Ενώνοντας χωριά στην Ορεινή Πελοπόννησο - Part 1

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
Και λέω part 1, επειδή θα υπάρξει και part 2, 3 και όσα γενικά χρειαστούν για να διασχιστεί και φωτογραφηθεί η ορεινή Πελοπόννησος και όχι μόνο.

Το αρχικό πλάνο αποδείχθηκε αισιόδοξο, όχι από την άποψη των χιλιομέτρων σε συνδυασμό με τις στάσεις, αλλά από την άποψη ότι το να τηρηθεί ένα σφιχτό πρόγραμμα από μια παρέα η οποία τα "είπε ωραία", είναι αρκετά δύσκολο. Πέραν αυτού, στη διαδρομή υπήρχαν χωριά που είναι ένα κεφάλαιο από μόνα τους, και θα ήταν φρόνιμο να αφιερωθεί κάμποσος χρόνος για να εξερευνηθούν / φωτογραφηθούν.

Βγαίνω από το φέρυ στις 0710 λόγω του ότι άργησε να φύγει και μέχρι να γεμίσω καύσιμο το εργαλείο, βρίσκομαι με τον Αντώνη στην έξοδο της Πάχης στις 0725 και αρχίζουμε να κατευθυνόμαστε στο πρώτο παρκιν μετά τον ισθμό, για να συναντήσουμε τον έτερο ΚΤΜακια που φοράει μπλούζα BMW και το αγαπημένο του φαγητό είναι τα αμπελοφάσουλα, τον Θανάση.

Τα λέμε στα γρήγορα και ξεκινάμε για να συναντήσουμε τον Γιάννη και τον Γιαννη οι οποίοι περίμεναν στη Ζαχλωρού. Τους στήσαμε 20 λεπτά, γιατί είχαμε δώσει ραντεβού στις 9. Αφού χαιρετιόμαστε, φωτογραφίζουμε το μέρος και ξεκινάμε όλοι μαζί πλέον για τα Καλάβρυτα, όπου μας περίμενε η πολυπόθητη ένεση καφεΐνης αλλά και η επίσκεψη στο μνημείο του 1821 και η μόνη της Αγίας Λαύρας.

Συνοπτικά, τα χωριά που διασχίσαμε είναι τα εξής: Ζαχλωρού, Καλάβρυτα, Πριόλιθος, Αροανία, Κάτω Χόβολη, Παλαιός Πάος, Κοντοβάζαινα, Δήμητρα, Βάχλια, Μουριά, Μυγδαλιά, Βαλτεσινίκο, Καρκαλού, Δημητσάνα, Στεμνίτσα, Ελληνικό, Μεγαλόπολη, Γέφυρα Μάναρη και μετά μέσω της Εθνικής επιστρέψαμε στις βάσεις μας.

Η διαδρομή από Εθνική για Ζαχλωρού, περνάει από ωραία μπαλκόνια με εκπληκτική θέα, βάλσαμο μετά από την πλήξη της Εθνικής, και σε βάζει αμέσως στο κλίμα του βουνίσιου αγέρα, αφού η μυρωδιά του ιωδίου αρχίζει και εξασθενεί.





Αφήνοντας τον κεντρικό προς Καλάβρυτα, στρίβουμε δεξιά προς Ζαχλωρού για να απαθανατίσουμε το σταθμό του οδοντωτού και να βρούμε και τους Γιάννηδες.







Εδώ ο Γιάννης ξεδιπλώνει τις φιλοζωικές του αρετές.

















Συνεχίζεται...
 

amyroukai

Big Membered Wunderkind
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R
Αφου κλειδωσατε το αλλο (ουτε μια επισημανση οτι συνεχιζεται φωτοστορυ εδω...), edit λαθος η παρενθεση, να σπαμαρω λιγο σε αυτο.

Αστειο της ημερας. Δεν ειχα βαλει το xr σε dynamic mode. Μην ρωτας το γιατι, γιατι ετσι. Οι γερμανοι που λες, εχουν προγραμματισει σκασιματα στην εξατμιση. Λεω εχουν προγρσμματισει γιατι ακους την ιδια αλληλουχια σκασιιματων καθε φορα στο απλο και στο προ. Λιγα για να μην γινει ζημια στον καταλυτη. Πλακα εχει αλλα το καρμπιρατερ δεν θα το φτασουν ποτε.


Τρσγικο της ημερας. Οι αυστριακοι.
Γιατι τραγικο θα πεις. Τα μουτρα τους.
Ερχονται διακοπες, αρα θα ειναι χαρουμενοι, ναι; Ναι.
Δεν ειναι αυτο μονο. Ειναι εκφραση ανθρωπου χορτατου, ηρεμου, με καθαρη ματια, που ξερει οτι εχει μια θεση στον κοσμο, που εχει αδειο μυαλο. Οχι αδειο χαζο, αδειο απο εγνοιες. Και δεν ειχε υπεροψια η σνομπισμο, ηταν απλα ζεν και γεματοι απο τον χωρο. Δεν βλεπεις τετοιους εδω πια, σπανια σε κανενα χωριο. Τους ζηλεψα και τους χαρηκα τοσο που σαστισα και σηκωσα το χερι να χαιρετησω αργα, τυπου ειδα ουφο και δεν ξερω πως να φερθω. Η διαφορα του αληθινου πρωτου κοσμου με την μπανανια μας.
 
