amyroukai
Όπως το λες είναι και το ξεκίνησαν και οι βιομηχανίες οι ίδιες εν μέρει (φτιάχνω Κίνα φθηνά, πουλάω την ίδια τιμή, άρα μεγαλύτερο ποσοστό κέρδους). Απλά τι λέω. Αυτό το ''φθηνά'' , πρέπει να έχει ενα όριο. Αν η εδώ βιομηχανία κλείσει, δεν πρέπει να σκεφτόμαστε μόνο παιδιά ότι ''έκλεισε η τάδε, ε και τί'' . Όταν αργότερα δεν θα έχουν που να πάνε οι σχεδιαστές, μηχανικοί, επιστήμονες, (γιατί είναι και πολλοί οι Κινέζοι...) τότε σιγά σιγά θα ζήσουν το πακέτο οι άλλιες γενιές. Πρέπει να μας ένδιαφέρει θα μου πεις τι θα γίνει το 2123? Ίσως όχι. Αλλά τι είναι η κουβέντα? Σαν το καγκουρώ, πηδάει απο δω, πηδάει απο κεί και τα λέμε...
Με το ΦΠΑ εννοώ ότι αν αγοράζεις υλικα απο εδώ πληρώνεις ΦΠΑ 24%, το οποίο δεν παίρνεις αν πουλάς χονδρική στην Ευρώπη ή σε τρίτες χώρες, οπότε είσαι πιστωτικός σχεδόν για πάντα... Κι εκεί όταν το ζητήσεις καλύτερα να βάλεις κάνα ''έχεις κορμί αράπικο'' να παίζει και να περιμένεις...
Αντιλαμβάνομαι την οπτική σου, δεν "καταφέρθηκα" όμως κατά των ευρωπαϊκων εταιρειών. Απλώς υπέδειξα το προφανές, ότι η οικονομική πραγματικότητα της ευρείας μάζας μοτοσυκλετιστών υποδεικνύει ποίες εταιρείες θα πουλήσουν και ποίες θα πάνε κουβά. Με 15 χιλιάδες ευρώ στον τόπο μας ξεκινάς πολύ μικρή επιχείρηση/ επιτήδευμα/ γραφείο, ανοίγεις λιτά σπίτι ή αποκτας το norden με άδειο τεπόζιτο. Είναι σαφές ότι η πλειονότητα δεν θα επιλέξει το τελευταίο και αυτό λογικά, κι όχι εκδικητικά προς τον αυστριακό όμιλο. Ίσως όμως η πλειονότητα αυτή εξετάσει το trk 502 για να κάνει τα ταξίδια που ονειρεύεται στα 6,5 χιλιαρικάκια, τα υπόλοιπα δε ως τα 15 να τα φάει χρησιμοποιώντας τη μοτο και τακτοποιώντας και νοίκια ενός έτους.
Όσο για την Ευρώπη ως σπίτι μας και συνεπώς τις ευρωπαϊκές εταιρείες ως "δικές μας", δεν θεωρώ ότι έχουμε στο παραμικρό α. οι ίδιοι ως άτομα/πολίτες και β. η εδώ οικονομία μας κοινή μοίρα με τους βόρειο- Ευρωπαίους και την αντίστοιχη δική τους. Από τη στιγμή που ακόμη και οι μικρές βιοτεχνίες μας μετακινήθηκαν στους βαλκάνιους γείτονές μας κι εδώ έχουμε τον τουρισμό ως τρέχουσα "βιομηχανία", η μελλοντική κακοδαιμονία της ευρωπαϊκής βιομηχανίας θα μας είναι οικονομικά και δημοσιονομικά αδιάφορη.
Το παράδειγμα όμως που φέρνεις είναι λίγο τραβηγμένο (ας μου επιτραπεί η έκφραση). Και τι εννοώ. Me 7000 βρίσκω στο car.gr tracer του 17, Brutale του 11, crossrunner, 700gs, Ducati Paso, 1200gs , fjr 1300, tiger 800xc, 950/99 adventure (202 σελίδες έβγαλε το car.gr στα μηχανάκια 5000-7000 Ευρώ) και τοοοοσα άλλα. Και ρωτάω (και τον εαυτό μου μέσα βάζω). Γιατί πρέπει να έχω μοντέλο του 2026 απο σήμερα? Γιατί αυτή η μανία να πάρω πάντα το τελευταίο? Αν το σκεφτείς, αυτή η μανία είναι που οδηγεί τους κατασκευαστές να πράττουν όπως λέει ο amyroukai, μιας και να βγάζεις καινούργιο μοντέλο κάθε τέσσερα χρόνια που κερδίζει Dakar,
δεν είναι εύκολο αλλά ο κόσμος το θέλει γιατί σε 4 χρόνια πάλιωσε η κατάσταση. Προφανώς και όταν έχεις θέματα επιβίωσης, το μηχανάκι είναι το τελευταίο που θα σκεφτείς και να σου πω και την αλήθεια, αν δεν έχω για το νοίκι, δεν συμμετέχω και στην κουβέντα ''τι μηχανάκι να πάρω'' . Εννοείται ότι κανείς λογικός δεν σκέφτεται ''κοίτα τι μου έκανε η Beta, τώρα θα της δείξω εγώ αγοράζοντας τατσουμάκι εφτάμισι''.
