δεν εχω μπερδεψει τιποτα απολυτως στο μυαλο μου, εσυ δεν εχεις καταλαβει τι λεω, και προφανως δεν ξερεις τι ακριβως ειναι η ροπη η οποια ειναι ενα φυσικο μεγεθος...προφανως και μιλαω για ιδια κυβικα κινητηρες και προφανως και δε συγκρινω ενα ss με κτηνωδη σωματα αυλους και βαλβιδες αλλα πιο συμβατικα 4κ.
η ροπη του καθε κινητηρα περναει απο ενα σασμαν η οποια κανει μετατροπες, αλλα και απο μια τελικη σχεση μεταδοσης...τα πολυκυλιδρα μοτερ εχουν αρκετα πιο ''μακρυες'' σχεσεις, διοτι απλα εχουν συνηθως μια καμπυλη αποδοσης ροπης ''τραπεζι'' οποτε και το σασμαν δεν παιζει και ιδιαιτερο ρολο. Το μονοκυλιδρο λογω των σκορτσαρισματων εχει ενα σασμαν και μια τελικη μεταδοση αρκετα κοντη, ωστε να μπορεις να εισαι παντα εντος του οφελιμου παραθυρου 3500-6000 σαλ γιατι αν πας πανω απο εκει δεν εχεις ροπη, κατω απο εκει δεν εχεις ουτε αρκετη ροπη, αλλα ουτε και χρηστικοτητα λογω σκορτσαρισματων....επισης, τα μονοκυλιδρα κατα κανονα ειναι πιο νευρικα οχι μονο λογω της πιο κοντης μεταδοσης, αλλα και επειδη εχουν και καμμια 50αρια κιλα λιγοτερα στην καλυτερη απο τα αντιστοιχα 4κ.
παρακατω εχω βρει τυχαια δυναμομετρησεις προσπαθοντας να τηρησω λιγο αναλογιες κυβικων αλλα και μοναδων ωστε να εχει οποιος ενδιαφερεται εικονα για τι μιλαμε
οι υποψηφιοι ειναι χασκυ 610, μονοκυλιδρο μηχανακι σχεδιασμενο για να δουλευει σα μονοκυλιδρο, με καρμπ οποτε λογω του μικρουτερου βεντουρι εχει και κερδος χαμηλα
ο αλλος υποψηφιος ειναι ενα ταπεινο gsr600, μοτερ επι της ουσιας sbk με τις καταλληλες μετατροπες ωστε να γινει λιγο πιο ζωηρο χαμηλα
αν καποιοι δεν ξερουν, η ιπποδυναμη ειναι στην ουσια το γινομενο της ροπης με τις στροφες του κινητηρα...στα συγκεκριμενα παραδειγματα λοιπον βλεπουμε ενα υπεραισιοδοξο διαγραμμα για το 610 στα 62 αλογα, οποτε μαλλον το εχουν παρακανει λιγο, δηλαδη η καμπυλη της ροπης ειναι και λιγο φουσκωμενη. Στο gsr ειναι λιγο πιο νορμαλ τα πραγματα...Σημ. οποια δυναμομετρηση και να κοιταξετε θα δειτε παρομοια πραγματα
Image 610dyno hosted in ImgBB
ibb.co
Image gsr-dyno hosted in ImgBB
ibb.co
οπως βλεπουμε λοιπον απο τα δυο τυχαια διαγραμματα, οι τιμες ροπης ειναι πολυ κοντα και φυσικα εχουν να κανουν με το τι tuning εχει γινει στον κινητηρα (διαμετρος εισαγωγης, λαιμοι εξατμισης, διαμετρος βαλβιδων, αυλων εισαγωγης και πολλα αλλα) και εχουμε λαβει και για 4κ ενα μοτερ που ειναι στην ουσια sbk, δηλαδη φτιαγμενο να δουλευει ψηλα...το ταπεινο ψοφιο λοιπον gsr εχει στις 3500 κοντα 4.5 κιλα ροπης και φυσικα αμα το καρυδωσεις με 6η που ειναι και θεομακρη σε ανηφορα δικαβαλο κουτσα στραβα θα τραβηξει κιολας...το υπεραισιοδοξο διαγραμμα του χαρκυ απο την αλλη με το σαφως πιο προσανατολισμενο για χαμηλομεσσαια μοτερ του στις 4κ ειναι λιγο κατω απο τα 5 κιλα και απ οτι φαινεται απο το διαγραμμα πιο κατω η κατηγορα ειναι μεγαλη και ειναι πολυ πιθανο να εχει και λιγοτερη ροπη χαμηλα απο το 4κ. Εν ολιγης, χαμηλα το μονοκυλιδρο δεεεεν, γιατι ειπαμε, σκορτσαρισματα στο θεο, θαλαμος καυσης που δεν ειναι και πολυ ευκολο να πληρωθει σωστα σε χαμηλες πολυ στροφες, και φυσικα με ολα τα υπολοιπα αρνητικα...αλλα σε ενα μηχανακι οπως το 610 που ειναι με το ζορι 130 κιλα, και το κοντο γραναζωμα του ειναι λογικο να σου φαινεται κανιβαλος...αν βαλεις αυτο το μοτερ ομως σε ενα μηχανακι 250 κιλα θα σου φαινεται ψαροτρατα με κοντρα κυμα...η αναποδα, θα ειχε πλακα να κανεις με καποιο τροπο το gsr 130 κιλα, να βαλεις 5 δοντια περισσοτερα πισω και δυο λιγοτερα μπροστα και μετα να δουμε αν ειναι νευρικο η αν θα ειναι ψοφιο...