Ελατήρια: γραμμικά Vs προοδευτικά

alx_k

Skipper
Περιοχή
Βόλος-Θεσσαλονίκη
Όνομα
Αλέξανδρος
Μοτό
BMW R1200GS '05
Βρίσκομαι σε αναζήτηση και αντικατάσταση των ελατηρίων μου και δυσκολεύομαι στην λήψη της τελικής απόφασης.
Τι να επιλέξω? o_O
Προοδευτικό ελατήριο της Hyper Pro, γραμμικό της Wilbers ή κάποια άλλη εταιρία και γιατί?
Tο budget είναι περιορισμένο αυτή την περίοδο, οπότε θα ήθελα να επικεντρωθούμε μόνο για ελατήρια και όχι για ολόκληρες αναρτήσεις.
 

xurxes

"καφέ#αρκούδα"
Περιοχή
Salonika
Όνομα
Basil
Μοτό
KTM 690 ENDURO R
BMW R1200 GSA
ebay.de.....κοιτουσα για μενα adve!!!,,,αλλα δυστηχως ηταν για απλο.....wilbers μπρος-πισω(με μπουκαλα αζοτου και προφορτιση),,,,το ποιο ακριβο
μοντελο της σειρας,,,,στα 540e!!!!!!!,,,,(με 40.000km και μια επισκευη στην wilbers)
δεν θα πηγαινα για επισκευη και ελατηρια νεα!!! σχεδον στο ιδιο κοστος θα σου βγουν,,,αλλα θα χεις το ιδιο σασι,,,,think it
 

ΗΛΙΑΣ

Μέλος
Περιοχή
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Όνομα
ΗΛΙΑΣ
Μοτό
XLV 1000, XRV 650, HUSKY WR 250
ΓΡΑΜΜΙΚΑ : Όταν ολόκληρο το ελατήριο έχει κατασκευαστεί με ίδιο βήμα σε όλο το σπείρωμα, έτσι κάθε κιλό δύναμης έχει την ίδια επίδραση σε όλο το μήκος του ελατήριου.
ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΑ: - Έχουν κατασκευαστεί με προοδευτικό βήμα σπειρώματος από πυκνότερο έως πιο αραιό, έχοντας έτσι αυξανομένη αντίσταση στην συμπίεση.

Εξαρτάται για ποια μοτοσυκλέτα και τι χρήση θα κάνεις. Εάν πρόκειται για BMW 1200 GSθα σου πρότεινα το γραμμικό για να μπορεί το “αμορτισέρ” να εκμεταλλευτεί καλύτερα όλο το εύρος της διαδρομής.
Σε αντίθετη περίπτωση, ON-OFF με συμβατικές αναρτήσεις ενδείκνυται η χρήση προοδευτικών ελατηρίων.
Αλλά και πάλι διαφοροποιούνται όλα ανάλογα με τη χρήση κυρίως της μοτοσυκλέτας.
Τώρα, όσον αφορά την εταιρεία, ανάλογα με το τι διαθέτεις και όχι ποια μάρκα είναι καλύτερη, αυτό είναι και θέμα marketing.
 

Africaptan

Μέλος
Περιοχή
Ηρακλειο
Όνομα
Μανωλης
Μοτό
Africa
"Αλλά και πάλι διαφοροποιούνται όλα ανάλογα με τη χρήση κυρίως της μοτοσυκλέτας".

Για εξηγα το αυτο βρε Ηλια σε παρακαλω.
 

ΗΛΙΑΣ

Μέλος
Περιοχή
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Όνομα
ΗΛΙΑΣ
Μοτό
XLV 1000, XRV 650, HUSKY WR 250
"Αλλά και πάλι διαφοροποιούνται όλα ανάλογα με τη χρήση κυρίως της μοτοσυκλέτας".

Για εξηγα το αυτο βρε Ηλια σε παρακαλω.
ΓΡΑΜΜΙΚΟ

ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟ


Τη χρήση που θα κάνεις, δλδ διαδρομές σε χώμα και άσφαλτο ή μόνο πίστα, κ.α. το είδος της μοτ/τας, όλα αυτά.

