Ερώτηση για ροπές σύσφιξης βιδών και παξιμαδιώνε.

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
Υπάρχουν βίδες και παξιμάδια στη μοτοσυκλέτα, στα οποία δεν αναφέρεται η σωστή ροπή σύσφιξης στα μανουάλια.

Και ερωτώ:
α) Γιατί συμβαίνει αυτό;
β) Υπάρχει κάποιος εμπειρικός οδηγός που να εξηγεί τη ροπή σύμφωνα π.χ με το πάχος του σπειρωματος η κάτι άλλο;

Βρήκα αυτό στο καπάκι μιας κασετίνας εργαλείων. Ισχύει;



Στάλθηκε από το LYA-L29 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

bros400pgm

Μέλος
Περιοχή
ΠΑΤΡΑ
Όνομα
Kosmas
Μοτό
Aprilia
Είσαι σίγουρος ότι δεν έχει το μανιουαλ και ένα πίνακα με τις γενικές ροπές των βιδων; Σαν κι αυτό που έχει η κασετίνα σου.
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Υπάρχουν βίδες και παξιμάδια στη μοτοσυκλέτα, στα οποία δεν αναφέρεται η σωστή ροπή σύσφιξης στα μανουάλια.

Και ερωτώ:
α) Γιατί συμβαίνει αυτό;
β) Υπάρχει κάποιος εμπειρικός οδηγός που να εξηγεί τη ροπή σύμφωνα π.χ με το πάχος του σπειρωματος η κάτι άλλο;

Βρήκα αυτό στο καπάκι μιας κασετίνας εργαλείων. Ισχύει;



Στάλθηκε από το LYA-L29 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Είσαι σίγουρος ότι δεν έχει το μανιουαλ και ένα πίνακα με τις γενικές ροπές των βιδων; Σαν κι αυτό που έχει η κασετίνα σου.
Το ίδιο θα ήθελα να ρωτήσω κι εγώ, πως ξέρεις πως δεν είναι οι σωστές ροπές; Ή μήπως εννοείς πως δεν αναφέρονται καθόλου, πράγμα που μάλλον αποκλείεται. Πρέπει να βρεις το σερβις μάνιουαλ για να έχεις τις ροπές ανά συγκεκριμένη βίδα.
 

Blue line

Μέλος
Όνομα
Sakis
Μοτό
GS 1200 ADV
KTM EXC300 TPI
Γιάννη αυτός ο πίνακας αφορά τις τιμές που μπορούν να πάρουν οι βίδες (αρσενικό).
Μετά από αρκετά χρόνια χρήσης λέω ότι είναι αρκετά ανεκτικός (μπορούν να πάνε τουλάχιστον 10%) παραπάνω πάντα σε επώνυμη βίδα.
Προσοχή στις τιμές που μπορούν να πάρει το θηλυκό μέρος της σύσφιξης (παξιμάδι, σασί κινητήρα κτλ) που κυρίως εξαρτάται από το υλικό και την σκληρότητα του.
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Aν θυμαμαι καλα τους κανονισμους, απο 9.8 και πανω αρχιζουν να εχουν διαφορες στη ροπη συσφιξης μεταξυ σπειρωματος χαλυβα ή αλουμινιου. Μεχρι εκει για ολα τα σπειρωματα οι τιμες συσφιξης ειναι το ιδιο. Οι τιμες συσφιξης εχουν να κανουν με το υλικο φυσικα της βιδας αλλα και το φαρδος (διατομη) του κορμου της βιδας (Μ-ταδε). Τελος, οι τιμες αυτες αλλαζουν αναλογως των επιφανειων τριβης (και συνηθως στα μανιουαλ το αναγραφουν) και θελει προσοχη εαν ειναι τιμη με καθαρο σπειρωμα, τιμη με λαδωμα ή τιμη με σπειροκολλα.

(Συνηθως η κλαση αντοχης καθε βιδας αναγραφεται στο κεφαλι της, 4.6 - 8.8 - 10.8 κτλ. Οι μικρες/φθηνες ειναι συνηθως απλες σιδηρες με 4.6/4.8 αν δεν γραφουν κατι αλλο).

ΥΓ> Ολα αυτα δεν εχουν καμια σημασια αμα το δυναμοκλειδο σου ειναι αρρυθμιστο. Μπορεις πολυ ευκολα να το τσεκαρεις αν εχεις αυτες τις ζυγαριες για βαλιτσες ή ενα απλο βαρακι 3-5 κιλων.

ΥΓ2> Καποια μανιουαλια δεν δινουν τη ροπη συσφιξης μεσα στο κειμενο, στην επεξηγηση, αλλα εχουν καπου συγκεντρωτικους πινακες με ολες τις ροπες για τα βιδωματα σε ολα τα μερη της μηχανης.
 
Τελευταία επεξεργασία:

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Σε όλα τα service manual της Yamaha -τουλάχιστον σε όλες τις Yamaha που πέρασαν από τα χέρια μου- υπάρχει και συγκεντρωτικός πίνακας και αναλυτικά οι ροπές στα σημεία με τα σχέδια που εξηγούνται οι εκάστοτε εργασίες.

 
Τελευταία επεξεργασία:

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις παίδες.
Βασικά έψαχνα να βρώ τις ροπές του κάτω καβαλέτου της τιμονόμπαρας και τις ροπές που πρέπει να σφίγγοντε οι βίδες των fairings.
Για τα καβαλέτα δεν τις είχα προσέξει ενώ για τα fairing τις αναφέρει γενικά στο τέλος.

 

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
ΥΓ> Ολα αυτα δεν εχουν καμια σημασια αμα το δυναμοκλειδο σου ειναι αρρυθμιστο. Μπορεις πολυ ευκολα να το τσεκαρεις αν εχεις αυτες τις ζυγαριες για βαλιτσες ή ενα απλο βαρακι 3-5 κιλων.
Το γνωρίζω. Τα ελέγχω μια φορά τον χρόνο στον Πικούνη.
 
Reactions: STF
Top Bottom