Τελευταία επεξεργασία:

HAWK_46

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Λευτέρης
Μοτό
Μηλοκλέφτη
Εαν επιτρέπεται να βαλω κι εγω το χωριο που γινονται κυριως οι εκκινησεις για χωματινες εξορμησεις, πανω απ το Κιατο.
Σουλι Κορινθιας

 
Τελευταία επεξεργασία:

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Αφου κλειδωσατε το αλλο (ουτε μια επισημανση οτι συνεχιζεται φωτοστορυ εδω...), να σπαμαρω λιγο σε αυτο.

Αστειο της ημερας. Δεν ειχα βαλει το xr σε dynamic mode. Μην ρωτας το γιατι, γιατι ετσι. Οι γερμανοι που λες, εχουν προγραμματισει σκασιματα στην εξατμιση. Λεω εχουν προγρσμματισει γιατι ακους την ιδια αλληλουχια σκασιιματων καθε φορα στο απλο και στο προ. Λιγα για να μην γινει ζημια στον καταλυτη. Πλακα εχει αλλα το καρμπιρατερ δεν θα το φτασουν ποτε.


Τρσγικο της ημερας. Οι αυστριακοι.
Γιατι τραγικο θα πεις. Τα μουτρα τους.
Ερχονται διακοπες, αρα θα ειναι χαρουμενοι, ναι; Ναι.
Δεν ειναι αυτο μονο. Ειναι εκφραση ανθρωπου χορτατου, ηρεμου, με καθαρη ματια, που ξερει οτι εχει μια θεση στον κοσμο, που εχει αδειο μυαλο. Οχι αδειο χαζο, αδειο απο εγνοιες. Και δεν ειχε υπεροψια η σνομπισμο, ηταν απλα ζεν και γεματοι απο τον χωρο. Δεν βλεπεις τετοιους εδω πια, σπανια σε κανενα χωριο. Τους ζηλεψα και τους χαρηκα τοσο που σαστισα και σηκωσα το χερι να χαιρετησω αργα, τυπου ειδα ουφο και δεν ξερω πως να φερθω. Η διαφορα του αληθινου πρωτου κοσμου με την μπανανια μας.
Όσον αφορά το κλείδωμα του προηγούμενου θέματος... ;)
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr

amyroukai

Big Membered Wunderkind
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R
Μην του κόβεις την γκρίνια... Την πρωινή.
Ακόμα και ο Θεός κάνει λάθη. Κουνούπια, covid, KTM...


Και αλλού επί της ουσίας δεν απαντάς, είτε πρωί είτε όχι ;)
 

al800

Μέλος
Περιοχή
Νέα Πέραμος Καβάλας
Όνομα
Al
Μοτό
?
η κάμερα προσθέτει κιλά κοιλιά, δεν είναι καλή αυτή να την αλλάξεις :p
Δεν πειράζει εσύ θα λες κάτω από μεγάλη πέτρα κρύβεται μεγάλο φίδι, κάτω από μεγάλο υπόστεγο μεγάλο αυτοκίνητο...
 

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
Η Κάτω Ζαχλωρού είναι ορεινό χωριό της πρώην επαρχίας Καλαβρύτων του Νομού Αχαΐας. Είναι χτισμένο σε υψόμετρο 623 μέτρων στις πλαγιές ενός από τους ορεινούς όγκους που περιβάλουν το φαράγγι του Βουραϊκού ποταμού. Από το 1997 το χωριό ανήκει διοικητικά στο Δήμο Καλαβρύτων. Αποτελεί έδρα της ομώνυμης Τοπικής κοινότητας, στην οποία υπάγονται επίσης ο οικισμός Άνω Ζαχλωρού και η Μονή Μεγάλου Σπηλαίου. Στην απογραφή του 2011 είχε 38 κατοίκους.

Το χωριό διασχίζει ο Οδοντωτός σιδηρόδρομος Διακοπτού - Καλαβρύτων στο σταθμό του οποίου αποβιβάζονται όσοι θέλουν να επισκεφθούν την Μονή του Μεγάλου Σπηλαίου που βρίσκεται σε κοντινή απόσταση. Γύρω από το σταθμό υπάρχουν αρκετές ταβέρνες και ξενώνες όπου μπορούν να φιλοξενηθούν οι επισκέπτες της περιοχής. Απέχει 10 χλμ. από τα Καλάβρυτα και 12 χλμ. από το Διακοπτό μέσω του Οδοντωτού. (Πηγή Wikipedia)

Μετά τη Ζαχλωρού, η ομάδα καβάλησε τα άλογα και ξεκίνησε με νορμάλ ρυθμό για τον επόμενο σταθμό, τα Καλάβρυτα, όπου θα ταΐζαμε τα αλογάκια με βενζίνη και το νευρικό μας σύστημα με καφεΐνη. Στάση σε σημείο κεντρικό και ξεπεζεύουμε για να θρονιαστούμε στις καρέκλες του μαγαζιού.



