Ηλεκτρονικά και Off road

Mitsman

Μέλος
Όνομα
Δημητρης
Μοτό
R 1200GS
Καλησπέρα, επειδή έχω κάποιες απορίες και πιστεύω ότι θα μπορέσετε να μου τις λύσετε, θέτω το εξής ερώτημα.

Καθαρά για την οδήγηση σε χώμα με big adventures.

Τα ηλεκτρονικά όταν υπάρχουν (και υπάρχει λειτουργία off road), τα ενεργοποιούμε σε off road mode ή τα απενεργοποιούμε τελείως?

Η απορία μου, έχει δημιουργηθεί καθώς βλέπω εταιρείες (KTM, BMW, HONDA) να ξοδεύουν χρόνο και χρήμα σε R&D για τα συγκεκριμένα ηλεκτρονικά συστήματα, αλλά παρ’ όλα αυτά υπάρχουν οδηγοί που λένε σβήστα όλα.

Αν το θέμα έχει υπάρξει στο forum παρακαλώ βοηθήστε με να το βρω.
 

onroad

Superhero
Περιοχή
7th continent traveler
Όνομα
κωνσταντινος δε γκρειτ
Μοτό
1200 / 2012
Εγώ τα αφήνω όλα στο on και περνάω αθόρυβα , ρίχνω το traction control δυο σκάλες γιατί είναι πολύ ευαίσθητο .


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

MrAdventure

Live to Ride,Ride to Live
Περιοχή
Heraklion, Greece
Όνομα
George
Μοτό
KTM Adventure 1190R
Εγω με KTM Adventure 1190 R το βαζω στο off road και μετα απενεργοποιω το abs εντελως γιατι στο off road δεν απενεργοποιειται το abs εντελως.
Βεβαια οι αποψεις ειναι διαφορετικες και εχει σημασια ο αναβατης.Οταν ειναι ολα απενεργοποιημενα ο αναβατης πρεπει να κανει ολη την δουλεια χωρις βοηθεια απο τα ηλεκτρονικα.
 

jocker-t

#Ντανταντιρλάνταντα
Περιοχή
Busy Riding
Όνομα
Harris
Μοτό
"The Whip"
Επισης παιζουν ρολο η ποιοτητα/παρεμβατικοτητα/αποδοση/εξελιξη καθε ηλεκτρονικου αναλογα την μαρκα και μηχανη.

Σε αλλες ειναι κορυφαια.
Σε αλλες απλα δουλευουν κατα του αναβατη.

Στάλθηκε από το Redmi Note 4 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Εγω τα προτιμαω ολα στο off στο ttr.. θα κλεισω παντα το φως να μην μου καψει καμια λαμπα και τα φλας επισης προσοχη..μη καιμε τσαμπα ρευμα..:hungry:

Κουμπακια,παραφερναλια,αισθητηρες,γωνιομετρα,επιταχυνσιομετρα..πφφφ.. εδω μιλαμε για αντρικα πραγματα! Οπως λεει και ο τομ στο edge of tomorrow.. its a distraction.. εκει βεβαια αναφερεται στο κρανος,αυτο θα το χρειαστουμε βεβαιως.. scroll to 1.32


Τωρα τρολαρα λιγο εε? Βασικα στο χωμα γενικα εχουν λιγοτερη σημασια τα ηλεκτρονικα η αληθεια ειναι καθως ολη η οδηγηση βασιζεται σε γλυστρηματα για τοποθετησεις κλπ συνεπως πρεπει να ειναι φοβερο το συστημα για να μην σου χαλασει την αισθηση. Βεβαια σε βαριες μηχανες ισως χεειαζεται παραπανω η αληθεια ειναι αλλα γενικα ειμαι και κατα των βαριων μηχανων στο χωμα. Γενικα το σκισα τωρα αστο..χαχα
 