Οι «αναρτήσεις» πλέον έχουν εξελιχθεί και είναι ένα ξεχωριστό τμήμα της μοτ/τας και αυτός που ασχολείται δεν αρκεί να είναι ένας απλός μηχανικός, θα πρέπει να έχει «ειδικές» γνώσεις και να ενημερώνεται συνεχώς.
 

ΗΛΙΑΣ

Μέλος
Περιοχή
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Όνομα
ΗΛΙΑΣ
Μοτό
XLV 1000, XRV 650, HUSKY WR 250
"Αλλά και πάλι διαφοροποιούνται όλα ανάλογα με τη χρήση κυρίως της μοτοσυκλέτας".

Για εξηγα το αυτο βρε Ηλια σε παρακαλω.
Για το μηχανάκι σου πάντως το καλύτερο είναι το ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟ. Εκτός εάν θέλεις να το κάνεις surermotard !!!
 

alx_k

Skipper
Περιοχή
Βόλος-Θεσσαλονίκη
Όνομα
Αλέξανδρος
Μοτό
BMW R1200GS '05
Για το μηχανάκι σου πάντως το καλύτερο είναι το ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟ. Εκτός εάν θέλεις να το κάνεις surermotard !!!
Για μενα το λες Ηλια ή για τον φιλο Africaptan?
Παντως πολλοι ιδιοκτητες GS βαζουν προοδευτικο της HyperPro. Δε ξερω αν το κανουν εν γνωση τους ή απλα ακολουθουν ο ενας τον αλλο.

Η χρηση που κανω εγω στην μηχανη ειναι:
1) Σχεδον ολα τα ταξιδια μου διπλος, τριβαλιτσος και κατα βαση ασφαλτινος, εκτος εαν απαιτηθει να διασχισουμε χωματινη διαδρομη μικρου μηκους.
2) Στις ημερησιες εκδρομες και διπλος και μονος, αναλογα την περισταση. Στις ημερησιες εκδρομες μπαινω σε ολα τα τερρεν.
3) Ετησιως συμμετασχω σε χωματινες εξορμησεις καμια 20ρια φορες.
 

ΗΛΙΑΣ

Μέλος
Περιοχή
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Όνομα
ΗΛΙΑΣ
Μοτό
XLV 1000, XRV 650, HUSKY WR 250
Για τον AFRICAPTAN

Στάλθηκε από το GT-S5830 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk 2
 

bill race

Μέλος
Περιοχή
Λουτρακι
Όνομα
Βασιλης
Μοτό
Gamoto
Για να αλλαξεις τα γραμμικα (μαμισια) ελατηρια της ανάρτησής σου με προοδευτικα, θα πρεπει κανονικα να κανεις και το αναλογο revalving στο αμορτισερ, ωστε η αποσβεση του να συμβαδιζει με την προοδευτικη σκληροτιτα του ελατηριου.
υγ. 1. Η γνωμη μου, βαλε παλι γραμμικα.
υγ. 2 Αντε να βρεις μαστορα στην Ελλαδα που θα πετυχει αυτο το revalving :rolleyes:
 

The Doctor

Μέλος
Περιοχή
Αχαρναί
Όνομα
Σταύρος
Μοτό
BMW GS1200R(04-Yellow),
YAMAHA TTR250
Για να αλλαξεις τα γραμμικα (μαμισια) ελατηρια της ανάρτησής σου με προοδευτικα, θα πρεπει κανονικα να κανεις και το αναλογο revalving στο αμορτισερ, ωστε η αποσβεση του να συμβαδιζει με την προοδευτικη σκληροτιτα του ελατηριου.
υγ. 1. Η γνωμη μου, βαλε παλι γραμμικα.
υγ. 2 Αντε να βρεις μαστορα στην Ελλαδα που θα πετυχει αυτο το revalving :rolleyes:
Βασίλη με όσα γράφεις "ακυρώνεις" πολύ κόσμο που έκανε σερβις στο παλιό του αμορτισέρ και έβαλε ελατήριο Hyperpro, εκτός και αν όλοι αυτοί έκαναν revalving. To ωραίο είναι όμως ότι όλα τα παιδιά που το έκαναν δηλώνουν ευχαριστημένοι...o_O
 

