρώπη μπορούν να πάρουν το πάνω χέρι (αν τους αφήσει στο μέλλον).
Για μένα παίζει ρόλο η κουλτούρα τους. Μιλάω για καθαρά made in china προϊόντα, όχι προϊόντα που εμπλέκεται Ευρωπαίος μέσα σε αυτά.
Οι κινέζοι έχουν την προσέγγιση ''η φτήνεια τρώει τον παρά'' , και με τα απίστευτα κέρδη τους, μπορούν αν πουλάνε ότι θέλουν , όσο θέλουν.

Γιατί η ΚΤΜ φτιάχνει στην Κίνα, πρέπει να το αναζητήσουμε στην Ευρώπη, και εκεί να στρέψουμε το μένος μας. Η Ευρώπη αναγκάζει τις εταιρίες. Και οι πολιτικές Ευρωπαϊκών εταιριών. Αν φτιάξεις στην Πολωνία πράγματα, αύριο ο Πολωνός πουλάει στην Ευρώπη τα ίδια και κάνει τον 'Κινέζο' (χο χο χο) , χωρίς φόβο και πάθος. Αν φτιάξεις στην Κίνα (1) δεν πουλάει Ευρώπη γιατί αν πχ φτιάξω ενα εξάρτημα μόνο, άντε να καταλάβει ο Κινέζος που πάει στην συναρμογή μου, και αν το πάρει η ''Borora'' αντί για την Aurora, ούτε που θα ξέρει ο Κινέζος τι το κάνω κλπ. Ενώ στην Ευρώπη γίνεται εύκολα μ@λακία. Εμείς, δυστυχώς, οι Ευρωπαίοι, έχουμε λίγο αυτό το ''άνοιξε ταβέρνα ο απέναντι και έγινε πλούσιος, να ανοίξω κι εγώ'' .

Προφανώς και δίνει τεχνογνωσία, προφανώς και οι Κινεζοι σε 10 χρόνια θα έχουν πολύ καλύτερα προϊόντα, αλλά δεν γελιέμαι. Δεν θα γίνουν ποτέ Japan, γιατί δεν έχουν αυτό το mentality. Και δεν εννοώ κανείς. Προφανώς κάποια πράγματα, εταιρίες, θα είναι πολύ καλές. Όμως πιστεύω ότι πχ. 30% των Κινέζων θα βγάλου διαμάντια, και το υπόλοιπο 70% θα χοροπηδάει κοντά σε μπανάνες, ενώ οι Ιάπωνες είναι αλλού. Οι Κορεάτες κάπου ανάμεσα προς το παρών μέχρι να βρουν τα πατήματά τους, αλλά πιστεύω θα είναι αλλού.
Δυστυχώς για εμάς, η Ευρώπη τα σκάτωσε οικονομικά. Κι εκεί είναι το τεράστιο πρόβλημα. Δεν γίνεται να φτιάξεις μοτοσυκλέτα οικονομική στην Ευρώπη. Γιατί όπως κι εδώ, (στην Ελλάδα εννοώ), θέλει ο άλλος χρήμα για να εργαστεί σε επιστημονικό τομέα καλό, έτσι και στο εξωτερικό. Αν βάλεις λειτουργικά έξοδα μιας μικρής εταιρίας, θα δεις ότι μετα βίας βγαίνει. Και όταν βλέπω απαντήσεις τύπου ''ε, να κλείσει τότε αφού δεν βγαίνει'', είναι στενόχωρο to say the least. Δεν είναι άκυρο ότι η ΚΤΜ βγάζει 701, 700, 690. Γιατί η Ευρώπη την ανάγκασε να το κάνει γιατί αλλιώς θα έκλεινε και σήμερα θα είχαμε Beta και Sherco μόνο (που είναι και Ινδοί απο πίσω οπότε δεν πιάνεται πολύ) και θα είμασταν ακόμα στα DT200. Το ότι η Husaberg και η Husqvarna, Benelli, Morini και τόσες άλλες εξαφανίστηκαν είναι αποτέλεσμα οικονομικής πολιτικής της Ευρώπης.

