Ημερολόγιο μοτοσυκλέτας: Husqvarna ΝUDA 900R

Kardabix

Μέλος
Περιοχή
Αγρίνιο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
Yamaha XTZ 690
Xθές -μετά από ραντεβού που είχα κλείσει σχεδόν 25 μέρες πριν- πήγα στο moto k. Η έξτρα σέλα που είχα αγοράσει αν και προερχόμενη από το απλό μοντέλο δεν με είχε βολέψει. Ήταν μεν πιο μαλακή αλλά η γωνία που σχημάτιζε το ύψωμα στη θέση του συνοδηγού (λέμε τώρα) με έσπρωχνε μπροστά και πίεζε λίγο τα αχαμνά μου. Οπότε αν και ήλπιζα να το αποφύγω, τελικά κατέληξα στην μορφοποίηση της σε ανατομική.






Έβαλα στη τσάντα πλάτης τη δεύτερη σέλα και πήγα τη προκαθορισμένη ώρα στο ραντεβού. Εκεί αφού ανέβηκα στη σέλα με τοποθετημένο το πανί με τους αισθητήρες πίεσης που συνδέονται με τη σχετική εφαρμογή, μετρήθηκαν τα σημεία που ασκούνται πιέσεις. Σημείωσα και το πρόβλημα που αντιμετώπιζα.
Δύο ώρες μετά είχε γίνει η διαμόρφωση/προσθήκη του αφρώδους υλικού και πήγα πάλι για τη δοκιμή.





Πήγα μια βόλτα για να τσεκάρω μια πρώτη εντύπωση. Το αποτέλεσμα ήταν αρκετά ικανοποιητικό αλλά έπρεπε να φαγωθεί λίγο από το κομμάτι της νέας "πλάτης" στο σημείο που τελειώνουν τα οπίσθια μου. Νέα επέμβαση και μετά από λίγη ώρα νέα δοκιμή. Αυτή τη φορά -ανατομικά τουλάχιστον- όλα ήταν τέλεια.
Κούμπωσα την εργοστασιακή σέλα και ανανεώσαμε το ραντεβού μας για την επόμενη μέρα ώστε να παραλάβω το τελικό προϊόν, το οποίο ήταν σήμερα.






Αυτή τη φορά δοκιμάστηκε σε αρκετά μεγάλη βόλτα όπου ανατομικά όλα ήταν πολύ καλά. Το υλικό είναι σκληρό -πράγμα που προτιμώ- αλλά το σημαντικό είναι πως όλα ήρθαν στη θέση τους, ακόμη και χέρια/πόδια. Για τα χέρια ανησυχούσα λίγο καθώς η σέλα σηκώθηκε περίπου έναν πόντο για να μη με σπρώχνει η βαρύτητα μπροστά αλλά τελικά κανένα πρόβλημα. Το πιθανό χρόνο κόπωσης των οπίσθιων μου θα πρέπει να τον ελέγξω σε ένα μεγάλο ταξίδι, πάντως η αρχική εντύπωση είναι σαφώς θετική.





Και εγώ που νόμιζα οτι έχεις προπονηθεί με το WR και θα σου φαινόταν καναπές το nuda...
 

amyroukai

Big Membered Wunderkind
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R
H δουλειά είναι όντως ωραία, οι ραφές και το πανί δείχνουν εντυπωσιακά.

Όλοι θυμόμαστε τα κείμενα του Στέφανου σχετικά με το pain and pleasure του μικρού του, θάνατος (του πωπού) πριν την ατίμωση των πολλών κυβικών. Τελικά την άνεση δεν την μίσησε κανείς :p
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Και εγώ που νόμιζα οτι έχεις προπονηθεί με το WR και θα σου φαινόταν καναπές το nuda...
Το NUDA "R" με τη σέλα που φοράει, σε πληροφορώ είναι πολύ πιο σκληροπυρηνικό από την αντίστοιχη του WR250R, όχι μόνο από άποψη πάχους αλλά και σκληρότητας υλικού. H σέλα του απλού είναι αρκετά πιο μαλακή αλλά δε με βόλεψε εργονομικά.
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
H δουλειά είναι όντως ωραία, οι ραφές και το πανί δείχνουν εντυπωσιακά.