bill race

Μέλος
Περιοχή
Λουτρακι
Όνομα
Βασιλης
Μοτό
Gamoto
Σταυρο, ενα ελατηριο πρεπει να συνεργαζεται παντα με το αμορτισερ για να υπαρχει το ιδανικο αποτελεσμα.
Αν π.χ. το ελατηριο ειναι σκληρο και το αμορτισερ μαλακο θα εχουμε το φαινομενο του καγκουρο (δεν θα μπορει να αποσβεσει την παλινδρομιση το ελατηριου) και αντιθετα αν το αμορτισερ ειναι σκληρο σε σχεση με το ελατηριο, τοτε το αμορτισερ θα παιρνει ολο το φορτιο της αναρτομενης μαζας του οχηματος (δουλεια δηλ. που πρεπει να κανει το ελατηριο), αυτο ακριβως γινεται με το προοδευτικο ελατηριο που στην αρχικη του διαδρομη ειναι αρκετα μαλακο και μετα σκληραινει, ενω το μαμα ελατηριο εχει την ιδια γραμμικοτητα Ν/Τ σε ολη του την διαδρομη.
Ισως με το ESA να ρυθμιζεται η σκληροτητα του αμορτισερ σε σχεση με το ελατηριο και εκει να μην υπαρχει προβλημα.
 

alx_k

Skipper
Περιοχή
Βόλος-Θεσσαλονίκη
Όνομα
Αλέξανδρος
Μοτό
BMW R1200GS '05
Προσωπικά αν και έχω ακούσει τον όρο revalving, δεν ήξερα την ακριβή σημασία του.
Βρήκα το παρακάτω κείμενο και το θεωρώ αρκετά ενδιαφέρον.

Πως δουλεύει το Revalving

Τι είναι η συμπίεση και τι η απόσβεση της συμπίεσης.
Όταν η ανάρτηση σας κινείτε πάνω και κάτω, τότε η κίνηση αυτή κοντρολάρετε από το ελατήριο και από το αμορτισέρ. Όταν προσκρούουμε σε ένα εμπόδιο τότε το σύστημα αμορτισέρ και ελατηρίου που πλέον θα το λέμε ανάρτηση, συμπιέζεται. Η αντίσταση στην διαδρομή της συμπίεσης προέρχεται από το κύριο ελατήριο και από την υδραυλική αντίσταση που δημιουργείτε από το λάδι μέσα στο αμορτισέρ. Η υδραυλική αντίσταση που δημιουργεί το αμορτισέρ θα λέγεται πλέον απόσβεση της συμπίεσης. Εφόσον το σύστημα ανάρτηση έχει περάσει και έχει τελειώσει από το στάδιο πρόσκρουσης το συμπιεσμένο πλέον ελατήριο προσπαθεί να επανέλθει (rebound) στην προηγούμενη κατάσταση που βρισκόταν. Για να κοντρολάρουμε την ενέργεια που έχει αποθηκευτεί στο ελατήριο, το αμορτισέρ πρέπει να δημιουργήσει μια δύναμη αντίστασης στην ενέργεια του ελατηρίου ώστε να καθυστερήσει την επαναφορά του ελατηρίου. Εάν δεν υπήρχε καθόλου απόσβεση η επαναφορά θα γινόταν ανεξέλεγκτα. Η υδραυλική αντίσταση στην διεύθυνση της επαναφοράς πλέον θα καλείτε απόσβεση της επαναφοράς. Η απόσβεση της επαναφοράς είναι σημαντικότερη από την απόσβεση της συμπίεσης γιατί όπως αναφέραμε η απόσβεση της επαναφοράς πρέπει να κοντρολάρει-ελέγξει την ενέργεια που αποθηκεύτηκε στο ελατήριο κατά την διάρκεια της συμπίεσης του ενώ από την άλλη πλευρά η διαδρομή της συμπίεσης κοντρολάρετε –ελέγχετε κατά μεγάλο ποσοστό από το ελατήριο και σε μικρότερο ποσοστό από τα υδραυλικά. Τυπικά η απόσβεση της επαναφοράς είναι τρείς φορές υψηλότερη από την απόσβεση της συμπίεσης.