Εδώ ο Γιάννης, μοστράρει τους χάρτες που τους έχει μόνιμα στο μηχανάκι κάτω από τη σέλα, γιατί πάμε μια βόλτα και μπορεί να χαθούμε βρε αδερφέ, να βρεθούμε σε κάνα Ορμένιο, να μην έχουμε ένα χάρτη να ξέρουμε πως να γυρίσουμε πίσω??
'Ετσι είναι οι τρου άντβε.
'Έτοιμοι για όλα.
Γατάκια.



Φεύγουμε απ'τον καφέ, βάζουμε βενζίνη και κατευθυνόμαστε προς το Μνημείο Ηρώων Αγωνιστών 1821, το οποίο βρίσκεται σε κοντινή απόσταση και είναι πολύ εντυπωσιακό.


Λίγες πληροφορίες.
Στο δεσπόζοντα λόφο βόρειας της Μονής της Αγίας Λαύρας υψώνεται το λαμπρότερο μνημείο του Έθνους. Είναι το Ηρώο των αγωνιστών της Επανάστασης του 1821, που θυσιάστηκαν για την ανεξαρτησία του Ελληνικού Έθνους από τον Τουρκικό Ζυγό. Τα αποκαλυπτήρια του μνημείου στη σημερινή του μορφή πραγματοποιήθηκαν στις 24 Μαρτίου 1971.
Το Ηρώο αποτελείται από σύνθεση τριών ανδριάντων που παριστάνουν τη συμμετοχή του κλήρου και των αγωνιστών στην Επανάσταση του 1821 και την Ελευθερία του Ελληνικού Έθνους από τον Τούρκο Κατακτητή.
Κάθε χρόνο οι εκδηλώσεις εορτασμού της Εθνικής Επετείου, που διοργανώνει ο Δήμος Καλαβρύτων αρχίζουν από το Ηρώο, όπου τελείται τρισάγιο, κατάθεση στεφάνων, τήρηση ενός λεπτού σιγή, στη μνήμη των ενδόξων ηρώων και ανάκρουση εθνικού ύμνου. Πήγή www.kalavrita-ski.gr.









Και ένα βίντεο από youtube

 

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
Αναχωρούμε από το μνημείο και στη συνέχεια κατευθυνόμαστε στη Μονή Αγίας Λαύρας η οποία βρίσκεται και αυτή σε αρκετά κοντινή απόσταση και αποτελεί μία από τις κυριότερες περιοχές οι οποίες έπαιξαν ρόλο στην έκβαση της επανάστασης του 1821.
Μεταφέρω άρθρο της Βικιπαίδεια, αξίζει να διαβαστεί.

Η Αγία Λαύρα είναι ιστορική μονή στα Καλάβρυτα μια από τις αρχαιότερες μονές του ελληνικού και κυρίως του πελοποννησιακού χώρου, γνωστή ως τόπος έναρξης της Ελληνικής Επανάστασης, σύμφωνα με διαδεδομένη στην Ελλάδα εξιστόριση. Σύμφωνα με άλλες απόψεις το συγκεκριμένο γεγονός αποτελεί απλώς θρύλο.
Βρίσκεται περίπου 4 χιλιόμετρα δυτικά της πόλης των Καλαβρύτων επάνω σε λόφο στους πρόποδες του όρους Βελιά και σε υψόμετρο 933[1] μέτρων.

Η Μονή Ιδρύθηκε από έναν συνασκητή του Αγίου Αθανασίου του Αθωνίτη, το μοναχό Ευγένιο, το 961 μ.Χ. Η αρχική της θέση ήταν 300 μ. περίπου ΝΔ της σημερινής στην τοποθεσία "Παλαιομονάστηρο", όπου και σώζεται το πρώτο Καθολικό της Μονής, ένας δίκλιτος σταυρεπίστεγος ναός στο στόμιο σπηλιάς με δύο σειρές τοιχογραφιών. Αυτή η πρώτη μονή καταστράφηκε ολοσχερώς από φωτιά το 1585. Στη συνέχεια, η Μονή έμεινε έρημη για 15 χρόνια ώσπου κάποιος Καλαβρυτινός ράπτης ονόματι Ιωάννης, απογοητευμένος από τις απιστίες της συζύγου του, αποφάσισε να αφήσει τα εγκόσμια και να ξαναχτίσει τη μονή της Αγίας Λαύρας. Το 1689 η μονή μεταφέρθηκε στη σημερινή της θέση. Μια πρώτη εικόνα της μονής έχουμε από την σχεδίαση του Ρώσου μοναχού Barsky ο οποίος την επισκέφτηκε το 1745. Το νέο Καθολικό της είναι τρίκογχο, αγιορείτικου τύπου, κτίσμα (μονόκλιτο, με τρούλο χωρίς στηρίγματα). Η Μονή δοκιμάζεται το 1715 (Β' Τουρκοκρατία) και κυρίως στα Ορλωφικά. Το 1826 ο Ιμπραήμ πυρπόλησε το μοναστήρι αλλά οι μοναχοί είχαν προλάβει να το εγκαταλείψουν και να πάρουν μαζί τους τα περισσότερα κειμήλια. Ανοικοδομήθηκε στα 1828, με την ίδρυση του νέου Καθολικού (του τρίτου κατά σειρά) στον τύπο της βασιλικής με τρούλο, ερειπώθηκε από το σεισμό της 24ης Ιουλίου 1844 και χτίστηκε πάλι το 1850. Στις 14 Δεκεμβρίου του 1943 πυρπολήθηκε ή Μονή και εκτελέστηκαν από τους Ναζί όσοι μοναχοί δεν είχαν εγκαταλείψει το μοναστήρι. Τέλος, το 1950 αναστηλώθηκε στη σημερινή της μορφή. Η Μονή στην πορεία της υπήρξε πατριαρχική, σταυροπηγιακή, «βασιλική» και απέκτησε μεγάλη ακίνητη και κινητή περιουσία, ενώ κατά καιρούς προσκολλήθηκαν σ' αυτήν μικρότερες Μονές (Αγία Τριάς, Φιλοκάλη κ.ά.) με αποτέλεσμα στη μεγαλύτερη ακμή της να έχει περίπου 1000 μοναχούς.