Εγω δεν μπορώ να καταλάβω για τον θεό μου, αυτό το κομμάτι με το ''να κάνει τα ταξίδια που ονειρεύεται''. Συμφωνώ εν μέρη στην λογική ''θέλει να κάνει πράγματα, οκ...'' . Αλλά έχουμε δει τι αγοράζεις μτχ στην Ελλάδα με 6000 Ευρώ? Πάς ταξίδι απο δω στο διάστημα. Ο Έλληνας όμως (και το λέω με πλήρη επίγνωση) θέλει το τελευταίο μοντέλο, το κούτα, το να μυρίζει κερί. Στην Αγγλία 10 χρόνια βαρέθηκα να βλέπω παλιά μηχανάκια (εννοώ 5ετίας). Τα street τα κρτατούσαν όσο πήγαινε και δεν έβλεπα καινούργια κάθε χρονιά. Εδώ είμασταν (έζησα έξω απο το 97 εως το 07) βγήκε VFR? Πάρτε το όλοι. Βγήκε CBR? πάμε γι άλλα! Αυτή η καταναλωτική μανία, οδηγεί με ακρίβεια σε αυτό που βλέπουμε τώρα. Δεν θυμάμαι εγώ τους παλιούς να έχουν τελευταίας γενιάς αυτοκίνητο. Είχε ο άλλος ενα Opel, κι αν δεν το έθαβε, με αυτό ήταν. Φτάσαμε να λέμε ''ποιότητα ζωής'' τα οχήματά μας. Εκεί νομίζω το χάνουμε και αν δεις ποστ κι εδώ και τον τύπο, πουσάρει τα καινούργια σαν να μην υπάρχει αύριο. Μαγικό το καινούργιο μοντέλο! Πολύ καλύτερο απο το περσινό το τάδε!! Αν δεν το οδηγήσετε, δεν θα το πιστεύετε!!!! Και σε οδηγεί να καταναλώνεις. Τα λέω για να τα ακούω κι εγώ, αν και κάθε όχημα έμεινε στα χέρια μου σχεδόν 10 χρόνια.
Παλιά αγόραζες μια τηλεόραση και με αυτήν μεγάλωναν τα παιδιά και η οικογένεια. Τώρα Plasma, LED, QLED, OLED, B-LED, X-LED, X-ray, Xmen, Curved, 3D, 4D, beam me up Scotty και δεν ξέρω γω τι... (κάθε χρόνο Black Friday μέχρι να σβήσει ο ήλιος...)
Οι μικρές βιοτεχνίες μας, άσχετα με το σύστημα εδώ που είναι (προς το παρών) για να γελάνε μαζί μας και τα σαλινΓΚάρια, ενας απο τους βασικούς λόγους που έφυγαν είναι το κέρδος. Κι εκεί (αν το σκεφτείς ) είναι όλο το ζουμί. Όπως εμείς έχουμε γίνει καταναλωτές με τα τσαρούχια, έτσι έχουν γίνει κερδοσκόποι οι εταιρίες (ας μου επιτραπεί ο όρος). Αυτοσκοπός είναι το κέρδος, όπως αυτοσκοπός ενος πιτσιρικά σήμερα είναι το τελευταίο τηλέφωνο, το PS15 και τηλεόραση Z-LED που της μιλάς και σου δείχνει ότι εσυ πεις. Αν το κοινό δεν ψωνίσει 10 χρόνια καινούργια μοτοσυκλέτα (αν γινόταν αυτό με κάποιο μαγικό τρόπο) πιστεύεις ότι οι εταιρίες δεν θα άλλαζαν πολιτική ?(πχ. ''ας κάνουμε πιο πολλά αξεσουάρ, ας κάνουμε updates που μπορούν να τα αγοράζουν κλπ''). Αυτό που τους ενδιαφέρει είναι η αλλαγή. Αγοράζω, χρησιμοποιώ, πετάω. Και πάμε πάλι. Αυτό πρέπει εμείς να το σταματήσουμε και ο Κινέζος αυτό που είπα (να το θυμηθούμε), θα τον τεντώσει απο τα αυτιά όσο δεν πάει. Θα σου πουλάει 3000 Ευρώ 800 κυβικά μηχανάκι και μετά απο τρια χρόνια θα το πετάς και θα πάρεις το τελευταίο με άλλα 3000 χιλιάρικα και στα 9 χρόνια θα έχεις δώσει 9000 και πάλι θα σκέφτεσαι ''κερδισμένος είμαι, αφου το Αυστριακό κάνει 10... ''. Θα είσαι (για μένα) φανερά χαμένος γιατί αυτή η ''λογική'' σιγά σιγά θα πάει παντού και αυτό μόνο καλό δεν είναι.