Ελατήρια: γραμμικά Vs προοδευτικά

ΗΛΙΑΣ

Μέλος
Περιοχή
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Όνομα
ΗΛΙΑΣ
Μοτό
XLV 1000, XRV 650, HUSKY WR 250
Για τα GS ισχυει, αν υποθεσουμε οτι το ψαλιδι του GS δουλευει ολοκληρο ως μοχλικο.




Πώς λειτουργεί: Ανάρτηση με μοχλικό

Οι αναρτήσεις με μοχλικό προσφέρουν σημαντικά πλεονεκτήματα σε σχέση με μια απλή ανάρτηση, καθώς προσφέρουν άνεση σε χαμηλές ταχύτητες και σταθερότητα σε γρήγορη οδήγηση.
Οι αναρτήσεις μοχλισμού κατασκευάστηκαν για να λύσουν το εξής πρόβλημα: σε ήρεμη οδήγηση, με χαμηλή ταχύτητα, μια σκληρή ανάρτηση είναι ενοχλητική, γιατί μεταφέρει όλους τους κραδασμούς στον αναβάτη, ενώ αντίθετα, σε γρήγορη οδήγηση, μια μαλακή ανάρτηση αδυνατεί να συγκρατήσει τον τροχό σε επαφή με το έδαφος. Με άλλα λόγια, μια ανάρτηση πρέπει να είναι μαλακή σε χαμηλές ταχύτητες για να απορροφά τις ανωμαλίες, αλλά και σκληρή σε υψηλές, ώστε να ελέγχει την κίνηση των τροχών. Ειδικά σε μοτοσικλέτες on-off και εκτός δρόμου στις οποίες οι αναρτήσεις καταπονούνται σε μεγάλη διαδρομή, η παραπάνω απαίτηση είναι ιδιαίτερα έντονη.
Με τα κλασικά ελατήρια, όμως που έχουν γραμμική συμπεριφορά, είναι πολύ δύσκολο να επιτευχθεί το παραπάνω. Ακόμη και με ελατήρια μεταβλητού βήματος που έχουν διαφορετική σκληρότητα ανάλογα με την πίεση που δέχονται, το πρόβλημα δε λύνεται τελείως, γιατί δεν μπορεί να ακολουθήσει το αμορτισέρ που έχει γραμμική λειτουργία.
Η λύση βρέθηκε χρησιμοποιώντας μοχλικό σύστημα για τη συμπίεση του πίσω αμορτισέρ. Με την κατάλληλη διάταξη της άρθρωσης στην αρχή της διαδρομής της ανάρτησης, το αμορτισέρ συμπιέζεται λίγο. Καθώς η ανάρτηση, όμως, πλησιάζει προς το τέλος της διαδρομής της, το αμορτισέρ συμπιέζεται όλο και περισσότερο για την ίδια διαδρομή του τροχού. Επειδή η δύναμη με την οποία αντιστέκεται ένα ελατήριο είναι ανάλογη της συμπίεσής του, η ανάρτηση εμφανίζεται μαλακή στην αρχή της διαδρομής της και σκληραίνει προοδευτικά, καθώς πλησιάζει στο τέρμα της. Έτσι, μπορεί να χρησιμοποιηθεί μαλακό ελατήριο για άνεση, χωρίς να τερματίσει η ανάρτηση.

Η… θεωρία
Ένα ελατήριο με σταθερή διάμετρο σύρματος και σταθερή απόσταση των σπειρών μεταξύ τους χαρακτηρίζεται από την παρακάτω σχέση:
F = k x S

Όπου:
F η δύναμη που συμπιέζει το ελατήριο και, κατΆ επέκταση, η δύναμη με την οποία το ελατήριο σπρώχνει το αίτιο που το συμπιέζει.
k η σταθερά του ελατηρίου που εξαρτάται από τα κατασκευαστικά χαρακτηριστικά του ελατηρίου και S η συμπίεση του ελατηρίου.

Όπως φαίνεται, η δύναμη του ελατηρίου, η οποία είναι αυτή που αντιλαμβανόμαστε ως σκληρότητα της ανάρτησης, είναι ανάλογη του μήκους στο οποίο έχει συμπιεστεί το ελατήριο (και όχι η ανάρτηση). Τα μοχλικά για δεδομένη συμπίεση της ανάρτησης αυξάνουν προοδευτικά τη συμπίεση του ελατηρίου, δηλαδή το S, οπότε και μεγαλώνει το F, καθώς η διαδρομή πλησιάζει στο τέρμα της.

Πηγη: autotriti.gr

ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ !!!!!!