Ο πολυτιμότερος θησαυρός που βρίσκεται στο μοναστήρι είναι το λάβαρο της ορκωμοσίας των αγωνιστών του 1821 (το παραπέτασμα της Ωραίας Πύλης του Ναού), η πρώτη, δηλαδή, σημαία του ελληνικού έθνους που βρίσκεται μαζί με τα όπλα των αγωνιστών του 1821. Επιπλέον, ο επιτάφιος του 1754 κεντημένος στη Σμύρνη, η εικόνα του Αγίου Γεωργίου κεντημένη στην Κωνσταντινούπολη από την «Κοκόνα του Ρολογά», πολύτιμα Ευαγγέλια όπως το δωρηθέν από την Αυτοκράτειρα της Ρωσίας Αικατερίνη Β’ τη Μεγάλη, τα χρυσοκέντητα άμφια του Παλαιών Πατρών Γερμανού, εγκόλπια, ξυλόγλυπτοι σταυροί Άγια ποτήρια κ.λπ. Επίσης, ξεχωρίζει η κάρα του «Αγίου Αλεξίου του ανθρώπου του Θεού», πολιούχου της Μαρτυρικής Πόλης των Καλαβρύτων, η μνήμη του οποίου τιμάται στις 17 Μαρτίου, και είναι δωρεά του Αυτοκράτορα Μανουήλ Παλαιολόγου το 1398. Υπάρχουν επίσης, η κάρα του Αγίου Φιλαρέτου του Ελεήμονος, λείψανα του Αγίου Παντελεήμονος, της Αγίας Παρασκευής, των Αγίων Αναργύρων, κλπ. Εκτός από τα σημαντικά ιερά κειμήλια και λείψανα που υπάρχουν στην Ιερά Μονή, σημαντικός θησαυρός είναι τα 3.000 έντυπα στη βιβλιοθήκη της, το αρχαιότερο από τα οποία χρονολογείται το 1502. Στη συγκρότηση της βιβλιοθήκης συνέβαλαν σημαντικά ο Κύριλλος Λαυριώτης το 1796 και ο Καλαβρυτινός δάσκαλος και μοναχός Γρηγόριος Ιωαννίδης το 1929.