Όλοι θυμόμαστε τα κείμενα του Στέφανου σχετικά με το pain and pleasure του μικρού του, θάνατος (του πωπού) πριν την ατίμωση των πολλών κυβικών. Τελικά την άνεση δεν την μίσησε κανείς :p
Νομίζω Γιάννη ότι με τη δική του σέλα/παγκάκι δε θα είχα πρόβλημα με ημερήσιες εκδρομές και επειδή το βγάλε/βάλε είναι πραγματικά γελοίο θα συνεχίζω να τριγυρίζω με τη "μαμά" λόγω χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας. Στη βόλτα που πήγαμε παρέα στον Γαλατά ένα τσίμπημα άρχισα να το νιώθω 10 λεπτά πριν φθάσουμε στον προορισμό και μετά από 160 συνεχόμενα χιλιόμετρα, σε σχέση με το "ξύλο" που είχα από κάτω μου δεν τα πήγα και άσχημα.
Την "καναπεδάτη" την έφτιαξα για πραγματικά μεγάλα ταξίδια όπως έχω αγοράσει και τις πλαϊνές σχάρες/αναμονές της Hepco & Becker για βαλίτσες με σύστημα C-bow. Ο λόγος που "τρέχω" λίγο τέτοιες αγορές είναι γιατί έχω ένα άγχος με το "για πόσο ακόμη θα βρίσκεις διάφορα παρελκόμενα" για το NUDA, όπως είναι η σέλα ή οι σχάρες. Πλέον όμως όσα ήταν στη λίστα μου έγιναν (πλην των ιδίων των βαλιτσών που δεν με αγχώνουν ούτε χρονικά (μιας που το σύστημα c-bow υπάρχει για πολλές επιλογές).
 
Τελευταία επεξεργασία:

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Να βαλεις και κροσια στο τιμονι
Που ξερεις μπορει να σου αρεσει και το μαστιγωμα :roflmao::roflmao::roflmao:
Ω ρε φίλε.... έριξες τρελή ιδέα τώρα
Όχι στο τιμόνι αλλά στη περιφέρεια χαμηλά στη σέλα θα είναι γαμώ!
 
Τελευταία επεξεργασία:

amyroukai

Big Membered Wunderkind
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R
"για πόσο ακόμη θα βρίσκεις διάφορα παρελκόμενα" για το NUDA, όπως είναι η σέλα ή οι σχάρες.
Είναι ένας λόγος που σκέφτομαι αγορά σχαρών για σαμάρια παρά την κριντζ τιμή, υποτίθεται ότι ενισχύουν το υποπλαίσιο που είναι αλουμίνιο και κουράζεται. Είχα δει κάπου (δεν θυμάμαι όμως πια που) κεντρικό σταντ το οποίο είναι το πιο βολικοτερότερο πράγμα σε μηχανάκι, αλλά λίγο εκτός λογικής XC και δεν ξέρω αν θα κοπανάει, οπότε το προσπέρασα.
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Σήμερα το κοντέρ γράφει 11.900 χλμ και μετά από μικρή αναβολή 800 χλμ αλλάχθηκαν τελικά τα πίσω τακάκια.
Χρησιμοποιήθηκαν τα FERODO Platinum (αφαιρέθηκαν BREMBO).








Τον περασμένο Νοέμβριο που έγινε το Service στο μπροστινό σύστημα αναρτήσεων, επαναφέραμε το setup σε αυτό των εργοστασιακών ρυθμίσεων (μόνο στο μπροστινό). Υπήρχαν μικρές αποκλίσεις κατά ένα ή δυο κλικ στις αποσβέσεις συμπίεσης και επαναφοράς, ενώ τα ελατήρια ήταν κατά μια ολόκληρη στροφή προφορτισμένα.

Μετά την επαναφορά στις εργοστασιακές ρυθμίσεις η μοτοσυκλέτα έγινε σαφώς πιο γλυκιά στις ανωμαλίες αλλά απέκτησε μια νευρικότητα στο μπροστινό στις γρήγορες επιταχύνσεις.
Σήμερα σφίξαμε κατά 2 κλικ την απόσβεση της συμπίεσης και βλέπουμε. Πάντως στα λίγα χιλιόμετρα της επιστροφής μου άρεσε περισσότερο.

Είναι στο πρόγραμμα κάποια στιγμή να ασχοληθούμε με το SAG της μοτοσυκλέτας αλλά προχωράω αργά σε όλα αυτά καθώς συνεχίζω να μελετάω τη συμπεριφορά της.
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Όμορφα....μαμά ειναι?
Ουπς ...τώρα είδα παραπανω :)
 

thanosxrv

Μέλος
Περιοχή
Λάρισα
Όνομα
Θάνος
Μοτό
Honda xrv 750 Africa twin
Πολύ όμορφα...και ταιριάζουν με το στυλ του nuda!