Από πού έρχεται η απόσβεση
Η αντίσταση στην κίνηση ενός εμβόλου που οδεύει σε μια διαδρομή μέσω ενός ρευστού καλείτε απόσβεση. Κατά την διάρκεια της κίνησης του αμορτισέρ, το έμβολο κινείτε μέσω του ρευστού (λάδι αμορτισέρ). Οι ροδέλες τύπου Reed, σχηματίζουν μια βαλβίδα που υπάρχει στην άκρη του εμβόλου και περιορίζουν την ροή του λαδιού από αυτό. Δεδομένου ότι το έμβολο πρέπει να ωθηθεί μέσω του λαδιού, μεγαλύτερη πίεση δημιουργείται μπροστά από το έμβολο από αυτήν που υπάρχει πίσω του. Η διαφορά πίεσης που υπάρχει, δημιουργεί μια δύναμη που χρησιμοποιείται για την αντίσταση της μετακίνησης του εμβόλου. Αυτή η νέα δύναμη που δημιουργείται, γίνετε η δύναμη της απόσβεσης. Η δύναμη απόσβεσης ελέγχεται από το ποσοστό δυσκαμψίας του συνόλου των ροδελών που χρησιμοποιούνται στην βαλβίδα ώστε να δημιουργήσουν φραγμό στην ροή του λαδιού, το πόσο μεγάλες είναι οι οπές της ροής του λαδιού και πόσο γρήγορα πιέζετε το έμβολο μέσω του λαδιού.

Τ είναι το revalving
To revalving είναι η ονομασία που δίνουμε όταν κάνουμε μια εργασία στην ανάρτηση με σκοπό να αυξήσουμε ή να περιορίσουμε την ροή του λαδιού. Στην πραγματικότητα οι αλλαγές που κάνουμε στις ροδέλες της βαλβίδας σε συνεργασία με τις οπές για την ροή του λαδιού ελέγχουν την κίνηση του άξονα σε διαφορετικές ταχύτητες. Γενικά η δυσκαμψία των βαλβίδων καθορίζει το πόσο χαμηλή είναι η απόσβεση στις χαμηλές ταχύτητες του άξονα και το μέγεθος στομίων καθορίζει πόσο υψηλή είναι η απόσβεση στις υψηλές ταχύτητες του άξονα. Ο συνδυασμός των βαλβίδων και το μέγεθος των οπών αποσκοπούν στην δημιουργία διαφορετικών ποσών απόσβεσης στις διάφορες ταχύτητες του άξονα. Κάνοντας ένα revalving από έναν έμπειρο βελτιωτή μπορούμε να προσαρμόσουμε τις δυνάμεις απόσβεσης σε διαφορετικές ταχύτητες των αξόνων. Τα αποτελέσματα από τα επίπεδα της απόσβεσης σε κάθε ταχύτητα του άξονα καθορίζουν την καμπύλη απόσβεσης σε μια ανάρτηση.