Κατά τον Μάρτιο του 1821, καθώς πλησίαζε η κήρυξη της Επανάστασης, το μοναστήρι της Αγ. Λαύρας χρησίμευε ως χώρος συγκέντρωσης προεστών της Αχαΐας και άλλων παραγόντων της Επανάστασης, μεταξύ των οποίων και ο Παλαιών Πατρών Γερμανός. Από το τέλος Μαρτίου όλοι οι προεστοί και αρχιερείς της Πελοποννήσου είχαν προσκληθεί στην Τρίπολη από τον καϊμακάμη (αναπληρωτή του Χουρσίτ) δήθεν για διαβουλεύσεις. Ο Γερμανός και οι περί αυτών προεστοί και αρχιερείς αρνήθηκαν να μεταβούν στην Τρίπολη και κινούνταν γύρω από τα Καλάβρυτα. Στις 10 Μαρτίου, μετά από ένα τελευταίο τέχνασμα κωλυσιεργίας, συγκεντρώθηκαν στην Αγία Λαύρα (μεταξύ άλλων και οι Ανδρέας Λόντος, Ασημάκης Ζαΐμης, Ασημάκης Φωτήλας, ο επ. Κερνίκης Προκόπιος κ.ά.) από όπου αντάλλαξαν ορισμένες επιστολές με τον καϊμακάμη ο οποίος προσπαθούσε να τους πείσει να μεταβούν στην Τρίπολη. Οι αρχιερείς και προεστοί συσκέφτηκαν και αποφάσισαν ότι έπρεπε να αρχίσει η επανάσταση. Διασκορπίστηκαν σε περιοχές της Αχαΐας και άρχισαν τη στρατολογία. Ορισμένοι οργάνωσαν στρατόπεδο στην Μονή Ομπλού, κοντά στην Πάτρα, απ' όπου θα άρχιζε η επίθεση για την κατάληψη της πόλης. Το σύνθημα για την έναρξη της επανάστασης μεταδόθηκε και σε άλλες περιοχές, όπως στον Κανέλλο Δεληγιάννη στη Γορτυνία και τον Γ. Πλαπούτα στην Καρύταινα. Την 21 Μαρτίου συγκεντρώθηκαν και πάλι στην Αγ. Λαύρα οι Σωτ. Θεοχαρόπουλος, Νικ. Σολιώτης, Ι. Παπαδόπουλος, Νίκος και Βασίλης Πετιμεζάς και αφού πήραν ένα μικρό κανόνι που υπήρχε στη Μονή και ως σημαία μια χρυσοκέντητη εικόνα της Παναγίας επιτέθηκαν κατά των Καλαβρύτων. Οι εκεί Τούρκοι υπό τον Αρναούτογλου παραδόθηκαν αμέσως. Την ίδια ημέρα (21 Μαρτίου) άρχισαν και στην Πάτρα οι πρώτες αναταραχές και οι Τούρκοι κλείστηκαν στο κάστρο. Η Μονή και τα Καλάβρυτα χρησίμευαν ως αποθήκη εφοδιασμού του στρατοπέδου που είχε σχηματιστεί στη Μονή Ομπλού. Την 23 Μαρτίου, σύμφωνα με επιστολή που σώζεται, οι Κερνίκης Προκόπιος, Ασημ. και Δημήτρης Ζαΐμης και Ιωάννης Παπαδόπουλος ζητούν από τον ηγούμενο και τους πατέρες της Μονής να ξεκινήσουν την επομένη ζώα και "κοπέλια" με εφόδια για τον Ομπλό.[2]
Σύμφωνα με μερικές πρωτεγενείς πηγές την 25 Μαρτίου 1821 έγινε τελετουργική θρησκευτική κήρυξη της Επανάστασης στη Μονή, όταν ο μητροπολίτης Παλαιών Πατρών Γερμανός ευλόγησε τους συγκεντρωμένους επαναστάτες και ύψωσε το λάβαρο της Επανάστασης στο θόλο του ιστορικού Ναού της Αγίας Λαύρας. Κατ' άλλες πηγές η ίδια τελετή έγινε στις 23 Μαρτίου πάλι στην Αγία Λαύρα και κατ' άλλους στην Πάτρα. Ιστορικοί του 20ού αιώνα θεωρούν ότι αυτό είναι θρύλος, βασισμένοι κυρίως στο ότι δεν αναφέρεται στα απομνημονεύματα του Π. Πατρών Γερμανού. Ωστόσο σημειώνεται από ιστορικούς που ασχολήθηκαν με αυτά ότι τα απομνημονεύματα δεν είναι πλήρη και είχαν υποστεί κακή μεταχείριση πριν τη δημοσίευσή τους.[3] Επίσης ίδιος ο Γερμανός δεν αναφέρει την παρουσία του σε άλλα σημαντικά συμβάντα όπως η εν Καλτεζαίς Συνέλευση (1821), η Συνέλευση της Επιδαύρου, το ταξίδι του στην Ιταλία κ.ά. ενώ πουθενά δεν αναφέρει ότι τέλεσε οποιαδήποτε ιερουργία στο διάστημα των ετών 1820-1823 που καλύπτει στα απομνημονεύματά του (βλ. άρθρο Παλαιών Πατρών Γερμανός/Τα Απομνημονεύματα).