Στάλθηκε από το SM-A530F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Εχθές μετά από σχεδόν 8 χρόνια ζωής (από την ημερομηνία αγοράς του πρώτου ιδιοκτήτη) και το κοντέρ να δείχνει κάτι λιγότερο από 13500 χλμ., παρέα με τον konkost κάναμε την αντικατάσταση της ντίζας του συμπλέκτη.

Οι δυο ντίζες που παράγγειλα ήρθαν από την Ολλανδία και είναι οι γνήσιες για το NUDA900R.






Η αφαίρεση και αντικατάσταση της ντίζας ήταν πραγματικά πολύ εύκολη υπόθεση αφού η διαδρομή που ακολουθεί είναι σχεδόν ευθεία με μια και μόνη ελαφρά καμπή στο σημείο που στρίβει από το πλαίσιο προς τη μανέτα ενώ από την ευθεία του κινητήρα μέχρι τον λαιμό της μοτοσυκλέτας υπάρχει πλαστικό τούνελ που οδηγεί τη ντίζα πολύ εύκολα προς την ελευθερία. Κυριολεκτικά είναι υπόθεση 10 λεπτών να αντικαταστήσεις ντίζα συμπλέκτη.








Η ντίζα που βγήκε ήταν σε άψογη κατάσταση και αντιλίφθηκα πως το κριτς-κριτς που άκουγα προερχόταν τελικά από τις τριβές του μοχλικού της μανέτας και ενός πλαστικού καλύμματος που αγκαλιάζει τη μανέτα στην άνω πλευρά της. Λάδωσα τη παλιά ντίζα με λάδι σιλικόνης και τη φύλαξα αφού ήταν σε άριστη κατάσταση.










Μετά την αντικατάσταση της ντίζας γρασάραμε το μοχλικό της μανέτας και λίγο το πλαστικό κάλυμμα της και αν και η αίσθηση βελτιώθηκε σημαντικά, δυστυχώς... παραμένει ένας βαρύς συμπλέκτης (του οποίου η χρήση με καλοκαιρινά γάντια βοηθάει πολύ).

Μετά από συζήτηση που έκανα -με συνιδιοκτήτες από ομάδα του FB- σχετικά με τη τοποθέτηση του υδραυλικού συμπλέκτη της Magura στο NUDA, κατέληξα στο συμπέρασμα ότι είναι η μια και μόνη αναβάθμιση που μπορείς να κάνεις στη μοτοσυκλέτα και να πιάσουν τόπο τα όχι και λίγα χρήματα που θα διαθέσει κάποιος. Το συνομολόγησαν όλοι όσοι έχουν βάλει το ίδιο υδραυλικό σύστημα. Επομένως θα μπει στο πρόγραμμα για το μέλλον αφού για την ώρα η κατάσταση αντέχεται μετά την αντικατάσταση της ντίζας και το γρασάρισμα σε συνδυασμένη χρήση πάντα με γάντια (έτσι και αλλιώς).
 
Τελευταία επεξεργασία:

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Εχθές μετά από σχεδόν 8 χρόνια ζωής (από την ημερομηνία αγοράς του πρώτου ιδιοκτήτη) και το κοντέρ να δείχνει κάτι λιγότερο από 13500 χλμ., παρέα με τον konkost κάναμε την αντικατάσταση της ντίζας του συμπλέκτη.

Οι δυο ντίζες που παράγγειλα ήρθαν από την Ολλανδία και είναι οι γνήσιες για το NUDA900R.






Η αφαίρεση και αντικατάσταση της ντίζας ήταν πραγματικά πολύ εύκολη υπόθεση αφού η διαδρομή που ακολουθεί είναι σχεδόν ευθεία με μια και μόνη ελαφρά καμπή στο σημείο που στρίβει από το πλαίσιο προς τη μανέτα ενώ από την ευθεία του κινητήρα μέχρι τον λαιμό της μοτοσυκλέτας υπάρχει πλαστικό τούνελ που οδηγεί τη ντίζα πολύ εύκολα προς την ελευθερία. Κυριολεκτικά είναι υπόθεση 10 λεπτών να αντικαταστήσεις ντίζα συμπλέκτη.