Με λίγα λόγια Αλέξανδρε…… είναι (η Αχίλλειος Πτέρνα της ΚΤΜ) αυτό που «φωνάζουμε» όλα τα χρόνια για τα 2χρονα ΚΤΜ.
Η παρουσιαζόμενη αστάθεια σε «γρήγορη» οδήγηση. Κάθε χρόνο η εταιρεία είναι στο revalving και στην τροποποίηση του αμορτισέρ χωρίς ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα. ΟΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΔΕΝ ΔΙΟΡΘΩΝΕΤΑΙ. (Ας με διαψεύσουν οι 2χρονοι ΚΤΜάκιδες).
Στα 4χρονα, δεν παρουσιάζεται τόσο έντονα λόγω της τετράχρονης λειτουργίας του κινητήρα, του διαφορετικού εν μέρει πλαισίου και γενικά ως σύνολο δίδει μία σταθερότητα στην οδήγηση.
 

saitman

Μέλος
Περιοχή
ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ
Όνομα
ΜΗΝΑΣ ΣΑΪΤΑΚΗΣ
Μοτό
R 1200 GS 2004
Τι μαθαίνει κανείς.εύγε σε αυτούς που κάθονται και τα ψάχνουν.

Στάλθηκε από το HTC Wildfire S μου χρησιμοποιώντας Tapatalk 2
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Τι μαθαίνει κανείς.εύγε σε αυτούς που κάθονται και τα ψάχνουν.

Στάλθηκε από το HTC Wildfire S μου χρησιμοποιώντας Tapatalk 2
Ετσι....
Και τα μοιραζονται μαζι μας.
Ο Βασιλης και ο Ηλιας....εχουν εμπειρια απο αγωνες και μερικα πραγματα, μονο εκει μαθαινονται.

Στάλθηκε από adveφον
 

kon/nos

Μέλος
Περιοχή
Αθηνα
Όνομα
Κωνσταντινος
Μοτό
r1200gs
Να ξεθαψω το θεμα...
Μιας και εχει περασει πολυ καιρος και ισως υπαρχουν και αλλες εμπειριες-αποψεις.
Εκανα στην πισω αναρτηση(wp) και καταλαβα τοσο καιρο τι εχανα...Επειδη γλυκαθηκα ομως σκεφτομαι να προχωρησω παρακατω...
Το gs με το telelever δεν διαβαζει καθολου τα ''ψιλα''. Μου ειπαν οτι μονο με aftermarket θα δω καλυτερη λειτουργια.

Το θεμα ειναι,να βαλω αμορτισερ-ελατηρια γραμμικα?(εκει θα επιλεξω ohlins μαλλον) η προοδευτικα hypepro?
Θεωρητικα τα προοδευτικα ειναι πιο ''ανετα'' αλλα φοβαμαι τον τροπο που αποσβαινουν...

Παντα μιλαμε χωρις esa.
 

chaosm

Μέλος
Να ξεθαψω το θεμα...
Μιας και εχει περασει πολυ καιρος και ισως υπαρχουν και αλλες εμπειριες-αποψεις.
Εκανα στην πισω αναρτηση(wp) και καταλαβα τοσο καιρο τι εχανα...Επειδη γλυκαθηκα ομως σκεφτομαι να προχωρησω παρακατω...
Το gs με το telelever δεν διαβαζει καθολου τα ''ψιλα''. Μου ειπαν οτι μονο με aftermarket θα δω καλυτερη λειτουργια.

Το θεμα ειναι,να βαλω αμορτισερ-ελατηρια γραμμικα?(εκει θα επιλεξω ohlins μαλλον) η προοδευτικα hypepro?
Θεωρητικα τα προοδευτικα ειναι πιο ''ανετα'' αλλα φοβαμαι τον τροπο που αποσβαινουν...

Παντα μιλαμε χωρις esa.
Hyperpro αλλά πρέπει να παίξεις με το λάδι μετά. Αν δε το έχεις κάνει ξανά Κωνσταντίνε θα σε ταλαιπωρήσει το βάλε βγάλε ψάξε. Αλλιώς για εσάς στην Αθήνα είναι εύκολο. Στο γνωστό μαγαζί και τελειώνεις
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Όταν μιλάμε για ανάρτηση στο gs και δεν σκεφτόμαστε κόστος.....θα μιλάμε μόνο για ohlins!
Καλές και οι άλλες λύσεις....αλλα Όχι σαν την ohlins
 

kon/nos

Μέλος
Περιοχή
Αθηνα
Όνομα
Κωνσταντινος
Μοτό
r1200gs
@chaosm Η αληθεια ειναι οτι δεν θελω να μπλεξω με αναμφιβολα αποτελεσματα,και ταλαιπωριες γιατι ειμαι πανω στην μηχανη καθε μερα και δεν μπορω να την εχω στα συνεργεια κτλ..
Πιο πολυ με ενδιαφερει η διαφορα προοδευτικου και γραμμικου στην πραξη.

@gsmaniac H ohlins που ρωτησα δινουν 600 την μπροστα και 800 την πισω με υδραυλικη προφορτηση χωρις δοχειο αζωτου.
Επισης κατα την αγορα βλεπουν τα κιλα σου και αν απαιτειται αλλαζουν ελατηριο.Πραγμα που φανταζομαι θα χρειαστει καθως ειμαι κατω απο 70 κιλα.
Επισης εχει 5 χρονια εγγυηση.
Ισχυει οτι διαβαζει πολυ καλυτερα οπως μου ειπαν?