Λεπτομέρειες της δοξολογίας και ορκωμοσίας βρίσκονται στο έργο του Γάλλου φιλέλληνα Φρανσουά Πουκεβίλ, σε ομιλία του Αλέξανδρου Δεσποτόπουλου που ανέφερε δημοσίως και δημοσίευσε ότι ήταν παρών στην τελετή, σε επιτάφιο ομιλία του Καλλίνικου Καστόρχη (1789-1877) για τον αγωνιστή Χριστόδουλο Μελετόπουλο και στην αυτοβιογραφία του οπλαρχηγού Βασ. Πετιμεζά. Επίσης υπάρχει μια πρώιμη ζωγραφική απεικόνιση (1836) σκηνής ορκωμοσίας από Βαυαρό ζωγράφο βασισμένη σε διηγήσεις αγωνιστών, η οποία όμως αναφέρει ότι αυτό έγινε στη Βοστίτσα (Αίγιο). Τελετουργική κήρυξη της επανάστασης στη Μονή αναφέρεται και σε είδηση της εφημερίδας "Journal de Savoie" (φύλλο της 15-6-1821, ανταπόκριση από Βιέννη), χωρίς να αναφέρει ημερομηνία.[4]
Κατά τον υποστηρικτή της άποψης περί μύθου Β. Κρεμμυδά, ο οποίος εξέτασε δημοσίευμα για μια ομιλία του Γερμανού την 8(20η) Μαρτίου 1821, ο αδερφός του Πουκεβίλ Hugues (Υγκ) που υπηρετούσε ως πρόξενος της Γαλλίας στην Πάτρα τον καιρό της Επανάστασης συνεργαζόταν με το Γερμανό ώστε να αποκαταστήσουν την τρωθείσα πολιτική επιρροή τους: ο Γερμανός έστελνε διαμαρτυρίες στον Άγγλο πρόξενο στην Πάτρα και ο Υγκ προωθούσε ειδήσεις που εξήραν τη συμβολή του Γερμανού στα πρόσφατα γεγονότα στην Γαλλική εφημερίδα "Le Constitutionnel" του Παρισιού. Στο φύλλο της 6ης Ιουνίου (νέο Ημερ.) 1821 γινόταν αναφορά σε επαναστατική ομιλία που εκφωνήθηκε από το Γερμανό στην Αγία Λαύρα στις 8 Μαρτίου (παλ. Ημερ.) ή 20 Μαρ. (νέο Ημερ.) 1821 και με την οποία καλούσε όλους τους συγκεντρωμένους σε επανάσταση[5][6]. Λίγα χρόνια αργότερα, στο βιβλίο που δημοσίευσε το 1824, "Ιστορία της Ελληνικής Επανάστασης" ο Φρανσουά Πουκεβίλ περιέγραφε με λεπτομέρειες (κατ' ορισμένους φανταστικές) την έναρξη της επανάστασης στην Αγία Λαύρα μετά από δοξολογία και ύψωση του λαβάρου της επανάστασης από τον Παλαιών Πατρών Γερμανό. Ο Β. Κρεμμυδάς δεν αποκλείει ότι κάποτε έγιναν ομιλίες από τον Γερμανό σε άλλες περιστάσεις[7]. Παρά τις περί θρύλου απόψεις ορισμένων ιστορικών, ο θρύλος διαδόθηκε καθώς συνέδεε τη γιορτή του Ευαγγελισμού με την Επανάσταση[8] και μέχρι πρόσφατα διδασκόταν στα σχολικά εγχειρίδια.
Κάποιες πρωτογενείς πηγές αναφέρουν επίσης ότι ο Γερμανός τέλεσε στην Αγία Λαύρα δοξολογία και ορκωμοσία στις 17 Μαρτίου, ημέρα εορτασμού του Αγίου Αλεξίου, πολιούχου των Καλαβρύτων[9]. Πολλοί ιστορικοί επισημαίνουν το γεγονός ότι στα απομνημονεύματα του Γερμανού δεν υπάρχει καμία αναφορά σε τέτοιου είδους γεγονότα, παρ' ότι οι ίδιοι εικάζουν συνεργασία του Γερμανού με τους αδελφούς Πουκεβίλ για τη δημιουργία μύθου. Σύμφωνα με ιστορική πηγή οι συγκεντρωμένοι προεστοί της περιοχής, αφού είχαν αρνηθεί να ανταποκριθούν στη διαταγή των οθωμανικών αρχών μεταβούν στην Τρίπολη, "ἀπεφάσισαν νὰ μὴ δώσωσιν αἰτίαν τινά, ἀλλὰ ὣς πεφοβισμένοι νὰ παραμερίσωσιν εἰς ἀσφαλή μέρη"[10]. Στην πραγματικότητα, μετά τις 17 Μαρτίου ο Γερμανός και οι προεστοί άρχισαν ενέργειες στρατολόγησης στα ορεινά χωριά της περιοχής Καλαβρύτων.[11][12] Ο ίδιος ο Γερμανός, αφού απέφυγε να μεταβεί στην Τρίπολη, παρέμεινε στην Αγία Λαύρα παριστάνοντας τον άρρωστο έως και την 21 Μαρτίου. Μεταξύ 15 και 21 Μαρτίου έγιναν ορισμένες σποραδικές επιθέσεις κατά μεμονωμένων Τούρκων κυρίως στην περιοχή των Καλαβρύτων[13]. Τότε έγινε φανερή στους Τούρκους η επικείμενη επανάσταση και γι’ αυτό οι οπλαρχηγοί και προεστοί άρχισαν να κινούνται από τα «ασφαλή μέρη» μερικές ημέρες πριν την 25 Μαρτίου. Για παράδειγμα, ο Κωνσταντής Πετιμεζάς, που ήταν κρυμμένος στο Μέγα Σπήλαιο, κινήθηκε να ξεσηκώσει την επανάσταση προς το χωριό Μάζι στις Κατσάνες (σήμερα Δήμος Καλαβρύτων) περί την 20 ή 21 Μαρτίου[14]. Στην Μονή Αγ. Λαύρας έγινε η τελετουργική κήρυξη της επανάστασης κατά την προκαθορισμένη ημερομηνία, την ημέρα του Ευαγγελισμού, όπως αναφέρει και ο αγωνιστής Βασίλης Πετιμεζάς[15]






Το ιστορικό Καθολικό της μονής

















Πετύχαμε και ένα γκρούπ μοτοσικλετιστών, δυστυχώς δε θυμάμαι το όνομά τους.



 

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
Αυτοί οι χώροι είναι ιδιαίτεροι.

Ας μην το καταλαβαίνουμε όταν είμαστε εκεί, γιατί, όσες φωτογραφίες και να βγάλουμε, όσες κουβέντες και αν γίνουν, όση ώρα και αν περάσεις προσπαθώντας να αφουγκραστείς την θυσία εκείνων των ανθρώπων, ποτέ δε θα μπορέσεις να εισπράξεις την πραγματική αίσθηση του να έχεις αυτήν την δύναμη της ψυχής η οποία θα υπερνικήσει το φόβο του θανάτου, την πιθανότητα να νιώσεις το κρύο μέταλλο να σου κόβει το λαιμό, ή την σφαίρα να σου τρυπάει την καρδιά ή, ακόμα χειρότερα, φεύγοντας για το μέτωπο να βλέπεις για τελευταία φορά τους ανθρώπους που αγαπάς, τα παιδιά σου, τη γυναίκα σου, τη μάνα σου...
'Έδωσαν τη ζωή τους για εμάς, για να αναπνέουμε ελεύθερο αέρα, για να έχουμε δικαίωμα στη ζωή και να απολαμβάνουμε τα αγαθά της ανέμελα χωρίς τον φόβο της τιμωρίας ή του θανάτου.
Εμείς όμως, δυστυχώς πολλές φορές το ξεχνάμε.