Η ντίζα που βγήκε ήταν σε άψογη κατάσταση και αντιλίφθηκα πως το κριτς-κριτς που άκουγα προερχόταν τελικά από τις τριβές του μοχλικού της μανέτας και ενός πλαστικού καλύμματος που αγκαλιάζει τη μανέτα στην άνω πλευρά της. Λάδωσα τη παλιά ντίζα με λάδι σιλικόνης και τη φύλαξα αφού ήταν σε άριστη κατάσταση.










Μετά την αντικατάσταση της ντίζας γρασάραμε το μοχλικό της μανέτας και λίγο το πλαστικό κάλυμμα της και αν και η αίσθηση βελτιώθηκε σημαντικά, δυστυχώς... παραμένει ένας βαρύς συμπλέκτης (του οποίου η χρήση με καλοκαιρινά γάντια βοηθάει πολύ).

Μετά από συζήτηση που έκανα -με συνιδιοκτήτες από ομάδα του FB- σχετικά με τη τοποθέτηση του υδραυλικού συμπλέκτη της Magura στο NUDA, κατέληξα στο συμπέρασμα ότι είναι η μια και μόνη αναβάθμιση που μπορείς να κάνεις στη μοτοσυκλέτα και να πιάσουν τόπο τα όχι και λίγα χρήματα που θα διαθέσει κάποιος. Το συνομολόγησαν όλοι όσοι έχουν βάλει το ίδιο υδραυλικό σύστημα. Επομένως θα μπει στο πρόγραμμα για το μέλλον αφού για την ώρα η κατάσταση αντέχεται μετά την αντικατάσταση της ντίζας και το γρασάρισμα σε συνδυασμένη χρήση πάντα με γάντια (έτσι και αλλιώς).
η μόνη λογική εξήγηση για τον βαρύ συμπλέκτη του Nuda σε σχέση με το 800 της BMW είναι λόγω του αυξημένου κυβισμού και των 20 σχεδόν παραπάνω αλόγων ο συμπλέκτης ενισχύθηκε με πιο ισχυρά υλικά τριβής και σκληρότερα ελατήρια. Τα σκληρότερα ελατήρια θέλουν και περισσότερη δύναμη.

Καλώς ή κακώ άλλος τρόπος να μαλακώσει απο τον υδραυλικό συμπλέκτη δεν υπάρχει.
 

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Στέφανε σε μια ομάδα στο fb είδα κάποιον που έβαλε αυτό στον συμπλέκτη σε ένα 800mt cfmoto. Εκεί μιλάμε για μια μοτό βέβαιαε γελοία μαλακό συμπλέκτη.




Ουσιαστικά ένα Κιτ με μεγαλύτερο βραχίονα που προφανώς μειώνει την απαιτούμενη δύναμη που χρειάζεται. Βέβαια αυτό σημαίνει πως λογικά αυξάνει η απαιτούμενη διαδρομή αλλά οκ δε ξέρω αν δε το δω live. Μήπως παίζει καμιά τέτοια λύση μην ξεπαραδιαστεις με τον υδραυλικο
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Στέφανε σε μια ομάδα στο fb είδα κάποιον που έβαλε αυτό στον συμπλέκτη σε ένα 800mt cfmoto. Εκεί μιλάμε για μια μοτό βέβαιαε γελοία μαλακό συμπλέκτη.




Ουσιαστικά ένα Κιτ με μεγαλύτερο βραχίονα που προφανώς μειώνει την απαιτούμενη δύναμη που χρειάζεται. Βέβαια αυτό σημαίνει πως λογικά αυξάνει η απαιτούμενη διαδρομή αλλά οκ δε ξέρω αν δε το δω live. Μήπως παίζει καμιά τέτοια λύση μην ξεπαραδιαστεις με τον υδραυλικο
Το θέμα είναι πως στο NUDA (όπως και στο F800R/GS) δεν μπορεί να τοποθετηθεί κάτι τέτοιο διότι ο βραχίονας είναι τοποθετημένος κάθετα και όχι οριζόντια όπως στις περισσότερες μοτοσυκλέτες και η φωλιά που εδράζει η ντίζα πριν φτάσει στον βραχίονα είναι ακριβώς απέναντι και δεν αφήνει χώρο -έστω και με πατέντα- να έρθει η ντίζα σε σωστή γωνία στον νέο μακρύτερο βραχίονα.

Πάντως για την ώρα έχει βελτιωθεί αρκετά μετά την αντικατάσταση της ντίζας, παραμένει ένας βαρύς συμπλέκτης βέβαια.
 