GiorgosGS1200

Μέλος
Περιοχή
Πάφος
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
R1200GS, 2007
Απο την πενιχρη μου εμπειρια ξερω οτι μονο το antispin προκαλει προβληματα στο χωμα, το abs μπορει και να σωσει. Το απενεργοποιω μονο σε αποτομες κατηφοριες για να ελεγχω τα γλιστρηματα. Τα ιδια θα εκανα κι αν ειχα offroad mode.
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Απο την πενιχρη μου εμπειρια ξερω οτι μονο το antispin προκαλει προβληματα στο χωμα, το abs μπορει και να σωσει. Το απενεργοποιω μονο σε αποτομες κατηφοριες για να ελεγχω τα γλιστρηματα. Τα ιδια θα εκανα κι αν ειχα offroad mode.
To ακριβώς αντίθετο συμβαίνει.
Το antispin σε κάνει μάγκα στο χώμα ,αφού φροντίζει να μην σπινάρεις ,κ να μην γλυστράς ,άρα να έχεις πρόσφυση πάντα κ παντού.
Το ΑΒS αντίθετα ,μπορεί να σε αφήσει να πέσεις σε κανα γκρεμό ,αφού δεν σου επιτρέπει να μπλοκάρεις τροχούς ,είτε για ακινητοποίηση ,είτε για να πλασάρεις το πίσω μέρος σε στροφή.
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
To ακριβώς αντίθετο συμβαίνει.
Το antispin σε κάνει μάγκα στο χώμα ,αφού φροντίζει να μην σπινάρεις ,κ να μην γλυστράς ,άρα να έχεις πρόσφυση πάντα κ παντού.
Το ΑΒS αντίθετα ,μπορεί να σε αφήσει να πέσεις σε κανα γκρεμό ,αφού δεν σου επιτρέπει να μπλοκάρεις τροχούς ,είτε για ακινητοποίηση ,είτε για να πλασάρεις το πίσω μέρος σε στροφή.
Έτσι ακριβώς....αν και στις σχολές δεν σε μαθαίνουν να τα βγάζεις, τουλάχιστον στα πρώτα βήματα!
Το abs νομίζω ότι είναι επικίνδυνο στο χώμα, αλλά πάλι ότι βολεύει καθένα :rolleyes:
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
To ακριβώς αντίθετο συμβαίνει.
Το antispin σε κάνει μάγκα στο χώμα ,αφού φροντίζει να μην σπινάρεις ,κ να μην γλυστράς ,άρα να έχεις πρόσφυση πάντα κ παντού.
Μόνο σε ρύθμιση χώματος!
Αν το έχεις 100% on, σε σαθρό, ή σε λάσπη μπορεί να σβήσει (από το "βηξιμο"..., ιδίως τα παλιότερα - προ 2013 συστήματα)

Γενικώς πρέπει να ακολουθούνται οι οδηγίες του manual.
Κάθε σύστημα έχει τα δικά του, δε μπορούμε να μιλάμε γενικά.
Μετα το 2013, τα σύγχρονα μεγάλα on/off έχουν πραγματικά εκπληκτικά συστήματα, τα οποία έιναι και αδύνατον να τα βγάλεις 100% off (όλα μιλάω τα πάντα). Επίσης έχουν υπέροχη λειτουργία ABS στο off road mode. Με λειτουργία του εμπρός κανονικά, (αλλά με μικρή ευαισθησία) και το πίσω τελείως off για να κάνουν παιχνίδι όσοι μπορούν και ξέρουν!
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black


Sent from my iPhone using Tapatalk





κι εδώ οι μετρήσεις που δείχνει το βίδεο.
Δεν ήθελα να αναφερθω σε προσωπική παρατήρηση, αλλά κι εγώ on το έχω το ABS στο χώμα. Αντιλαμβάνομαι ότι εκεί που "αμολάει", θα είχα ήδη μπλοκάρει αν το είχα off.
Oπότε προσαρμόζω την ταχύτητα μου, όσο επιτρέπει η πρόσφυση, αποφεύγοντας τις υπερβολές και υπολογίζοντας ότι έχω 250 κιλά κάτω από τα πόδια μου.

Εδώ βέβαια οι μετρήσεις έγιναν με ασφάλτινα λάστιχα κι ένω την εντύπωση ότι με τακούνια θα ήταν αλλιώτικο το αποτέλεσμα, αλλά και πάλι ΟΝ το έχω και με τα χωμάτινα.
 