Χώροι λοιπόν όπως η μονή της Αγίας Λαύρας δημιούργησαν γεγονότα τα οποία άλλαξαν τη ροή της Ιστορίας ενός έθνους, άλλαξαν τις ζωές εκατομμυρίων ανθρώπων, εκεί πάρθηκαν αποφάσεις, δόθηκαν ιστορικές ομιλίες οι οποίες εμψύχωσαν τους αγωνιστές να ξεκινήσουν αυτό το εγχείρημα που λέγεται Επανάσταση και που, ίσως, φάνταζε ακατόρθωτο.
'Ενα άπιαστο όνειρο.

Συνεχίζεται...
 

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
Αφήνουμε πίσω τη μονή και ξεκινάμε το ταξίδι μας μέσα στα αλλεπάλληλα διάσελα των αχαϊκών βουνών, και εισερχόμαστε στο νομό Αρκαδίας ο οποίος σφύζει από ωραία ασφάλτινα περάσματα και διαδρομές, όπου μία από αυτές είναι και το πάσο της Κοντοβάζαινας το οποίο έχει ασφαλτοστρωθεί σχετικά προσφάτως, βγάζοντας από μέσα μας ενίοτε τον κάγκουρα στις αλλεπάλληλες κλειστές φουρκέτες τύπου Stelvio, έως τον αυχένα του βουνού όπου μετά το οδόστρωμα σπάει ελαφρώς επομένως οι ρυθμοί πέφτουν στο κανονικό.

'Άφιξη στην Κοντοβάζαινα λοιπόν, διάσχιση του χωριού και μια τεράστια ελληνική σημαία να μας υποδέχεται πάνω από το καφενείο του χωριού.
Προχωρήσαμε λίγο ακόμα και κάναμε στάση στο τελείωμα του χωριού για ξεκούραση, δροσερό νερό από πηγή και κουβέντα.

Οι διαδρομές συχνά καταλήγουν σε δυνατές ανοιχτωσιές όπου το βλέμμα εστιάζει στο άπειρο, όπως και ο φακός της φωτογραφικής όταν τραβάει τοπίο.



Born to be wild,
ας ταξιδεύεις όπως και με ό,τι μπορείς
αρκεί να ταξιδεύεις
αρκεί το μάτι να αλλάζει εικόνες
αρκεί ο νους να ανανεώνεται διαρκώς με καινούργιες οπτικές και οσφρητικές εμπειρίες.
Χρώματα και αρώματα το λένε κάποιοι...



Το περίφημο πάσο της Κοντοβάζαινας, τι να μας πει το Στελβιο και το φούρκα, τι να μας πει το γκλοσσγκλογκνρρμπτερ πως λέγεται.....
Ελλαδάρα αγόρι μου!
365 ντεις οφ ράιντιν' γκλόρυ μαδαφάκαζ...



Εδώ οι σκληροί του Μαϊάμι κουραστήκανε από τη ζέστα...



Στην έξοδο της Κοντοβάζαινας, στο δρόμο για Ολυμπία, συναντάμε τη Χλιά Βρύση που αποτελεί ένα εντυπωσιακό δείγμα τοπικής αρχιτεκτονικής, με κιονίσκους, κιονόκρανα και αετωματική απόληξη.

 

amyroukai

Big Membered Wunderkind
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R
Σε αυτά τα χωριά έχει κρυμμένες εκπλήξεις. Περάσαμε από χωριό που ήταν καμένο από ναζί, στο σπίτι; Καφενείο; Με την μαρμάρινη πλάκα αναφοράς στο συμβάν, Τέσλα με πινακίδες τελωνείου...
 

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
Φεύγοντας από την Κοντοβάζαινα συναντάμε τα χωριά Δήμητρα και Βάχλια τα οποία είναι και τα δύο χτισμένα αμφιθεατρικά στις πλαγιές των βουνών, καθώς κατεβαίνουμε για το φράγμα Λάδωνα και το σημείο το οποίο θα είναι το επόμενο κλίκ.





Αφού απαθανατίζουμε το φράγμα από ψηλά, τραβάμε για να βρούμε το Θανάση και τον Αντώνη οι οποίοι μας περίμεναν στον κεντρικό δρόμο, για να συνεχίσουμε για την επόμενη μας στάση ή οποία έμελε να μας ταλαιπωρήσει ελαφρώς λόγο χωμάτινης διέλευσης για το συγκεκριμένο σημείο, όπου δεν ήταν άλλο από το γιοφύρι της Κυράς.



Εδώ τα πράγματα ζορίσανε ελαφρώς, δεδομένου ότι για να φτάσεις στο γιοφύρι θα πρέπει να πατήσεις χώμα. Το θέμα ήταν τί χώμα θα ήταν αυτό, δεδομένου ότι 2 από τα μηχανάκια της παρέας φορούσαν αμιγώς ασφάλτινα λάστιχα με χυτές ζάντες, και κάποια απροσεξία θα σήμανε αν όχι το τέλος της βόλτας, σίγουρα το απόλυτο ξενέρωμα λόγω ενός ξαφνικού γλιστρίματος του μπροστινού πάνω σε κάποια χαλαρή φυτευτή, ή σε κάποιο σαθρό σημείο του χωματόδρομου.