@spyro

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Spyros
Μοτό
KTM 990 ADV
τόση αγάπη και φροντίδα μέσα σε μόνο 3-4K χλμ σε ένα κατα τα αλλα σχεδόν καινούργιο μηχανάκι

έτσι είναι η σωστή καψούρα :)
 
Reactions: STF

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Όσο πιο συνοπτικά γίνεται, η ιστορία έχει ως εξής...

Πριν από λίγες ημέρες κατέβηκα στο γκαράζ να πάρω το NUDA για να πάω μια βόλτα. Γυρίζω κλειδί, η μίζα σκάει κανονικά χωρίς ζόρια αλλά ο κινητήρας δεν έρχεται σε ζωή.


Τελευταία φορά η μηχανή είχε κινηθεί χωρίς κανένα πρόβλημα. Πέρασαν διάφορα από το μυαλό μου, συζήτησα τηλεφωνικά και διάφορα με τον Δημήτρη surikenjim και δεν κόλλαγε τίποτα που να δικαιολογεί την MH εκκίνηση του κινητήρα της. Βλέποντας τα πράγματα ξανά από την αρχή παρατήρησα πως μετά το test των οργάνων το λαμπάκι του κινητήρα παρέμενε μόνιμα αναμμένο (το λαμπάκι του abs αναβοσβήνει τυπικά έτσι από την εκκίνηση του κινητήρα και μέχρι η μηχανή να κινηθεί πάνω από ένα όριο ταχύτητας οπότε και σταματάει να αναβοσβήνει).

Σκεφθήκαμε λοιπόν με τον Δημήτρη να κλείσουμε ένα ραντεβού σε ένα επίσημο σέρβις BMW για να φισώσουμε τη μηχανή σε ένα διαγνωστικό για να δούμε τι ένδειξη θα μας δώσει.
Εγώ είχα αγορασμένο το πρόγραμμα της MotoScan που υποστηρίζει πέρα από μοντέλα της BMW και... το NUDA. Είχα πάρει και τη σχετική φύσα/προσαρμογέα που τη μετατρέπει από στρογγυλή 10πινη σε πλακέ 16πινη, ώστε να τη συνδέσεις με ένα συμβατό OBD2. Δεν είχα όμως κανένα από τα συμβατά OBD2 που η MotoScan δίνει να διαλέξεις μέσα από μια λίστα με OBD2 που κυκλοφορούν στην αγορά. Αυτό που εγώ είχα ήταν ένα OBD πρώτης γενιάς, που χρησιμοποιούσα με την εφαρμογή OBD-Link για το αυτοκίνητο μου. Και ενώ ήμουν πεπεισμένος ότι το συγκεκριμένο OBD δε θα δουλέψει (και είχα ήδη δρομολογήσει τη διαδικασία ενός ραντεβού) τρώω μια αναλαμπή και αποφασίζω να δοκιμάσω το MotoScan με το παρωχημένο μου OBD πρώτης γενιάς, και.... ωωω, λειτούργησε!!!!







Το MotoScan εντόπισε πρόβλημα στο ρελέ της αντλίας καυσίμου. Αίσθημα ανακούφισης καθώς γλιτώσαμε τα χειρότερα και τώρα έμενε να βρω το χρόνο να ασχοληθώ με τα περαιτέρω, πράγμα που έγινε σήμερα. Τα υπόλοιπα 4 error faults ήταν σαφές ότι ήταν παράγωγα του κύριου προβλήματος (pump relay).

Λύσιμο άνω καπακιού του ψευδοντεπόζιτου και πρόσβαση στη βάση με φιλοξενούσε τρία ρελέ (το main, αυτό του βινιλατέρ και αυτό της αντλίας καυσίμου).
Ξεκούμπωσα το ρελέ της αντλίας και έλεγξα τις επαφές για μαύρισμα/κάψιμο καθώς σκεφτόμουν τι μπορεί να φταίει και έκαψε το ρελέ ή αν απλά έκανε το κύκλο ζωής του.











Ότι το ρελέ είναι της NAIS και made in Japan δε θα το σχολιάσω για ευνόητους λόγους....








Επόμενο βήμα ήταν να ανταλλάξω το "καμμένο" ρελέ με ένα από τα υπόλοιπα δυο για να δω αν η ο κινητήρας αυτή τη φορά θα δουλέψει. Τζίφος! Το λαμπάκι του κινητήρα στα όργανα παρέμενε ανοιχτό.
Νέα δοκιμή και αυτή τη φορά κουμπώνω στη κενή θέση και το "καμμένο" ρελέ και... μπραααπ, ο κινητήρας πήρε μπροστά και το λαμπάκι με την ένδειξη του κινητήρα έσβησε. Όλα καλά!