GiorgosGS1200

Μέλος
Περιοχή
Πάφος
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
R1200GS, 2007
To ακριβώς αντίθετο συμβαίνει.
Το antispin σε κάνει μάγκα στο χώμα ,αφού φροντίζει να μην σπινάρεις ,κ να μην γλυστράς ,άρα να έχεις πρόσφυση πάντα κ παντού.
Το ΑΒS αντίθετα ,μπορεί να σε αφήσει να πέσεις σε κανα γκρεμό ,αφού δεν σου επιτρέπει να μπλοκάρεις τροχούς ,είτε για ακινητοποίηση ,είτε για να πλασάρεις το πίσω μέρος σε στροφή.
Ειναι και θεμα γουστου οπως προειπαν τα παιδια, εγω εχω πεσει λογω antispin γιατι με φοβισε. Και το abs με βολευει (οχι στις κατηφορες), αλλα ετσι εμαθα στα σχολεια που παρακολουθησα.
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Eγω κανω οτι λεει ο κατασκευαστης ...Τον χαρτι στο offroad abs το ιδιο και η μηχανη σε κανει οδηγαρα!!!!!:wacky::wacky::wacky:
αυτή είναι η πιο ασφαλής λύση.
Μετά ο καθένας πειραματίζεται κι ότι του ταιριάξει πιο καλά.
Άλλος χρυσός κανόνας δεν υπάρχει ;)
 

Mitsman

Μέλος
Όνομα
Δημητρης
Μοτό
R 1200GS
Εντάξει από ότι βλέπω, όλοι λίγο πολύ (όσοι έχουμε οδηγήσει με αυτά) τα συμπαθούμε τα ηλεκτρονικά (και εγώ μέσα σε αυτούς).
Απλά όπως φαντάζεστε έχω ξοδέψει κάμποσες ώρες (καφεδοσυζήτησης) σχετικά με αυτό το θέμα και είπα να το θέσω και εδώ σαν θέμα, να δω και τις δικές σας απόψεις...
 
Τελευταία επεξεργασία:

black sheep

Μέλος
Περιοχή
Πάτρα
Όνομα
Βασίλης
Μοτό
Vstrom 650 Xt
Εγω στο vstrom είχα βάλει ένα διακοπτάκι για να απενεργοποιείται το abs, κυρίως γιατι είχε ασκήσεις ο Σπανός στο Λουτράκι για πλασάρισμα του πίσω τροχού. Μία που το έβαλα τότε, μία που δεν το ξανακούμπησα. Μια χαρα σταμάταγε με abs, αρκετα ομαλά. Τώρα, όταν είχε κατηφόρα και λάσπη-γλίτσα, εκεί νομίζω ότι έτσι κι αλλιώς με τις αγελάδες 200φεύγα κιλά, κάνεις το σταυρό σου για να σταματήσεις.
 

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
Το ιδανικό θα ήταν να απενεργοποιείται το πίσω ABS και το μπροστά να μένει ενεργό.

Επίσης θα ήταν βολικό ένα ηλεκτρονικό βοήθημα στο να μην σβήνει ο κινητήρας όταν μπλοκάρεται ο πίσω τροχός.
Παθών, μία από τις πρώτες φορές που προσπάθησα να μπλοκάρω τον πίσω για να μάθω να στρίβω το μηχανάκι στο χώμα, έσβησε ο κινητήρας και έφαγα μια εντυτποσιακότατη σουπίτσα :hungover:
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Το ιδανικό θα ήταν να απενεργοποιείται το πίσω ABS και το μπροστά να μένει ενεργό.

Αυτό είναι ό,τι καλύτερο!!!
Αλλά πλέον διατίθεται ;) Από 2013 και μετά ΚΤΜ και BMW το έχουν. Δεν ξάρω και ποιοι άλλοι, αλλά αυτοί οι δυο κατασκευαστές το έχουν !

Επίσης θα ήταν βολικό ένα ηλεκτρονικό βοήθημα στο να μην σβήνει ο κινητήρας όταν μπλοκάρεται ο πίσω τροχός.
Παθών, μία από τις πρώτες φορές που προσπάθησα να μπλοκάρω τον πίσω για να μάθω να στρίβω το μηχανάκι στο χώμα, έσβησε ο κινητήρας και έφαγα μια εντυτποσιακότατη σουπίτσα :hungover:

Κι αυτό σωστό!
Υπάρχει μονόδρομος συμπλέκτης στο 1190 κι είναι σουπερ!!!
Τα LC δεν έχουν κι είναι μειονέκτημα σε σχέση με το 1190 (δεν ξέρω για τα άλλα 1050/1090/1290) μόνο το 1190 έχω καβαλήσει,
 
Top Bottom