Ηλεκτρονικά και Off road

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
Αυτό είναι ό,τι καλύτερο!!!
Αλλά πλέον διατίθεται ;) Από 2013 και μετά ΚΤΜ και BMW το έχουν. Δεν ξάρω και ποιοι άλλοι, αλλά αυτοί οι δυο κατασκευαστές το έχουν !




Κι αυτό σωστό!
Υπάρχει μονόδρομος συμπλέκτης στο 1190 κι είναι σουπερ!!!
Τα LC δεν έχουν κι είναι μειονέκτημα σε σχέση με το 1190 (δεν ξέρω για τα άλλα 1050/1090/1290) μόνο το 1190 έχω καβαλήσει,
Πόπο μαύρα μεσάνυχτα έχω :D

Στάλθηκε από το LG-H818 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Μόνο σε ρύθμιση χώματος!
Αν το έχεις 100% on, σε σαθρό, ή σε λάσπη μπορεί να σβήσει (από το "βηξιμο"..., ιδίως τα παλιότερα - προ 2013 συστήματα)

Γενικώς πρέπει να ακολουθούνται οι οδηγίες του manual.
Κάθε σύστημα έχει τα δικά του, δε μπορούμε να μιλάμε γενικά.
Μετα το 2013, τα σύγχρονα μεγάλα on/off έχουν πραγματικά εκπληκτικά συστήματα, τα οποία έιναι και αδύνατον να τα βγάλεις 100% off (όλα μιλάω τα πάντα). Επίσης έχουν υπέροχη λειτουργία ABS στο off road mode. Με λειτουργία του εμπρός κανονικά, (αλλά με μικρή ευαισθησία) και το πίσω τελείως off για να κάνουν παιχνίδι όσοι μπορούν και ξέρουν!
Ε ναι ρε Θοδωρή ,εννοείται οτι έχεις τα ηλεκτρονικά στο εκάστοτε προτεινόμενο πρόγραμμα.
Γι΄αυτό στα προσφέρει ο κατασκευαστής.
Για να κανει τη μοτο-ζωή σου πιό εύκολη κ πιό ασφαλή.
Το ερώτημα άλλωστε αφορά χοντρικά "ναι-ή-όχι" στα νεά ηλεκτρονικά βοηθήματα εκτός δρόμου.

Eγω κανω οτι λεει ο κατασκευαστης ...Τον χαρτι στο offroad abs το ιδιο και η μηχανη σε κανει οδηγαρα!!!!!:wacky::wacky::wacky:
Αυτό ακριβώς !!! :ok:
 

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
Θεωρώ ότι το ερώτημα που βάζει ο νηματοθέτης, απαντάται από το είδος χωμάτινης οδήγησης που θέλει να κάνει ο αναβάτης.

Ένας ο οποίος θέλει να κάνει επιθετική οδήγηση, να κυνηγήσει το μηχανάκι σε χωμάτινα περάσματα που γνωρίζει για να βελτιώσει τεχνικές και τα λοιπά , τότε θα απενεργοποιήσει και traction control και abs γιατί πολύ απλά θα αποτελούν εμπόδιο και δε θα τον αφήσουν να εξελιχθεί.

Προσωπικά και χωρίς να έχω ιδιαίτερη εμπειρία σε ηλεκτρονικά βοηθήματα, θα δώσω ένα + σε ηλεκτρονικά ελεγχόμενες πλαγιολισθήσεις (νομίζω αυτό μπορεί να κάνει ένα traction control σε off road mode) και αυτό μέχρι το σημείο που θα εξελιχθεί ο αναβάτης.

Όσον αφορά το ABS, θα έλεγα ότι όσο άχρηστο είναι για τον πίσω τροχό, τόσο χρήσιμο είναι για το μπροστά.

Στάλθηκε από το LG-H818 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

1190Rleros

Μέλος
Περιοχή
ΛΕΡΟΣ
Όνομα
ANTΩΝΗΣ
Μοτό
ΚΤΜ 690 rally.
Εγω αυτο που δεν εχω καταλαβει ακομα ειναι στον χαρτη offroad αν υπαρχει απενεργοποιησει 100% του traction control η 70%-80% γιατι νιωθω σε τσαμπουκαλεμενη πλαγιολισθηση οτι η μηχανη επανερχεται!!
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Για το 1190 (και για το LC) έχω την εντύπωση ότι στο off road mode/enduro mode (όπως τέλος πάντων το λένε), δε βγαίνουν όλα εκτός 100% (βγαίνουν σε κάποια άλλη ρύθμιση ίσως).
Σίγουρα δεν έχεις 150 άλογα σ΄αυτή τη ρύθμιση και μάλλον υπάρχει επέμβαση - αλλά πολύ διακριτική στο σπινάρισμα.

