Λευκάδιος
Μέλος
Σίγουρα η επιλογή/αρεσκεία των ελαστικών είναι υποκειμενική αλλά μια πρώτη γνώμη μπορούμε να την έχουμε και ο καθένας βγάζει τα δικά του συμπεράσματα.
Για όσους δεν με ξέρουν,η χρήση που κάνω στο XR650R είναι αυτό που λέμε "εκδρομικό εντούρο",ον-οφάδα ή dual sport.Δηλαδη περιέχει κάθε λογής χώμα και άσφαλτο (κυρίως επαρχιακό και καμιά φορά ΕΟ).
Όσα χρόνια έχω το XR τις περισσότερες φορές έχω βάλει Dunlop D952 (και από μια φορά ,Tracker,MT21,κάποια Bridgestone FIM και δεν θυμάμαι τι άλλο) και γενικά ήμουν πολύ ικανοποιημένος από αυτά.
Επειδή όμως τα τελευταία χρόνια έχω πάρει ένα φόβο (έχοντας φάει 2 σούπες
) σε βρεγμένη άσφαλτο ψαχνόμουν για κάτι που ΙΣΩΣ μπορεί να συμπεριφέρεται κάπως καλύτερα στις παραπάνω συνθήκες χωρίς να μειονεκτεί ιδιαίτερα στο χώμα .
Τα Continental TKC80 (τα έχω δοκιμάσει στο παρελθόν σε άλλη μοτό) , Michelin Anakee Wild (απ':ότι διαβάζω) κα που έχουν σχετικά καλή συμπεριφορά στην άσφαλτο μειονεκτούν σε τιμή,λασπερά εδάφη και γενικά προορίζονται για βαρύτερες μοτοσυκλέτες.
Με αυτά και με εκείνα κατέληξα στα Motoz Mountain Hybrid σε διαστάσεις 80/100/21 και 120/100/18 και τιμή γύρω στα 170 ευρώ.Εντελώς άγνωστα στην Ελληνική αγορά αλλά είπα να τα δοκιμάσω .
Τα βρήκα στην Θεσσαλονίκη (tyrepro) και σε λίγες μέρες τα είχα (με δωρεάν μεταφορικά) στα χέρια μου.
Βγαίνουν και με πολύ μαλακή 'γόμα' (Gummy) που σίγουρα θα έχει πολύ καλύτερη πρόσφυση αλλά θα λιώσουν πολύ γρήγορα
Ελαστικά Hybrid βγάζουν και άλλες εταιρείες,η 'λογική' τους είναι ο συνδυασμός ελαστικών enduro και trial.
Τα ελαστικά trial έχουν πιο κοντά (σε ύψος) τακούνια και σε πυκνότερη διάταξη.Το συνολικό πέλμα είναι πιο φλατ (χωρίς 'κορώνα) και τα ακριανά τακούνια δεν μπορούν να προσφέρουν καλό γκρίπ στο πλάγιασμα των (χωμάτινων ) στροφών.
Τα Motoz Hybrid (κυρίως το πίσω) έχουν μεν πυκνή διάταξη τακουνιών αλλά 1.είναι ψηλότερα σε ύψος 2. έχουν 'κορώνα' και 3. μεγαλύτερη επιφάνεια τακουνιών στις άκρες τους .
Η διάταξη στο πίσω είναι έτσι ώστε ο συνδυασμός τριών τακουνιών να σχηματίζει μια καλή ενιαία επιφάνεια κάτι που (θεωρητικά) βοηθάει στις ασφάλτινες στροφές .
Το μπροστινό έχει πιο αραιή διάταξη τακουνιών που θυμίζει αρκετά ελαστικό εντούρο.
Στην πράξη ..
Από την πρώτη στιγμή που τα έβαλα και πάτησα άσφαλτο δεν ένιωσα ανασφάλεια όπως νιώθω κάθε φορά που βάζω λάστιχα εντουρο και κάνω τα πρώτα χιλιόμετρα.
Το πίσω έχει πολύ λιγότερους κραδασμούς σε σχέση με τα εντουρο,θα τολμούσα να πω ότι το νιώθω σαν ...ασφάλτινο
.
Από θόρυβο δεν μπορώ να είμαι σίγουρος γιατί είναι κάτι που έχω μάθει να ζω έτσι συν τον θόρυβο που κάνει η εξάτμιση .