Δύο ήταν οι διαδρομές για το γιοφύρι, η πρώτη και πιο σύντομη διάσχιζε τον λάδωνα σχεδόν παραποτάμια αλλά ήταν και η πιο τεχνική, και η δεύτερη απαιτούσε κάποια ασφάλτινα χιλιόμετρα κυκλώνοντας το χωριό Μουριά, για να καταλήξει σε έναν χωματόδρομο βατό σχετικά, μήκους 2 χιλιομέτρων.

Εγώ λοιπόν πήρα τον πρώτο δρόμο και ο Γιάννης πήρε το δεύτερο, λόγω ασφάλτινων ελαστικών. Θα ήταν άσχημο μετά την ζεστή άσφαλτο το ζεστό ασφάλτινο ελαστικό να πατήσει φυτευτές μυτερές πέτρες για μεγάλη απόσταση. Συνάντησα τον Γιάννη λίγο πριν το γεφύρι της Κυράς να κατεβαίνει σιγά σιγά το κατηφορικό χωμάτινο κομμάτι πριν από αυτό, βεβαιώθηκα ότι δεν έχει πρόβλημα και συνέχισα προς το γεφύρι για φωτογραφία, όπου εκεί συναντάω και δυο χωμάτινους από το γκρούπ του Χελιώτη, ακολουθώντας τον παρακάτω διάλογο.

Εγώ: Γεια σας παιδιά..
Χωμάτινος: Γειαααα, στο σόφτ ή στο χάρντ?
Εγώ: Στο μίντιουμ..
Κοιτάζει ο ένας χωμάτινος τον άλλον...
1ος χωμάτινος: Ρε μαλάκα είχε και μιντιουμ? Πως και δεν τους πήραμε χαμπάρι?
2ος χωμάτινος: Δεν είχε μιντιουμ ρε μαλάκα, θα τους είχαμε δει
1ος χωμάτινος: Ρε φίλε ποιο μιντιουμ??
Εγώ: Το σετάπ...
1ος χωμάτινος: Ποιο?
Εγώ: Για τις αναρτήσεις μου δε ρωτάς?
1ος χωμάτινος: Ποιο? Όχι ρε φίλε..........με τον Χελιώτη δεν είσαι??
Εγώ: 'Οχι ρε παιδιά, μια παρέα 5 μηχανάκια είμαστε.....εσείς πως αποκοπήκατε από το γκρούπ?
2ος χωμάτινος: Μπήκαμε από εδώ για να κόψουμε δρόμο, αλλά το μετανιώσαμε, είδες πως είναι ο δρόμος? (εν τω μεταξύ ο ένας με 640 adventure και ο άλλος με tenere 600)
Εγώ: Ναι...άστα να πάνε, άντε παίδες καλή συνέχεια

Εκείνη την ώρα έφτασε και ο Γιάννης ο οποίος έβγαλε τη φωτογραφική του να απαθανατίσει το τοπίο.



Συνεχίζεται...
 

πυξιδας990

Μέλος
Περιοχή
Λεωνιδιο Τσακωνιας
Όνομα
μανωλης
Μοτό
aprilia DORSODURO RED
σορρυ για το σπαμ..
το πασο κοντοβαζαινας ειναι ενας απ τους ψηλοτερους δρομους της πελοποννησου..αν οχι ο ψηλοτερος.οι αποψεις διιστανται..
τον ειχαμε στο 7ο οδοιπορικο και πραγματικα οσοι το περασαν εντυπωσιαστηκαν,ασχετα αν ηταν γεματος κρατηρες..θετικο το γεγονος οτι εχει πεσει ασφαλτος
 

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
σορρυ για το σπαμ..
το πασο κοντοβαζαινας ειναι ενας απ τους ψηλοτερους δρομους της πελοποννησου..αν οχι ο ψηλοτερος.οι αποψεις διιστανται..
τον ειχαμε στο 7ο οδοιπορικο και πραγματικα οσοι το περασαν εντυπωσιαστηκαν,ασχετα αν ηταν γεματος κρατηρες..θετικο το γεγονος οτι εχει πεσει ασφαλτος
Στο 6ο Μανώλη.
Είχα πάρει μέρος και μου είχε μείνει αυτό το πέρασμα και όντως ήταν πολύ σπασμένος ο δρόμος.
 

πυξιδας990

Μέλος
Περιοχή
Λεωνιδιο Τσακωνιας
Όνομα
μανωλης
Μοτό
aprilia DORSODURO RED
Στο 6ο Μανώλη.
Είχα πάρει μέρος και μου είχε μείνει αυτό το πέρασμα και όντως ήταν πολύ σπασμένος ο δρόμος.
ναι εχεις δικιο
Ακόμα καλύτερο ήταν το κομμάτι Βούτση-Κοντοβάζαινα που τότε το είχαμε ανάβαση!
2-3 συνεχεια,μεχρι και πρωτη
 
Top Bottom