Θυμάστε την περίοδο που δεν είχαν χαρτί να εκτυπώσουν άδειες οχημάτων (ναι το ζήσαμε και αυτό);
Τώρα έχουμε θέμα "τσίγκου" από το Υπουργείο Μεταφορών και ως εκ τούτου μη έκδοση νέων πινακίδων.
Πρόκειται για πολύ ΣΟΒΑΡΟ θέμα αφού έχει δημιουργήσει ΠΑΓΩΜΑ στην αγορά και δεν υπάρχει προσωρινή λύση.
Τουλάχιστον τότε με τις άδειες έπαιρνες ένα χαρτί Α4 και μπορούσες να κυκλοφορήσεις. Τώρα ΠΑΠΑΛΑ!!!!
Ερώτηση που έκανα στον επίσημο ΑΙ ρουφιάνο μου πλέον να μου πει τι συμβαίνει...
Υπάρχει όντως πρόβλημα με την έκδοση νέων πινακίδων από το υπουργείο μεταφορών, λόγω έλλειψης τσίγκου;
Ναι, υπάρχει όντως σοβαρό πρόβλημα με την έκδοση νέων πινακίδων κυκλοφορίας (κυρίως για μοτοσυκλέτες, αλλά και για αυτοκίνητα σε ορισμένες περιοχές) από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, και αυτό συνεχίζεται μέχρι και Φεβρουάριο 2026.Η αρχική αιτία που ακούγεται συχνά: Έλλειψη τσίγκου (ψευδαργύρου)
Τώρα έχουμε θέμα "τσίγκου" από το Υπουργείο Μεταφορών και ως εκ τούτου μη έκδοση νέων πινακίδων.
Πρόκειται για πολύ ΣΟΒΑΡΟ θέμα αφού έχει δημιουργήσει ΠΑΓΩΜΑ στην αγορά και δεν υπάρχει προσωρινή λύση.
Τουλάχιστον τότε με τις άδειες έπαιρνες ένα χαρτί Α4 και μπορούσες να κυκλοφορήσεις. Τώρα ΠΑΠΑΛΑ!!!!
Ερώτηση που έκανα στον επίσημο ΑΙ ρουφιάνο μου πλέον να μου πει τι συμβαίνει...
Υπάρχει όντως πρόβλημα με την έκδοση νέων πινακίδων από το υπουργείο μεταφορών, λόγω έλλειψης τσίγκου;
Ναι, υπάρχει όντως σοβαρό πρόβλημα με την έκδοση νέων πινακίδων κυκλοφορίας (κυρίως για μοτοσυκλέτες, αλλά και για αυτοκίνητα σε ορισμένες περιοχές) από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, και αυτό συνεχίζεται μέχρι και Φεβρουάριο 2026.Η αρχική αιτία που ακούγεται συχνά: Έλλειψη τσίγκου (ψευδαργύρου)
- Πολλές πηγές (ειδικά από Σεπτέμβριο 2025) αναφέρουν έλλειψη τσίγκου ως λόγο, επειδή χρησιμοποιείται στην κατασκευή των μεταλλικών πινακίδων (γαλβανισμός για αντοχή στη διάβρωση).
- Αυτό οδήγησε σε «πάγωμα» εκδόσεων, ιδίως στην Αττική και άλλες περιοχές, με χιλιάδες νέα δίκυκλα να μένουν ακινητοποιημένα σε καταστήματα.
- Το πρόβλημα δεν είναι πρωτίστως έλλειψη πρώτης ύλης (τσίγκου), αλλά διοικητικές/διαγωνιστικές καθυστερήσεις και ενστάσεις σε διαγωνισμούς προμήθειας πινακίδων.
- Ένας διαγωνισμός κηρύχθηκε άκυρος λόγω ένστασης από συμμετέχουσα εταιρεία → χρειάζεται νέος διαγωνισμός (τουλάχιστον 2 μήνες).
- Το Υπουργείο προσπάθησε με απευθείας αναθέσεις (π.χ. 12.000 τεμάχια το 2025), αλλά δεν αρκούν ή δεν υλοποιήθηκαν πλήρως.
- Αποτέλεσμα: Εξάντληση αποθεμάτων στις Διευθύνσεις Μεταφορών (ιδίως επαρχία, αλλά και Αττική), με black out στην αγορά μοτοσυκλετών από Δεκέμβριο 2025 και συνέχεια τον Ιανουάριο-Φεβρουάριο 2026.
- Πολλές περιοχές (π.χ. Μεσσηνία, Ιόνια Νησιά, Β. Ελλάδα) έχουν μηδενικές ή ελάχιστες εκδόσεις για μήνες, ενώ στην Αττική τα αποθέματα φτάνουν μέχρι τέλη Φεβρουαρίου 2026.
- Νέα μοτοσυκλέτα: Δυσκολεύεσαι πολύ να πάρεις πινακίδα → καθυστερεί η ταξινόμηση/παράδοση.
- Προσωρινές λύσεις που συζητούνται: Επαναπροκήρυξη διαγωνισμού, προσωρινές αναθέσεις, ή ακόμα και αλλαγές στο σύστημα αρίθμησης πινακίδων (λόγω εξάντλησης συνδυασμών).
- Το Υπουργείο δέχεται πιέσεις (π.χ. ερώτηση ΠΑΣΟΚ στη Βουλή), αλλά η κατάσταση παραμένει προβληματική.
Τελευταία επεξεργασία:
θα φταίει ο αυξημένος ΦΠΑ και η έλλειψη τσίγκου μάλλον....