Έχω κάνει 4-5 βόλτες με κάποιες από αυτές σε γρήγορους ρυθμούς με πιέσεις μπρος πίσω στα 15psi (με σαμπρέλες extra heavy duty).Αρχικά σε ξερό τεραίν και πρόσφατα σε βρεγμένο με κάποια σημεία έντονης λάσπης (+νερολακούβες).
Γενικά σαν αναβάτης προσπαθώ να οδηγώ με ροή εκμεταλλευόμενος και την μεγάλη ροπή του κινητήρα αλλά υπάρχουν κάποιες στιγμές (που με πιάνουν τα διαόλια μου
) και οδηγώ πιο 'άτσαλα' με έντονα φρεναρίσματα και ανοίγματα του γκαζιού στο άνω μέρος των στροφών του κινητήρα.Στην δεύτερη περίπτωση (της ατσαλοσύνης ) δείχνουν να συγχωρούν κάποια λάθη βάζοντας την μηχανή στον σωστό τον δρόμο και όχι σε κάνα χαντάκι ..Πιο συγκεκριμένα σε έξοδο φλατ στροφής με μαλακό βρεγμένο έδαφος και βίαιο άνοιγμα γκαζιού το πίσω έχασε στιγμιαία την πρόσφυση αλλά με ωραίο και ομαλό τρόπο χωρίς δράματα .
Το πυκνό τακούνι αρχικά δεν σε σε προδιαθέτει για βαριά λασπερά κομμάτια αλλά σιγά σιγά κέρδιζε την εμπιστοσύνη μου.
Το μπροστινό με τα αραιά τακούνια περνάει άνετα από λάσπες ενώ κάνα δυο φορές που έχασε πρόσφυση σε στεγνές φλατ στροφές (λόγο μη ανοιχτού γκαζιού από την μεριά μου ..) την έβρισκε αμέσως γλυκά και ωραία.
Μοναδική στιγμή που ένιωσα κάποια ασάφεια και από τα δύο ήταν σε βρεγμένο φυτευτό 'πετρόκηπο',όχι σε φάση ζω/πεθαίνω αλλά μια παραπάνω προσοχή (και ένταση) την είχα.
Στην άσφαλτο φαίνονται επίσης καλά ,το πίσω δεν χαζοσπινάρει σε εκκινήσεις ενώ το μπροστινό συμπεριφέρεται οκ στα φρεναρίσματα .Στην πόλη λίγο που τα τσουλησα με δυνατή βροχή φάνηκαν οκ.
Σε επαρχιακό δίκτυο με στροφές δεν κουνάνε αλλά ακόμα δεν έχω πλησιάσει τα όρια τους.
Μέχρι τώρα έχω κάνει περίπου 4-5 βόλτες συνολικά 650-700χλμ και η σημερινή τους κατάσταση είναι αυτή ,νομίζω αρκετά καλά για τα χιλιόμετρα τους .
Μπροστινό
Πίσω
Όταν κάνω περισσότερα χλμ θα επανέλθω.
Για όσους δεν με ξέρουν,η χρήση που κάνω στο XR650R είναι αυτό που λέμε "εκδρομικό εντούρο",ον-οφάδα ή dual sport.Δηλαδη περιέχει κάθε λογής χώμα και άσφαλτο (κυρίως επαρχιακό και καμιά φορά ΕΟ).
Όσα χρόνια έχω το XR τις περισσότερες φορές έχω βάλει Dunlop D952 (και από μια φορά ,Tracker,MT21,κάποια Bridgestone FIM και δεν θυμάμαι τι άλλο) και γενικά ήμουν πολύ ικανοποιημένος από αυτά.
Επειδή όμως τα τελευταία χρόνια έχω πάρει ένα φόβο (έχοντας φάει 2 σούπες
Τα Continental TKC80 (τα έχω δοκιμάσει στο παρελθόν σε άλλη μοτό) , Michelin Anakee Wild (απ':ότι διαβάζω) κα που έχουν σχετικά καλή συμπεριφορά στην άσφαλτο μειονεκτούν σε τιμή,λασπερά εδάφη και γενικά προορίζονται για βαρύτερες μοτοσυκλέτες.
Με αυτά και με εκείνα κατέληξα στα Motoz Mountain Hybrid σε διαστάσεις 80/100/21 και 120/100/18 και τιμή γύρω στα 170 ευρώ.Εντελώς άγνωστα στην Ελληνική αγορά αλλά είπα να τα δοκιμάσω .
Τα βρήκα στην Θεσσαλονίκη (tyrepro) και σε λίγες μέρες τα είχα (με δωρεάν μεταφορικά) στα χέρια μου.