Αυτό με τα σχέδια που λες ισχύει. Όμως οι Κινέζοι όπως είπα έχουν ενα τεράστιο πλεονέκτημα που δεν έχει καμία Ευρωπαϊκή εταιρία. 1. Καθεστώς. 2. Επιστημονική κοινότητα απίστευτη.
Αρα, έxω τον κινητήρα, και βάζω τα στρατιωτάκια να κάνουν τα άλλα. Αν πήγες στο Μιλάνο, η εικόνα μου ήταν 70% Κινέζοι στην έκθεση με ΟΤΙ θες να φανταστείς. Όργανα, αναρτήσεις, ηλεκτρονικά, κινητήρες, πλαίσια, μοτοσυκλέτες. Μπορεί ΟΧΙ καλής ποιότητας, όμως μοτοσυκλέτα ολόκληρη. Αυτό δεν έχει βγεί απο κανέναν Έλληνα και απο πολύ λίγες χώρες της Ευρώπης. Όλα εκεί. Πηρούνια, ψαλίδια, πλαίσια, κιβώτια, καλώδια, φρένα, τεπόζιτα, όλα τα πάντα μα τα πάντα. Για να το δω αυτό το σύμπαν στην Ευρώπη. Δηλαδή, πόσες εταιρίες Ευρωπαϊκές (πλέον) έχουμε στην Ευρώπη. Δεν είμαστε στημένοι έτσι εμείς. Και το Group P. δεν λέω ότι δεν ξέρει τι κάνει. Προφανώς έχουν το πλάνο τους ρε συ. Λέω ότι αυτό το πλάνο των Ευρωπαίων (γενικά) να δίνουν γνώση στην Ανατολή και τρόπους κατασκευής και μεθόδους κατασκευής και ποιοτικός έλεγχος και μετρήσεις και reverse engineering και και και, δεν θα μας βγεί σε καλό. Όταν το 30% που είπα παραπάνω, γίνει 50% τοπ προϊόντα, το μέγεθος της παραγωγής τους θα καλύψει τον κάθε Ευρωπαίο κατασκευαστή που κάνει κινήσεις πανικού (κοίτα και τα αυτοκίνητα), προς Τουρκία, Ινδία κλπ. Ναι να είμαστε με τους ''δυνατούς'' , όμως όταν η Ινδία, η Τουρκία και η Κίνα σε 30 χρόνια κάνουν 100% δικά τους πράγματα με τεράστιο κέρδος, η Ευρώπη (πρόσεξε! όχι η Αμερική ή η Αυστραλία), θα πιεί εναν καφέ απο δω μέχρι το διάστημα. Η μεσαία τάξη οχημάτων θα εξαφανιστεί κατ εμέ και θα έχεις Over the top EU, και Middle and Low Chinese. Εγώ δεν πίστευω στην παγκοσμοιοποίηση υπο αυτό το πρίσμα (εμπάτε σκύλοι αλλέστε και πουλάτε όπου να ναι ότι να ναι). Πιστεύω στην παγκοσμοιοποίηση να έρθει εδώ να εργαστεί ο Κινέζος, να πάω εγώ να εργαστώ στην Αγγλία κλπ. Γιατί μιας και τα κόστη παραγωγής δεν είναι (ούτε θα είναι) ποτέ τα ίδια, η παγκοσμοιοπήση ''εμπάτε και πουλάτε'' θα φέρει (1) ανισότητες στις τιμές και νοοτροπίες ''Μα το άλλο έχει 9 χιλιάρικα ενώ το Τενερέ που δεν έχει τίποτα έχει 10... '' και (2) θα καταστρέψει σιγά σιγά τις αγορές. Όταν πας στο Κολωνάκι και αγοράζεις καφέ 5 Ευρώ, γιατί ο τύπος πληρώνει ενοίκιο 50.000 Ευρώ για μια τρύπα (που λέει ο λόγος), προφανώς και καταλαβαίνεις γιατί ο καφες είναι ακριβός. Όταν ένα BMW φτιαχνεται στην Κϊνα όμως, δεν σκέφτεσαι ότι η BMW έχει την έδρα της στην Γερμανία, και φέτος ξέρω γω ή πέρισυ ή όποτε τεσπα, τα λειτουργικά της μπορεί να ανέβηκαν 50% με την φάση που ζούμε. Προσοχή. Δεν λέω ότι μπαίνουν μέσα. Λέω ότι η εξίσωση είναι δύσκολη.