Πως δουλεύει το σετάρισμα σε ένα revalving
Ένα απλό στόμιο παράγει μια δύναμη απόσβεσης που αυξάνεται με το τετράγωνο της ταχύτητας όπως φαίνεται στην καμπύλη Α της γραφικής παράστασης παρακάτω. Εάν ένας βελτιωτής επιλέξει ένα στόμιο με οπές μικρής διαμέτρου και χαμηλής ροής λαδιού για να ελέγξει τις κινήσεις της ανάρτησης στις χαμηλές ταχύτητες του άξονα, και να την κάνει ποιο σφιχτή στο αρχικό στάδιο τότε η ανάρτηση θα γινόταν πάρα πολύ δύσκαμπτη και στις υψηλές ταχύτητες θα είχε πρόβλημα ο αναβάτης από τις προσκρούσεις.
Ο δεύτερος τύπος revalving προέρχεται από τις βαλβίδες reed, τις ροδέλες δηλαδή που καλύπτουν το άνοιγμα του εμβόλου. Αυτές οι βαλβίδες περιορίζουν τις κινήσεις σε χαμηλή ταχύτητα του άξονα και παραμένοντας κλειστές και ανοίγουν την στιγμή που η πίεση που ασκείτε είναι αρκετή ώστε να αναγκάσει σε κάμψη τις ροδέλες. Όταν ανοίγουν τείνουν «να εκραγούν» όπως φαίνεται στην καμπύλη Β της γραφικής παράστασης. Σημειώνουμε πως η καμπύλη B ξεκινάει σε ψηλό επίπεδο δύναμης αλλά σε χαμηλή ταχύτητα άξονα και γενικά οι δυνάμεις απόσβεσης αυξάνονται σιγά σιγά με τις μεγαλύτερες ταχύτητες του άξονα. Αυτοί οι δυο τύποι βελτίωσης της απόσβεσης συμπληρώνουν ο ένας τον άλλον, αν και τα χαρακτηριστικά τους είναι αντίθετα μεταξύ τους. Ένας καλός βελτιωτής αναρτήσεων προσπαθεί με το revalving να φέρει σε μια κατάσταση λειτουργίας την ανάρτηση όπως και η καμπύλη C. Η καμπύλη C προσφέρει καλό έλεγχο στην απόσβεση σε χαμηλές ταχύτητες και προσκρούσεις με μικρές δυνάμεις, χωρίς να κάνει την ανάρτηση «κούτσουρο» σε προσκρούσεις υψηλών ταχυτήτων.



Πηγη: Moto-news.blockspot.gr
 

alx_k

Skipper
Περιοχή
Βόλος-Θεσσαλονίκη
Όνομα
Αλέξανδρος
Μοτό
BMW R1200GS '05
Βασίλη με όσα γράφεις "ακυρώνεις" πολύ κόσμο που έκανε σερβις στο παλιό του αμορτισέρ και έβαλε ελατήριο Hyperpro, εκτός και αν όλοι αυτοί έκαναν revalving. To ωραίο είναι όμως ότι όλα τα παιδιά που το έκαναν δηλώνουν ευχαριστημένοι...o_O
Σταυρο, οποιον εχω ακουσει οτι εβαλε προοδευτικα ελατηρια, ολοι μιλησαν οτι το συνδιασαν με service(!) και οχι με revalving. Θεωρω οτι το ενα ειναι ειναι διαφορετικο απο το αλλο.
Τωρα, μπορει ο μαστορας τους ειπε revalving και αυτοι να καταλαβαν service μη γνωριζοντας τον ορο revalving...
Υποθεση κανω, δε ξερω. Μου περασε ομως απ το μυαλο...
 
Τελευταία επεξεργασία:

JOHNGS1100

Μέλος
Επαγγελματίας
Περιοχή
..
Όνομα
John
Μοτό
R1100GS
Τα προοδευτικά μπαίνουν εκεί που δεν έχει μοχλικό η μοτοσυκλέτα και κάνουν καλή δουλεια.
Αν έχει μοχλικό η μοτο, τα γραμμικά είναι οκ.

Για rebuild αμορτισέρ που αναφέρει ο φίλος πιο πάνω, χρειάζεται αν μπει πιο σκληρό ή μαλακό ελατήριο.
 