Έλεγχος ξανά με το MotoScan να δω τι βλέπει τώρα:



Ένα νέο σφάλμα τώρα προστέθηκε στη λίστα που είναι αυτό του κεντρικού ρελέ που προφανώς είναι αυτό που ξεκούμπωσα και αντάλλαξα με το ρελέ της αντλίας καυσίμου. ΟΚ, λογικό!

Παίρνω τα δυο ρελέ στο χέρι και ανεβαίνω στο σπίτι να μετρήσω την αντίσταση τους. Το Service Manual της μηχανής αναφέρει ότι πρέπει να βρεθεί γύρω στα 80 Ohm με μια απόκλιση ±10% και σε θερμοκρασία περιβάλλοντος τους 20 βαθμούς κελσίου. Και να που.... και τα δυο ρελέ έδιναν τιμές... 84 Ohm αυτό της αντλίας καυσίμου και 85,5 Ohm το άλλο... εντός επιθυμητών ορίων δηλαδή.






Εκεί άρχισα να καταλαβαίνω... μα πως αλλιώς; ήταν δυνατόν; Είναι αφύσικο για ένα Ιαπωνικό ρελέ με μόλις 15.000 χλμ στο ενεργητικό του να κάηκε έτσι εύκολα :p :p:p

Το συμπέρασμα μου είναι πως μάλλον κάποιος σπινθηρισμός έδωσε λάθος πληροφορία στο canbus της μηχανής, το λαμπάκι του κινητήρα άναψε και έκοψε το κύκλωμα στο ρελέ της αντλίας καυσίμου. Με άλλα λόγια είχα ένα fault reading. Προφανώς με την ανταλλαγή των ρελέ και το φίσωμα/ξεφίσωμα ο κινητήρας λειτούργησε γιατί έγινε reset, πράγμα που θα έπρεπε να υποπτευθώ αφού έσβησε η φωτεινή ένδειξη του κινητήρα, πράγμα που δε θα έπρεπε έστω και θεωρητικά να συμβεί αφού στη θέση του main relay είχα -υποτίθεται- τοποθετήσει ένα "καμένο" ρελέ.

Έτσι μετά την μέτρηση της αντίστασης και την μέτρηση συνέχειας του κυκλώματος του ρελέ (που δεν φωτογράφησα αλλά πραγματοποίησα σύμφωνα με τις οδηγίες του service manual) κατέβηκα γεμάτος περιέργεια. Ξανακούμπωσα στη θέση του ρελέ της αντλίας καυσίμου το υποτίθεται "καμένο" ρελέ και το άλλο επίσης στην αρχική του θέση.

Το αποτέλεσμα:


Στη συνέχεια καθάρισα τα fault codes και επαναπροσδιόρισα το επόμενο σέρβις.



Δυστυχώς το παρωχημένης τεχνολογίας obd δεν μου επέτρεψε να ρυθμίσω και την επόμενη ημερομηνία του σέρβις αλλά μου επέτρεψε τουλάχιστον να το προσδιορίσω χιλιομετρικά. Οπότε παράγγειλα και ένα συμβατό OBD2 (όχι και τόσο φθηνό) ώστε να μπορώ να εξαντλήσω μελλοντικά κάθε δυνατότητα του MotoScan.

Αυτή η μικρή περιπέτεια αλλά και η υπαρκτή πιθανότητα ενός fault reading με έκανε να αναλογιστώ πόσο εύκολα μπορείς να ξεγελαστείς ακόμη και με τη βοήθεια των διαγνωστικών. Στη περίπτωση μου την απάντηση και την "υποψία" μου την έδωσε η γνώση της ύπαρξης των fault reading που μπορεί να δημιουργήσει ένας σπινθήρας και στη συνέχεια η χρήση του πολύμετρου ως επιβεβαίωση ή όχι του προβλήματος, μια διαδικασία που θα μπορούσα να αγνοήσω αφού η βλάβη είχε εντοπιστεί και μια απλή αντικατάσταση ρελέ χωρίς περαιτέρω έλεγχο θα έφερνε το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Ελπίζω τα πράγματα να μείνουν έτσι πράγμα που θα ξέρω μόνο μετά από μερικές βόλτες.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Top Bottom