Εγώ πιστεύω ότι πρέπει να είμαστε εδώ, να βοηθάμε αυτούς που αξίζουν και προσπαθούν και να περιμένουμε να βάλουμε στον κουμπαρά για να αγοράζουμε απο αυτούς. Δεν είχα ποτέ Ducati, αλλά δεν έπαψα να μην θαυμάζω αυτήν την εταιρία, που μπροστά σε Ιαπωνικούς γίγαντες, γ@μησε το σύμπαν στις μοτοσυκλέτες και είχαν ιδέες που ο Ιάπωνας δεν τις σκέφτηκε μετά απο 40 χαρακίρι. Ποιός έβγαλε χρήματα είναι αλλουνού παπα Ευαγγέλιο και εκεί παίζουμε τον μέγα ρόλο εμείς. Γιατί κι εμείς, αντί να ''προσπαθήσουμε'' έστω να ανταμίψουμε εκείνους, πήγαμε στο ''οικονομικό'', στο ''φθηνό''. Βιαζόμαστε. Γιατί να σου πω και κάτι? Γιατί να μην πάρω μτχ. Ducati αλλά να πρέπει να πάρω κούτα CFMoto ή Zontes? Δεν ξέρω, ρωτάω. Εμένα η καλύτερη αγορά έβερ ήταν ενα μτχ 640 Adventure με όλα αυτά που είχε και αν δεν έπεφτα σε μια λίμνη να γίνει υποβρύχιο με 70.000 χιλιόμετρα στην πλάτη χωρίς κανένα πρόβλημα, ακόμα θα το είχα παρέα. Φταίει φίλοι αναβάτες ότι μας έχουν κάνει να σκεφτόμαστε πλεόν με το πορτοφόλι και ΟΧΙ με το μυαλό. Μπορεί να 'μαι και ρομαντικός αλλά δεν με ενοχλεί κιόλας!

Μπορείτε να μπείτε στο Γεμή και να δείτε όποια Ελληνική εταιρία θέλετε με το ΑΦΜ της για να δείτε τζίρους. Ένα Σάββατο κάντε το. Αξίζει.
... επιπλέον στα ανωτέρω να προσθέσω ότι:
είναι η δαιδαλώδης γραφειοκρατική δομή/(ες) της Ευρώπης (aka EU / Commission), η οποία δεν πρόκειται στο ορατό μέλλον να καταλήξει σε μία στρατηγική του τύπου :
" EU First " κατά παράφραση του τραμπικού " America First ", ώστε αν όχι να προστατεύσει/αυξήσει, τουλάχιστον να διατηρήσει την ευρωπαϊκή παραγωγικότητα/καινοτομία, με την ευρεία έννοια.
Αυτή η (έλλειψη) νοοτροπία(ς) είναι -εκτιμώ- η πηγή του προβλήματος, συνεπικουρούμενη από κατά περίπτωση ρομαντικές/ανεδαφικές προσεγγίσεις και απουσία πρακτικών λύσεων/επιλογών.
/// Β
 

boxer

Μέλος
Περιοχή
Ελλαδα
Όνομα
Νικος
Μοτό
BMW
... επιπλέον στα ανωτέρω να προσθέσω ότι:
είναι η δαιδαλώδης γραφειοκρατική δομή/(ες) της Ευρώπης (aka EU / Commission), η οποία δεν πρόκειται στο ορατό μέλλον να καταλήξει σε μία στρατηγική του τύπου :
" EU First " κατά παράφραση του τραμπικού " America First ", ώστε αν όχι να προστατεύσει/αυξήσει, τουλάχιστον να διατηρήσει την ευρωπαϊκή παραγωγικότητα/καινοτομία, με την ευρεία έννοια.
Αυτή η (έλλειψη) νοοτροπία(ς) είναι -εκτιμώ- η πηγή του προβλήματος, συνεπικουρούμενη από κατά περίπτωση ρομαντικές/ανεδαφικές προσεγγίσεις και απουσία πρακτικών λύσεων/επιλογών.
/// Β
Δεν θα μπορέσουν με αυτόν τρόπο να φτωχοποιησουν τους πολίτες της γηραιάς ηπείρου!
 