The Doctor

Μέλος
Περιοχή
Αχαρναί
Όνομα
Σταύρος
Μοτό
BMW GS1200R(04-Yellow),
YAMAHA TTR250
Σταυρο, οποιον εχω ακουσει οτι εβαλε προοδευτικα ελατηρια, ολοι μιλησαν οτι το συνδιασαν με service(!) και οχι με revalving. Θεωρω οτι το ενα ειναι ειναι διαφορετικο απο το αλλο.
Τωρα, μπορει ο μαστορας τους ειπε revalving και αυτοι να καταλαβαν service μη γνωριζοντας τον ορο revalving...
Υποθεση κανω, δε ξερω. Μου περασε ομως απ το μυαλο...
Είμαι στην ίδια φάση με σένα και όλο το ποστ είναι πολύ ενδιαφέρον..:)
 
A

aeriko

Επισκέπτης
ωπα ωπα τώρα μπλέξαμε και με αλλες εννοιες 'μοχλικο', τι είναι αυτο
 

alx_k

Skipper
Περιοχή
Βόλος-Θεσσαλονίκη
Όνομα
Αλέξανδρος
Μοτό
BMW R1200GS '05
ωπα ωπα τώρα μπλέξαμε και με αλλες εννοιες 'μοχλικο', τι είναι αυτο
Για τα GS ισχυει, αν υποθεσουμε οτι το ψαλιδι του GS δουλευει ολοκληρο ως μοχλικο.




Πώς λειτουργεί: Ανάρτηση με μοχλικό

Οι αναρτήσεις με μοχλικό προσφέρουν σημαντικά πλεονεκτήματα σε σχέση με μια απλή ανάρτηση, καθώς προσφέρουν άνεση σε χαμηλές ταχύτητες και σταθερότητα σε γρήγορη οδήγηση.
Οι αναρτήσεις μοχλισμού κατασκευάστηκαν για να λύσουν το εξής πρόβλημα: σε ήρεμη οδήγηση, με χαμηλή ταχύτητα, μια σκληρή ανάρτηση είναι ενοχλητική, γιατί μεταφέρει όλους τους κραδασμούς στον αναβάτη, ενώ αντίθετα, σε γρήγορη οδήγηση, μια μαλακή ανάρτηση αδυνατεί να συγκρατήσει τον τροχό σε επαφή με το έδαφος. Με άλλα λόγια, μια ανάρτηση πρέπει να είναι μαλακή σε χαμηλές ταχύτητες για να απορροφά τις ανωμαλίες, αλλά και σκληρή σε υψηλές, ώστε να ελέγχει την κίνηση των τροχών. Ειδικά σε μοτοσικλέτες on-off και εκτός δρόμου στις οποίες οι αναρτήσεις καταπονούνται σε μεγάλη διαδρομή, η παραπάνω απαίτηση είναι ιδιαίτερα έντονη.
Με τα κλασικά ελατήρια, όμως που έχουν γραμμική συμπεριφορά, είναι πολύ δύσκολο να επιτευχθεί το παραπάνω. Ακόμη και με ελατήρια μεταβλητού βήματος που έχουν διαφορετική σκληρότητα ανάλογα με την πίεση που δέχονται, το πρόβλημα δε λύνεται τελείως, γιατί δεν μπορεί να ακολουθήσει το αμορτισέρ που έχει γραμμική λειτουργία.
Η λύση βρέθηκε χρησιμοποιώντας μοχλικό σύστημα για τη συμπίεση του πίσω αμορτισέρ. Με την κατάλληλη διάταξη της άρθρωσης στην αρχή της διαδρομής της ανάρτησης, το αμορτισέρ συμπιέζεται λίγο. Καθώς η ανάρτηση, όμως, πλησιάζει προς το τέλος της διαδρομής της, το αμορτισέρ συμπιέζεται όλο και περισσότερο για την ίδια διαδρομή του τροχού. Επειδή η δύναμη με την οποία αντιστέκεται ένα ελατήριο είναι ανάλογη της συμπίεσής του, η ανάρτηση εμφανίζεται μαλακή στην αρχή της διαδρομής της και σκληραίνει προοδευτικά, καθώς πλησιάζει στο τέρμα της. Έτσι, μπορεί να χρησιμοποιηθεί μαλακό ελατήριο για άνεση, χωρίς να τερματίσει η ανάρτηση.