Θελω να παω να ρωτησω και για τις hyperpro καθως δεν ξερω καν ποσο εχουν...
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Δεν έχουν πολύ μεγάλη διαφορά τιμής, από όσο γνωρίζω....
Τουλάχιστον όχι τόση, όση η διαφορά τους στην ποιότητα και στην λειτουργία....φυσικα.
Βάζεις ohlins και καθάρισες....πως να στο πω??:p
 

kon/nos

Μέλος
Περιοχή
Αθηνα
Όνομα
Κωνσταντινος
Μοτό
r1200gs
@gsmaniac Το καλο με τα ohlins ειναι οτι εχουν και καλη μεταπωληση μετα.
Οπως και να χει..Κατι σχετικο, αλλα εκτος θεματος.
Ισως καμμια φορα πολλοι απο εμας ξεχναμε την σημασια την αναρτησης.Οταν εκανα σερβις πισω ηταν σαν να αλλαξα λαστιχα.
Βλεπεις τρομερη διαφορα και στην ανεση αλλα και στην επαφη του τροχου με τον δρομο.Δεν εχεις χαζογλυστριματα ουτε τοσο συχνη ενεργοποιηση των βοηθηματων οδηγησης.
Με εχουν ζωσει τα φιδια απο τοτε :woot:
 

sugariasgeorge

οδηγος της γλυκοΓιωργαινας
Περιοχή
ΝΑΥΠΛΙΟ
Όνομα
ΓΙΩΡΓΟΣ
Μοτό
AFRICA TWIN XRV750

BETA 300 RR (se)
@gsmaniac Το καλο με τα ohlins ειναι οτι εχουν και καλη μεταπωληση μετα.
Οπως και να χει..Κατι σχετικο, αλλα εκτος θεματος.
Ισως καμμια φορα πολλοι απο εμας ξεχναμε την σημασια την αναρτησης.Οταν εκανα σερβις πισω ηταν σαν να αλλαξα λαστιχα.
Βλεπεις τρομερη διαφορα και στην ανεση αλλα και στην επαφη του τροχου με τον δρομο.Δεν εχεις χαζογλυστριματα ουτε τοσο συχνη ενεργοποιηση των βοηθηματων οδηγησης.
Με εχουν ζωσει τα φιδια απο τοτε :woot:
η πρωτη αναβαθμιση ουσιας που κανεις οταν παιρνεις ενα μηχανακι ειναι οι ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ !!!
 

chaosm

Μέλος
@chaosm Η αληθεια ειναι οτι δεν θελω να μπλεξω με αναμφιβολα αποτελεσματα,και ταλαιπωριες γιατι ειμαι πανω στην μηχανη καθε μερα και δεν μπορω να την εχω στα συνεργεια κτλ..
Πιο πολυ με ενδιαφερει η διαφορα προοδευτικου και γραμμικου στην πραξη.

@gsmaniac H ohlins που ρωτησα δινουν 600 την μπροστα και 800 την πισω με υδραυλικη προφορτηση χωρις δοχειο αζωτου.
Επισης κατα την αγορα βλεπουν τα κιλα σου και αν απαιτειται αλλαζουν ελατηριο.Πραγμα που φανταζομαι θα χρειαστει καθως ειμαι κατω απο 70 κιλα.
Επισης εχει 5 χρονια εγγυηση.
Ισχυει οτι διαβαζει πολυ καλυτερα οπως μου ειπαν?

Θελω να παω να ρωτησω και για τις hyperpro καθως δεν ξερω καν ποσο εχουν...
Στο versys hyperpro ελατήρια κ λάδια 140 ευρώ. Σε ohlins σχεδόν τα διπλά. Η διαφορά με το μαμά ήταν η μέρα με τη νύχτα.

Τώρα για ohlins είναι πολλά τα λεφτά κ αν είναι να πας σε κάτι τέτοιο καλύτερο θα ήταν μια ολοκληρωμένη λύση κάτι το οποίο θα σου ανεβάσει πολύ το κόστος.

Εγώ θα πήγαινα στα παιδιά και θα έπαιρνα μια γνώμη. Εσύ Κώστα θα μπλέξεις αν το κάνεις μόνος σου
 

boxer

Μέλος
Περιοχή
Ελλαδα
Όνομα
Νικος
Μοτό
BMW
........καθως ειμαι κατω απο 70 κιλα.....
:eek:!!! Νομιζω φιλτατε οτι, δεν εχετε καμμια θεση σε αυτον τον χωρο:muted:!!!

Να ξαναπερασετε, μετα απο αρκετες κοψιδοκαταστασεις:D και αφου μας ενημερωσετε εκ νεου για τα κιλα σας!!!:D:D:p

Για παμε...:biker:
:brbq::brbq::brbq:
 
Top Bottom