Ενας τύπος Ιταλός -ονόματι Alessio Coradini, ψάξτε τον θα καταλάβετε για τι είδους αναβάτη μιλάω- έλεγε ότι προτιμάει το 950 super enduro, γιατί είναι καθαρό αντούρο το μηχανάκι, θέλει χέρια και το φχριστιέται (γιατί αυτός τα έχει τα χέρια ;) ).
Το 1190 του δεν του άρεσε με όλα τα μπλιμπλίκια πάνω και τα έθεσε εκτός. Όλα τα πάντα, δε λειτουργούσε τπτ. Αλλά ΔΕΝ οδηγιώταν το μηχανάκι έτσι , ειδικά στο χώμα! Το είπε αναβάτης με δεκάδες αγώνες rallye στο ενεργητικό του, έως και Africa Eco race..., δεν το λέω εγώ.
Και τα έβαλε πάλι και λειτουργεί μ αυτά.
Όπως είπε, αν θες 1190 συνηθίζεις τα ηλεκτ/κα κι αλλάζεις νοοτροπία. Αλλιώς πας πίσω σε τεχνολογία και τα κάνεις όλα μόνος. :



Το μηχανάκι του




Κι ο Αλέσιο:



ο ντρονάς είναι..
 

mAthosalas

I love my GS
Περιοχή
ΧώμαSweetHome
Όνομα
Κώστας
Μοτό
F800GS 30 years
@forester ...νομιζω ολη η αληθεια(περα απο το γατακι που εβαλε ο @Simitis παραπανω κι ακομα κλαιω...:laugh::laugh::sorry:) ειναι στο ποστ που εχεις απο πανω και αναφερεται σε εναν οδηγο με κακαλα...

Οτι δηλαδη οσο πιο δυνατο ειναι ενα ματοσακό στο χωμα τοσο πιο δυσκολο γινεται να οδηγηθει(σωστα και γρηγορα...οχι απλα να το σερνεις στα βουνα)χωρις τα ηλεκτρονικα βοηθηματα...Ναι σε ελαχιστες περιπτωσεις οπως πολυ γλυστερο τεραιν(παγωνια ή γρασιδι...γλίτσα) ή συνεχες ανωμαλο εδαφος οπου χοροπηδας και το ABS με τα υπολοιπα καλούδια "χανονται" και λειτουργουν αλλοπροσαλα,εκει ισως χρειαζεται να τα βγαζεις αφου μια σαβουρα απο λαθος χειρισμο ή ασυνεννοησια οδηγου-βοηθηματων ειναι πολυ πιθανη...σε αγχωνει αυτη η κατασταση οταν λες θα κανω αυτο κ αντιδρα διαφορετικα...

Εχω την εντυπωση οτι με τον τροπο που οδηγουμε η συντριπτικη πλειοψηφια τα μουλάρια κ τις αγελαδες μας ειτε με βοηθηματα στο ON ειτε στο OFF οι οριακες καταστασεις οπου θα κληθει ο οδηγος ή τα ηλεκτρονικα να κανουν τα μαγικα τους ειναι λιγες...Τα βοηθηματα δινουν μια παραπανω αισθηση ασφαλειας(ισως και ψευδαισθηση αλλά ισχυει)στην οδηγηση σε off road κομματια οποτε και ο οδηγος-μςσος οδηγος-καθημερινος οδηγος-γΛηγορος οδηγος οδηγει πιο απροβληματιστα.Οσο το level εμπειριας και γνωσης δινουν στο μυαλο και στα χερια παραπανω ποντους για οδηγηση τοσο τα ηλεκτρονικα αρχιζουν με τα κουμπακια ενα ενα να βγαινουν Off...