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
η αλήθεια είναι στους SEX PISTOLS που λένε μάγκες.. Η καταστροφή της Ευρώπης έχει ονοματεπώνυμο και είναι οι πολιτικές που ακολουθήθηκαν τις τελευταίες δεκαετίες με πρωτεργάτη τη Γερμανία. Εμείς είμαστε οι Κινέζοι του μέλλοντος απ ότι φαίνεται..


Ο Tavares προτείνει μια λύση για να γίνουν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες ανταγωνιστικές σε σχέση με τις κινέζικες εταιρίες, όπως η SAIC, η BYD, η Geely, η Nio, η Hongqi και η XPeng. Μια “επανβιομηχανοποίηση” της Ευρώπης, με την επαναφορά της χαμένης παραγωγικής ικανότητας, θα μείωνε το κόστος και θα έκανε τα αυτοκίνητα πιο ανταγωνιστικά σε τιμές έναντι των κινέζικων.

Ωστόσο, παραδέχτηκε πως κάτι τέτοιο θα περιλάμβανε αλλαγή εμπορικών συμφωνιών που θα μπορούσαν να περιορίσουν τη δραστηριότητα της ευρωπαϊκής βιομηχανίας στην Κίνα, κάτι που πολλές γερμανικές εταιρείες δεν θα υποστήριζαν.
 

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY

Και το σχετικό θέμα που δημοσίευσαν οι 4Τ με αφορμή αυτές τις δηλώσεις. Διόλου μικρής σημασίας πράγματα.. το χρήμα δεν είναι άπειρο. Όσο ο Κινέζος η ο Ινδός θα πλουτίσει τόσο θα φτωχαινουν άλλοι( κι εμείς )
 

KO$74S81

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
. KTM 950 ADV 2004
.TM 250 2T 2010
Το είδαμε και αυτό σπαστό μοτο αν μπορείς να το πεις ετσι για commuting... The ICOMA Tatamel could be a commuters dream motorcycle Ποίος χωράει και ποίος θα εμπιστευτεί αυτό το πράγμα είναι ένα ερώτημα...
 
Τελευταία επεξεργασία:

KO$74S81

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
. KTM 950 ADV 2004
.TM 250 2T 2010
Honda Motocombo , κάπου αρχές '80
Δεν το έχω δεί, πρώτη φορά βλέπω κάτι τέτοιο, τώρα το είδα που το εγραψες τουλάχιστον ήταν honda..
 
Τελευταία επεξεργασία:

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Προσωπικά απο την εμπειρία μου, ο Ευρωπαίος δεν θα δεχθεί στα μεσαία, ψηλά στρώματα τον Κινέζο. Μην σκεφτόμαστε μόνο Ελλάδα, Αλβανία, Ρουμανία. Μιλάμε για Ευρώπη και ίσως και Αμερική/Αυστραλία. Η τελευταία δεν θέλει να δει καν Κινέζικα προϊόντα και η Αμερική το ίδιο. Μόνο στην Ευρώπη μπορούν να πάρουν το πάνω χέρι (αν τους αφήσει στο μέλλον).
Για μένα παίζει ρόλο η κουλτούρα τους. Μιλάω για καθαρά made in china προϊόντα, όχι προϊόντα που εμπλέκεται Ευρωπαίος μέσα σε αυτά.
Οι κινέζοι έχουν την προσέγγιση ''η φτήνεια τρώει τον παρά'' , και με τα απίστευτα κέρδη τους, μπορούν αν πουλάνε ότι θέλουν , όσο θέλουν.