Η… θεωρία
Ένα ελατήριο με σταθερή διάμετρο σύρματος και σταθερή απόσταση των σπειρών μεταξύ τους χαρακτηρίζεται από την παρακάτω σχέση:
F = k x S

Όπου:
F η δύναμη που συμπιέζει το ελατήριο και, κατΆ επέκταση, η δύναμη με την οποία το ελατήριο σπρώχνει το αίτιο που το συμπιέζει.
k η σταθερά του ελατηρίου που εξαρτάται από τα κατασκευαστικά χαρακτηριστικά του ελατηρίου και S η συμπίεση του ελατηρίου.

Όπως φαίνεται, η δύναμη του ελατηρίου, η οποία είναι αυτή που αντιλαμβανόμαστε ως σκληρότητα της ανάρτησης, είναι ανάλογη του μήκους στο οποίο έχει συμπιεστεί το ελατήριο (και όχι η ανάρτηση). Τα μοχλικά για δεδομένη συμπίεση της ανάρτησης αυξάνουν προοδευτικά τη συμπίεση του ελατηρίου, δηλαδή το S, οπότε και μεγαλώνει το F, καθώς η διαδρομή πλησιάζει στο τέρμα της.

Πηγη: autotriti.gr
 
Τελευταία επεξεργασία:

ironMANos®

Μέλος
Όνομα
Μανος
Μοτό
BANDIT 1250
Κάνει κανείς revalving στην ελλαδα?
Ναι με πραγματα απο ΗΠΑ συνήθως,ομως και αυτα δεν ειναι διαθέσιμα για πολλά μοντελα.
Στο Αφρικα πχ βγαζει πραγματα για ριβαλβινγκ,το Βαραντερο οχι,οποτε πας αποκλειστικά σε ελατηριο και οτι βγεί απο βελτίωση.
Παντως ειχα την τύχη να δώ το τί εστί σοβαρο κράτημα στο Βαραντέρο,οταν εβαλα το πιρούνι του CBR,που εχει τα πάντα απο ρυθμισεις,αλλα εχει ελατήριο για μοτο βαρους -50 σε σχεση με του Βαραντερο.Η διαφορα τους.....χαοτικη.
 

ΗΛΙΑΣ

Μέλος
Περιοχή
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Όνομα
ΗΛΙΑΣ
Μοτό
XLV 1000, XRV 650, HUSKY WR 250
Για τα GS ισχυει, αν υποθεσουμε οτι το ψαλιδι του GS δουλευει ολοκληρο ως μοχλικο.




