καλα κρασια...το συνολο των επιχειρηματων σου εστιαζεται στο ποσο ευκολα κανει παντες, ενα μηχανακι, 50 κιλα συνηθως κατα μεσο ορο ελαφρυτερο, με πιθανοτατα χωματινα λαστιχα και διασταση 130 σε φαρδος...επισης το χτ σου που θα ειχε τελικη 300 χιλιομετρα εχει και μια 6η ταχυτητα overdrive, αλλα και αυτο παει στο βροντο φυσικα...το gsr/610 διαλεχτηκε κατα τυχη, μονο και μονο επειδη ταιριαζαν τα κυβικα...γιατι προφανως αυτο μαλλον εχει να κανει για σενα με το ποσο ''κακο'' μοτερ ειναι και οχι με το οτι ειναι απο 50 μεχρι 100+ κυβικα λιγοτερα απο τα υπολοιπα του διαγραμματος που εβαλες...
και το τελευταιο επιχειρημα σου για να αντικρουσεις εναν απο τους ''πολλους σαν εμενα'' που εχεις δει ειναι οι πειραματισμοι των διαφωνων αγωνιστικων της χοντα του 1960...
το πως θα αποδοσει λοιπον ενας κινητηρας και που, εχει να κανει με πολλα πραγματα και οχι με τον αριθμο των κυλιδρων, ο αριθμος των κυλιδρων ομως συχνα θα καθορισει τον χαρακτηρα του κινητηρα και τον τροπο που θα σχεδιαστει να λειτουργει....λοιπον ναι, μπορει να εχεις δει ''πολλους'' σαν εμενα αλλα επειδη εχω δει και εγω αρκετους σαν εσενα, φαινεται να αγνοεις βασικα πραγματα για τον τροπο αποδοσης ενος 4χρονου κινητηρα...
Δεν θα πω αλλα γιατι ηδη εχει ξεφυγει το θεμα.
Εγώ πάντως, εάν το ερμηνεύω σωστά (κοιτώντας πχ την ταχύτητα στα δύο μηχανάκια, σε κάθε σχέση, στις 4200 στροφές), βλέπω από τις παρακάτω φωτό ότι το xtr (δεν είχε xtz) είναι πιο μακρύ από το bandit.
Φιλε ολα τα μονοκυλινδρα εχουν πολυ πιο μακρια σχεση μεταδοσης ασχετα απο το ποσες ταχυτητες εχει το κιβωτιο απο τα πολυκυλινδρα μοτερ. Αυτο συμβαινει γιατι η δυναμη τους βγαινει απο πολυ χαμηλα και τελειωνει πολυ νωρις. Γιαυτο και η μεγιστη ροπη επισης πολυ χαμηλα. Ο
pumba το εχει μπερδεψει και λεει οτι συμβαινει το αντιθετο ακριβως.
Καλο θα ηταν λοιπον να ζητησει και ενα συγνωμη για το λαθος που κανεις και επιμενει κιολας.
Η συγκριση δειχνει το τενερε με 6000 στα 150 χλμ και το suzuki με 6000 στα 100 χλμ και ολα αυτα με τελευταια στο κιβωτιο.
Και χιλιαρι τετρακυλινδρο να συγκρινεις παλι κοντυτερο θα ειναι χα χα χα!
Καλα κανεις και το ψαχνεις γιατι καποιος που διαβαζει δεν θα ξερει ποιο ειναι το σωστο και ποιο το λαθος με ολα αυτα που γραφουμε εδω.
Φυσικα και μπορει να σχεδιαστει ενας πολυκυλινδρος κινητηρας με μικρη διαρκεια εκκεντροφορων ας πουμε ο οποιος θα αποδοσει στις χαμηλες στροφες και θα χασει στις υψηλες. Για να γινει αυτο θα πρεπει να εχει μικρους εκκεντροφορους στενη εισαγωγη μικροτερη εξατμιση και πολλα αλλα τα οποια θα τον κανουν αποδοτικοτερο χαμηλα. Αν ομως και παλι τον συγκρινεις με εναν μονοκυλινδρο της ιδιας φιλοσοφιας θα υστερει σημαντικα σε ροπη.
Επειδη θελω να μιλαω με παραδειγματα θα παραθεσω ενα.
Το suzuki vitara του 2000 εβγαινε στην παραγωγη σε δυο εκδοσεις κινητηρων. Η μια ειχε τετρακυλινδρο εν σειρα 2000cc και η αλλη εναν v6 2000cc. H ιπποδυναμη των δυο κινητηρων ηταν 130 και 135 αντιστοιχα.
Μιλαμε για αυτοκινητα με ολοιδιο βαρος και ιδιες τριβες κυλησης και αεροδυναμικης.
Η τοποθετηση λοιπον του v6 σε αυτον τον κυβισμο ηταν αποτυχια για το συνολο του αυτοκινητου αφου οδηγωντας το ενιωθες σαν να οδηγουσες 1600 στις χαμηλομεσαιες σε αντιθεση με το τετρακυλινδο που ηταν πολυ ζωηρο και δυνατο σε αυτο το φασμα.
Στο τελος θα ξεχασω και αυτα που ξερω με αυτα που διαβαζω εδω μεσα...