Γιατί η ΚΤΜ φτιάχνει στην Κίνα, πρέπει να το αναζητήσουμε στην Ευρώπη, και εκεί να στρέψουμε το μένος μας. Η Ευρώπη αναγκάζει τις εταιρίες. Και οι πολιτικές Ευρωπαϊκών εταιριών. Αν φτιάξεις στην Πολωνία πράγματα, αύριο ο Πολωνός πουλάει στην Ευρώπη τα ίδια και κάνει τον 'Κινέζο' (χο χο χο) , χωρίς φόβο και πάθος. Αν φτιάξεις στην Κίνα (1) δεν πουλάει Ευρώπη γιατί αν πχ φτιάξω ενα εξάρτημα μόνο, άντε να καταλάβει ο Κινέζος που πάει στην συναρμογή μου, και αν το πάρει η ''Borora'' αντί για την Aurora, ούτε που θα ξέρει ο Κινέζος τι το κάνω κλπ. Ενώ στην Ευρώπη γίνεται εύκολα μ@λακία. Εμείς, δυστυχώς, οι Ευρωπαίοι, έχουμε λίγο αυτό το ''άνοιξε ταβέρνα ο απέναντι και έγινε πλούσιος, να ανοίξω κι εγώ'' .

Προφανώς και δίνει τεχνογνωσία, προφανώς και οι Κινεζοι σε 10 χρόνια θα έχουν πολύ καλύτερα προϊόντα, αλλά δεν γελιέμαι. Δεν θα γίνουν ποτέ Japan, γιατί δεν έχουν αυτό το mentality. Και δεν εννοώ κανείς. Προφανώς κάποια πράγματα, εταιρίες, θα είναι πολύ καλές. Όμως πιστεύω ότι πχ. 30% των Κινέζων θα βγάλου διαμάντια, και το υπόλοιπο 70% θα χοροπηδάει κοντά σε μπανάνες, ενώ οι Ιάπωνες είναι αλλού. Οι Κορεάτες κάπου ανάμεσα προς το παρών μέχρι να βρουν τα πατήματά τους, αλλά πιστεύω θα είναι αλλού.
Δυστυχώς για εμάς, η Ευρώπη τα σκάτωσε οικονομικά. Κι εκεί είναι το τεράστιο πρόβλημα. Δεν γίνεται να φτιάξεις μοτοσυκλέτα οικονομική στην Ευρώπη. Γιατί όπως κι εδώ, (στην Ελλάδα εννοώ), θέλει ο άλλος χρήμα για να εργαστεί σε επιστημονικό τομέα καλό, έτσι και στο εξωτερικό. Αν βάλεις λειτουργικά έξοδα μιας μικρής εταιρίας, θα δεις ότι μετα βίας βγαίνει. Και όταν βλέπω απαντήσεις τύπου ''ε, να κλείσει τότε αφού δεν βγαίνει'', είναι στενόχωρο to say the least. Δεν είναι άκυρο ότι η ΚΤΜ βγάζει 701, 700, 690. Γιατί η Ευρώπη την ανάγκασε να το κάνει γιατί αλλιώς θα έκλεινε και σήμερα θα είχαμε Beta και Sherco μόνο (που είναι και Ινδοί απο πίσω οπότε δεν πιάνεται πολύ) και θα είμασταν ακόμα στα DT200. Το ότι η Husaberg και η Husqvarna, Benelli, Morini και τόσες άλλες εξαφανίστηκαν είναι αποτέλεσμα οικονομικής πολιτικής της Ευρώπης.