Πώς λειτουργεί: Ανάρτηση με μοχλικό

Οι αναρτήσεις με μοχλικό προσφέρουν σημαντικά πλεονεκτήματα σε σχέση με μια απλή ανάρτηση, καθώς προσφέρουν άνεση σε χαμηλές ταχύτητες και σταθερότητα σε γρήγορη οδήγηση.
Οι αναρτήσεις μοχλισμού κατασκευάστηκαν για να λύσουν το εξής πρόβλημα: σε ήρεμη οδήγηση, με χαμηλή ταχύτητα, μια σκληρή ανάρτηση είναι ενοχλητική, γιατί μεταφέρει όλους τους κραδασμούς στον αναβάτη, ενώ αντίθετα, σε γρήγορη οδήγηση, μια μαλακή ανάρτηση αδυνατεί να συγκρατήσει τον τροχό σε επαφή με το έδαφος. Με άλλα λόγια, μια ανάρτηση πρέπει να είναι μαλακή σε χαμηλές ταχύτητες για να απορροφά τις ανωμαλίες, αλλά και σκληρή σε υψηλές, ώστε να ελέγχει την κίνηση των τροχών. Ειδικά σε μοτοσικλέτες on-off και εκτός δρόμου στις οποίες οι αναρτήσεις καταπονούνται σε μεγάλη διαδρομή, η παραπάνω απαίτηση είναι ιδιαίτερα έντονη.
Με τα κλασικά ελατήρια, όμως που έχουν γραμμική συμπεριφορά, είναι πολύ δύσκολο να επιτευχθεί το παραπάνω. Ακόμη και με ελατήρια μεταβλητού βήματος που έχουν διαφορετική σκληρότητα ανάλογα με την πίεση που δέχονται, το πρόβλημα δε λύνεται τελείως, γιατί δεν μπορεί να ακολουθήσει το αμορτισέρ που έχει γραμμική λειτουργία.
Η λύση βρέθηκε χρησιμοποιώντας μοχλικό σύστημα για τη συμπίεση του πίσω αμορτισέρ. Με την κατάλληλη διάταξη της άρθρωσης στην αρχή της διαδρομής της ανάρτησης, το αμορτισέρ συμπιέζεται λίγο. Καθώς η ανάρτηση, όμως, πλησιάζει προς το τέλος της διαδρομής της, το αμορτισέρ συμπιέζεται όλο και περισσότερο για την ίδια διαδρομή του τροχού. Επειδή η δύναμη με την οποία αντιστέκεται ένα ελατήριο είναι ανάλογη της συμπίεσής του, η ανάρτηση εμφανίζεται μαλακή στην αρχή της διαδρομής της και σκληραίνει προοδευτικά, καθώς πλησιάζει στο τέρμα της. Έτσι, μπορεί να χρησιμοποιηθεί μαλακό ελατήριο για άνεση, χωρίς να τερματίσει η ανάρτηση.

Η… θεωρία
Ένα ελατήριο με σταθερή διάμετρο σύρματος και σταθερή απόσταση των σπειρών μεταξύ τους χαρακτηρίζεται από την παρακάτω σχέση:
F = k x S

Όπου:
F η δύναμη που συμπιέζει το ελατήριο και, κατΆ επέκταση, η δύναμη με την οποία το ελατήριο σπρώχνει το αίτιο που το συμπιέζει.
k η σταθερά του ελατηρίου που εξαρτάται από τα κατασκευαστικά χαρακτηριστικά του ελατηρίου και S η συμπίεση του ελατηρίου.

Όπως φαίνεται, η δύναμη του ελατηρίου, η οποία είναι αυτή που αντιλαμβανόμαστε ως σκληρότητα της ανάρτησης, είναι ανάλογη του μήκους στο οποίο έχει συμπιεστεί το ελατήριο (και όχι η ανάρτηση). Τα μοχλικά για δεδομένη συμπίεση της ανάρτησης αυξάνουν προοδευτικά τη συμπίεση του ελατηρίου, δηλαδή το S, οπότε και μεγαλώνει το F, καθώς η διαδρομή πλησιάζει στο τέρμα της.

Πηγη: autotriti.gr[/quot
ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ !!!!!!
Με λίγα λόγια Αλέξανδρε…… είναι (η Αχίλλειος Πτέρνα της ΚΤΜ) αυτό που «φωνάζουμε» όλα τα χρόνια για τα 2χρονα ΚΤΜ. Η παρουσιαζόμενη αστάθεια σε «γρήγορη» οδήγηση. Κάθε χρόνο η εταιρεία είναι στο revalving και στην τροποποίηση του αμορτισέρ χωρίς ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα. ΟΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΔΕΝ ΔΙΟΡΘΩΝΕΤΑΙ. (Ας με διαψεύσουν οι 2χρονοι ΚΤΜάκιδες) Στα 4χρονα, δεν παρουσιάζεται τόσο έντονα λόγω της τετράχρονης λειτουργίας του κινητήρα, του διαφορετικού εν μέρει πλαισίου και γενικά ως σύνολο δίδει μία σταθερότητα στην οδήγηση.
 
Top Bottom