Που'ναι τωρα κι εκεινος ο καλος φιλος απο την Καλαματα με το KLR(που παταει συγχρονα χαλαρα...)να πει οτι αν δεν βγαλεις τα βοηθηματα δε θα μαθεις να οδηγεις....?:cool: Και υπαρχει μεγαλη δοση αληθειας σε αυτο...ναι ισχυει και συμφωνω.Με μια προυποθεση.Να εχεις τα κακαλα(και την τσεπη)να θελεις να μαθεις να οδηγεις χωματινα πανω σε μια μοτοσυκλετα βούζα(ισον βαρια κ ασηκωτη)...Σαφως και ενα καθαρο ή ενα παλιο χωρις μπλιμπλικια θα σε μαθει να οδηγεις...πλασαρισματα,γκαζια με πλαναρισμα,φρενα,σουζες,ελιγμους κλπ...ολα χρησιμα σε offroad οδηγηση(ειδικα οσο ανεβαινουν οι παλμοι)...Αλλά βαλε και τον παραγοντα αυτο,οτι δηλ.μια μεγαλη βαρια και ακριβη μοτοσυκλετα σε φρεναρει απο μονη της να ξεσαλωνεις αερα-πατερα(οχι ολους...)με το φοβο ή εστω τη σκεψη στραβης...οποτε κι εκει μπαινει ο ψυχολογικος παραγοντας "αστα πανω στο ΟΝ κατι θα σωσουν στη δυσκολη"...

Προσωπικα εφαρμοζω στο 95% των περιπτωσεων το συστημα οδηγησης με τα ηλεκτρονικα ΟΛΑ στο ΟΝ και σε ελαχιστες περιπτωσεις που ειναι εως κ επικινδυνο να εχω παρεμβασεις αλλες απο αυτες που εχω κλειδωσει στο μυαλο οταν οδηγω(βαρυ τεραιν...)θα κατσω στην ακρη κ θα τα απενεργοποιησω προσωρινα να περασει το δυσκολο κομματι...σπανια ομως.Εχω μαθει να οδηγω με τα βαρια ετσι και νοιωθω καλυτερα πχ σημερα με το 800αρι με ολα στο ΟΝ παρα με το Τενερε XT600Z του 89 μου που εκει ηθελα 100% προσηλωση στην οδηγηση και γνωση γιατι το μονο που εβγαινε ΟΦ ηταν η βενζινη...δεν παω ταπα ουτε αερα πατερα σχεδον ποτε...Ειχα τα κατσικια παλιοτερα και εκει δεν ηθελα ουτε μιζα...απο ηλεκτρονικα.Αλλα εκει οσες τουμπες η σαβουρδες ειχαμε...κλαιν μαιν παρτο σηκω ξαναπεσε...

Οπως και να'χει καθενας οδηγος αποφασιζει αυτος τι θελει και πως θελει να οδηγει την μοτοσυκλετα του.Το ζητουμενο ειναι να μενει ενα χαμογελο στο τελος καθε βολτας :stm:
 
Τελευταία επεξεργασία:

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Σωστα πολλα απο τα παραπανω, εξαρταται απο το μηχανακι, την παρεμβατικοτητα των ηλεκτρονικων και το πως οδηγει καποιος στο χωμα αλλα γενικα τα ηλεκτρονικα βοηθηματα βοηθουν εκτος απο ειδικες περιπτωσεις.

Στο CRF1000, οταν παει καποιος νορμαλ στο χωμα το ABS ειναι πολυ διακριτικο και βοηθαει, αλλα ομως οταν το κυνηγαει το μηχανακι πρεπει να βγει οπωσδηποτε γιατι εμποδιζει, ακομα και αν δεν πλασαρει καποιος το μηχανακι με πισω φρενο. Πληροφοριακα, οπως σε ολα τα συγχρονα μηχανακια βγαινει μονο στον πισω τροχο. Το traction control βοηθαει αλλα μονο στις θεσεις 2 και 3, αν το ξεχασει κανεις στη θεση 1 ειναι πολυ παρεμβατικο και μπορει ναχει ασχημα αποτελεσματα αν πχ παει κανεις να περασει ενα ποταμι με πετρες, να ανεβει μια αποτομη σαθρη ανηφορα κλπ. Εγω βαζω παντα το traction control στη θεση 3 για ασφαλτο και χωμα και οταν ειναι να κυνηγησω το μηχανακι στο χωμα βγαζω απαραιτητα το ABS.
 
Top Bottom