Αυτό με τα σχέδια που λες ισχύει. Όμως οι Κινέζοι όπως είπα έχουν ενα τεράστιο πλεονέκτημα που δεν έχει καμία Ευρωπαϊκή εταιρία. 1. Καθεστώς. 2. Επιστημονική κοινότητα απίστευτη.
Αρα, έxω τον κινητήρα, και βάζω τα στρατιωτάκια να κάνουν τα άλλα. Αν πήγες στο Μιλάνο, η εικόνα μου ήταν 70% Κινέζοι στην έκθεση με ΟΤΙ θες να φανταστείς. Όργανα, αναρτήσεις, ηλεκτρονικά, κινητήρες, πλαίσια, μοτοσυκλέτες. Μπορεί ΟΧΙ καλής ποιότητας, όμως μοτοσυκλέτα ολόκληρη. Αυτό δεν έχει βγεί απο κανέναν Έλληνα και απο πολύ λίγες χώρες της Ευρώπης. Όλα εκεί. Πηρούνια, ψαλίδια, πλαίσια, κιβώτια, καλώδια, φρένα, τεπόζιτα, όλα τα πάντα μα τα πάντα. Για να το δω αυτό το σύμπαν στην Ευρώπη. Δηλαδή, πόσες εταιρίες Ευρωπαϊκές (πλέον) έχουμε στην Ευρώπη. Δεν είμαστε στημένοι έτσι εμείς. Και το Group P. δεν λέω ότι δεν ξέρει τι κάνει. Προφανώς έχουν το πλάνο τους ρε συ. Λέω ότι αυτό το πλάνο των Ευρωπαίων (γενικά) να δίνουν γνώση στην Ανατολή και τρόπους κατασκευής και μεθόδους κατασκευής και ποιοτικός έλεγχος και μετρήσεις και reverse engineering και και και, δεν θα μας βγεί σε καλό. Όταν το 30% που είπα παραπάνω, γίνει 50% τοπ προϊόντα, το μέγεθος της παραγωγής τους θα καλύψει τον κάθε Ευρωπαίο κατασκευαστή που κάνει κινήσεις πανικού (κοίτα και τα αυτοκίνητα), προς Τουρκία, Ινδία κλπ. Ναι να είμαστε με τους ''δυνατούς'' , όμως όταν η Ινδία, η Τουρκία και η Κίνα σε 30 χρόνια κάνουν 100% δικά τους πράγματα με τεράστιο κέρδος, η Ευρώπη (πρόσεξε! όχι η Αμερική ή η Αυστραλία), θα πιεί εναν καφέ απο δω μέχρι το διάστημα. Η μεσαία τάξη οχημάτων θα εξαφανιστεί κατ εμέ και θα έχεις Over the top EU, και Middle and Low Chinese. Εγώ δεν πίστευω στην παγκοσμοιοποίηση υπο αυτό το πρίσμα (εμπάτε σκύλοι αλλέστε και πουλάτε όπου να ναι ότι να ναι). Πιστεύω στην παγκοσμοιοποίηση να έρθει εδώ να εργαστεί ο Κινέζος, να πάω εγώ να εργαστώ στην Αγγλία κλπ. Γιατί μιας και τα κόστη παραγωγής δεν είναι (ούτε θα είναι) ποτέ τα ίδια, η παγκοσμοιοπήση ''εμπάτε και πουλάτε'' θα φέρει (1) ανισότητες στις τιμές και νοοτροπίες ''Μα το άλλο έχει 9 χιλιάρικα ενώ το Τενερέ που δεν έχει τίποτα έχει 10... '' και (2) θα καταστρέψει σιγά σιγά τις αγορές. Όταν πας στο Κολωνάκι και αγοράζεις καφέ 5 Ευρώ, γιατί ο τύπος πληρώνει ενοίκιο 50.000 Ευρώ για μια τρύπα (που λέει ο λόγος), προφανώς και καταλαβαίνεις γιατί ο καφες είναι ακριβός. Όταν ένα BMW φτιαχνεται στην Κϊνα όμως, δεν σκέφτεσαι ότι η BMW έχει την έδρα της στην Γερμανία, και φέτος ξέρω γω ή πέρισυ ή όποτε τεσπα, τα λειτουργικά της μπορεί να ανέβηκαν 50% με την φάση που ζούμε. Προσοχή. Δεν λέω ότι μπαίνουν μέσα. Λέω ότι η εξίσωση είναι δύσκολη.