Βγαίνουν και με πολύ μαλακή 'γόμα' (Gummy) που σίγουρα θα έχει πολύ καλύτερη πρόσφυση αλλά θα λιώσουν πολύ γρήγορα
Ελαστικά Hybrid βγάζουν και άλλες εταιρείες,η 'λογική' τους είναι ο συνδυασμός ελαστικών enduro και trial.
Τα ελαστικά trial έχουν πιο κοντά (σε ύψος) τακούνια και σε πυκνότερη διάταξη.Το συνολικό πέλμα είναι πιο φλατ (χωρίς 'κορώνα) και τα ακριανά τακούνια δεν μπορούν να προσφέρουν καλό γκρίπ στο πλάγιασμα των (χωμάτινων ) στροφών.
Τα Motoz Hybrid (κυρίως το πίσω) έχουν μεν πυκνή διάταξη τακουνιών αλλά 1.είναι ψηλότερα σε ύψος 2. έχουν 'κορώνα' και 3. μεγαλύτερη επιφάνεια τακουνιών στις άκρες τους .
Η διάταξη στο πίσω είναι έτσι ώστε ο συνδυασμός τριών τακουνιών να σχηματίζει μια καλή ενιαία επιφάνεια κάτι που (θεωρητικά) βοηθάει στις ασφάλτινες στροφές .
Το μπροστινό έχει πιο αραιή διάταξη τακουνιών που θυμίζει αρκετά ελαστικό εντούρο.
Στην πράξη ..
Από την πρώτη στιγμή που τα έβαλα και πάτησα άσφαλτο δεν ένιωσα ανασφάλεια όπως νιώθω κάθε φορά που βάζω λάστιχα εντουρο και κάνω τα πρώτα χιλιόμετρα.
Το πίσω έχει πολύ λιγότερους κραδασμούς σε σχέση με τα εντουρο,θα τολμούσα να πω ότι το νιώθω σαν ...ασφάλτινο
Από θόρυβο δεν μπορώ να είμαι σίγουρος γιατί είναι κάτι που έχω μάθει να ζω έτσι συν τον θόρυβο που κάνει η εξάτμιση .
Έχω κάνει 4-5 βόλτες με κάποιες από αυτές σε γρήγορους ρυθμούς με πιέσεις μπρος πίσω στα 15psi (με σαμπρέλες extra heavy duty).Αρχικά σε ξερό τεραίν και πρόσφατα σε βρεγμένο με κάποια σημεία έντονης λάσπης (+νερολακούβες).
Γενικά σαν αναβάτης προσπαθώ να οδηγώ με ροή εκμεταλλευόμενος και την μεγάλη ροπή του κινητήρα αλλά υπάρχουν κάποιες στιγμές (που με πιάνουν τα διαόλια μου
Το πυκνό τακούνι αρχικά δεν σε σε προδιαθέτει για βαριά λασπερά κομμάτια αλλά σιγά σιγά κέρδιζε την εμπιστοσύνη μου.
Το μπροστινό με τα αραιά τακούνια περνάει άνετα από λάσπες ενώ κάνα δυο φορές που έχασε πρόσφυση σε στεγνές φλατ στροφές (λόγο μη ανοιχτού γκαζιού από την μεριά μου ..) την έβρισκε αμέσως γλυκά και ωραία.
Μοναδική στιγμή που ένιωσα κάποια ασάφεια και από τα δύο ήταν σε βρεγμένο φυτευτό 'πετρόκηπο',όχι σε φάση ζω/πεθαίνω αλλά μια παραπάνω προσοχή (και ένταση) την είχα.
Στην άσφαλτο φαίνονται επίσης καλά ,το πίσω δεν χαζοσπινάρει σε εκκινήσεις ενώ το μπροστινό συμπεριφέρεται οκ στα φρεναρίσματα .Στην πόλη λίγο που τα τσουλησα με δυνατή βροχή φάνηκαν οκ.
Σε επαρχιακό δίκτυο με στροφές δεν κουνάνε αλλά ακόμα δεν έχω πλησιάσει τα όρια τους.
Μέχρι τώρα έχω κάνει περίπου 4-5 βόλτες συνολικά 650-700χλμ και η σημερινή τους κατάσταση είναι αυτή ,νομίζω αρκετά καλά για τα χιλιόμετρα τους .
Μπροστινό
Πίσω
Όταν κάνω περισσότερα χλμ θα επανέλθω.