Ναι σωστά.
Μέχρι στιγμής έχω δοκιμάσει BMW κοντή 18cm (του F650) (αγορά 30€), Ermax 45cm (αγορά 150€), BMW Touring 40cm (την είχε το μηχανάκι πάνω), Puig 30cm (δοκιμή από άλλο κάτοχο), και την Givi 44cm (αγορά 100€). Καμία δε με κάλυψε μετά τα 100-110 km/h. Όλες κάναν πάρα πολύ θόρυβο στροβιλισμού στο κράνος ο οποίος δεν αντέχεται ούτε με ωτοασπίδες.
Μετά πήρα και ένα φρυδάκι της puig που είναι αρκετά μεγάλο και ρυθμίζεται σε πολλές θέσεις. Το δοκίμασα πάνω στην κοντή BMW, στην touring της BMW στην Ermax και στην Givi.
Η Ermax και η Givi με το spoiler βελτιώθηκε πολύ από θόρυβο αλλά δημιούργησε κραδασμούς στο κράνος σε σημείο να μη βλέπω καθαρά.
Η καλύτερη κατάσταση για μένα αυτή τι στιγμή είναι με την κοντή BMW του F650 (η στρογγυλεμένη) η οποία με καλύπτει μέχρι το λαιμό και το κράνος από το πιγούνι και πάνω έχει ομάλη ροή καθαρού αέρα. Έχει λίγο θόρυβο στα πλάγια κάτω από τα αυτιά αλλά αντέχεται για ταξίδι με ωτοασπίδες.
Εδώ να ξανασημειώσω όμως ότι είμαι 198cm με ψηλή σέλα στους 93 πόντους, οπότε καταλαβαίνεις ότι μιλάμε για πολύ ακραία περίπτωση.
Το κράνος μου είναι ενα Shoei NXR το οποίο είναι σχεδιασμένο για naked, super moto μηχανάκια χωρίς ζελατίνες το οποίο όντως είναι πολύ ζυγισμένο και ήσυχο σε γυμνά μοτόρια. Το διαπίστωσα και στο F800GS όταν έβγαλα εντελώς την ζελατίνα.
Μπορεί με ένα πιο touring κράνος (Shoei GT Air 2) να μειωθούν οι κραδασμοί από το buffeting ή/και ο θόρυβος. Το GT Air έχει πολλές διαφορές στον εξωτερικό σχεδιασμό του από το NXR.
Θα προσπαθήσω από Σεπτέμβρη να κάνω μια δοκιμή με άλλο κράνος να δω αν αλλάζει κάτι.
Στα άμεσα πλάνα είναι να πουλήσω την Ermax για να πάρω πίσω κανά ευρώ από τα 330€ που έχω πετάξει μέχρι στιγμής για ζελατίνες/φρυδάκια. Ήδη πούλησα την Touring BMW με το μπαράκι της γιαυτό το λόγω.
Αυτά...