Εγώ πιστεύω ότι πρέπει να είμαστε εδώ, να βοηθάμε αυτούς που αξίζουν και προσπαθούν και να περιμένουμε να βάλουμε στον κουμπαρά για να αγοράζουμε απο αυτούς. Δεν είχα ποτέ Ducati, αλλά δεν έπαψα να μην θαυμάζω αυτήν την εταιρία, που μπροστά σε Ιαπωνικούς γίγαντες, γ@μησε το σύμπαν στις μοτοσυκλέτες και είχαν ιδέες που ο Ιάπωνας δεν τις σκέφτηκε μετά απο 40 χαρακίρι. Ποιός έβγαλε χρήματα είναι αλλουνού παπα Ευαγγέλιο και εκεί παίζουμε τον μέγα ρόλο εμείς. Γιατί κι εμείς, αντί να ''προσπαθήσουμε'' έστω να ανταμίψουμε εκείνους, πήγαμε στο ''οικονομικό'', στο ''φθηνό''. Βιαζόμαστε. Γιατί να σου πω και κάτι? Γιατί να μην πάρω μτχ. Ducati αλλά να πρέπει να πάρω κούτα CFMoto ή Zontes? Δεν ξέρω, ρωτάω. Εμένα η καλύτερη αγορά έβερ ήταν ενα μτχ 640 Adventure με όλα αυτά που είχε και αν δεν έπεφτα σε μια λίμνη να γίνει υποβρύχιο με 70.000 χιλιόμετρα στην πλάτη χωρίς κανένα πρόβλημα, ακόμα θα το είχα παρέα. Φταίει φίλοι αναβάτες ότι μας έχουν κάνει να σκεφτόμαστε πλεόν με το πορτοφόλι και ΟΧΙ με το μυαλό. Μπορεί να 'μαι και ρομαντικός αλλά δεν με ενοχλεί κιόλας!

Μπορείτε να μπείτε στο Γεμή και να δείτε όποια Ελληνική εταιρία θέλετε με το ΑΦΜ της για να δείτε τζίρους. Ένα Σάββατο κάντε το. Αξίζει.
Η γνώμη μου είναι πως αυτή είναι η σημερινή ανάγνωση των πραγμάτων και όντως έτσι είναι. Μόνο που όλο αυτό είναι το κακό αποτέλεσμα που έφεραν κακές στρατηγικές όχι μόνο Ευρωπαϊκών Πολιτικών αλλά και Εταιρειών. Πριν από 2-3 δεκαετίες πολλές "μεγάλες" εταιρείες τροποποιήθηκαν σε πολυεθνικές και αναζήτησαν τον αθέμιτο πλουτισμό. Χάριν παραδείγματος αναφέρω ότι εταιρείες όπως η adidas και η nike είχαν 100% κερδοφορία στα προϊόντα τους (έξοδο από το εργοστάσιο) και θέλησαν να φτάσουν στο 200 και 250%. Τότε δεν υπήρχε θέμα επιβίωσης. Η λογική τους ήταν εδραιώσαμε προϊόντα επενδύοντας σε marketing και επικοινωνία ήρθε η στιγμή να σαρώσουμε και να τελειώνουμε με τους μικρούς.... Σήμερα λένε αν δε πάω Κίνα, δε θα υπάρχω.
Για πολλά χρόνια έλεγα ότι με αυτές τις πρακτικές με ενοχλούσε πολύ που έμενε άνεργος ένας Γερμανός ή ένας Γάλλος ή ένας Ισπανός γιατί αυτή είναι η γειτονιά μου (με κοιτούσαν σαν εξωγήινο οι περισσότεροι) και γιατί ως Ευρωπαίος "θα έπρεπε" ο μισθός μου να δικαιολογεί να θέλω να αγοράζω προϊόντα που ναι μεν ήταν ακριβότερα αλλά θα ήταν και πολύ ποιοτικότερα. Είμαι από αυτούς που συνεχίζουν να κοιτούν την ετικέτα που γράφει "Made in..." και έχει γίνει πολύ δύσκολο να αποφεύγεις το PRC ενώ ακόμη και όταν γράφει μια Ευρωπαϊκή χώρα,,,, με κάτι νόμους/σκάνδαλα ξέρεις πως σχεδόν το μισό προϊόν είναι Κινέζικο και βαφτίζεται νόμιμα Ευρωπαϊκό -επειδή π.χ. το 51% του κόστους κατασκευής παραμένει Ευρωπαϊκό- για λόγους prestige (όπου συνεχίζει αυτό να έχει μια σημασία).
Ο συνδυασμός βέβαια του Ελληνικού μισθού εντός μιας Ευρωπαϊκής αγοράς ήταν πάντα μια άλλη ιστορία...
 
Τελευταία επεξεργασία:
Top Bottom